vwtr.net

Otomobil Forumu => Karşılaştırmalar => Konuyu başlatan: aliis - 03 Aralık 2007, 00:09:39

Başlık: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: aliis - 03 Aralık 2007, 00:09:39
karsılastırmayı performans acısından yapalım,
eg veya dx makina yı ele alalım vw hayranlığımızı bir kenara bırakıp objektif olarak degerlendirirsek ,esdeger güçlere ulasmak için  türkiye sartlarında atmosferik sekilde hangisini daha iyi ve daha ucuza  yükleyebiliriz?
 106 gtı perf. parcası  ve bulunma imkanı faazla dolaysıyla ucuz, mk1 için ise sanırım yurtdısı calısmak gerekiyor, sizce?


Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 03 Aralık 2007, 14:25:19
her şekilde 106 gti derim.yalnız golften daha çok para yer.karşılaştırdığın motorlar yanlış dx ve eg 106nın motorunun yanında en baştan geride kalan makineler.bu 3 motorada taamen aynı işlemleri uygula 106 açık ara farkla motor gücü olarak büyük fark atar.illa golf motoru karşılaştırcaksan pl yada kr ile karşılaştırmanı öneririm.106 gti eg.ev.dx gibi makinelerin bagaj kapağından geçer  :Ddoğruları kabullenmek gerekir ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: aliis - 04 Aralık 2007, 10:49:05
keske türkiyede polo gtı olsaydıda onunla karsılastırabilseydik...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 04 Aralık 2007, 11:26:18
yurt dışında malesef ki var türkiyeye de gelecek diye beklerken motor diğer modellerin üzerinde geldi.140 lık golf le kıyasladığımızı düşünelim yine 106 gti derim standart motorlarda.yalnız modifiye söz konusu ise biri aşırı besleme hazır diğeri standart bir motor olduğundan golf önceliklidir :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 04 Aralık 2007, 12:32:04
106' ların en kolay performans kazanımı chip tuning. Standartı 7.200 ddr çeviren 106 gti, chip ile 8.000' i görüyor. Bizim araçlarda ise bu işi dereceli egzantrik ile sağlayabiliyoruz. Tabiki iyi toplanmış bir Golf 1 gti, her türlü verir püsküyü.  :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: aliis - 04 Aralık 2007, 15:11:02
yerel  modifiye sitemizde stock 106 gtı , passat 1.8t karsılastırması vardı iş acayip iddiaya girdi önceki aksam denediler ikiside stocktu 400m de 106 gtı son anda burnunu caıkardı, daha sonra yuklu 106 ile deneme yaptılar  106 dalga gecti passatla
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 04 Aralık 2007, 15:21:16
Bence stock bir mk1 gti, yine stock 106 gti' yı evire çevire geçer.  :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 04 Aralık 2007, 16:39:27
Bence stock bir mk1 gti, yine stock 106 gti' yı evire çevire geçer.  :)
bu iş bencelerle olmuyor kardeşim.sağlıklı bir 106 ile gitmek için bizim motorlara bi kamyon dolusu beygir eklemek lazım.bunu anlamak çok zor değil istanbulun pertin perti 106 gti larına bile sataşsan anlarsın bunu.sen hiç gözüne kestirememişsin bu zamana kdr bellki :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: mcsahan - 04 Aralık 2007, 16:42:11
bencede çok zor. lanet 106lar çok deli yürüyor
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: aliis - 04 Aralık 2007, 16:52:33
o zaman mk1 üzerine abf swap diyelim 8) o zaman bir hayli rahat yurur sanırım :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 04 Aralık 2007, 17:33:13
İyi o zaman. Bence değil, kesin :) İki aracın motoruna yüklensen dahi, yine Golf derim.  :tamamdir
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: volksport - 04 Aralık 2007, 17:59:13
106 yı bilmem ama size tek bi cihaz gösteriyim Peugeottan, gerisinden zaten hoşlanmadım, ilerisindende  hoşlanmıyacağımda kesin...

(http://www.few.vu.nl/~jvwilge/peugeot/205_05.jpg)

Konuya limon sıkmadım umarım... :(
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 04 Aralık 2007, 18:09:46
Bu alemde tek kral, 205 GTI..! Konu kapanmıştır. Sevgiler, saygılar.  ;D
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 04 Aralık 2007, 18:46:05
sağlıklı bir 205 1.9 gti ile yine sağlıklı 106 gti çok az farklarla önde arkada gidiyo yani kafa kafaya denilebilir buna.205 1.6 gti 106 gti ın gerisinde kalıyor malesef.defalarca denedik kendim sahit oldum.durum böle olunca 106 yine önde kazanıyor sanırım.205lerin debimetre sorunu olmasa gerçekten çok güzel makineler frenleri hariç :)zamanında canlarda vardı şimdi aydında bi dayıda olması lazım son gördüğümüzde yanında folyo baskı hayvan figürü vardı gri renkli.şuanda bi arkadaşımda biri 1.6 diğeri 1.9 2 adet 205 gti mevcut.eralp koyduğun resmi duvar kağıdı yaptım e30 u kaldırıp eline sağlık :tamamdir
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: G60 - 04 Aralık 2007, 20:27:23
EG'nin, gerçek gücünü üretebilen bir 106 karşısında şansı yok.
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: cabrio63 - 04 Aralık 2007, 23:28:04
peugeot nun gti ı golf ten baz alarak yaptığını unutmayın.ve 'GTİ' ismi için vw ne para,telif hakkı ödediğinide söyleyeyim.106 gti pistte lamborghini diablo yu bile geçmiş bi araba ama ne yazık ki gerçek gti o değil ;) o bi taklit ve rekabet ürünü.205 te 106 da her zaman apaçi arabası oldu ve öyle kalıcak...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 04 Aralık 2007, 23:58:46
Aynen öyle. Piyasadaki bir çok 106' nın motoru ile zaten oynanıyor. En azından hirbirşey yapmasalar, chip tuning dedigimiz, yeni nesil motorların ECU' ları ile oynanarak, daha yüksek performans kazandığı işlemleri yaptırıyorlar. Sonra da, çok iyi gidiyor, çok hızlı vs. gibi tepkiler ile karşılaşıyoruz. Bu gayet normal. Siz kaç tane, motoru ile oynanmış, gerçek değerleri 110 hp üzeri bir mk 1 gti görüyorsunuz ki, Golf için de aynı şeyleri düşünün yada söyleyin?  :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 05 Aralık 2007, 00:12:12
arkadaşımda halen daha açık filitre bile takılmamış 106 var ciziği bile yok trde 10 tane tam orjinal 106 varsa gti motorlu ilk 3 tedir derim o araba için.yani kısacası standart motor şimdi ben karb taktım millet yine başlıyacak karbtörden verim alınmaz muhabbetlerine onun için eskiden örnek vereyim.bnm aracımda 13" 50 yanak lastik varken üzerinde tüp-tesisat vb extra ağırlıklar yokken,enjeksiyon sistemi yakıtı koklayıp performansı maximum verirken(dynoda 109 hp çıkmıştı)motor daha hiç açılmamışken motorum 8v de olsa 1.8 ve son derece sağlıklı olmasına ve tüm bu artılara rağmen araçları defalarca değişerek kalkmamıza rolling yapmamıza rağmen 106 her türlü bnm aracımla oynadı...konu başta modifiyeye yönelik açıldı fakat konuştuğumuz arabalar standart araçlar araya boş yere chipten vb.den bahsetme.arabalara az merakı olan kişi teknik mantık dahi yürütmeyi bilmesede 106 nın boyundan büyük gidişi oldğunu bilir.bu sebeble bu konuda son yazım 106 ile ilgili boş yere kürek cekmenin manası yok bilmeyen gitsin her türlü denesin 106 ile aracını sonra tekrar konusuruz :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 05 Aralık 2007, 00:40:15
İyi, sen geçilmeye devam et o zaman.  ;D
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: mcsahan - 05 Aralık 2007, 09:45:30
denencek bir şey yok ortada aslında. konu performans açısından yorumlar olarak açılmış. chipti, filtreydi kıldı tüydü karıştırmayın. aralarında teknoloji farkı olan araçları kıyaslamak ne kadar doğru sizce?
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: aliis - 05 Aralık 2007, 10:58:10
denencek bir şey yok ortada aslında. konu performans açısından yorumlar olarak açılmış. chipti, filtreydi kıldı tüydü karıştırmayın. aralarında teknoloji farkı olan araçları kıyaslamak ne kadar doğru sizce?

 teknoloji farkı bir hayli var haklısınız, aslında polo gtı doğru secim ama  turkiyede olmadığı için mk1 ile karsılastırmak zorunda kalıyoruz...

eralpcim perf. acısından esocemin dediği gibi 205 in 106 ile pek fark yok hatta bizim burda corsa gsı nın biri gecmişti ama arac ne kadar saglıklıydı bilmiyorum, ama 205'in yurt dısında Mİ16 olanı var onlar felaketmiş,türkiyede onlardan birkac tane olması gerek
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 05 Aralık 2007, 11:06:22
mı 16 dediğiniz makine avrupada bu işlerden profesyonel anlamda anlayıp orjinali saklayabilmek için deli paralar verilen bir makine.özelliklerinden birisini belirteyim sadece dünyada egzos manifoldu motoruyla en iyi uyum sağlayan araçtır mı16.hiç bir performans markası orjinalinden daha iyisini yapamamıştır.bu örneğe göre düşünürsek makinenin nsl bir şey olduğunu anlamak çok zor değil.

bu sırada ibocum ben aracımın o haline rağmen geçiliyorduysam gecen autodroma desibel drag'a gittiğimizde bi hayli gerilerden izledin bnm aracı ii hatırlsarsın yavv senin araç baya ii gidiyormuş deyip durdun ya hani unutmamışsındır heralde...ben enjeksiyon ve 13 lastiklerle 106dan fark yedim her seferinde ama 16 jantlar ve  ufacık karbüratörle artı tesisat artı tüp simidi artı lpg ile giderken o farkları attım sana.artık 106 nın seni nerden nsl gececeğini sen düşünürsün sanırım :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 05 Aralık 2007, 11:09:12
Only fucking is better than gti..! Yeterli sanırım.   ;D
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 05 Aralık 2007, 11:22:39
ibo arkadaş güzel bir soru sormuş bizde güzelce konuşmaya çalışıyoruz geyik yapılcak konuları şaşırmaya başladın sanırım.anlıyorsan konuş alakasız laflar yazıp boş boş güleceksen yanlış konudasın saygılı ol!
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: corrado_g60 - 05 Aralık 2007, 12:27:49
karısmayım karısmayım dıyodum ama dayanamadım :)
evet 106 hafıfılıgınınde avantajıyla garıp bı sekılde ıyı gıdıyorr.
hatta saxo ıle motor olarak 1e1 olmalarına ragmen stock'ta gecıyor saxoyu..
bu konularda ıddaam olmadıgını bılırsın  ama cem  ben burda gectım bıkac 106'yı..
ama pılotaj hataları vardı ama baska bısey fakat tek sefer denenmedı ;)
corradoyla denemıstık  ağladılar :)
bu arada ufak bı not 106cılarda dostlarımızdı yanlıs anlasılmasın ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: corrado_g60 - 05 Aralık 2007, 12:28:22
ama dıger turlu dedıgıne katılıyorum aynı seyler yapıldıgı takdırde 106 daha ustun hale gelır ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 05 Aralık 2007, 12:41:02
saxo 0-75de 106ya boy atıyor ama uzunda 106 alıyor dediğin gibi.106cılar dostumuz o ayrı konu tabi ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: nizam - 05 Aralık 2007, 13:38:10
denencek bir şey yok ortada aslında. konu performans açısından yorumlar olarak açılmış. chipti, filtreydi kıldı tüydü karıştırmayın. aralarında teknoloji farkı olan araçları kıyaslamak ne kadar doğru sizce?

+1453
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: car wolf - 05 Aralık 2007, 14:12:33
http://www.youtube.com/watch?v=rjoDRI1ppXk
bu yeterlimi???
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 05 Aralık 2007, 14:13:43
Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı (http://www.youtube.com/watch?v=rjoDRI1ppXk)
bu yeterlimi???

O videoda ayrıca Seat Cupra ve Saxo VTS' de var. Onu başlığa yazmamışlar.  ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: car wolf - 05 Aralık 2007, 14:16:17
saxo ile 106 aynı işte sonuç abi saxo en arkada kaldı ;D >:D :D
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: escocem - 05 Aralık 2007, 14:45:52
bende size golfün vosvosa geçildiği video göndereyim istermisiniz:)neyse her şey açık ortada hiç bir şey bilmiyorsanız açın netten 106 gti ın verilerini okuyun bi,sonrada açıp ev,eg,dx in verilerini okuyun.sonrada her iki motoru inceleyipte vw motorunun zamandan dolayı oluşan geride kalmasına sebeb farklılıkları bi okuyun.başka denecek bir şey yok  :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: car wolf - 05 Aralık 2007, 14:56:50
gönder merak ettim valla ama standart diyorum ben  ;) oynanmış vosvosla geçer ona bişey diyemem.106 ile saxo aynı diyorsunuz 106 tı sonradan uzar diyorsunuz saxo en geride kalıyor 106 uzasa ne olcak
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Sile-R - 05 Aralık 2007, 16:10:26
106 GTi'ın motoru tam aracın tonjaına göre ayarlanmış bir motordur. Dikkat ederseniz aynı marka grupta başka hiçbir tonajdaki araçta kullanılmamıştır. Araj hafifitir, şanzıman oranları motorun devir bandı ile uyumludur.

mk1 GTi ile arasında en az 20 sene teknoloji farkı var. mk1 de hafifi orası öle burası böle. mk1 ler eski teknoloji ürünü otomobiller, karoser pontolarına, tasarımlarına kadar.  Başarısı ayrı, ama 20 sene sonraki 106 GTi ile Golf 1 GTi yan yana koyarsanız...106 GTi neredeyse her konuda üstün çıkar. Bunun için kullanmaya gerek internetten araştırın yeter.

Golf 1 GTi avrupa ülkerinde koleksiyon ve meraklılarının bindiği otomobiller iken, burada ben çok az meraklısı gördüm. Gerisi GTi segmenti araca binmek için ucuz bulup Golf 1 GTi almış. İlk parayı bulduğunda da aracını satıp hatta hurya averip kurtulmayı palnalıyordur. Kaç kişi elindeki Golf 1 GTi'ı komple orjinal restore edip, gözü gibi bakıyo?...Bunu eğer Golf1 GTi'ınıda yapmıyorsanız, eksiklerini tamamlayamıyorsanız zaten siz Golf 1 GTi'ı sadece ucuz oldğu için seviyorsunuz demektir. ( şahısları tenzi ederim )

Okudum okudum...garibime gitti 106 GTi apache arabası bilmemne arabası. 106 GTi kendi zamanının amacına uygun en başarılı otomobilidir. Ben çok severim, iyi otomobilleri başarılı otomobilleri, kaakterli otomobilleri severim çünkü. 106 GTi'da en çok Golf 1 GTi kadar karakterli ve zamanının başarılı otomobilidir. Ama bulunduğumuz zamanda stock bir Golf1 GTi sadece sahibinin ve maraklılarının dikkatini cezbeder, yol performansı ve motor verimlikliği olarak yeni GTi'lar ile verimli bir aşık atma yarışına giremez.

Teknolojiyi göz ardı etmemek lazım arkadaşlar... Adil bir karşılşatırma değil zaten bu.
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 05 Aralık 2007, 16:17:27
Teknoloji farkını ön plana çıkarıyorsunuz. Peki, bir önceki sayfada linki verilen video da bana, teknoloji farkı olayından bahsedebilirmisin ?
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Sile-R - 05 Aralık 2007, 16:30:38
Teknoloji farkı herzaman hızlanma değildir...kendi aracından inip bir 106 GTi'a bin anlarsın ı zaman teknolojinin getirdiği farkları. Daha sonrada çok orj bir 1.8 Golf 1 GTi'a bin bu seferde senin aracaın ile olan farkı anlarsın.

Videoda konuya yaklaşım farklı orada Golf 4 GTi'da var mesela. Golf 4 GTi da kötü mü yürüyor. VW haybeye çalışıyor o zaman. Hatta saxo ona da giydiriyor :) ... Mukayese ile konulara esprili ve historical yaklaşımları karıştırmamak gerekiyor. Orada toplu bir kalkış var dikkat edersen saçma otomobiller saçma değerler elde ediyor.

Golf 1 GTi'ın 0-100 ü 8.7 olarak gözüküyor şimid baktığım bir kayanakta
Golf 4 GTi'ın 0-100 ü 7.9 sn civarında....

Üstelik 400mt hızlanmaları da çok yakın...Orada o farakta saçma zaten  ;)

Sen kendi arabanı eğer 106 GTi ile mukayese edebiliyosan o senin tercihin ama farklı zamnalarda aynı sınıflarda olamaları bu otomobillerin aynı olmaları manasına gelmez. 106 GTi farklı....Golf 1 GTi farklı bir yerde durur. İkiside döneminde ekoldur.



Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Sile-R - 05 Aralık 2007, 16:33:16
Otomotiv sektöründesin zaten sende...teknolojinin getirdiği farkları daha iyi bilmen lazım  ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Firestarter - 05 Aralık 2007, 16:38:14
Eyy teknoloji. Sen nelere kadirsin.  :)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: G60 - 05 Aralık 2007, 17:13:37
Kağıt üstünde bile belli performans konusu...
Videodaki makine 16v oettinger diye tahmin ediyorum ben. EG değil yani...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: aliis - 05 Aralık 2007, 17:17:24
hangi sitenin hangi forumunda 106 ile ilgili karsılastırma veya konu görsek mutlaka sayfalarca tartısma sonrasında konuya kilit oluyor, yukarıda söylenenler gibi ikisi farklı zamanların aracı 106 sayısı cok fazla ve daha güçlü arac ama mk1 sahibi olmakta bir ayrıcalık bana göre, bu konuyu niye actın derseniz uçan kaçan bişeyler almayı düsünüyorum ve bu iki aracatan hangisinin daha avantajlı olabileceğini görmek istedim...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: G60 - 05 Aralık 2007, 17:19:12
Temiz bir 106 bulup vereceğin paraya, bir MK1 GTI al, baştan sona restore et, seni kat ve kat daha fazla mutlu eder, çocuğun gibi olur...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Sile-R - 05 Aralık 2007, 17:23:57
Otururum uğraşırım zaman ve para harcarım, aradığımı bulur, yurt dışı bağlantısı kurarım, yada buradan kurdururum diyorsan GOlf 1 GTi ile uğraş tabi. Keyifli olabilir.

Ben araba ile uğraşmam, sorun çıkmasın, günlük gezicem, işe gidicem, parçasını fazla aramim dersen 106 GTi al. Temizleri biraz daha pahalı oluyor kendi fiyataralığna göre ama normal gene...Talep var nasılsa.

Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: corrado - 05 Aralık 2007, 18:05:12
denencek bir şey yok ortada aslında. konu performans açısından yorumlar olarak açılmış. chipti, filtreydi kıldı tüydü karıştırmayın. aralarında teknoloji farkı olan araçları kıyaslamak ne kadar doğru sizce?
+ 1903
illaki karşılaştıracağız derseniz lupo gti ile karşılaştırılabilir.
performans konusuna gelince 106 tartışılmaz stock halde.
yüklenirse mesala 106 da 2000 dolares harcanıp alınan güç golf 1 de 5ooo dolar harcanıp alınabilir.
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: living-legend - 05 Aralık 2007, 18:15:36
Teknoloji farkı herzaman hızlanma değildir...kendi aracından inip bir 106 GTi'a bin anlarsın ı zaman teknolojinin getirdiği farkları. Daha sonrada çok orj bir 1.8 Golf 1 GTi'a bin bu seferde senin aracaın ile olan farkı anlarsın.

Videoda konuya yaklaşım farklı orada Golf 4 GTi'da var mesela. Golf 4 GTi da kötü mü yürüyor. VW haybeye çalışıyor o zaman. Hatta saxo ona da giydiriyor :) ... Mukayese ile konulara esprili ve historical yaklaşımları karıştırmamak gerekiyor. Orada toplu bir kalkış var dikkat edersen saçma otomobiller saçma değerler elde ediyor.

Golf 1 GTi'ın 0-100 ü 8.7 olarak gözüküyor şimid baktığım bir kayanakta
Golf 4 GTi'ın 0-100 ü 7.9 sn civarında....

Üstelik 400mt hızlanmaları da çok yakın...Orada o farakta saçma zaten  ;)

Sen kendi arabanı eğer 106 GTi ile mukayese edebiliyosan o senin tercihin ama farklı zamnalarda aynı sınıflarda olamaları bu otomobillerin aynı olmaları manasına gelmez. 106 GTi farklı....Golf 1 GTi farklı bir yerde durur. İkiside döneminde ekoldur.





golf mk1 1,8 8v gti : 0-100 km/h 8,1 sn 7g getrıebe (senelere gore farklı sanzıman uygulamalrı oldugu ıcın farklı zamanlar cıkabılır)

o testekı mk1 1600cc 16v oettınger16s makına 136bg 177nm tork 0-100km/h 7 sanıyenın altında 0-400 15,4sn ordakı tum aracları gecer normal....(78-80 arası vw-oettınger gelıstırmesı olarak her kasada  dıger rakıplere govde gosterısı yapmak ıcın cıkmıs bır model mk2 de 16v lımıted var210bg mk3de a59var gıbı cıkmıs bır makına yanı)

teknolojı ve yenı model olması tabıkı avantaj ama motor sanzıman perf olarak temız ve bakımlı bır mk1 106 gtı veya baska markalrın modellerıne ezdırmez kendını...leş pas ıcınde bakımsız mk 1 ler harıc...

golf mk1 makınasına 106gtı makınasında daha az para harcayarak performans alınır ...

en basıt bır mk1 camshaft fıyatına bakın ve seceneklerı gorun 260dereceden 340 dereceye alternatıfler mevcut...cunku o hala daha ustunde ugrasılan kıymetlı bır kasa...

106 zmanın ıyı makınası ama zamanları cabuk doluyor...teknolojı buysa...

ıyı gunler..
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: corrado - 05 Aralık 2007, 18:38:22
sadece egzantrik olarak düşünürsek haklısın cenk.
golf için amerikada uygun fiyata egz ler mevcut.dolar euro farkınında etkısı var.
ama 106 nın sadece chip ile aldığı gücü elde etmek için golfe ne kadar harcamak lazım.
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: living-legend - 05 Aralık 2007, 19:20:15
sadece egzantrik olarak düşünürsek haklısın cenk.
golf için amerikada uygun fiyata egz ler mevcut.dolar euro farkınında etkısı var.
ama 106 nın sadece chip ile aldığı gücü elde etmek için golfe ne kadar harcamak lazım.


sadece egzantrık degıl hersey abi...ne gelıyorsa aklına pıstondan vıraj demırıne rollcageden fren balatasına ne gelıyorsa aklına..

mk1 chıp yapamassın zaten...106 gtı chıp tunıngeden %6-8 arası guc alır...9-10 hp cıvarı yapar..

mk1 golf de 5e gaz kelebegı ve ısıınma regulatoru takarsın 10-12 hp arası alırısın ınan chıp tunıngden daha ucuzdur.. ;D

abı mk 1 makınasından 8v atmosferık olarak 250-260 hp cıkartıyorsun...16v olarak atmosferık 300-310hp cıkaratabılıyorsun...bana gostersenıze abı kac tane 106 veya 306 makınasından atmosferık o guclerı alan var...306 kıtcar var oda 250 bg  :D

abı saka bır yana vw makınalarıyla cok ugrasılıyor aftermarket olsun race olsun cok yarısan ve ugrasan var...o yuzden parca bol ve ucuz...

106 gtı ıyı bır makına lafım yok ama mk1 gunumuzun sartlarında bıle bas eder..yeterkı degerını bılen ınsanların elınde olsun...

ben mk1 ım hıc bahsetmıyım o cunku full race

ama mk2 var abı bizde k-jetronıc sadece abf k-jetronk koyduk.bızım dynoda 121 hp cıkardı sorunları var fırsat bulup ılgılenemedık...ama standart her 306 gtı gelsın deneyebılırız...sorunlu halıyle cok deneyen oldu.. ;D

k.i.b abi gorusmek dılegıyle...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: corrado - 05 Aralık 2007, 20:01:57
tabi işi dünyadaki örneklerle kıyaslarsak senin dediğin çok doğru.
inanılmaz parçası var.ama türkiye şartlarında  106 her yönden avantajlı.
kaç kişi uğraşıp mk1 topluyor. veya toplayabiliyor güçlendirebiliyor cenk.
mk1 chip tabiki olmaz  :D olurda demedim zaten  :tamamdir
chipli veya chipsiz 106 kullanmadım.
sadece superchipli 206 kullandım.inanılmaz gidiyordu.
he ben 106 mı mk1 mi dersen tabiki mk1 tercih ederim ama tr şartlarında insanların 106 tercih etmesi ve bence 106 ların mk1 lerden daha performanslı olması gayet normal ama bence.
kendine ve aracına iyi bak.
inş pistlerde görürüz artık  :sevgi:
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: cabrio63 - 05 Aralık 2007, 20:12:31
ya burda ne tartışılıo tam olarak?mk1 gti kaç model kaç para?106 gti kaç model kaç para?bunları düşündünüzmü hiç?ayrıca şafak arkadaşıma sesleniorum 106 gti piyasada çok tutulan bir APAÇİ arabasıdır.bu arabanın ne olduğunu ne amaçla üretildiğini bilmeyen,saçları garip şekil taranmış,pahalı araba alamayıp(AUDİ,BMWvs...) ona buna sataşan arkadaşlar biniyo bunu bilmiorum deme sakın.mk1 e gelince,8 yıldır her gün biniorum uzun yola da çıktım defalara (ankara-bodrum=9 saat) sadece 2defa yolda kaldım.muadili 90 model 205 gti ı(arkadaşımda vardı)90 kere çekmişimdir.200km ile giderken stop eden bi araba,bana göre bırak gti ı araba bile olamaz.isterseniz 106 yı bide mk5 gti ile kıyaslayalım ;) kendim test esnasında 1diil 2 106 gti ı (biri turbolu ankaralılar bilir proshop un arabası sarı renkte) al aşşağa ettim.daha da kimse bana 106 demesin...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: cabrio63 - 05 Aralık 2007, 20:16:27
(http://img253.imageshack.us/img253/62/goruntu493ty8.jpg) (http://imageshack.us)

2 tane 106 yla oynadığım test aracıda budur...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: cabrio63 - 05 Aralık 2007, 21:39:58
bu arada bu test ettiğim araç,ntv deki 0-100 programında 300 hp ye çıkarıldı izleyeneler bilir.artık gerçek arabalardan bahsedersiniz umarım...
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Ouzoo - 05 Aralık 2007, 21:47:00
Valla arkadaşlar bu konunun sonu gelmez çünkü her ne kadar vw grubu araç binicileride olsak illaki gönlümüzden gelmiş geçmiş araçlarda illaki olacaktır.106 oldukça popüler bi araba ülkemizde.Uygun bütçeli, güzel motorlu bir araç.Teknoloji denmişte o kadar bi teknoloji aramayın bi 106 da.Bir abimiz 106 sevdalısıydı bizim burda.2000model bugüne kadar gördüğüm en orjinal gtiın sahibiydi çiçek gibiydi aracı.Onu sattı dayanamadı  ay sonra sanırım 97 model bi sarı gti aldı. arabada airbag yok abs yok, direksiyon hidrolik bile değil!!!. bu araç 90 lı yılların bir aracı ve hidrolik bile değil direksiyonu inanabiliyormusunuz.+ olarak karoser ve şase dayanıklılığı denirse 106 serisi peugeot nun ürettiği en vahim araçtır.Yürüyen teneke, şahin doğan nasılsa aynı kalemde..Mk 1 zamanının özel bir aracı.efsanenin başlangıç temsilcisi.İllaki aradaki 20 yla dayanan bi fark bariz görülecektir insende binsende gitsende..Ancak forumumuzdada var şu an satılık olan dx pirellli gti ı ben hiçbir 106 ya değişmem bu kiisel görüşüm.Herkesin renkleri farklıdır herkesin görüşüne saygılı olmak lazım.O geçer bu kaçar muhabbetide bence gereksiz çünkü böyle bir karşılaştırma baştan beri yanlış.
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: Sile-R - 05 Aralık 2007, 21:49:17
97 de sarı GTi yok bal köpüğü var
Hidrolik direksyonu olmayan 106 GTi yok...sökülmüştür...yerine ne takabildilerse tabi

 ;)
Başlık: Ynt: mk 1gtı ve 106 gtı
Gönderen: G60 - 05 Aralık 2007, 22:04:58
Konu amacının dışına, kişisel tartışmalara döndü...
Gerekli cevaplarda verildi zaten...