vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: golfettin - 18 Nisan 2008, 22:59:57
-
Değerli dostlar,
Yarın kısmetse aracı görmeye büyük bir ihtimalle de arabayı almaya gidiyoruz.Araç otomatik vites olmakla beraber 65.000 km de.Benden sonra abim de golf 4 te karar kıldı.Fakat çevremizden otomatik vitesin aracı ağırlaştıdığı hakkında bilgi aldım.Arabadan zevk alınmadığı falan söylediler.Ne kadar otomatik vites kullanmamış olsam da ben böyle olduğunu düşünmüyorum.Bilgisi ve oto.vites kullanan dostlardan görüş,öneri yorum bekliyorum.
İlginizden dolayı teşekkür ederim.
-
Bu arada ilgilediğimiz araç 2001 model..
-
http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/20012003-golf-comf-iv-otomatik-mi-manuel-mi-t5501.0.html;msg56649#msg56649
buradan takip et senin için anladığım kadarı ile
-
benim 99 model comfort otomatik vites
ben memnununum gayet iyi araba abartılan gibi ağır da kalmıyor
-
benim de otomatik 2001 model 57000'de araba.
Çok keyifli kullanıyorum.
Zaman zaman manuel olsa daha iyi olurdu diye düşünüyorum ama sonra da vazgeçiyorum.
Gerçi şimdiye kadar almışsındır ama arabayı.
Hayırlı olsun diyorum.
-
km de ne yakıyor otomatik vites benimki 340 yakıyr bu yüzden lpg taktırdım inşallah pişman olmam ;)
-
Ben kilometresini bilmem de 100km kaç litre yakıyor onu söyliim.
Uzun yolda 9, şehir içi 13, şehir içi agresif 17 :D :D
-
Evet çok yakiyor bu otomatikler :(
-
arkadaşlar dün benzin aldım 154 liralık 425 km gittimiştim fakat boğaz kelebeğinden sorun yaşamıştım bu kullanım esnasıda vede fena trafik içindede kaldım bu koşullarda fena değil diyorum. trafik orunu olmasa çok ideal
geçen bir arkadaş honda civic 2004 model otomatik hakkında konuşurken 360-380 gibi demişti bence golf iyi bir otomatik sürüşü sunuyor.
-
Uzun yolda 600 - 650km
Şehir içi sakin kullanırsam 450km görüyorum ben de
Ama genelde hafif agresif gidiyorum o nedenle 350-370 gibi gidiyor.
Ama çok keyifli oluyor.
NOT: Tehlikeli değil agresif kullanıyorum. Yanlış anlama olmasın :)
-
300ytl 1200 km yol yaptim daha yeni sehir icinde fazla yakmamasi icin 3 de kullan rampalarda 3 veya 2de kullan daha az yakarsin yokuşlarda 1 le kalk yoksa otomotik bozulur.zorlamaya gelmez 1le her yerde kalkarsın korkma ben cok memnunum
-
bende golf diil ama diğer markaların otomatiklerini kullandım bence düze göre ağar kalıyo yani seri kullanmaktan hoşlanan biri olarak bana göre ağar kalıyo ama tercih sizin
-
bende 2008 toyota coralla kullandım hem 1,4 dizel olmasına ragmen bana göre seri geldi hele birde es.st tusuna bastıgın zaman spor konumda ucuo vala triptonic e aldıgınzaman da manuele ozaman otamadige göre biraz daaa iii kendi aracım düz ama otomatik bence cok daha rahat
-
300 liraya 1200 biraz izafi gibi eğer çurovada falan değilsen hele ist gibi bir yerde bu değerler hiçbir marka ve model benzinli araçlarda ulaşılabilinecek değerler değilki birde bu vites değiştirme konusundaki yaklaşımında bana ters çünkü yokuş çıkarken zaten mekanizma gereğini yapıyor bu 3-2-1- vitesleri spor kalkışlarda ve özellikle yok aşa inişlerde rastlanacak ters durumlarda ve yolda olabilecek fren sorunlarında gerekli vites küçültme işlerini yapmak için tabiki birde karlı koşullardakı manevra ve kalkışlar için.
-
Merhaba arkadaşlar size volkswagen golf deki en büyük özelliği söyliyeyim aracın gaz pedalı basma hızına göre 255 modda çalışabilir bu demek oluyorki araçla sürekli ani gaz darbeleri vererek ve agrasif bir kullanım içerisindesiniz bir müddet sonra aracınızınvites geçizşerinini daha geç oldugunu aracın deparının daha iyi oldugunu gorursunuz bir baska kullanıcı araca binip düşük devirlerde ve sakin kullanmak isterse aaç yinde geç vites değiştirip seri bir karakterde devam edecektir eger sürücü sakin kullanmaya devam ederse aracın git gide daha yumuşak ve vites geçişlerinin daha düşük devirlerde oldugunu farkedecektir bu durum sürücü karakterini seçmek adına aracın kullanıcısının isteklerini tam anlamıyla karşılaması adına yapılmış bir yazılımdır.ayrıca aracızda bulunan kavra sistemi yani tork konvektörü adını verdiğimiz parçanın içinde olan mekanik kavrama hidrolik kavramaya yardımcı olarak otomatik vites araçlarda oluşan %15 lik kayıpları %2 civarına indirmek adına yapılmıştır bu kavrama sisteminin devreye girebilmesi için araç sabit hızlarda ve orta devirlerde hareket etmesi grekir yüksek süratlerdede devrede tabiki bu nedenle aracınız sehir dışı seyehatlerde litre bazında daha az yakıt tuketmektedir.son olarak yukarda bir arkadasımızında bahsettiği gibi araç 4 vites olup araç d konumunda durduğu muddetce 1.viteste kalır hareket ettikçe gereken tork ihtiyacına gore vites değişimini kendisis yapar eger illa ben değiştircem derseniz bir gün elinizde kalır sölim.1.vites çok dik rampaları inerken fren sistemine yardımcıolmak için kullanılır diger viteslerde yine inişin eğimine göre ve sizin inme becerinize göre vites seçme imkanı sunmaktadır.Eger aracınız arıza yaparda çekeme ihtiyacı duyarsanız kesinlikle 30 km/h sürati geçmeyecek şekilde en fazla 50 km çekin daha hazla çekmeniz durumunda şanzımana zarar verebilirsiniz.
-
arkadaşlar yeni bir golf kullanıcısıyım,
aracımı bir bayandan aldım ve ikinci sahibiyim!
aracım 98 model 1.6 8 valf golf iv;
depomu tam doldurarak yaptığım testte,
ankara da şehir içinde 110'u geçmeden yaptığım 290 km de yaklaşık 20 lt yakıt tükettim.
2.84x20=56.83 ytl
56.83/290=???=0,20 ytl
depoyu aynı şekilde doldurmaya gayret ettim.
fakat hata yapmış olabileceğimi hesaba katarak
2.84x(20+5)=71 ytl
71/290=???=0,24 ytl
bu bana çok az geldi, bu yüzden tekrar test edeceğim.
fakat test sonucu doğruysa ben bunu vites geçişlerinin düşük devirlerde olmasına
ve motordaki tasarruf bileziklerine bağlıyorum.
inşallah beklediğm sonucu alırım ve tüp taktırmak zorunda kalmam.
tekrar yazıcam...