vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: ateknik - 21 Haziran 2008, 11:12:36
-
Arkadaşlar golf Mk4 üm var, altı en ufak taşa bile vuruyor ,nasıl yükseltebilirim 14 jant var üzerinde 16 taksam yükselirmi 3-4 cm performansı etkilermi? kullanıcılardan tavsiye bekliyorum...
-
Konuyu yanlış yere açmışsınız.Burası GolfV bölümü :tamamdir
-
Evet konu yanlış yerde olmuş biraz. Golf IV bölümünde açılsaymış keşke
Bu arada biz alçaltmaya uğraşıyoruz sen yükseltmeye.
Orjinal ise araban (yaylar ve lastik boyutları) hiç bir problem yaşamıyor olman lazım.
Benim araba bana 4x4 gibi geliyor. Daha hiç vuramadım altını İstanbul'da.
Hatta o nedenle alçaltırsam az problem yaşayacağımı düşünüyorum.
Orjinal değilse orjinal yayları tak problemin ortadan kalkar, ya da başka bir problem var.
-
Jant ebatini buyuterek yukseltebilirsin ama fazla etkili olmaz.Ayrica aracin leylek gibi durur.
Aracin zaten standart yol sartlarina gore fabrikadan cikiyor.Tabi Avrupa yollarina gore uyumlu Turkiye de problem yasaman dogal herkesin yasadigi gibi...
-
Evet bir yanlışlık olmuş yanlış yere yazmışım tavsiyeler için teşekkürler
-
14 jant Golf 4 için küçük değilmi? Bence 16 jant takıp altada kartel koruma taktırmanı tavsiye ederim. Hazır jant takarken 5 kollu ofsetli jantlarıda şiddetle öneririm :D
-
boşver yükseltmeyi benim arabanın hiç altı sürtmüyo ama arkadaşların dediği gibi leylek yani biraz dikkatli ol yada 16 jant yap derim ben arkadaşım...
-
Bence tek yapman gereken şey karter koruma.. Çok çok sert vurmassan bir problem yaşamassın böylece..
-
Evet.Karter korumadan başka mantıklı çözüm yolu yok.Bi fiyat araştırması yapmak lazım ama.
İyi geceler.
-
Hazır konu açılmışken
Karter koruma hakkındaki yorum ve bilgilerinizi paylaşabilir misiniz?
Hepsi aynı mıdır bunların?
Ne kadara mal olur gibi sorular var aklımda :)
-
arkadaşlar orjinal 14 jantlı mk4 lerin lastiği özel. sadece mk4 kullanıyor ve michelin ile lassada var.
175/80/14 88H. nexen diye bir markada da var ama güvenip alabilirsen.
sizde büyük ihtimal 185/65/14 vardır (ticaretle uğraşanlar ellerindeki malı vermeyi sever), yazdığım lastikleri kullanırsanız araç 2 cm e yakın yükselir.
-
arkadaşlar neden yanlış yer
arkadaş mk4 hakkında konuşuyor ve sizde mk5 için burası diyorsunuz ama yanlış bir ifade var
-
Taşınmış demek konu ;)
-
bu arada bnimkide aynı renk ata
ikiz kardeşin ist da
ufak tefek farklar vardır ama olsun
-
Dostum ben malatya da kullanıyorum benim makineyi üztelik köye gidiyorum köy yolu son derece dağlık bir stabze yol ama dikkatli kullanırsan vurmuyosun altını
-
bende arastirdim bu konuyu araci yükseltmek golf keyfini bozar hakkaten bence en iyi çözüm arkadaşlarin dedigi gibi lastik ebatini kontrol et 14 cant icin 175*80*r14 olmali mutlaka metal karter koruman olamli ve son olarak amortisörlerini kontrol ettir çok eskilerse araba hem çöker hemde fren veya çukur durumlarında yere yapişir arkadaş tiposununkileri değiştirdi abartisız 3 cm yükseldi ve sertleşti adam şimdi cip niyetine geziyor :)
-
Dostum öncelikle aracın km sini yazmamışsın, fazla kmde yıpranmaya bağlı olarak helezonlar alçalabilir, ayrıca helezonların oturduğu kasnaklar var, onların kontrol edilmesi lazım, bizim yollar bozuk olduğundan yıpranmış olabilir. Bu arada 14 jant küçük kalır golf4 te ideal konfor ölçüsü 15 janttır, yanak genişler rahatlığı belirgin hissedilir. Kartel koruyucu mutlaka taktırılmalı, ben 1.kalite çelikten taktırdım, bir defasında belkide hayatımızı kurtardı diyebilirim, uzun yolda önümüze 20x20 cm taş çıktı, riskli olacağından direksiyon kırmadım 80-85 km hızla çarptık, duyduğum sesi asla unutamam, eyvah gitti motor dedim, ama durup baktığımda çelik koruyucu 2 cm kadar içine çökmüş onun dışında hiçbirşey olmamış bütün darbeyi çelik emmişti..
-
ben de ankarada taktırdım 80 YTL, golflerde gerekli bişey bence...
-
Arkadaşlar aracımın 4 helezon yayı ve yayların araca temas yerinde bulunan takozları değiştirdim serviste, araç normal yüksekliğine döndü, yükseklik yol tutuşunda inanılmaz farketti. Benim jantlarım 15 olmasına rağmen alçak olması ve forumlarda altını vurma problemini yaşayanların çok az olması gibi durumları da gözönüne alınca kesinlikle teknik bir problem var diye düşünmüştüm, nihayet sorunu bulduk ve çözdük. Sonuç olarak 15 veya 16 jant olupta düzgün kullandığınız halde altını vuruyosanız mutlaka helezon yayaları ve bunların arasındaki takozları kontrol ettirmek gerekliymiş, yaşayarak öğrenmiş olduk. Yardımları için tüm arkadaşlara teşekkürler..
-
kaça mal ettin bu işlemi parça ve işçilik olarak söylersen sevinirim birde orjinalmi taktırdın yoksa spor olarak bir yay mı tercih ettin
-
Ben sürekli orjinal parça kullanıyorum, yaşadığım şehirdeki diğer özel sevislerin işçiliği konusunda kötü örnekler duyduğumdan arabama bişey olmasın korkusuyla yetkili servise götürüyorum, tabi rakam da yetkili servise göre oldu:950 ytl...
-
Söylemeyi unuttum, tamamı orjinal parçalar, spor değil yani.