vwtr.net
Volkswagen => Caddy, Transporter ve Caravelle => Konuyu başlatan: strong - 10 Ocak 2008, 03:20:35
-
Girişi değiştireyim dedim(yanlış anlaşılıyor). Konu bu yorumlar sizin ;
-
bence mazotun ıyısı kotusu vardır kalıte farkı
-
iyi bir istasyondan alıyorsan bence yoktur iyi dediğin şey sadece katkı
-
en guzel katkı yagdır oda kamyonlar ıcın gecerlı ;D
-
neden ki yakıt motor içindir ve her motor da aynıdır.(çalışma prensibi olarak) kamyon araba traktör ne farkeder ki. aynı piston aynı gömlek aynı pompa v.s ...dizel için diyorum
-
strong sen cok ılgılenmıyorsun galıba bu motor ıslerı ıle...Evet prensıblerı aynı ama gunumuzde son cıkan dızel olan ve eurodızel kullanın dıyen motor fırmaları pompaları eskı pompalara gore kanallarını daha once ve memelerınıde dıgerlerıne oranla daha ınce acıyorlar ınjeksıyon sıstemınde puskurtme oldugu ıcın euro dızelde normal dızele gore daha ınce oldugu ıcın mekanızma ıcerısınde daha rahat calısma ve patlama olanagı saglıyor ama yok bence farkı dıosan biodızel de kullanabılırsın...o da yakıt o da bıraz cırkın kokuyor ama dedıgın gıbı yakıt ıste goturup getırır senı nereye kadar bılemem...strong kardesım burda adamın bırı normal dızelden oturu enjesıyon ve pompa sıstemını ve buna baglı olan motor parcalarını 100.000 km de degıstırmek zorunda ki sole de bır durum var .
Bu bızım turkıye ye eurodızel gelmeden once bmw-mercedes-vw-opel-hyundai cart curt bunun gıbı fırmaların hangısı kacar tane serı ve bırazdaha teknolojık dızel motorlu arac sokuyolardı memlekete soksalardı normal mazottan oturu arıza cıkaracak ve fırmaların prestıjlerı kendı acılarından zedelenecegı ıcın bole bı gırısımde bulunmadılar....ama şimdi euro dan sonra olası denetımlerın kontrolunden sonra sıklasmaya basladı dımı....euro gelmeden once yurtdısından gelıpde mazottan sıkayetcı cok gurbrtcı arkadaslarım vardı benımmmm buda bır ornek sana suankı kullandıgın arac ıcın euro kullanman gerekıyor kardesım benımmm...
-
neden ki yakıt motor içindir ve her motor da aynıdır.(çalışma prensibi olarak) kamyon araba traktör ne farkeder ki. aynı piston aynı gömlek aynı pompa v.s ...dizel için diyorum
ozaman bı dene ıstersen yarın mazot al ıcıne yag kat depoya kendın bakalım ne oluyo ::)
-
neden ki yakıt motor içindir ve her motor da aynıdır.(çalışma prensibi olarak) kamyon araba traktör ne farkeder ki. aynı piston aynı gömlek aynı pompa v.s ...dizel için diyorum
kamyon enjektörleri pompalarıyla kendi aracının kini bir tutuyorsan yakıt aynı doğru diyosun hatta istersen sen normal dizel de alma ıraktan kaça mazot getirelim litresi 1,5 ytl bedava yani...:)lütfen biraz daha araştırmacı olmakta yarar var önce bir eurp dizeli tanı ondan sonra böyle yorumlar yap...
-
kamyon enjektörleri pompalarıyla kendi aracının kini bir tutuyorsan yakıt aynı doğru diyosun hatta istersen sen normal dizel de alma ıraktan kaça mazot getirelim litresi 1,5 ytl bedava yani...:)lütfen biraz daha araştırmacı olmakta yarar var önce bir eurp dizeli tanı ondan sonra böyle yorumlar yap...
farkındaysan iyi bir istasyon için yazdım.
-
ozaman bı dene ıstersen yarın mazot al ıcıne yag kat depoya kendın bakalım ne oluyo ::)
yakıta yağ katmak eski bi anlayış ben bunun kursuna gittim ve motor hocalarının söylediği birşey var ''yakıta asla yağ katmayın'' ayrıca sen ne cins bi araç kullanıyosun merak ettim, bu yazdıkların karşısında.
-
CEMLİNE ; bütün dizel araçlarlar injeksiyon sistemi ile çalışır turbo araçların farkı sadece yüksek basınçlı hava tribülasyonudur. yakıt sadece sıkışınca patlar ve yüksek basınçlı havayı sadece turbo motorlar sağlar.
-
CEMLİNE ; bütün dizel araçlarlar injeksiyon sistemi ile çalışır turbo araçların farkı sadece yüksek basınçlı hava tribülasyonudur. yakıt sadece sıkışınca patlar ve yüksek basınçlı havayı sadece turbo motorlar sağlar. bilmiyorsun derken bilgin kadar yorum yaz ve asla başkasını yargılama. ve ünlemlerinde asla bilgiçlik taslama.
iide strong kardesım bızde aksını solemedık kı zaten yada sole bole calısır demedık kı ben sadece yenı nesıl dızel motorların pompalarının normal mazot ıle calısanlara gore artık farklı uretıldıgınden bahsettım...bılgıclık taslamıyorum burası forum sıtesı yazdıklarımda aksı bısı olsa 3 kısıde bana yazardı uyarı yaparlardı ama bız senı uyarmaya calısıyoruz kullanma zararlı dıe sen anlamıyorsun o ayrı....madem cok i bılıon sor hocalarına gel burda tekrar yaz farkını bızde uzman ellerden ogrenelım neyın ne oldugunu....
-
ben kamyon kullandıgım zamanlarda katıyodum yagı normal araba ıle kamyon bır mı yanı sımdı o yuzden dedım bı yag koy mazota karıstır dedım noluuyo dıye ;D
-
bence yeni dizellerin hepsinde euro dizel inceliği dierine göre daha fazla ve kamyon daki arabadaki dizel aynıdır diyemezsin dizel dizeldir değildir bizim taksi dizel 15 40 yağ atıyoruz transit var 20 50 transporteri yeni aldım daha ne oldugunu bilmiyorum ama 15 40 die biliyorum madem dizeller aynı neden aynı yağ değil neden hepsi aynı sesi çıkarmıyo dimi bence euro dizel
-
Dizeldeki kükürt bileşikleri yanma sonucu birbirleri ile birleşerek kükürt dioksit ve kükürt trioksit bileşiklerini oluşturur. Bunun yanında yanma sonucu 1 mol kükürt dioksit ve yarım mol su açığa çıktığı düşünülürse, işte bu kükürt bileşikleri su molekülleri ile birleşince ortaya çok tanıdık bir kimyasal ortaya çıkar. SÜLFİRİK ASİT bu da takdir edersiniz ki motora daha fazla zarar demek yani ne kadar kükürt o kadar motor aşınması ve yıpranma.
Bence arkadaşın fark yok demesinin sebebi ticari kaygılar ve reklamların maliyet ve yönlendirme aşamasında kalmış olması , ülkemiz de bu gibi şüphelerin olması garip değil.
Arkadaşımız soruyu değil yorumunu iletiyor. Fark olmadığını da düşünmesi garip değil ; ama fark var arkadaşım.
-
Bir de iki yakıt arsındaki fark bir iki yıl içinde motor sesinden fazlaca belli oluyor. :(
-
ALINTIDIR
1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.
2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.
3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.
Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.
Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.
Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.
Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.
Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.
Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.
Umarım şüphelerin için işe yarar bilgiler içeriyordur. ;)
-
Burzum yorumun için sağol . Arkadaşlar ben normal dizeli savunuyo gibi olmak istemiyorum ama öyle bi durum ortaya çıktı gibi. Aralarında tabiki de fark var buna bişey demiyorum, konuya baştan değişik yorum gelince hal bu oldu tabiki de euro dizel daha iyidir. Düşük kükürtlü (50 ppm) euro dizel kükürt oranı az olduğu için motoru ve doğayı korur aşınmayı en aza indirir,bunlarda hemfikirim. Ben sadece kullanılabilirliğini yoruma açmıştım. Anket değerlerine bakmanız tavsiyemdir.Demek ki kullanan varmış ;) Ayrıca Burzum arkadaşım konuyu baya iyi biliyor gibisin tebrik !
-
Faydalı olabildiysem ne mutlu bana.
Forum bu yanlış anlaşılmalar da olur zaten.
Senin aracın için kullanılsa iyi olur. Özellikle Total diyor kullananlar bilgine sunarım kardeşim :tamamdir
-
yakıt deposu kapağında Shell V-Power Diesel yazısı var ama ben çok nadiren alıyorum genelde opet ve bp tercihimdir eskiden beri.ya normal alıyorum yada karıştırarak sadece euro dizel koymam depoya.
-
Doğrudur. Ben euro dizelde en çok tercih edilen total anlamında söylemiştim. Sanırım Peugeot ile de bir garanti durumları vardı. Dizelden kaynaklı bir sorun olursa Total garanti servis sağlıyomuş.
Söyleyenlerin yalancısıyım... ;)