vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: SahinDTS - 17 Temmuz 2008, 16:37:37
-
Arkadaşlar 1998 model bir Şahin sahibiyim ama hem çok yakığı için, hem ikinci bir arabaya ihtiyaç duyduğumuz için hemde çok hoşuma gittiği için 5 kapı bir MK1 almayı planlıyorum. Ankaradan bir araç buldum hatta bu sitede bi dönem tartışılmış bi araçtı 5 kapı GTI olur mu olmazmı diye konusu geçmişti, fiyatı uygun ancak yakıt sarfiyatı benim şahin ile aynı... Kısaca pek tasarruflu değil.
Üstadlar size sorum hangi model ne kadar yakıyor, en ekonomik olanı hangisi.. Birde sizden ricam yakıt sarfiyatını verirken litre bazında vermeniz mümkün mü. Çünkü dün bi arkadaşla konuştum; aracım 180 - 190 yakıyor dedi.. ilk önce iyi dedim ama sizin orda gazın litresi ne kadar dedim 1,680 dedi.. Kayseride 1,920 olduğunu düşünürsek yine ekonomik bi tarafı kalmıyor. ;D :D ;D
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
-
Arkadaşlar 1998 model bir Şahin sahibiyim ama hem çok yakığı için, hem ikinci bir arabaya ihtiyaç duyduğumuz için hemde çok hoşuma gittiği için 5 kapı bir MK1 almayı planlıyorum. Ankaradan bir araç buldum hatta bu sitede bi dönem tartışılmış bi araçtı 5 kapı GTI olur mu olmazmı diye konusu geçmişti, fiyatı uygun ancak yakıt sarfiyatı benim şahin ile aynı... Kısaca pek tasarruflu değil.
Üstadlar size sorum hangi model ne kadar yakıyor, en ekonomik olanı hangisi.. Birde sizden ricam yakıt sarfiyatını verirken litre bazında vermeniz mümkün mü. Çünkü dün bi arkadaşla konuştum; aracım 180 - 190 yakıyor dedi.. ilk önce iyi dedim ama sizin orda gazın litresi ne kadar dedim 1,680 dedi.. Kayseride 1,920 olduğunu düşünürsek yine ekonomik bi tarafı kalmıyor. :D ;D ;D
dizel al bence
bende passat var 1983 model 1,6 dizel km 150 ile 170 yakıyor araç 1200 kg
golf daha çok gidebilir ve daha az yakabilir
-
Bende ilk önce dizel düşünüyordum ama bu son zamlarla motorin fiyatı yükselince pek bi farkı kalmadı dediler. O yüzden kararsız kaldım.
-
Bende ilk önce dizel düşünüyordum ama bu son zamlarla motorin fiyatı yükselince pek bi farkı kalmadı dediler. O yüzden kararsız kaldım.
ona yapacak bişi yok sen az yaksın derken kaç ykr den bahsediyorsun ?
-
Şu an kullandığım araç km de 210 - 220 yakıyor.. 180 in altında olursa şahane olur.. hatta 150 nin altında olursa tadından yenmez olur. :)
-
uh,220 şehir içinde mi ? şehir dışında mı ? benim 92 şahin şehir dışında 150 ye kadar düşüodu :o madem az yaksın diosun, 1.3 gl yada gls midir o modellerden al, gti dan uzak dur.
-
Şu an kullandığım araç km de 210 - 220 yakıyor.. 180 in altında olursa şahane olur.. hatta 150 nin altında olursa tadından yenmez olur. :)
iki teker diyim o zaman :) yada fiat multijetleri dene ama onlarda turbo sorun mu ne var mıs bilmem ne işte
-
Şehir içinde yakıyor. Zaten bende GTI planlamıyorum ama o fiyata o kadar derli toplu duran bi araba görünce dayanamadım sordum. Zeten benim konuyu açmamın sebebi 1,1 - 1,3 yada 1,3 - 1,6 dizel kullanan arkadaşların yakıt miktarlarını öğrenmek. GTI beni aşar.
-
Şehir içinde yakıyor. Zaten bende GTI planlamıyorum ama o fiyata o kadar derli toplu duran bi araba görünce dayanamadım sordum. Zeten benim konuyu açmamın sebebi 1,1 - 1,3 yada 1,3 - 1,6 dizel kullanan arkadaşların yakıt miktarlarını öğrenmek. GTI beni aşar.
1,6 dizel 170 lira ortalama passat
-
1. aracın yakıt sarfiyatı kullanana göre değişir
2. kullanım şekline ve amacına göre değişir
3. bütün mk1 ler az yakar :)
benim araba 1.8 düzgün kullanırsam 150 180 arası yakıyor ama basarsam sert kullanırsam 230 250 civarına çıkıyor :tamamdir
-
arkadaşlar ben şehir içinde 100 km de 5,3 litre motorin tüketiyorum bence motorin fiyatıyla benzin fiyatını kıyaslamıyalım çünkü arada sistem olarak dağlar var benzinli araçlar biraz yüklenince benzini adeta içiyo onun için şehir içi ve dışı dizelden şaşmayın derim hem benzin gibi uçucu değil :tamamdir
-
kanka ma katılıyorum... her ne kadar dizel fiyatı benzine yaklaşmış olsa da dizel motor 5-6 litre benzinli motor 9-10 litre yakacaktır... dizelin bakımı ıvırı zıvırı pahalı olablir ama yakıtıyla amorte eder de artar bile....
-
1.6 otomatiğini almada ;D şehir içi lpg de basmassa 260 bin filan yakıo basarsan 300 bin filan yakıo canıma yetti vala :( lpg 1,920 eskişehirde de
-
arkadaşlar ben şehir içinde 100 km de 5,3 litre motorin tüketiyorum bence motorin fiyatıyla benzin fiyatını kıyaslamıyalım çünkü arada sistem olarak dağlar var benzinli araçlar biraz yüklenince benzini adeta içiyo onun için şehir içi ve dışı dizelden şaşmayın derim hem benzin gibi uçucu değil :tamamdir
kanka ma katılıyorum... her ne kadar dizel fiyatı benzine yaklaşmış olsa da dizel motor 5-6 litre benzinli motor 9-10 litre yakacaktır... dizelin bakımı ıvırı zıvırı pahalı olablir ama yakıtıyla amorte eder de artar bile....
dizel benzin fiyatları aynı olabilir ama dizel benzinli araba göre 200 km daha fazla demek yada daha fazla birde dizelin normal bakımlarını yap hiç bi bakım pahalı olmaz sen bakmazsan tabi ona göre kalın fiyat çıkar
abilerime katılıyorum
-
dizel benzin fiyatları aynı olabilir ama dizel benzinli araba göre 200 km daha fazla demek yada daha fazla birde dizelin normal bakımlarını yap hiç bi bakım pahalı olmaz sen bakmazsan tabi ona göre kalın fiyat çıkar
abilerime katılıyorum
%100 katılıyorum.. Dizel motor daha narin... bakım ister... normal bakımlarını yaptırırsan, yağını tuzunu eksik etmezsen sen sağ ben de selamet...
-
saglıklı yasam ve yakıt tasarrufu ıcın (200-150 ykr altı)bısıklet almak lazım :D
-
Şuan orjinal kurcalanmamış k-jetronik ile şehir içi 9 litre şehir dışı 90km sabit hız 7 litreye düştü aracım.... K-Jetronik olanlar ayarlamaları çok düzgün yaptırmalı... Egzost ta delik yada değişiklik varsa o bile anında etkiliyor... Şuan bende son susturucu ford un fazla bağırtıyor ve yakıtı etkiliyor en kısa zamanda oda değişecek.... Uzun yolda 140 üstü gittiğimdede 11-12 litreyi buluyor harcama...
-
1.6 gtd mk1 ş.i:170-180 ş.d:140-150
-
1.6 gtd mk1 ş.i:170-180 ş.d:140-150
benim düldül gibi
-
benim düldül gibi
Dizeller konuşuyor... :) Bakımlı GTI larda az yakıyor aslında bunu sistemi değiştirince anladım 180-190ykrş çok çok iyi bir rakam GTI için...
Basınca artık 250ykrş görmek çok güzel bir olay önceden 550 ykrş bile görüyordum :D
-
Dizeller konuşuyor... :) Bakımlı GTI larda az yakıyor aslında bunu sistemi değiştirince anladım 180-190ykrş çok çok iyi bir rakam GTI için...
Basınca artık 250ykrş görmek çok güzel bir olay önceden 550 ykrş bile görüyordum :D
valla ii mis
ersan abi şimdi sonr değerleri alacam bakalım 50 ytl mazot koydum bugün 15 litre km sıfırladım kırmızı çizgiye gelince neler olacak görecez
-
nizam kardeş ben sana diyim 275 ila 280 km yaparsın eğer hava filtren temizse tabi sadece bu etkiliyo bizim dizelleri ayda 4 kez fulluyorum o yüzden biliyorum karakterini artık bizim makinaların :tamamdir
-
Mazot nekadar oldu bu arada... Benzin bizim buralarda 3,600 civarlarında...
-
nizam kardeş ben sana diyim 275 ila 280 km yaparsın eğer hava filtren temizse tabi sadece bu etkiliyo bizim dizelleri ayda 4 kez fulluyorum o yüzden biliyorum karakterini artık bizim makinaların :tamamdir
bakacam abi ne olacak tekrardan benim motor üflüyor biraz
Mazot nekadar oldu bu arada... Benzin bizim buralarda 3,600 civarlarında...
:o 3,60 mı ne din ya burada o kadar değildir bakmadım alırken ama ? ::) :o
-
3,15 - 3,20 arası değişiyo kayseride motorin.
Konuyu baştan sona incelediğimde az yakması için ya 1.6 dizel yada bakımlı bi GTI diyorsunuz.. Bakımlı bi GTI benim bütçemi aşacağına göre ben de 1.6 dizel alıcam anlaşılan :)
Peki dizeller arasında hangisi en iyisi? GLD, GTD hatta bazıları satılık ilanına TDI bile yazıyo.. aslı varmı bilmem. O kadar tecrübeli değilim. ;D
-
gld gtd
tdı neymiş ;D
-
http://www.sahibinden.com/1983_golf_tdi_orijinalWQQaXQQ9581832WQQpXQQdisplayitem
Bana da pek gerçekçi gelmedi TDI kısmı ama ilan böyle ;D
-
http://www.sahibinden.com/1983_golf_tdi_orijinalWQQaXQQ9581832WQQpXQQdisplayitem
Bana da pek gerçekçi gelmedi TDI kısmı ama ilan böyle ;D
gld veya gtd dir amca turboyu görünce demiştir bu turbo dizel vay..... be diye koymus ilana
benim bildiğim jettalarda var TDI olayı
-
istanbulda bazı yerlerde 3,09 bazı yerlerde tabi bu firma farkı avrupa yakası için geçerli 3,11 bu normal karasal motorin fiyatları
-
Turbo çok arıza çıkarır GTD ye yönelme bulabilirsen GLD al dediler. Aslı varmı bu Turbonun arıza çıkarması dedikodusunun yoksa karalama kampanyası mı sadece. Aranızda mutlaka kullanan vardır. Hangi dizel daha iyi acaba. :-\
-
http://www.sahibinden.com/1983_golf_tdi_orijinalWQQaXQQ9581832WQQpXQQdisplayitem
Bana da pek gerçekçi gelmedi TDI kısmı ama ilan böyle ;D
iyi crdi falan yazmamış ;D
-
TDI golf 1 satılık görüyorsanız mutlaka sonradandır orjinallerinde turbo yok... Sorun olayı yakıttan ve fazla sıkıştırmaktan başka bi nedenden çıkmaz...
-
şahin kankam belli oladu benzinliden uzak durucaz hele hele gti hernekadar dehşet-ül wahşet bişi olsada 14 veya 16 benzinli bize tam olacak sanırım babamdan daha haber gelmedi kudurucam bu sessizlikte valla.
-
Hayırlısıyla bi araba bulup alsaydık kanka... tadından yenmez olacak da :( Beklemeye devam...
-
Dizeller konuşuyor... :) Bakımlı GTI larda az yakıyor aslında bunu sistemi değiştirince anladım 180-190ykrş çok çok iyi bir rakam GTI için...
Basınca artık 250ykrş görmek çok güzel bir olay önceden 550 ykrş bile görüyordum :D
Merhaba,
Foruma yeni katıldım, ben de de 82 GTI var. Nisan da aldım.
Yakıt sarfiyatı ilk başlarda yaklaşık şehir içi 45YKr civarındaydı, benzin zamlanınca 53Ykr civarı oldu.
Genelde şehir içinde devirli(>3000rpm) kullanıyorum ama bu kadar da fazla olmamalı diye düşünüyorum.
Önceki sahibi egzosu değiştirmiş baya ses çıkartan parlak bir egzost taktırmış, ama orjinali de bende şu anda.
Sizin GTI'in benzin sarfiyatı sadece egzost değişimiyle mi bu kadar düştü, yoksa başka değişiklikler de var mı?
-
şahin dts.bende 1.6 gld jetta 80 var.şehir için 137 bin felen yakıo(14 ykrş)gibi.
yakıttan hiç bi derdim yok ama.çok ses yapıo sarsıntısı bol.ama tabi yakıtını göz önüne aldığında 20-22 ykrş yakmasından iidir o sesler.zatn uzun yolda duyulmaz pek.egzostta bi açıklık falan yoksa.
-
Merhaba,
Foruma yeni katıldım, ben de de 82 GTI var. Nisan da aldım.
Yakıt sarfiyatı ilk başlarda yaklaşık şehir içi 45YKr civarındaydı, benzin zamlanınca 53Ykr civarı oldu.
Genelde şehir içinde devirli(>3000rpm) kullanıyorum ama bu kadar da fazla olmamalı diye düşünüyorum.
Önceki sahibi egzosu değiştirmiş baya ses çıkartan parlak bir egzost taktırmış, ama orjinali de bende şu anda.
Sizin GTI'in benzin sarfiyatı sadece egzost değişimiyle mi bu kadar düştü, yoksa başka değişiklikler de var mı?
Egzostunda patlak varsa yakıtı etkiliyor ama çok fazla değil sendeki son susturucu sanırım... Senin sorunun bence ayarsız yakıt sistemin.
3000 rpm de o rakam çok fazla 100km de 50 YTL yakıt ... İyi bir usta bul ve sistemi ayarlattırmaya bak... Şuan senin aracınla benim aracım arasında yarı yarıya fark var... 2500-3500 rpm bizim araçlarda low seviye devir...
-
ben 1,100 le baş edemiyordum sonunda lpg taktırdım, 400-450 civarı yakıyordu :-\.
bakalım şimdi nasıl yakıcak bakımdan sonra.
lpg den kurtaracak kadar az yaksında yeter
-
ben 1,100 le baş edemiyordum sonunda lpg taktırdım, 400-450 civarı yakıyordu :-\.
bakalım şimdi nasıl yakıcak bakımdan sonra.
lpg den kurtaracak kadar az yaksında yeter
1,1cc makinada deli bi rakam bu... Tüptede litre fazla olucaktır eğer karburatorunde bi sorun varsa.... Şanzuman 4 mü..
-
1,1cc makinada deli bi rakam bu... Tüptede litre fazla olucaktır eğer karburatorunde bi sorun varsa.... Şanzuman 4 mü..
evet 4 ileri karburator hava alıyor felan demişlerdi yapıldı bişey farketmedi, gittim çıkma temiz aldım taktım oda farketmedi. tüpü taktım 200-250 ye anca düştü.
1.1 araba gitsin diye yükleniyorum çok ama, bu kadarda abarmaması lazım.
kompresörün zayıflığından kaynaklıydı heralde çıkan segmanlar felan bitikti çünkü.
-
5 ileri bi şanzuman bulabilsen keşke... Çok rahatlatırsın aracıda yakıt sarfiyatınıda.... GTI ve Dİzel 5 ileri sorma bile onlara 1,1cc yetmez...
-
evet alacaktım çok fiyat çektiler bende almadım.
5 ileri rahatlatır evet,4 de çok yırtınıyo araba 5 i istiyo yani :)
-
Bende Golf 2 89 Turbo dizel var. 3 gün önce 600 km uzun yol yaptım ve depom yarı çizgide.Yolda 100 - 110 km/s arası gittim.Ankara Samsun yolu öyle pek düz de değildir.Uzun uzun rampalar da var.Yani bence gerçekten iyi yaktı .Ki ben yarım depoyla şehir.inde en kötü 350 km civarı yaparım.Tülü arabanın sağı solu belli olmuyor.Bi bakıyon km de 30 kuruş,40 kuruş yakıyo,masraflı,arabanın dengesini bozuyo...Neyse,kısaca ben dizelspor taraftarıyım:) Tereddütte kalan arkadaşlara da dizeli tavsiye ederim.
-
Egzostunda patlak varsa yakıtı etkiliyor ama çok fazla değil sendeki son susturucu sanırım... Senin sorunun bence ayarsız yakıt sistemin.
3000 rpm de o rakam çok fazla 100km de 50 YTL yakıt ... İyi bir usta bul ve sistemi ayarlattırmaya bak... Şuan senin aracınla benim aracım arasında yarı yarıya fark var... 2500-3500 rpm bizim araçlarda low seviye devir...
Evet benim bahsettiğim son susturucu kısmı ama ön tarafta da patlak var mı bilmiyorum. Diğer arabalara göre içersi bir hayli gürültülü gerçi ama bu beni rahatsız etmiyor. Egzosu değiştirtince patlak var mı ona da bir baktırtıcam.
Ankarada arabayı aldığım kişinin önerdiği Mehmet UÇAR var VW ustası. Arabayı ona gösterdim. Benzin filtresi çıkışlarına 2 adet basınç ölçer bağlayıp çok ince alyen tarzı bir anahtarla ayarları yaptı, hatta fotoğrafları da var o gün çekmiştim. Pompanın çıkışından sonra motorun ön kısmında Mehmet Usta nın regülatör diye bahsettiği bir parça var, hatta 2 ayrı benzin hortumu da o parçaya giriyor. O parçanın bozuk olduğunu söyledi, bulabilirsen kış gelmeden al dedi. Benzin basınç ayarlarını da rölanti seviyesi ortalamanın biraz üstü olacak şekilde ayarladı. Bozuk olduğunu söylediği parçanın tip nu marası Bosch 0 468 140 073. Ebay da bakıyorum ama bulamadım.
Bir de aracın lastiklerini bir önceki sahibi değiştirmiş. Orjinal fabrika çıkışı 170 70 R13 olan lastikleri 185 60 R13 yapmış. Lastikleri genişletmiş yani.
Bütün bunlar yakıt sarfiyatını sizinkine oranla 2 kat artırır mı acaba?
Sizin motor ustanız nerede ve ayarları nasıl yapıyor?
-
Alyan ile ayarlama yapılan yer K-Jetronik in üzerindeki hava ve benzin valfini senkron ediyor ve iyi ayarlanmalı... Araç motor sesini çok içeri alıyor ise mutlaka patlak vardır cam açmadan son susturucu sesi duyulmuyor + Motor seside içeri almaz bi sorun yoksa....
Evt o regulatör çok önemli bir parça sıfırı 570€ onun, Diper adı akışmetre ve onda bir sorun olsa aracın motoru 5 sn den fazla çalışmaz stop eder, O parçanın amacı benzini ısıtarak basıncı senkron etmek....
K-Jetronik sistemde 4 önemli nokta var yakıt için...
1= K-Jetronik üzerindeki Hava ve yakıt valf senkron ayarı...
2= Distiribitor (Avans)
3= Gaz kelebekleri (arka tarafında prinçten küçük bi ayar vidası var...
4= Emme ve egzost manifold unun orada gene bir aparat var ondada bir sorun varsa etkiler....
Unutmadan en önemlisi bizim motorlarda birsürü hortum var bunlardan 1 tanesi hava kaçırsa yakıtı anında etkiliyor buna Fren VSG si de dahil....
170/70 ten 185/60 a geçmen yakıtını etkilemez dahada düşürür lastik çaptan düştüğü için...
Kaputu açtığın zaman en küçük bir tıs lama sesi duymaman lazım...
Ve sana tavsiye emisyon aygıtları olmadan hiçbir ayar vidasını çevirmeyin çok hassas bir yapı el kararı ile olacak iş değil...
Benim motor ustam burda erdek te yani sana baya uzağım ben..
-
k jetronıc te en onemlı nokta emiş hava kacagı hortumların sızdırmaz ayrıca enjektorlerının yatagı ve o rınglerı de saglam olmalı emme manıfoldunun contası ve arkasındakı yardımcı hava motorununda sızdırmaz olması gerekıyor aksı taktırde aracın çiğ yakar buna ek olarak depon pastan arınmıs enjektorlerınde temız olmalı kı mk1 ıcın cok zor basınc regulatoru ıse kolay kolay bozulacak bır parca degıl ıcınde bır yay orıng ve dırenc var elektrık tesısatında bır sıkıntı olabılır gelen ceyranı kontrol etmelısın mk1 gtı nın suankı degerlerde uzun yol 285ykr sehır ıcı 300ykr yakıt sarfıyatı var sehır içi 50ytl=150km sehırlerarası 100ytl 350km 90-100 kmh sabıt hızda