vwtr.net
Otomobil Forumu => Genel => Konuyu başlatan: G60 - 17 Nisan 2008, 17:58:59
-
Yabancı forumlardaki 9A ABF KR PL kodlu motorların aşırı besleme olayını bayadır inceliyorum. Daha önce bir konu daha açmıştım, pek verimli olmamıştı. Bu konuyu coştururuz inşallah bildiklerimizle.
Turbo uygulamaları için satılan hazır egzos manifoldları var T3/T4 dizaynlı. Kimisi orjinal emme manifoldunu kullanıyor, kimisi orjinal emme mafinoldunu kesip kısaltıp ters kaynaklıyor, kimisi de 1.8T motorlardan çıkan emme manifoldunu kullanıyor. Golf 2 lerde orjinal emme manifoldunu kullanmak turbo için pek yer sıkıntısı yaratmıyor. Ama Golf 3 lerde bu mesafe arkada daha dar gördüğüm kadarıyla. O yüzden emme manifoldunu orjinal kullanan az Golf 3 lerde.
Eaton uygulamalarında da hazır satılan bahnbrennerin tuzlu kitleri dışında hiç bir şey yok gibi. Bu uygulamaya gidenlerin çoğu Mini Cooper'dan çıkma M45 kullanmış. Bu aynı zamanda 1.4 TSI lerde kullanılan kompressör. Bazıları da M62 kullanmış. Bu model hangi araçlardan çıkıyor bilmiyorum. Kompressör klima motorunun yerine rahatça uygulanabilir gibi gözüküyor.
Sıkıştırma oranları her iki uygulamada da hazır piston ve kolları ile düşürülebilir, veya ucuza kaçıp fazla yüklenilmeyecekse conta ile düşürülebilir. Piston ve piston kolları ebayde var... Enjektörler, intercooler vs onlara girmiyorum. Beyin, yazılım olayı da varki onları hiç anlamıyorum. :D
Benim gibi aşırı güçlerde gözü olmayan biri için, bu durumda kompressör uygulaması daha ucuz gibi gözüküyor. Hem emme manifoldu, hem de egzos manifoldu masrafından kurtulunabiliyor. Amaç motorun limitlerini zorlamadan, 1 kereden yapılıp sorunsuz binilebilecek bir sistem.
Hem maliyet, hem uygulama kolaylığı, hem de verimlilik açısından sizce 16V motorlar için hangisi daha iyi bir uygulama olur ülkemiz şartlarında? :)
-
osman motor a kompressor ile vereceğin sıkıştırma sana sorun yaratabilir..sonuçta piston std olarak kalacak diyosun...veya kompressor ün vereceği psi ı senin aracın kaldırmama riski de sonuçta ortada ...bence std motora böle bi yüklenme yapılması zor gibi gözüküyo...yabancı forumlarda uygulanmış olanlar al Tak Gez şeklinde mi? bu kompressor haricin de kullanılan parçlar var mi?
-
Atmosferik olarak yüklenmiş 200-210hp lik bir motorda standart pistonlar ve enjektörler sorun çıkartmıyorsa, aşırı besleme ile o gücü aldığımda da sorun çıkartmaz diye mantık kurmuştum. Doğru mudur bilmem. :D
-
kanka bi anda basınc geleceği için dayanıklılık yok benim kanaatimce ama güzel bi piggyback çalişması ve remap yapılırsa neden olmasın diyesim geliyor..birasdan sanayiye gidicem baklım e200 kompressor değerine ne diycekler...
-
Emme manifoltunun değişmesi...
ABF ve KR nin emme manifoltlarının uzun yollu olması... Turbo da buna pek ihtiyaç kalmıyor... 1.8T kullanılabilir.. 5 silindir S2 lern emmesinden 1 tanesi kesilip kullanılıyor... Custom birşeylerde yapılabilir, uraşacak imkan olduktan sonra.
Eksoz manifoltu da Turbo ya uygun olarak komple yeniden yapılabilinir üstelik yapacak usta da muhtemelen Maslak ta İskender usta olur. Ara basınç borularını da İskender Usta yapabilir. Bunların yapılması getirtmek ve uraşmak istemeyenler için güzel alternatif.
Aslında kurulumun mekaniğinde sorun yok... Conta düşük basınçta güzel çözüm ancak düşük bansıç ile alınabilecek güçler ztn atmoferik olarakta yakın maliyetlere alınabilir.
Yazılım ve maping in uygulanan turbo basılacak basınca göre yeniden yapılması lazım... Onuda yapan birçok isim var. Belli ücretlere geliyorlar yapıyorlar. Bu işlem için Wideband almak gerekiyor 200 300 dolar arası fiyatlara almak mümkün. Daha doğrusu sonradan Turbolanmış ya da benzeri sistemler kullanılmış otomobillerde Wideband şart demek yanlış olmaz.
Turbo uygulamalarında piston kullanarak sıkıştırma düşürmek en temiz yöntem...Düşen sıkıştırma ile otomobili çok daha az zarar ile kullanmak mümkün. Kalın conta pek uzun ömrülü bir çözüm değil.
İstanbulda 16v Turbo bir Golf 3 GTi var...Ben görmedim ama antılanlara göre 200sx in turbo manifoltu ve turbosu uygulanmış motor daha açılmadan 0.4 civarı basmışlar... Kullanımı temiz miş...
Tabi bazen heşey bittikten sonra bu işin teferruatı biraz şans işi... Ama olmaz diye birşey yok...
Supercharger 8v lere çatır çutur takıolar 16v lerde de örenkleri var ama tüm techizat yernde dururken supercahrger ın sığacağı yer benim Cupra'nın motor kompartmanında yok...Golf'ün de klima komprasörü falan sorun olabilir.
Düşük bansınç conta falan işi yerine Atmosferik olarak çalışmak daha iyi...Hiç değilse kırma ya da patllatma sorunu pek olmuyor. Universal Chip Tune teknikleri kullanılabiliyor.
Maliyeti çok iyi hasaplamakta gerek...1 diye girilen iş 3 e...3 diye girilen bazen 5 e çıkıyor. VW olarak değil de diğer marka model araçlara bu tarz uygulama niyetli sçkülüp aylarca dükkanda üzerinde örtü ile yatan araçlar oldu.
Tabi birçok ıvır zıvırıda gerekiyor...Onlarında projeye dahil edilmesi lazım.
-
Klimayı iptal ederek, onun yerine kompresörü koymak istiyorum. Ayakları ile vs oraya oturtulabilir, tam incelemedim.
Kompressör konusunda beni gaza getiren husus da Seatcupra.net te birinin M45 i uygulaması. 2 tane G60 contası kullandığı sıkıştırma ve standart enjektörler ile 197hp aldığını söylemişti. Sıkıştırma ile sağlıklı oluyor mudur bilmiyorum ama aldığı güce bakılırsa fazla bastığı söylenemez.
Turbo işinde dediğim gibi manifoldlar gözümü korkutuyor, o yüzden sıcak bakmıyorum gibi. Turbo manifoldları hazır var, getirtmek uğraştırır...
Maliyet konusunda haklısın, iyi tartıp biçmek gerekiyor. Aklımda yavaş yavaş parçaları toparlamak var kısmetse. Çıkma kompressör fiyatları hakkında en ufak fikrim bile yok. İşçiliğini falan kendim yapacağım büyük ihtimal bir de. Baya bir yatabilir araç. Mekanik kısmını hallettikten sonra beyin konusunda da Özgün le irtibat şart. Bakalım nasip kısmet işi...
-
Olabildiğim konuda yardımcı olurum... Buradan temin edebeileceklerin ya da işi yapacak ustalar konusunda da...
Ama 197 HP için SC uygulaması yerinde...Dereceli ve chip yaparsan benzer güce ulaşırsın. Egnz ve chip takması 2000YTL civarı tutuyor benim kaba hesabım ile...
ABF motor benim araştırdığım ve bu makinaların uzamanlarından duyduklarıma göre atmosferik olarak mıcnıklamaya da çok güzel tepki veriyor... Bence atmosferik olarak yavaş yavaş harda kaçmadan çalışmak hem motor ömrü hem de kullanım olarak daha keyifli olur...
Yüksek devir çevirebilen (8000-8500 civarı ) atmosferik ABF çok keyifli kullanım sunacağına inanıyorum.
-
İleri görüşlü düşünmek lazım, mevcut güce alışıp daha fazla güç istediğinde sc hikaye olucak, ki hep daha fazlasını istersin zamanla...maddi durumunda el verdiğinde sc kısıtlı bir alternatif, bir defa uğraşıp turbo yapmak en mantıklısı, orjinal manifoldu kullanabilirmisin ilk başta bakmak lazım, güzel bir yalıtımlıda ısı sorunu olmaz...atmosferik uğraşma derim anca clio rs gibi bi arabayla yürüyebilirsin...
-
atmosferik uğraşma derim anca clio rs gibi bi arabayla yürüyebilirsin...
ABF yi daha iyi tanımak lazım... 1.4 16v e pek benzemiyor :saygılar
-
benziyemiyor zaten görüyoruz ;)
ABF, konu chip ise wimmer-superchips 10-11 ps vaad ediyor, egzantirik olayı ise o yıllarda üretilen hangi motor olursa olsun sonuçlar yakın olur...
-
benziyemiyor zaten görüyoruz ;)
ABF, konu chip ise wimmer-superchips 10-11 ps vaad ediyor, egzantirik olayı ise o yıllarda üretilen hangi motor olursa olsun sonuçlar yakın olur...
Uzun liftli, street kullanıma uygun Dereceli egzantrik seti ile avansı uygun ayarlanmış chip tune( saydıkların dışında onlarca marka var ) Yüksek devir çevirme becerisi ve yaklaşık 200HP güce erişiyorsun. (ABF) BU liste uğraştıkça uzar gider...Güç eğrisi de yukarı çıkar gider.
Geçenlerde bana Cenk gösterdi. Remap yapılmış yazılım ve 5bar benzin regülatörü ile 190HP civarı güç. (ABF)
Golf 3 GTi ın burada tek handikapı uzun şanzıman oranları...Cupra da bu sorun da yok...
Bence ezbere klişeleşmiş bilgileri bir kenara atmak lazım...Clio RS in de ne büyük avantajı hafifi olması ve devir çevirme yeteneğine sahip motoru, Renaultta aslında yüksek devir çeviren makinalar yapmaz ama silindir kapağına cosworth benzeri F1 teknolojisi kullanan bir firmaya yaptırdığı için devir çevirme becerisi kazanmış. Zaten konu da atmosferik uygulama değil benimki sadece öneriydi ;)
ABF ilk bakışta modifiye edilemeyen bir motor gibi gözükse de imkanın olduğu sürece diğer atmoferik omobillere yapılan herşey yapılabilir. Alayından da kaliteli ve kemik bir motor.
-
Her motor farklı, biri 190 beygir çıkardı diye remaple herkes alıcak diye bir şey yok, madem böyle niye göremiyoruz sağda solda sadece remaple yürüyen ABF ler ... şimdi G60 arkadaşımız uygulasa 40 beygir alıcak öyle mi yok yere heyecan yapmayalım... ABF ye özel bir durum yok , astra gsi ı ele alırsak egzantirik, yazılım ve daha kolay bulanabilen emme manifoldu ile atmosferik olarak ondanda güzel güçler çıkar. ABF nin karizmasını kurtarmaya yetmiyor bunlar . ;) Egzantirik değişimine girdikten sonra düzgün ayarlarla o yıllardaki motorlardan iyi güçler çıkar..
clio örnekti, cupra daha hafiftir daha kısadır oranlar, golf için daha fazlası gerekiyor..
tekrar konuya dönersek, turbo daha mantıklı bir uygulama...
-
Her motor farklı, biri 190 beygir çıkardı diye remaple herkes alıcak diye bir şey yok, madem böyle niye göremiyoruz sağda solda sadece remaple yürüyen ABF ler ... şimdi G60 arkadaşımız uygulasa 40 beygir alıcak öyle mi yok yere heyecan yapmayalım... ABF ye özel bir durum yok , astra gsi ı ele alırsak egzantirik, yazılım ve daha kolay bulanabilen emme manifoldu ile atmosferik olarak ondanda güzel güçler çıkar. ABF nin karizmasını kurtarmaya yetmiyor bunlar . ;) Egzantirik değişimine girdikten sonra düzgün ayarlarla o yıllardaki motorlardan iyi güçler çıkar..
clio örnekti, cupra daha hafiftir daha kısadır oranlar, golf için daha fazlası gerekiyor..
tekrar konuya dönersek, turbo daha mantıklı bir uygulama...
Tabiki ABF de Remapli chip ve 5 bar benzin regülatörü ile 190HP ye yakın bir güç... Bunu dan ABF ye yeriyor diye yazdıysa yarıyordur. Ha motor leştir bunu yaparsın yaramaz o başka.
Şimdi ben sana muhtmelen sahip olmadığın ABF yi anatmıyım...Sen de bana hergün tepesinden olduğum, bişilerini kurcaladığım sürekli araştırdığım sorduğum ABF yi anlatma ;)
Remapli ABF görmek değil LPG takılmamış ABF kalmayacak yakında...Kimse alıp modifiye etmiyor bu araçları çünkü; TR'de ki Tuning sektörü bu otomobiller için hiçbirşey getirmediği için insanlar parçalarını alıp yapabilecekleri otomobllere yönleniyorlar. Örneğin ABF için Cold Air İntake ya da headers arasanda 0 ını bulaman çok zor... Honda civic Vtec için her dükkanda 10 marka intake...3 çeşitte headers var. Bu araçların ülkemizde modifiye edilmemesi tamamen arz ve taleple ilgili bir durum. Avrupa da bakarsan netten çok fazla örneğini bulursun ama parça sıkıntısı olmadığı için.
Bence de 250 300HP civarı güçler hedefleniyorsa ve Turbo için altyapı sağğlam kurulacaksa Turbo çok iyi bir çözüm... Ama 200HP ve aşyası hedefleniyorsa yeterli deniyorsa..Atmosferik olarak çalışmak daha kolay ve daha az maliyetli.
-
herkes kendi sahip olduğu aracı övme derdinde hadi sana chiple pardon remaple +40 hatta 50 beygirli günler ;)
aynı güce atmosferik olarak ulaşmış bir araçla aşırı beslemede bir gitmez, hedef 200 beygir ise atmosferiğe yatırırsın bir servet daha sonrada tatmin etmeyince yapıcak birşeyin kalmaz, turbo ile 200 beygire ulaşırsın maddi durum imkan verdikçe eksikleri tamamlar daha yüksek güçlerle yoluna devam edersin, heralde konununda asıl açılış amacı bu ...
-
Osman daha sana uygun bir secenek, 'vites oranlarini kisalt' hem daha az maliyetli hem de seni tatmin eder..
-
kanka klimanin tesisatıyla sonradan takacağin kompressor ün üreteceği güç çok farklı diolar...klima takılıyken gaza ne kadar basarsan bas basınc sabit kalıyor...ama kompressor ü taktığpında gaza her oturduğunda farklı psi lar la karşilacaksin...
-
ABF'nin egzantrik remap vs gibi atmosferik beslemeyle görebileceği en iyimser rakam 200 beygirler civarı.
Egzantrik ve remap fiyatlarını ele alırsak, aşırı besleme ile yaklaşık aynı maliyetlere ulaşıyor. Aynı maliyete, belki de daha az maliyete kompresör ile besleyip, ilerde durum el verdikçe piston, piston kolları, enjektörler gibi yavaş yavaş geliştirerek gene atmosferiğin sorunsuzluğunda daha yüksek güçlere ulaşılır gibime geliyor.
Harcanıcak paraya bakarak söylemek gerekirse, atmosferik beslemeye çok aman aman cevap veren bir motor sayılmaz. Üst limit belli aşşağı yukarı. Türkiye içinde parça bulamama da cabası. 1.8T lerle uğraşmak varmış...
-
kanka senin derdin belli at 1,8T yağıştır gitsin bi chip bi cai miss caff cuff gidersin işte...
-
kanka senin derdin belli at 1,8T yağıştır gitsin bi chip bi cai miss caff cuff gidersin işte...
valla bencede 1.8T at gitsin sen onuda kurcalamayı seversin.
-
vardı böyle bir konu ama site tökezleyince gitti herhalde.
nedense banada abf azla yetinmeyen fazlasını isteyen bir motor gibi gelmiştir.
sebeb ne tam olarak bilmiyorum.
turoc vardı eski üyelerden .amerikadan alihan hatırlar.
onada bu fikrimi söyleyince aksine abf tune etmenin çokda zor olmadığını.egzantirik chip egzoz gibi görece kolay işlemlerle iyi sonuç alınabildiğinden bahsetmişti.
tr de bildiğim yok. yurt dışında durum nasıldır. abd de bu motor yok bildiğim kadarıyla.
alamanya hollanda polonya gibi ülkelerde durum nedir ne değildir.
neler yapar sahiplleri yaptıklarına değermi.
atmosferikte itb den bahsetmemişsiniz hiç.
http://www.dbilas.com/dbilas_eng/index.htm
sitede ürünler multi throttle sistem kısmında abf ye uygun ürün var.
birazda kullanıcı beklentileri sürüş tarzı önemli.erhanın dediği gibi zamanla aracın gücü seni tahmin etmeyecektir.
bütçe önemli tabi safak ın dediği gibi 1 hesaplarsın 3 çıkar.
veya 1 harcar bitirirsin sonraki 6 ay bir senede 3 daha harcarsın.
ebayda 16v ller için bolca hazır turbo kit var.
vakit bulunca bende bakayım biraz yabancı forumlara bir şey bulabilecezmi bakalım
-
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2645353&page=1
buyrun
aba 115 lik motora yapmışlar
sc senin dediğin yerde aşağı yukarı osman.
manifolt buluşmada dediğim gibi scirocco manifoldu.
araştırmaya devam
-
Niye Sciroccolarda ters tarafta bu kelebekler Atıf abi? G60 16V dekilerle birebir falan aynı olmasın?
-
http://www.orz-motorsport.com/index12.html
burda sc ve turbo kitler var.
biraz tuzlu
-
Niye Sciroccolarda ters tarafta bu kelebekler Atıf abi? G60 16V dekilerle birebir falan aynı olmasın?
yapı olarak sen ve benimkiyle aynı.
filtre ve benzin dağıtıcıyı bazı modellerde aracın soluna koymuş vw.giriş o sebeble bize ters
http://www.turbo-conversion.com/
http://www.cardomain.com/ride/2945002
dersine iyi çalış osman ;)
-
Niye Sciroccolarda ters tarafta bu kelebekler Atıf abi? G60 16V dekilerle birebir falan aynı olmasın?
ters olduunda, aküyü bagaja alırsın.
al sana dünyanın boşluğu. istediğini koyarsın.
hemde klimayı falan sökmeyede gerek kalmaz
-
ters olduunda, aküyü bagaja alırsın.
al sana dünyanın boşluğu. istediğini koyarsın.
hemde klimayı falan sökmeyede gerek kalmaz
SC yi öle her boş buldun yere koyamassın, Mevcut kasnakların dönüş ekesine göre tasarladığı için kayışların olduğuğu kısıma deng gelmelidir. Kayışlar da aracın sağında durduğu için kasnak kısmı sağa bakmalıdı :)
-
evet kasnak sağda olmalı.
zaten kasnağın hava çıkışıda haliyle sola baktığından scirocco emmesi kullanıyorlar.
hava cooleri geçip aracın sol yanına bakan emme manifoldundan içeri giriyor.sağa bakan oldumu tekrar boruyu çevirmek dert
-
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3800804
buyur osman g60 uygulaması.
emmede orjinal.
fakat g60 ın gergi tansioneri pek iyi olmamış gibi.
yer dar olduğundan çapraz gibi durmuş.
-
Şöyle bir kit var ama fiyat çok tuzlu :saskin:
http://www.turbo-kits.de/product_info.php/info/p334_TSI-Extreme-Turbo-Kit-fuer-VW-Golf-III-GTI.html
-
tuzu önemli değil osman için :D
-
http://cgi.ebay.de/VW-Seat-16V-1-8l-2-0l-TURBO-KIT-TURBOKIT-passat-corrado_W0QQitemZ380021818486QQihZ025QQcategoryZ40187QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
daha uygunlarıda var.
-
http://www.youtube.com/watch?v=IFv7I4ocXQI&feature=related
eaton uygulanmış 16v golf 2
-
Wössner'in forged pistonlarını nasıl bilirsiniz? 8.0:1
Pistonlar :
http://www.bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=9204DA&Nav=6&SubNav=62
Wössner'in kolları :
http://www.bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=PL016&Nav=6&SubNav=63
Bildon'un kolları :
http://www.bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=JET-1590F&Nav=6&SubNav=63
Bu da Rüstem amcanın kolları heralde, niye ucuz. :D
http://www.bildon.com/catalog/DetailsList.cfm?ID=BDM.159.21H&Nav=6&SubNav=63
-
ne iş osman. durup durup konuyu hareketlendiriyorsun. :)
wösnerri ankaradan kadir var. tanışıklığım yok clio rs te kullanmıştı.. o bilgi verir.
illa tanırsın şu an type r aldı.
izo da tanıyabilir.
kollar bacaklar önemli tabi. ;)
-
İzzet tanıyor, benim tanışıklığım yok.
Plan çok, vakit ve maddiyat yok. Yavaş yavaş hazırlıyorum ama kendimi, hazır olduğunda herşeyi pat pat diye tüm parçaları toplamak istiyorum.
-
Her zaman ekstra cikacak masraflara hazir ol....
-
ben wösner satan bır almana mail atmıstım yaklasık 900 ytl ye kargosu dahıl yolluyordu
asıl konuya gelınce turbo çok keyıflı bır olay fakat malıyetten kactıgın zaman basına geleceklerı tahmın bıle edemezsın sc den ve turbo kıtlerden bahsederken bır cok seyden ödün verıyosun klıma yakıt ve parasal etkenler atmosferık motora yatırım cok daha ıyı olur en basıtı weber headers uygulaması belkı yarısından azını harcayıp turbo arabalara kafa tutacagın bır secenek ekzantrıkte koydugunda dogacak gucler bence tartısılmaz bende bır mk3 topluyorum bakalım nasıl bır sey ortaya çıkacak
-
hadi hayırlısı uğur abi seriyi tamamladın gibi bişe mk1,mk2,mk3 :tamamdir
-
hadi hayırlısı uğur abi seriyi tamamladın gibi bişe mk1,mk2,mk3 :tamamdir
mk2 arkadasıma aldık ben tek sayıya devam 1 ve 3 var sımdılık aslında abf makınalı mk1 nıyetım vardı ama vazgectım ıkısınınde yerı ayrı