vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: roninblack - 10 Ocak 2008, 17:38:27
-
Triger kayışını değişme peryodu nedir? :-\
Golf4 te 90000 bakımında neler değişiyor? ^-^
-
komple ağır bakım :tamamdir
-
bildiğim kadarıyla triger kayışı 75 000 de değişir 90 000 de tam bakım yapılır
-
Bende telekomcuyum hangi bölüm?
-
yahu bana eskihisar 90000 bakımına 535 milyon fiyat verdiler..
triger seti -filtreler-yağ-buji bu fiyata dahil dedi..fiyat iyi değilmi...
-
sizce servistemi yaptırayım 90000 bakımını yoksa ustaya mı gideyim.
bu arada baskı balatayada 450 ytl dediler...
-
araç eğer garatideyse servis derim :tamamdir
-
Bende telekomcuyum hangi bölüm?
ben malatya da bayiyim ciğerim senin bölüm ne
-
triger konusunda tereddüt etme deirm km 90000 daysa düşündüğün her km 5,000 ytlik risk alıyorsun demektir. bildiğimiz sanayide 350-400 arası orjinal servislerde ise 450-550 arası işçilik hariç fiyat veriyorlar.
-
triger kayışı 90000kmde yada 4yılda bir değişir. triger kayışı değişiminde gergi rulmanı kontrol edilir gerekli görülmesi durumunda değişmesi gerekir. kayış değişimini iyi bir ustanız yoksa yetkili serviste değiştirmenizi tavsiye ederim önemli olan sadece kayışı yenilemek değil, kayışla birlikte dişli ayarlarının ve gergi rulmanınında iyi ayarlanması gerekir yoksa üzücü sonuçlar ortaya çıkabiliyor.
-
birol arkadaşım aynen katılıyorum, ancak ronin aracın ilk sahibi değilse ve daha önce hiç triger set helinde değişmemişse komple değiştirmesende fayda var diye düşünüyorum. :tamamdir
-
evet haklısın. ama benim takıldığım nokta, daha sökmeden gergi rulmanıda değişecek demeleri. bu konuda iyi bir ustanın şart olduğunu düşünüyorum, önemli olan yeni kayışı oraya takmak değil o kayışın ve gergi rulmanının çok iyi ayarlanması lazım.
-
ne demek. bence de haklısın ama dediğin gibi ustanın gerçekten usta olması lazım. bende babamın 15 senedir gittiği ustaya gidiyorum :tamamdir
-
triger seti yaklaşık 160 170 civarında.
-
.
-
[/quote]aynen katılıyorum normal kullanımda ikinci bir 90000km daha o set götürür düşüncesindeyim :tamamdir
düşüncen yanlış o kadar mühendisler düşünmüşler.yazmışlar çizmişler ve demişlerki her 90 km de yada4 yıl da bir tiriger seti değişecek diye ömür biçmişler. :tamamdir
-
ben 100.000 de hem triger hemde ilk baskı balata deiştirdim
-
aynen katılıyorum normal kullanımda ikinci bir 90000km daha o set götürür düşüncesindeyim :tamamdir
Arkadaşım götürür mü hiç? Motorun ısınması ve soğumasıyla zamanla o kayış özelliğini kaybeder. Aslında km ile birlikte 4 yıldır deişme süresi. Ama yok ben şansımı denerim diyorsan o da ayrı bir düşünce :D
Hiç o riske girmem daha iyi , koparsa motoru toplamak epey bir masraflı... :t
-
Arkadaşım götürür mü hiç? Motorun ısınması ve soğumasıyla zamanla o kayış özelliğini kaybeder. Aslında km ile birlikte 4 yıldır deişme süresi. Ama yok ben şansımı denerim diyorsan o da ayrı bir düşünce :D
Hiç o riske girmem daha iyi , koparsa motoru toplamak epey bir masraflı... :t
ya bak ne güzel yorumlamışsın, koparsa cc toplamak epey bi masraflı
zaten setın ömrü burdan belirlenmiştir.
değiştirirsen kafanda rahat olur :tamamdir
-
sanırım mesaj yanlış anlaşıldı en iyisi silmek.
ayrıca ben kayış götürür demedim, gergi rulmanından bahsettim ve sağlamsa değişmesine gerek olmadığını düşündüğüm için öyle yazdım. 4 yılda veya 90000 kmde triger kayışı değişmeli diye yazdığımı hatırlıyorum.
tabiki de komple set halinde yetkili kişiler tafından değiştirilirse bu konuda kafanız rahat olur.
-
yeni bir araç aldığımızda ilk işimiz triger kayışı ve yağını değiştirmek olur. benden önceki sahibi yeni değişti desede, hep acaba demektense kendim bunların değiştirilmesini gözümle görmeyi tercih ederim kafamın rahat olması açısından.
değiştirilirkende bizzat başındaydım gergi rulmanı sağlamdı, ve değiştirilmesine gerek duyulmadı. belki gerçektende kısa bir süre önce değişmişti bu yüzden değiştirilmesine gerek duyulmamış olabilir.
-
Volkswagen Türkiye satış sonrası hizmetler, periyodik bakımlarda madde 26da triger kayışı ve gergi rulmanı hakkında bilgi verilmiş. konu hakkında bilgi edinmek isteyen arkadaşlara yardımcı olabileceğini düşünüyorum
-
30000 km bakımına ek olarak her 90.000 km'de
26 Triger kayışı değişimi ve gergi rulmanı kontrolü, gerekirse değişimi
(Binek araçlar ve Transporter için her dört yılda bir yada 90.000 km'de değişir ve ek ücrete tabidir)
-
Arkadaşım ister değiştir ister değiştirme beni bağlamazda ben sadece fikrimi söledim.. Sağlam parçayı değiştir demiyoruz ki , ben triger kayışı yada v kayışı vs. onlardan bahsediyorum..
-
ama ben gergi rulmanından bahsediyordum, kayışların değişmesi gerektiğini söylemiştim.
-
.
-
triger kayışı 4 yılda veya 90000kmde bir değişir. ağır bakım diye bişey yok motorumu inidiriyorlar yahu Grin alt tarafı kayışlar+yağ değişimi. :)trigerin diğer parçaları gerekli görülürse değişir yok sa değişmez. triger için sadece kayış değişimi gerkliyse 150ytl gb masraf olur, tabi takım değişirse bu yukarıda söylenen rakamları bulacaktır. ama şimdi çoğu yer hem işçilik hem parçadan kazanayım diyerek takım değişir diye laflar edip milleti kandırıyor. iyi bi usta bulursan işini ucuza halledebilirsin. :tamamdir bu arada baskı balata 300-350gb özelde değişiyor ama dikkat et üzerinden çıkanla aynı marka olsun
Öncelikle selamlar tekrardan.
Bilgimi paylaşmayı severim uygun görürseniz kendimce düzeltme ekleyim. Triger bakımı kısa aralıklarla basitçe yapılabilen bi bakım değil bildiğiniz üzre, aynı zamanda riskinide benden daha iyi biliyorsunuz. yukarıda verdiğim 350 - 400 ytl fiyat işçilik hariç trigerin değdiği muattab olduğu tüm dişli ve bilyaları kapsıyor. Triger bakımında ise kayışı değiştirmek sanıldığı kadar kolay olmuyor bu vesile ile diğer 90,000 e ulaşana kadar içiniz tam olsun istiyorsanız bahse konu olan tutara razı olmak gerekir. Bahsettiğim servis fiyatı da 550 ytl doğuş ankara nın telde verdiği fiyattır.
Tüm arkadaşlarımın mk4 lerinin tekeri düz bassın diiyorum...
-
.
-
bu senin 26. madde dediğinde dikkat edersen rulman ,ek ücrete tabidir diyor,he servisin uygulaması,
yani müşteri geldikten sonra ,bide sökülünce mecbur kalıp değiştiririz hesabı düşünerek yazmışlardır :tamamdir
-
.
-
Arkadaşlar bende bakım periyotları vardı bulursam ekleyeceğim. 90bin de triger değişiyor ki benim arabamınki 7yaşında 60binde değişti. Bence 90bin olmasa bile 5-6 yılda bir değişmeli.Arkadaşlarımın arabaları ile beraber 9-10 tane triger değişiminde bulundum. Japonlar ve vw bu konuda şanslı bakım aralıklarımız uzun .16 v ler için üstten çift egzantriğin triger set+v kayış set fiyatı 210-220 ytl işçilik iyi bir ustada 80-100 ytl. Yalnız ustanın iyi olmasına çok dikkat etmeli bir arkadaşım her hangi bir ustaya gidip triger taktırdı adam sente atlatmış araba kükremeye başladı. 1000ytl masraf dediler şimdi hurdacı hurdacı geziyoruz iki egzantrik, subaplar, keçeler vs vs.. Bildiğiniz usta varsa ona gidin her yiğidin harcı değil. VW devir daimi(trigerle birlikte değişir derler) mersedes gibi tamamiyle metal plastik yok ben ilk trigerde değiştirtmedim 140.000 de ikinci trigerde değiştireceğim şimdi aracım 98000 de. Trigeri 80.000 de sağlama alıp değiştirmek bana mantıklı geliyor çünkü arabamın limitlerini sık sık zorluyorum. 90000 normal sürüşiçin geçerli.
-
2001 aracım 48 binde. 45 binde triger i değiştirdik. Toptan bakıma aldık. Tam olarak ne yapıldı hatırlamıyorum ama 400 - 500 arası bir fatura gelmişti.
-
Slm iyi bi ustaya gitmeni tavsiye edrim sonuçta ağır bi bakım her 5 senede bi değiştirilmesi gerektiğini biliyorum kilometre doldurmasa bile kayışın toz ve yağlardan deforme olması ihtimali var
-
Aracım 1999 model golf ve daha 32000 de şuana kadar hiç triger kayışını değiştirmedim ve değiştirmekte tereddüt ediyorm değiştirsemmi diye kararsız kaldım bana fikir verirseniz sevinirm şimdiden teşekkür ediorm
-
yapma kardeşim tamam 60000 km değişir ama yılda var malzememnin eskimesi sorunu yani 4 yılda bir değişmesi gerekir hadi beş olsun ama muhakkak değiştir çünkü triger motorun hayatı allah göstermesin motoru kucağına lır yenisini ararsın. üç kuruş para tutar onun yanında
-
triger kayışı 90.000km de bir değişiyor, km dolmasa bile 4 yılda bir değiştirilmelidir.
vw nin kendi resmi sitesinden bakımlarla ilgili bilgi var, oradan faydalanabilirsiniz.
triger idare edere gelmez, koparsa veya sıyırırsa çok üzülürsünüz ama iş işten geçmiş olur.
bence riske atmayın motorunuzu.
-
Teşekkürler ilk fırsatta trigeri değiştiriyim ozaman