vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: panik - 17 Kasım 2008, 23:36:29
-
HALATLI ŞANZUMAN? Nedir, ne değildir? artılarıyla eksileriyle HALATLI ŞANZUMAN?
Debriyaj sertliği var
Vites geçişlerinde alışkanlık istiyor... vs...
-
Valla o lafı bizim usatalar uydurmuş... Halat nedemek ya... Deselerki aktarmalı Vites kolu ok... Önde enlemesine duran motor ve şanzıman konumundan aktarma çubukları ile vites yönetilmekte.... Zamanla bunlarda aşınmalar oluşur va bazı viteslerie geçirmesi zorlaşır...
Mk1 şansımanında bu kollarda aşınma oluştuğunda ilk etkilenen vites ler 1. ve 3. vitestir bazende geri vitese tam geçmememkte en çok görülen bu... 10-15Ytl lelik tamir takımı ile sorun ortadan kalkmakta...
Debriyaj Sertliği var ise bu sonradan takılan Debriyaj Balata ve ya baskısısından kaynaklanabilir..
-
Valla o lafı bizim usatalar uydurmuş... Halat nedemek ya... Deselerki aktarmalı Vites kolu ok... Önde enlemesine duran motor ve şanzıman konumundan aktarma çubukları ile vites yönetilmekte.... Zamanla bunlarda aşınmalar oluşur va bazı viteslerie geçirmesi zorlaşır...
Mk1 şansımanında bu kollarda aşınma oluştuğunda ilk etkilenen vites ler 1. ve 3. vitestir bazende geri vitese tam geçmememkte en çok görülen bu... 10-15Ytl lelik tamir takımı ile sorun ortadan kalkmakta...
Debriyaj Sertliği var ise bu sonradan takılan Debriyaj Balata ve ya baskısısından kaynaklanabilir..
vites ve şanzuman ile alakalı sistemlerden biridir halatlı sistem...Vites sistemleri borulu, halatlı, elektronik olmak üzere üç çeşittir...Halatlıda vites kolundan şanzumana kadar çelik halat uzanır ve vitesler bu sistem ile değişir...
ben de debriyajın sertliğinin baskı balatadan olduğunu düşünmüştüm. ancak bakıldığında baskı balatanın yeni olduğu görüldü. Çağlar'ın mk1 inde Golf 4 şanzumanı var.
Vites kutusunu yaklaşık 2-2,5 ay önce değiştirtmiştim Çağlar. Yerinde oynama yapmıştı bi ara. Körüğü kaldırım civata yerlerine bir bakıver. Olmadı Osman usta ya söyle bir ayar çeksin.
-
Mk1 lerde daha öncede başka konunardada yazmıştım kullanılan motor, Şanzıman ve yürüyen hala günümüz Golf, Polo ve Jettalarında kullanılmakta sadece yeni nesil birtakım ilaveler ile (Bakın ilaveler diyorum komple yeni değil)....
Sertlik olmasının 2 sebebi vardır 1. Debriyaj Teli 2. si Baskı balata...
-
eveeeet, sonunda askı balatayı da yedik, her gün yeni bişey değil mi? parça kodunu versem, ne olduğunu bilecek arkadaşlar var mıdır? şanzıman ve baskı balata, netten biraz aradım ama bulamadım...
-
ahh be usta benimde başımdabi bela varki hiç sorma gitsin..baskıbalatambitik baskıbalatayı ayıran çatal kırk çanzıman inecek dagılıp 2.vites rulmanı ve geri vites dişlisi degişecek
-
baskı balata bulma eziyeti nihayetlendi, arabada 1.8, 1.8t, 2.0 lt octavia, golflerde olan şanzuman varmış, öğrendik... canım da çıktı, paralar da suyunu çekti...
-
Şuna MK4 şanzuman ı desene :)
-
Şuna MK4 şanzuman ı desene :)
Merakimi bagislayin, MK1 lere Mk4 sanzumani nasil takiliyor, aks baslari veya sanzumanin motora baglandigi yerlerde bir degisiklik yapilmasi gerekiyor mu?
-
valla patron ben arabayı aldığımda üzerindeydi, ben bilmiyorum nasıl olduğunu... :(