Kendi sitemde incelemesini yapmıştım, bilgileri çeşitli sitelerden derleyerek, burdada yayınlıyım...
Şimdiye kadarki en konforlu Passat.
" Volkswagen Passat ilk kez 1974 yılında yollara çıktı vemarkayı orta sınıfta temsil ediyor.
" Türkiye'ye dördüncü jenerasyondan itibaren ithal edilmeyebaşlanan otomobil 1996 yılından günümüze kadar 40 bin adetten fazlamüşteri buldu.
" Beşinci jenerasyonu 2005 yılının başındaki Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Passat, Trendline, Comfortline ve Highline donanım seçeneklerine sahip.
Donanım Seçenekleri Olarak;
(http://img72.imageshack.us/img72/3571/ads305zjz0.png)
. Passat 1.6 FSI A/T Resimlerini İnceliyoruz.
(http://img72.imageshack.us/img72/3707/23657769as4.jpg)
(http://img529.imageshack.us/img529/9069/11gq7.jpg)
(http://img72.imageshack.us/img72/4889/13lk9.jpg)
(http://img529.imageshack.us/img529/5521/12ii3.jpg)
(http://img359.imageshack.us/img359/5842/14px9.jpg)
(http://img359.imageshack.us/img359/4543/15ad6.jpg)
(http://img359.imageshack.us/img359/4660/16ck7.jpg)
(http://img529.imageshack.us/img529/5636/17zh2.jpg)
(http://img261.imageshack.us/img261/4926/18vq8.jpg)
(http://img261.imageshack.us/img261/156/19ih8.jpg)
(http://img529.imageshack.us/img529/5681/110af7.jpg)
(http://img72.imageshack.us/img72/9854/111dp9.jpg)
(http://img261.imageshack.us/img261/2525/112ih4.jpg)
<hr>
Euro-NCAP testlerine tabi tutulan Passat beş yıldızla ödüllendirildi.Otomobilin şasisi sağlam bulunurken, minimum deformasyon gösterdi.Yaya güvenliğindeyse kabul edilebilir bir nota ulaştı.
Şimdide arabam.com'un incelediği 1.6 FSI ( en güçsüz) modelini inceliyoruz.
Sürüşİzlenim
Yenilenen Passat'ın tasarımı bir önceki versiyonun çizgisinde? Volkswagenmühendisleri tıpkı Golf V'teki gibi radikal çizgilere sahip birotomobil yaratmak istemiş. Bunun yanı sıra selefine göre daha prestijlibir görünüm kazanmış. Özellikle ön farlar ve radyatör ızgarası buarzunun doruğa ulaştığı noktalar. Arka kısımda kullanılan yuvarlakformlu stoplar sahip olduğu LED teknolojisiyle dikkat çekiyor. Yenilemeoperasyonuyla birlikte Passat'ın boyu selefine göre 62 mm artırılmış.Passat'ın iç mekanı Golf'ten esintiler taşıyor. Müzik sistemi, klimave cam açma butonları bire bir aynen aktarılmış. Büyüyen boyutlarotomobilin iç mekanında da hissediliyor. Önde ve arkada uzun boylulariçin dahi yeterli yer sunuluyor. Baş mesafesi ön bölümde sorunsuz.Ancak arkaya doğru tavanın ciddi şekilde alçalıyor olması arka koltuklarınuzun boyluları bunaltacağını düşündürüyor. Artan boyutlarla birliktePassat selefinden 10 litre (485 lt) daha fazla bagaj hacmi sunarhale gelmiş.
Test ettiğimiz Passat'ta VW Grubu'nun pek çok modelinde görev yapanFSI teknolojisiyle donatılmış 1.6 litrelik bir motor görev yapıyordu.Direkt enjeksiyonlu motor 6000 d/d'de 115 HP güç, 4000 d/d'de 155Nm tork üretiyor. Alt devirlerde otomobilin ağırlığı sebebiyle birazağır kalan motor daha sonra gücünü hissettiriyor. Ancak bu his ortasınıf bir aile sedanından daha öteye geçemiyor. Yaptığımız testte0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaştık. Son hızınıysa 200 km/solarak ölçtük. Son hıza ulaşmak için uzun düzlükler ve sabırlı birsürücü gerekiyor. Passat 1.6 FSI testimiz süresince 8 litrelik birtüketim ortalaması gösterdi. 70 litrelik deposuyla menzili 875 km.
Otomobilin süspansiyon sistemi yeterli konforu sunuyor. Ancak sistemkısa darbeleri iç mekana yansıtıyor. Elektronik sistemlerin de katkısıylayol tutuş sorunsuz. Direksiyon sisteminin tepkileri net ve hızlı.Test aracımızın donanımında bulunan ve yokuşlarda geri kaymayı önleyen'Auto Hold' teknolojisi gayet başarılı. Fakat sistem devreden çıkarkensarsıntı yaratıyor. ABS destekli fren sistemiyse başarılı bir performansgösterdi. Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 37 metre degeldik.
Passatın Türkiye'deki satış fiyatları;
(http://img72.imageshack.us/img72/1467/ads305zlh8.jpg)