vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: inanc - 09 Nisan 2008, 11:36:09

Başlık: Chip tuning
Gönderen: inanc - 09 Nisan 2008, 11:36:09
Selam arkadaslar nasılsınız?

Bende bilen bilir 2001 model polo 1.4 16V 101 HP lik highline modeli var.Simdi burda chip yaptıran arkadaslar vardır yada bilen vardır onlardan yardım istiyorum ben bu ay sonunda arabama chip yaptıracagım inşallah ama anlamadıgım bir durum söz konusu  bazı chip markaları superchips ve wimmer benim aracımda 9 beygirlik bir artıs olur senin aracına diyor ama bazı chip tuning yapan yerler 14-15 beygir artıs olacak diyor bu konuda aydınlatırmısınız beni birde ankarada biyer buldum booster performance diye adamı aradım konustuk falan adam gercekten esnaf yani anlayışlı ben istanbula geliyorum ayda bir izmite ugrarım senin arabanıda o ara yaparız dedi ve istanbula gelirken ben seni ararım dedi gectigimiz cumartesi aksamı aradı ve ben yarın istanbula geliyorum yapalım istersen dedi ve ilk aradıgım zaman bana 600YTL fiyat vermişti bende dedimki arkadasa bende daha o kadar parayok 400YTL var bi dahaki aya yaparız dedim oda para sorun degil sonra verirsin geri kalanını dedi ben şasırdım ve helal olsun dedim ilk defa paragöz olmayan bi esnaf gördüm dedim icimden.neyse sizce asagıdaki degerler iyimidir ve gercek rakamlar olabilirmi ve 600YTL noormalmi veya cevrenizde daha uygun yapan varmı bu chip tuning işini arkadaslar bunu sormak istedim.Teşekkürler.


(http://img246.imageshack.us/img246/5097/adszasascf7.jpg)
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: alcatraz - 09 Nisan 2008, 14:42:04

Merhaba Arkadaşım..

Chip konusunda 101 beygirlik aracında 14-15 beygirlik bir artış olacağını söyleyenler seni yanıltmış olurlar. Eğer aracın 200 beygirlik bir araç olsaydı o zaman belki.. Ortalama olarak 7-8 civarı bir beygir artışı ya olur yada olmaz... Superchips ve vimmer tercihine gelince superchips kullandım tavsiye ederim. Diğeri için herhangi bir yorum yapamayacağım.. Power booster ı ise bb tuningdede var aracına nasıl bir etki yapacağı konusunda istersen ordanda gerekli bilgileri alabilirsin.  ;)

Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: inanc - 09 Nisan 2008, 14:50:00
Merhaba Arkadaşım..

Chip konusunda 101 beygirlik aracında 14-15 beygirlik bir artış olacağını söyleyenler seni yanıltmış olurlar. Eğer aracın 200 beygirlik bir araç olsaydı o zaman belki.. Ortalama olarak 7-8 civarı bir beygir artışı ya olur yada olmaz... Superchips ve vimmer tercihine gelince superchips kullandım tavsiye ederim. Diğeri için herhangi bir yorum yapamayacağım.. Power booster ı ise bb tuningdede var aracına nasıl bir etki yapacağı konusunda istersen ordanda gerekli bilgileri alabilirsin.  ;)


teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: inanc - 09 Nisan 2008, 14:51:54
Peki göztepe sanayideki mantar tuning hakkında ne dersiniz simdi görüstüm adam yaparız ve %12 verim alırsın dedi fiyatı digerlerine göre biraz daha uygun ve benim icin daha kolay bir yerde siz ner dersiniz mantar tuninge yaptırayimmi?
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: ®oyal - 09 Nisan 2008, 15:03:07
http://www.vwtr.net/forum/sohbet/ynt-lutfen-tum-uyeler-okusun-ve-yazsin-t1066.0.html;msg15157#msg15157
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 09 Nisan 2008, 18:40:53
bu ankaradaki yer nasıl yapıyor bu işi kendimi yoksa yazılım yurtdışından mı geliyor?
hassas bir iş ben ne olduğu yada ne yaptığı belli olmayan yerlere sırf ucuz diye kaputunu bile açtırmam...
son zamanlarda herkes mapçi çipçi oldu   :)
biraz daha araştır ve aceleye getirme, ankaradaki yeri bilmiyorum o yüzden de net bişey diyemiyorum, öncesi sonrası dyno sonucuna bakmak lazım, limitleride zorlamamalı, benzinin kalitesi falan..
1.4 atmosferik motorda 9hp bile oldukça iyimser, ki listedeki güç artışları örnek olarak 5bin devirde +9 beygir olarak düşün , yoksa 100hp nin üstüne değil..
tork olarak faydası olur, alt devirler daha iyi oluyor..
superchips mi wimmer mi dersen, wimmer tabiki...
wimmer için torque tuning ile görüşebilirsin bu motorlara yaptılar bir kaç tane , daha detaylı bilgi alırsın...
birde upsolute duydum onu da bir araştır, eğer geçici olarak yükleyebiliyorlarsa ki en güzeli bu deneyip test etmek belli bi süre sonra eski haline dönüyor yazılım ama polo da yapılıcağını zannetmiyorum bu yolun...
en azından egzantirik olmalı bence motorda ki chip ten gerçekten faydalanabilesin...
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: emirhan vr6 - 09 Nisan 2008, 18:44:04
  chip kalkış için mi 2-3 chip koysan ne olur ? hatta chip nasl bişey :D
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: inanc - 09 Nisan 2008, 18:56:35
bu ankaradaki yer nasıl yapıyor bu işi kendimi yoksa yazılım yurtdışından mı geliyor?
hassas bir iş ben ne olduğu yada ne yaptığı belli olmayan yerlere sırf ucuz diye kaputunu bile açtırmam...
son zamanlarda herkes mapçi çipçi oldu   :)
biraz daha araştır ve aceleye getirme, ankaradaki yeri bilmiyorum o yüzden de net bişey diyemiyorum, öncesi sonrası dyno sonucuna bakmak lazım, limitleride zorlamamalı, benzinin kalitesi falan..
1.4 atmosferik motorda 9hp bile oldukça iyimser, ki listedeki güç artışları örnek olarak 5bin devirde +9 beygir olarak düşün , yoksa 100hp nin üstüne değil..
tork olarak faydası olur, alt devirler daha iyi oluyor..
superchips mi wimmer mi dersen, wimmer tabiki...
wimmer için torque tuning ile görüşebilirsin bu motorlara yaptılar bir kaç tane , daha detaylı bilgi alırsın...
birde upsolute duydum onu da bir araştır, eğer geçici olarak yükleyebiliyorlarsa ki en güzeli bu deneyip test etmek belli bi süre sonra eski haline dönüyor yazılım ama polo da yapılıcağını zannetmiyorum bu yolun...
en azından egzantirik olmalı bence motorda ki chip ten gerçekten faydalanabilesin...


peki göztepedeki mantar tuning hakkında bilginiz warmı ?
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: aliis - 09 Nisan 2008, 21:54:42
6n sportline'ım var best servis ile görüştüğümde 6-8hp arası bir deger alabileceğimi söylemişti arabanın durumuna bağlı olarak, eğer chipe ilave olarak egsoz sistemin pozitif bir filtren vs. varsa faydası artar. atmosferik motorda max vereceği +%10 15hp fln sanmıyorum ben
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: corrado - 09 Nisan 2008, 22:23:23
http://www.boosterperformance.com/

erhan senin tanıman lazım.
adaşın eskiden beri forumlarda takılır.ankaralı sizle yaşıttır büyük ihtimal .opel tutkunu.cardanadamın eski üyelerinden. ophell.com dada admin yanılmıyorsam.g kasa opeli vardı bir ara .şimdi gsi olabilir.bir çok araç chipledi bildiğim kadarıyla. ama vadedilen güç biraz zor gibi.

wimmer de piyasada bir çok araç ve vw chipledi. bir çok  foruma uyedir .ismi bülentti yanlış hatırlamıyorsam.

upsolute. ismi barboros. yeni mapperlerden. onunda güzel çalışmaları oldu. re map yapmayada başlamış herhalde.

diyeceğim karar senin inanç. hepsi yakın performans verebilir.her firmadan memnun olan memnun olmayanda olabilir.
senin araçta chiple 7 hp  alsan iyidir derim.
kolay gelsin
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Suti - 09 Nisan 2008, 22:31:12
Peki göztepe sanayideki mantar tuning hakkında ne dersiniz simdi görüstüm adam yaparız ve %12 verim alırsın dedi fiyatı digerlerine göre biraz daha uygun ve benim icin daha kolay bir yerde siz ner dersiniz mantar tuninge yaptırayimmi?

  :) enteresan, %12 verim, ne ile?
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 09 Nisan 2008, 22:32:33
hatırladım Atıf abi evet :) senden de bişey kaçmıyor.

Bir daha karşılaşırsam iyice sorarım bu chip işini.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: corrado - 09 Nisan 2008, 22:37:47
hatırladım Atıf abi evet :) senden de bişey kaçmıyor.

Bir daha karşılaşırsam iyice sorarım bu chip işini.

tanıyacağını tahmin ettim zaten. ;)

haberi geldi bazı ankaralı uyelerimiz daha iyi tanışıyormuş  :D
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: inanc - 09 Nisan 2008, 22:41:25
http://www.boosterperformance.com/

erhan senin tanıman lazım.
adaşın eskiden beri forumlarda takılır.ankaralı sizle yaşıttır büyük ihtimal .opel tutkunu.cardanadamın eski üyelerinden. ophell.com dada admin yanılmıyorsam.g kasa opeli vardı bir ara .şimdi gsi olabilir.bir çok araç chipledi bildiğim kadarıyla. ama vadedilen güç biraz zor gibi.

wimmer de piyasada bir çok araç ve vw chipledi. bir çok  foruma uyedir .ismi bülentti yanlış hatırlamıyorsam.

upsolute. ismi barboros. yeni mapperlerden. onunda güzel çalışmaları oldu. re map yapmayada başlamış herhalde.

diyeceğim karar senin inanç. hepsi yakın performans verebilir.her firmadan memnun olan memnun olmayanda olabilir.
senin araçta chiple 7 hp  alsan iyidir derim.
kolay gelsin
peki atıf abi mantar tuning hakkındaki düsüncelerini alabilirmiyim ona chip tuning yaptıırılırmı?
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: corrado - 09 Nisan 2008, 22:52:40
mantarla  tanışmışlığım bir iş yaptırmışlığım yok.
ama ismi pek hoş değil bence  :D

forumlarda okuduğum kadarıyla fanatik taraftarı çok.ismi ile müsemma iş yapar diyende.
açıkçası chip yaptığınıda senden öğrendim.
chip ne marka imiş onu bir sor.bildiğimiz  chipmi. değilde safc 2 veya türevlerinden falan derse uzak dur derim . bu tip olaylarda oluyor karışık işler.
suti de demiş %12 ne ile.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: inanc - 09 Nisan 2008, 23:10:12
mantarla  tanışmışlığım bir iş yaptırmışlığım yok.
ama ismi pek hoş değil bence  :D

forumlarda okuduğum kadarıyla fanatik taraftarı çok.ismi ile müsemma iş yapar diyende.
açıkçası chip yaptığınıda senden öğrendim.
chip ne marka imiş onu bir sor.bildiğimiz  chipmi. değilde safc 2 veya türevlerinden falan derse uzak dur derim . bu tip olaylarda oluyor karışık işler.
suti de demiş %12 ne ile.

acıkcası benim bilgim yok ne ile yaptıgınida işte güven konusunu merak ediyorum :(
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 25 Haziran 2008, 00:05:49
Var mı yeni tavsiyesi tecrübesi olanlar bu konuda ?
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Tholl-ga - 26 Haziran 2008, 16:50:21
UniChip :)
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: polo34 - 30 Haziran 2008, 02:53:35
chip taktıktan sonra aracın dizel olmadığı için farkı çok hissedemeyebilirsin ...

önce dereceli egzantrik mili tak, colombo marka iyidir, konforludur, sonra chip yaptır, dağlar kadar fark oldu o zaman dersin ...
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 30 Haziran 2008, 18:49:17
colombo iyide direk italyadan almak lazım... :bekleriz:
buraya getiren ile ordaki satış fiyatları ile arasında uçurum var  :t
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: 34Sportline - 01 Temmuz 2008, 16:51:13
Merhabalar arkadaşlar,
Tek söyleyeceğim mutlaka chip öncesinde dyno teste girin (30 YTL). Chip uygulandıktan sonra da teste tekrar girin. Satıcının uygulamada alacağınızı iddia ettiği gücü alamazsanız para ödemeyin. Baştan ödemeniz gerekirse de ölçüm sonucuna göre parayı iade istiyeceğinizi mutlaka ve mutlaka önemle dile getirip uyarın. Sonuçta ödeyeceğiniz 60 YTL sizi 600 YTL'yi boşa harcamaktan kurtarır.

Polo Sportline'daki motor turbo değil, atmosferik bir motor ve zaten fabrika çıkışı silindir kapakları taşlanmış ve gerekli performans artışı sağlanmış. Bu yüzden chip ya da yazılım uygulamasında 7-8 HP alabiliyorsanız buna şükredin.

Performans artışı için bire bir hissettiğim Carbon Clean, yani karbon temizleme uygulamasını şiddetle tavsiye ederim. Bunun yanı sıra aracınıza orjinal Sportline susturucu taktırın. Eski ve içi çürük egzosu çıkarıp yenilediğinizde hem aracınız taze bir ses veriyor hem de performansı çok önemli derecede artıyor. Egzos gerçekten çok önemli. Ama her gördüğünüz egzos değil! Ben orta ve arka susturucuyu değiştirip carbon clean yaptırdım, anında şaşırtıcı performans artışını gördüm.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: OffLineR - 01 Temmuz 2008, 16:53:37
Biri de şunları Golf'ler için yazsa ne güzel olur ya :D
Eline sağlık Erdem.
Güzel yazmışsın.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 01 Temmuz 2008, 22:02:47
zaten fabrika çıkışı silindir kapakları taşlanmış ve gerekli performans artışı sağlanmış.

ben bunu anlamadım pek?
birde performans isteniyorsa tekrar orjinal susturucular almaktansa performansa yönelik kaliteli ürünler daha iyi olur, tabi orjinalleri eskidiği için zamanla yenisi ile değiştirmek bile fark eder.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: 34Sportline - 02 Temmuz 2008, 01:09:47
Normal 1.4 motordaki silindir kapaklarının taşlanmış hali var AFH'de. Yazılım da farklı, egzos sistemi de farklı... Performans egzosu alırken Polo Sportline için özel üretilmiş bir ürün alınmazsa o performansı unutun demek istedim. Yani en pahalı egzosu bile alsak istediğimiz performansı alamayız AFH motor için üretilmemişse. İnanın basit bir boru parçası değil  ;)
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 02 Temmuz 2008, 01:39:40
silindir kapaklarının taşlanması ne demek?
Silindir kapakları değilde kapağı,
normal 1.4 motor hangi motor bu?  :)
kapak taşlama, kapak rektefiye etmek benim bildiğim.

AFH motor için üretilmesine gerek yok egzosun, gidipte çok garip kazanlı yada küçük girişli susturucu olmadığı sürece universal egzoslar daha iyi bile güç verebilir.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: 34Sportline - 02 Temmuz 2008, 15:05:04
Erhan, yanıtını bildiğin soruları sorma bence. Burada bilgi paylaşımını hedefliyoruz. Lütfen benim yanlışlarımı düzelt, eksiklerimi tamamla ki okuyan arkadaşlar faydalansın. Birbirimizle atışmayalım. Benim bu forumda yazdığım tüm mesajlara bakın, hep yardımcı olmaya çalışıyorum, ahkam kesmiyorum. Böyle algılandıysa senin tarafından düzeltmiş olayım. Sevgiler.  :tamamdir
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 02 Temmuz 2008, 16:44:26
Anlamadım dediğim yeri açıklaman için sordum , sevgiler sanada .
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: 34Sportline - 03 Temmuz 2008, 10:32:40
böyle bir yazı buldum:
"...ikinci bir mevzu sağlıklı bir motora bizim gibi kanı kaynayan insanlar biraz daha performans vermek için silindir kapağının yatay olarak yüksekliği azaltılır.

Bunun sebebi silindir kapağındaki yanma odasinin hacmini biraz daha küçültmektir. Çünkü silindir kapağı ile blok arasina koyulan conta yüzünden silindir kapağındaki yanma odasinin hacmi biraz daha büyür ve sıkıştırma oranı düşer bu da performansı düşürür.

bunun içindirki sıkıştırma herşeydir kaidesince elde fazlada para olmayinca silindir kapağı ve blok taşlanır piston sıkıştırma esnasında yanma odasına birazdaha yaklaşır ve böylece sıkıştırma artar..."


İşte bu işlem VW motoruna fabrikada uygulanıyor Sportline'larda...
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 03 Temmuz 2008, 12:55:47
Kapak taşlama ile sıkıştırmanın artmasından bahsediyorsun yani iyide fabrikadan çıkan bir arabanın kapağı niye taşlansın, zaten istenilen sıkıştırma oranına göre yapılıyor kapak, yani sonradan taşlanma diye bir şey yok. AFH üst kapak zaten direk bu motor için üretilmiş farklı bir motordan alınma değil, yani farklı bir motorun geliştirilmiş versiyonu değil. Her motorun sıkıştırma oranı belirlenip ona göre üretiliyordur sıkıştırmada piston ve contanın kalınlığıda belirliyor..
Kapak taşlama derken, emme yada egzos portlarının taşlanması, sıkıştırma ile oynamak hangisinden bahsettiğini anlamak istedim,
emme portlarıda pürüzlü çıkıyor fabrikadan daha sonradan bunları parlatarak hava akışını hızlandırabilirsin,
kapağın yüzeyinden alınarakta rektefiye edilir ve sıkıştırma oranını artırabilirsin, ama fabrikada kimse ürettiği kapağı tekrar taşlamıyor, kapak amaçlanan sıkıştırmaya uygun şekilde diğer sıkıştırmayı belirleyen etkenler göz önünde bulundurularak üretiliyor.
Yardımcı olmuşumdur umarım,
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: G60 - 03 Temmuz 2008, 13:05:40
Her motorda her markada hesaplanıyor dediğin olay.  Üst kapak ve conta kalınlığına göre belirleniyor olması gereken sıkıştırma. Yani anlatmak istediğim, hadi biz sıkıştırmayı artıralım kapak taşlayalım, güç gelsin denmiyor fabrikada, uygun sıkıştırma oranı seçiliyor.

Örnek vermek gerekirse,

Golf MK3 GTI 16V sıkıştırma oranı 10.5:1
Polo 6n 1.4 16V sıkıştırma oranı 10.5:1
2003 Opel Astra 1.6 sıkıştırma oranı 10.5:1

Astra'nın da fabrikadan kapağın taşlandığı falan yok, aynı sıkıştırma oranı.



Düzenleme, benden önce Erhan yazmış aynı anda bahsettiğim olay için. :)
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: 34Sportline - 03 Temmuz 2008, 14:04:18
Bendeki bilgi Alman Auto Bild dergisindendi. Seneler önce okumuştum. Diğer 16V 1.4 motordaki kapakla aynı kapağı işleyerek Sportline'lara takıyorlarmış. Skoda'da da aynı şekilde yapılıyormuş. "Fabrikada neden taşlansın ki, kapak yaparlar" sorusu mantıklı olmakla beraber yeni bir kapak yapmak için yeni bir kalıp üretilmesi gerekiyor. Fabrikada üretilen motor parçalarının kalıpları 3. parti firmalara yaptırılıyor, bu da çok maliyetli bir iş. Yeni bir kalıp üretim bandında yeni bir düzenleme demek ve kalıp maliyetleri ile birlikte düşününce mevcut kapağı işlemek (taşlamak) üretimdeki optimizasyon ve verimlilik açısından daha mantıklı. Sanırım bu nedenle VW zaten az üretilen Sportline serisi için mevcut kapağı taşlama yöntemini seçmiş.
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: aliis - 03 Temmuz 2008, 14:52:55
sonuc olarak sportlineların fabrikasyon sıkıstırma oranı yüksek diyebilriz
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: Erhan - 03 Temmuz 2008, 16:53:34
Erdem, AFH nin üst kapağı yeni, hiç bir kapağın geliştirmişi taşlanmışı değil. O zamana kadar da 8v di pololar. Kapak olarak tamamen kendine özgü bir motor...

1.4 16v 75hp motorların mı geliştirilmişi olduğunu düşünüyosun bilmiyorum ama onlarda 6n2 den itibaren kullanılmaya başlandı.


http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/butun-pololarin-motor-kodlari-ve-teknik-bilgiler-t949.0.html
The New 16v
Başlık: Ynt: Chip tuning
Gönderen: aliis - 03 Temmuz 2008, 22:23:19
elinize sağlık linkte cok güzel bilgiler mevcut