vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: vw6n - 12 Ocak 2009, 00:30:49
-
Gerekli malzemeler.
1.Isıya dayanıklı sıvı conta
2.10 numara lokma anahtar
3.Ayarlı pense kelepçeyi sökmek için
4.termostat
5.Antifriz (Pembe)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/otAIM.jpg)
Resimdeki vidaları sökün termostat kapağı açılacak ve termostat çıkacaktır.
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/KLaU.jpg)
Ayarlı penseyi kullanıp termostat kapağını hortumdan çıkarın.
(http://i278.photobucket.com/albums/kk92/sortie34/DSCF2351.jpg)
Termostat kapağını kurulayın ve contasını takın kenarlarınada sıvı conta sürün sızdırma yapabiliyor hatta vidaların deliklerinede biraz sıkın.
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/qUljM.jpg)
Termostatı içine koyup vidaları sıkın ama aşırı sıkmayın çatlayabilir,pense yardımıyla kelepçeyide takın.
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/DeWB8.jpg)
Evet sökme takma işlemi bitmiştir birkaç saat sıvı contanın kurumasını bekleyin antifrizi ekleyip çalıştırın.
vwtr.net
-
ellerine sağlık... mükemmel olmuş... :tamamdir :tamamdir :tamamdir
-
:tamamdir
-
www.vwtr.net farkı budur eline sağlık
-
eline emeğine sağlık,
yalnız bir şey dikkatimi çekti termostat kapağı golf 1 lerle aynı sanki.
hatta aynısı diyebilirim.
-
:tamamdir
Eline sağlık. teşekkürler..
-
eline emeğine sağlık,
yalnız bir şey dikkatimi çekti termostat kapağı golf 1 lerle aynı sanki.
hatta aynısı diyebilirim.
Görmedim ama aynı olabilir vw grubu araçların çoğu parçası birbirine uyuyor.
-
dün biraz vaktim vardı fırsattan istifade değiştereyim dedim iykide değiştirmişim eskisi ikiye bölünmüş aslında 2 yada 3 senede bir değiştirmek lazım ucuz bir parça
-
Eline sağlık, mükemmel paylaşım...
-
emege saygı başarılar
-
bu konuyu acil hortlatmam lazımdı bende 2 gün önce termostat taktım arabamda önceden yoktu şimdi olsun dedim fakat ilk yaptık su kaçırdı 2.ye yaptık şimdi su eksiltiyo hemde bariz şekilde ama nerden eksildiği belli değil ne yapmam gerek acil yardım :'(
-
su bariz bi şekilde triger kayışının o bölgeden akıyo daha söküp bakmadık ama o noktadan akıyo sizce ne olabilir ordan su kaçırcak ?
-
Devirdaim var orada hemen değiştir sakatlık çıkmasın triger kayışı değiştiğinde onu değiştirmedinizmi acaba?
-
ah bi ustanın eline düştük zamanında sorma değitrmemiş olabilir yani sorun devirdaim mi acaba yani büyükihtimalle ?
-
dediğin yerden akıyorsa devirdaimden geliyordur.
-
bu olay arabaya termostat taktıktan sonra başladı daha önce hiç böyle bişey yoktu herşeyde vardır bi hayır teşekkür derim cevaplar için arkadaşlar...
-
Termostatı takınca su basıncı biraz artmıştır ondan sızdırma yapmaya başlamıştır.
-
evet bende öyle düşündüm ama yinede kafam rahatladı yani gelen cevaplarla :)
-
arkadaşlar merhaba benim araban sabah çalıştırdığımda kesik kesik çalışıyor ve geç ısınıyor acaba termostattanmıdır bilgisi olan varsa sevinirim
-
geç ısınıyorsa termostat açık kalmış olabilir
-
Benim aracımda devirdaim sürekli devrede Termostat devirdaimi ayarlayan parça olduğuna göre benim aracımın termostadı arızalımıdır.?
-
Merhaba arkadaşlar
2 ay önce termostat ın olduğu yerdeki hortumu söktüm, 2 litre su boşalttım hortumu tekrar taktım. Su kabından 2 litre antifiriz ekledim o günden beri termostat hiç kapanmıyor. Anlıycanız motor suyunu tamamen boşaltmadan yaptım , motor sıcaklığı rolantideyken ancak 70 e kadar yükseliyor. Uzun yolda ise 80 km yol yaptım motor sıcaklığı 20 dereceyi geçmedi . Yaptığım hata nedir ? Suyunu tamamen boşaltmalımıyım ? Hava yapma olasılığı var mı ? Antifiriz koymadan önce 90 derecede çakılı kalıyordu ibre yardımcı olursanız sevinirim.
-
Motor suyunu komple boşalttım çalışırken tekrar su doldurdum yine termostat açık kalıyor hiç kapanmıyor. Sanırım arızalı . Termostat değiştirirken suyunu komple boşaltmak gerekir mi ?
Antifiriz koyarken motor suyunu komple mi boşaltacaz yoksa ? sadece termostat a giren hortumu sökmemiz yeterli mi ? :-\ Daha önce sadece termostat hortumun söktüm antifiriz koydum termostat arızalandı.
-
Termostatı değiştirirken zaten kapak açıldığı için su antifriz boşalacak termostatı değiştirdikten sonra su kabının yarısına kadar doldurun max ve min arasında olsun arabayı çalıştırın biraz bekledikten sonra su kabının kapağını kapatın fan açanakadar çalışsın araba fan durduktan sonra hararet ibresi düşecek düştüğünde stop edip su seviyesini kontrol edin azaldıysa max - min arasında olacak şekilde tamamlayın.
-
Termostatı değiştirirken zaten kapak açıldığı için su antifriz boşalacak termostatı değiştirdikten sonra su kabının yarısına kadar doldurun max ve min arasında olsun arabayı çalıştırın biraz bekledikten sonra su kabının kapağını kapatın fan açanakadar çalışsın araba fan durduktan sonra hararet ibresi düşecek düştüğünde stop edip su seviyesini kontrol edin azaldıysa max - min arasında olacak şekilde tamamlayın.
Geçen gün tekrar düzeltmek için termostat hortumunu söktüm , motordan su akmadı termostat kapalıydı aracı çalıştırdım. Isınıncaya kada r termostat takılan yerdeki hortum buz gibiydi. sorunum kendi kendine düzeldi. Artık uzun yolda motor ısısı düşmüyor :tamamdir
-
Geçen gün tekrar düzeltmek için termostat hortumunu söktüm , motordan su akmadı termostat kapalıydı aracı çalıştırdım. Isınıncaya kada r termostat takılan yerdeki hortum buz gibiydi. sorunum kendi kendine düzeldi. Artık uzun yolda motor ısısı düşmüyor :tamamdir
Hadi geçmiş olsun
-
ben de değiştirdim.bir kaç fotoğraf ekledim
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/rYRUl.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/hjekg.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/LHk.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/CcM5G.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/Tjpbd.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/XHFMx.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/FG86T.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/Xlu2.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/Juvb0.jpg)
-
termostat kapağı iki vidayla tutuyor. 10 mm lokma olması lazım. onu sökmek nispeten kolay. esas fotoğrafta ayarlı penseyle tuttuğum sekman işin püf noktası, onu iyice ve kırmadan esnetmeniz lazım anca o zaman kapaktan çıkar ve yeniden takılabilir. neyse bizim hararet 90 ı geçmemekle beraber soğuk havalarda ve hızlanınca 70 lere düşüyordu. bir ustaya sordum normal dedi ama değilmiş hep 90 da kalmalıymış. parçacıya gittim 'orjinal termostat var mı' dedim 'var, orjinal behr marka' dedi. 20 tl ye aldım. 'bir de termostat kapağı alman lazım' dedi.almışken tam olsun dedim 6-7-8 nolu fotoğraflarda kapak görünmekte ama gereksizmiş üzerindeki orjinal ve sağlammış.ama kapağın lastik contası önemli onu muhakkak alın eskisi deforme olmuştur.5-6-9 nolu fotolarda da termostat var. üzerindeki 87 dereceydi yenisi de 87 tek tip bunlar.5-6 nolu fotolarda termostatın esas iş gören metal iç parçası görünmekte. bu metal parçanın ucundaki mil soğuk suda arkasındaki güçlü yayın etkisiyle kısalıyor ve suyu tıkıyor.sıcak suda ise uzayarak ve yaya baskı yaparak açılıp musluğu yani su dolaşımını serbest hale getiriyor. ben bizzat kaynar suyun içinde denedim milin nasıl uzadığını gördüm.benim ki orjinalmiş ve kireçleme yapıp uzun yani açık vaziyette kalmış.size tavsiyem termostat değiştirmeden önce su devresini uygun kimyasal katarak temizleyin çünkü kireçleme yapıyor. bir de ben sıvı conta kullanmadım kapağı yeni lastik conta ile iyice kırmadan oturttum sızdırma falan yok devrede. bunun antifirizi de pembe olacak 'g12 midir nedir' kitapçığında var ben parçacıdan 1.5 litresini 15 liraya aldım. uygun oranda kattım üzerinde oranlar yazıyor zaten.benim elimden biraz geliyor bu işler. makina mekanik hastasıyımdır.ama ilk olduğu için çok da kolay olmadı uğraştırdı biraz.antfiriz ve suyu ayarladıktan sonra havasını falan iyice alın.şimdi hararet hemen 90 a çıkıyor ve ne düşüyor ne de 90 ı geçiyor iyi oldu şimdi . ustaya kalsa herşey normal. uygun anahtar malzeme yoksa hiç bulaşmayın bu arada çünkü daracık alanda el kol girmesi ve kullanması sökmesi takması zor oluyor.
-
güzel paylaşım konuyu açan arkadaşında seninde emeğine sağlık ayrıca hatırlatmak isterim termostatın ömrünü uzatmak için antifirizinizi değiştirecekseniz boşaltıp iyice temizledikten sonra tekrar antifiriz ekledikten sonra ekleyeceğiniz su "saf su" olmalıdır ki ileride kireçleme yapmasın. keyifli sürüşler.
-
güzel konu elinize sağlık
-
Hararet müşürü nasıl değişir? Bilgisi olan var mı? Parçacıdan alıp kendim takmak istiyorum.
-
hararet musuru motorun on tarafında assagıya dogru bıyerde olması lazım
-
hararet musuru motorun on tarafında assagıya dogru bıyerde olması lazım
Foto var mı hocam elinde? Yada nette foto bulup işaretleyerek belirtme gibi bir seçeneğin var mı?
-
Foto var mı hocam elinde? Yada nette foto bulup işaretleyerek belirtme gibi bir seçeneğin var mı?
http://www.google.com.tr/imgres?hl=tr&sa=X&biw=1280&bih=653&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=dwbaG_iDJl1ywM:&imgrefurl=http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/hararet-musuru-nerede-16cc-16-v-t30998.0.html&docid=56EyvijhaEqUtM&imgurl=http://e1206.hizliresim.com/y/8/7ncws.jpg&w=3264&h=2448&ei=lAWlUKmZOMmHhQeYmoHwDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=198&vpy=304&dur=515&hovh=149&hovw=210&tx=195&ty=77&sig=108661747723183250556&page=1&tbnh=138&tbnw=198&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:6,s:0,i:84
bu yada hemen soldan gecen fıs ve soket olması lazım
http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/hararet-musuru-nerede-16cc-16-v-t30998.0.html sız suraya gecıs yapın dırek okuyun burayı tamamdır olay :) :)
-
Hocam bilgileri için öncelikle teşekkür ederim. Ama fotoda ki sanırım AFT motor. Malum biz AEE kullanıyoruz. Haliyle sizde ki fotolarla bi kıyaslma yapamadım.
-
rica ederim hocam bende aee kullanıyorum hocam parcanın seklı bakımından kafanızda bı sekıl olussun dıye yolladım onları fanla motor arasında motora gıden bı soket var aynı resımlerdekı gıbı yanlıs bılmıyorsam musur o zaten onu cekınce hararet 0 a dusuyordu hatırladıgım kadarıyla
-
Termostat kütüğü nedir resimle gösterirseniz sevinirim birde kütük değişecek mis resimlerde kütüğü göremedim kac paradir değişmesi kolaymidir
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
-
Termostat kütüğü nedir resimle gösterirseniz sevinirim birde kütük değişecek mis resimlerde kütüğü göremedim kac paradir değişmesi kolaymidir
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
2 yıllık onu hortlamış madem sormuşsun anlatayım.
Termostat kütüğü termostat kiti flanşı denilen parçadır tüm su hortumlarının üzerinde bağlı bulunduğu bir nevi insan kalbi gibi çıkışları olan bir parçadır.100 TL bulursun parçacılarda fiyat değişebilir.değişmesi o kadar kolay değildir biraz el becerin zamanın ve sabrın varsa distribütörün altındaki parçaya el atabilirsin.tüm hortumları üzerinden çıakrıp orayı açtıktan sonra arka tarafında motorun içine doğru giden su flanş hortumunu çıkartacaksın.dikkat et klips kelepçesini kırma.3 adet alyan vidası vardır onları gevşettiğinde çıkartma işin tamamdır.yalnız takarken sıvı conta sıkıp öyle yerine takarsan su kaçağı falan olmaz işin garanti olur.umarım biraz olsun kafanda canlandırırsın.
Al sana bu da parçanın resmi ve araç üzerindeki yeri.
motor resmi temsilidir...
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/iPVeY.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/nZuIb.png)
-
Bu kütüğü geçen hafta değiştirdim, baktım alttan su akıtıyor, ustama götürdüm tam orjinali 230 tl, birde borusu var 50 tl civarı. Ben iyi bir yan sanayisini taktırdım. Kütük 100 tl, bir de borusu 40 tl. 50 tl işçilik 190 tl. Şimdi akıtma yok. Ama üzerinden çıkan baya köyü durumda idi. Usta 1 saate yakın uğraştı. Bence çok kolay bir iş değil arkadaşlar. Yatkın değilseniz çok yanaşmayın kendiniz yapmak için.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2.resim yarım belli değil
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi