vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: freedom - 22 Kasım 2007, 14:37:27
-
Arkadaşlar ya çok ilginç bir olay paylaşmak istedim. Özellikle gece soğuk geçmişse sabah arabam (otomatik vites 98 polo) bir türlü vitese geçmiyor . Araba ısınıyor öyle anca. Bu gün bir şey daha fark ettim otomatik vites frene basmadan vitese geçmiyorya. Sanki fren hava yapmış gibi şiş bir şekilde bende freni pompaladım sürekli ve geçti vites. Anlam veremedim bugun akşam ustaya bırakıcam sabah oda deniycek. yarın durumu belli olur heralde. Sonucu yazarım. Varmı böyle başına gelen birisi merak ediyorum aslında. ???
-
şanzıman yağından olabilir,biraz kalınsa yağ sabah zor geçer...
-
Sabah denemek için ustanın dükkana bıraktık arabayı. Ama dükkanda çok soğuk olmadığı için yapmadı. yarın sabah deniycem yine olursa ustayı eve çağırıcam. Bakalım.
-
bende 6n ov 2000 model kullanıyorum... viteste sabahları geçme olayını çözdüm... şu şekilde...
aracı park ettiğimde direkt olarak -p- konumuna almıyorum, d konumunda parka girdiğimde aracı durdurduğumda el frenini çekiyorum, sonra -p- konumuna getiriyorum... çünki park ettiğim yer az da olsa meğilli ya da sağa sola yatık ise yani tam düz değil ise -p- konumunda yani park-ta kendisi frenleme yaptığından aracın yükü -p- park frenine binmiş oluyor... ozaman da vites geçişi zorlanıyor çünki dişliler üzerinde aracın yükü sabaha kadar bekliyor... dişlilere yük biniyor... p konumuna fazla yük bindirmemek gerekiyor, ben dediğim gibi el frenini çekiyorum ayağım frende iken, sonra -d- konumuna alıyorum... bir problem olmuyor, ve rahat geçiş sağlıyorum vitesler arasında...
benimki bir tavsiye belki bundan kaynaklanmıyor olabilir senin sorunun, yine de bir dene..
-
bende 6n ov 2000 model kullanıyorum... viteste sabahları geçme olayını çözdüm... şu şekilde...
aracı park ettiğimde direkt olarak -p- konumuna almıyorum, d konumunda parka girdiğimde aracı durdurduğumda el frenini çekiyorum, sonra -p- konumuna getiriyorum... çünki park ettiğim yer az da olsa meğilli ya da sağa sola yatık ise yani tam düz değil ise -p- konumunda yani park-ta kendisi frenleme yaptığından aracın yükü -p- park frenine binmiş oluyor... ozaman da vites geçişi zorlanıyor çünki dişliler üzerinde aracın yükü sabaha kadar bekliyor... dişlilere yük biniyor... p konumuna fazla yük bindirmemek gerekiyor, ben dediğim gibi el frenini çekiyorum ayağım frende iken, sonra -d- konumuna alıyorum... bir problem olmuyor, ve rahat geçiş sağlıyorum vitesler arasında...
benimki bir tavsiye belki bundan kaynaklanmıyor olabilir senin sorunun, yine de bir dene..
evt bende onu fark ettim bir sonra hatta arabayı oynatmadan vitesede geçmiyor alet.. Önce park yapıp araba biraz salındıktansonra eğer el frenini çekersem araba parktan çıkmıyor. Arabayı oynatmadan hemen el frenini çekip sonra parka alıyorum problem olmuyor. Hatta bu yüzden rabayı biraz itip de öyle vitese geçirdiğimde oldu.
Ama benim problem o değil miş. Frene bastığında kolun altında butanu serbest bırakan bir kilit sistemi var daha önce tamirat görmüş kırılmış ve kaynakla tekrar kaynatmışlar bu yüzden ola bilir dedi usta. Yada iki tane siviç varmış biri fren pedalının devamında biri de o kilidi çeken kolun altında olan gösterdi bana hepsini.
Ama hangisinde olduğunu arıza yapıca anacak görürüz dedi. Ak silik onun dükkanında bıraktık ama yapmadı. Çünki sıcaktı. Evde aynı şey olursa hiç bir şeye dokunmayıp ustayı bekliycem.
-
kırılmış kaynak olmuş dediğine göre evet önceden olan bir durum şimdi bu şekilde sana aksediyor... aldığın kişinin kusurunu kabahatini sen çekmiş oluyorsun, geçmiş olsun tekrardan...
-
Sabahları aracın vitesini geçmiyorsan, sende akşamları geçirmeye çalış. ;D
Şaka bir yana, servise götürüp bir baktırmanı tavsiye ederim. Otomatik şanzımanlar şakaya gelmez. :(
-
arkadaşlar bir yolunu buldum ama hala sorun devam ediyor. marşa basmadan mandala basıyorum sonra da marşa basıp vitese geiçiriyorum bakalım daha neler başımıza gelecek. Rolnati motoru vites ..........
-
Volkswagen servisle görüştüm fren müşürü dediler ama deneme imkanı olmadı daha havalar sıcak gidiyor :)
-
denedim ama denemeden önce fren müşürünü 45 derece çevirmiştim. Birdahada yapmadı ilginç değil mi ?
nerden aklıma geldi dersenizde bir kangu vardı şirketin onun motor ışığı yanınca müşürü çeviriyordum oynuyordum düzeliyordu reno çözememişti bende öyle yapıyordum. Ordan kalma yani.