vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: KemalSume - 16 Mayıs 2008, 17:04:58
-
Arkadaşlar, benim araç genelde ikinci marşta çalışıp beni hasta ediyor. Bu sorunun ortaya çıkışı da garip aslında. Bi 5-6 ay önce sabah kalktım marşa bastım bastım çalışmadı onun öncesinde şak diye alıyordu. Tanıdığım bi usta vardı ona götürdüm röle yanmış dedi ve röleleri değiştirdi. Orada baktım güzel çalışıyor vb neyse aldım gittim bu defa da bu dediğim ikinci marşta çalışma sorunu başladı. Bunun üzerine geçenlerde Bosch serviste bi takım işlemler yaptırırken benzin pompasını da ölçtürdüm %40 az pompalıyor dediler. Değiştirmek istedim ama pompa komple satılıyor bu modellerde dediler (üst modellerde ayrıymış sanırım) bir ton para istediler (hatırladığım kadarıyla 250 YTL civarıydı) ben de yaptırmadım şimdilik. Sizin de fikrinizi sorayım şimdi:
1- İki defada çalışma sorunu benzin pompasından olur mu?
2- Şu an az pompalıyor olması pompanın tamamen bozulacağı anlamına geliyor mu?
3- Madem az pompalıyor neden marşta sorun yaratıyor da çalışırken sorun olmuyor?
4- Değiştirmek gerekiyorsa nereden almamı önerirsiniz (Ankara)?
5- Çıkma falan bulsam tavsiye eder misiniz?
6- Arızalı (eksik pompalayan) bir pompa yakıt sarfiyatına etki eder mi?
Aracımın detayları şöyle:
97 model 8V 1.6 Polo, benzinli (LPG yok), 68.000 km (orijinal).
Fikirlerinizi bekliyorum...
-
bir örnekle elektrikli bir motor ilk dönmeye başladığında normalde harcadığından kat kat fazla akım çeker sendeki de o olay ilk çalışırken harcadığı benzinle normal çalışırken harcadığı benzin aynı değildir
-
Kemal bendeki pompa farklımıdır bilmiyorum ama yan sanayi 75 YTL ye taktırdım. Bir de son hızında bi düşüş var mı? Pompa sorunluysa yüksek devirlere çıkman kolay olmaz diye düşünüyorum.
-
Kubilay dostum, sanırım seninki daha farklıdır. Yüksek devire çıkmada sorun yokta 100 km hızın üzerine daha yavaş çıkıyor sanki. Önceden bastıkça giderdi ibre şimdi daha yavaş ilerliyor.
-
benzin filitresini ne zaman değiştirdin eğer hiç değiştirmediysen değiştirmeni öneririm.
-
benzin filitresini ne zaman değiştirdin eğer hiç değiştirmediysen değiştirmeni öneririm.
Hiç değiştirmedim kardeş:( Sen değiştirdin mi?
-
önce benzin filitreni değiştir 10 ytl bir şey zaten eğer filitre tıkalıysa pompa benzin çekemeyebilir.Malum aaçlar eski benzin deposu çarşamba pazarı gibidir bu yüzdende filitreyi sıkça değiştirmek faydalı olur.
-
kesinlikle çok pahalı ben geçen gün aldım 65 ytl^ye
-
kesinlikle çok pahalı ben geçen gün aldım 65 ytl^ye
Bana da pahalı geldi >:(
-
boş bir parça değil sağlıklı olursa cebine artı sekilde sağlıksızsa eksi olarak cebine ;)
-
buna benzer bir sorun bendede var. bende benzin pompasından şüphelenmeye başladım sürekli olmazsada arada bir ilk marşta çalışmıyor araba. qb5tp dediği gibi birde sanki yüksek hızlarda ivmelenmede sorun var gibi. bunlara artı olarak arabayla herhangi bir viteste özellikle 2-3 de giderken ayağımız gazdan çekince abartı yığılma oluyor. hafta sonu tüp taktırdım (BRC) özellikle sarsma problemi tüpte iken araba oratadan kalktı. ivmelenmede ise çok bi değişikli yok gibi ama sanki tepki süresi azaldı. ama malum araba ilk çalıştığında benzinde çalıştığı için ilk marşta çalışmama olayı ara sıra oluyor ve buda beni sinir ediyor.
sizce benim sorunda benzin pompasında mıdır? bujiler yeni değişti (1 hafta) ama aynı sorun devam.
-
Arkadaşlar, benim araç genelde ikinci marşta çalışıp beni hasta ediyor. Bu sorunun ortaya çıkışı da garip aslında. Bi 5-6 ay önce sabah kalktım marşa bastım bastım çalışmadı onun öncesinde şak diye alıyordu. Tanıdığım bi usta vardı ona götürdüm röle yanmış dedi ve röleleri değiştirdi. Orada baktım güzel çalışıyor vb neyse aldım gittim bu defa da bu dediğim ikinci marşta çalışma sorunu başladı. Bunun üzerine geçenlerde Bosch serviste bi takım işlemler yaptırırken benzin pompasını da ölçtürdüm %40 az pompalıyor dediler. Değiştirmek istedim ama pompa komple satılıyor bu modellerde dediler (üst modellerde ayrıymış sanırım) bir ton para istediler (hatırladığım kadarıyla 250 YTL civarıydı) ben de yaptırmadım şimdilik. Sizin de fikrinizi sorayım şimdi:
1- İki defada çalışma sorunu benzin pompasından olur mu?
2- Şu an az pompalıyor olması pompanın tamamen bozulacağı anlamına geliyor mu?
3- Madem az pompalıyor neden marşta sorun yaratıyor da çalışırken sorun olmuyor?
4- Değiştirmek gerekiyorsa nereden almamı önerirsiniz (Ankara)?
5- Çıkma falan bulsam tavsiye eder misiniz?
6- Arızalı (eksik pompalayan) bir pompa yakıt sarfiyatına etki eder mi?
Aracımın detayları şöyle:
97 model 8V 1.6 Polo, benzinli (LPG yok), 68.000 km (orijinal).
Fikirlerinizi bekliyorum...
aracınızın geç çalışmasının pompadan olma ihimali bana düşük geliyor...ama madem pompadan olduğunu düşüyorsunuz ...pratik olarak kontrolünü yapalım.....
1.kontrol: aracınıza bindiğinizde aracınızın sadece kontağını açın 5 sn kadar bekleyin ve bir kez daha tekrarladıktan sonra 3.seferde marş yaptığınızda aracınız marş durumunu ne?
uygulamaları yapıp cevabınızı yazın ...
-
Az önce aşağıya inip denedim. ilk seferde çalıştı ama zorladı yani kontağı çevirince tak diye almıyor sanki biraz zorluyor gibi. bu arada hava çok soğuk falan da değil. peki bu durum hararet müşirinden olabilir mi yada benzin benzin pompasından. silkeleme ile ilk seferde zor çalışma birbiri ile bağlantılımıdır?
-
yani ikinci sefere gerek kalmadı?
-
her zaman yapmıyor bu olayı ben zaten her zaman anahtarı takınca 5 sn ışıkların sönüp benzin pompasının pompalamasını beklerim.
-
ben konuya ilk cevabımı konuyu açan arkadaşın problemi için yazmıştım ama neyse:)
her zaman yapmıyor ise ...hararet müşürünüzün soketini çıkarıp denemeniz gerekiyor...
-
hararet müşürünün kontrolü mekatronik34 arkadaşımın açtığı golf bora hakkında sormak istediğiniz herşey adlı konunun 16. sayfasından itibaren takip ederek yapabilirsiniz.
-
forumu dolaştımda kelebek diyenler var sarsma olayı için, bence öyle bişey olsa gazdada yapardı ama dediğim gibi gazda sarsma sorunu ayağımı gazdan çekince. hararet müşiri ve distribitorden olabilir diyenler var. ilk çalışma olayı hararet müşirinden olabilr mi acaba? yada distirbitorden? ama sarsma olayı ile yine alakalı olabileceğini zannetmiyorum çünkü lpg de iken yapmıyor. benzin pompası ilk marşı çevirdiğimde düsgün pompalamıyor yada pompalasa bile filtrede sorun olabilir diye düşünüyorum. çünkü sorun ilk çalışmada benzinde ve araba benzinde iken ayağımı gazdan çektiğimde sarsma olayı. hararet müşirinide 2-3 ay önce değiştirmiştim. birde hararet müşirinin tam olarak ilk çalışmada ve ilerleyen zamanlardaki görevi nedir?
-
hem sordum hemde cevap vereyim araştırdım öğrendim. hararet müşürünün 2 görevi varmış
1. araç ilk çalıştığınıda motor sıcaklığına göre beyne mesaj göndermek ve doğal olarak ona göre benzin püskürtmek.
2. bildiğimiz göreve motor sıcaklığına göre motoru aynı ısıda tutmak için termostatı çalıştırmak.
-
aslında konu uzunda kısaca anlatıyım.
motorun ilk çalışmasında tüm zamanlarda
hararet müşürü soğutma suyunun sıcaklığını bir taraftan göstergeye yani araç sürücüsüne iletirken,diğer taraftanda m.k ünitesine motor suyunun sıcaklığı hakkında bilgi verir...
hararet müşüründen alınan bilgi ile m.k.ünitesi boğaz kelebeği açısını ,ateşleme derecesini,enjektörlerin açık kalma sürelerini vs. ayarlayarak motorunuzun en verimli şekilde çalışmasını sağlar....
motor suyu sıcaklığınız 80 dereceye gelene kadar motorunuz jikle konumunda çalışır..
hararet müşürünüzün arızalı olduğu durumlarda m.k.ü ,soğuk iken sıcak ,sıcak iken soğuk bilgisi alabilir.bu durumda ilk çalıştırmada olması gereken zengin karışım yapılamaz aracınız geç çalışır....
-
termostat -hararet müşürü-fan müşürü bunların farklıfarklı görevleri vardır...
hararet müşürünün görevi sadece benim yazdığım görevlerden ibarettir.
-
:D şimdi hararet müşüründe olabileceği ihtimaline kuvvet vermeye başladım.
-
peki bu müşürün gazdan ayağımı çekmede sarsıntıya sebep olma ihtimali nedir?
-
lpg de aynı sarsıntıyı yapmadığını yazmışsınız bu durumda benzin yakıt sisteminizde bir arıza olduğunu düşünüyorum ...
yakıt pompası, pompa rolesi kontrolleri ve bir arıza görülmez ise tesisatının kontrolü gerekir.
ben buradan size sadece tahmin ve yorum yapıyorum araçlarınızın tecrübeli vw mekanikerleri tarafından incelenmesi gerektiğini unutmayın...
-
ah bi işten güçten vakit bulabilsek gitcez ama :-\ ilk başta şu müşür işini sonrasındada dediklerinizin kontrolunu bir yaptırmak lazım. teşekkürler.
-
önemli değil herzaman :saygılar
-
Serkan kardeş, konuyu ben açalı baya oldu verdiğin cevapları yeni gördüm. Öncelikle sağ ol. Geçenlerde (2 hafta önce) aracıma LPG taktırdım ve gariptir araç ilk çalışmada benzinle çalışıyor olmasına rağmen sorun %60 azaldı. Yani farklı zamanlarda 10 defa marşa basıosam 4 tanesinde ikinci marşa gerek kalıyor. Verdiğin cevapların birinde ilk iki defa tam marş yapmadan sadece şamandıranın kalkmasını beklememi ve üçüncüde basmamı önermiştin. Bunu da deneyeceğim.
-
sizde sağ olun deneyin tekrar görüşelim.
-
bazen benimde aracım ilk marşta almıyor motor soğuk sıcak fark etmiyor.. Benzin pompasından mı kaynaklanıyor yani :-\
-
bazen bebazen benimde aracım ilk marşta almıyor motor soğuk sıcak fark etmiyor.. Benzin pompasından mı kaynaklanıyor yani :-\
bu kanıya neden vardınız anlamadım ama bazen geç çalışmadan sizde şikayetçi iseniz konuyu tam olarak okuyarak gerekli kontrolleri yapmanızı tavsiye ederim.
-
bende de geç çalışma sorunu var.YArın sabah okula giderken kontağı açıp kapatacam tekarra açıp kapatacam ve 3. kontağı açtığımda marşa basacam bakalım alacak mı?
inşallah benzin poması arızalı değildir çünkü çok pahalıymış.
Ayrıca aracım lpg li ve ben neredeyse benzini sadece çalıştırırken kullanıyorum.diğer zamanlar hiç benzinle kullanmıyorum.Arasıra çok dik rampalarda benzine alırım diğer zamnlar hiç almam.En son haziranda depomu fullemiştim bugüne kadar benzinin yarısı gitmiş.
Acaba benzin uzun süre depoda kalınca jelleşme mi yaptı yada depoda pislik mi var?
Serkan bey cevaplarınızı bekliyorum
-
deneyin sonra görüşelim ama genelde hararet müşürü veya sol ön kapı sivici çıkar ....
-
teşekkürler serkan bey yarın yazarım buradan.Umarım pompa değildir...
-
bugün sabah kontağı çevirdim kapattım.Sonra tekrar çevirdim tık sesinden sonra kapattım.Sonra tekrar çevirdim ve marşa bastım alır gibi oldu stop etti.Yalnız hiç gaza basmadım.
Tekrar kontağı kapadım ve bu sefer marşa basarken çok hafif gaza bastım ve araç çalıştı.
Artık söz sizde serkan bey!Yarın sabah tekrar aynısını yapacam bu sefer hafif gaza basacam bakalım 3. marşta alacak mı?
-
çalışınca yüksek devirde çalıştı mı ?;)yani jikle konumunda
-
İyi günler arkadaşlar Ben aranıza yeni katıldım,bendede aynı sorun var sanırım 97 1.6 tek kapı polo.
Çalıştırırken marşı basıyorum motor boğulur gibi oluyor ama bayağı bir gaz verince yine boğulur gibi oluyor ve otuz saniye falan gaz verdiğim zaman yüksek devirde sonra normale dönüyor sanki benzini zor alıyormuş gibi ilk başta,sonra gün içinde sorun olmuyor tek marşta alıyor ama diğer gün çalıştırdığımda yine ilk marşta aynı sorunu yapıyor.Takip ettiğim kadarıyla ya benzin filtresi yada boğaz kelebeği olabilir diye düşünüyorum ama siz üstadlar daha iyi bildiğiniz için sizinde bilginizi almak istedim.şimdiden teşekkürler.
-
çalışınca yüksek devirde çalıştı mı ?;)yani jikle konumunda
hayır kesinlikle devir sayacı 1100 ü geçmiyor.Bugünde 3. kontağı çevirirken gaa bastım hafiften ama yine alır gibi oldu stop etti.Sonra tekrar marşa bastım ve aldı.Çok az gaza basıyorum dediğim gibi devir saati en fazla 1100 1200 oluyor.Öyle yükselip düşme yok.
-
alper bey boğaz kelebeğinin kontrolü gerekli
-
alper bey boğaz kelebeğinin kontrolü gerekli
teşekkürler serkan bey..Araç kesinlikle uzun beklemeler sonrası ilk marşta çalışmıyor.Biraz öncede ilk marşa basarken gaza bastım alacak gibi oldu almadı.Dediğiniz gibi kelebeği kontrol ettirecez.
-
düzeltme :
alper bey yukarıdaki son denemenizde hafif gaz verdiğinizi ve aracın çalışmadığını yazmışsınız gözümden kaçmış ben çalıştı diye okudum demek yeni fark ettim bu durumda boğaz kelebeği ihtimali düşüyor...
test cihazı ile tüm değerlerin detaylı kontrolü gerekir
-
ne zamandır benimki sorun çıkartmıyordu bugün öğlen marşa bir bastım anma o da ne araba çalışmıyor önce bobinden şüphelendim arkadaşı aradım sağolsun geldi bobinde getirmiş baktık bobin sağlam distirübütöre baktık sağlam geriye tek ihtimal kaldı benzin pompası söküp denedik pompa sizlere ömür orjinali 230TL mecburen 90 TL ye çin malı taktık artık götürdüğü yere kadar götürür.
-
bu gün ustaya gittim fren ayarı motor sesi vs için, usta arka balatalara baktı değişime gerek yok dedi ayarladı marşa bastım çalışmadı, usta benzin pompasından ses gelmiyor, kontrolde fişine de elektrik gelmiyor dedi, elektrik ustasını çağırdı, benzin pompası rolesi bozulmuş, değiştik çalıştı, hamdolsun yolda kalmadık, tam yerinde bozuldu. kontak termiği de iyice salmıştı, termik 40, role 15, kelebeğe adaptasyon da yaptırdım 100 tl de işçilik verdim.