vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: Erhan - 08 Şubat 2007, 13:20:43
-
Konu sabitlenmiştir,
benzer konu : Onarım Modu (http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/polo-da-debriyaj-t1247.0.html)
Bu konudan devam edelim...
Bir debriyaj seti alıcam aslında yaza kadar idare ederse iyi olucak ama zorlamakta anlamsız,
sanayide sorduğum 4-5 yerde ise cevaplar hey aynı sachs var 150ytl, luk ile sachs aynı fabrikada üretiliyor hatta kutunun içinden birbirlerinin ürünleri bile çıkabiliyor dediler, birazda pazarlık payını düşünürsek fiyat uygun geldi bana aklımda çok daha pahalı diye kalmış bunlar yoksa şimdiye kadar 10 defa değiştirmiştim herneyse,
önceden değiştiren oldu ise tavsiyesi var mı,
bu konuda performansa yönelik ürün bulmak zor olur heralde burda?
öneriler, en önemliside tecrübeli yorumlarınızı alalım.
-
sen doğuş un kendi imalatını al. :D
nasıl oluyormuş o iş ya. daha neler duyacağız bakalım.
bencede sac ve luk aşağı yukarı aynı kalitede.
ben genelde luk kullandım eski ve yeni aracımda. pederinkide luk yanılmıyorsam. memnunuz
performans olarak sizin aracınız için olacağını zannetmiyorum. türkiye için tabiki
-
1 takim sachs, 1 takim luk kullandım, hemen hemen aynilar yada ben bir fark goremedim..
-
hımm en iyisi doğuşunki o zaman ;D
-
bronz balataya ne dersiniz?
-
Valla Erhan ben de de aynı problem var gibi hafiften kaçırmalar başladı.Markasını tam hatırlamıyorum ama özel servise sormuştum 275 civarı bi fiyata olur dediler.Acaba bende bişey sorayım baskı seti değiştiğinde de adaptasyon ayarı gerekiyormu?
Bu arada bu konu hakkında bildiğin veya düşündüklerini de belirtirsen hakkaten sevinirim. :)
-
275 olan fiyata işçilik dahilse normal gibi, ama sade parça ise pahalı baya.
bir adaptasyon gerekmiyor.
-
bronz volanda ciddi hasarlara yol acıyor bildigim kadarıyla.. bi ara bende heveslenmistim..
-
bronz balata hakkında başka yorumu, önerisi olan var mı, yaptırmaya değer mi?
-
yaptırma derim eğer aracın standart ise brozda her kalkışda şangur şungur ses gelicek volantıda zorlarsın baya bi :( luk al bence hazır şanzuman inmişken volantıda biraz hafiflet :)
-
volan hafifletildiğinde, daha hızlı devirlendiği ama gazdan çekince daha hızlı yavaşladığı söylenir genelde bu devrin daha hızlı düşmesi kullanımı çok olumsuz etkiler mi?
-
yok pek etkilemez
-
yaptırma derim eğer aracın standart ise brozda her kalkışda şangur şungur ses gelicek volantıda zorlarsın baya bi :( luk al bence hazır şanzuman inmişken volantıda biraz hafiflet :)
bronz daki bu sesler ciddi anlamda rahatsızlık verir mi ?
volantı hafifletirken nelere dikkat etmeliyiz?
-
seslerde ote verecegi zarar bence daha onemli.. :-\
-
yok pek rahatsız etmez sadece ilk kavramada biraz titrer bide biraz ses yapar ama rahatsız etmez
valla volantı aşırı hafifletmeyin kırarsınız orjinali kaç kg bilmiyorum ama 1kg civarı alın en az en fazla 1,5 oda volanına göre değişir
-
volanı ciddi anlamda deforme edebilmek için her gün sert kalkıp 3-4 ay boyunca o tarz binmeniz gerekir.normal binen yada arada sırada kendine adrenalin yapanlar için en az 1sene sorunsuz binilir...canların araçta sorun yaşamadık mesela tek sorun sanırım 6ay kdr kullanıldı ama nerdeyse her gün adrenalin yapıldı volanda 1.5 mm yuva oluşmuştu içeriye doğru...ciddi yüklü araçlarda ciddi kalkılırsa zaten en fazla 20 kere kalkarsınız sonra yenilemek gerekir...ilk takıldığında aracı titretmeden kafa çıkararak kullanırsanız ilerdede titreme yapmaz kolay kolay ona göre alışır...
-
yapıcak olan usta sorunsuz ve ömürlük olur dedi, zaten yaza kaldı artık bu iş.
kalkışlarda arabayı zorlamıyorum rolantide gaz verip kaldırmıyorum yani ama 1.vites normal kalkıp devrin sonunu bulmanında zararı olmaz heralde .
-
yok sorun olmaz öyle kolayca hasar alıcak bişey değil ama çok inceltirsen sorun çıkar 1kg den felan bişey olmaz
-
poloların hastalığı ztn bu debriyaj:)
ben 2 ay oldu değiştirdim luk taktık babamla birlikte:)
gayette memnunum, hatta birkaç arkadaşımıza daha taktık yine başka forumdan onlarda ztn adreslerini değiştirdiler sonrasında:)
bunların dışında başka bi olay daha var babm debriyaj değiştirirken pololarda volantıda taşlattırıyo isteyen.kendi arabasındada sürekli böyle kullanmış benim aracımada aynısını yaptı ve diğer kullanan insanlardanda hiç şikayet gelmedi.bu ne işe yarıyor dersek baskı balatanın ömrünü kullanıma göre ortalama 10- 15000 km uzatıyor:)
fiyatlar hususunda mahsur olabilir belki isterseniz pm atarsanız bende özel msg atarım. :D ;)
-
merhaba arkadaşlar,
foruma yeni katıldım...
bende 98 model klimalı POLO var.
Arabaya parça alacağım. orjinal parça almayımı tercih edersiniz yoksa orjinal parçaya yakın bir ürünmü almak istersiniz..
Servise gittim Baskı Balatası için yaklaşık 500 YTL çıkardılar(parça+işçilik). ama internetten parça 155 YTL buldum. işçilikte 150 YTL olsa 300 YTL tamam. ne yapmalıyım. internetteki parçalara güvenilebilirmi?
-
internette güvenmiyorsanız, parçacılara bakın sachs, luk gibi markalar 150ytl. İşçilikle 250ytl uygun olur.
-
Tüm POLO'culara merhaba.Siteye yeni üye oldum 2000 model 1.6 HB polo sahibiyim arabayı Nisan ayında aldım.Arabayı aldığımda 35.000 Km de ve çok temiz kullanılmış.37.000 Km deyim şu an debriyajda çok fazla bir sıkıntısı yok. Tamirci arkadaşımın dediğine göre debriyaj ayarı manuel yapılamıyor ve kendisini otomatik olarak ayarlıyormuş.
-
hayirli olsun polon...
-
hayirli olsun polon...
Teşekkür ederim
-
luk olarak 6n polo işçilik dahil 240 a değiştirioduk.ben beleşe değiştirdim tabi :saskin:
-
otoyedekparca.com dan alıntıdır
Debriyaj Seti
Parça Markası: Luk (Orijinal Alman)
Luk (Orijinal Alman) Kodu: 620 1284 00
Parça Bilgisi: Baskı, Balata ve Rulman (Çap:200)
1.6İ HatchBack 94-Üstü
Fiyatı: 76.23 Euro + kdv
KDV'li Fiyatı: 155.70 YTL ( 1 Euro = 1.73 YTL )
Kargo: 3.50 YTL
--------------------------------------------------------------------------------
Toplam Fiyatı: 159.20 YTL (Kargo Dahil)
-
artık debriyaj setleri eskisi gibi pahalı değil bende değiştirdim 3-4 ay evvel 125 ytl 21 lik luk un...işciliğide 75-100 arası zaten...
-
bunların performanslı olanları var mı acaba? istanbulda bulunabiliyor mu? daha uzun ömürlü olanları falan?
-
hafta sonu kilyos yapayım dedim. arabayı kumsala sapladık. çıkarırken de bir sürü pati ve debriyaj kokusu içinde çıkarabildim. şimdi ise debriyajı tam bırakma sırasında sarsılıyor araba. birinci ve ikinci viteslerde tırr tırr diye sarsılarak sanki diş atlıyormuş gibi kavrıyor. Necdet ustamın yolu gözüktü. Debriyaj baskı balata veya bilye den şüpheleniyorum. Kış masrafına erkenden başlıyoruz. Hadi hayırlısı.
-
polonun orjinal deb sti valeo markadır sonradan sach ve luk kullanmaya başladılar fiyat farkı yoktu geçenlerde sordum aksarayda 140 ytl civarında bulabilirsiniz.
-
arkadaşlar bu konu ile ilgili bi sorum olacak arabyı aldığımda debriyaj setini değiştirdim.yaklaşık 13bin 14 km kullandım geçen gün arabama binen bi tamirci balatayı yakmışsın dedi bu kadar çabuk balata yanarmı ? bu gerçekleştiyse sadece balatayı yenilemekle kurtula bilirmiyim
teşekkürler şimdiden
-
mrblar polomuzu alalı yaklsık 4 sene kadar oldu aldımızdan beri debrajın deişmesi gerekio dendi servisler hala aynı debraj duruyor ;D+ yerine göre adrenelinde yapıorum ama maşşlahh taş gibi polom
-
Merhaba benimde debriyaj setini yakında değiştirmem gerekiyor. Yetkili servisi aradım 600 ytl toplam masraf olur dediler. Dışarıdan fiyat aldım 250 ytl yapıyolar. Sizce bu fiyat farkı nedir. Önerileriniz nelerdir.
-
bende geçen yıl ağustos ayında değiştirdm.. LUK 130 lira +40 lira işçilik 170 ytl . sanırım en ucuz ben yaptırmışım :D
-
poloalrda valeo çıkıo diye biliyorum içinden çıkanın aytnısını taktırmanızı tavsiye ederim
farlarda bile valeo yazıyor zaten bir bakın isterseniz tabiki hepsine aynı kullanıyoarlarmı bilemem
bana sanayide 300 ytl dediler sete valeo için
-
poloalrda valeo çıkıo diye biliyorum içinden çıkanın aytnısını taktırmanızı tavsiye ederim
farlarda bile valeo yazıyor zaten bir bakın isterseniz tabiki hepsine aynı kullanıyoarlarmı bilemem
bana sanayide 300 ytl dediler sete valeo için
2 -3 ay önce valeo seti 150 ytl'ye almıştım dolar kurunun fırlaması ile bu kadar artmaz herhalde fiyatları...
-
95 model bi polosu var bi abimin baskı balata değişimi ne kadara mal oluo bilgi verirseniz çok sevinirim. iigünler abilerim.
-
http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/polo-baski-balata-bilye-t845.0.html
-
bende geçen yıl ağustos ayında değiştirdm.. LUK 130 lira +40 lira işçilik 170 ytl . sanırım en ucuz ben yaptırmışım :D
Luk marka setten memnunmusunuz??? Bu markayı 6N1 de kullanan arkadaş varmı aramızda??? Bu www.otoyedekparca.com adresinden luk marka seti temin eden varmı aramızda???
-
200 e
-
100 - 150 ytl işçilik 150 - 200 ytl gibi debriyaj seti maliyeti var
-
Beyler bu LUK marka set hakkında bilgisi olan varmı??? kullanan taktıran varmı???
http://www.otoyedekparca.com/Ayrinti.php?urun=4673
http://www.otoyedekparca.com/Ayrinti.php?urun=3953
-
arklar debriyajım ilk haline göre baya sertleşti.ayagımı debriyajdan cekerken pedaldan gacırtı sesi geliyo.debriyajda bide bosluk olustu.aracım 99 polo 6n 80 bin km de.baskı balata mı deişcek acaba :-\
-
Polo da ortalama Baskı-Balata ömrü nedir???
benim arabam da vites geçişleri çok zor olmaya başladı Baskı balatadan mıdır? 1.4 16v polo
-
arklar debriyajım ilk haline göre baya sertleşti.ayagımı debriyajdan cekerken pedaldan gacırtı sesi geliyo.debriyajda bide bosluk olustu.aracım 99 polo 6n 80 bin km de.baskı balata mı deişcek acaba
-
Merhaba;
Bugün itibari ile gidemeyecek hale gelen 6n2 polomu servise götürdüm ve debriyaj baskı balatasını değiştirttim.
Ne dertli işmiş o öyle, şanzuman iniyor falan... 3,5 saat sürdü tüm işlemler.
Değişim öncesinde çok yukarıda kavrayan hatta köprü trafiğinde sol bacağınızın taş gibi olmasına neden olabilecek debriyajım değişim sonrasında pamuk gibi oldu çekiş canavar gibi oldu. Kavrama yapamadığı için araba baygın gidiyordu malum. LUK marka taktılar, üstünden çıkanda LUK marka idi. Ustanın dediğine göre 100.000 km yapar dedi ve ekledi bayanlarda bu zaman çok daha kısa oluyor dedi :tavkiss: Ustamın yalancısıyım :melek::)
Bana maliyeti 350tl oldu.
Keyifli sürüşler herkese.
-
Arkadaşlar bende de benzer bir problem var. aracım 98 model polo 1.4 Sportline. Debriyajı inanılmaz derecede sert ve yukarıda kavrıyor. Son 2-3 haftalık zaman zarfındada arabanın çekişinde büyük bi düşüş oldu. araba hızlanmadığı halde boşuna bağırıyor. Baskı balatadan olabileceğini düşünüyorum. Bunun maliyeti işçilikle ne kadardır. Ve diğer pololarla baskı balata setinin fiyatı birmidir.
-
iki gün önce değiştirdim luk marka 170 lira+100 lira işcilik ücreti ödedim.
Debriyaj inanılmaz yumuşadı 1.viteste kalkıştaki titreme sorunu ortadan kalktı tavsiye ederim
-
Arkadaşlar bende de benzer bir problem var. aracım 98 model polo 1.4 Sportline. Debriyajı inanılmaz derecede sert ve yukarıda kavrıyor. Son 2-3 haftalık zaman zarfındada arabanın çekişinde büyük bi düşüş oldu. araba hızlanmadığı halde boşuna bağırıyor. Baskı balatadan olabileceğini düşünüyorum. Bunun maliyeti işçilikle ne kadardır. Ve diğer pololarla baskı balata setinin fiyatı birmidir.
Evet senin sorun debriyaj...butun 6n pololarin ayni... Sachs ve Luk olarak bulursun... ;)
-
aranıza yeni katıldım dostlar 2006 model plo tdi sahibiyim.aracımı yeni aldım.53 binde aldım su an 56 binde.yalnız debiriyaj cok yukarıda kavrıyor.balata bitmiş gibi geldi bana.kalkıslarda bi sıkıntım yok.korkum yolda kalmak.birden beni yolda bırakırmı ne dersiniz.değiştirmek istemiyorum zira yaza satacagım.şimdi değiştirmeye kalkarsam 1000 lira gider sanırım
-
aranıza yeni katıldım dostlar 2006 model plo tdi sahibiyim.aracımı yeni aldım.53 binde aldım su an 56 binde.yalnız debiriyaj cok yukarıda kavrıyor.balata bitmiş gibi geldi bana.kalkıslarda bi sıkıntım yok.korkum yolda kalmak.birden beni yolda bırakırmı ne dersiniz.değiştirmek istemiyorum zira yaza satacagım.şimdi değiştirmeye kalkarsam 1000 lira gider sanırım
Merhabalar;
Yolda bırakacağını sanmıyorum. Ben neredeyse son raddede değiştirdim. Araba gazı geç yemeğe başlıyor ataklık tamamen kayboluyor ve eğimli yollar kabusun olmaya başlıyor.
Bu belirtiler bariz bir şekilde yoksa yaza kadar idare edersin diye tahmin ediyorum.
Bu arada benimde debriyajı değiştireli 18 gün oldu ve ilk günlerdeki pamuk gibi debriyaj yerini sertliğe bırakmaya doğru ilerliyor. İlkgünki yumuşaklığı bir başkaydı:) Şuan tam olarak idaal noktada sanırım yorucu değil ve çok iyi kavrıyor.
-
debriyajım sert ve yukarıda karıyor.
balata zamanı gelmeye başladığında, bildiğim kadarıyla(tamirci arkadaşım ve 2senelik motor dersi bilgimle);
*debriyaj yukarıda kavrar
*daha sonra sertleşir.
*daha sonra özellikle kalkarken 1.viteste sıyırır
*çok yakmaya başlar ve çekişten düşürür
Bende ilk ikisi var aracımın ilk sahibi bayan, araç 103000de 6n2. Çok yakma yok, Sıyırmada yok. Bençok yakana ve sıyırana kadar zorlamak istiyorum, gerçi vw kalitesine artık güvendik ama sizce Volan a zarar verirmiyim. Deneyenden özellikle yardım istiyorum. Babamın skoda felicia sı vw debriyaj takımlı 143000de yeni sıyırmaya başladı . Babam çok debriyaj kullanır(hatta gaz vermeden kaldırır küçük yokuşlarda) 150.000 hedefliyorum sizce???
-
mazdek arkadasım nerede değiştirdin ögrenebilirmiyim ... Ben ankarada serviste sordum 400 lira sadece parça fiyatı cıkardılar ... aracım 97 polo hb.1.6
-
arkadaşlar ne yapıyorsunuz ne bronzu :))
neler oluyor birileri aracını 250 beygiremi çıkardı ne yaptı... luk veya sacks al gönül rahatlığıyla tak doğuş oto bayisinde yıllarca çalıştım..ailemden hala çalışan var doğuşun imalata geçmiş biz duymamışız:)
-
Selam Arkadaşlar sonunda bende aracımın baskı balata setini değiştirdim ''LUK'' 600 tl ye :S ama kıbrıs fiyatları nereye sorduysam bu civardaydı trden parça getirmeyede üşenince 600 tl yi toslamak şart oldu içim acıdı valla ama olan oldu artık .. Bu arada aracın orjinal seti Valeo deilmi ? içinden Luk çıktıda :S
(http://img7.imageshack.us/img7/1389/27032009157.jpg) (http://img7.imageshack.us/my.php?image=27032009157.jpg)
BUDA İÇİNDEN CIKAN PARÇA ..
-
debriyajım sert ve yukarıda karıyor.
*debriyaj yukarıda kavrar
*daha sonra sertleşir.
ilk 2 madde bendede mevcut fakat 3. maddenden emin değilim 1. viteste sıyırma nasıl oluyor?
-
1. viteste kalkarken bariz sarsıntılı bir şekilde titreyerek kalkar. Çok yakmıyor ve aşırı rahatsız etmiyorsa devam et. Yeniyide alsan 20.000 km geçmez yukarda kavramaya başlar. kmsi ilerledikçede sertleşir.. Kayın pederin fokusun ki değişti ama ayarlayamamışlar sıfır debriyajla tepede kavrıyordu. 10.000 km olmadı orta sertliğe yaklaşmış onlar fazla debriyaj kullanyor demekki. Yarım debriyaj balata düşmanı... Benim arabamın İlk balatasıyla 110.000 deyim 120-130.000 arası değiştirmeyi düşünüyorum. İlk sahibi bayan olmasa bi 200.000 rahat görürmüşüm dur kalk az benim bulunduğum bölgede.
-
BENDE BU GÜN SLDIM 2001 poloclassic akl motor lk marka 170 ytl işciliği 75 ytl fiyatlar normalmi sizce
-
Merhaba. bende 98 polo classic var. geçen gün motoru yıkatmak için ustaya götürdüm arabayı. usta araba kalkışta titreme yapıyor, debriyaj yukarıda kavrıyor, debriyaj balatası aşınmış dedi. Halbuki değişeli daha 1 yıl oldu. değiştirdiğim zaman da debriyaj yukarıda kavrıyordu. ayrıca teknik verilere göre 3000 devirde 1. viteste 24 km/h, 2. viteste 43 km/h, 3. viteste 61 km/h, 4. viteste 81 km/h ve 5. viteste 98 km/h hıza ulaşması gerekiyor.dün denedim bu değerleri yakalıyor. baskı balata aşınmış olsa bu değerleri yaparmı? arabamın lastik ebatı orjinal değil. orjinali 195/60/R14 benimkisi 195/65/R14 yani 1 cm daha büyük. Acaba bundan dolayı olabilir mi?
-
Merhaba. bende 98 polo classic var. geçen gün motoru yıkatmak için ustaya götürdüm arabayı. usta araba kalkışta titreme yapıyor, debriyaj yukarıda kavrıyor, debriyaj balatası aşınmış dedi. Halbuki değişeli daha 1 yıl oldu. değiştirdiğim zaman da debriyaj yukarıda kavrıyordu. ayrıca teknik verilere göre 3000 devirde 1. viteste 24 km/h, 2. viteste 43 km/h, 3. viteste 61 km/h, 4. viteste 81 km/h ve 5. viteste 98 km/h hıza ulaşması gerekiyor.dün denedim bu değerleri yakalıyor. baskı balata aşınmış olsa bu değerleri yaparmı? arabamın lastik ebatı orjinal değil. orjinali 195/60/R14 benimkisi 195/65/R14 yani 1 cm daha büyük. Acaba bundan dolayı olabilir mi?
Baskı balata kalkışı, hızlanmay,ı motor sesini,yakıtı etkiler. Teker ise dediğin gibi ibre hatası verir. Araban HB ise verdiğin iki lastik ebatıda yanlış(galiba sedaniçinde yanlış). Yol tutuşunu azaltır hızını az gösterir. 14" jantta 6n2 ler 185/55/14 sizinkiler 13" olması lazım bezindeposu kapağında orjinal ebatlar yazar.
-
arkadaşlar 98 model polonun baskı balatası komple değişimi kaç paraya mall olurr acaba bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
-
arkadaşlar dün debriyajımı değiştirttim işinize yarayacağını düşündüğüm bilgileri aktarayım.
1- "Debriyaj pedalının sert olması"
Sadece baskı balatadan değilmiş, ÖZELLİKLE debriyaj telinden kaynaklanıyormuş. Kurmalı değişik bir sistemi var ve içinde yay var. Sertleşmenin bir numaralı sebebi bence. Çünkü debriyajım değişti ve pedal isteğim yumuşaklığa kavuşmadı tel değişince düzeldi. Tel 70tl orjinali Fransa malı geliyor. Debriyaj seti LUK 160tl
2- "Vitese takarken garç sesi"
Öncelikli sebebi debriyaj balatasının ayırmaması. Ve benimki ne tel üzerindeki beyaz plastik sebep olmuş şu varsayım bende türedi sert debriyaj ve garç sesi direk debriyaj telinden olabilir.
Balatam değişti tel değişti "Garç" sesi türedi. 1-2saat sonra anlaşıldı ki Tel üzerindeki yayı tutan Beyaz rekli palstik gevşetilmemiş. O kurma işlemi için gerekli imiş yay plastik ile toplanıp sıkıltan sonra tel sökülür, balata takıldıktan sonra tel tekrar takılır ve yayı tutan beyaz plastik serbest bırakılırmış.
3-"vitesler arası kemikli his ve zor geçme özellikle 1 ve geri"
Çözümü çok basit(Eğer debriyaj yeni ise) sadece el emeği aman bilmeyen ustalara gidip boştan yere vites kutusu değiştirmeyin 5-10 lira bişey
Aracın alt tarafında dişlilere hareket veren bir mekanizma var vites kutusu değil. Hemen Hemen viteslerin alt kısmına denk geliyor. Orada vidalı bir sistem var ve zamanla yeri kayıyor. Buda vitesin zor geçmesine neden oluyor. İyi bir usta "Durmuş Usta" gibi vitesi gerekli konumda tutuyor ve çırağına ovidaları gevşetip sıktırıyor o sorunda kayboluyor.
Şunu tavsiye ederim Önce "debriyaj teli " sonra "balata" değişmeli.
Ankara'da iyi usta isteyenlere Şaşmazda Endüstri meslek lisesinin arkasından sağa girince soldan ikinci sokağın sonuna doğru klas oto Durmuş Usta
-
arkadaşlar. 97 model 1.4 100bg polom var.bazen 1. vitese geçirirken geçmiyo.iyice sola oturtmam gerekiyor.baskı balatan demişti ustanın biri.malum pololarda debriyaj yukarıdan kavrıyor buna alıştım haliyle.sadece başka bi arabaya bindiğimde ilk kaldırışımda bağırıttırıyorum.onun dışında sorun yok:)baskı balata değişmelimi?çünkü debriyaj çok sert
-
yskler onur 1.vites sorunu vidamıdır yani?usta bulmak zor.
-
merhabalar
vw audi servisi hizmeti vermekteyim.aracınızla ilgili her iki debriyaj seti iiçin önerin sachs marka olucaktır.çunku edindiğim tecrubeler ve araçla ilgil yaptığım teknik analizler sonucu luk marka debriyaj setin in zamanla materyellerden dolayı daha çabuk debriyaj pedalında sertleşmeler olduğunu tespit ettim.bir de size tavsiyem deb telini orjinal doğuş grubundan alıp değiştirmenizdir.çunku poloda kullanılan motor golf3 vss araçlardada kullanılmaktadır dolayısı ile turkiyede piyasada orjinal diye satılan deb tellerinin yeni taktıracağınız deb setine zarar vericektir.çunku polo diye satılan her deb tel aynı değildir.bir tavsiyemde özellikle trafik yoğunluğunda deb pedalı uzerinde ayagınızı tutmamanızdır çunku mbaskı yaprakları ısındığından dolayı parca sekil değiştirecek ve sizin yeni taktırdıgınız deb seti sertleşecektir.
selamlar
-
selam arkadaşlar,
bende 2000 model polo hb var, 78 binde aldım, 2 sene oldu, sıralı tüp taktırdım, pazar hariç hergün çalıştığım için araba çok yol yapıyo (günde en az 70 km) , araba şu an 120 binde. bu sürede baskı balata iki defa değişti. viteste sesler ve takılmalar vardı, bikaç tane ustaya götürdüm baskı balata dediler, bi arkadaşımının şaşmazda bi tanıdığına götürdüm, debriyaj telini kurdu ve düzeldi. Fakat şu an yine kötüleşiyor. çok masraf yaptım bu arabaya ve hala düzelmedi. Artık gerçekten sıkıntı vermeye başladı. Ben gerçekten bu işten, özellikle polodan, anlayan bir usta arıyorum, bilgisi olan var ise paylaşırsa sevinirim.
Teşekkürler.
-
onur o vidayı söyledim ustaya dediğini yaptı ilk başta sanki daha iyi old gibi ama bir kaç gün önceydi şimdi çok daha kötü ben bile geçirmekte zorlanıyorum!!!
-
Polo35 debriyaj bitiktir dostum ayırmıyordur.Değiştirmeden önce ayrlattım pek fayda etmedi. debriyaj değişti sonra ayarlandı öyle düzene girdi. Yada vida gevşemiştir öyle binme hemen baktır. Denriyaj veya tel gittisede zorlama daha fazla masraf açarsın. Araban konusunda biraz şansızsın galiba aracının tüm büyük bakımları gemiş parçaları yıpranmış oda sana denk gelmiş.
büyük bakımları bittikten sonra sessize alır pek zorlamaz seni.
Ankara Durmuş USTA 05325421327. Galiba her adam anlamıyor. Anlıyacağınıda zannetmiyorumoda bir nevi ince ayar. Bilen usta bulman gerekir.
-
İzmirde usta bilmiyorum. Bilen Polo35 arakadaşa yadım etsin arkadaşlar.
-
teşekküler onur her türlü ağır bakımlaır bana denk geldi gelmeye de devm ediyor:)ne hikmetse anlamadım yarında orta susturucuyu değiştiricem iy bir usta bulabilirsem o vidaya dabaktırıcam.artık balıksirdeyim
-
teşekküler onur her türlü ağır bakımlaır bana denk geldi gelmeye de devm ediyor:)ne hikmetse anlamadım yarında orta susturucuyu değiştiricem iy bir usta bulabilirsem o vidaya dabaktırıcam.artık balıksirdeyim
-
zaten sıralı gider, triger,debriyaj, Son susturucu ,orta susturucu , Konvektör, egsoz spirali. Bunları yaptırınca geriye rutin kalır.Yaptırdıkların en az 4-5yıl gider. Sen yarıya geldin herhalde.100bini deviren her araç başlar bitince susar 180binde triger der sonra yavaş yvaş yine başlar böyle. Paran olcak 30.000kmden yukarısını almayacaksın
-
evet akuye kadar her seyi değiştirdim.polonun klasik sorunlarından bişiy kalmadı.gecenlerde de ön fren balatasını değiştirdim.araba 2 seneyi aştı bende.baskı balata sanırım değişecek!vites kutusu da ayarlanacak sanırım.debriyaj seti sachs marka ve orjinal debriyaj teli kaça patlar bana vw servisinde bilen varmı?tşekkür ederim bu arada edremit taraflarındayım artık ve vw servisi yok malesef.
-
BENİM YUKARIDAKİ SAYDIKLARIM TÜM ARAÇLAR İÇİN GEÇERLİ. Km yüksek yaş büyükse bunlar değişmişmi bakılmalı. Mersedes dahil.
Debriyaj Sachs 160tl 6n2 ninki. Sizinki taş çatlasa 120. Tel otomatik kurma ise Fransız malı orjinali. 75tl
Araç sahibi iyi kullanıcı ise VWde
*Çok trafik olmayan yerde iyi bir şoförle sıfır debriyaj 200-250bin km. Mükemmel bir değerdir ulaşanları tanıyorum. Yoğun trafikte usta şoförle 100-150bin. Acemi ile yoğun trafikte hiç belli olmaz. 50.000de iki acemide önceki sahibi acemi olan polomuz var debriyaj orta sert. 50.000de fabiamız var 19.000de bayandan alınmıştı debriyaj pamuk gibi. Hayatımda okadar yumuşak debriyajlı iki araba sürdüm biri bu, biri sıfır golf
*Triger komple orjinal set takılırsa 90.000km. Bilyalardan iyi olanlar takılır yeni kayış takılırsa 60-70bin.
*Akü kolay kolay bitmez. Soğuğa sıcağa korumalı
*Amortisör ön ve arka takım araç çok ağır değilse en sağlamlarından (rot mili, aks, tabla burcu vs.)
*devir daim kaçırırsa tamiri var. bende kaçırmada yok 117.000de
-
200 parça +işçilik 250 yi geçmez o zaman
-
sol ön amörtisörde hafifi yağ kaçma vardı gcenlerde fren balatalarını değiştirirken farketmişti usta.sanırım dediğin gibi bide o değişecek:(sonrada satacam alan adam 5 sene sorunsuz binecek:)
-
200 liraymış sachs marka debriyaj seti 97 model 16v polonun bilginize
-
sol ön amörtisörde hafifi yağ kaçma vardı gcenlerde fren balatalarını değiştirirken farketmişti usta.sanırım dediğin gibi bide o değişecek:(sonrada satacam alan adam 5 sene sorunsuz binecek:)
Çok şanssızsın ama yalnız değilsin sat kafan rahat etsin aslında, sportlinelerin genel hali. Yada dayanabilirsen bir kaç ay dene baktın düzene girdi masrafıma değer en azından. Sportline ler Çok hor kullanılıyorlar temiz bulması çok zor. 2004 sonrası belki bulunabiliyor. Kortkutmak istemem ama km ile oynanmış olma ihtimalide çok yüksek. Genelde bi hoşafını çıkarıp km düşürüp satıyor kötü huylu insanlarımız. Sportline ni 11-12000 satarsın herhalde araba.comdan. Hatta mayısı beklesen daha yükseğede gider.
-
niyetimde o zaten yaza satmak yeni de lpg ye dönüştürdüm bakalım zaman ne gösterecek
-
Selam arkadaşlar.2000 Polo comfortlıne sahibiyim.Aracım viteste iken tık tık diye sağ yandan ses geliyor.Bu ses yüksek devirlerde artıyor.mesela 3. vitesle giderken 2 ye düşürdüğümde tık sesi artıyor.geri vitestede öyle.Debriyaja basınca ve boşta iken ses kesiliyor.Sorun dün başladı.Vites geçişlerinde sorun yok.Lütfen yardımcı olur musunuz?Saygılarımla
-
polo debriyajların yerli mapa markaları da var 100 tl fiyatı sachs marka 165 tl araştırırsan ucuz bulabilirsin
-
65tl içi değmez
Selam arkadaşlar.2000 Polo comfortlıne sahibiyim.Aracım viteste iken tık tık diye sağ yandan ses geliyor.Bu ses yüksek devirlerde artıyor.mesela 3. vitesle giderken 2 ye düşürdüğümde tık sesi artıyor.geri vitestede öyle.Debriyaja basınca ve boşta iken ses kesiliyor.Sorun dün başladı.Vites geçişlerinde sorun yok.Lütfen yardımcı olur musunuz?Saygılarımla
Tabla burcu/fişek parçalanmış olabilir. Gaz verdiğinde kalkarken mi yapıyor? Konu başlığı aç daha fazla fikir paylaşan olsun.
-
benim aracım da çok bağırmaya başladı bu sıralar. baskı balata değişeli 15.000 km oldu. tekrar değiştirme aralığı gelmiş olabilir mi
-
Abi 15 bin aşırı fazla kötü bir değer baskı bitmesi için. Normal seyrederken ayağını debriyaja dayalı tıtmuyorsan hiç birşey olmaz bence. Kontrol ettirebilirsin.
-
bendekinde başka sıkıntı var o zaman :-[
-
baskı balatanın orjinalı luk marka oldugu söyleniyor fiyatıda 145 diyorlar banada yazarsanız sevinirim ben aynı sorun varda
-
baskı balatanın orjinalı luk marka oldugu söyleniyor fiyatıda 145 diyorlar banada yazarsanız sevinirim ben aynı sorun varda
bana da valeo demişlerdi orjinali için
-
arkadaslar debriyaj seti değişimi için işçilik dahil 370-TL...
Sizce nasıl??? artı boğaz kelebeği temizliği 30-TL = toplam 400-TL!!!
-
debriyaj pedali benim polomun acayip sertmiş onu anladım.bana normal geliyordu fakat gecen bi vw ne bindim pamuk gibi yumuşacık geldi.ve aklıma daha önce bi ustanın dediği geldi.bana baskı balatanın değişmesi gerekitiğini söylemişti ve fazla yakıtta yakar böyle demişti...ne doğrumu gerçekten?baskı balata değişiminde neye dikkat etmeliyim marka dışında?
-
Polo'nun debriyaj setleri
bana da valeo demişlerdi orjinali için
Orjinali Valeo... Doğrru...
-
arkadaşlar ben luk marka ile baskı balatayı 2 hafta önce değiştirdim 135 seti aldım 120 ye işcilik verdim deiştirdik herşey ii güzel ama deiştikten sonra araçta 4. vites ve 5.viteste aracım öldü adeta.geri götürdüm tamirciye baktı gerçekten de öyle.dedi ateşlemede problem var buji setini kablolarını komple değiştirdi.düzelme sağladı 100 normal yolda geçemiyordu.ama başka bi problem başladı araçtan gaz vermeyi çekince tekliyo ben baskı balatadan diyordum hala aynı başka bi yerinde mi problem var yardımlarınızı bekliyorumm 97 hatcback 75 beygir 8v
-
Set gittikçe ucuzluyor.... :D
-
arkadaşlar baskı balata seti almayı düşünüyorum. en uygun nereden bulabiliriz. luk ya da sachs? istanbul anadolu yakasındayım. araç 98 polo 1.6
-
son ve guncel haber :
luk marka baskı balata seti sadeceparca 180 tl
degıstıren ustanın ınsafına gore 80 ile 150 arasında ıscılık koyun
sıfır aracınız olsun :)
-
son ve guncel haber :
luk marka baskı balata seti sadeceparca 180 tl
degıstıren ustanın ınsafına gore 80 ile 150 arasında ıscılık koyun
sıfır aracınız olsun :)
baskı balata seti 180 tl mi ? işçilik sorun değil hallederiz :) fakat nerde sordunuz yada gördünüz ? set dediğiniz baskı ,balata bilya dime ?
-
Arkadaşlar şöyle bir sorunum var 90 km/h üzeri hızla giderken arka sol tekerlekten uğultu geliyor bundan sonra hız yükseldikçe sesde artıyor bu nereden kaynaklanıyordur ve yaptırmak istesem ne kadar ücret gider ?
-
Uğultu bilyadan yapıyor olabilir. Muhtemelen bilya dağılmıştır.
-
Uğultu bilyadan yapıyor olabilir. Muhtemelen bilya dağılmıştır.
Böyle kullanmaya devam etsem sorun olur mu ?
Yaptırsam ne kadar tutar ?
-
Yusuf usta mutlaka sorun olacaktır. Öncelikle o bölge ısınır, zamanla bilyayı tutan o saplama gibi şeyin dişlisini mutlaka bozacaktır.Maaliywtini bilmem ama bilya en fazla 20-30 tl + 20-30 tl'de işçilik tutar diye tahmin ediyorum.
-
baskı balata seti 180 tl mi ? işçilik sorun değil hallederiz :) fakat nerde sordunuz yada gördünüz ? set dediğiniz baskı ,balata bilya dime ?
Evet Kopmple set 180 TL LUK marka
Bostancı oto sanayide vw Tech servisinde bulabilirsin
fiyatları güzeldir
işcilikleri on numaradır,
çayını içer muhabbetini yaparsın
biraz uzun sürer baskı balata bilgine...
-
Arkadaslar selamlar...
6n afh motor 1.4 sportline icin baski balata bulmakta zorlaniyorum biraz.
Bir parcacidan 300 tl fiyat aldim luk icin bilmiyorum kesin uyumlumudur aracima.
Tavsiye edebileceginiz daha uygun fiyatli internet sitesi yada parcaci varmi?
-
Bende sportline a sachs aldım 200tl ye,istanbuldaysan bi aksaraya git derim
-
200 guzel fiyat ama ben Karabukteyim. AFH motor icin aldiniz degilmi?
-
Evet,ruhsattaki motor koduna göre
-
görünüşe bakılırsa neredeyse herkez luk marka debriyaj seti taktırmış valeo nasıl acaba taktıran varmı veya karşılastıran
-
aklıma takıldıda 6n lerde 5 vites 3000 devirde araç kaç km hızda olması lazımdı??????
-
aklıma takıldıda 6n lerde 5 vites 3000 devirde araç kaç km hızda olması lazımdı??????
bende 100-110 arası
bununla ilgili bir konu vardı ama bulamadım
-
aklıma takıldıda 6n lerde 5 vites 3000 devirde araç kaç km hızda olması lazımdı??????
arkadaşım bu konuyu 2 haftadır araştırıyorum ve çözdüm sayılır. bilmen gerekenler:
1. şanzıman kodun
2. şanzımanının orijinal olup olmadığı
3. lastik ebatın
bu bilgileri bana ver hızının ne olması gerektiğini sana hesaplayayım. öbür türlü bütün söylenenler afaki olacaktır.
Evet Kopmple set 180 TL LUK marka
Bostancı oto sanayide vw Tech servisinde bulabilirsin
fiyatları güzeldir
işcilikleri on numaradır,
çayını içer muhabbetini yaparsın
biraz uzun sürer baskı balata bilgine...
ben luk marka sadece komple seti 270 tl'ye aldım. emin misin 180 olduğundan? internette de 270 civarı görüyorum çünkü. 16v DOHC AFH motor için.
-
arkadaşım bu konuyu 2 haftadır araştırıyorum ve çözdüm sayılır. bilmen gerekenler:
1. şanzıman kodun
2. şanzımanının orijinal olup olmadığı
3. lastik ebatın
bu bilgileri bana ver hızının ne olması gerektiğini sana hesaplayayım. öbür türlü bütün söylenenler afaki olacaktır.
ben luk marka sadece komple seti 270 tl'ye aldım. emin misin 180 olduğundan? internette de 270 civarı görüyorum çünkü. 16v DOHC AFH motor için.
vallahi onlara bakacak hıc fırsatım yok... sadece lastık ebatım 195 55 15 baskı balatayı yenı degıstırdım sach 105-110 arası
-
arkadaşlar yazlık bakıma alacağım polomu araç çalışırken şanzumana çok dikkat vererek dinlerseniz küçük bir uğultu var debriyaja basınca kesiliyor arkadaşım debriyaj bilyesi sorun olmaz dedi ama içim rahat değil bir iki güne ustama götürecem bilyemi sizcede? baskı balatam iyi şanzumanın yağını değiştirecem başka neye baktırayım nasıl olsa açılacak, ayrıca bujıleri değiştirecem rot balans yaptıracam, direksiyon hidroliğini değiştirecem???
-
arkadaşlar yazlık bakıma alacağım polomu araç çalışırken şanzumana çok dikkat vererek dinlerseniz küçük bir uğultu var debriyaja basınca kesiliyor arkadaşım debriyaj bilyesi sorun olmaz dedi ama içim rahat değil bir iki güne ustama götürecem bilyemi sizcede? baskı balatam iyi şanzumanın yağını değiştirecem başka neye baktırayım nasıl olsa açılacak, ayrıca bujıleri değiştirecem rot balans yaptıracam, direksiyon hidroliğini değiştirecem???
sanzumandan olabilir....
-
bende 100-110 arası
bununla ilgili bir konu vardı ama bulamadım
6N 1.6 AEE 75 Hp benzinde ve Lpg de 130 rahat görüyorum düz yol koşullarında
-
Otomatik vites araçlarda baskı balata işi nasıl oluyor? Bilgisi olan veya değiştiren var mı?
-
Yok mu bir fikir?
-
Otomatik şanzımanın geneli için yazıyorum öyle bilindiği gibi baskı balataları felan yok dişliler arasında kavrama balataları bulunur onlarda öyle düz arabadaki baskı balata değişimi gibi değişmez
Şanzıman kople sökülecek Tork konvektörü yuvası dışında şaft yuvası kısmının tamamı inecek ve 4 adet balata takımı var bunun. 2 adet dişli kavrama takımı 2 adetde şaft kavrama takımı. değişecek 2000 tl felan harcanıp mis gibi olacak ha şöyle bişeyde olabilir şanzıman iyi durumdadır yağ özelliğini kaybetmiştir yağ değişir eski randumanına tekrar kavuşur en iyisi servise yada otomatikten anlayan ustanıza başvurup gerekli kontrolleri yaptırmanız
-
Otomatik şanzımanın geneli için yazıyorum öyle bilindiği gibi baskı balataları felan yok dişliler arasında kavrama balataları bulunur onlarda öyle düz arabadaki baskı balata değişimi gibi değişmez
Şanzıman kople sökülecek Tork konvektörü yuvası dışında şaft yuvası kısmının tamamı inecek ve 4 adet balata takımı var bunun. 2 adet dişli kavrama takımı 2 adetde şaft kavrama takımı. değişecek 2000 tl felan harcanıp mis gibi olacak ha şöyle bişeyde olabilir şanzıman iyi durumdadır yağ özelliğini kaybetmiştir yağ değişir eski randumanına tekrar kavuşur en iyisi servise yada otomatikten anlayan ustanıza başvurup gerekli kontrolleri yaptırmanız
Abi ben sormamış olayım bunu en iyisi :o
-
arkadaşlar yazlık bakıma alacağım polomu araç çalışırken şanzumana çok dikkat vererek dinlerseniz küçük bir uğultu var debriyaja basınca kesiliyor arkadaşım debriyaj bilyesi sorun olmaz dedi ama içim rahat değil bir iki güne ustama götürecem bilyemi sizcede? baskı balatam iyi şanzumanın yağını değiştirecem başka neye baktırayım nasıl olsa açılacak, ayrıca bujıleri değiştirecem rot balans yaptıracam, direksiyon hidroliğini değiştirecem???
hocam o ses bende de var priz bilyasımı ne öyle bır sey ustama götürdüm bi sorun olmaz dedi km 123 binde 200 bine kadar götürür seni dedi yaptırmak istersen şanzıman inip içi açılıp yapılacak buda çok pahalıya maal olur sana dedi servisde sadece şanzıman indirmeye 400 -500 dedi arkama bile bakmadan gittim :D
-
6N 1.6 AEE 75 Hp benzinde ve Lpg de 130 rahat görüyorum düz yol koşullarında
bn 190 yapıordum :D ama ne yazıkkı aracı sattım :D
-
Arkadaşlar 16v sportline ile 1.6 8v lerin baskı balatası aynı mı ? Sachs marka sete 200 tl dediler
Sent from my iPhone 3GS using Tapatalk
-
Arkadaşlar 16v sportline ile 1.6 8v lerin baskı balatası aynı mı ? Sachs marka sete 200 tl dediler
Sent from my iPhone 3GS using Tapatalk
Güncellito
-
Güncellito
Arkadaşlar 16v sportline ile 1.6 8v lerin baskı balatası aynı mı ? Sachs marka sete 200 tl dediler
Sent from my iPhone 3GS using Tapatalk
Hadi bi güncel daha.
-
Arkadaşlar 16v sportline ile 1.6 8v lerin baskı balatası aynı mı ? Sachs marka sete 200 tl dediler
Sent from my iPhone 3GS using Tapatalk
3. güncel. Çok komik bir durum.
-
aynı olmaması lazım.
Çünkü satılırken aee abu aea modelli olarak satılıyor afh ayrı.
-
aynı olmaması lazım.
Çünkü satılırken aee abu aea modelli olarak satılıyor afh ayrı.
Eyvallah Süleyman abi, araştırayım. Aksarayda bi dükkan aynı diyince şaşırdım.
-
merhaba arkadaslar;
bende debriyaj ve trigger ı değiştirmeyi planlıyorum.eskişehirde bu işlemi yaptıran var mı?
servis ne kadar mal eder acaba? 98 polo 1.4 sportline bendeki
-
merhaba arkadaslar;
bende debriyaj ve trigger ı değiştirmeyi planlıyorum.eskişehirde bu işlemi yaptıran var mı?
servis ne kadar mal eder acaba? 98 polo 1.4 sportline bendeki
Mrhb vw ustasi olarak eskisehrde baris otoyu oneririm iscilikleri cok iyi ama telefondan arayip randevu alman lazim 1.4 parcasi ellerinde az yada yok olabilir benim polomunda bakiminiyorlar::)