vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: Golf_ld - 08 Ocak 2008, 07:34:45
-
arkadaşlar yaklaşık 4 gün kadar oldu diesel aracım hiç huyu olmıyan bir davranış sergiliyo sabah erken saatlerde hele bu sabah >:( canıma ot tıkadı acaba kızdırma bujisi falan mı arıza yaptı inanın bu sabah belki 7 ila 8 defa marşa bastım ve ancak çalıştıra bildim acaba dedim yakıtmı gelmiyo ama sanırım değil yakıt gelmese işe gelemezdim :) ne diyorsunuz fikriniz nedir. iyi forumlar
-
dediğin de haklı olabilirsin bizde yeni değistirdik sarı ısık söndümü mars alıyor sorun yok bi baktır.
-
bunu röleden falan yapmaz sanırım dimi genelde bu tip hatalar galiba kızdırma bujisinden oluyo
-
evet dizellerde bu sorunlar yasanıyo kızdırma bujilerinden calısmayanın olması yuksek ihtimal
-
hocam bende golf mk2 diesel var motorlarımız hemen hemen aynı sayılır...
geçen sene kışın benimde aynı problem vardı çalıştıramıyodum yokuş aşağı vurdurmayla bile zor çalışıyodu...
kızdırma bujilerini değiştirdim bu kış kar yağdığında sırf denemek adına ilk çalıştırmada aldı....
marş motoruda kaçırıyo olabilir tabiii....
-
serhan cığım kızdırma bujilerin bir tanesi bile bozuk yada patlak olsun baya geç alır ve arkadan beyaz duman atar :tamamdir
-
serhan cığım kızdırma bujilerin bir tanesi bile bozuk yada patlak olsun baya geç alır ve arkadan beyaz duman atar :tamamdir
refik usta doğru söylüyo biri patlak olduğu zaman wurdursanda cok zor calışıyor
-
muhtemelen öyle :( patlak sanırım bujilerden biri öldür çalışmıyo tekmarşta çalışan makina peki kızdırmanın hepsini mi değişmeli refik abi en sağlıklısı hangisi sence
-
biraz reklama girecek ama marka ne önerirsiniz ?
-
marka zaten bosch sağlıklısı :tamamdir aslında o bujileri tek tek ölçüp ona görede değişmeli, derim ;)
-
hımm bu ilginç tek tek ölçmek derken sanırım tektek elektrik verip denemek diye algılıyorum doğrumuyum :)
-
evette bide aslında onun ucunun kızarmasını görmek gerekir :tamamdir
-
evet bu sabah arabam çalışmadı :bekleriz: malesef akşam iş çıkışı kızdırma bujisi aldım 4 adet bunlardan sadece akşam karanlığı olduğu için 1. ve 4. pistondakiler daha kolay erişle bilir oldukları için onları yeniledim ve araba çalıştı ;D ,çıkan kızdırmaları test ettim çalışıp çalışmadıklarını bir tanesi hiç çalışmıyo diğeri ise ısınıyo ve böylelikle diesel de kzıdırmanın ne kadar önemli bir aksam olduğunu bir kere daha öğrendim
-
evet bu sabah arabam çalışmadı :bekleriz: malesef akşam iş çıkışı kızdırma bujisi aldım 4 adet bunlardan sadece akşam karanlığı olduğu için 1. ve 4. pistondakiler daha kolay erişle bilir oldukları için onları yeniledim ve araba çalıştı ;D ,çıkan kızdırmaları test ettim çalışıp çalışmadıklarını bir tanesi hiç çalışmıyo diğeri ise ısınıyo ve böylelikle diesel de kzıdırmanın ne kadar önemli bir aksam olduğunu bir kere daha öğrendim
:tamamdir
-
:tamamdir :tamamdir :tamamdir
-
bu sabah yine tekler gibi yaptı makina ben de yedek aldığım kızdırma bujisi rölesini de değiştirdim ,eskisini açıp baktım platinlerinde erime oluşmuş ve meme yapmış şimdi sorun yok inşallah 3 saat sonra motor soğudu ve marşa bastım tak diye çalıştı bu sefer görev tamamdır arkadaşlar ;D
-
benim ki de sabahlari 2 ısıtma çalişiyor ama sanırım marşla ilgili bir sorunum var biraz geç alıyor...ayrıca dizel araçlarda mümkün olduğunda 2 ve ya 3 ısıtma ile çaliştirmakta fayda var...
-
hımm haklı olabilirsin özelliklede soğuksa hava katılıyorum akü vede marşta çok önemli
ben hafta sonu aküm yeni ama yinede şarza bağlıycam evde :)
-
hımm haklı olabilirsin özelliklede soğuksa hava katılıyorum akü vede marşta çok önemli
ben hafta sonu aküm yeni ama yinede şarza bağlıycam evde :)
maşallah serhan abi ew atölye gibi galiba :)
-
heheh az bişi öyle eskiden kalma bi alışkanlık tamir etme hobisi aslında tofaşla gelişti bu ne yalan diyim ;D
-
selamlar hocam sabahları veya motor soğukken araç çalışmıyorsa bakılacak tek yer ve iki durum vardır egsoz oluyor o bakılacak mübarek yer. birincisi egsozdan duman atıyorsa: ki mazot geliyor pompa bu gelen mazotu basıyor enjektör püskürtüyor demektir egsozdan çıkan duman mazotun tam yanmamış halidir mazot tam yansa zaten araç çalışır bu durumda kızdırma bujileri yada kızdırma rölesi bozuk demektir eğer bujinin sadece birisi bozulmuşsa araç tekleyerek anormal biçimde çalışır az bişey ısınınca keser. ikincisi: Duman atmıyorsa ya mazotu geri salmıştır yada mazot pompasında bi sorun var (çok masraflı oluyo genelde) demektir. :tamamdir SAYGILAR.
-
teşekkürler verdiğin bilgiler için saygılar :tamamdir
-
aslında şöylede bişey var araba çalıştıktan sonra tekrar kızdırma ışığı yanıyo ve kızdırmaya yaklaşık bi 20 sn devam ediyo bunun nedeni nedir normal olduğunu sanmıyorum elektriksel bir sorun olabilir mi ?yada röle nin böyle bir özelliği mi var
-
Motor çalıştıktan sonra kızdırma lambasının yanmasını kızdırma rölesinden yapar bu durum hiç normal değil ve bujilerin ömrünü kısaltır bu durumu hemen elektrikçine gösterirsen iyi olur rölenin değişmesi gerekiyorsa fiyatına bak çok pahalıysa peugeot j9 minibüslerinkini takıyorlar 35 ytl civarlarında olması lazım. buji sorunundan uzun süre kurtulmak istiyorsan kızdırma bujilerini bosch'un duraterm marka özelliklede krom (chromium) serisinden takarsan bujileri unutursun iki kat daha fazla kullanım garantisi veriyor. saygılar.
-
keklikçi kardeş çok sağ ol dediğinde haklısın elektrikçi en güzel çözüm :tamamdir
-
benim arabanın kitapçığı duruyodu (ingilizce)
geçenlerde okumuştum. Bu alman montajlar için geçerli mi bilmiyorum ama kızdırma buji lambasının 2 saniyede bir yanması (yaklaşık) mazot deposunun orada mazottaki suyu ayırmak için kullanılan bir kutucuğun dolduğuna ve dökülerek temizlenmesi gerektiğine işaret ediyor. ya da bu kutucuk çıkarılmıştır aradan ondan da yanıp sönüyodur.
Ancak bende de araba nizami bir şekilde çalışmasına rağmen çalıştıktan bir süre sonra bu dediğim lamba daha sıkça yanmaya başladı.yani saniyede 2 defa gibi bir şey.bunun sebebini bilen var mı?
-
hocam kusura bakmassanız hazır konu açılmışken benim araçta dizel mk1 ve ilk ısıtıcıları bekledikten sonra çalışıp stop ediyor ardında tekrar ısıtıyorum bir daha basıyorum marşa alıyor fakat kısa bir süre beyaz duman atıyor ve tekler gibi çalışıyor bu normal mi yoksa ısıtma bujilerinden birinde sorun falan varsa bunu yapar mı?
-
hocam kusura bakmassanız hazır konu açılmışken benim araçta dizel mk1 ve ilk ısıtıcıları bekledikten sonra çalışıp stop ediyor ardında tekrar ısıtıyorum bir daha basıyorum marşa alıyor fakat kısa bir süre beyaz duman atıyor ve tekler gibi çalışıyor bu normal mi yoksa ısıtma bujilerinden birinde sorun falan varsa bunu yapar mı?
beyaz duman ilk çalıstırmada bendede var enjektörlerden süpheleniyorum zaten ilk çalıstırmadan sonra kesiyor belki sebebi içte kalan fazla mazottanda olabilir.
yag olarak ne kullanıyorsun bende suan 20/50 var ve soguk havalarda teklermiş gibi yapıyor sonra açılıyor
kızdırma bujilerini ve roleni kontrol ettir elektrikçide
-
beyaz duman ilk çalıstırmada bendede var enjektörlerden süpheleniyorum zaten ilk çalıstırmadan sonra kesiyor belki sebebi içte kalan fazla mazottanda olabilir.
yag olarak ne kullanıyorsun bende suan 20/50 var ve soguk havalarda teklermiş gibi yapıyor sonra açılıyor
Aynısı benim içinde geçerli :D :D
-
yağ 20/50 kalın değil mi hele ki kış için ustam kışın 10/40, yazın 15/50 yağ kullanmalısın gerekiyor dedi ama
-
yağ 20/50 kalın değil mi hele ki kış için ustam kışın 10/40, yazın 15/50 yağ kullanmalısın gerekiyor dedi ama
kalın tabi ki arabanın motoru yapılırken usta eklemiş yağı suan devam ediyoruz bakıma kadar sonra incelecek
-
aman dikkat edin bu konuya ben suzukide kalın yağ yüzünden eksantrik kırmıştım kışın