vwtr.net
Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Jetta II => Konuyu başlatan: ramcho® - 28 Nisan 2008, 12:49:44
-
Bilidğiniz üzere Mk 2 jetta 1,6 TD 90 ps aracım var bu aracın orjinal intercool a sahip olan modelleri var fakat benim aracımda intercool yok...benim amacım intercool yapmak...biliyorsunuz ki arac eski olduğu için alt devirleri bayaği bir kötü bunun önüne geçmek ve biraz da olsa basıncı artırabilmek için intercol düşüyorum..
sorulara geçelim :)
1.intercool un bana ne gibi faydası olur?
2.İntercool Harici uygulayabileceğim işlemler nelerdir?
3.İntercool takıldığında aracta ne gidi değişiklikler yapılması gerekir?
4.Ve en Önemlisi ortalama maliyeti ne olur?
cevaplar için şimdiden teşekkürler..
Not:Konunun geyiğe dönmemesi rica olunur...
-
Blok içindeki su soğutma sistemi farklı olabilir.Iintercooler donanımı olan motorun su kanalları bence daha değişiktir normal motorlardan.Blok farkı varsa senin yapacağın işlemi de engeller.Umarım blok farkı yoktur böyle bir işe başlayacaksan.
-
ben en çok ondan korkuyorum bi tane blok var çift kanallı benim blok tek kanalli nasıl bir sistem nasıl bir yol izlemem hakkında fikrim yok :(
-
Su mu soğutucan hava mı anlamadım :)
ne kadar soğuk hava yollarsan o derece faydası olur,
basıncı artırıcaksan, yakıtıda ona göre ayarlamalı,
uygun fiyatlı intercooler yeterli bence,
geriye borulama kalıyor,
motoru pek tanımadığımdan detaya giremiyorum.
-
motor 1,6 Td erhan Jr kodlu 1984 1991 yılları arasında kullanılmiş...1988 1991 yılları arasında intercool lü olarak lanse edilmiş benim ki 1985 model olduğu için sadece TD :(
-
Ankara'da intercooler'lu bi tane Golf II gördüm.Fabrikadan intercooler'lıydı .Arabanın motorunda eli sokacak yer yoktu valla:)Her yer intercooler mazlzemelriyle kapalı:) 13.000 YTL fiyat çekmişti arabaya 91 model. 4 ay önce.
-
şöle bi resim buldum ama uygulama hakkında bi bilgiye ulaşamadım :(
(http://img127.imageshack.us/img127/2342/274192544oh0.jpg)
-
Keşke o gördüğüm IC 'li Golf II 'nin fotoğrafını çekseydim.Orijinalinde IC burdaki gibi miydi bilmiyorum.Ama normal 3 kasa IC lerdeki gibi büyük bi plastik akünün yanında kapak şeklinde duruyordu,radyatöre ve panjura yakın bir yerde.Resimdeki araç orijinal mi?radyatör aksamları?
-
IC li bir Golf 2 GTD motoru...
(http://img240.imageshack.us/img240/662/ic4golf2aos8.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img240.imageshack.us/img240/9427/ic3golf2bpb1.jpg) (http://imageshack.us)
-
özgür bu orjinal intercooler ben bunu istemiyorum ben resimde koyduğum gibi istiyorum :)
-
Ramcho bence senin gönderdiğin resimdeki mekanizma radyatöre ek ya da ön bir soğutma sağlamış sadece.Yani kademeli çift radyatör gibi düşünelim.Sanırım turboya bir bağlantı yok gördüğüm kadarıyla.Intercooler turboya giren havanın daha da soğumasını sağlıyor benim bildiğim.Zaten orijinalinde de turboyla bağlantısı var.Bence arabana o sistemi hiç düşünme.Yani turboyla bağlantı olmadıktan sonra sana ek masraf olur.
-
Ya da sence nasıl çalışabilir senin gönderdiğin resimdeki IC sistemi?
-
http://www.vwdiesel.net/phpBB/search.php?mode=results
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=12278&postdays=0&postorder=asc&highlight=intercooler&start=0
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=13905&highlight=intercooler
erhanın dediği gibi soğuk hava almanı sağlayacak.
buluşmadada eklediğin fotodaki gibi istediğini söylemiştin.
çokda zor değil onu uygulamak.
sıfır coolerda alabilirsin.
ticari araçların çıkmalarındanda kullanabilirsin.
vrdiğim linkleri incele istersen ramchoo özellikle forumu kurcalarsan daha detaylı fotolarda bulabilirsin.
uygulamak zaten ne bileyim turbo ıtb veya beyin gibi uğraştırıvcı değil.
cooleri temin edip.boruları gerektiği gibi büktürdünmü gerisi basit.
sen zaten işin içinde olan birisin.
eli yatkın ustalar ve her garaj çok kolay monte eder bunu.
dileğin gibi olur inş.
-
Ramcho bence senin gönderdiğin resimdeki mekanizma radyatöre ek ya da ön bir soğutma sağlamış sadece.Yani kademeli çift radyatör gibi düşünelim.Sanırım turboya bir bağlantı yok gördüğüm kadarıyla.Intercooler turboya giren havanın daha da soğumasını sağlıyor benim bildiğim.Zaten orijinalinde de turboyla bağlantısı var.Bence arabana o sistemi hiç düşünme.Yani turboyla bağlantı olmadıktan sonra sana ek masraf olur.
turboya bağlantısı var özgür.
olmadımı manası yok zaten.
dikkat edersen motor üstünden turboya boru gidiyor.
-
Atıf Usta pikniğe gelemedik ,tanışamadık ama ününüzü siteden takip ediyoruz:) Bu IC le ilgili bişeyler soracağım.Ramcho'nun gönderdiği resimde bulunan araçtaki IC sistemi Turbo'ya mı monte ediliyor?Yani orada çift taraflı boru sistemi var,arabanın sağ alt ve sol alttan giden.Onlar turboya'mı monteleniyor?
-
Evet tamam,Atıf Usta'ya sormuştum ama sen cevapladın.
-
ün şöhret para bizi bozar :D
cooler ların amacı o zaten.
turbonun bastığı hava intercoolere boru vasıtasıyla gelip.içinden geçerken soğuyarak tekrar boruyla emmeye gidiyor. basiy bir sistem.bu hava için olanı.
yağ için olanıda aynı mantık.
-
http://www.youtube.com/watch?v=ICjipsWSHMM
kedi ama idre edin
-
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=851891
-
atıf abi ellerine sağlık çok çok teşekkür ederim bakalım bu uygulamayı yapmaya karar verdim bu gece uyku yok anlaşilan :)
ellerine emeğine sağlık insanın senin gibi abisinin olması çok mutlu ediyor beni :)
-
hava filitresinden turbo ya geçen bölüme sanırım bir boru geliyor..birde turbo ile emme manifoldu arasında kalan boğazdan geçiyor..aslında uygulamasını ben bile yapaiblirm gerekli edevatları temin ettikten sonra...birde benim mrk ettiğim kaç inc lik bi cooler alırsam lag sorunu yaşamam?
cooler i taktırdıktan sonra sonuçta giren soğuk hava miktarında artış olacaktır bunun önüne geçemessem büyük ihtimalle lag sorunu yaşiycam...bunun nasıl onunu geçices neye göre cooler almam gerekiyor?
-
Ramcho senin arabanın orijinali mi 90 hp yoksa güçlendirme mi yaptın?Ya da şöyle diyeyim,benim araba da 1600 TD JR kodlu.kaç beygirdir?
-
senin araban turbo deil mi?
-
Evet TD. Motor kodu JR ile başlıyor.
-
senin aracının motor resmi var mı?
-
Yok motor resmi.Sadece verebileceğim bilgi 1600 TD ve JR kodu var.Ama benimkinin 90 lık olduğunu düşünmüyorum.Neden dersen bizde bi Golf 3 TDI var.O 90 lık bi araç ama benimki diğer arabanın yanına yanaşamaz:)Yani benim araba olsa olsa 65 veya 70 lik felandır.
-
http://web184.mimo2.revido.de/cult-classic/specs_pics/specs/jetta2-usa_prospekt_1_09-85/jetta2_prospekt1_09-85_12.jpg
özgür kusura bakma bizimkiler 70 hp miş :) aklımda 90 kalmış kusura bakma...
-
Yav ben de kendi kendime tamam araba biraz seri bazı arabalara göre ama o kadar da değil dedim :)Bu yaptıracağın işlemlerin tutarı ne olur tahminince?Bi de Turboya ekstra bi delik açtıracak mısın? IC 'den gelen boru için fazladan bi delik mi gerekiyo?Yoksa zaten turbonun üzerinde mevcut olan bir yerden mi giriş yapılıyor?
-
Yav ben de kendi kendime tamam araba biraz seri bazı arabalara göre ama o kadar da değil dedim :)Bu yaptıracağın işlemlerin tutarı ne olur tahminince?Bi de Turboya ekstra bi delik açtıracak mısın? IC 'den gelen boru için fazladan bi delik mi gerekiyo?Yoksa zaten turbonun üzerinde mevcut olan bir yerden mi giriş yapılıyor?
turbonun salyongozunun değişmesi lazım bildiğim kadarıyla motor yaptırırken intrcoolr deyilde 1.9 tdı motor atacaktım ama kafama göre bir motor bulamadım bizim araclardada soğutma sorunu var zaten coolrda soğutmasında bi faydasını olduğunu düşünüyorum.. fakat direk coolr uygularsak orj. jr kodlu motorlara bi faydasını olacağını düşünmüyorum neden derseninz pompa basıncları farklı olmalı bildiğim kadarıyla bloktaki 2 delik dediğiniz şeyde yağ kalalı galiba onun bi alakası yok su kallarıyla colların...
-
turbo ya delik açilmiycak ki :D emme ile turbonun birleştiği boğaz var oraya gelecek borulardan bir tanesi...
tahmini işçilik dahil 500 750 ytl civarı tutacaği kesin..ama tanıdık falan olursa aşşaği da iner yukarı da çikar...
-
kadir salyanguzu falan ellemiyosun :) bi sn resimle açikliyicam :D
(http://img528.imageshack.us/img528/6314/emmeog5.jpg)
(http://img387.imageshack.us/img387/2205/motorhp8.jpg)
-
(http://img240.imageshack.us/img240/662/ic4golf2aos8.jpg)
-
değiştirme yada delme diye birşey yok,
turbonun motora hava üflediği ağızdan intercoolera çekilicek bir boru, coolerdan geri çıkanda boğaza...
-
Sanki bana da ekstra bi boru var diye geldi.Onun için turboda bi delik açılacak mı diye sordum.Hala orijinali gibi olacağını düşünmüyorum.
-
coolerdan geri boğaza dönen boru size fazla göründü :)
orjinalinden daha verimliside yapılır,
daha yüksek güçler hedefleniyorsa faydası tartışılmaz.
-
O fazla görünen boruyu nereden geri döndüreceksin?
-
Erhan kısaca benim öğrenmek istediğim şu.Bu IC olayını sonradan yaptırırken turboyu elletiyor muyuz?Elletmiyor muyuz?
-
3 boru var , soldaki turbo filtresinin borusu.
sağda kalan 2 tanesi ise, biri turbodan çıkıp coolera giden boru, diğeride coolerdan çıkıp emme manifolduna giden.
Turboyu ellemiyorsun, o gün ank buluşmasında benim arkadaş takalım demişti intercooler seninkine :) :)
-
Valla iş biraz teknik olunca :)... O zaman IC li motorların turbosu bizimkiyle aynı.Ben valla onların turbo yapısını farklı sanıyordum.
-
IC takabilmen için turboda herangi bir değişiklik olmasına gerek yok normalde direk motora verdiğin havayı önce IC e vericeksin sonra motora.
Tabi tam olarak turbonun konumu nasıl o da borulama kısmında önemli yoksa aşırı dönüp dolaşan bir sistemlede bir miktar verim kaybı olabilir.
-
İki motor.Üstteki normal TD , alttaki de TD Intercooler.3. bir boru var fark olarak.Bu ekstra boru nereye takılıyor?Turboya dokunmayacaksak?
(http://img225.imageshack.us/img225/4924/tdxm5.jpg) (http://imageshack.us)
(http://img147.imageshack.us/img147/8214/ic4golf2arh3.jpg) (http://imageshack.us)
-
Hava filtresinden turboya boru gidiyor. Turbodan intercooler a bir boru gidiyor, sonra intercoolerın diğer tarafından emmeye boru geliyor. 3 boru yani. Turboya dokunmayacaksın ama borulara dokunacaksın işte, boruların gidiş sırası eskisi gibi olmayacak.
Orjinalinde kaputa doğru bakıyor cooler yanlış görmediysem, tam rüzgarın geldiği tarafa değil yani. Daha sağlıklı bir uygulama bile yapılabilir, tamponun orda tam rüzgarı alacak bir şekilde.
-
Tamponun orası da sakat olur Osman.Altı bi yere vursan al sana inter de gitti:)Boruları da eğdik derken,hiç gerek yok bu IC işine.Oldu mu orijinali olacak.Vardır Alman mühendislerin bir bildiği.Yoksa cooler'ın ağzını yan vermezlerdi.
-
Orjinal boruları eğmeyeceksin, istedin mi sökersin eskisine çevirirsin. Tamponun altında da bir şey olmaz, orayı vurabiliyorsan zaten ön takımı da vurman muhtemel. Yararlı bir uygulama düzgün yapıldıktan sonra. ;)
-
3 boru var , soldaki turbo filtresinin borusu.
sağda kalan 2 tanesi ise, biri turbodan çıkıp coolera giden boru, diğeride coolerdan çıkıp emme manifolduna giden.
erhanın yazdığı gibi fazla boru yok turbo değişim yok.
orjinallerde cooler giriş ve çıkışları yakın olduğundan borular yanyana karışık gibi gözüküyor.
dediğim gibi basit bir sistem aslında.
2 link daha
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3375459
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3709717
-
sistem gayet basit bakalım ben bunu home made projesi olarak yapmayaı düşünüyorum eniştemin tamir atölyesi var bakalım becerebilirsek güzel bir şey olacağa benziyor :)
atıf abi tekrar ellerine sağlık...
-
ikicni linkte ki uygulama da dediğim gibi emme ile turbonun boğaz ers çevrilip monte edilmiş :) mantıklı bir uygulama ama korkum aşiri soğuk havadan dolayı lag sorunu yaşamam :(
-
http://www.vwfixx.com/forums/index.php?showtopic=58471
volvo dan çıkma baba bir cooler kullanmış bunlarda.
-
arkadaşımintercoler sistemi sadece motora turbodan sonra girecek olan havanın bir miktar soğutulması için tasarlanmıştır.çünkü ısınan havanın içinde oksijen azalır buda yanmada verimsizliğe sebep olur.mantık budur ve soğutma suyu ve motor bloğuylada uzaktan yakından lakası yoktur.sistemide arkadaşlar...emilen hava,turbo,intercoler.motor emme manifoldu ve silindirler...
-
arkadaşımintercoler sistemi sadece motora turbodan sonra girecek olan havanın bir miktar soğutulması için tasarlanmıştır.çünkü ısınan havanın içinde oksijen azalır buda yanmada verimsizliğe sebep olur.mantık budur ve soğutma suyu ve motor bloğuylada uzaktan yakından lakası yoktur.sistemide arkadaşlar...emilen hava,turbo,intercoler.motor emme manifoldu ve silindirler...
bilgi için teşekkür ederim bu sölediklerinizi zaten biliyorum ;)
-
arkadaslar konuyu hortlatıom ama yapan eden arkadas yokmu tecrubelerını paylasssın bizimle.
-
daha yapmadım ama yaza kalmadan yapmış olurum ben...sanırım ;)
-
daha yapmadım ama yaza kalmadan yapmış olurum ben...sanırım ;)
yasın sana bı ıntercool takalım bu saatte yazıyorum ama nasıp bu saateymıs araba gelıo 1.6 td ıntercoolerlı senın arabaya olur bılgın olsun:)
-
orijinal kiti "çıkma olarakda" dahi pahalı biraz.Kendinizin uydurması lazım .ben şu an proje üstündeyim.En uygun olarak COrsa CDTI intercoolu takıp deneyeceğim.uygun büyüklükte onu bulabildim.zaten koyacak yer yok.orijinali üstte duruyor biliyorsunuzdur.
panjurun içine koyucaz.proje üstündeyiz.tek tek resimler buraya koyarım ...
resimlerde ankaradan bi ustanın kendi aracına uyguladığı intercool.büyük bi ihtimal panjurun içinde
(http://image5.sahibinden.com/photos/04/09/41/big_25040941yvn.jpg)
(http://image5.sahibinden.com/photos/04/09/41/big_25040941aic.jpg)
-
Öncelikle kullanmış olduğunuz araç 90 hp değil 64 hp gücündedir. İntercooler uygulaması için turbo basıncınızın yüksek olması gerekiyor. Bu şekilde intercoolerden randuman alabilirsiniz.
-
ben 70 hp diye biliyordum her yerde de oyle yazıyor ??? Bu turbo basıncı nasıl arttırılır. Turboyu buyutmek mi gerekir onun için.
-
ben 70 hp diye biliyordum her yerde de oyle yazıyor ??? Bu turbo basıncı nasıl arttırılır. Turboyu buyutmek mi gerekir onun için.
turbonun basıncını arttırmak çok sağlıklı değil açıkcası
-
ben 70 hp diye biliyordum her yerde de oyle yazıyor ??? Bu turbo basıncı nasıl arttırılır. Turboyu buyutmek mi gerekir onun için.
T4'lerin 1.9 TD motorları 68 hp iken 1,6 td'lerin 70 hp olacağını sanmıyorum, ben 64 hp diye biliyorum, olabilir iddia etmiyorum.
Dahili westegate'li motorlarda turbo basıncı arttırmak çok zor bir iştir ve sağlıklı değildir. En iyisi daha büyük bir turbo takmak. Ama ben bu motorlarda turbo büyütme taraftarı değilim. Bir kere bildiğim kadarıyla bu motorların sıkıştırma oranları nerdeyse atmosferik dizellerin ki kadar yüksek. İkincisi piston ve kollar aşırı basıncı kaldıracak güçte forget değiller. O yüzden farkındaysanız aynı hacmi sahip 1,6 D - 1,6 TD veya 1.9 D - 1.9 TD aralarında en fazla 5-8 hp'lik bir fark vardır. Benim görüşümle fabrika aynı kol ve pistonları kullanılıyor, sadece blok yapısı farklı oluyor ve sıkıştırma oranı atmosferik dizele göre biraz daha düşük tutuluyor tek fark bu, piston ve kollar aynı olduğundan dolayı da fabrika bu motorlara fazla yüklenemedi. Tabi risk alırım diyorsanız paşa paşa yüklenin, büyük bir turbo, intercooler biraz da pompayı açarsanız 64 hp'lik motorunuz 95 hp'i bile rahatlıkla görür. Tabi risk almayı severseniz ama sonuç %99 hüsran olacaktır.
İlla ki ben yapacağım derseniz, piston, kollar,gömlekler forget olduktan sonra geriye sadece aktarma organlarını düşünün. Ama bunun maliyeti de turbo ile birlikte en az 4.000 TL.
Şahsen böyle bir aracım olsa en temiz ve sağlıklı olarak yapacağım işlem silindir bloğunu yatırıp tezgaha yatırmak ve güzel bir port polish uygulamasıyla, emme ,egzos portlarını parlatmak, çapaklarını almak ve bu sayede emme egzos portlarını genişleterek ve pürüzlerini alarak havanın silindirlere daha rahat çekilmesi ve egzostan daha rahat dışarı atılmasını sağlamak bu sayede 4-8 hp arası bir güç kazanabilirsiniz.
-
1.6 TD 1983–1991 I4 Turbodiesel JR/MF 1588 cc 51 kW (69 PS; 68 hp) @ 4500 rpm 133 N·m (98 ft·lbf) @ 2500–2900 rpm
1.6 TD 1989–1991 I4 Turbodiesel RA/SB 1588 cc 59 kW (80 PS; 79 hp) @ 4500 rpm 155 N·m (114 ft·lbf) @ 2500–3000 rpm
jetta 2 diesel motor kodlarına göre bilgiler üstte.
arkadaşlar kıyaslama ve matematik hesapları ile motor gücü tahmin etmeyin.nette bilgiler mevcut. :)yanlış bilgilerde çok gerçi.
cooler basit bir uygulama.
boruyu fazla dolaştırmadan uygun büyüklükte cooler monte edebilirseniz , çok ta güzel verim alırsınız.
turbonuz sağlıklıysa.
-
Ben de araştırdığımda hep 70 bg ve intercol olalarda 80 bg olarak gordum mk2 leri. mk2 ile t3 aynı beygırde olabilirler belkı torkları farklıdır. 2.5 tdi transporter 102 bg iken 1.9 tdi golfler 90-110 bg idi hatta 130 lugu bile vardı. 68 bg olan transporterın torku daha yuksektir mk2 golfden belki. Ben bu olayı anlamıyorum cok fazla tork ne oluyor beygir ne oluyor. Genelde dizellerin torku benzinllilerin 1.5 katı oluyor. Acaba bu sayede mi 70 bg dizzel bir arac 100 bg benzinli araca kafa tutabiliyor. Bu konuda bilgilendirebilirmisiniz.
-
1.6 TD motorun 80 hp vermesinde intercooler'in rolü var belki de 70 hp'lik modelden farklı bir turbo'da kullanılıyor olabilir, ama bu gücü vermesinin bir başka nedeni de o yıllarda Co2 emisyonları şimdiki kadar titiz olmadığından bu motorlarda pompa ayarını kısma yoluna gitmemiş olabilirler.
Farkındaysanız 96- 2001 arası mekanik pompalı atmosferik dizeller de bile fabrikasyon güç düşüktür, motor hacimleri 1600 cc'den yüksek olmalarına rağmen. Bunun nedeni de Co2 emisyon standartlarında kalmak. Ama şu bir gerçek ki herşey güç demek değildir 80 hp'lik bir aracın torku da önemlidir. Günümüz otomobillerinde 65 hp olup 140-150 nM 'lik torku olan turbo dizellerde vardır, tabi bunlar geliştirilmiş common rail sistemli direkt püskürtmeli motorlardır.
Dizellerin torkunun benzinlilerden yüksek olmasının en büyük nedeni;
1.Dizellerde buji yoktur, hava ile yakıtın sıkıştırılması ile güç sağlanır bu sıkıştırma için de yüksek sıkıştırma oranları tercih edilir ve piston ve subap arası birbirine çok yakındır bu sayede yüksek sıkıştırma oranı ile daha yüksek tork değerlerine çıkılır.
2.Dizel motorlarda yanma verimini arttırmak için turbo şarj kullanılır, turbo şarjlı motorun torku hel halikuarda atmosferik bir motora göre daha fazladır, gerek benzinli olsun gerek dizel. Hal böyle olunca piyasa da bulunan çoğu benzinli araçlar atmosferik motorlardır.
Fakat benzinli turbo'larda tork oldukça yüksektir. Tabi turbo dizeller de tork nazaran daha yüksektir.
Unutmadan tork; döndürme momenti oluyor. Küçük bir örnekle özetlemek gerekirse; 12- 30 yaş arası insanların kullanabileceği iki bisiklet düşünürsek ve bu bisikletleri yarıştırırsak 30 yaşında ki kişi 12 yaşında ki kişiyi geçecektir. Çünkü pedallara daha fazla kuvvet uygulayacak ve pedalların daha fazla dönmesini sağlayacaktır.
Mesela 12 yaşında ki çocuk 15 saniyede pedalı 20 tur döndürürken 30 yaşında ki kişi ise 15 saniyede pedalı 35 defa döndürerek onu geçecektir. Otomobil motorlarında da olay böyle. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Benim sizlere tavsiyem 1,6 - 1,9 motorlu bu en direkt püskürtmeli dizel motorlarınızı fazla kurcalamayın.