vwtr.net
Volkswagen A.G. => Skoda => Konuyu başlatan: coco - 30 Ocak 2008, 19:04:27
-
Biraz merak birazda modifiye tutkusu 98 model 1.9 dizel Skoda Felicia'ya turbo uygulaması getirdi aklıma, tabi en büyük etken üzerindeki makinenin VW grubundaki makinelerle aynı olduğunu öğrenmemle oldu. Önce bi araştırma yaptım ve 1.9 versiyonda orjinal Garrette T2 turbo olduğunu öğrendim. Sonra bi 1.9 turbo bulup inceledim benim makineyle aralarında ufak tefek değişiklikler vardı ama halledilmeyecek bir şey değildi. Daha sonra konuyu bahsettiğim tamirci arkadaşa açtım oda zaten dünden razı 15 yaşındayken K70'e enjektör taktığını bilirim. Elinde hemen hemen her türlü çıkma parça mevcut. Önce filitreyi ve manifoldları söktük turbo manifoldların yerine uyum sağlaması problem olmadı daha sonra karterde delik açtık turbo yağlaması için aparat yapıp dönüşü bağladık giriş içinde yağ filitresinin üzerindeki yedek çıkışı kullandık. Egzost bağlantısını söküp egzostcuda manifolda göre flanş yapıp esnek egzost borusu ile turbonun egzost çıkışını bağladık. Tabi bu arada ufak tefek tadilatlarda yapıldı. Uygulama yapıldı ama bi problem çıktı, turbonun kafası kaputa değdi hemen kaputu kesip deliğin üzerine Subaru'nun havalandırma kanalından koyduk en gırgırıda bu oldu millet hava olsun diye koyduğumu düşünüp akılları sıra benle kafa yapıyorlardı bende açıp turboyu gösteriyordum hallerini siz düşünün artık......
Gelelim sonuca benim Sıdıka şaşırdı nereye gideceğini bilemez oldu bu sefer durma problemi çıktı, alet durmuyor zamanla alıştık tabi bu arada bildiğiniz gibi Felicia'larda müthiş bir tutunma kabiliyeti var en büyük avantajımda o oldu düz yolda fazla sürat yapmadığım için virajlara sol ayak dip gaz girip peşime takılanlara plaka ezberletiyordum hatta darglardan dönerken Polo'su olan bi arkadaş benle beraber dönecem diye bariyerleri sıyırmıştı. Şileye tırmanmaya giderkende yine bi Polo gidene kadar kovalamıştı beni.
Macera yaklaşık 30.000 km sürdü daha sonra makineyi elimize aldık aşırı tork piston kollarını yay gibi yapmış silindirlerin içi ise tünel gibi olmuştu. Tabi komple motor yapıldı ve tüm malzeme Turbo motor için kullanılanlardan seçildi
-
Süpermiş ya :)
-
aşırı torktan piston kolları? ???
-
Abi elinize sağlık güzel çalışma olmuş ama sonunda motoru kucaklamak hiç iyi olmamış resimleri falan varmı acaba?
-
Abi resmen yaşattın heyecanı bizlere sağol :)Resimleri varmı acaba, turbodan sonra kaç hp güç aldınız dyno'ya soktunuzmu aracı?
-
benimde aklımda olan bir uygulama uzun zamandır.
tabi aklıma girmesi bu araçla oldu açıkcası.
ben 30000 km yede razıyımda biraz daha profesyonel yapılırsa bence daha da uzun ömürlü olur.
seninkinde yanlış hatırlamıyorsam abi intercooler falan yoktu.
en azından ilk yaptığında.daha sonra takmış olabilirsin.
birde o 30000 km boyunca herhangi bir problem yaşadınızmı.
-
Mevcut güç neydi daha sonra ne kadar yükseldi, buna bağlı 30.000 kim hiç fena olmayabilir.
-
resimleri falan varmı acaba?................Maalesef hiç aklıma gelmedi
turbodan sonra kaç hp güç aldınız dyno'ya soktunuzmu aracı..............Yok valla gerekeni aldığım için gerek görmedim
30000 km boyunca herhangi bir problem yaşadınızmı...........Hiç bir problem yaşamadım
Mevcut güç neydi daha sonra ne kadar yükseldi........Mevcut 64 hp 124 nm idi sanırım güç 90 hp tork 180 nm felan oldu
-
benimde aklımda olan bir uygulama uzun zamandır.
tabi aklıma girmesi bu araçla oldu açıkcası.
ben 30000 km yede razıyımda biraz daha profesyonel yapılırsa bence daha da uzun ömürlü olur.
seninkinde yanlış hatırlamıyorsam abi intercooler falan yoktu.
en azından ilk yaptığında.daha sonra takmış olabilirsin.
birde o 30000 km boyunca herhangi bir problem yaşadınızmı.
Evet yoktu daha sonrada koymaya fırsatım olmadı bu arada çalışmasında hiç bir problem yaşamadım. Profosyenelce derken'de yapılacak şey çalışan aksamı yani pistonları, kolları ve segmanları turbo koymadan evvel turboya göre olanlarla değiştirmek buda yaklaşık 3000 YTL
-
Bu arada yaklaşık 15 sene evvelde ustalara kızıp evin bahçesinde karbiratörlü mantaya enjektör sistemi uygulamıştım
-
birde nekadara mal olduydu abi..
turbo falan çıkmaydı yanılmıyorsam.
pisyon sekmanı ile yaklaşık ne tutar.
-
abi herşey çok güzel eline sağlıkta madem turbo taktın bide blow off taksaydında çufff sesine doysaydın...
-
birde nekadara mal olduydu abi..
turbo falan çıkmaydı yanılmıyorsam.
pisyon sekmanı ile yaklaşık ne tutar.
Şu andaki maliyetini bilemiycem ama o zaman 250 YTL'ye mal olmuştu piston segman hariç daha sonra motora 1.000 YTL harcamıştım. Yanlız bu rakamlara itibar etmeyin zira bunlar bana özel fiyatlar.
-
abi herşey çok güzel eline sağlıkta madem turbo taktın bide blow off taksaydında çufff sesine doysaydın...
$250 dediler bende kıyamadım.........
-
doğrudur abi çok pahalı bu parçalar. :tamamdir
-
ya kusura bakmayın yanlış da anlamayın birşeyi çok merak ettim,
Manta ya enjeksiyon sistemi guzel bir iş olmuş fakat bana aşırı torktan piston kolunun nasıl eğilebileceğini anlatabilir misiniz?
-
ya kusura bakmayın yanlış da anlamayın birşeyi çok merak ettim,
Manta ya enjeksiyon sistemi guzel bir iş olmuş fakat bana aşırı torktan piston kolunun nasıl eğilebileceğini anlatabilir misiniz?
Şöyle izah edeyim bir vidayı gömmeniz için iki türlü güç sarfetmeniz gerekir bir taraftan bastırmak için güç uygularken bir taraftanda çevirmek için güç uygulamanız gerekir aksi takdirde vidalıyamazsınız. Bu durumda bu durumu otomobile uyguladığınızda vidayı çevirmek için harcanan güç tork bastırmak için uyguladığınız harcadığınız güçde hp'dir, karank milinin çevrilmesini yani torku sağlamak piston kollarının görevidir patlama sonunda pistonlar aşağı doğru inerken kol vasıtasıyla krank milini çevirirler. Kollar bu patlamanın gücüne göre imal edilir eğer siz normal patlamanın dışında daha güçlü bir patlama yaratırsanız kollar bu basınca dayanamaz ve yay şeklinde eğrilmeye başlar bu arada eğer bu eğrilme belli bir ölçünün üstüne çıkarsa yanma hücresi genişleyeceğinden patlama yeterli sıkıştırmayı sağlıyamıyacağından motor çalışmaz. Yani şöyle düşünün düz bir çubuğu yay şeklinde eğerseniz iki nokta arasındaki mesafe azalır dolayısıyla sıkıştırma hacmi fazlalaşır tam sıkıştırma sağlanamaz
-
tamam kırmızıyla yazılan yer doğru mantık olarak, ama ben daha aşırı torktan piston kolu eğen bir araba görmedim,
Sizde iyi bilirsiniz, belki ateşleme/patlatma(avans/rotar) zamanınız yanlıştı, yani yukarıdada belirttiğiniz gibi "piston aşağıya doğru inerken krank milini çevirir" den ziyade daha piston aşağı yonelmemişken -ust olu noktayı gecmemişken- aşırı basınc/yakıt tan patlama olursa krangın dönüş yönünün tersine bir Tork olacağı için en zayıf olan yer 'bazen kol' yamulabilir/kırılabilir.
ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız
veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)
Böyle detaylı yazdım ki motor mekanikten fazla anlamayanlarında aklında bişiler oluşsun diye
Ama yinede cok güzel bi çalışma, tebrik ve teşekkur ederim
-
tamam kırmızıyla yazılan yer doğru mantık olarak, ama ben daha aşırı torktan piston kolu eğen bir araba görmedim,
Sizde iyi bilirsiniz, belki ateşleme/patlatma(avans/rotar) zamanınız yanlıştı, yani yukarıdada belirttiğiniz gibi "piston aşağıya doğru inerken krank milini çevirir" den ziyade daha piston aşağı yonelmemişken -ust olu noktayı gecmemişken- aşırı basınc/yakıt tan patlama olursa krangın dönüş yönünün tersine bir Tork olacağı için en zayıf olan yer 'bazen kol' yamulabilir/kırılabilir.
ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız
veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)
Böyle detaylı yazdım ki motor mekanikten fazla anlamayanlarında aklında bişiler oluşsun diye
Ama yinede cok güzel bi çalışma, tebrik ve teşekkur ederim
Şöyle izah edeyim düz bir çubuğa üstten baskı yaptığınızda direnme gücü kırılınca yaya şeklinde eğrilmeye başlar. Bildiğiniz gibi piston kollarıda üstten pistonlara alttanda kranka bağlıdır daha güçlü bir patlamanın yarattığı aşırı yük (dizel motorlarda turbo daha çok tork olarak kendini gösterir yaklaşık olarak güç 15 - 20 hp tork 40 - 50 mn artış sağlar) pistonlara oradanda kollara binecektir bu durumda kolların en zayıf yeri olan orta kısım bu torka dayanamayacak ve çubuk misali yay gibi eğrilmeye başlayacaktır. Yanlız bu eğrilme yay gibi olmuyor tabi 1. ve 4. piston 1.2 mm 2 ve 3. piston 0.7 mm eğrilmiş. Ha bide dediğin gibi dizel motor filitreden içeri su alırsa kolları eğer.
-
AAA kodlu VR6, standart 174 bhp, en son araba sökülmeden önce 238 bhp idi,
Allah muhafaza, şimdi benim motorun çoktan kol eğmesi gerekiyodu ozaman dimi?
Bence bir araba fazla torktan kol eğmez, başka bi problem vardır %99.9
-
AAA kodlu VR6, standart 174 bhp, en son araba sökülmeden önce 238 bhp idi,
Allah muhafaza, şimdi benim motorun çoktan kol eğmesi gerekiyodu ozaman dimi?
Bence bir araba fazla torktan kol eğmez, başka bi problem vardır %99.9
Çokda iddia etmiyorum ama bu konuda gerek motorcular gerekse rektefeyecilerden aldığım bilgi bu daha önce tartıştığımız sitelerdede bu konuda itiraz gelmedi ama yinede başka bir alternatif düşünemediğimiz halde dediğin gibi'de olabilir.
-
motorda modifiyeye gidildikce standart olan tüm parçaların taşıdıkları başınç,yük vb gibi değerler mutlakaki artacaktır.buda mutlakaki deformelere buna bağlı olarakta parcanın kullanım süresine olumsuz etki edecektir.antalyanın en iyi ustalarından duyduğum kadarıyla vw grubunun tüm motorlarında kullanılan kollar olması gerekenden daha sağlıklı üretilip kullanılmaktaymış..bi hevesle turbo araştırması yaparken 2ayrı ustadan bunu işittim.kullanılması gereken gücün üstünde yüke binen kolun mutlakaki bir sekilde patlak vermesi gerekecektir.
-
ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız
veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)
anladığım kadarıyla suatın demek istediği turbo yapıldıktan sonra 30000 km boyunca problem çıkarmayıp birden olayın gerçekleşmesi.aşırı torkla olayın gerçekleşmesi mümkün değil der.
yoksa kol eğilir bükülür kıriılır her şey mümkün
şöyle düşünsek kol mesela ne kadar eğilirse hissedilir oluyor.
çoşkun abi senin arıza nasıl göstergi kendinini ses vuruntu
-
ve bu şekilde standart bir motor 30bin km. dayanamaz, tabi motorun omrunun sonlarına doğru basınc/yakıtta bir artış yapmadıysanız
veya en büyük, en yaygın ihtimal yanma odasına yanmayacak birşeyler girmiştir(su, vs.)
anladığım kadarıyla suatın demek istediği turbo yapıldıktan sonra 30000 km boyunca problem çıkarmayıp birden olayın gerçekleşmesi.aşırı torkla olayın gerçekleşmesi mümkün değil der.
yoksa kol eğilir bükülür kıriılır her şey mümkün
şöyle düşünsek kol mesela ne kadar eğilirse hissedilir oluyor.
çoşkun abi senin arıza nasıl göstergi kendinini ses vuruntu
Bakın yaklaşık 30.000 problemsiz kullandım yani bu 30.000 içinde her hangi bir problem çıkmadı turbonun takılmasından sonra arıza falan yapmadı ben o anlamda söyledim problemsiz çalıştı diye yani turbo problem çıkarmadı gayet sağlıklı çalıştı daha sonra motor yavaş yavaş yağ yakmaya ve soğuk havalarda zor çalışmaya başladı. Bu sebeplerden dolayı motor açıldı ve motor açıldığında çıktı kolların eğri olduğu. Ancak eğri derken şöyle izah edeyim kolların uzunluğunu 2500 mm olarak düşünün eğrilme nedeniyle krankla piston arası iki tanesi 2498mm iki taneside 2498.5mm oldu yani kollar kısalmadı krankla piston arasındaki mesafe azaldı. Dolayısıyla piston aşağı çekildiği için üst ölü noktaya çıktığında kapakla arasındaki mesafe açıldı ve sıkıştırma zayıfladı zor çalışmasının sebebi bu. Eğilme hemen olmuyor zaten olmasıda mümkün değil aşırı tork pistonların kafasına vura vura zamanla eğiyor kolları. Suti diyorki bende niye olmuyor baştada dedim turbo benzinli araçlarda tork'u fazla etkilemez sadece hp'yi arttırır ama dizel araçlarda aşırı tork bindiriyor. 120 nm'lik pistona 170 nm uyguluyorsun yani yaklaşık %40 az bir rakam değil yani bu rakam benzinli motorlarda %10 cıvarlarında bile değil dolayısıyla benzinli motorlarda kol dizel motorlarda olduğu kadar kadar etkilenmez. . Birde bunlara ilave her dip gaz yapışında aşırı yakıt yüklüyorsun zira turbo araçlar atmosferik araçlara nazaran yüksek devirlerde daha fazla yakıt harcıyor eh benim gibi turbonun zevkini almak için her vites değiştirmede 4500 çevirirsen...............
-
internallere zarar veren aşırı tork değil, detonasyon olmuş...
-
çok eski bir mail fakat sizinle paylaşayım dedim, ben bunu genellikle 'neden kol almıyosun ve neden sizin
VW grubun forged kolları bukadar pahalı bizimkiler 300-400$ ken' diyen Honda cı arkadaşlarla gonderirdim
hello
stock rods have held 35psi and 650whp with arp rod bolts and good tune.
shipping of exhaust manifold would be about $100 to you.
thanksbill
----- Original Message -----
From: "Ahmet Suat USTA" <...@...>
To: <[email protected]>
Sent: Wednesday, March 02, 2005 11:48 PM
Subject: Connecting Rods
> Hello Mr.Schimmel
>> I have '94 Mk3 Golf VR6 12V and I live in Istanbul/TURKEY
>> I'm going to make my car turbocharged and planning to boost around 18-22 PSI
>> Do I have to change my stock connecting rods with Manley Connecting Rods? at which PSI stock connecting rods can resists
>> and one question about sales,
>> how much is ATP turbo manifold including shipping to Istanbul TURKEY with UPS or DHL or FedEx
>> here is my detailed adress
>> ...
>> thank you so much
>> regards
>> Ahmet Suat USTA
-
Motor sonradan uydurulan Turbo yüzünden orj yakıt basması sebebi ile fakire düşüp detonasyon sebebi ile metalleri fazla ısıtır, eğer, özelliklerini kaybetmesine sebep olur... Makinayı kırmak olarak tabir edilir.
Suti'nin aldığı mesaj gibi VW ve diğer üreticilerin atmosferik motorları elbette belli bir basınca kadar sorun yaratmaz ancak bu demek değildir ki Turbonun mekaniğini kurduğunuzda ver boost'u yol al. Asıl işlemler mekanikten sonra geçilen elektronik kısımda başlar, Re map yapılmalı, yada gerekli eprom araca takılmalı, enjeksyon değişmesi gerekli pompa ya da regülatör sistemi olmadan tek başına verimli olamaz. Sıkıştırma konusu da önemli, forget pistonların dayanıklılığı dışında turbo uygulamalarında koprasyon dereğini düşürerek internallere daha az kırıcı yük binmesini sağladığını da unutmamak lazım.
O değilde, Vr6 nın motorda ne çekiomuş yaff 35PSi, 2 Bar'dan daha fazla...
-
iyi oldu bu konu.
bilgileri tazeliyelim eksik kısımları tamamlıyalım.
kendi adıma az çok aşırı besleme sistemleri , avans,ateşleme üzerine bilgim var ama bir yere kadar tabi.
her gün yeni birşeyler öpreniyoruz neticede.
bu konuda yazılmış sağlam bir türkçe eser varmıdır.bildğiniz duyduğunuz.
konuda gözüme takılanlar.
AAA kodlu VR6, standart 174 bhp, en son araba sökülmeden önce 238 bhp idi,
Allah muhafaza, şimdi benim motorun çoktan kol eğmesi gerekiyodu ozaman dimi?
sen de hak verirsinki suat 174 hp benzinli 6 silindir motrdan yine atmosferik olarak 65 hp almakla,
4 silindir dizel motoru turbolayarak 25 hp (yaklaşık) güç almak farklı.
yani motrun orjin halindeki güçle alınan gücün yüzdesi.
zaten konuda torktan eğilirmi ama.
internallere zarar veren aşırı tork değil, detonasyon olmuş...
safak bahse konu motor diesel.
tam bilmediğimden soruyorum.
mantığım almıyor. diesel motorda detonasyon olurmu.olursa nasıl olur.
enjektör zamansız işeyince diyeceğim ama o zaten başlı başına bir arıza
-
Dizel motorlarda da detonasyon olur...Hatta gaza ilk sert basıldığında atılan siyha duman da detonasyon anında olur. Yani hava yakıt karışımdanki ufak bir sorun, zengin ya da fakir olması motor için kırıcıdır. Tabi bunun kırıcı olması her zaman olmaz, tölere edilebilen oranlar vardır.
Örnek olarak turbo uygulanmış ya da turbo otomobillerin videolarında gaza oturdulduğunda dizel motır gibi siyah bir tükürme olabilir, buda bir karışım sorunudur. Beyin bir anda gerekli karışımı oranlayamaz...
Siyah duman, yanma odasında olan bir problemi gösterir, mavi yağ yanığıdır...
-
o zamn detonasyon karışım farklılığımı tam olarak.
yoksa karışımın(benzinli motorlarda) ısı veya sıkıştırmadan dolayı kendince patlaması.
türkiyede duman atmayan dizelde yok gibi :)
-
Kalitesiz yakıt, oktan düşük olunca erken patlıo... TR de duman sorunu biraz bundan... Pompa arızaları ve gerekli bakımın zamanlı yapılmaması da etken sanırım.
Düşük oktan benzin ( günümüz turbo motorları ve yüksek sıkıştırmalı modifiyeli araçlarda ) sıkıştırma ile patlayarak ( dizel motor gibi ) kırıcı olabiliyor...
Kendinden patlama yapması zaten ya yakıt kötü demektir ya da ECU, karbüratörlü ise manuel sistemlerde sorun var demektir. Doğru zamanlamanında en verimli yolu...Sonadan turbo uygulamalarında beyin in yeniden programlanması dır, bu sayede avansa da müdahele edilebilir. Ateşleme sorunu oradan kalkar.
-
Coskun abi tesekkurlerimi iletiyorum size.Cok guzel bir paylasim olmus.Tabi buna ek olarak anlatim uslubunuzu da eklersek hikaye tadinda okumaktan zevk aldigim bir yazi olmus.Bu tur teknik konulara her zaman ilgi duydum ve kafamdaki bazi soru isaretlerinin cevabini buldum.Deneyimlerinizi bizlerden mahrum birakmayin.
Saygilar.
-
Coskun abi tesekkurlerimi iletiyorum size.Cok guzel bir paylasim olmus.Tabi buna ek olarak anlatim uslubunuzu da eklersek hikaye tadinda okumaktan zevk aldigim bir yazi olmus.Bu tur teknik konulara her zaman ilgi duydum ve kafamdaki bazi soru isaretlerinin cevabini buldum.Deneyimlerinizi bizlerden mahrum birakmayin.
Saygilar.
Elimden geldiğince paylaşmaya çalışacağım ayrıca saygı bizden....
-
Kalitesiz yakıt, oktan düşük olunca erken patlıo... TR de duman sorunu biraz bundan... Pompa arızaları ve gerekli bakımın zamanlı yapılmaması da etken sanırım.
motorinde oktan olmaz.bahsedilen motorinse tabi.
motorinde kükürt seviyesi çokluğu veya azlığı mevzu bahistir.
Düşük oktan benzin ( günümüz turbo motorları ve yüksek sıkıştırmalı modifiyeli araçlarda ) sıkıştırma ile patlayarak ( dizel motor gibi ) kırıcı olabiliyor...
Kendinden patlama yapması zaten ya yakıt kötü demektir ya da ECU, karbüratörlü ise manuel sistemlerde sorun var demektir. Doğru zamanlamanında en verimli yolu...Sonadan turbo uygulamalarında beyin in yeniden programlanması dır, bu sayede avansa da müdahele edilebilir. Ateşleme sorunu oradan kalkar.
bu kısımda yine benzinle alakalı gibi.
diesel motorda zaten sadece hava çekilip üzerine basınçla motorin püskürtüldüğü için detone işi olmaz gibime geliyor.
çokda araştırmış değilim konuyu ama mantığım böyle der.
-
motorinde oktan olmaz.bahsedilen motorinse tabi.
motorinde kükürt seviyesi çokluğu veya azlığı mevzu bahistir.
bu kısımda yine benzinle alakalı gibi.
diesel motorda zaten sadece hava çekilip üzerine basınçla motorin püskürtüldüğü için detone işi olmaz gibime geliyor.
çokda araştırmış değilim konuyu ama mantığım böyle der.
Gereğinden erken patlması herzaman sorundur...Benzin ve Dizel araçlar içinde...
-
Gereğinden erken patlması herzaman sorundur...Benzin ve Dizel araçlar içinde...
onda hemfikirimde şafak.
dieselde erken patlarmı.
kafama takılan soru bu.
patlarsa enjektörun erken işemesi lazım.öyle olursada dediğim gibi başlı başına bir arıza .
-
Şafak kardeşimiz bunu demek istedi her halde zira bende dizel motorlarda detanasyon olmaz diye biliyorum ve yaptığım araştırmalar neticesinde aşağıdaki bilgilere ulaştım....
DİZEL MOTORLARINDA VURUNTU
Benzin motorlarında vuruntu anlatılırken, ateşleme buji ile yapıldığından bu ateşleme dışında ortaya çıkan bir kendiliğinden tutuşma olayının vuruntunun başlangıç olduğu belirtilmişti. Dizel motorlarında tutuşma normal olarak kendiliğinden olduğuna göre dizel vuruntusu benzin motoru vuruntusundan tamamen farklı bir karakter arzetmelidir.
Gerçekten dizel motorlarında yakıt sıvı damlacıklar halinde püskürtüldüğünden karışım benzin (Otto) motorlarındaki kadar homojen olmamakta, tam buharlaşma için epey zaman geçmektedir. Bu zaman TG nden daha uzun olduğu müddetçe, yanma başladıktan sonra basınç yükselme hızı benzin motorlarında son gaz bölgesindeki kadar yüksek olmaz ve yanma olayı normal seyrinde gelişir. Ancak TG buharlaşma süresine kıyasla eşit veya daha uzun olursa o zaman bütün karışım bir anda yanmaya hazır olacağından yanma hızı dolayısıyla basınç yükselme hızı çok yüksek olur. Buna dizel vuruntusu (Diesel knock) denir. Bunun neticesi ani ve yüksek yük tatbik durumundaki gibi büyük gerilmeler ve şiddetli titreşimlerdir.
Alıntıdır.....
-
benim anlatmak istediğimi bugun dükkanda konuşurken bir arkadaşım ozetledi,
Zamanından once gelen basınc...
-
o olabilir suat.
neticede çoşkun abi yeni bir map veya manuel yada elektronik boost control de kullanmamış.
ama 30.000 iyi rakam bence.
bir denemeye değer
-
o olabilir suat.
neticede çoşkun abi yeni bir map veya manuel yada elektronik boost control de kullanmamış.
ama 30.000 iyi rakam bence.
bir denemeye değer
Sanırım aşırı sert kullanmamın da etkisi olmuştur, her seferinde dip gaz yapıp 4500 çevirmeseydim belki daha uzun süre dayanabilirdi.
-
Sanırım aşırı sert kullanmamın da etkisi olmuştur, her seferinde dip gaz yapıp 4500 çevirmeseydim belki daha uzun süre dayanabilirdi.
işte, keşke bu sonuca tecrube etmeden varsak,
ama zevk, hepimiz cok zevk alıyoruz bence bu işten :)
-
işte, keşke bu sonuca tecrube etmeden varsak,
Motor erken biticek diye düşünecek olursak o zaman turbo takmanın bir zevki kalmıyor'ki.... ^-^.
-
(http://img126.imageshack.us/img126/1839/wmte0mty4nzzzndezzgzkmzkn0.jpg)
eğilmiş kollar.
bu motordaki blok kol bacak kafa göz dağılmış tabi.
düşman başına
-
bunda baya baya bi hasar var..
-
çok güzel bilgiler elinize ağzınıza sağlık :sevgi:
-
benim aracımdan gecen hafta dizel gibi ses gelmeye basladı..sokunce gorduk ki piston kolunu egmiş..
aracım megane 1.6 16v turbo uygulamsından sonra +210hp +310 nm oldu..
4 aydır sorunsuz kullanıordum ancak son bir aydır hep ayarsızdı araba, ya zengin ya fakir...vurdururak cok calıstırdım, ve en son gece deli gibi yorduktan sonra 180 de kesiciye girdim...
bunların kolun egilmesinde etken oldugunu dusunuorm..
acaba simdi orj kolları taksam hemen egilir mi?
torkdan mı eğiyor kolları?
-
Müthiş bilgilerle dolu bir konu.
Ellerinze sağlık arkadaşlar, çok güzel bir paylaşım olmuş.
Yıldızlı arşivlik :)
-
Atmosferik bir dizele turbo uygulamak herkesin harcı değildir. Atmosferik bir motorun turbosun dan verim almak için mazot pompasını değişmek şart.
Öncelikle motorun sıkıştırma oranını öğrenmek lazım. Atmosferik dizellerde turbo olmadığından dolayı daha fazla güç sağlamak için sıkıştırma oranı arttırılır, haliyle siz turbo uyguladıktan sonra sıkıştırma oranı daha da artacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken husus turbonun basıncını olabildiğince düşük tutmak ve alınacak güçün 10 hp yi geçmemesi gerekir. Turboşarjlı motorlarda egzantrik milleri subap açma kapama zamanları yani kısaca herşeyi farklıdır. Ben yapılan uygulamayı bilinçsiz olarak görüyorum o yüzden motorun 30.000 km yi geçememesi ve iflas etmesi normaldir. Unutmayın atmosferik dizellerde sıkıştırma oranını düşük tutmalı ve turbo basıncını minimum seviyeye çekmek gerekir.
-
hakikaten tam derslik bir paylaşım olmuş. bir nefeste tüm yazıyı okudum.
- öncelikle maksimum devirde kullanılan bütün araç motorlarının ömrü oldukça kısalır, arkadaşımız dizel aracı sürekli 4000 devir üzeri kullanmış, doğal olarak motor ömrü kısalmış.
- tabi araçta oynamalar yapmak ve verim elde etmek zevkli ama ben orjinallin haricinde ki oynamaların büyük oranda zarar vereceğini düşünüyorum. birazda eski kafayım herhalde, faydalı olanı fabrika düşünemez mi diyorum hep. bu bağlamda çip veya yazılım uygulaması, lpg, turbo, kat iptali,...vs.vs. gibi sonradan eklemeyle güç elde etmek yerine edeceğim masrafla aracımı satıp elde edeceğim parayı birleştirip, isteğime göre orjinal araç almak daha mantıklı geliyor. en azından daha sorunsuz çalışması bakımından.
ancak yanlış anlaşılmasın buda zevktir tabi RENÇ KOÇİBEY amcamız aracını kendi hazılarmış ve onun gibi niceleri ama bizim onlar gibi garajlarıımız olmadığı için orjinaline sadık kalınması taraftarıyım.
-
Chip uygulamasının bir zararı yok. Chip uygulamasında ki mantık belirli toleranslarda aracı modlamak. Şimdi 90 hp lik bir TDI motorlu araçtan en fazla 30 hp lik bir güç alırsınız bu normaldir. Tabi burda kullanılan yazılım da fabirkaca onaylı olmalı. ABT ve Superchips gibi.
Turbo olayı ise farklı, fabrikalar turbolu motor üretirken ona göre dizayn ediyor herşeyi.Zatn şu an da turbosuz dizel yok desem yeridir. Artık otomobil firmaları dizel motordan maksimum verimi elde etmek için turbo kullanıyor. Sonradan turbo olmaz diye birşey yok burada dikkat edilecek husus motorun sıkıştırma oranını ele almaktır. Buna göre turbo basıncı çok düşük tutulmalıdır. Yani bunun devirli kullanmakla alakası yok. Çoğu turbo araç sahibi aracını devirli kullanır ama sonradan turbo uygulanan araç gibi motor hemen iflas etmez.
-
benim aracımdan gecen hafta dizel gibi ses gelmeye basladı..sokunce gorduk ki piston kolunu egmiş..
aracım megane 1.6 16v turbo uygulamsından sonra +210hp +310 nm oldu..
4 aydır sorunsuz kullanıordum ancak son bir aydır hep ayarsızdı araba, ya zengin ya fakir...vurdururak cok calıstırdım, ve en son gece deli gibi yorduktan sonra 180 de kesiciye girdim...
bunların kolun egilmesinde etken oldugunu dusunuorm..
acaba simdi orj kolları taksam hemen egilir mi?
torkdan mı eğiyor kolları?
1,6 LT 100 HP lik bir araca +110 hp yüklemek akıl karı bir iş değil bu baştan hata zaten. Piston kolları aşırı basınçtan ziyade aşırı sıcaklıktan da eğilebilir.Böyle bir uygulama stock uygulamadan çıkıyor zaten.Orjinal pistonları taksanız daha beter olacaktır. Nasıl bir piston taktınız bunları merak ettim. Bir aracı o kadar yüklemek için piston,piston kolları kısaca A dan Z ye herşeyini değişmek gerekiyor. Turbosuz bir araçta da tavsiyem limitlerde kalmak yoksa yapığınız masraftan çok aracın arızalarına verirsiniz ve günleriniz sanayide geçer.
-
Konuya bir güncel çeksek mi:) ?
-
Cok ilginc bir deneyim olmus ama alınacak guc kontrollu
olmak zorunda.
-
bence boost fazladan verilmiş ve yakıt hava karışımı iyi oranlanamamış.Tabi dizel pompası yetersizde kalmış olabilir.Zaten uygulama yapan kişinin anlatmasına göre araca fazladan turbo basıncı verilmiş.
-
mk1 veya mk2 1.6 turbo dizellerle uzun ömürlü 90-100 hb elde etmek mümkün müdür?
-
Bu tamamen vereceğiniz basınca bağlı birşey.Ama orjinal turbolu motorlarda regülatörlü pompa olduğu için limitlerin biraz üstüne çıkmak mümküm. Eğer motorunuz sağlamsa biraz daha boost'u verebilirsiniz.
-
boost? ve turbo ile hangi limite kadar değiştirilebilr veya oynanabilir?
-
boost? ve turbo ile hangi limite kadar değiştirilebilr veya oynanabilir?
Bununda bir limiti var, bunu araç üreticileri belirtiyor ve genelde %20'lik tolereler koyuluyor. Tabi günümüzde ki bazı araçların iç yapısı forfed olunca onlar daha dayanıklı oluyor.
Mercedes'in 3.0 indirekt enjeksiyonlu turbo dizel aracına 1 bar daha yükleyenler var,üstelik sıkıştırma oranı 23:0 olmasına rağmen.
Sizin araça şu kadar turbo basıncı uygulanır demek yanıltıcı olabilir. Bu iş için öncelikle size bir turbo boost gerekir. Turbo'nun orjinal westegate ayarında ne kadar bastığı bu yolla öğrenilmiş olur. Mesela 0,4 bar basıyorsa siz 0,6 bar'a kadar arttırabilirsiniz.
Bence siz öncelikle bir intercooler bağlayın daha sonra bir turbo boost alın ve orjinal asıncı ölçün. Ona göre basıncı biraz daha arttırın. Bu şekilde +15 hp güvenilir bir uygulama olur diye düşünüyorum. Daha fazlası şans işi.Bizzat denemek gerekir ya hiç sorunsuz yürür makina ya da su koyu verir. Şunu da unutmayın ki standartı 65-70 hp olan bir makinaya en fazla 25 hp yüklenir kanaatımca
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-turbo-boost-controller-44492869/detay? (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-turbo-boost-controller-44492869/detay?)
turbo boost dediğniz böle bişeymi?
-
ve ya turbo boost gösterge midir?
-
Turbo boost, turbo basıncı demektir. Evet vermiş olduğunuz ilanda ki turbo boost'tur. Bununla birlikte turbo basıncını kontrol edebilirsiniz. Veya sadece bir turbo basınç göstergesi alıp ,turbo westegate'den ayar yapıp turbo basıncınızı sabitleyebilirsiniz.
-
ben söyleyım sana kucuk motora buyuk turbo takmısın ve düşük vıteste yuksek devırde kulanmışsın 30.000 yine iyi gitmişsin sen !
-
merhaba.bende 1.6 golf dızel golfe turbo takmak ıstıyorum.hatta turbo manıfoltlar ve boruları aldım.her sey tamam.bır tek uygulama kaldı.soyle soyleyeyım sıze.20.000 km once motor yapmıstım arabaya.motor yaparkende ılerde turbo uygularız dıye turbonun pıston ve segmanlarını taktık.su an araba cok guzel.yag yakması falanda yok.sımdı turboyu takarsam bende sendekı gıbı sorunlar yasayabılır mıyım acaba.yasamamak ıcın ne yapmam lazım.bılgısı olan arkadaslar varsa paylasırlarsa sevınırım.tesekkurler.............
-
merhaba.bende 1.6 golf dızel golfe turbo takmak ıstıyorum.hatta turbo manıfoltlar ve boruları aldım.her sey tamam.bır tek uygulama kaldı.soyle soyleyeyım sıze.20.000 km once motor yapmıstım arabaya.motor yaparkende ılerde turbo uygularız dıye turbonun pıston ve segmanlarını taktık.su an araba cok guzel.yag yakması falanda yok.sımdı turboyu takarsam bende sendekı gıbı sorunlar yasayabılır mıyım acaba.yasamamak ıcın ne yapmam lazım.bılgısı olan arkadaslar varsa paylasırlarsa sevınırım.tesekkurler.............
Sevgili arkadaşım; senin motorda fıskiye olmadığı için piston segma nın daha dayanıklı malzemeden yapılmış olsa dahi aracın fazla yürümez. Zaten Trabzon da bu işi çok iyi bilen bir usta kendi 1.6 düz dizel minibüsüne turbo taktı ,tüm parçalar 1.6 td ye aitti ve araç fazla gitmeden rektefiyelik olmuştu. Ustaya dedim niye dayanmadı; bunda fıskiye yağlama sistemi yok ondan dedi...
Özetle senin turbo uygulaması yapman için aracının motor bloğunu değişmen gerek, sonra pompanı LDA pompaya çevireceksin yoksa konuyu açan arkadaşın haline kalırsın..
Bence komple bir motor alıp at daha uyguna gelir ya da yarım bir blok al ama ruhsata işletmen gerekecek unutma. Sana bu araca bu şekilde turbo olur sorunsuz yürür diyen ustalara da inanma..Her şeyden önce referans önemli..Bak motorunu daha yeni rektefiyeden çıkarmışsın ikinci bir rektefiyeye girmek sana pahalıya patlayabilir.