vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf V => Konuyu başlatan: Erhan - 03 Kasım 2006, 18:48:40

Başlık: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 03 Kasım 2006, 18:48:40
Golf TSI lar satışa sunuldu, 1.4 140hp ve 170hp GT olarak. Bugün Alihan ile baktık, 1.4 140hp olanı vardı dış görünüm olarak tek fark arkadaki tsi yazısı idi, ama motor mükemmel gerçekten, 170lik GT göremedik ,

Başlangıç fiyatı uygun bence,

Fiyat listesi:
http://www.vw.com.tr/models/binek/genel_fiyat_listesi/fiyat_listesi_isk.asp?from=golf#golf
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 03 Kasım 2006, 19:11:03
TSI : Çift şarjlı direkt enjeksiyonlu motor.

1,4 litre TSI 140 hp ( Manuel) 1,4 litre TSI 170 hp (Manuel/ Tiptronik ) - Performans ve ekonomi birarada.
Volkswagen tarafından daha az yakıt tüketimi sağlamak ana amacı ile geliştirilmiş olan TSI, dünyanın çift şarjlı, direkt enjeksiyonlu ilk benzinli motorudur.

1.4 litre TSI, 140 hp. ve 170 hp. olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta olup, bu iki motor arasında ortaya çıkan güç farklı yazılım ile sağlanırken motor mekanikleri arasında fark bulunmamaktadır. 170 hp motor sadece Golf GT ile sunulmaktadır.

140 hp. gücündeki TSI motor 1500 - 4000 devir arasında 220 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm.'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir. Örneğin yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır.


Kaynak: http://www.vw.com.tr/models/binek/yeni_golf/
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: ARDAcan - 03 Kasım 2006, 19:41:56
daha once duyuyoduk
ama artik satisinin verilmesi harika bi haber  :)
fabrikasyon bu sekilde uretilmeleri cok gusel bence
deli gibide tork uretiyo :D ama fiyatlarida ona gore  :)
tesekkurler haber icinde ..   ;)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: VWci - 03 Kasım 2006, 19:45:49
guzel alet ama ben GT sini alirim....140 lik olani almam yani param olsa...
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 03 Kasım 2006, 20:18:47
Param olsa bende almam 140 lık, GT alırım ama motor aynı tek fark yazılım iyi bir chip ile 140 dan 200 üstü güçler mümkün diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: VWci - 03 Kasım 2006, 20:22:52
bence vardir farkli...intercooler vs. farklidir....yani vardir..degisiklikler....
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 03 Kasım 2006, 20:25:41
Sanmam...
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: TuningLINE - 03 Kasım 2006, 20:36:43
kesinlikle 170 lik olan diyorum ben :) çok güzel
fiyatta güzel ama o paralara ben yetişemem :)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: VWci - 03 Kasım 2006, 21:10:55
kesinlikle 170 lik olan diyorum ben :) çok güzel
fiyatta güzel ama o paralara ben yetişemem :)


+ 1390
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 03 Kasım 2006, 21:38:28
140 ile 170 arasında 2.el bir polo kadar fark var nerdeyse, zaten durumu müsait olan GT alır direk bu seferde yoksa GTI mı, R32 mi diye gider liste ;D

Neyseki R32 yok saolsunlar kolay karar verelim diye getirmemişler. :)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: G60 - 03 Kasım 2006, 23:55:08
Hocam 1.4'den 200+ hp çıkarıyosunda.Blok fare kemirir gibi erimesin sürtünmeden ;D
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 04 Kasım 2006, 00:01:37
Yukardaki bilgilerde tek fark yazılım deniyor yani 140 ve 170 temelde aynı, bu durumda chip ile 140 ı 200 yapmak ile 170 i 200 yapmak aynı hesaba denk geliyorki 30hp lik bir artış bu motor için sorun olmaz her üretici belli bir güvenlik payı bırakır. Kaldıki bu motorun standart olarak 210 hp side varmış ama farkını bilmiyorum...
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 04 Kasım 2006, 00:12:30
Bir örnek vermek gerekirse, mini one 1.6 90 hp ve cooper 115hp arasındaki tek fark yazılım, chip ile mini one 90hp den 33hp ye kadar güç alınıyor(turbo falanda değil). TSI hakkında yeterli bilgi yok daha benimkisi fikir yürütme zamanla görücez.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: G60 - 04 Kasım 2006, 00:27:29
Al bitanede deniyelim ;D .Ben caponcu olacam artık.YRV Turbo falan vardı bi aralar ;D .Ondan alacam ;D
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: corrado_g60 - 04 Kasım 2006, 05:54:46
bu ıkı aracta baya tutulur.
fıyatları cazıp fsı'a gore
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: TuningLINE - 04 Kasım 2006, 10:50:51
140 ile 170 arasında 2.el bir polo kadar fark var nerdeyse, zaten durumu müsait olan GT alır direk bu seferde yoksa GTI mı, R32 mi diye gider liste ;D

Neyseki R32 yok saolsunlar kolay karar verelim diye getirmemişler. :)
R32 den 1 tane var burda benim gördüğüm
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 04 Kasım 2006, 11:08:35
R32 olabilir ama resmi giriş yaptığını sanmıyorum bi şekilde getirmişlerdir.

Kıbrısta vardı.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: scuderiavw - 09 Aralık 2006, 07:16:47
Erhancim, o iki motor arasindaki fark yazilim mi bilmiyorum ki iddaya girmeyecegim, ama hatirlarmisin 180hp 1.8T ile 225hp 18T arasinda daglarca fark vardi. VW biraz daha temkinli davraniyor, mekanik olarak da guclendiriyor motorlari. Ama dedigim gibi, cok yakindan inceleme sansim olmadi henuz. Bi konuda haklisin motor gucunu dusuk tutuyorlar daha uzun dayansizn diye. Ben 280hp civarindayim, DV patlattim bi kere o kadar, o sorun da megerse hemen hemen her arabada varmis.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 09 Aralık 2006, 11:02:38
1.4 litre TSI, 140 hp. ve 170 hp. olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile sunulmakta olup, bu iki motor arasında ortaya çıkan güç farklı yazılım ile sağlanırken motor mekanikleri arasında fark bulunmamaktadır. 170 hp motor sadece Golf GT ile sunulmaktadır.

Kaynak: http://www.vw.com.tr/models/binek/yeni_golf/

Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 09 Aralık 2006, 11:18:14
VWnin sitesinde bu bilgiler vardı bende burdan yola çıktım ;)



Geçen gün doğuşta 170lik jetta vardı, güzeldi.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: cfu_cool - 09 Mayıs 2007, 18:32:08
valla bende siyah  renginde golf tsi var yaklaşık alalı 3  ay oldu....ben bayağı memnunum araçtan ve ABT taktırırsanız daha da ilgi çekici hale geliyor.... :)

http://www.vw.com.tr/satis_sonrasi/orijinal_yedek_parca/abt.asp?model=golfv&tip=binek
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Tholl-ga - 09 Mayıs 2007, 19:15:32
yakın arklarımdan biri golf gt dieri ise jetta 1.4tsi aldı.golf manuel jetta dsg.
rodajları bittiğinde size tecrübelerimi yazıcam resimli anlatım ile :D
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: ARDAcan - 09 Mayıs 2007, 19:28:02
yakın arklarımdan biri golf gt dieri ise jetta 1.4tsi aldı.golf manuel jetta dsg.
rodajları bittiğinde size tecrübelerimi yazıcam resimli anlatım ile :D
evet bu gusel bi bilgi olucak gibi gozukuyo  :) resimle anlasilir ancak zaten  :P
gorelim bakalim vw nin t motorlarinin verimliligini  :D
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Erhan - 10 Mayıs 2007, 11:44:15
showroomlar tsi dolu.  :)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: omerk - 10 Mayıs 2007, 22:58:56
polo tsi için bi baslık bulamadım..acaba polo da tsi düşünülüyor mu?türkiyede satısa sunulacak mı bilgisi olan var mı?
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: cfu_cool - 13 Mayıs 2007, 20:04:19
var heralde yaklasık 6 ay sonra polo tsi çıkacak die biliom....
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Ggt - 25 Mayıs 2007, 12:32:59
selam,
yaklaşık 5 ay önce 170lik tsi gt aldım. 15000 km.'de şanzuman ve baskı komplesini değiştirmek zorunda kaldım. sağolsunlar, şanzuman garantiden değişti ama baskı komplesi benden :)
daha önceden laguna RXE 115hp ve sonrasında civic 1.6 110hp kullandım ve çok titiz bir kullanıcıyım.
civic'i 70000 km de sattım ve hiçbir arızası yoktu ve inanın, arabayı gt gibi sürekli limitlerde kullandım, yapmadığım kalmadı.
Sonuç olarak, 53500YTL verip gt alınca biraz performanslı kullanmak insanın en doğal hakkı diye düşünürken servis yetkililerinden "bu araç her ne kadar GT de olsa 4 kapılı bir aile otomobilidir" yanıtı almak oldukça düşündürücü değil mi? arkadaşlar...
bilgilerinize sunmak ve paylaşmak istedim.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Dr_EmrE - 28 Mayıs 2007, 23:21:39
Geçmiş olsn...
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: KOÇ:) - 07 Haziran 2007, 00:44:49
selam,
yaklaşık 5 ay önce 170lik tsi gt aldım. 15000 km.'de şanzuman ve baskı komplesini değiştirmek zorunda kaldım. sağolsunlar, şanzuman garantiden değişti ama baskı komplesi benden :)
daha önceden laguna RXE 115hp ve sonrasında civic 1.6 110hp kullandım ve çok titiz bir kullanıcıyım.
civic'i 70000 km de sattım ve hiçbir arızası yoktu ve inanın, arabayı gt gibi sürekli limitlerde kullandım, yapmadığım kalmadı.
Sonuç olarak, 53500YTL verip gt alınca biraz performanslı kullanmak insanın en doğal hakkı diye düşünürken servis yetkililerinden "bu araç her ne kadar GT de olsa 4 kapılı bir aile otomobilidir" yanıtı almak oldukça düşündürücü değil mi? arkadaşlar...
bilgilerinize sunmak ve paylaşmak istedim.
çok iyi bir cevap verdiklerini düşünüyorum.Sonuçta o bir aile otomobili ve 4 kapı ;D
Tek bir cevabım var Honda japon VW alman umarım bişiler anlatabilmişimdir...
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 11:54:40
arkadaslar golf 5 tsi 140 lık var blow-off we hawa filtresi uyar mı yorumlarınz nedr
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: mcsahan - 19 Eylül 2007, 13:03:09
arkadaslar golf 5 tsi 140 lık var blow-off we hawa filtresi uyar mı yorumlarınz nedr

yorum: gerekli bir şey olsaydı vw mühendisleri koyardı zaten.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: volksport - 19 Eylül 2007, 13:07:05
yorum: gerekli bir şey olsaydı vw mühendisleri koyardı zaten.

Mete abi süper ya  :tamamdir

Volkswagen muhendisleri en uygun motor gücü ile en uzun motor ömrünü oluşturmaya çalısıyorlar. Marka zaten bu yuzden bu günlere yüzünün akıyla çıkmış bir marka.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 20:48:54
ztn subaruya da o yuzdn snradan takılıolar dimi usta blowu subarucular bilmio zti ;)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Firestarter - 19 Eylül 2007, 20:56:16
ztn subaruya da o yuzdn snradan takılıolar dimi usta blowu subarucular bilmio zti ;)

Subaru Impreza ile sizin aracın motoru bir değil. Ayrıca Impreza Turbo'larda blow off, orjinal bir parça :)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 21:02:46
blowun yararlarını bilmedn yazmayın bşi vw masraftan kaçmş koymamş sz nedn makianlara modiefie ypıosnz yapanlar bilmio mu neler konulcaanı ayrıca snn de maşallahn var firestarter daha 1.4 tsi da turbo olduunu bile bilmiodn sbh bakıorm subaruyla baaaayaaa bi ilgilisn :D
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Firestarter - 19 Eylül 2007, 21:07:13
Peki sen taktır o zaman blow off'unu arkadaşım. Hayırlısı olsun, ne diyeyim  :)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: mcsahan - 19 Eylül 2007, 21:07:57
ya blow off dediğin soytarılıktan başka bir şey değil arkadaşım. sen meraklıysan böyle apaçi aksesuarlara, muhabbetini yapabileceğin bir sürü site var. oralarda seven boldur böyle şeyleri
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 21:09:43
Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

    * Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.

    * Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.


soytarlık deil bazen ii deişe yarar
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: volksport - 19 Eylül 2007, 21:11:11
blowun yararlarını bilmedn yazmayın bşi vw masraftan kaçmş koymamş sz nedn makianlara modiefie ypıosnz yapanlar bilmio mu neler konulcaanı ayrıca snn de maşallahn var firestarter daha 1.4 tsi da turbo olduunu bile bilmiodn sbh bakıorm subaruyla baaaayaaa bi ilgilisn :D


Subaru ile Volkswageni bir tutmak bence bir Volkswagen sahibine yakışmaz,Çünkü iki aracın ruhu çok farklıdır, Bu arada İbrahim arkadaşımız MK1 kullanıcısı olduğu için yeni nesillerle ilgili belki pek bilgisi olmayabilir,Ama burda,bu alanda çok fazla bilgiye sahip insanlar var. Bunlarıda göz ardı etmemek lazım... Saygılarımla...

Bu arada imza kısmına resim koymak için yardımcı oluyım size, resim linkini aşagıdaki şekillerin tam ortasına yapıstırın. (hatalı yapmışsınız)


Örnek [ img ]http://link[ /img ]

İyi forumlar.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: mcsahan - 19 Eylül 2007, 21:12:10
öyle cas cus ses çıkarsın diye takmayacaksın yani. ah hayırlısı olsun o zaman
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 21:16:17
eyvallah bz arabayı performans içn aldk butcemz buna yetti az parayla çok iş yapmaya uğraşıorz en az 4 yıl binicm bu arabaya sn bizi şahncilerle karıştrdn heralde motoru ne kdr korursak o kdr uzun binerz arabaya usta cas cus ses işin eğlencesi ztn bi sürü model var sesi kısılıp açılabilen
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: volksport - 19 Eylül 2007, 21:19:25
eyvallah bz arabayı performans içn aldk butcemz buna yetti az parayla çok iş yapmaya uğraşıorz en az 4 yıl binicm bu arabaya sn bizi şahncilerle karıştrdn heralde motoru ne kdr korursak o kdr uzun binerz arabaya usta cas cus ses işin eğlencesi ztn bi sürü model var sesi kısılıp açılabilen

Performans için daha mutlu olabileceğiniz Japon otomobillerini tercih edebilirsiniz?  Bol blow off lu Japon modelleri mevcut...  ;)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 21:21:46
3 gün snra dökülüo abi japonlar daha önce de vw opel bmw kullandk alman arabasından şaşmamk gerekr
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: volksport - 19 Eylül 2007, 21:26:28
3 gün snra dökülüo abi japonlar daha önce de vw opel bmw kullandk alman arabasından şaşmamk gerekr

Ya kendini fark ettirmesi guzel bi duygu işte, Japon dökülmez ama rahatsız, konforsuz araçlardır genelde, bir alman otomobilin sıcaklıgını ve rahatlıgını veremezler, Japon uzun kilometrelerce motor bakımı istemez sonrası kötuleşir,Alman periyodik bakımlarınlarını yaptıgın sürece ömür boyu eşlik edicek kadar uzun süre hizmet verir...  :sevgi:
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 21:29:51
işte olay bu  :tamamdir
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: Firestarter - 19 Eylül 2007, 21:55:14
Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

    * Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.

    * Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.


soytarlık deil bazen ii deişe yarar

Yazmayayım diyorum ama olmayacak  :)
Bunlar sadece büyük hacimli motorlara takılmış olan turbolar için geçerlidir. Sizin 1.4' lük motordaki turbo'ya  (? ) hiçbir etkisi olmaz, aynı dizel araçlara takılan blow'lar gibi.
Eğer bir faydası olsaydı, zaten koskoca makine mühendisleri, aracınızın turbo bağlantısına giden kısıma o aparatı bağlarlardı.Kaldı ki zaten onlarda durumun farkında, boşa yatırıma gerek yok. Merak etmeyin, düzenli periyodik bakımlarını yaptırdığınız taktirde turbonuza hiçbirşey olmaz  :)
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: G60 - 19 Eylül 2007, 22:24:34
Chiple 170'lik hale getir, Blow off falan bir faydası olmayabilir. 170 liklerle sadece yazılım farkı var diye biliyorum 140'lıkların. 200'e ulaşanlarıda duymuştum.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 22:44:12
2.wites 120 yaptm 1.4 lük aletle 6 ileri var yokuş aşaı fln denk gelirse 220 görür

ya usta nie anlamıon ki ona bakarsan masraftan kaçmak içn dunya kdr şei koymamş adamlar sn nie öle düşüon gerekli olsa koyardı die bak fsi lara  gerekli olsa turbo koyarlardı o kdr test ettiler ama koymamşlar araba gtmio yokuşta bayılıo
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: G60 - 19 Eylül 2007, 22:47:20
ben 140 170 200 derken beygirden bahsettim. Hız anlamışsın sen. :D

2.0 Fsi'ın turbolusu var zaten, TFSI bu arada.
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: türko golf 5 tsi - 19 Eylül 2007, 23:41:58
bn hız anladm k.bkma da tfsı sadce passatta var jetta we golf te yoq
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: grano - 03 Kasım 2007, 14:06:49
saol kardeş
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: nefrotik - 21 Şubat 2008, 22:32:07
bence bu araba alınmaz bende tsı var 2008 servisten çıkamadım ustalar bu motor yeni biz anlamayız diyor komikler yani fiyat her gün oynuyor tsı almayı dünenen varsa 15mm alçaltımış gt alsın derim çönkü bu kasaya bu motor olmamış  arabadan acayıp sesler var. kulanırken ağır araba izlenimi yok yol tutuş iyi değil çok salanıyor  audi a3 115 hp ler rin görünüşü canavar yere ayak basan cinsinden ama golf 5 te bu yok spor araba izlenimi yok şu anki aklım olsaydı. GTI veya honda 1,8 alırdım. 
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: yellow_driver - 27 Şubat 2008, 13:44:58
arkadaşlar bence buradaki soru aynı gücü elde eden turbolu motor mu, yoksa atmosferik motor mu? eğer aracı senelerce kullanacaksam turbo beslemeli araç almam. geçenlerde 2002 passat 1.8 T nin turbosu patlamıştı arkadaşımın. bildiğiniz gibi fabrika çıkışlım turbolu ve araçta modifiye yok. MALİYET 3000 YTL civarı
Başlık: Ynt: Golf TSI
Gönderen: yellow_driver - 27 Şubat 2008, 13:46:35
ayrıca turbonun çalışma sistemi belli silindir içine giren havayı sıkıştırmak ve patlamayı arttırmak. motor ne olursa olsun daha çabuk yıpranacaktır ::)