eğer söküp temizleceksen.çok saol bilgi için ::)denicem bakalım ancak sökmeden yapmayı düşünüorum o zaman sıkıcam oynatıcam würthle ii olur galiba
crc 5 ,henkel variant,berner , würth. balata temizleyici. gaz benzin hepsini kullanabilirsin..
kullanımda ölçü yok çünki temizleyiciyi sıktıkta pislik in kaybolduğunu göreceksin. temiz olana kadar devam. bu arada kelebeği oynatıp pis yer kalmamasına dikkat.
sökmeden ben bir kere passatın kini temizledim.
carb cleaner yazıyordu kutunun üstünde.bir problem olmadı ama katalizör varsa araçta biraz erken tıkanmasına sebebiyet verebilir.
birde arkadaşların dediği gibi benzinli bir bezle temizleyebilirsin
beyler o zaman hepberaber vw marka arac bogaz kelebegi temizleme günü aktivitesi düzenleyelim :)muhahahahaa :)hahahahaha metin abi ya alemsin elimizde benzinli bezle 30 kişi hahahhaa ;D ;D
işte arkadaşlar başımızın belası olan parça inşallah yarın değişecek umarım bir sorun çıkmaz
babam gitmiş bugün almış parçayı Siemens marka demiştim öncedende
işte resimleri
Abi kelebek neden değişiyor?Çatlama,zedelenme veya tıkanmadan dolayı mı?Ben şimdilik bazen sadece temizliyorum.Bi 5-6 ay önce özel ustama götürdüm.Kelebeğin iyice soğumasını bekledik.Sonra würth'tü galiba sprey bastı dışına içine falan.Sonra motoru çalıştırıp bi daha iyice sıktı.Bembeyaz oldu valla.Bi adaptasyon işlemi tamam.Sonra sanki yakıt biraz düştü.Çekiş arttı.Bilmiyorum belkide psikolojik olarak bana öyle geldi....bu dediklerinin hepsi yapıldı ama sonuç yok o yüzden değiştirmeye karar verdik
elktronik bir arıza varsa değişmesi gerekiyor.Atıf abi babam araştırdı yapanlar var diyodu ama şimdi ona vereceği paraya yakın olacak diye yenisini alırız daha iyi dedi bir daha sorun yaşamakta istemiyor kökten çözüm olarak gördü. Bakalım inşallah bu parçada ileri ki vakitlerde bir sıkıntı olmaz.
benim bir arkadaşta vrdı classıc 2 sene kadar evvel. alt devirlerde rölantide düzensizlik vardı.
sarsılarak çalışıyordu araç.
hep bahsettiğim bir mustafa abim var bu işlerin uzmanı. o boğazın solundaki plastik yeri açıp hallettiydi.
tunc abicim hayirli ugurlu olsun :)inşallah Arda' cım bakalım ne olacak
Atıf abi babam araştırdı yapanlar var diyodu ama şimdi ona vereceği paraya yakın olacak diye yenisini alırız daha iyi dedi bir daha sorun yaşamakta istemiyor kökten çözüm olarak gördü. Bakalım inşallah bu parçada ileri ki vakitlerde bir sıkıntı olmaz.
wolksvagenin gözünü seveyim, zamanında bir 205 1.9 gti.ya bindim, onda da devirlerde sorun vardı, kücük bir kutucuk vardı ama bizim bogaz kelebegi gibi bir parca degildi, o kutunun ici acılıp tamir olmuyordu, araba 2-3 milyarken o parca 1 milyara yakındı, sırf o yüzden arabamı satmıstım :) wosvagende actır temizlet 20 ytl :) sorada bas gitsin, parca degisecek bile olsa 300 ytl, aman diom dikkat beyler, fransıza güen olmuooo :)
sade bu parça için değilde arabanın başından hiç ayrılmayın, yetkili serviste bile büyük hatalar yapıyorlar aracı hor kullanıyorlar vs bunları gördüm..Kesinlikle doğru... >:(
sade bu parça için değilde arabanın başından hiç ayrılmayın, yetkili serviste bile büyük hatalar yapıyorlar aracı hor kullanıyorlar vs bunları gördüm..
ulan erhan devirli kullanmanin ne faydasi olacak :D ne kaliteli benzin ile ne de devirli kullanmananin alakası var.
Karter havalandırması olayı etkilidir diye düşünüyoru....
arkadaşlar yağ buharını iptal ederseniz kelebeği bozma ihtimaliniz yüksek yağlamayı kesiyorsun çünkü...
bi önceki mesajımda fabrikanın koymuş olma nedenlerinden bahsettim,
açık filtreye çekmek istemedim zaten konuyu örnekti,
yurt dışındakiler ile nasıl bir fark olabilirki yani polo ya bakıyorum filtre sistemi ne ise yurt dışındada aynı tabiki aldığım kitinde resmi sitesinde kitin parçaları var her yerde aynı :)
şöylebi konu daha var hani hava filtresinin sıcak hava aymaması lazımdeniliyor fabrika neden hava filtresini egzozt un oraya bağlantı yapmış ozaman cehennemgibi sıcak geliyo ordan
(http://img184.imageshack.us/img184/7100/adsztq7.th.jpg) (http://img184.imageshack.us/my.php?image=adsztq7.jpg)
manifoldun üzerindeki metal kapak sıcaktan rengi deyişmiş onu çıkarıp nikelaja verecektim somunlar sıcaktan pastan kaynamış sökerken birinin kafası koptu ucu içerde kaldı birisi söküldü alttakide biraz aşşağıda onuda sökersem onunda kafası kopar diye sökmekte biraz tereddütlüyüm içinde kalırsa somunun kafası onu nasıl çıkaracam matkap oraya girmez radyatör falan dağıtmamlazım pas sökücü sıkıp deniyecem bakalım zaten açık hava filtresi takacam ozaman bi fonksiyonu kalmayacak boru deliğinide kapatıp orjinal bişeyler yapmayı düşünüyorum
4 ay oldu 2000 polo 1.6 otomatik (eski kasa yalnız nasıl oluyosa...:S) aldım... bende aynı problemi yaşıyorum... usta temizledi 2 kez bi halt olmadı bidaha olursa gel değiştirmemiz gerek dedi... o parça ömrünü tamamlamış dedi... bugün gittim değiştirdim... 325 ytl bayıldım... yok imansız yine duruyor... nedir lan bu rewa mı olayına daldım kendimce.... lakin bi arkadaşın dediği olaya katılmak istemesem de bu otomatiklerde sorunlu sanırım... ee sorunlu da koskoca volkswagen bunu değiştirmeyi toplatmayı düşünmemiş... geçelim onu da bi arkadaş "ateşleme bobini" demiş.. biri "rolanti motoru" demiş, bunu deneye deneye mi bulucaz canımı sıkıyor yafuuu böle iş olmaz.... haftaiçi birdaha gidicem bobin rolanti motoru artık ne hasba ise ustaya bunlara da bi bakıwer diyim de.......
arkadaşlar benim aracımda da rolantide istop etme sorunu vardı bu sitedeki bütün yazılanları okudum ve kendim temizlemeye karar verdim. boğaz kelebeği motorun hava emmesini sağlayan bir parçadır.üst kısmında bir kapak vardır ve bukapak gaz verilince açılır gazı kesince kapanır yani gaz verince araç normal çalışır sorun olmaz ama araç rolantideyken bu kapak kapalıdır ama kenarında rolantideyken hava emmesi için saç teli inceliğinde bir boşluk vardır. ama zamanla bu delik emilen havadaki tozların ağızda birikmesiyle araç gaz verince kapak açıldığı için normal çalışır ama gazı kesince kapak kapandığı için ve toz biriktiği için rolantide hava ememez ve istop eder. yapmanız gereken elinize sadece temiz bir bez almanız başka hiçbir temizleyiciye ihtiyaç yoktur. motorun üst plastik kapağını sökün ve zaten ortaya çıkar. motoru çalıştırın gaz verip kelebeği açın ve tozlu yerleri güzelce silin. parçayı sökmenize hiç gerek yoktur. bu iş en fazla yarım saat veya bir saatinizi alır.
şunuda belirteyim polonun rolanti motoruyla citroen aynı modeli kullanıyor , ben hala boğaz kelebeğini değişmeden problem yüzde 99 hallolur kanaatindeyim ayrıca boğaz kelebeği mekanik döküm bir parça gözle görülür bir metal aşınması yoksa ki olması imkansıza yakın aksi halde değişmek saçma geliyor ,çalışma prensibi gaz teline yük geldiğinde yani gaza basıldığında gaz telinin bağlı olduğu yayla açılıp kapanan bir kapak , şimdi neden o zaman biz servislerde boğaz kelebeğini değiştirdiğimizde problem çözülüyor derseniz , satıcılardan poloya boğaz kelebeği verirmisiniz dediğinizde size verilen kelebeğin üzerinde rolanti motoru olması , yani beraber satıp kar paylarını çoğaltmaları ...................bunlar benim görüşlerim yanlışta olabilir tabiki benim başıma gelenlerden çıkardığım sonuçlar bunlar ,
attitut1 aracının tam sorunları nedir anlatırmısın belki yardımcı olabiliriz ,aslında bu resimde rolanti motorunu ben göremedim üstte görünen soket demiştim ama değil o gaz kelebeğinin kendi soketine benziyor. üşengeçliğim tuttu sizin için en kısa zamanda söküp resimlerini koyacağım.
arkadaşlar 98 oktan benzini deneyin. benim bu rolantide stop etme sorunu meşurdu. kimse bulamadı. enson beynin yazılımına kadar hata var dediler yazılım değişti sorun devam ediyordu. ben şimdi 98 oktan kullanıyorum rahatladı motor. benden sölemesi. bence dene en azından ustalara vereceğin para yerine arabana 50 ytl lik 98 oktan koy dene ama arabada benzin çok az varken dene.
attitut1 benim sorunlarımın aynısını anlatıyorsun bir de şunu dene ve cevabını yaz o zaman kesin olarak rolanti motoru diyeceğim ; direksiyonu tam kır durduğun yerde devirde düşüş ve stop etne durumu varmı 3-4 defa yap ve kaç kerede kaçkere ne sorun olduğunu yazarsan iyi oılur mesela 5 kere tam sol yaptım 3 kere stop etti gibi
boyle uzaktan konuşmak kolaydır ama ben aynı sorunları yaşadım servis boğaz kelebeği değişecek dedi güvenmedim kendim gidip rolanti motoru aldım olay bitti . sen servisinden sadece rolanti motorunu değişmesini iste . başka hiç bir şey yapmasınlar adaptasyonda yaptırmana gerek yok. adamlar pc ye bağlayıp orda yazanlara göre işlem yapıyor işin kolayı tabi onlarda haklı ama bu sorunun çözümünü ben böyle aştım rolanti motoru boğaz kelebeğine takılan parçadan ibaret ben benim eski motoru iş yerinde bulamadım belki atmıştır biri diye aramayı kestim ,sen rolanti motorunu değiş güzel haberleri burdan ver bize.
Merhaba Bende Yeni Üye oldum.
vw 1.6 98 model hb aracım var 11/2006 aldım ve halen devirde oynama stop etme ile uğraşıyorum bugün boğaz kelebeğini 270 ytl alarak değiştirdim.(Bu arada aracımda BRC gaz kiti var)Adaptasyon yaptırdım sorun aynı şimdi sıra benzin pompası ve beyinde eğer bunlardan sonra da sorun düzelmezse sanırım benzin döküp yakıcam arabayı >:( buradi forum ve diğer forumlarda okuduğum kadarı ile 95/01 model arası araçlarda bu sorun var ancak her ne hikmetse gazda kullandığımda arabada hiç bi sorun kalmıyor.Aracın bujilerini benzin filitresini değiştirdim Carbon Clear yaptırdım sorun aynı... Allah Polo kullanıcılarına sabır versin. :t Bugün Sanayide ustalarla bütün gün uğraştık sorun düzelmiyor Test cihazında bir hata gözükmüyor.İnşallah sorunu bulup düzeltebilirsem hemen buradan haber vericem.
Dün doğuşa mesaj attım.Bugün beni aradılar ve ilk sordukları soru yetkili servisimize gittinizmi oldu.Daha önceki yetkili servis rezaletini anlatınca da ısrarla en yakın servise gitmemi söylediler.
teşekkürler volksport evet arkadaşlar imza atacağız hemde ne imza küçük dillerini yutacaklar ama önce fabrika'nın mail adresini bulmamız gerekiyor hadi bakalım işbaşına bu arada bugün tüketici hakları koruma derneği ve sanayi bakanlığı ile konuştum adamlar araçların garanti süresi bittiği için ticaret mahkemesine başvurmamız gerektiğini söyledi.bende avukat arkadaşımı aradım kalabalık bir grup olduğumuzu araçlarımızda problem olduğunu ve servisin bizi kazıklamak istediğini söyledim ve almanyaya mail atacağımızı söyledim önce maili atın gelecek cevaba göre gereken işlemler başlarız dedi onunda çevresinde polo kullanıcısı olup şikayetçi olan bir çok kişi varmış onları araştıracak hep beraber bu adamları dize getireceğiz inşallah getiremezsekte en azından baya bir ses getiririz ve sorunumuzu daha ucuz ve garantili şekilde hallederiz herkesin yardım etmesini ve birlik olmamızı istiyorum saygılarımla
öncelikle mail adresini bulmamız lazım ben bir taraftan araştırıyorum.volksport senden ricam bizim konunun ingilizce versiyonunuda sitede açıp altına yazacağımız yazıyı hazırlamak şu mail işini halledelim en son hukuk yolu ile zaten hakkımızı arayacağız ben bugün alem fm programcısı ve yazar Nihat Sırdar'a mail atıp onuda foruma davet etmeyi düşünüyorum çünkü onunda vw'si var ve bize destek olabilir gazeteci bir arkadaşım var olayı biraz olgunlaştırdıktan sonra ondanda yardım isteyeceğim sonuçta biz arabadan değil parçadan şikayetçiyiz ayrıca almanyadaki bir yakınıma sorduğumda sanırım bu geri çağırma olayını orda yapıp parçayı değiştirmişler ben onların yalancısıyım tabi eğer orda geri çağırma yapılıpta burda yapmadıysalar zaten burdakilerin başına baya bir dert açılacak demektir.Ayrıca bu parça siemens'mi bosch ürünümü eğer siemens ise siemenste çalışan bir üst düzey yönetici yakınımla konuşup bu işe onlarıda dahile etmeye çalışıcağım merak etmeyin arkadaşlar biz bir kartopu yaptık ve dağın tepesinden aşağı bıraktık bakalım çığ olacakmı bir şey kaybetmeyiz diye düşünüyorum en azından aptal yerine konulmayacağımız vw'ye gösteririz.
:saygılar
mail geldi tekrardan....
Türkçe-ye çevirin arkideşler....:(
VW-2007/11-204988
Dear Customer, Thank you for contacting us.
Please understand that we are unable to attend to all our customers from ourheadquarters in Wolfsburg, but count on the competence of our world-widenetwork. Consequently, we have forwarded your correspondence to our importer, askingthem to look into this matter and get in touch with you directly. Please awaitfurther contact from them.
Thank you for your understanding. Yours sincerely,Volkswagen AGCustomer Care
VOLKSWAGEN AGSitz/Domicile: WolfsburgRegistergericht/Court of Registry: Amtsgericht BraunschweigHRB Nr./. Commercial Register No.: 100484Vorsitzender des Aufsichtsrats/Chairman of the Supervisory Board: FerdinandPiëchVorstand/Board of Management: Martin Winterkorn (Vorsitzender/Chairman),Francisco J. Garcia Sanz, Jochem Heizmann, Horst Neumann, Hans DieterPoetsch Wichtiger Hinweis: Die vorgenannten Angaben werden jeder E-Mail automatischhinzugefuegt und lassen keine Rueckschluesse auf den Rechtscharakter der E-Mail zu.Important Notice: The above information is automatically added to this e-mail.This addition does not constitute a representation that the content of this e-mail islegally relevant and/or is intended to be legally binding upon VOLKSWAGEN AG
Ne anlar alaman TÜRK'ÜN derdinden gene bizi bizden başkası anlamaz boşverin derim ben.
Arabamdaki sorun,diğer arkadaşlarında belirttiği gibi kırmızı ışıkta durma,yavaşlama ve rölantide çalışırken motorun istop etme durumu.Benzer bir sitede Polo otomatik arabalarda bu hatanın fabrikasyon olduğu ve benzerlerinde de bunun sıkça rastlandığı belirtiliyordu.O yüzden sormuştum.
evet arkadaşlarım boğaz kelebeğini değiştirdim bakımda yaptırdım yağ buji vs bütün bakımlar yapıldı tam tamam dedik derken araba 4500 devirden sonra gaz kesmeye başladı biraz böyle devam etti tabi 4500 devir altında sorun yok ve biraz daha böyle gitti stop etti hani boğaz kelebeği değiştirmeden önceki hale geri döndü ve dahada çalışmadı bende olduğu yere bıraktım usta pazartesi bakarım dedi yani boğaz kelebeğini boşuna değiştirmişim zaten ben kıllanmıştım sizin anlatığınız boğaz kelebeği vakkasından daha farklı gibiydi bendeki arıza ama bende altur servisin sözüne göre değiştirtdim bu kelebeği ya bu işlemede 600 ytl para harcadım ya şu arabalardan çok iyi anlayan bi vw ustası varsa yazın allah aşkına bu olaya çok sinirlerim bozuluyor yardımlarınız ve yorumlarınınzı bekliyorum hayırlı günler arkadaşlarımaynı dertten benim bi müşterimde oldu ,geçen geldi bunlarda zaten bi hastalık, bu boğaz kelebek ünitesi önce bi temizlenip sonrada adaptasyon yapılmalıdır :tamamdir
valla benimkide sapıtmaya başladı gene temizledim adaptasyon yaptırdım hararet 70 e dayanana kadar düzelmiyor 70 i geçtimi normale dönüyor hararet müşirinide yeni değiştirdim acaba termostatıda değiştirsemmi?
pasha1 eski kelebeğe kaç para istiyon anlaşırsak alabilirim :D :D :D
arkadaş kelebeğide batsın arabasıda ben sattım rolanti yüzünden bundan sonrada volkswagen almayacağım. sizlere kolay gelsinnnnnn.
2 polo boğaz kelebeği kurtardık evet arkadaşlar diğerlerinide bekliyoruz umarım halledersiniz.
hocam würt parça balata temizleme spreyi bulabiliyorsan o daha çok işini görür.mazot yağlı olduğundan pek önermiyorlar.Yarın hava güzel olursa kelebeği söküp temizlerken fotoğraflarını çekeceğim sanırım sitede var istersen bir arat.
hocam biraz sabret bugün fırsat bulursam bir ara yapacam resimleride adım adım çekip koyarım.
hocam ucuza temizletmişsin çok farkediyo temizlik umarım yaparken nasıl yapıldığını öğrenmişsindir çünkü lazım olacak gerçi burda havalar baya bir yağışlı hava açsın bende temizleyip adaptasyon yapacağım arada detaylı resimleri çekip foruma koyarım sen bu arada würth parça balata temizleme spreyi bulabilirsen o daha verimli temizlik yapıyor bilgin olsun.
merhaba arkadaslar aranıza bende yenı katıldım ben yaklaşık 20 gun önce 1.6 75 pc lık polo cıty marka aracımı aldım aldım ama nealmak aracım once calısmama sorunu yaşattı bana dıstırıbtör ateşleme bobini değiştirdim ortadan kalktı sorun fakat 3 gundur su kelebek boğzaı denen parçaylauğraşıyorum bu parçanın verdiği tum sıkıntıları yaşadım. bugun değiştirdim sorun duzelmiş gıbı gözuksede arada devır dusuyo ve cıkıyo acaba dıyorum parçamı sorunlu sabahı beklıyorum servıse gıdıcem ıns problem cıkarmazlar yenı parça sorunsuz olmalı dıye dusunuyorum acaba daha başka sorunlarıda varmı bağladıkları cıhazda sorungozukmuyordu ama ıns yarın hallettırırım ayrıca bölebı sıte ve hızmet super gercekten herkese tesk ederim bilgi paylaşımları ıcın bana sans dıleyın a.e.olun
Dikkat ediyorum da bir boğaz kelebeğidir gidiyor. Dayanamadım geçenlerde söktüm hava filtre kutusunu baktım parçaya. Tertemiz duruyordu.. Araçta yaşadığım bir sıkıntı da yok bildiğim/anladığım kadarı ile..
Yinede belirli zamanlarda temizlemek gerekir mi? :p
ilk zamanlar banada komik geldi ama bu sorun başına geldiğinde umarım gelmez sende bu türküde nakarata dahil olursun komik ama gerçek kıl bir parça... ;)
Temizle diyorsun yani...
Benim yakın bir noktada Würth'ün satış noktası açılmış. oradan wd 40 alır söketi sökmeden yaparım.
Ama açıkcası würth'ün mağazasına girmeye çkiniyorum. tek ürün diye girip 75 tane ürün alırım diye korkuyorum. Her iş için ayrı ürün var adamlarda.. Ürün açıklamasını okuyorsun.. waayy .. bundan kesin almak lazım diyorsun.. yanıma eşimi alıp giderim.. O beni dizginliyor böyle konularda... :saskin: :saskin:
Benim yakın bir noktada Würth'ün satış noktası açılmış. oradan wd 40 alır söketi sökmeden yaparım.
Ama açıkcası würth'ün mağazasına girmeye çkiniyorum. tek ürün diye girip 75 tane ürün alırım diye korkuyorum. Her iş için ayrı ürün var adamlarda.. Ürün açıklamasını okuyorsun.. waayy .. bundan kesin almak lazım diyorsun.. yanıma eşimi alıp giderim.. O beni dizginliyor böyle konularda... :saskin: :saskin:
valla parçaya 350 ytl fiyat vermek açıkcası bana koyuyor bende inat ettim boğaz kelebeğini söktüm kablosunu değiştirdim sonrada potansiyometreyi bi güzel kontak cleaner ile temizleyip adaptasyon yaptım ohh temiz temiz kullanıyorum valla 350 ytl kar kardır.Adaptasyonu nasıl yapıyorsun??
kabloyu zaten ebaydan almıştım.forumdaki resimli kelebek temizliği ile ilgili konunu çok faydalı buluyorum. Yalnız ne yalan söylümmm senin gibi açıp temizlemeye tırsıyorum. Bişeylar elimde kalır diye...Temizleyelim derken iyice içine etmesek barii. gerçi zaten kelebekle ilgili bir sorunum yok ama sırf temizlik olsun diye yapmaya niyetliyim ..
forumdaki resimli kelebek temizliği ile ilgili konunu çok faydalı buluyorum. Yalnız ne yalan söylümmm senin gibi açıp temizlemeye tırsıyorum. Bişeylar elimde kalır diye...Temizleyelim derken iyice içine etmesek barii. gerçi zaten kelebekle ilgili bir sorunum yok ama sırf temizlik olsun diye yapmaya niyetliyim ..
Benim yakın bir noktada Würth'ün satış noktası açılmış. oradan wd 40 alır söketi sökmeden yaparım.boğaz kelebeğinde problem yoksa bence hiç kurcalama, bırak gitsin gittiği yere kadar..
boğaz kelebeğinde problem yoksa bence hiç kurcalama, bırak gitsin gittiği yere kadar..Bu mesajı yazmakta biraz geç kaldın. boğaz kelebeği sorun çıkarttı. soketini sökmeden söküp temizledim. :tamamdir
arkadasım avans ayarını ayarlat.yukarda belırttıgım gıbı motor yukunden dolaayı stop edıyordur aracın muhtemelen avans ayarıyla duzelecektır bogaz kelebegı arızalı olsa her zaman stop eder
1- Hararet Müşürünün fişini çekmemi Beyinci söyledi. Beyinci abi 1998 AEE servisinde rölanti yükseltmek için beyine müdahale edemiyoruz ama bir çöüzm bulmuşlar hararet müşürünün fişini çekiyorlar dedi. Ustaya hararet müşürünün fişini çekersem fan çalışırmı dedim çalışır dedi. Eğer fişi çekersem 950 devirde çalışıyo ama sürekli kullanırsam problem oılur mu? ??? açıkcası bilmiyorum ustalarda net bişey söyleyemiyor.
2- Boğaz kelebeğinin gaz mandalına bir saç girmeyi düşünüyorum oto uzmanı bir ark var ben yaparım diyo. yani mandal baştayken diyelimki birkaç mm daha ilerde duracak saçtan dolayı bu şekilde de rölanti yüklelecek. diye tahmin ediyoruz :D
kendi çözümünü kendin bul gibi...
arkadaşlar merhaba,öyle şey olurmu ya resmen motoru eline alırsın havalar sıcak ya aracın hararet yaparda fan açmazsa ne olacak motor yapma garantisi veriyormu arkadaş.ayrıca boğaz kelebeğine saç yaptıracağına gaz telinin kelebeğe giriş yerinde saç var gaz telini biraz geri çekip saç klipsle gaz teli ayarını yapabilirsin ayrıca boğaz kelebeğinin 4 civatasının birinin altında şase kablosu var o kabloyu değiştirip yeniden adaptasyon yaptır aee motorlarda kronik 650 devir sorunu yok boğaz kelebeği temizlik sorunu kronik sadece.
LPG de stop etme prpblemi devam ediyor. Aracımı Doğuş Oto ve Aydoğanlara götürdüm. Tüm testler yapıldı hiçbir arıza yok. ateşleme bobini gazcının ısrarı üzerine değişti. Testlerde boğaz kelebeği temizliği ve adaptasyonu da yapıldı. Doğuş Oto-Aydoğanlar-Özel servisler ve Beyincilerde söylenen; aracın 1998 Ot AEE olduğu için 650 devrin gaz için düşük olduğu ve bu problemin kronik olduğu.
Bende düşük devirden olduğunu düşünüyorum. Şimdi devri yükseltmek için ne yapabilirim onu araştırıyorum.
1- Hararek müşürünün fişini çekmek: Bu şekilde araç 950 devirde çalışıyor fakat arabam için tehlike oluşturur mu? görüşleriniz
2- Boğaz kelebeği kapakcığının tam kapanmaması için araya saç girmek. bu şekilde deneme yapmayı düşünüyorum.
bu konuda görüşleri ve başka öneriler olan var mı?
teşekkürler.
Sewgili arkadaslarım, yüksek bilgilerinize dayanarak birseyler danısmak, bilgilerinizden faydalanmak istiyorum,kardeşim:
2 hafta önce bana cok güzel sıkıntılar yasatan bogaz kelebegimi gecen hafta temizlettim fakat tamircimden bogaz kelebegimin gidik oldugunu, aynı sıkıntılarla yeniden karsılasacagımı ve biran önce bogaz kelebegimi degistirmem gerektigini ögrendim. Bogaz kelebeginin fiyatı 280-300 ytl civarlarında diye biliyorum, bu parcayı İstanbul Aksaraydaki parcacılardan daha uygun fiyata bulabilecegimi düsünüyorum, İtalyan yan sanayi parcaların bol oldugu aksaraydan böle bir parca bulup taksam ileride cok sıkıntı cekermiyim sizlere onu sormak istedim, birde bu parcayı Almanyadan getirtsem daha mı cazip fiyatlı olur onu sormak istedim ?? yardımlarınızı bekliyorum, sewgiyle kalın...
Sökmeden temizlediğin için adaptasyon gerekmez , soketini çıkardığın zaman adaptasyon gerekiyor.
mtl doğuş oto ile uğraşıp boşuna sinirlerini harap etme çünkü bizde ne sinir bıraktılar nede asap onlar sadece aracı bilgisayara bağlayıp bu değişecek diyorlar sonra bir güzel geri vitese geçerken garçladığı gibi bir ses çıkıyor bence arabanı boşuna satma katalatik konvertorune baktırdınmı ömrü bittiyse aracın gaz yemeyebiliyor forumda var eğer ömrü bitmiş ise iptal ettirip yerine normal susturucu takarsan problemin kalmayacaktır diye düşünüyorum
Selamlar;
Aranıza en nihayetinde katılabildim.Sabah saatlerinde ve akşam saatlerinde üye kabulünün yapılamaması beni oldukça zorladı, velhasıl 2 (iki) ay sonra üye olabildim..!!!!
Biraz uzun sürebilir ama artık bir çaresinin bulunmasını istiyorum.Şubat 2008 de 1.4 sportline 100 beygir bir araba aldım. Aracım iki ay sonra stop etme ve 2000 devir civarından sonra gaz yememe sorununu çıkarttı. Hemen ustaya gittim. Bana boğaz kelebeği arızalı dedi. Yenisiyle değiştirdik olmadı. Başka bir polonun kelebeğini taktık olmadı. Allah'tan ustam insaflı da benim eski kelebek sağlam olduğu için tekrar taktık. Bujidendir dedi hemmen değiştirdik olmadı.
Egzoza baktık,arıza orda değil.elektri kısmına baktık orda da değil. Daha sonra VW'nin yetkili servisine gittim. Bana kelebek dediler ve 950 ytl fiyat çıkarttılar. Denediğimi söylesem de başka bi yerde hata olmadığını söylediler. Ben de değiştirmedim. Daha sonra kendi ustam dışında tanıdıklarımın tanıdığı olan 5 tane başka ustalara gösterdim. Ustanın birisi beynin arızalandığını söyledi. Araç beynine bakan elektronikçi ustası beyinden olmadığını söyledi.
Tam tamına 4 aydır çaresini bulamayınca 11.000 YTL ye aldığım aracımı ölmüş eşek parasına satmaya karar verdim. Haaa unutmadan Doğuş otomotive 31 Temmuzda fax çektim, telefonda görüştüm. Ama bi sonuç çıkacağını düşünmüyorum.
Bugün son kez OZMO arkadaşımızın resimli boğaz kelebeği temizleme çalışmalarının yardımıyla temizledim. Sadece stop etme sorunu azaldı. Onun dışında gaz yememe sorunu devam ediyor.
Neyse, görüşmek üzere.... :)
slm arkadaşlar... aranıza yeni katıldım...
siz siz olun polo aracınız varsa lpg den uzak durun, yoksa heran 400 ytl değerinde bogaz gaz kelebeği arızasını göze alın, vw araçlarına lpg pek randıman vermiyor bunu çok sayıda ustadan duydum, benim başımada geldi:(
benim aracımda stop mtop sorun yokta, rolanti 6.000 devirde duruyor.. bu rolantiyi yükseltmenin bi yolu yokmu? (ustaya sordum bunlarda rolanti ayarı yok falan dedi, usta bana biraz saf gibi geldi, bilgisi olan varsa sevinirim)1.4 75 hp ler 6000de gaz kesiyor . 1.4 101ler 7000de kırmızı içinde kesiyor. 6000de kesmese de farketmez bizim arabalarımız 5.viteste 6000 e çok zor(ben ulaşamdım azami 183km oldu) ulaşıyor. 101hp ler 5500 devirde185e ulaşıyor 7000e kadarda hiç zorlanmadan tırmanıyor. En pratik yol 75i satıp 2000 fazla verip 101hp almak ve yolda gördüğün bütün turbosuz 1.6 lara arka sileceğini sallamak. Zoru ile bir dizi modifiye; çok araştırdım sonra vazgeçtim 2500ytl versen hem arabayı mahvedersin hem de 101i yakalayamazsın.
arkadaşlar ya bizim ustalar bilmiyor bu işi ya ben bu arabayı yakacamhararet müşüründen olma ihtimali yüksek değiştirmekle bir şey kaybetmezsin kendin bile değiştirirsin.
benim araca denemek üzere sıfır kelebek takıldı yine stop ediyor
egr valfı aracın neresinde bulunuyor ayrıca benim usta hararet müşürü ile ilgisi olmadığını söyledi
araç 1998 1.4 polo sportline 16V
ben hararet muşirini değiştirdim sorun düzelmedi.egr valfi ayarı boğaz kelebeği ilemi ilgili?nasıl bir ayar çekliyor bilen varmı?polo35 sen bir elektrik tesisatını kontrol ettirsene tesisatta bir sorun olmasın sakın?
baktırıcam ozmo da anlayan bi usta lazım bide VW servisine gittim bi kere ilgilenmiyorlar bile!eski model araç ya!
Bu iş için para vermeye değmez,filtre kutusunu boğazdan sökün,sonra uzun bir çubukla kelebeği ittirip (ben tornavidaya bez sarıyorum çizmesin diye) açın boğazı,sıkın balata spreyini tertemiz olsun!Ben bu işi kolonya ve bez ile yapıyorum bu biraz zahmetli ama bedava!Eğer kelebeğin ordaki fişi sökerseniz temizlikten sonra adaptasyon lazım,diğer türlü gerekmiyor! Yine mi sorun devam ediyor karbon clean yaptırın gerçekten farkediyor,ben 6 seneden beri açık hava filtresi kullanıyorum hiçbir sorunla karşılaşmadım,yani bunun filtre ile bir alakası yok!Bence en büyük sorun kranktan gelen yağ buharının hortumla filtre kutusuna bağlı olması bununda boğazı kirletmesi!Ben filtre ile krank filtresini ayrı kullanıyorum temizliği ise yaklaşık senede bir yapıyorum
bogan kelebegi tertemiz ama sorun devam ediyorsa illa ddeğişecek dimi:)birde adaptasyon yaptırmak gerekli
Valla ben ether ile temizledim geçen hafta arabanın sesi değişti 2 hafta oldu şimdi de araç rolantide iken kendiliğinden rolanti yükselip normale tekrar geri dönüyor bunu neden yapar bilen varmıTekrar temizleyin. Yaptırabilirseniz adaptasyon yaptırın.
wd40 yağlı bir sprey onun yerine würth parça spreyi var onu kullanırsanız daha çok verim alabilirsiniz.boğaz kelebeğindeki kapak hareketli bir parça olduğundan yağlayıcı özelliğe sahip bu spray daha iyi düşünüyorum. :tamamdir
Bu spraylerin sonuçta ikiside iyi sonuç veriyor da bir önceki sayfada bahsettiğim bakımdan sonra arabanın stop etmemesine ne diyorsunuz.yaptığın işlemler sonucu demekki stop ettiren sorunu ortadan kaldırmışsın ki araç artık stop etmiyor o yüzden hiç şikayet etme keyfini çıkar :tamamdir
Bakım yaptım, araba o günden beri bir kere bile stop etmedi. Acaba bir sorun mu var ;D
Araba stop etmesine o kadar alışmışım ki etmeyince problem var sanıyorum :D
temizleyince titreme yapmıyordu ama yinede stop ediyordu. bir türlü adaptasyon için götüremedim ki... ama şimdi hepten kesti.
filtreler+bujiler ve yağ değişti. bir de bor katkısı kullandım. öncesinde de triger değişmişti set olarak
wd40 yağlı bir sprey onun yerine würth parça spreyi var onu kullanırsanız daha çok verim alabilirsiniz.
Peki temizlikten sonra neden adaptasyon yapmalıyız: Çünki pislikler neden ile temizledikten sonra kelebek rahatlar ve hava geçiş oranı değişir.bizde bu yeni değerleri set etmek için adaptasyon yaparız.Saygılar.
alen29 mükemmel bi paylaşım olmuş emeğine sağlık valla,içimi o kadar rahatlattın ki anlatamam ya.. bide bu adaptasyon denilen olay nerelerde var bosch car servisleri yapıyo mu bu işlemi ve maliyeti ortalama nedir? teşekkürler şimdiden..
Arkadaşlar. 99 model otomatik polom var. bu araba, motor sıcakken çalıştırdığım zaman boş viteste rölanti 1300 civarında çalışıyor normali 600-650 arası.
usta temizleyip adaptasyon yapmak lazım gelir diyor. Boğaz kelebeğin temizlenmesi ve adaptasyon nasıl bir işlem. ne kadar sürer. boğaz kelebeğn buz gib soğuk olması lazım diyor . doğru mu diyor. Fikri olan varsa cevaplarınızı bekliyorum hoscakalın.
adaptsayon yaptırdım maalesef sorun devam ediyor.hararet müşürinizi değiştirin önce sorununuz ondan kaynaklanıyor olabilir.
sizce boğaz kelebeğini mi değiştirmeliyim yoksa devir sensörü mü yoksa her ikiside mi? Bilgisayara bağlandığında iki arızayı da göstermiyor. Kafayı yiyecem. Bir türlü çözemedim sorunu.
Acil yardım ve tasiyeleri bekliyorum.
hararet müşürinizi değiştirin önce sorununuz ondan kaynaklanıyor olabilir.
Rölantide araç stop ediyordu. Önce boğaz kelebeği temizlendi. Fakat sorun devam etti. Boğaz kelebeğini orijiinaliyle değiştirdim.
Parça fiyatı: 360 YTL - Ankara
Çin malı vardı, fiyatı 250'ydi galiba ama orijinalini tercih ettim. Sorun kalmadı.
Hararet ile bir sorun (hararet göstergesi yükselmiyor) olmuyor. yine de değiştirmekte fayda var mı sizce?hararet müşüri beyne sıcaklık ile ilgili bilgileri gönderir ona görede beyin boğaz kelebeğinden yakıt hava karışımını ayarlar o yüzden problemlerin çoğu müşürden çıkıyor.
:'( burayı okuyunca biraz olsun rahatladım sadecce benim arabam sıkıntılı sandım.:) fakat benim arabanın sıkıntısı biraz farklı ; ilk çalıştığında veya ısınana kadar cok düzgün çalışıyor.ışındıktan sonra ilk 3000 deviri geçtiğimde rölanti yerle bir oluyor.hele klima falan acmak büyük dert. arabayı stop edip çalıştırıyorum normale dönüyor 3000 devire kadar...bu arada temizletme deyince temizlettim ama üç gün sürdü krallık 120 lirada para verdim biraz kazıklandık tabi şehir değiştirincede para verdiğimizle kaldık..derdim farklı mı sizce.eger sorunu 3000 devirde yapiyorsa,arabanizda turbo var turbonun yuzunden olabilir.
Merhaba arkadaşlar.98 polom 1,5 yıl önce rölantide çalışırken aracın devri düşüyor veya artıyodu.Nadir olarakta stop ediyodu.Hiçbir bakım ve onarım görmeden kendiliğinden düzeldi.Yaklaşık bir aydır ise aynı sorunla daha ilerlemiş bi vaziyette karşıma çıktı.Aracın devri düşüyor stop ediyor sadece rölanti değil yüksek devirlerdede.Boğaz kelebeği temizlendi adaptasyon yapıldı.Sorun çözülmedi.Ustam diagnosu araca bağladığında bi sorun göstermiyo dedi.Sorum şu eğer boğaz kelebeği arızalı ise o cihaz ile tespit ediliyomu.boğaz kelebeğiniz temiz ve arızalı değil ise hararet müşürinizi değiştirmenizi tavsiye ederim büyük ihtimalle problem ondan kaynaklanıyordur.
Edilmiyo ise nasıl bi yol izlemem gerekiyor.Boğaz kelebeğine 400 tl diyorlar.Kaldı ki arızanın ondan olduğundan emin değiliz. Tecrübelerinizi benle paylaştığınız için şimdiden teşşekkürler.
boğaz kelebeğiniz temiz ve arızalı değil ise hararet müşürinizi değiştirmenizi tavsiye ederim büyük ihtimalle problem ondan kaynaklanıyordur.Araca dün aynı yer:Distürbütör milinde boşluk var ondan olabilir,onu bi deyiştirelim dedi.Oda anca Aksarayda varmış.İş yüzünden gidemedim.
eger sorunu 3000 devirde yapiyorsa,arabanizda turbo var turbonun yuzunden olabilir.
yok dostum turbo 16 tek nokta enjeksiyonlu.ilk başlarda devir kendiliğinden oynuyordu temizlettim bi ara düzeldi. sonra aklı evvelin birine uyduk gaz takdırdık gazda 3000 devire kadar bişi yok bide soğukkende yapmıyor, araba ısınınca bide benzinde iken boğuluyor. araba satttıracak bu dert bana. tabi para basıp kelebek değiştirecem ama ya ondan değilse diye tırsıyorum....
Merhaba ahmet ben aynı sorun bende de başladı Vento 1.8 executive AFT motor 105 BG ankarada bu araçlardan anlayan bu parçaları uygun fiyata alabileceğimiz bir yer öneren olursa memnun olurum. bırakın ankarayı tr de nerde ve kimde vardır siemens VDO marka mı almak gerekir. Birde forumda okumuştum sadece rolanti motoru denen sensor kısmını alabileceğimiz bir yer varmıdır. İlgilerinizi teşekkür ederim
Öncesini okumadım ama "Isınınca diyorsan" % 99 hararet müşiri+ince ayar. Aynısı bana oldu ben dedim hararet müşiri ustalar(sözde olanlar) dedi hayır işte sağlam görünüyor. İnat ettim ona buna sor senin gibi satmaya geldim. En son Lpgcim dedi git değiştirt ondan. Arıza göstermesede değiştirdik ayar yapıldı küt düzeldi. Basit şeyleri bilmiyorlar insanı aracından soğutmaya getiriyorlar. Elektronik bilen usta çok az piyasaya komple seminer verilmeli.
Rölantide stop sorununu çözemedim bir türlü:dreksıyonu sona cevırınce stop etme sorunu bendede vardı bı ses cıkıodu cızzz dıe ustalar dreksıyon hıdrolıgını pompalamak ıcın araba guc harcıyo ve azda olsa ozamada stop edio falan fılan dedıler bogaz kelebegi temızlendı o sorunda kalktı ortadan orjinal gaz kelebegi olmassa 0 da taksan yapar rolantıyı yukseltemessın otomatık beyın tarafından rolantı ayarlanıyor o beyınde sorun olabılır rolantının beynı
1- hararet müşiri değişti.
2- akü değişti
3- boğaz kelebeği değişti (sıfır bir kelebek takıldı)
4- beyin değişti. (oto anka'nın yalancısıyım)
Var mı artıran?
Bir de, direksiyonu tam sağa ya da sola çevirince stop ediyor. Bu başka bir soruna mı işaret ediyor, yoksa şu genel stop sorununun bir parçası mıdır? Diz çöküp yalvarmam mı gerekiyor, pekala, diz çöküp yalvarıyorum. Biri bir ışık yaksın. Çünkü anlaşılmaz bir şekilde servisler bu sorunla uğraşmak istemiyorlar. Belki hiç çözemezsin diyen bile oldu. Bu nasıl bir dünya abi ya, o kadar para saydık, adamlar böyle kullan diyor.
Araca dün aynı yer:Distürbütör milinde boşluk var ondan olabilir,onu bi deyiştirelim dedi.Oda anca Aksarayda varmış.İş yüzünden gidemedim.
Diyer konularıda gözden geçirdim.Aynı sorunu yaşayıp hareret müşüri ile mutlu sona ulaşan arkadaşlar var.Distürbütörden önce müşüre bi baktırcam.
arkadaşlar selam 98 polo alarımda stop edebilimi :(
selem arkadaşlar stop sorununu çözemedim bobin dediler deyiştim yene aynı tam tamına 6 dakika çalışıyor stop ediyor 2 saat bekledikten sonra tekrar çalışıyor .Herkese teşekür ederim yerdımlarınızı beklıyorumbobin değil distiribütör araç belli sıcaklığa ulaştığında marş basmasına rağmen almıyor belli bir süre sonra çalışıyor.
bobin değil distiribütör araç belli sıcaklığa ulaştığında marş basmasına rağmen almıyor belli bir süre sonra çalışıyor.polonun klasik arızası bu hareret müşörü bence değişecek araç kendini korumaya alıyor fazla ısındığını sanıyor beyin marş almıyor benimde başıma geldi
Merhaba, ilk defa geçen ay araba stop etmeye, devir saati rolantideyken inip çıkmaya başladığı için boğaz kelebeğini temizletmiştim. Geçen hafta da aynısı olunca tekrar temizlettim. fakat dün daha bir hafta bile dolmadan rolantideyken devir saati yeniden inip çıkmaya, motordan yüksek ses gelmeye başladı. bunun bu kadar sık olmaya başlması normal midir? arabayı aldığımda ilk 4 ay böyle bir şey yoktu.
LPG deki değişik ses için buraya bak:
Aracım LPG de Pır Pır Ediyor- 350 lirayla çözüldü (http://www.vwtr.net/forum/lpg-cng-ve-alternatif-yakit-sistemleri/aracim-lpg-de-pir-pir-ediyor-350-lirayla-cozuldu-t13479.0.html)
ben 350 lirayla çözdüm bu işi :'(
Dünden itibaren benim polo (99 classic) da stop etmeye başladı.çalıştırınca gazdan ayağını çeker çekmez küt diye stop ediyor.Viteste iken problem yok .boşa alır almaz ibre birden bire düşüyor ve stop.Epey yol alıp da motor iyice ısınınca bunu yapmıyor.Yardımlarınızı bekliyorum.
@fırtına 92 . ben far acınca. kalorıfer acınca. camları acarken . hep tıtreme yapıyor rolantı dusuyor. elektrık aksamıyla ılgılı olsa gerek. ben daha vakıt ayırıpta bakamadım ona. uzun işaynen neye elimi atsam rolanti biraz dusup geri yukseliyo
kontağı çevirdiğinzde gelen sesi bekleyin o şekil marşa basmakta fayda var,ben ne zaman akümü söksem sonra taksam ilk kontağı açtığımda gelen ses hiç kesilmiyo o şekilde marşa basılırsa adaptasyon bozulabiliyo ama tekrar kontağı kapatıp açtığınızda sesin kesilmesini beklerseniz boğaz kelebeği kendini kurmuş oluyor..
kontağı açarım cızzz bızzz diye sesler gelir ve ışıklar söner o zaman basarım marşa bunu deneyin farkı göreceksiniz..
umarım anlatabilmişimdir :)
Arkadaşlar benim aracımda 3-4 yıldır silkeleme problemi var. Yani özellikle 2. vitesteyken ayağımı gazdan çektiğimde sanki araba kesik kesik fren yapıyormuş gibi oluyor. Baktırdığım ustalar hep boğaz kelebeği dediler. Tabi bu arada rölanti düzensizliği ve stop etme de oluyor. Boğaz kelebeğini temizleyip adaptasyon yaparak beni gönderdiler. En son baktırdığım usta kontak soketi arızalıydı, arızalı kontak soketi de yanlış tetikleme yaparak ve beyni karıştırırak bu soruna neden olabilirmiş diyerek kontak soketini değiştirdi(Kontak soketinin arızalı olduğunu önceden biliyordum). Sonra kelebeği temizleyip adaptasyon yaptı. Aynı sorun devam ederse çaresi yok kelebeği değiştireceğiz dedi. Ve tabi ki aynı sorun yine tekrarladı. Şimdi aklıma geldi de; 2 yıl önce arabama tüp taktırırken tesadüfen buji kablolarının elektrik atlaması yaptığını farkettik ama kabloları henüz değiştirmedim. Acaba bu elektrik atlaması yukarıda bahsettiğim sorunlara neden olabilir mi?
bu pololardaki stop etme olayı benimde başıma geldi. çok nadir benzindeyken stop ederdi, ama çok problem değildi çünkü çok nadir oluyordu. ama LPG taktırınca işin rengi değişti, araba artık sürekli stop etmeye başladı öyleki, ışıklarda beklerken, direksiyonu tam tur çevirince, ani frene basınca sürekli stop ediyordu. bu site sayesinde bir çok arkadaşında benim gibi sıkıntı yaşadığını gördüm ve neredeyse bütün sayfaları okudum ve birçoğu sizler sayesinde gerekli önlemleri aldım. şuan bahsettiğim sıkıntılardan kurtuldum varsa benim gibi sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olamsı için neler yaptığımı yazıyorum. öncelikle LPG takan yere gittim ayar vs bir sıkıntı olmadığını arabamı BOSCH ta bilgisayara bağlatmamı söyledi. Bilgisayar arabanın ateşleme bobininin bozuk olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. 120 TL karşılığı değiştim ancak sıkıntılarım geçmedi, VW ustama götürdüm, baktı denedi, arabada titremede başladığını biryerden (ateşlemede) kaçak olduğunu söyledi, Bui kablolarım değişti, gerçekten hasarlıymış değişmesi iyi oldu, açmışken birde bujileri değişti. Buji seti=120TL. ustam tekrar denedi benzinde gayet güzel bir sıkıntı yok ancak sıkıntılar LPG de devam eti, ustam artık topun LPG cide olduğunu söyledi, gittim ATİKER e baktı kontrol etti nereden anladıysa hocam enjektörlerini değişelim dedi. açtı motora bağlı 4 kırmızı enjektörün uçlarındaki sarı metalleri değişti arabam düzeldi. bir an düşündüm acaba sadece ilk başta bu 4 sarı metal enjektör memesi değşse sorunum çözülürmüydü diye . bu sorunu yaşayanlar isterlerse benim yaptıklarımı tersten yaparak sorunu çözebilirler.enjektörleri nekadara değiştirdiniz.
merhaba arkadaşlar benim de aracım polo 1997 model 1.4 16v doch motorlu polo suana kadar yaptıklarımı size aktarıyım belki benimde derdime çağre bulursunuz.stop etme ve rölanti bozukluğu benim polomda da gözüken sıkıntılar bunu engellemek için önce buji ve buji kablolarını değiştirdim çağre olmadı lpg nin regülator motoruda hava olusuyo oyüzden dediler regülator motorunu değiştirdim gene çağre olmadı triger seti,boğaz kelebeli,filtreler lpg ayarı derken benim araca bildiğin ciddi bir yatırım yaptım ama sonuc hiçbirsey değişmedi hala rölanti bozukluğu ve hala yolda giderken kırmızı ısıkta dururken yavaşlarken stop etmeler anlıcanız artık arabadan da soğudum formun çoğunda yazılanları okuyupta yaptım bunları ama hala sıkıntı devam ediyor bu konuda gercekten çagre olucak bir fikri olucak varsa bana yardımcı olabilirmi not:bu arada rölanti bozukluğu hem benzin hemde lpg oluyor :-\hararet musuru
merhaba arkadaşlar benim de aracım polo 1997 model 1.4 16v doch motorlu polo suana kadar yaptıklarımı size aktarıyım belki benimde derdime çağre bulursunuz.stop etme ve rölanti bozukluğu benim polomda da gözüken sıkıntılar bunu engellemek için önce buji ve buji kablolarını değiştirdim çağre olmadı lpg nin regülator motoruda hava olusuyo oyüzden dediler regülator motorunu değiştirdim gene çağre olmadı triger seti,boğaz kelebeli,filtreler lpg ayarı derken benim araca bildiğin ciddi bir yatırım yaptım ama sonuc hiçbirsey değişmedi hala rölanti bozukluğu ve hala yolda giderken kırmızı ısıkta dururken yavaşlarken stop etmeler anlıcanız artık arabadan da soğudum formun çoğunda yazılanları okuyupta yaptım bunları ama hala sıkıntı devam ediyor bu konuda gercekten çagre olucak bir fikri olucak varsa bana yardımcı olabilirmi not:bu arada rölanti bozukluğu hem benzin hemde lpg oluyor :-\
Slm arkadaşlar yazılarınızı yakından takip ediyorum . 2000 model 1.6 -6n aracımı yeni aldım boğaz kelebeğini ilk adaptasyon yaptırdığımda olmuştu.havalar soğuyunca rölantide düşüklük ve araç stop etmeye başladı ustama götürdüm,adptasyon yaptı olmadı boğaz kelebeğini değiştirmek gerekir 2 defa denedim olmadı dedi.bende siteden bir arkadaşın açtığını okudum ve açmaya karar verdim.boğaz kelebeğini
söktüm ve arka plastiğini t15 biristölle arka kapağı açtım içinde gömme dc motor 2 yay 2 platin 2kontak ve 2 dişli 2adet ayarlı kömür direnç var. kapağı açtığınızda fırlayacak yay ve dişli yok. elime birde temizleme spreyi aldım ve bol bol sıkıp temizledim ve platin kontakların arasını 0 zımpara ile temizledim bu kontaklar gazdan ayağınızı çektiğinizde rölantiyi ayarlayan dc motoru devreye sokuyor. bugün sabah hava soğukken ilk çalıştırdığımda gayet düzgün çalıştı akşam tekrar denedim iyi fakat yüksek devirde çalışıp 2dakika sonra normale döndü klimayı vs açtım stop etmedi. adaptasyon tutarsa bu iş oldu inşallah olurda kurtulurum. tamirciye gittiğimde yine sizlerle paylaşırım.
LPG li otomatik vites polo 1.4 e boğaz kelebegi siparisi verdim arkadaslar , Sorun sizce hallolur mu stop etme olayını artık keser mi araç
Boğaz kelebeği temizledikten sonra başka bir ayar yapmak lazım mı ? ayarı bozuluyor mu ?söküp temizlersen adaptasyona götürmen gerek sökmeden yüzeysel temizlersen başka ayara gerek yok tak filtreyi devam...
İzmiri Bilmem ama İstanbul avrupada bu sorunun üstesinden gelecek bir abimiz var yardım almak isteyen dostlarım varsa özele mesaj atabilirler.. bu sorunu bulabılmek için gezmediğim site kalmadı ve sitede derdime bir nebze çare olan samimi dostlar vardı, yüzden bunun uluorta açıklayıp sitedeki diğer arkadaşlarımın emeklerine saygısızlık yapmak istemiyorum, sitemize üye olmadan sadece sorununu çözüp giden arkadaşlar için boyle yaptım mazur görün...Engin kardeş bana da gönderebilirsen sevinirim.
Saygılar..
İzmir'de boğaz kelebeği ayarını ve temizliğini en uygun nereye yaptırabilirim? yakıtım biraz yüksek gibi
arkadaşlar;
rölantide stop etmesi birçok sebepten olabilir. bunlardan polo denince akla gelen ilk önce boğaz kelebeği. (aslında tam olarak boğaz kelebeğinin arkasında bulunan rölanti sensörünün önüne pislik geldiğinde beyne yanlış bilgi gönderir.) bundan mütevellit öncelikle bunun temizlenmesinde fayda var. temizlikteki en önemli kural balata spreiyi ile temizleyin ve kesinlikle iyice kurulayıp ip parçası falan kalmasın.
düzelmediyse ısı sensörüne biraz daha yoğunlaşmak lazım. genelde motor soğukken rölantide stop etme sorunu bundan kaynaklanır. ısı sensörü ısıyı algılıyamıyorsa beyne yanlış sinyal gönderir beyinde rölati sensörüne yanlış sinyal gönderir. ısı sensörünü sadece değiştirme yöntemiyle anlayabilirsiniz (25-30TL civarındadır.)
halen düzelmediyse lamda sensöründen şüphelenmek lazım. bu çok nadir karşılanır hatta bu aşamaya kadar işiniz çözülmüş olur.
hellfire39 arkadaşım. araç beyni arızalı olsa zaten beyin arıza kodunun verir. ben sizin sorununuzun halen boğaz kelebeğinde olduğunu düşünüyorum. bence temizletmek yerine değiştirmenizi tavsiye ederim. tabi adaptasyonda gerekecektir.
polo araçlarda bu klasik bir sorundur çünki motor hava tahliye hortumu boğaz kelebeğine çok yakın en ufak yağlı buharı kelebeğe atıyor zamanla rölanti sensörünün önü kapanıyor veya kelebek zor dönecek konuma geliyor. bundan mütevellit polo araçlarda bu olay klasik duruma gelmiştir. malesef bunun bir çözümü yok.