vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: POLO - 26 Aralık 2006, 21:48:21

Başlık: LASTİK?
Gönderen: POLO - 26 Aralık 2006, 21:48:21
kardeşler ben arabanın ön lastiklerini değiştirmeye karar verdim bıktım bu kumholardan,olduğum yerde sarıyorum,sağlam bişeyler istiyorum yere sağlam basalım ne tavsiye edersiniz? DUNLOP,GOODYEAR düşünüyorum belki düşük ihtimal toyo çünkü ucuz etin yahnisini yedik baya yavan çıktı,birdaha yemeyelim,ebat 195/45 R15 ortlama fiyatları nedir bilginiz varmı!
Buradan tekrar belirteyim benim yaptığım yanlışı yapmayın,aracınıza ne kadar yüklenirseniz yüklenin lastikler iyi değilse herşey boşa gidiyor,lastikte hiçbirzaman ucuza kaçmamak lazımmış,şimdi bin pişmanım,o kadar uğraştık birşeyler yaptık,kalkarken boşa sarınca yapılanların önemi olmuyor,lastik alacaklar kumho,avon,marshall zart zurt marka ürünleri almayın,lastiği birkere alın sağlam alın...(bu arada sadece önleri değiştirmemin nedeni kalkış ve frenajımın iyi olmasını istemem,düzde arkalar kumhoda olsa dengenin bozulacağını zannetmiyorum)
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: TuningLINE - 26 Aralık 2006, 22:33:44
evet haklısın çok fazla bişi beklememek lazım o saydığın markalardan
Pirelli ve ya Bridgestonda olabilir araştırmak lazım fiyat ve model
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: VWci - 26 Aralık 2006, 22:45:02
bence g3 al derim 45 yanak tehlikeli bir olcu...bridgestone g3 iyi bir tercih olur bence
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: Erhan - 26 Aralık 2006, 23:33:52
yumuşak hamurlu,  kolay ısınan lastik alıcaksın o zaman, michelin, goodyear falan filan bu seferde balon yapma ihtimali artıcak.
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: G60 - 26 Aralık 2006, 23:37:21
Yumuşak hamurlu lastik + düşük hava yolu daha iyi tutar.Ama lastiklerin yıpranma payı çok çok çok artar.En azından simülasyonlarda böyle ;D
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: escocem - 27 Aralık 2006, 00:21:27
kumhonun hangi modelini kullandınız acaba mrk ettim..ecsta supra kullanıyorum gayette memnunum...yüksek performans lastikleri  sıralamasında dünya 5.si bir lastiktir kumho ;)215/50/13 tabiki sarıyor fakat kumho olduğundan değil 13 olduğundan markasından dolayı olsa son model bir çok araçtan daha iyi viraj alamazdım..biz türklerde ucuz mal her zaman dandiktir önyargısı var...lastiğin hamuru tabiki önemlidir fakat 45 yanak dünyanın en iyi lastiğini kullan yine sarar aracın 55 yanak tam ölçüdür bence öncelikle bunu kabul ettir kendine...hankookunda bir modeli var çok güzel bir lastik modelini öğrenir sölerim sonra...
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: POLO - 27 Aralık 2006, 09:27:18
ben kumhonun ecsta ku 712 modelini kullanıyorum,bu markanın ku 19 modeli autobild testlerinde birçok ünlü markayı geçerek 3. olmuştu,bende bu markanın imajında gelişme yapmıştı,bunun üzerine kumho üzerinde yoğunlaştım ama ku 712'yi bulabildim,ilk çıktığı dönemde iyi reklamı olmuştu ama sonradan adı sanı pek kalmadı,kumho dünyada tanınan bir marka üretim değerlerinde ilk 10 içinde ve dünyada F3 yarışlarının lastik sponsoru!ama gel gelelim yol tutuşu bakımından birçok arkadaştanda duyduğum kadarıyla ani yüklenmelerde boşa saran bir lastik bunda yol koşullarınında etkisi olsada diğer kullandığım markalarda böyle bir durumla karşılaşmadım...ama sağlamlığa gelirsek bence süper bir lastik 1kere jantı kırmama 2-3 kere yamultmama rağmen balon bile yapmamış bir lastik ki bu imajı bütün forumlardada görebilirsiniz...
      Gelelim ucuz mal mevzusuna;autoshow da yayınlanan testleri takip ediyorsan ucuz malın olumsuzluklarını orada görebilirsin,en son kar lastikleri testi vardı maxxis,nexen,nankang gibi markalar(ki bunlar türkiyede de satılıyor)testi geçemedi,vw in yaptığı testte ise yüksek hızda paramparça oldular,100-0 fren mesafesinde iyi markalara göre 10 METRE farkla durabildiler,diğer klasmanlardada genelde en dipte idiler,ucuz markalar genelde testlerde sonları paylaşıyor,kumho bunlardan bir kademe daha iyi...
      55 yanak derken 195/55 mi diyorsun? 185/55 mi? birde yanak profilinin aracın sarmasıyla alakası olduğunu zannetmiyorum,anca özellikle viraj performansında ve yol tutuşunda düşük profilin etkisi olur,düşük profilde yanak dar olduğundan esnem azaldığından...daha önceki kullandığım ebat 185/55 R14 dü ve bu 195 lerden kat kat iyi yol tutuyordu ama orada lastik etmeni daha çok belli oluyordu kullandığım lastik michelin'di ve yumuşak hamurluydu,daha sonra lassa impetusta kullandım 40bin km kadar başka bir araçta o da çok iyi bir lastikti ve yumuşak hamurluydu....sonuçta belirttiğiniz gibi benim sorunum sert hamurlu lastik kullanmam,bu yüzden kumholar uzun ömürlü ama bu uzun ömürün yanında hamur nedeniyle yol tutuştan biraz kırpılmış,bu lastiklerle iyi değerler elde etmek için pist asfaltında kullanmak lazım orada gerçekten yere basıyor!
      Sonuç olarak bana yumuşak hamurlu bir lastik lazım fiyat araştırması yaptım dunlop sp 9000 var benim ölçüde 230,goodyear F1 var en son çıkan versiyonu gd3 mü neydi 240,Lassa da düşünmeye başladım 150YTL,bridgestone G3 ve diğer versiyonlarda 195/45 R15 yok...ilginiz için teşekkürler hala tekliflere açığım
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: corrado - 27 Aralık 2006, 09:36:09
lastik işi şans işi.
tabi kullanılan arac, kullanıcının sürüş stili,kullanılan zemin.
onun için x markalastikten bir kullanıcı memnun ken diğeri memnun olamıyabiliyor.
tabi belli markaların karakteristik özellikler var. michelin yumuşak pirelli sert gibi.
bencealihan ın dediği gibi g3 varsa o ölçüde f1 veya michelin.

escocem bahsettiğin lastik ventus sa uzak dur derim.
deseni güzel ama kuvvetli araçlarda kuruda kötü ıslakta iğrenç.
benim tecrubem bu. veya bana kötüsü denk geldi  :D
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: Erhan - 27 Aralık 2006, 10:58:19
yazdığın son markalardan F1, sp9000, lassa diye sıralarım ama F1 lerin kolay balon yaptığını biliyorum bir ara sigortası vardı bu lasitklerin. G3 ise olmaması isabet olmuş.
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: POLO - 27 Aralık 2006, 12:11:55
fiyatları aldım,lassa 150,continental contack 2 :180,dunlop 9000:220YTL,toyo 195,Avon 165 ,son 2 yi istemiyorum değmez
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: escocem - 27 Aralık 2006, 12:58:27
ben kullandığım modele ve sürüş sitilime göre fikrimi belirttim diğer yandan fiyatına oranla bakıldığında fikrim halen daha aynı...aracın sarması yada yere aktarması konusunda lastiğin hamuru kdr tabiki yanak ölçüsü etkilidir...zaten yazının devamında kendinizde eklemişsiniz ince yanak esnemez geniş esner diye...55 tam orta karardır 185olması 195 olması hissedilir bir fark yapmaz...yol tutuş(kalkışlarda) =55 yanak,yumuşak hamur,köşeli lastik,20 derece basınç...rollingde-virajda=en yüksek 50 yanak,orta sertlikte yada yumuşak hamurlu lastik,lastiğin standart basıncı...
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: POLO - 27 Aralık 2006, 13:36:49
kalkışta benim bildiğim yan profilin genişliğinin bir etkisi yok,bu araçların orjinal ebatları 175/65 R13, 185/55 R14, 195/45 R15'tir. 195/55 bu araçlar için çok büyük bir ebat çapta büyük fark yaratır,buda başta performansı düşürür,son hızı arttırır,yani uygun bir ölçü değil
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: escocem - 27 Aralık 2006, 13:59:48
kalkışta yan profilin etkisini anlamak istiyorsan..örnekte verdiğin 14" ve 15" ebatlarındaki lastiklerden bulup 2ser tane sırayla dene kalkışını...sadece jantlar aynı marka model ve lastiklerde aynı marka model olsun ölçülerde yukarda yazdığın gibi olsun...195 in neye göre büyük olduğunu tartışmak lazım...bana kalırsa çok güçlüde olsa çok güçsüzde olsa 15 ve 195 genişlik her aracın kullanabileceği bir ölçüdür çok ufak araçlar hariç...ben 195 olsun diye savunmuyoum yanlış anlaşılmasın kalkış için 55 yanağı savunuyorum sadece..bunuda boşa savunmuyorum emin olum...ayrıca bu aracın orj ölçüleri yazmışsın yazdığın örnekler için sonrada arasından birisine bu araç için uygun değil demişsin bu mantığı nsl kurdun çok mrk ettim...
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: corrado - 27 Aralık 2006, 15:05:28
.ayrıca bu aracın orj ölçüleri yazmışsın yazdığın örnekler için sonrada arasından birisine bu araç için uygun değil demişsin bu mantığı nsl kurdun çok mrk ettim...

anıl 195 * 45 demiş orjinal ölçü olarak. 195 * 55 değil.
tam olarak ne kadar farkeder. mühendislere bırakıyorum ölçü işini.
195 in %55 ile %45i
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: escocem - 27 Aralık 2006, 15:28:45
tmm yine öle olsun yanlış görmüşüm doğru...ama ben sölüyorum 195 le ilgili bir konum yok bnm ben yanaklar için yazıyorum özellikle...ama suda ayrı konudurki 195-45 bu aracın orj ölçüsü ise 195-55 takıldığında aradaki fark o kdr küçüktürki bunu kimse anlayamaz araç sürerken.zaten emin olunki 195-55  195 45den aldığı hava açısından biraz daha ağır olsada yanaklardaki esnemeden dolayı sarma yapmayıp diğerine oranla daha iyi kalkar...haa sürerken anlaşılmaz belki ama yinede kağıt üstü hesaplarda 195-55 daha ağır ben aracımda 1 kg bile fuzili ağırlık istemiyorum dersen orjinal ölçü olan 185-55-14 ü kullanacaksın...bu iş çok göreceli bir iş öle jant lastik kombinasyonları mevcutki...iice araştırılıp uygulandığında bir çok 15de 13den dahi hafif bir komp..yapılabiliyor yada yeri geliyor 15den hafif 16 yapılıyor...lastiklere kafa yormak yanlış değil ama bende jant hafifliği her zaman daha etkili...diğer yandanda hava yerine 4 tekerde azot kullanarak etkiyi daha hissedilir yapabilirsiniz...
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: corrado_g60 - 27 Aralık 2006, 18:31:56
bencede alıhan abının dedıgı gıbı brodgestone'ye bakmanı tavsıye ederım.
bende mecburıyeten lastık aldım onlere.ama aradıgım olcuyu sadece marshall'da buldum.
ıstemeyerek aldım ama eskı lastıklerıme gore mukemmel tutuyo :)
ama sen brıdgestone al bence
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: POLO - 29 Aralık 2006, 11:50:04
yanaklardaki esneme artınca kalkış o kadar iyi oluyor diyorsunuz da şunu biraz açıklarmısınız neden böyle oluyor,gerçekten öğrenmek istiyorum!benim bildiğim yanaklar sadece viraj kabiliyetinde etkili...
195/45 yerine bu araçta 195/55 takarsanız sürerken performans düşüklüğünü hissedersiniz,çünkü arada %6.5 fark var önerilen max fark ise %3...(185/55 R14 yerine 195/45 R15 takarsanız taban genişliğiniz artar,çap ise %0.4 azalır,taban genişliğindeki artışı çapın azalması tolere eder ve performans farkı yaşamazsınız)195/55 ebatın tek getirisi var çap arttığı için son hızınız artar...hava yerine azot basma ile bence etki anlaşılmaz,azot basmanın en önemli faydası lastiğin daha uzun ömürlü olmasını sağlamaktır,yoksa hava ile azot arasında özkütle farkı ne kadar etkileyecek ki,şöyle bir örnek vereyim uçan balonla,uçmayan bir balonu elinize aldığınızda ağırlık farkını hissedebilirmisiniz.
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: corrado - 29 Aralık 2006, 18:45:04
bu azot olayınıda çözemedim ben.
lastik satan yakın arkadaşlarım var. azot satan parası olana satıyoz. satmayan bir işe yaradığı yok diyor.

soluduğumuz havanın %78 de azot zaten.

kimi lastiğin ömrünü uzatır kimi sessiz olur diyor.
bu işlere meraklıyız diye millet te bize soruyor. geçen biri yine sordu. bende lastikteki azotu ne yapayım bana motora basılacak azot lazım dedim gülmekten yerlere yatmadı tabi  ;D ama gülme krizine girdi.

nedir bu işin aslı astarı varmı bizi bilgilendirecek bir arkadaş
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: VWci - 29 Aralık 2006, 19:07:23
benim lastiklere de azot mu ne bastilardi...:)
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: escocem - 29 Aralık 2006, 21:07:13
en önemli iki sebebini alıntıyla belirteyim...

arkadaslar benim meslegim uçak teknisyenliğidir ve uçak lastikleri herzaman nitrojen ile şişirilir. sebebine gelince sıcak hava ve soguk hava değişimlerinde sıcaklık farkından dolayı lastiğin basıncının düşmemesi veya artmamasıdır. örnek olarak. kış mevsiminde istanbulda hava sıcaklığı -2 derece olsun. bu uçak kalktıktan 5 dakika sonra yukarıdaki havanın sıcaklığı -40 ile -65 arasında olacak. bu sıcaklıkta 9 saat uçup singapur a indiğini düşünün. oradaki sıcaklık ise +30 derece veya üstünde olacaktır. bu gibi ani sıcaklık değişimleri lastik ömrünü azaltacagından dolayı içleri daima nitrojen ile doldurulur. normal hava olsaydı lastik kendi kendine inip şişecekti. ve deforme olacaktı.
araba lastiklerine nitrojen koymanın avantajı da buna benzer. siz yazın lastiğinizi nitrojenle 32 birim hava bastınız diyelim. bu hava kışın da ölçerseniz yine 32 birim cıkar. ama normal hava olsaydı arada 4 birimlik bi fark meydana gelirdi. normal havada sıcaklık arttıkca basınc artar sıcaklık düştükce basınc da düşer.

ikinci sebep: nitrojen ile şişen lastik görsel olarak farkedilmese de daha hafif olur.
not: nitrojen yol tutuşunu kesinlikle değiştirmez.
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: POLO - 29 Aralık 2006, 22:57:13
benim bildiğimde sıcaklık değişiminin az olması nedeniyle lastiğin kauçuk aksamının ömrünü uzatması,şöylede diyebiliriz ısınan lastik içinde bulunan hava,sıcaklığın artmasıyla birlikte nem yapar,havanında içinde bu nem hiç kaybolmadığından bu döngü sürer gider bu da zamanla lastikte çürümeye neden olur,ama ne kadar faydalı ve gerekli tartışılır,elemanlar azot yerine hava bassa nasıl anlarız,yoksa ben bu işe başlıyayım azot bastım diye hava basayım,4 lastik 20YTl gel vatandaş :toki
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: G60 - 29 Aralık 2006, 23:37:54
Kokluyacaksın hocam ;D
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: escocem - 29 Aralık 2006, 23:48:59
ne kdr doğru bilmiyorum fakat azot basılınca sibobda yeşilimsi bir renk çıkıyormuş...nsl anlarız dersen ;D
ENKAY GARAJ - AUTO LIFT - OTO LİFT - OTOLİFT - Ekipman - Equipment (http://www.enkay.com.tr/show_group.asp?MCATID=4&SUBCID=16&CATN=LAST%C4%B0K%20GRUBU&SUBN=Nitrojen%20Cihazlar)
bu azot işi yurt dışında otobanları kapatıp 1000 hp araçlarla çılgınlık yapan hasta kişlerin çıkardığı bir konu...onlar için başınç değişimi konusunda gerekli ve faydalı bizler için faydası tam olarak ne olur muallakta biraz...
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: Erhan - 30 Aralık 2006, 00:12:57
ben kumho falan kullanmadım ama eğer bida lastik alırsam ucuz bir lastik almayı düşünüyorum, kumho , bridgestonun yarı fiyatı kadardı. Şimdi yol şartları belli ülkemizde çok çabuk yıpranıyor lastikler yani iyi bir marka lastik 3-4 yıl 30-40bin km iyi performans vericekse 2 yıldan sonra bir çoğu ilk günkü performansından çok uzak kalıyor ve daha çok para verdik diye 4 yıl 40bin km kullanmaya çalışıyoruz, bunun yerine yarı fiyata kumho gibi bir lastik alıp 2 yılda bir değiştirsek hem lastiklerimiz taze olur hemde zarar etmemiş oluruz diye düşünüyorum...
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: spy - 30 Aralık 2006, 01:11:57
evet, ucaklarda basınc ve sıcaklıgın surekli ve ani bir degisimi soz konusu oldugundan azot kullanılması faydalı ve gerekli.. ancak soz konusu zemin oldugunda, hicbirzaman aracımızla havalanamayacagımızı(istisnalar haric :) ) dusunursek, basınc ve ani sıcaklık degisimleri de olmadıgı icin nekadar gereklidir azot..? dusundurur..
bence tek faydası soylenildigi gibi, azotun sıcaklık degiimlerinde basıncının sabit kaldıgından oturu, yaz/kış lastik basıncının aynı kalmasıdır.. ki bununda getirisi lasitign basıncını kontrol etmeye gerek kalmamasıdır..

performans alımında cok ufak noktaların bile hesabını yapanların lastiklerinde azot kullanması gayet normal, yoksa bana gunluk kullanımda ne getirebilecekki :)

buarada Erhan sana katılıyorum, cokta kalitesinden odun vermemek kaydı ile ucuz lastik alırım
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: POLO - 30 Aralık 2006, 16:58:00
kumho ortalama bir lastik çok birşey beklemek yanlış,beni deli eden lastiğin sağlamlığı değil markasıda değil her kalkışımda devrin 3000-4000 e gelene kadar benim daha aynı yerde saymam,yoksa virajlarda filan kötü değil..valla ben aldığım fiyatlardan sonra lassa almaya karar verdim gibi erhan gibi düşündüm alacaz dunlop bir çukurda 220 kağıt kaçacak,lassa önceden kullandığım bildiğim bir lastik bridgestone'un akrabası diyebiliriz hemde
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: polo35 - 13 Nisan 2008, 01:46:24
birader 97 1.4 sportline 185*55*15 tabiki michelen yumusak lastik her zaman daha iyidir
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: istanbulos34 - 13 Nisan 2008, 01:50:20
Topram 1.5 sene önceki defteri açmışın ;) Üstüne 1 takım lastik daha değişmiştir :tamamdir
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: Ouzoo - 13 Nisan 2008, 01:57:34
birader 97 1.4 sportline 185*55*15 tabiki michelen yumusak lastik her zaman daha iyidir

jantların orjinal sportline jantlarıysa bu ölçüler yanlış gibi! 195/45 r15 olmalı max 50..55 yanak direk sürter ya
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: istanbulos34 - 13 Nisan 2008, 02:08:59
Kardeşim matematiksel hesaplara göre 185/55 ile 195/50 arasında fark yok.. Şunuda söyleyim bu jant olayında sürtme sadece ofsetten kaynaklanıyor yani kolay kolay 15'' jantta lastik sürtmez.. Bana göre poloya göre en ideal ölçü 195/50/15..
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: Erhan - 13 Nisan 2008, 02:21:10
offset den değil, 50/15 gibi yanlış ölçülerden sürtüyor..
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: Ouzoo - 13 Nisan 2008, 02:27:54
15" te 55 yanak kesinlikle sürter..benim lastikler 50/15  önler tam turda, arkalarsa 2 kişi binerse derin esnemelerde sürtüyor :(
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: VWci - 13 Nisan 2008, 07:23:03
Polo icin en ideal olcu fabrika verisi olan 195/45/15 dir. Aracin hiz olcme sistemi belli blr lastik ucsune gore ayarkandigi icin bundan farki deger gostergenin kendine gore dogru ama gercekte yanlis gostermesine sebeb olacaktir.
Başlık: Ynt: LASTİK?
Gönderen: umit1946 - 14 Mayıs 2008, 18:26:47
mrb arkadaşlar,
lastik almayı düşünenlere kesinlikle yokahama öneririm,alırken baya tereddüt içinde idim ama bir haftadır kullanıyorum,185x60x14 süper yere basıyor ve sessiz cd nin sesini artık fazla açmama gerek yok,süper lastik herkese tavsiye ederim özelliklede ac01 modelini........