vwtr.net
Volkswagen A.G. => Bentley, Bugatti ve Lamborghini => Konuyu başlatan: ®oyal - 06 Aralık 2007, 10:44:11
-
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/fldrg.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/y67Tq.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/1yxL8.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/BJh5o.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/aAirT.jpg)
- Sadece 20 adet üretilen Lamborghini’nin muhteşem “Supercar” modeli gün yüzüne çıktı
Lamborghini, Frankfurt Motor Show’da yeni modeli Lamborghini Reventón’u sundu. Sadece 20 adet üretilen ve her biri 1 Milyon Euro değerinde (vergiler hariç) olan Lamborghini Reventón, Murciélago LP640 ’ın teknik temeli baz alınarak üretildi. En hızlı uçaklardan esinlenilen Reventón özel tasarımı ve dinamizmiyle dikkat çekiyor.
Reventon, 6.5 litre hacimli klasik 12 silindirli Lamborghini motoru, 8000 devirde 650 beygir gücünde. 100km/s’ye 3.4 saniyede ulaşan Reventón’un azami hızı 340 km/s’in üzerinde.
Dış tasarıma uygulanan yenilikçi etki Reventón ’un kokpitini de karakterize etmektedir. En üst kalite standartlarıyla uyumlu alcantara, karbon, alüminyum ve deri kullanılarak tasarlanan ve üretilen iç mekânda, gelecek nesil kokpitlerden esinlenilmiştir: Kokpit, tıpkı modern uçaklar gibi kumandalar ve yenilikçi görüntü modlarına sahip üç adet TFT-LCD ekranı da içermektedir. Bir düğme dokunuşuyla sürücü, iki araç görüntüleme modundan birini seçebilme imkânını yakalamaktadır.
Reventon’un adı Lamborghini geleneğine uygun şekilde seçildi. Reventón, Don Rodriguez ailesine ait, güreşçi bir boğaydı. Reventón, en ünlü boğalar listesinde yer almaktadır. 1943 yılında ünlü boğa güreşçisi Felix Guzman’ı öldürmekle tanınmaktadır.
Teknik veriler
İskelet: Karbon fiber bileşenlere sahip, yüksek seviyede dayanıklı tüp çelik yapı.
Karoser: Tavan ve dış kapı panelleri (çelik) hariç karbon fiberden yapılmıştır.
Direksiyon
Tip Mekanik güç destekli (Kremayer-pinyon dişli)
Sağ elle çevirme turu 12.55m (41.17 ft)
Jantlar ve Lastikler
Ön 245/35 ZR 18
Arka 335/30 ZR 18
Motor
Tip 60°de 12 silindir
Silindir ve strok 88mm x 89mm (3.46 inç x 3.50 inç)
Hacim 6496 cc (396.41lin³)
Sıkıştırma oranı (11± 0.2):1
Azami güç 8,000 d.dak’da 650 bg (478 kW) [motor seçimiyle garanti edilmiştir]
Azami tork 6,000 d.dak’da 660 Nm (487 lb-ft)
Motorun araç içindeki konumu Orta-arka bölümde uzunlamasına yerleştirilmiştir
Silindir kafaları ve motor bloğu Alüminyum
Emme sistemi 3 çalışma moduna sahip değişken geometri
Zamanlama
Silindir başına 4 supap / üstten 4 eksantrik
Şanzıman zamanlaması 2 zincirli
Sürekli zamanlama değiştiricisi (dahili ve harici) Elektronik kontrollü
Ateşleme sistemi
Ayrı bobinli statik tip ateşleme sistemi (her bir ateşleme bujisi için bir adet)
Ateşleme sırası 1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Yakıt sistemi / püskürtme
Lamborghini LIE elektronik motor kontrol ünitesi, çok noktalı, sekans sınırlamalı, DRIVE BY WIRE (elektronik gaz kontrol sistemi)
Yağlama sistemi
Tip Kuru tip yağ karterli
Kurtarma pompaları 2 dişli pompası
Devir pompası 1 dişli pompası
Soğutma sistemi
Tip Basınç devreli su soğutmalı
Aktarım
Aktarım tipi Viskoz Çekiş sürekli dört tekerlekten tahrik sistemi
Vites kutusu 6-ileri mekanik vites kutusu
Kavrama Kuru tip tekli disk
Debriyaj diski çapı 272 mm (10.7 inç)
Aktarma oranları
Vites kutusu:
I. 1:3.091
II. 1:2.105
III. 1:1.565
IV. 1:1.241
V. 1:1.065
VI. 1:0.939
Geri vites 1:2.692
Frenler
Her aks için vakum servolu bir adet olmak üzere, ikili bağımsız devreli, hidrolik aktarmalı, pedal kontrollü 4 adet kendinden havalandırmalı rotor. ABS kilitlenmeyi önleyici aygıt + DRP işlevi. Çelik fren hatları
Ön rotor Ø 380 x 34 mm (14.96 inç x 1.34 inç)
Ön kaliper silindirleri N. 8 (32-28mm/ 32-28mm) (1.26 inç-1.10 inç/1.26 inç-1.10 inç)
Arka rotor Ø 355 x 32 mm (13.98 inç x 1.26 inç)
Arka kaliper silindirleri N. 4 (40-44mm)(1.57 inç-1.73 inç)
Seramik rotor sistemi (İsteğe bağlı donanım)
Ön rotor Ø 380 x 38 mm (14.96 inç x 1.5 inç)
Ön kaliper silindirleri N. 6 (32-36-38mm) (1.26 inç-1.42 inç-1.5inç)
Arka rotor Ø 380 x 38 mm (14.96 inç x 1.5 inç)
Arka kaliper silindirleri N. 6 (32-36-38mm) (1.26 inç-1.42 inç-
1.5inç)
El freni Mekanik, arka tekerleklere etkiyor
Süspansiyon
Mafsallı, dört kenarlı 4 tekerlek bağımsız sistem. Hidrolik amortisörler ve eş eksenli helezoni yaylar. Ön ve arkada ikili destekli, savrulmaya, batmaya ve çökmeye karşı koruyucu bar.
Performans verileri
Azami hız 340 km/s (211.3 m/s)
0-100 km/s (0-62 m/s) hızlanma 3.4 saniye (daha önce 3.8 saniye idi)
Ölçüler
Dingil mesafesi 2665 mm (104.92 inç)
Toplam uzunluk 4700 mm (185.04 inç)
Toplam genişlik 2058 mm (81.02 inç)
Toplam yükseklik 1135 mm (44.69 inç)
Kuru ağırlık (yakıt ve herhangi bir sıvı olmadan) 1665 kg (3670.7 lb)
Ön iz genişliği 1635 mm (64.37 inç)
Arka iz genişliği 1695 mm (66.73 inç)
Ön çıkıntı 1080 mm (42.52 inç)
Arka çıkıntı 955 mm (37.60 inç)
Dış aynalarla birlikte azami toplam genişlik 2215 mm (87.20 inç)
Sıvı kapasiteleri (litre)
Motor yağı 12 litre (3.17 gal)
Şanzıman yağı 3.5 litre (0.92 gal)
Ön diferansiyel yağı 1 litre (0.26 gal)
Arka diferansiyel yağı 2.5 litre (0.66 gal)
Soğutma devresi 15 litre (3.96 gal)
Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi 32.3 litre/100 km
Şehir dışı 15.0 litre/100 km
Karma 21.3 litre/100 km
CO2 emisyonları 495 g/km
-
hoşşş
-
Hımmm. :saygılar
-
Otohaberdemi neydi okumuştum, gerçekten araba değil makina yani savaş uçağının yanında resmi vardı pilotlarla cok acayip bi manzara yansıtıyodu...Deli bir makina :D :D :D :D
-
vw satın aldıktan sonra,lamborghini bile ilerledi ;)
-
Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi 32.3 litre/100 km
ohaa çok yakıo bu be, ben almam bunu :p
-
Otohaberdemi neydi okumuştum, gerçekten araba değil makina yani savaş uçağının yanında resmi vardı pilotlarla cok acayip bi manzara yansıtıyodu...Deli bir makina :D :D :D :D
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/IiuRS.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/a2CKB.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/4AgbV.jpg)
-
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/4AgbV.jpg)
Normalde bu tip 2 kişilik arabaları sevmem ama, deli bişey olmuş. Bu sevdirir belki bana :D
-
tüp takılır mı buna :p
-
bugattiyle kafa kafaya sanırım :)
-
bugattiyle kafa kafaya sanırım :)
ve bugattiden daha yakışıklı :D
-
ve bugattiden daha yakışıklı :D
bugatti acaip tipsiz araba..bunun yanindan şimşek gibi geçer o başka :) düz modeli bugattinin 1001 beygir :D
ama tercihim her zaman lamborghini - aventador
-
bugatti acaip tipsiz araba..bunun yanindan şimşek gibi geçer o başka :) düz modeli bugattinin 1001 beygir :D
ama tercihim her zaman lamborghini - aventador
ben reventoncuyum artık. gran turismo 5 oynuyorum bi ps3 cafede. adamlar konsol falan yapmışlar spor koltuk 6 ileri manuel vites + tiptronik falan filan. acayip oluyo.
hatta vw aşkıma yenik düşüp mercedes sls amg karşısına golf v GTI ile çıktım ;D
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/k9i0.jpg)
buna çok benziyor
-
Tüketim (DIR 1999/100/CE’ye göre)
Şehir içi 32.3 litre/100 km
ohaa çok yakıo bu be, ben almam bunu :p
sen bunu al atiker marka tüp taktırırsın fıstık gibi olur >:D
-
Litresine türkiye şartlarıyla bakarsak 100kmde 145 lira yakıyor oda km başına 1,5 lira gibi birşeye denk geliyor :) zamanımız şartlarında golf 5 gti basınca 1,25 yakıyorsa pek bir fark yok gibi ama benim araç km başına 0,25 yakıyorsa intihar ederim yinede binmem buna :D