vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: fosilci - 17 Kasım 2008, 20:32:27
-
Arkadaslar merhabalar sizlere birsey danısacagım simdi arabanın trigiyer kayısını degiştirtmek istiyoruz fakat nelere dikkat etmemiz gerektigini bilmiyorum takılan seyler yan sanayimi orjınal mı bunları nasıl anlarız vb seyler yardımcı olursanız sevirim şimdiden ilginiz için tşk ediyorum :sevgi:
-
Mutlaka orjinal malzeme kullan, motorun en çok yıpranan parçalarından birisi çünkü. Zaten 90 bin km de bir değişiyo, ben geçen yıl 250 ye değiştirmiştim hem de yetkili serviste..
-
Yetkili servis bu sene 600 ile 700 arasında tutuyor bu nasıl bir fiyat artısıdır yaww
-
Mayıs 2007'de işçilik hariç 250 tl demişlerdi, 600 çok fazla..
-
Sen Yetkili servisdemi yaptırdın cok iyi fiyata yaptırmısın hangi parçalar degişti sadece kayış mı ?
-
Vas Oto Serviste Ankara da işçilik dahil 450 diyorlar. Ben de değiştirtmek zorundayım. Umarım yolda bırakmaz bizi.. Bu arada ben şuan Yozgat tayım Yozgat taki VAS servisinde bu fiyata 5 taksit seçeneği de var.
-
Vas Oto Serviste Ankara da işçilik dahil 450 diyorlar. Ben de değiştirtmek zorundayım. Umarım yolda bırakmaz bizi.. Bu arada ben şuan Yozgat tayım Yozgat taki VAS servisinde bu fiyata 5 taksit seçeneği de var.
hocam sen ne işle meşgulsün?sizinle ortak yanlarımız var.bende geçen hafta cumartesi Yozgattaki VAS servisinde fren müşürünü değiştirdim.elemanlarla tanıştık ankaradan yozgata gelmişler ve yeni özel servis açmışlar.Ben yozgatın saraykent ilçesinde öğretmenim ve eşimin aileside konyada oturuyor.konya yozgat ve VAS servisi deyince sormak istedim.Ortak yan çok fazla...
-
hocam sen ne işle meşgulsün?sizinle ortak yanlarımız var.bende geçen hafta cumartesi Yozgattaki VAS servisinde fren müşürünü değiştirdim.elemanlarla tanıştık ankaradan yozgata gelmişler ve yeni özel servis açmışlar.Ben yozgatın saraykent ilçesinde öğretmenim ve eşimin aileside konyada oturuyor.konya yozgat ve VAS servisi deyince sormak istedim.Ortak yan çok fazla...
Merhabalar.. Alper.. Ben aslen Dinarlıyım ama 19 yıldır Konya da oturuyorum. Şuan ise İngilizce Öğretmeni olarak Yozgat Yerköy İlçesinde çalışıyorum. :D Elemanlar bomba.. ben o kadar servise araba götürdüm böyle ilgili, alakalı nerede ne yapacagını bilen elemanlar görmedim.. övmek ne demek aldıkları para helalı hoş olsun..
-
mrb hocam ben saraykentte 2004 yılından beri sınıf öğretmenliği yapıyorum.burdur Bucaklıyım.eşim aslen afyon bolvadinli ama doğma büyüme konyalı.Kayınpeder konyada memurmur ve oraya yerleşmişler ve emekli oluncada konyayı bırakamış gerçi konya onu bırakamamış.
hocam sizin isim ahmet yavuz mu?
-
ehhe alper biz seninle akrabayız desem :)
ben küçük olan Yavuz :D
-
Merhaba arkadaşlar,
Yarın "Fosilci" arkadaşım ile birlikte benim sürekli gitmekte olduğum İvedik' teki özel VW servisine trigeri değiştirmeye gideceğiz.
-
araçlar aynı model miki modeller arasında epey bi fark var
-
merhaba arkadaşlar. benim de bir konu da sorum var: arabam 2001 model golf IV-comfortline ,110.000 km de. 60.000 km de triger kayışı değiştirilmiş. acaba yeniden değiştirmem gerekir mi? :t :o
-
ne zaman değişmiş biliyor musunuz?
-
Alper ile Yavuz'un triger kayışından birbirlerini buluşuna bittim harbiden. :D :D :D
@enes ahmet
Birol'un da belirttiği gibi zaman da önemli.
70-80 binde veya 6-7 senesini doldurunca değiştirmek lazım
-
Merhaba arkadaşlar,
Ben 2000 model 1.6 GOLF 4 sahibiyim, geçen hafta serviste triger kayışı, triger bilyası, devridaim mekanizması ve devridaim kayışını değiştirttim.
Servisteki yetkilinin söylediği üzere Triger kayışı her 60.000 km veya 4 yılda bir değiştirilmeli, bunun yanında kayış ile birlikte takım olarak triger bilyasının ve devri daiminde durumuna bakılarak kötüyse değiştirlmesi gerektiğini söyledi. Bilgilerinize...
-
Ben 55.000'de 7. senesinde değiştirdim.
Daha da giderdi ama seneden korktum.
3 sene boyunca da her yıl doğuşun değişmesi lazım geyiğini dinledim.
Hatta araba 35.000'deyken bile değiştirelim dediler.
-
sendeki büyük cesaret be Koray'ım.
tamam km az ama 7 sene iyi götürmüş o kayış seni.
-
vallahi 4 sene garaj arabası olarak kaldı.
kilometre de 30.000 deydi daha
Ona güvendim.
Çıkan kayış da fena değildi zati.
Ama değişme zamanı da gelmişti yani.
Ufak tefek çatlaklar vardı lastikte.
-
işte bende onu diyorum.
sürekli ısınıp soğuyan bir kayış zamanla deforme oluyor.
fazla risk almamak lazım :)
-
kesinlikle :tamamdir
-
OffLineR vallahi tuhaf oldu ama olay tam The moore luk... Neyse 2001 model Golf sahibi arkadaşıma Triger kayışı setinin değişimi hakkında şunu söyleyebilirim.. 2009 model araçlarda (yeni kasa golf VII) 150 bin de değişiyormuş... Kayış öle kalınki 3 tane bizim trigerden eder sanırım... Ama senin aracın için doğru olanı 60 bin 120 bin ve de en son 160 bin diye gidiyor. eğer aracını ikinci el aldıysan bu değişimi hemen yapman senin açından iyi olur. ben ikinci sahibiyim aracımın. ve ilk sahibi neyi ne zaman yaptırdığını bilmediği için triger setini değiştirdim. bana maliyeti 330 YTL oldu( işçilik dahil) yan sanayi mallar deil ve de biraz yakınlık kurmak fiyatı bu kadar düşürdü. Bunu yanında baskı balata seti - alt takım- rot rotil kulak ve aracın sürüşüyle alakalı bütün alt takımını ve de polen - hava ve yağ filtrelerini değiştirdim... En mantıklısı bir şey yapılacaksa biraz maddi düşünmeyi bir kenara bırakarak aracının tüm bakımını yaptırmaktır. sonuçta 4 teker ve de bir direksiyon olayı bitiriyor. İyi sürüşler, bol güneşli günler :D
-
Arkadaslar bugun büyük bulusma gerceklesti ve savas kardesimle beraber gittik ustaya trigiyer setini felan hep degiştirtdik araba güzel oldu benim araba 69 binde su ana kadarda hiç degişmemiş 2001 model araba korkuyordum yarın bir gün basımıza iş çıkaracak diye sagolsun savas arkadasımda geldi beraber gittik iyi oldu servisde gayet cok iyi ilgileniyorlar eger ankarada olan varsa tavsiye ederim eger degiştirmiyeniniz varsa bence mutlaka degiştirsin 300-400 ytl lik iş size 1-2 milyara patlıyabilir ve bunun yanında motorunuzda yıpranmıs olacak yazık yani birseyleri riske atmaya gerek yok diye düşüyorum
-
bi de debriyaj çok yukarıda kavrıyor. vitesi zor geçiyor desem. acaba bunun triger kayışı ile alakası olabilir mi? çünkü triger kayışı 50.000 km yapmış. :melek:
-
bi de debriyaj çok yukarıda kavrıyor. vitesi zor geçiyor desem. acaba bunun triger kayışı ile alakası olabilir mi? çünkü triger kayışı 50.000 km yapmış. :melek:
Vitesle alakası yok trigerin.krank milinden aldığı hareketi egzantrik miline iletir.
-
peki bunun sebebi ne olabilir. debriyaj yukarıda kavrıyor ve vites özellikle 2 ye zor geçiyor.
-
bi de debriyaj çok yukarıda kavrıyor. vitesi zor geçiyor desem. acaba bunun triger kayışı ile alakası olabilir mi? çünkü triger kayışı 50.000 km yapmış. :melek:
Baskı balatan bitmeye yaklaşmıştır baskı balatayı degiştireceksin ondan sonra hem arabanın cekişide degişir
-
Golf'lerde her zaman daha yukarda kavrar.
Belki başka araçlarla kıyasladığın için bu yanılgıya düşüyor da olabilirsin.
-
Golflerin çoğunda 2. vitese geçiş zor olmuştur. Bu normal ama diğer viteslerde geçişlerde yukarıdan kavrıyorsa baskı balatan baya gitmiş demektir. bence baskı balatayı tamamen değiştir. o zaman aracın kız gibi olacaktır.
-
Koray'ında dediği gibi golflerde debriyaj yukarıda kavrıyor. daha önce vw kullanmadıysanız bu size tuhaf gelebilir.
ama tabiki sıfır baskı balatayla, bitmiş olan baskı balatanın kavrama noktaları aynı değil.
-
anladım sanırım. yalnız baskı balataları değiştirmeye kalksam bana ne kadar maliyet çıkarır? servisinde...
-
yetkili servis yanlış hatırlamıyorsam yaklaşık 500 ytl fiyat vermişti bana.
benim kendi ustam değiştirdi. Luk baskı balata ( 185 ytl ) + 100 ytl işçilik verdim.
-
vites geçişleri zor oluyor demişsiniz.
golflerde 2. vitese zor geçme gibi kronik bir arıza yoktur, vites geçişleri gayet rahattır.
şanzımanın yanında vites kolları var, onları birbirine bağlayan ve hareket etmesini sağlayan küçük plastik parçalar var (ismini tam olarak hatırlamıyorum parçanın) onlar aşınmış olabilir veya yağsız kalmasından dolayıda vites geçişlerinde zorluk yaşayabilirsiniz.
umarım dediğim gibi basit bir problemdir ve fazla masraf yapmadan kolayca halledersiniz.
-
anladım.. ya sadece 2. viteste sorun var. bayağ zor geçiyor. hatta geçerken acı bir ses bile çıkartıyor. ama 3. 4. 5. viteslere çok çok rahat geçiyor. 2. vites de tam seri kalkış için uygun bir vites olduğu için arabanın seriliği falan kalmıyor. inşallah ucuz bir maliyetle hallederim.. :-\
-
anladım.. ya sadece 2. viteste sorun var. bayağ zor geçiyor. hatta geçerken acı bir ses bile çıkartıyor. ama 3. 4. 5. viteslere çok çok rahat geçiyor. 2. vites de tam seri kalkış için uygun bir vites olduğu için arabanın seriliği falan kalmıyor. inşallah ucuz bir maliyetle hallederim.. :-\
arkadaşım yanlış anlama ama 2. vitese geçirirken vitesi sol duvara tam olarak yaslayıp mı geçiriyorsun yoksa birinci vitesten aşağı doğru direk mi indiriyorsun? eğer böyle yapıyorsan vites aralarındaki ayrıma denk geliyor ve bundan dolayı zorlanıyor olabilirsin.
bu arada bu konu trigerle alakalıydı, şöyle baktımda zamanla vitese döndü, arkadaşımızın açtığı konunun sabit kalması için bu tür sorunlarda ilk önce araştırıp sonra yeni konu açmanız öneririm, saygılar...
-
hımm sanırım ben orada hata yapıyorum. ya arabayı yeni aldım ve acemisiyim sanırım. daha önce ford focus kullanıyordum . ama bayağ fark var. volkswagen farkını hissettirmiş.
-
hımm sanırım ben orada hata yapıyorum. ya arabayı yeni aldım ve acemisiyim sanırım. daha önce ford focus kullanıyordum . ama bayağ fark var. volkswagen farkını hissettirmiş.
bende de bundan önce 2004 sedan focus vardı, onun vitese tek parmağınla dokunduğunda yuvasını bulurdu, süperdi yani... sattığıma pişman oldum sonradan.
-
evet focuslar aynen öyleydi.. daha sonra vw alışmak zor oluyor. vites bir dert bana göre.
-
Vallahi arkadaslar ben sadece 2 den 1 e alacagım zaman sıkıntı yaratıyor gerisi tıkır tıkır atıyorhiç sorunum yok ama 1 vites sanırsam herkesde var kronik neyse konuyu dagıtmayım :)
-
evet kronik bir mesele bence de fazla yoğunlaşma buna :D araban şimdi daha güzel olmuştur sanırım eğer yaptırdıysan.. Güle güle bin.. Allah kaza bela vermesin..
-
Dostlar birinci viteste aslında problemş şöyle;
Bizim arabalarda geri vites ile 1. vites yanyana olduğundan, 1. vitese geçirirken vitesi sola doğru biraz daha fazla yaslayıp yukarı iterseniz daha rahat geçecektir.
Bu arada benim eski arabam Ford Focus' tu, geri vites sağ alt köşedeydi, harika oluyordu, hiç zorluk yoktu. Keşke bunlarda öyle olsaydı.
-
Vallahi arkadaslar ben sadece 2 den 1 e alacagım zaman sıkıntı yaratıyor gerisi tıkır tıkır atıyorhiç sorunum yok ama 1 vites sanırsam herkesde var kronik neyse konuyu dagıtmayım :)
aracın hızı iyice yavaşladıktan sonra 2 den 1. vitese geçince bir problem olmuyor.
bunun dışında dediğin gibi golfün vitesleri çok rahat ve sorunsuz.
-
aracın hızı iyice yavaşladıktan sonra 2 den 1. vitese geçince bir problem olmuyor.
bunun dışında dediğin gibi golfün vitesleri çok rahat ve sorunsuz.
Birol abi hızlanma yok şöyle anlatayım sana şimdi 2 vitesde bir tümsege yaklastık tümsekden geçerken bosa alındıkdan sonra 1 vitese bazen zor geçiyor bende dayanamıyorum 2 vitese takıyorum oyle devam ediyorum : ^-^
-
tamam işte hızı iyice yavaşlatmak gerekiyor, neredeyse durmaya yakın. işte o zaman 1. vitese sorunsuz geçiyor. zaten sıfırdan kalkarken sorun yok çok rahat geçiyor.
araç hareketsizken 1. vitese geçmede bir problem yok değil mi sende?
-
tamam işte hızı iyice yavaşlatmak gerekiyor, neredeyse durmaya yakın. işte o zaman 1. vitese sorunsuz geçiyor. zaten sıfırdan kalkarken sorun yok çok rahat geçiyor.
araç hareketsizken 1. vitese geçmede bir problem yok değil mi sende?
hayır oyle bir sorun yok birol abi ama tümsekde durma derecesine geliyorsun neredeyse 1 vitese rahat geçmesi gerek aslında bence yani