vwtr.net
Otomobil Forumu => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: VWci - 18 Kasım 2005, 22:46:19
-
Gecen bir baska forumda anlatmaya calistim anlamadilar. Ilk once Civic daha hizli fakat tek artisi daha hizli olmasi...onun disinda Golf V GTi her turlu ustun bir arac.....Bunu ben denemiyorum...dunyadiki otomobil gurulari diyor....;)
-
Aslında hayatımda hiç okadar uzun yazılar yazmamıştım ama.Genede çok mantıklı şeyler olmasına rağmen anlamamıştı arkadaşlar.
Başka bir forumda aynı konulu karşılaştırmada Golf GTI'ın Type R' a göre daha yavaş olduğunu kabul etmiştik.Ama bizim ısrarla belirtmemize rağmen anlaşılmadı.Karşılaştırmanın her yönden olduğunu belirttik.Herkes sadece performansa baktı.Golf GTI ve Type R 'ı biz alıcı gözüyle otomobil olarak değerlendirdik.Onlar mahalle ağzıyla Honda uçar Honda kaçar diye değerlendirip ellerindeki tek şeyi performansı öne kullandı.Tekrar burayada yazıyorum.Golf GTI ve Type R a otomobil olarak bakıldığında sadece DSG şanzıman bile Golf GTI 'ı almam için bir etkendir.
Bir arkadaş Golf GTI ' a vereceğim paraya Type R alırım kral olurum demişti.Ona şöyle bir tablo çıkarmıştım.
Honda CTR+Sürücü ve yolcu yan hava yastıkları+Perde hava yastıkları+TSC+ESP+EDL+ASR+Yol bilgisayarı+Radyo/CD çalar+Çift bölgeli otomatik klima+Yağmur sensörü+Otomatik yanan xenon farlar+Far yıkama sistemi+Park mesafe sensörü=Golf GTI=71.246.370.000TL
Fiyatı hakeden kalite araç performans donanım...
Ben otomobil kullanıyorum onlar sadece gaz pedalını ;)
-
bana gore karsılastırmaya luzum bıle yok..???
bı kere ben arabada rahat oturamıcaksam o arabaya bınmemkı...
dıken ustunde hız yapmak ne kadar akıllıca?
g60'ı aynen desteklıyorum :)
-
golfün tüm donanımını sökün+ses yalıtımını sökün+ plastik kalitesini düşürün
size typer dan daha hızlı, yinede daha kaliteli bir araba olur.
-
golfün tüm donanımını sökün+ses yalıtımını sökün+ plastik kalitesini düşürün
size typer dan daha hızlı, yinede daha kaliteli bir araba olur.
Aynen katiliyorum.....onu da soyledim ama gene da anlamamislardi...murat dostum... honda ezer bicer keser kilisesini soyleyeceksin onlari tatmin etmek icin....;)
-
Sonunda bir Type R aldım....
(http://img9.imageshack.us/img9/2282/5aoi00019jk.jpg)
-
Eheeem eheeem hayırlı olsun forumunuz arkadaşlar...
Koyu Honda'cı diye nick alıcaktım ama vazgeçtim. :)
-
;) Hoşgeldin
-
Hoşbulduk :)
-
Hosgeldin erischman.....;)
-
konfor yönünden söylediklerinizde haklı olabilirsiniz arkadaşlar dediğiniz gibi aksesuar yok ama ciğer var sonuçta insanın bir arabadan bekledikleri kişiden kişiye değişebilir.Bende performans beklediğim için Type R sahibi oldum Allahımın izniyle. Golf 5 GTI kaç tane var bu arada arkadaşlar TR de ben bir tek bu cumartesi akşamı gördüm kırmızı bir tanede.Yolda başka hiç göremedim
-
Guven belki hatirlarsin THT de cok sert tartismalar olmustu hatta bazi kendini bilmezler isi kisisel boyutlara tasdidilar...onlarin disinda; massallah TypeR iyi makina...;)
TypeR in fiyati felan uygundu bizimki gibi degil fiyat ayarlamasi yapmislar 66 ya mi ne dusmus...
-
Evet haklısın olmuş olabilir ama ben bütün tartışmaların hep dışında kalmışımdır tartışma ortamlarını hiç sevmediğim için .evet bizim araçlar fiyat sıfırını 57,000 e almıştım en sonunu ama golf GTI epey pahalıydı o zaman sanırım 80 e yakın bir fiyat etiketi vardı.Bide eskisi bence yenisinin yanında çok daha yakışıklıydı.
-
ya siz şimdi karşılaştırırken neye göre karşılaştırıyorsunuz acaba performans mı konfor mu güvenlik mi
performans olarak CTR ın daha üstün olduğunu zaten kabul etmişsiniz daha 19 yaşındayım şimdilik otomobilimden pek konfor beklemiorum zten
ayrıca..
bu golf turbo değilmi bir turbo ile atmosferik motor zaten karşılaştırılmaz haa ona rağmen gene CTR önde ;)
saygılar...
-
Konuyu tamamen okumadığın baya açık...Biz sadece performans yönünde n karşılaştırmıyoruz.Her unsurdan otomobil olarak karşılaştırıyoruz...Kimin iyi kimin kötü olduğu noktalarıda belirttik...
-
yo yo hayır hepsini okudum ama haklı olduğunuz noktalar da var CTR ın üstünde radyo teyp bile yok donanım olarak sıfır doğru bu ama yine de benim tercihim CTR dan yana olur du
-
Ozaman sorun yok :) .Sonuçta 2side otomobil.Sonuçta 2side günlük hayatta kullanılıyor.İhtiyaç olarak herşeyi karşılamalılar.
-
ben sunu iddia ediyorum golf un motoru civic ten daha iyi bunun aksini iddia edebilirmisiniz hayır ve bunun yanında vw daha iyi sanzıman ve donanım kalite sunuyo daha ne istiyosunuz
bakın civic bi ara 63 milyara satılıyodu ve aynı donamde 60milyara 225 hp lik turbo araba alabiliyodunuz
bi de sunu soyliiim atmosferik olmak bir avantaj degildir dezavantajdır ve bu araclar aynı fiyata sunuluyo unautmayın yani su acıkjlama kadar sacma bişey yok"e honda da 200 hp gti da 200 hp o zaman hondanın motoru daha iyidir" boyle bişey yok tamam sunu desinler"atmosferikten aynı gucu alabiliyoruz ve yeterli performansı veriyo bu bir secimdir sadece"
ben bi tane gti alıyım torku bol butun bi araba:)
-
bak dostum sana ne dicem biliomusun
senin araban var mı ?? onu söle bana
-
he yoksa da sanki hem vw golf5 gti i hemde CTR ymiş yutmuş gibi yapma oke.mi
benim bi tane bmw bi tane de 94 astra gsi ım var ikisinin de söküp kurcalamadığım yeri kalmadı sana şunu sölim bak ben otomobilden performans ararım o konfora güvenliğe annem bakıor
ha bi de sence vw in turboyla aldığı gücü CTR atmosferik alıor bu sence daha iyi bi motor demek değilmidir
hadi olaya sizin baktığınız gibi bakalım
turbo motor ömrünü daha çabuk bitirir ama atmosferik ölemi allasen sizin turbonun 10 sene sonra kimse yüzüne bakmaz ölü fiyatlara gider ama 96 model vtec e bak 20 mlyr piyasası
burda karşılaştırdığınız gti sınıfı arabalar hedef kitlesi belli bu arabada extra donanıma bi gerek var mı
;)
-
85-90 model turbo dizel golf fiyatlarına bakmanı söylerim...Sırf turbo olduğu için dedim bunu ;)
-
he yoksa da sanki hem vw golf5 gti i hemde CTR ymiş yutmuş gibi yapma oke.mi
benim bi tane bmw bi tane de 94 astra gsi ım var ikisinin de söküp kurcalamadığım yeri kalmadı sana şunu sölim bak ben otomobilden performans ararım o konfora güvenliğe annem bakıor
ha bi de sence vw in turboyla aldığı gücü CTR atmosferik alıor bu sence daha iyi bi motor demek değilmidir
hadi olaya sizin baktığınız gibi bakalım
turbo motor ömrünü daha çabuk bitirir ama atmosferik ölemi allasen sizin turbonun 10 sene sonra kimse yüzüne bakmaz ölü fiyatlara gider ama 96 model vtec e bak 20 mlyr piyasası
burda karşılaştırdığınız gti sınıfı arabalar hedef kitlesi belli bu arabada extra donanıma bi gerek var mı
;)
bi kere arabam olup olmaması seni neden ilgilendirdi ve bunun bi onemi de yok .ha soruna gelince arabam var evet kendi arabam 2004 fiesta 1.4 benzinli vitra yesili sonra ailemin de arabası var ki o da benim sayılır focus 2005 tdci sedan ghia demir grisi ,daha yeni bi tane 2004 model connect sattaık "22 milyara"(vti dan pahalı galiba)
sonra gti vs ctr motoıruna gelirsek
gti ın 280 nm torkunu ctr nin 196 sına ustunulugune bak bi ve gti gbu torku ne kadar uzuzn sure veriyo
200 hp yi 5100 den 6000 e kadar veriyo
ve daha az yakıyo
daha az omurlu de degil
daha teknolojik
modifiyeye daha yatkın
abi simdi gti ın fiyatına baktım 63 milyar bi ara bu fiyata ctr satılıyodu farkındamısın donanım ve kalite olmadan tasarım da yok tabi
atmosferik olmak avantaj degil bunu da kabul et :)
-
1. si herkesin arabası olup olmaması şart değil.Çok okumak çok bilgi edinmekle alakalı ortaya çıkan şeyler vardır.
2. si burda sidik yarıştırması yapmayada gerek yok .!
Olayı öyle bir yansıtıyorsun ki ; Sanki VW mühendisleri 2.0 motordan ıkınmışlar ıkınmışlar 200hp yi turbo ile zor çıkartmışlar oda kısa ömürlü diyosun..Senin düşündüğünü düşünememiş sanki onlar...Yada VW mühendisleri Atmosferik motordan 200hp çıkarmayı başaramaz gibi konuşuyosun...
Birde 10 sene sonra ölü fiyatlarda gider demişsin..Heralde 2. el piyasasını takip etmiyorsun.10 15 yaşında araçlarda bile piyasası en yüksek araçlar VW-Opel..
-
ya abicim ben şunu sölim ki savunduğunuz markalar bu savunmanızdan dolayı size maddi bi çıkar mı sağlıor yaa ya da araba alırken indirim falan mı yapıor ben hiçbirinin fun ı değilim sadece tercihimin honda dan yana olduğunu söledim
nese ben anlamıorum ne arabadan ne turbodan ne bişeden selametle ....
-
berkolex, vw degil .. vw :)
-
Evet bu konuya yazdım diye bana doğuş oto bitane V GTI verdi ;D ... :P
-
çok güzel güle güle bin o zman
;)
ya tartışmayalım arkadaşlar boş boş nese ben şu tanıtım bölümüne de bi meraba çakiimde şurda kardeş kardeş forum yapalım muhabbet edelim
belki vosvoslar hakkında bir iki bişeler öreniriz
:D :D :D :D :D :D :D :D
-
ya abicim ben şunu sölim ki savunduğunuz markalar bu savunmanızdan dolayı size maddi bi çıkar mı sağlıor yaa ya da araba alırken indirim falan mı yapıor ben hiçbirinin fun ı değilim sadece tercihimin honda dan yana olduğunu söledim
nese ben anlamıorum ne arabadan ne turbodan ne bişeden selametle ....
fun degil fan olacaktı
ayrıca hangi araba nın ne ustunlugu varsa onu yazdım
-
çok güzel güle güle bin o zman
;)
ya tartışmayalım arkadaşlar boş boş nese ben şu tanıtım bölümüne de bi meraba çakiimde şurda kardeş kardeş forum yapalım muhabbet edelim
belki vosvoslar hakkında bir iki bişeler öreniriz
:D :D :D :D :D :D :D :D
Birbirimizi kırmayıp yapıcı olduğumuz taktirde her türlü tartışma ortamı verimlidir :) .
-
Arkadaşlar Turbo Aracın Torkunun Yüksek olması kadar doğal bişey yok yani.Ben Benim CTR ma bir turbo uygulaması yapsam zaten olayın son noktasını koymuş olurum ama bu halde bilem performans açısından gereğinden fazla tatmin edici yada benim için yeterli diyebilirim.Yeni GTI ın gidişini bilmiyorum arkadaşlar ama CTR fena diyebilirim sizlere .Vtec açtıktan sonraki devir bitirmesini ve 8000 - 9000 devir bandına nasıl geliyor bir yaşamanız lazım.
-
Dostlar ben koyu bir VW sever olsamda Hondanin performans makinalarina ilgi duyarim severim. Fakat bana her zaman bu anlayis yanlis gelmistir. CTR turbosuz, GTI turbolu. CTR turbolu olsa cok daha iyi gider -hic suphem yok-. CTR nin subap zamanla sistemini GTI ya koysanizda GTI da CTR kadar gider atmosferik. iki arac arac arasinda birbirinde olmayan bazi ozellikler var. CTR, GTi dan daha hafif. hafiflikte guc birlesince iddali arac oluyor ama GTI ise ayri bir makina olmayan yok ayni zamanda sporcu hizli. Sunda fiyati da uygun...keske imkanim olsada alsam...ben hondanin spor makinalari alirim dusunmeden - gerci genelinde frenler yetersiz kaliyor ama olsun-...
CTR in 200bg cikmasi icin zaten devir cevirmesi gerekiyor ki buda atmosferik makinalarda zaten dogaldir. yani iki atmosferik makina biri 6000 devir de 200 beygir uretmesi imkani yoktur gunumuz teknolojik imkanlarinda...
GTi cikana kadar hothatch sinifinda lider CTR di. Sonra GTI cikti GTI lider oldu..belki de simdi lider Focus ST olmustur bilemiyorum....;)
Hondayi severim honda ile alip veremdigim yoktur. 106 lar VTI leri catur ezerkende Honda seviyordum VTI larin degeri anlasilincada seviyorum gerci fiyatlari ucuk ama....
GTI hizlanma videosu....asagida.
RapidShare Webhosting + Webspace (http://rapidshare.de/files/6577672/GTI_0-120kmh.avi.html)
-
iki aracta cok guzel otomobiller....Allah sahiplerine bagislasin. kazasiz belasiz kullanilsinlar.......
-
Dediğin doğru ama şu doğuş oto fiyat politikasını pazara girerken ilkin 70 küsür 80 bin arası demeseydi fiyatlar şimdiki gibi 60 sınırında olsaydı eminimki çok satabilirdi ben şahsen CTR ile arasında düşünebilirdim bilem ama hep çok kazanalım mantıkları olduğu için sınıfta kaldılar . Sonuç olarak İst Trafiğinde sadece bugüne kadar 1 tane Golf 5 GTI gördüm başka göremedim acaba TR de İst de kaç tane var bu araçlardan
-
yazimda yazmayi unutmusum.....bu GTI da DSG var....belki hafif gidiklanmis olabilir cunku hizlanmasi saglam....
onceden de degidigim gibi gozumu kirpmadan CTR yi de GTI yi alirim....
-
genemi yaa.. bıkmadı millet honda vs xxx demekten yaa :D bırakın kardeişm kimin ne parası ne zewki varsa onu alsın :)
bana saf performans yeter de artar bile hondayı tercih ederim, ama babam 'ben hızlı gitmek istiorum' derse ona da v gti alırım çünkü müzik dinlemeden rahat etmeden binmez o arabaya we bende onun güvenli yolculk yapmasını herşeyden çok isterim işte fark burda, tercih meselesi :)
-
Gecen gun GTI ya binmek nasip oldu bindigim GTI Deri koltukluydu...cidden cok guzel otomobil.....insanin ici gidiyor gorunce ama nerde 79000 ytl.....
-
Dünyada herhalde hiçbir futbol klübünün Hondacılar kadar fanatiği yoktur.:)
-
2008 de yeni golf bi gelsinde görelim nasıl olacak...
bu arada Golf 2.0 GTI 200 hp
63.950,00
-
2008 de yeni golf bi gelsinde görelim nasıl olacak...
bu arada Golf 2.0 GTI 200 hp
63.950,00
SS benim bindigim DSG+Deri+Sunroof+bir kac ivir zivir daha vardi.....63.950 baz fiyatidi....;)
-
SS benim bindigim DSG+Deri+Sunroof+bir kac ivir zivir daha vardi.....63.950 baz fiyatidi....;)
deri standart değilmi ?
Golf 2.0 GTI 200 hp Tiptr. DSG
67.950,00
yani kısaca ilk fiyatından dahada aşada
inşallah dahada düşer :)
-
neyse iste resmini buldum baktigim gtiyin...
(http://img160.imageshack.us/img160/4927/dsc002193dy.jpg)
-
ahh su vergıelr yokmu :(
-
bu gün discovery de
tesadüfen yakaladım ingliz abimizin programı 5.vites sanırım ismi neyse.
orda da type r ın daha hızlı daha atak olduğunu kabul ediyoruz golfünde 4bin sterlin daha pahalı olduğu doğru ama hangisini alırsınız dendiğinde tabiki golf diyorlardı :)
-
bu gün discovery de
tesadüfen yakaladım ingliz abimizin programı 5.vites sanırım ismi neyse.
orda da type r ın daha hızlı daha atak olduğunu kabul ediyoruz golfünde 4bin sterlin daha pahalı olduğu doğru ama hangisini alırsınız dendiğinde tabiki golf diyorlardı :)
evet bende seyrettim. özellikle dsg şanzıman ve direksiyon ,yol tutuşunu övdüler.
dsg için ferrari ve aston martin niye böyle şanzıman geliytirmiyor diye sordu..
bu arada octavia rs de gelmiş türkiyeye daha uygun fiyatlı
-
Dünde arkadaş izledi aynı programı sanırım..Bu çift debriyaj ne diyordu bana ;D
-
bızde soluoz ama onların sakalı varya :)
-
arkadaşlar güven abi de bilir bi tane golf 5 gti var bnde gerek iç donanım olsun gerekte dış güzellik olsun bu araba gerçekten şahane..ayrıca bir abimin type-R ınada bindim gerçekten o da atak o da gidiyor ama ne bilim içi biraz boş geldi bana yani bi özellik yok arabanın içinde..alsana 200 beygirlik motor we V-tec deyip şasiye koyup üretiyorlar.he type-R kötü mü bnce deil modifiye ye biraz daha yatkın golf 5 gti dan çünkü biraz fazla elektronik yani herşeyin dört dörtlük olması lazım en ufak bişey de arıza ışığı werebiliyor..honda da bu tip şeyler olmuyor çnkü fazla elektronik özellik yok kliması bile manual..ayrıca bu DSG şanzıman gerçkten mükemmel sürüşü hissettiriyor insana zewki başka..
ayrıca gti da olan mevcut turboyu büyüğüyle değiştirebiliorsun ya da bi intercooler değiştirebilirsin ayrıca blow-off unda tadı bi ayrı ama ne yazık ki golf 5 gti a göre blow-off yok:(
yani uzun lafın kısası 2 arabada güzel ama yaptığım tercihten de belli olacağı gibi GTI derim ben
-
bence golf gti bir efsane hersey peformansta bitmiyor golf gti ın avrupada sayısız fun clup var typer in ise birtane fun clupını duymadım golf demmekkı ıyı bır arabakı bu fun clupı var
-
type r da var tabiki clubları,
golfün tüm donanımını sökün+ses yalıtımını sökün+ plastik kalitesini düşürün
size typer dan daha hızlı, yinede daha kaliteli bir araba olur.
Bu yorum :T gibi olmuş ;D
çok doğru....
-
benı yanlış anladınız benım demek ıstedıgım alman golfüyle japon typerırnın karsılastırıyorsunuz performans yonunden typer önde ama arbadan anlamayan sadece performansı one atar konforda var bu işin içinde konfor olmadıktan sonra o arabaya verılen paraya yazık vw her platformda konforunu ve teknolojısını öne cıkaran bir markadır ama yıne soyluyorum typre performans yonunden onde
-
type-r da devir çevirmenin zevki var ama golf gti ay ayrı bir araba ben olsa type-r alırdım :) devir çevirmenin zevki var ama şu kesin golf çok daha üstün
-
auto show 2007 de.önce type r'ı inceledim gerçekten etkileyiciydi.orta konsolda ekran gördüm hatta ilk defa bi hondada.
ama sonradan gti a bindiğimde eywah bambaşka bi his abi.anlatılamaz bi haz verdi ki sadece oturarak kurcalayarak yani. fevkaladenin fevki hani:)dsg şansuman ztn olayın tamamlayıcısı.deri+ sunroof fena makinaydı pehhh
ah bi gti ım olsa rata dadadadadadadada :D:D
-
Şarkı söylerken bile kestiriyosun hocam. :D
-
onu bunu bılmem kardesım zaten hondanın golfe her bakımdan yetısmesı zorrrrrrrr helekı golf r32 ye
-
Type R i oven arkadaslar yeni GTI yi kullanmadiklari belli, yoksa oyle konusmazlar. Ben burda Amerikada Civic SI (200hp) versiyonunu kullandim, ve 2007 GTI sahibi olarak konusuyorum. Type R hafif olmasindan dolayi belki bir kac salise farkla daha hizli olabilir, ama GTI in kullanimi cok dAHA FAZLA zevk veriyor. Dusunun, Type R 200 beygire 7600 devire cikarmnz gerek, fakat GTI da 1800 devirede zaten maxiimum tork hazir, 5000 devire kadar zaten tum gucunu veriyor, Typr R da ise bekle allah bekle, preformans almak icin 5000 devirden asagi dusurmemen gerekir araci. Arkadaslar bu yeni cikan GTI in simdiye kadar yapilan en iyi GTI oldugu soyleniyor. Allah herkese oyle bi araba nasip etsin
-
Type R' ı az cok biliyorum ama Golf Gti'ı pek inceleme fırsatım olmadı ama tercihim tabiki Golf olacaktır. Bu arada Type R' ı biraz eleştirmek gibi olsun.bir arkadasımın tanıdıgının aracı otoyolda giderken fren hidroligi kaçırmış ve frenler bir anda boşalmış.motor freni vs. yavaşlamalardan sonra aracı yavaşlatmayı ve durdurmayı başarabilmişler. Sonradan kontrolü yapıldıgında fren hidroliginin oldugu kısımın aşırı sıcaktan eridiği anlaşılmış,eriyen kısımdan da hidrolik akarak bitmiş.Gerçekten bu olaydan sonra Type R' a bakış açım değişti. böyle bir markadan böyle bir olay yaşanması gerçekten üzücü bir durum. Daha sonra da bildigim kadarıyla Type R kullanıcısı aracını satmış.
-
geride kalan sayfaları okudum type-r a biraz adaletsizlik edilmiş,donanımlarına bakarsanız type-r ın çokda boş olmadığını farkebilirsiniz arkadaşlar
Type R' ı az cok biliyorum ama Golf Gti'ı pek inceleme fırsatım olmadı ama tercihim tabiki Golf olacaktır. Bu arada Type R' ı biraz eleştirmek gibi olsun.bir arkadasımın tanıdıgının aracı otoyolda giderken fren hidroligi kaçırmış ve frenler bir anda boşalmış.motor freni vs. yavaşlamalardan sonra aracı yavaşlatmayı ve durdurmayı başarabilmişler. Sonradan kontrolü yapıldıgında fren hidroliginin oldugu kısımın aşırı sıcaktan eridiği anlaşılmış,eriyen kısımdan da hidrolik akarak bitmiş.Gerçekten bu olaydan sonra Type R' a bakış açım değişti. böyle bir markadan böyle bir olay yaşanması gerçekten üzücü bir durum. Daha sonra da bildigim kadarıyla Type R kullanıcısı aracını satmış.
ben bu olayı marka kusurundan cok birazda şanssızlık olarak görüyorum kaç type-r ın başına gelmiş böyle birşey?
-
ben olsaam hiç düşünmeden vw golf 5 gtı derim sürat bi yana arabada comfor var motor var yani her kezin görüşü farklı olabilir :D
-
type-r da devir çevirmenin zevki var ama golf gti ay ayrı bir araba ben olsa type-r alırdım :) devir çevirmenin zevki var ama şu kesin golf çok daha üstün
Evet,
Devir cevirmek cok zevkli (!)
S2000 veya Type-R la 130 la otobanda gidebilmek için 4000 devir civarı falan gitmek gerekiyo,
psikolojik olarak insan yoruluyo,
-
Bence Type-R la GTI yi karşılaştırmak abes kaçıyor.Japon oyuncağı Type-R'le Alman efsanesi GOLF GTI gibi bir aracı karşılaştırmak gereksiz.Golf bugüne kadar kendini kanıtlamış bir araç Honda Civic ise bugüne kadar Yarış oyunlarında ve sokaklarda gördüğümüz abartılı şekilde modifiye edilmiş bir araç.Bi kere Golf'ün geçmişine bakarak karar verebiliriz.Golfün ataları en basit örnek bugün 79 model bi MKI GTI Peugeot 306 yla karşılaştırılıyorsa.MKV'i bence daha iyi araçlarla karşılaştırmalıyız.Golf bügüne kadar ortalığı kasıp kavurmuş bi araba.Type-R ın gidişi iyi olabilir ama bence kendi sınıfındaki araçlarla karşılaştırılmalı.
-
Eğer Type-R bi araçla karşılaştırılacaksa Renault Megane RS ile karşılaştırılmalı
Type-R
motor hacmi:1998 cc
max. güç: 200hp-7000d/d
max. tork: 196Nm-5900d/d
son hız: 235 km/h
boş arğırlık: 1235 kg
0-100: 7,3 sn
0-130: 11,1 sn
60-100 (4. vites): 6,0sn
Megane RS
motor hacmi: 1998 cc turbo
max.güç: 224 hp-5500d/d
max tork: 300Nm-3000d/d
son hız: 236 km/h
boş ağırlık: 1400 kg
0-100: 6,9 sn
0-130: 10,1 sn
60-100 (4. vites): 4,9 sn
-
Bence Type-R la GTI yi karşılaştırmak abes kaçıyor.Japon oyuncağı Type-R'le Alman efsanesi GOLF GTI gibi bir aracı karşılaştırmak gereksiz.Golf bugüne kadar kendini kanıtlamış bir araç Honda Civic ise bugüne kadar Yarış oyunlarında ve sokaklarda gördüğümüz abartılı şekilde modifiye edilmiş bir araç.Bi kere Golf'ün geçmişine bakarak karar verebiliriz.Golfün ataları en basit örnek bugün 79 model bi MKI GTI Peugeot 306 yla karşılaştırılıyorsa.MKV'i bence daha iyi araçlarla karşılaştırmalıyız.Golf bügüne kadar ortalığı kasıp kavurmuş bi araba.Type-R ın gidişi iyi olabilir ama bence kendi sınıfındaki araçlarla karşılaştırılmalı.
katılıyorum kardeşim :tamamdir :tamamdir
-
type-R cı arkadaşlara
Biz sizinle de paylaşmak isitiyoruz.
VW konfor ve sağlamlığı ön planda tutar onun yanında yabana atılmayacak motor çıkarır.
Japonlar ise önce hız diye başlar.
Honda 1.6 16v 8000 belki 9000 devir çevirir 220yapar. Bizim 1.4 101hp 16v ler 6500 çevirir 210-220yapar
Dakikada 9000bin kez silindirin aşındırılması mı motor ömrünü hızla azaltır yoksa 6500 defa gerçekleşen sürtünme mi?
avensis reklamına almanları oturtmuşlar keşke bizde de olsa dedirtiyor japonlar,işin gerçeği????
İşin aslı dünyada Alman otosu asıl ekoldür(audi,bmw,mercedes,porsche,...). Ama Japon arabalarının kalitesiz olduğu anlamına gelmez. Onlarda iyiler biz arabalarımızı seviyoruz sizde seviyorsunuz sataşmaya çevirmenin anlamı yok. Para zevk işi. inşallah ....kardeşliği gibi müşteri cekmek için sahte isimlerle sataşıp VW karalayanlardan değilsinizdir. Biz sorunlarımızı paylaşıp çözer arada da eğlenceli sohbet ederiz siz de gelirseniz hayır demeyiz.
-
donanim farkina tamemen katiliyorum ek olarak type R de max gucu elde etmek icin 7000+ cevirmek zorundasiniz, GTI da ise cok daha dusuk. gunluk kullanim icin de GTI
-
bu iş birazda milletlerin anlayışı ve yapılarıyla alakalı. japonlar kompakt adamlar 15 metrekarelik evlerde sıkış tıkış yaşıyolar sonra sen bu adamın ürettiği arabadan konfor bekliyosun. farklı bi konuya geçersek japonlar otomobil adına fazla bişey yapmadan dayıyolar hp yi başka bişey yok, tamam bol hp iyide o araba yola tutunamadıktan sonra, gerektiği zaman duramadığında napıyım öyle hp yi. alman araçlarında herşeyden önce güvenlik geliyor bi kere. daha sonra hız, komfor vs. bendeki 2001 golf te bile 4 hava yastığı, abs, ebd var 2001 model hangi civic te 4 hava yastığı var ? bide üstüne gti ve type-r gibi hızlı araçlardan bahsediyoruz bu arabalar her şekilde hızlanabilir fakat hepsi duramaz. burda kalite farkı öne geçer :D herşey hp değil o kadar para veripte brodway gibi araba kullandıktan sonra hiç önemi yok :)
-
hortlamış konu :o
-
hortlamış konu :o
vw ye laf ediyolar dediler geldik :D
-
vw ye laf ediyolar dediler geldik :D
:tamamdir :tamamdir
-
madem hortlamış bende yazıyım nacizhane görüşlerimi :)
CTR kullanmıştım otoyolda benim aracım olan mk3 e kıyasla muazzam bir güç hissetmiştim gerçekten o şekilde devir çevirmek inanılmaz birşey ayağınızın altında gücü hissediyorsunuz. Performansı kusursuz! ama araç cidden çok boş yani o performansda bir arabaya göre hiç birşey yok ses yalıtımını hiç beğenmedim tutuş fena değildi ama frenler o güce çok yetersiz donanım olarak eleştirilcek bir şey yok yani birşey olsa eleştirelim ama malesef ağırlık yapmasın diye koymamışlar :D.
GTİ da kullandım ama otoyolda değil söke-kuşadası yolunda o yolu bilen bilir virajlı inişli çıkışlı bir dağ yolu. O tarz bir yolda GTİ gibi bir makinayı kullanınca ve güvenlik+performans+konfor un vw mühendisleri tarafından başarılı bir şekilde kombine edildiğini hissediyorsunuz. Aracın yol tutuşu konforu ve performansı gerçekten büyüleyici. Düz yolda CTR daha üstün olabilir ama GTİ ı geçebileceği tek alan düz yol :)
-
GTİ, FORD RS, TYPE-R ve hatılamadığım 2Spor model tv de yarıştırıldı.
Sonuç: Type-r yarışte çok erken havlu attı, çünkü viraj kabiliyeti çok az.
fokus -Gti sürekli bi o bi diğeri geçti. Yol tutuş ustası iki araçtan GOLF Gti aldı.
-
Benim Vw tercihim olsada Hondanın bendeki yeri ayrıdır..Atmosferik 200 hp yada turbolu 200hp kıyaslarsak cok yanlış olur..Vw ezelde beri turbo işinde hondada ise atmosferik..Ama artık devir değişti atmosferikler iptal.gerek yakıt tasarufu gerek limit güçler..Hondayı merak ederim artık ne yapacak litre başına daha ne kdar güç üretecek..Turboda o değil istediğin gücü elde edersin..Motor aşınması gelince turbolu diye daha cok aşınır diye bi olay yok ki zaten hondanın devir bandı geniş..Beygir ve tork zıt güçlerdir..Honda torktan kısmış beygire yüklenmiş..Performans olarak kıyasladığımıda yol eğimi cok büyük etkendir..Dağlık yamaçlara geldiğimizde Hondanın kesildiğini görürürz:)
Fk2 type-R kullandım motorun sesi başka ama makinada konfor yok zaten isteselerde olamaz çünkü güçünü cok cok üst devirlerde sağlıyor..Golf herzamanki gibi spor ve konforu kullanıma birlikte götürüyor..Yakıt olarak geldiğimizde bu iki araçlar sonuçta seri istemesendende basmak isticeksin..Buda hondada vtech açılcağına anlamına geliyo ve açıldığından golfdan fazla yakması gerçektir..Adeta benzini cekiyor..Ama hondadaki o devir o tiz sesi bayılıyorum..)
-
sadece araç olarak yapıyorum boş yada dolu farketmez iki markada çok güzel fakat hondanın kaportaya baktığımda VOLKSWAGEN daha sağlam görünüyor diğer sitelerde denmişki hondanın kaportasının bu denli ince olması darbeleri emmesinden kaynaklanıyormuş olabilir güzel özellik ama 20 km hızda bir yere çarptığımda orda tamponu bırakıcaksam ne anladımki bu kaliteden? honda mı VOLKSWAGEN mi derseniz..VOLKSWAGEN!