vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: eroldemir73 - 09 Nisan 2008, 08:57:01
-
Merhaba Arkadaşlar.
Dün gece yarısı eve dönüş yolunda haraket halinde iken birden akü ışığının yandığını gördüm. Sonra direksiyon ağırlaşmaya başladı. Hemen yavaşlayıp sağdan gitmeye başladım. Direksiyon iyicene ağırlaştı. O şekilde evin önüne kadar geldim ama direksiyonu döndürmek için bayağı zorlandım. Allahdan evin orada geniş bir boşluk buldum da aracı parkedebildim. Dar bir yere çok zor girerdim. Direksiyonun ağırlığını şöyle tarif edeyim aracı çalıştırmadan direksiyonu cevirmeye calışırsınız ya çok zor döner aynı o şekildeydi.
Aracı durdurdukdan sonra yeniden çalıştırdım, çalıştı. Tüm elektrik ile çalışan şeyleri test ettim hepsi çalışıyordu. Anlayamadım.
Hele akü ışığı ile direksiyon arasında bir bağlantı kuramadım. İşlerin yoğunluğundan dolayı işe geldiğimden araçlada ilgilenemedim ama şu anda ne gibi arızası olduğunu çok merak ediyorum. Bir fikri olan varmı acaba? :-[
-
Biraz önce usta ile konuştum. Kendisine telefonda anlattım hemen kayış kopmuş senin dedi. :saskin:
Şarj dinomosuna giden kayış kopunca böyle oluyormuş, bu tip sorunlar gösteriyormuş.
Yinede sizlere bir danışmak istedim. Daha başına böyle bir şey gelmiş birisi varmı diye veya daha sonradan birisinin başına gelirse arızanın neden kaynakladığını öğrensin diye.
Direksiyon ne alaka anlamadım ama ustama güveniyorum. Kendisi Kocamustafapaşa'daki ali paşa daki ufak sitedeydi. Aycan Usta.. Çok iyidir. Oradaki tamirhaneler geçen günlerde yıkıldı. Şimdi Zeytinburnu sanayiye taşındılar.
Ben zaten bu konuda biraz şanslıyım. Kayınbiraderlerin birisi Kaporta - boyacı, Ötekli radyatör, elektrik ustası.. açıkcası pek para verdiğimde söylenemez ama yinede herşeyde de rahatsız etmek istemiyorum.
Lazım olursa bu konuda kendilerine yardımcı olurum.
-
Aynısı benimde başıma gelmişti...Araba stop edip akü ışığı yanmıştı ve direksiyon ağırlaşmıştı. Fakat ağırlaşma araba stop ettiği içindi sanırım. Servise götürdüğümde boğaz kelebeği temizlendi ve gerekli bakımlar yapıldı. 1 haftadır hiç aynı problemle karşılaşmadım...
-
Benim arabada stop etme veya başka problem olmadı.. akü ışığı yandı ve direksiyon hidrolik devreden çıktı.
Dün götürdüm, dedikleri gibi kayış yerinden çıkmış. Yaklaşık 2 parmak kalınlığındaki kayış zaman içerisinde parçanarak 1 parmakdan daha dar bir hale gelmiş en sonunda içindeki dişlerde gidince yerinden çıkmış. 15 YTL ye yenisini aldım. usta hemen 5 dakikada taktı. Tanıdık olduğu için benden parada almadı.
Şarj motoru, dreksiyonun hidrolik pompası, klima filan hep bu kayış ile dönüyormuş.. Bunuda öğrenmiş oldum..
-
Benim arabada stop etme veya başka problem olmadı.. akü ışığı yandı ve direksiyon hidrolik devreden çıktı.
Dün götürdüm, dedikleri gibi kayış yerinden çıkmış. Yaklaşık 2 parmak kalınlığındaki kayış zaman içerisinde parçanarak 1 parmakdan daha dar bir hale gelmiş en sonunda içindeki dişlerde gidince yerinden çıkmış. 15 YTL ye yenisini aldım. usta hemen 5 dakikada taktı. Tanıdık olduğu için benden parada almadı.
Şarj motoru, dreksiyonun hidrolik pompası, klima filan hep bu kayış ile dönüyormuş.. Bunuda öğrenmiş oldum..
Bu dediğiniz kayışın yerini tarif edebilirmisiniz.hatta resim koyma imkanı varsa daha iyi olur.
Şimdiden teşekkür ederim.
-
Bu dediğiniz kayışın yerini tarif edebilirmisiniz.hatta resim koyma imkanı varsa daha iyi olur.
Şimdiden teşekkür ederim.
+1903
Benimde bazen direksiyonu çevirirken devir düşüyor
-
Karşısından baktığında motorun hemen sol tarafında yanda duruyor. Yenisi yaklaşık 2 parmak (benim parmağımla :) ) kalınlığı var.
Elimde resim yoktu. Ozmo arkadaşımının başka bir konu için siteye koymuş olduğu fotoğrafdan izinine sığınarak resimde eklemeye çalışacağım.
(http://www.resimupload.org/files/kqo8ru9uj5uze48pfsyo.jpg)
-
Orası şarz dinamosunun kayışıysa triger kayışları nerede bu Polo'ların?
-
:tamamdir
-
arkadaşlar aranıza yeni katıldım, akü ışığının yanması ve stop etmesinin birinci sebebi boğaz kelebeğinim pislenmesidir, basit bir şekilde temizlenebilir, ilkincisi şarj dinamosu olabilir, arızalıdır, konjeltörü bozulmuş olama ihitimali vardır ama bence kelebekle ilgili, çünkü şarj dinamosunda direksiyon ağırlaşmaz, araç aküden çalışmaya devam eder. ama araba kelebekten dolayı stop eder ve hidrolik direksiyon görevini yapamaz ağırlaşır. araç durur tekrar çalıştırdığınızda eski haline döner. bence önce bir motor uzmanı görsün. basit bişey gibi görünüyor.
-
Dün akşam aynı sorunla bende karşılastım şarj dinamosu ışığı yandı söndü ama direksiyon dönerken çok ağırlaştı sandım tır döndürüyorum 5-6sn sürdü sonra düzeldi yada öyle sandım ama önemli bir konu kullanım klavuzunda dinamonun kayışının gevşek olabileceği söyleniyor bir daha yanarsa sanayi yolu görünür
-
gevşek olma ihtimali vantilatör kayışında vardır.şarj dinamosunun kayışı olacağını sanmam
-
Arkadaşlarson bir haftadır benim de direksiyonu çevirince anlık devir düşüp geri normale dönüyor, bazen de stop ediyor... Neden olur bu?
-
bende de oluyor nadıren:)ama hep yavas giderken yada durma noktasına geldiğimde oluyor haa birde araç tam ısınmamışken oluyor ki bu da sanırım b.kelebeğinden kaynaklanıyor.malesef benimki de arıza veiyor
-
arkadaşlar direksiyon ponpası,şarj dinamosu,devir daim (su pompası),varsa klimanın kopresörü hareketini kayış aracılığı ile krank milinden alır bu kayış koptuğunda araç şarjı keser,klima soğutmaz,hararet çıkar,ve direksiyon powerı hareket alamayacağından direksiyon 50NC direksiyonu gibi olur.
bu arada o resimdeki yer okun ucu siyah kapağın içindeki TRİGER kayışıdır.vantilatör kayışı resmin bu açısından gözükmez birazdaha aşğıda kalıyor.
bide kısa bir anımı anlatayım.zamanın behrinde 90 model serçem vardı bigün uzun yolda V kayışım koptu arbada 2 kişydik çoraplarımızı birbirine düğümleyip kayışın yerine taktım düşük devirde hararet yapmadan en yakın benzinliğe girdim allahtan parçası peynir ekmek gibiydide buldum kayışı taktım yola devam :D
ama bu günümüz araçlarında bu işlemi yapmak imkansız akınızdan bile geçirmeyin :tamamdir
-
Arkadaşlar o kayış saj kayışı ya da V kayışıdır...
-
mklll lerde dıreksıyon pompası ve su devırdaım ayrı bı kayısa baglı arkadaslar bılgınıze sunarım bu arada aman aracınızın alt koruması yoksa kaldırımlardan uzak tutun arabanın burnunu yoksa benım gıbı dıreksıyon pompasından olursunuz :o
-
geç oldu ama bence direksiyon pompası arızalı arkadaşlar konuyu tam okuyamadım ama sorun direksiyon pompası bi baktırın iserseniz
-
1 hafta önce kayışların ordan ses geliyodu gitgide artmaya başladı ustaya baktırdım pompadan olabilir dedi ertesigünde direksiyon sertlesti ve akü ışıgı yanıyodu pompayı degiştirdim 125 e aldım orjinal diil tabi ama kullanıyorum şimdilik sorun yok bitanede çıkma orjinal buldum elimde sorun çıkarsa taktırıcam.
o arkadaşın sorunu direksiyon pompasıdır bence
-
Arkadaşlar dün sabah başıma aynı olay geldi. Hareket halindeyken motordan bir ses geldi aynı anda akü şarj lambası yandı. Aklıma hemen V kayışının kopmuş olma ihtimali geldi. Durup baktığımda V kayışının gergi kasnağından çıktığını gördüm. Tamirciye gittiğimde kasnağın civatasına kitlemiş olduğu anlaşıldı. Yenisi ile değiştirdim.
Aklınızda olsun V kayışını değiştirdiğinizde mutlaka gergi kasnağınıda değiştirin :)
-
selam herkese...
Özellikle klima çalıştığında aynı sorun bende de oluyor!!!
akü ışığı yanıyor direksiyon ağırlaşıyor.araba istop ediyor muhtemelen ancak ben debriyaja bastığım için tekrar çalışıyor...
ustaya sordum boğaz kelebeği dedi... istop ediyorsa kayıştan olmaz dedi!!!
bakalım pazartesi gidip temizleteceğim. 30 liraya temizliyormus...
bu arada benim klimam doğru düzgün sogutmuyor. 4. seviyede bile içerinin sıcağını ancak kırıyor. bunun nedeni de bu olabilir mi acaba???
-
En son ne zaman klima gazını kontrol ettirdin.
-
arabayı alalı 1 yıl oluyor ve o kontrol hiç yapılmadı :-\