vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: neron - 10 Temmuz 2008, 10:11:01
-
golf almayı düşünüyorum acaba golf 1.6 comfortline mi yoksa 1.8 highline mi yardım istiyorum..
-
İki motorda farklı özelliklere sahip.
1.8 T daha iyi kaçar ama daha iyi yakar.
1.6 İdealdir.
Donanım özellikleri olarak
Highline en lüksü fullü diyebiliriz.
Comfortline en çok tercih edilen.
-
Bence comfortline al derim bende golf alacagım su sıralar arastırmadayım bakıyorum ama pek temız araba yok bir tane 2001 model buldum 1.6 motor 21.500 ytl istiyorlar sızce uygun mu arkadaslar ?
-
Bildiğim kadarıyla fabrikasyon turbo araçlar turbosuzlara göre daha AZ yakar. 1.8T golf yalnızca motor hacminden dolayı 1.6 dan fazla yakabilir. Bu durumda 1.8 T ile 1.8 atmosferik motoru karşılaştırmak gerekir :) Biraz karıştı mı ne? Neyse konuyu kaynatmıyım, her zaman turbo+highline iyidir
-
GTI veya 1.6 Comfort.
Can'ın dediği gibi turbosuz 1.8'in bir manası yok diye düşünüyorum ben de.
-
dizelse 1.8
benzin se 1.6 yoksa çook yakar
-
eğer araba sollarken keyif almak istiyorsan tabiiki 1.8. :tamamdir
-
bende 1.8 diyorum ama arkadaşlarım 1.6 al keyfine bak diyor. ama kafam iyice karıştı bilmiyorum. karmakarışıklaşmaktayım :-\
-
Benm daha 2 hafta öncesine kadar 1.8 highline.ım vardı. 1.6 da kullandım.. Şunu söyleyim eğer uslu kullanırsan 1.6yla aynı yakar hiçde öyle fazla yakmaz bunu bil..
1.6 ağır kaliyor gibi 1.8 alirsan gerçekten çok çok daha keyifli bir motor olduuğunu göreceksin..
Benzin olayında da şöyle diyim 2 hft öncesine kadar sivasda şehir içinde km başına 30 kuruş yakiyordum.. uzun yolda çok çok daha düşüyor.
Varsa merak ettiğin herhangi bişe 1.8 highline ile ilgili pm atabilirsin..
-
Bence comfortline al derim bende golf alacagım su sıralar arastırmadayım bakıyorum ama pek temız araba yok bir tane 2001 model buldum 1.6 motor 21.500 ytl istiyorlar sızce uygun mu arkadaslar ?
Herkesin düsüncesi ve tercihi farklı ancak ben senin yerinde olsam (1 ay once senin yerindeydim) kendi yaptıgım gibi 1.6 alıp gaz taktırırdım. Cok ekonomik oluyor.
-
Herkesin düsüncesi ve tercihi farklı ancak ben senin yerinde olsam (1 ay once senin yerindeydim) kendi yaptıgım gibi 1.6 alıp gaz taktırırdım. Cok ekonomik oluyor.
ayrıca fosilci aracına gore degismekle birlikte 2001 model icin 21250 cok gibi geldi biraz yani cok fazla degil tabi ama hesaplı da degil. ben 2001 Comfort 110.000 de tek parca lokal boya 18850 ye aldım.
-
arkadaşlar yardımlarınız için çok teşekkür ediyorum yaptığım iki haftalık araştırma ve sizinde bilgilerinizle benim gönlüm 1.8 gidiyor gibi inşallah bir kaç gün içinde fotoları eklerim
-
1.8 Turbo, 1.8 den az yakıyor.
ancak 1.8 in 1.6 ile aynı yakması mümkün değil, kitapçıktaki verilere baktığınızda bunun böyle olduğunu görürsünüz. Şehir içi yakıt olayı şehirden şehire değişir, bu yüzden aynı yakıyormuş gibi görünebilir, ancak aynı şartlar altında kullanılırsa 1.8 in 1.6 8V ile bile aynı yakması imkansız.
1.8 in 0-100 hızlanması 1.6 dan sadece 1sn daha iyi. bu sanırım az çok fikir verir.
dolayısıyla performans için alacaksam ben kesinlikle 1.8T alırdım,
onun haricinde 1.6 comfortline genel olarak her yönden avantajlı. :)
-
arkadaşım tabiki 1.6 comfortline pişman olmazsın :D
-
Kitapçıga dikkat etmedim. Ama şehir içinde manuel vites ortalama 8.5 civarı yakıyordum. Şehir dışında da uzun yolda sabit 90 la 5.5-6 gibi değerler görüyordum..
-
1.8 Turbo, 1.8 den az yakıyor.
ancak 1.8 in 1.6 ile aynı yakması mümkün değil, kitapçıktaki verilere baktığınızda bunun böyle olduğunu görürsünüz. Şehir içi yakıt olayı şehirden şehire değişir, bu yüzden aynı yakıyormuş gibi görünebilir, ancak aynı şartlar altında kullanılırsa 1.8 in 1.6 8V ile bile aynı yakması imkansız.
1.8 in 0-100 hızlanması 1.6 dan sadece 1sn daha iyi. bu sanırım az çok fikir verir.
dolayısıyla performans için alacaksam ben kesinlikle 1.8T alırdım,
onun haricinde 1.6 comfortline genel olarak her yönden avantajlı. :)
Aynısını yazmıştım yukarda ;) :) Ayrıca 1.8 turbo veya atmosferik neyse, 1.6'dan daha rahat çalışır ve daha az gazla aynı hızlara ulaşırsın. Haa basmak istersen de daha sağlam gider tabi :) Ben motorda her zaman büyüğü, mümkünse turboyu tercih ederim. Zaten benzinin hesabını yapacaksan al 1.6 taktır sıralı lpg max 3000 rpm ile git :) Yok diyosan ki bastığım zaman gitsin o zaman 1.8 turbodan şaşma
-
Farkındayım Can. ;)
yakıt konusunda bilgi almak isteyen olursa teknik verilere bakmak daha faydalı olur diye yazdım.
-
fikirlerinize saygılıyım ama katılmam mümkün değil.aynı zamanda yanlış bilgi veriyorsunuz.1.4-1.6ve en sonunda 1.8 cc motor hacimli araba kullanan ve tecrübe edinen biri olarak katılmam mümkün değil.çünkü en düz mantık aynı yük ve altında eşekle atı kıyaslayın.kusura bakmayın belki biraz kaba bir benzetme.
-
()arkadaşlar benim arbam 1.9 tdı arba sollarken suratta veya ani basınçta hiçbir zaman yüzünü kara çıkarmaz büyük büyüktür :D.ben arbam 110 beygir sollarken çok zevk alıyorum ayrıca arbama interkol takmak istiyorum 10 veya 20 beygir gücü arttırıyor arbanın beygir gücünü...!
-
iki motorun teknik verilerine baktığımızda ben yanlış olduğunu düşünmüyorum.
aynı yükte araçlar karşılaştırılabilir fakat burada şartlar eşit değil 1.6 olan araç 1.8 den 100kg daha hafif. bu azımsanacak bir fark değil bu yüzden bence bu karşılaştırma pek sağlıklı olmaz diye düşünüyorum.
-
fikirlerinize saygılıyım ama katılmam mümkün değil.aynı zamanda yanlış bilgi veriyorsunuz.1.4-1.6ve en sonunda 1.8 cc motor hacimli araba kullanan ve tecrübe edinen biri olarak katılmam mümkün değil.çünkü en düz mantık aynı yük ve altında eşekle atı kıyaslayın.kusura bakmayın belki biraz kaba bir benzetme.
Arkadaşım al sana düz mantık o zaman,
golf 4'lerde motor seçeneklerine ve serisine göre ağırlık değişiyor, biz ortalama 1200 kg diyelim...
1.6 lar bildiğim kadarıyla 103 hp...FSI olmayan, düz motor, yani;
Güç / Ağırlık Oranı: 90.2 HP/ton (67.3 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 64.5 HP/litre (48.1 kW/litre)
1.4 için (73 hp)
Güç / Ağırlık Oranı: 60.2 HP/ton (44.9 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 52.5 HP/litre (39.2 kW/litre)
1.8 T için (148 hp)
Güç / Ağırlık Oranı: 122.1 HP/ton (91.1 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 83.1 HP/litre (62 kW/litre)
Bu da benden, 3 alana 1 bedava :D 1.9 TDI (148 hp)
Güç / Ağırlık Oranı: 117.2 HP/ton (87.4 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı: 78.1 HP/litre (58.2 kW/litre)
Not: Bu hesaplamalar araçların gerçek güç ve gerçek ağırıkları göz önünde bulundurularak yapılmıştır, yani ortalama dediğim ağırlığı baz almadım ;)
Yani burada önemli olan güç/ağırlık ;) tüm arabalarda böyledir... Aynı aracı yürüten motor ne kadar büyük olursa, o kadar rahat çalışır... Eminim sen 1.4 1.6 ve 1.8 kullanırken acaba kalkışta hangisi daha rahat, vites aralıkları nasıl, frenaj mesafesi ne kadar, aynı vitesin aynı devrinde aynı yükle hangisi ne kadar hız yapıyor vb. soruların cevaplarını arayarak kullanmadın...
Neyse ben yine kafaları karıştırmadan bitireyim :)
Saygılar
-
evet arkadaşlar artık bende bir golf cüyüm. sonunda kararımı verdim ve 1.8 20V golf bugün teslim aldım. yardımlarınız için çok tşk ediyorum. herkese kazasız günler c
-
Hayırlı uğurlu olsun neron.
Kazasız, belasız, cezasız günlerde kullanmam, çukurların arabandan uzak durması ve arabayı yıkattığın gün de yağmur yağmaması dileğiyle
-
bende aynı dilekter le kullanmanı dileri
-
Hayırlı olsun :) Güle güle kullanın :) En kısa zamanda fotoğraflarını otomobilim bölümünde yayınlayın, biz de görelim ;)
-
teşekkür ediyorum allah razı olsun inşallah en yakın zamanda ekleyecem fotoları
-
neron sen memnun musun 1,8 highline bende almayı düşünüyorum şuan bakımları nasıl oluyo 1.6 dan farklımı parçası bulunurmu çok beni düşündüren bu
-
okan abi hayırdır uzun zamandır uzak kaldım buralardan ama sattınmı sen arabayı tekrardan golf baktığına göre
-
okan abin deilim karıştırdın herhalde:)