vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: bunalan - 19 Mayıs 2015, 15:27:48

Başlık: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bunalan - 19 Mayıs 2015, 15:27:48
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)
(http://i.hizliresim.com/AmL8Op.jpg) (http://hizliresim.com/AmL8Op)
(Alıntıdır)
(http://i.hizliresim.com/GYBWZ6.png) (http://hizliresim.com/GYBWZ6)

Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.
(http://i.hizliresim.com/JYa8Vo.jpg) (http://hizliresim.com/JYa8Vo)

Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.
(http://i.hizliresim.com/0q1W09.jpg) (http://hizliresim.com/0q1W09)

6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)
(http://i.hizliresim.com/629pM7.jpg) (http://hizliresim.com/629pM7)

(http://i.hizliresim.com/pgEA5L.jpg) (http://hizliresim.com/pgEA5L)
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: edincol - 20 Mayıs 2015, 00:23:57
Elinize sağlık, doğrusunu bilmiyorum ama anlatımınız için teşekkürler.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bunalan - 20 Mayıs 2015, 10:06:54
Teşekkürler.
Bu sabah her zaman kullandığım yerde test edebildim. Açıkçası eskiye oranla çok çok daha iyi olduğunu gördüm. Motor sesi ve sarsıntı azalmış. Hafif yokuşlara girerken veya yüke bindiğinde araçta viteste bir ses titreme oluyordu onlar filan min. seviyeye gelmiş. Çekişinde filan bir sorun görmedim. Şuan ayarı bu şekilde bırakacağım.

Ama boş bir zamanımda avans tabancası olan birini bulursam teyit edebilmek adına ayar yaptırabilirim. Arada fark çıkacak mı görmek için.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: koug - 20 Mayıs 2015, 20:38:49
Tabancaya gerek yok hocam yönteminiz doğru zaten. Fabrikadan çıkarken yapılan ayar budur. Açıkcası bu yöntemin tabancadan daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Aşağıda link verdiğim konu size bu konuda fikir verecektir. Bu arada, ayardan önceki ve sonraki rölanti devirlerini de öğrenmek isterim.

http://www.techturkey.com/forum/makaleler-teknik-bilgiler/139973-lpg-ve-atesleme-avansi-ignition-advance-lpg.html
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bunalan - 21 Mayıs 2015, 00:38:45
Çok teşekkürler link için. LPG Benzin yanma süreleri tablosu güzelmiş.

Eğer araçta sorun yoksa ve bu 3 işaret de kendi konumunda iken piston üst ölü noktaya denk gelecek şekilde ise bu yöntem tabancadan daha sağlıklı olacaktır gibi geliyor. Ama verdiğiniz likte gördüğüm kadarıyla üst devirlerde kullanan biri için bu konum yeterli değilmiş(avansı biraz daha kısıp yani açıyı yükseltmek gerekiyormuş) ama alt devirlerde sakin ekonomik kullanımlar benim yukarıdaki ayar sorun olmayacaktır.

Rolantiyi sormuşsunuz şöyle söyleyeyim avansı kısmadan 0 işaretli konumunda iken rolanti 1000 devirler civarındaydı. Kısınca devir 850 900 lere düşmeye başladı. Bu şekilde iken ilk çalıştığında 1000'i geçiyor 2 dk sonra 1000 civarında oluyor araç ısınmaya başlayınca 850 900 lere düşüyor.

Şuan gözlemlediğime göre bazı devirlerde bazen hafif tekleme oluyor(sebebini bilmiyorum eskidende arada oluyordu avansa bağlamıyorum o yüzden) bir de yüksek devirlerde 3000 den sonra bazen bop bop bop ses geliyor. sanırım avansı çok hafif daha kısmak gerekiyor onu deneyeceğim.

Duruma göre bilgileri paylaşırım tekrar buradan.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: speedystop - 21 Mayıs 2015, 15:06:23
Hocam bu arabalar senide usta yapacak az kaldı. MaşaAllah. Ama maalesef bu avas ayarı forumlardan yapılamıyor. Fabrikaya göre ayarlarsanız olmaz. Çünki malzemeler eskiyor. Pistonlar uzuyor, Kasnaklar ve bilyalar sıkı dönüyor, motoru zorluyor. Kompresyon düşüyor. vs vs.. En iyi ayar distribitörü ortaya getirin. Biraz öne getirin deneyin. Performansdan memnunsanız bırakın olmadı biraz daha ama hep 1 mm açılar ile motorun sesine göre vagcomdan düşük yakıt tüketimine bakarak bırakın gitsin. Yada hiç uğraşmayın elektronik ateşelemeye geçin. üst modelin ateşleme bobini alsanız birde krank sensörü alırsanız araç otomatik yapar. Ama buradan bunu yapabilecek kapasitede adam yok. Sıfır distribitöre inş çok para vermemişsinizdir. Zira ben yurtdışından 600 tl ye getirebiliyorum.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bluerose1 - 21 Mayıs 2015, 18:06:46
ben almıştım biliyorum... Resul SULU  :D :D
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bunalan - 22 Mayıs 2015, 11:21:55
Hocam bu arabalar senide usta yapacak az kaldı. MaşaAllah. Ama maalesef bu avas ayarı forumlardan yapılamıyor. Fabrikaya göre ayarlarsanız olmaz. Çünki malzemeler eskiyor. Pistonlar uzuyor, Kasnaklar ve bilyalar sıkı dönüyor, motoru zorluyor. Kompresyon düşüyor. vs vs.. En iyi ayar distribitörü ortaya getirin. Biraz öne getirin deneyin. Performansdan memnunsanız bırakın olmadı biraz daha ama hep 1 mm açılar ile motorun sesine göre vagcomdan düşük yakıt tüketimine bakarak bırakın gitsin. Yada hiç uğraşmayın elektronik ateşelemeye geçin. üst modelin ateşleme bobini alsanız birde krank sensörü alırsanız araç otomatik yapar. Ama buradan bunu yapabilecek kapasitede adam yok. Sıfır distribitöre inş çok para vermemişsinizdir. Zira ben yurtdışından 600 tl ye getirebiliyorum.

Hahaha ne yapacaksın ya bu deveyi güdeceksin ya da bu diyardan gideceksin. :) Kendi aracım olduğu için mi bilmiyorum ama diğer birçok araçdan bunlardan aldığımız keyfi alamıyorum. O yüzden diyardan gitmek yerine deveye yatırımı tercih ediyorum.:) En azından benden sonraki bu distribütör konusunda rahat eder.

Evet senden alacaktım hatta distribütörü yalnız hem benim önemli işlerim hem senin antep olayı nedeniyle kısmet olmamıştı. Sonrasında almanyadan gelen arkadaşa getirttim. Dediğin gibi o civarları geçmeden hallettik.

Bu arada ne olur ne olmaz (havaalanında takılır vs.) diye risk alıp hem kargo ile gönderttim hem de yanında getirttim. Birinden biri ulaşsın diye. O yüzden elimde fazladan distribütör var. İsteyene, distribütörünü değiştirme ihtiyacı duyana o fiyat civarlarında gönderebilirim. Acele edip ilan açmadım. Malum bir çok kişi distribütör konusunda yeri geliyor sorun yaşıyor.

Orjinal bosch distribütördür.

(http://i.hizliresim.com/LanLrV.jpg) (http://hizliresim.com/LanLrV)
(http://i.hizliresim.com/n7WBnB.jpg) (http://hizliresim.com/n7WBnB)
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: edincol - 22 Mayıs 2015, 23:37:50
Distribütör değişimi bu modellerin ilacı. Kaçırılmayacak bir fırsat paylaştığınız parça, teşekkürler.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bunalan - 25 Mayıs 2015, 15:07:00
Rica ederim. Parça bende duruyor. Olmazsa bir süre sonra ilan veririm.

Yetkili servis fiyatı 1100 tl miş. (1010 tl dist. + 100 tl işçilik). Yetkili servisin avantajı parça 1, 2 yıl garantili olur zannediyorum.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: playmobil54 - 08 Haziran 2015, 14:27:10
Merhaba,
Orjinal bosch distributor temin ettim. Yalnız bunun avans konusu aklıma takıldı. Kimi dinleyerek, kimi tamam araç sarsıntısız çalışıyor vs dedikleri için kimseye ayar yaptırmadım. Biri çıkartıp avans tabancası ile yapsaydı yaptıracaktım ama rastlamadım kimsede. Ben de biraz yabancı sitelerde araştırırken aşağıdaki fotoğrafı gördüm.

Fotoğraftaki şekilde A ve B kısımları işaretli olan yerlerde ise tevzi makarasının tam ortasını distributor üzerindeki orjinal işaretli kısımda olacak şekilde ayarladım. Bir test ettim avans fazla geldiğini gördüm. Zaten bu durumda araç piston en üst ölü noktada oluyormuş yani 0 noktasında. (Bunu sitedeki yazının devamında gördüm).

Sanırım sağlıklısı daha piston üst noktaya yaklaşırken yapılan ateşlemeyle oluyormuş. Bunu da pistonun açısına göre yani 6 derece 8 derece 10 derece diye tanımlanıyormuş. Bu dereceler yakıtın oktanına, kurşunsuz olmasına, lpg olmasına göre değişiklik gösterebilirmiş.

Ben 6 derece olsun istedim ona göre ayarladım. Peki altı dereceyi nasıl ayarlıyoruz dersek aşağıdaki bir dist. fotoğrafında belirtmiş. 6 derece için distributor 3.4 mm kadar oynatılarak elde ediliyormuş(10 derece için de 5.6 mm). Tabi ben bu kadar ince ölçemeyeceğim için 4 mm kadar çevirdim.
Bu şekilde sabitleyip test ettiğimde araç gayet iyi durumda gözüküyordu.

Şimdi sormak istediklerim
Benim bu yaptığım işlem doğru mudur tecrube eden ya da böyle ayarlayan arkadaşlarımız  var mı?
LPG için 6,8,10 dereceden hangisi daha doğru olacaktır. (Yakıtların yanmaları konusunda çok bilgim yok açıkçası)

Biliyorum belki tabanca daha sağlıklı sonuç verecektir ama bunu da bir göz ardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.

(Alıntıdır)
(http://i.hizliresim.com/AmL8Op.jpg) (http://hizliresim.com/AmL8Op)
(Alıntıdır)
(http://i.hizliresim.com/GYBWZ6.png) (http://hizliresim.com/GYBWZ6)

Elle biraz çevirerek aynı hizaya getirdim.
(http://i.hizliresim.com/JYa8Vo.jpg) (http://hizliresim.com/JYa8Vo)

Daha sonra tevzi makarasının tam ortası dist. üzerindeki orj. çizgiye denk gelecek şekilde distributoru çevirdim.
(http://i.hizliresim.com/0q1W09.jpg) (http://hizliresim.com/0q1W09)

6 dereceyi yakalayabilmek için dist. 4 mm çevirdim(saat yönünün tersine). (Fotoğraf açısından tam gözükmüyor ama tevzi makarasının tam ortası bu 4mm ötedeki çizginin üzerinde aslında)
(http://i.hizliresim.com/629pM7.jpg) (http://hizliresim.com/629pM7)

(http://i.hizliresim.com/pgEA5L.jpg) (http://hizliresim.com/pgEA5L)
merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: speedystop - 08 Haziran 2015, 15:14:43
Hahaha ne yapacaksın ya bu deveyi güdeceksin ya da bu diyardan gideceksin. :) Kendi aracım olduğu için mi bilmiyorum ama diğer birçok araçdan bunlardan aldığımız keyfi alamıyorum. O yüzden diyardan gitmek yerine deveye yatırımı tercih ediyorum.:) En azından benden sonraki bu distribütör konusunda rahat eder.

Evet senden alacaktım hatta distribütörü yalnız hem benim önemli işlerim hem senin antep olayı nedeniyle kısmet olmamıştı. Sonrasında almanyadan gelen arkadaşa getirttim. Dediğin gibi o civarları geçmeden hallettik.

Bu arada ne olur ne olmaz (havaalanında takılır vs.) diye risk alıp hem kargo ile gönderttim hem de yanında getirttim. Birinden biri ulaşsın diye. O yüzden elimde fazladan distribütör var. İsteyene, distribütörünü değiştirme ihtiyacı duyana o fiyat civarlarında gönderebilirim. Acele edip ilan açmadım. Malum bir çok kişi distribütör konusunda yeri geliyor sorun yaşıyor.

Orjinal bosch distribütördür.

[
merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..


Hayırlı olsun abi.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: playmobil54 - 08 Haziran 2015, 15:48:14


Hayırlı olsun abi.
:(
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: bunalan - 08 Haziran 2015, 22:49:26
merhaba ürün durumu nedir satıldı mı ..
bilgi verebilir misiniz ..teşekkürler ..

merhaba,
Henüz ilan filan veremediğim için bende duruyor.
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: necosony - 10 Haziran 2015, 20:44:05
arkadaşlar selam
bende vw 1999 polo 1.4 motor sportline aldım. birkaç gün kullandıktan sonra araçta aniden yığılma kerkinme tekleme durumları oluştu. forumlarda onlarca sebepten bahsediliyordu. hepside yüzlerce lira maliyetli şeylerdi. ben gaz kelebeğini temizledim hava filtresini değiştirdim. bugün sanayiye gittim usta deneme sürüşü yaptı teşhisi koydu. ateşleme bobini dedi. ben de eğer değilse almak istemiyorum dedim. parçacıdan emanet bobin geldi taktık sonuç aynı. ben distrübütöre bakmasını istedim . ordan olmaz dedi ve ben ordan ayrıldım. bu arada bujileri yeniledik. akşam iş çıkışı klasik woswos tamircisi arkadaşım ahmete gittim direk distrübütörü açtı ve ne görelim tevzi makarası ortası yanık. her yer kıvılcımlarla bozulmuş. zımpara ile temizleyip sprey sıktık. içinde bir direnç olduğunu ve değiştirmem gerektiğini söyledi. tekrar topladık ve hareket ettim, 500 m gitmeden yığılan araba canavar olmuştu.  ardından sanayiye gittim tevzi makarasının yenisini aldım. bu akşam kendim takacağım. sonuç daha iyi olacak sanırım.makaranın resmini sonra atarım. ustalara kalsa beyin ateşleme bobini buji  kablosu hep değişecekti. biraz elinden iş gelen sorunu kendi çözebilir yüzlerce lira gereksiz masraftan kurtulabilir. arızasız günler dilerim 
Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: SayKo_TR - 20 Aralık 2019, 09:17:09
Merhabalar konuyu hortlatıyorum ama, bugün 1996 Model Polo 6N 1.4 HB AEX Motor aracımda;
 * tevzi makarasında kararmalar, dist. soket uçlarının kapak içi kısımlarında meme yapma,
 * rölanti dalgalanmaları,
 * kalkışlarda yığılmalar,
 * fan, Hid. direksiyon vb. donanım devreye girdiğinde yük artışı olduğunda rölanti düşmesi

sorunların sebebini araştırmak için şüphelendiğim, avans ayarı ve distribütör milindeki boşluğu kontrol etmek istiyorum. Ettikten sonra da, tevzi makarası ve dist. kapağını, ardından da bujileri yenilemeyi düşünüyorum.. Bunları kontrol etmeden yenilersem, yeni aldıklarımı da mahvedecektir diye düşünüyorum.

Neyse asıl sormak istediklerim ise:
1-) Avans ayarı için referans noktaları gösteren resimlerdeki pozisyonu nasıl tutturacağız? Araç çalışmıyorken o triger dişlilerini çevirme şansımız var mıdır? veya tam o pozisyona nasıl getirile bilir?

2-) Tevzi makarasının takıldığı mildeki boşluğu nasıl kontrol edebiliriz? Elimizle tutup hafif sağa sola oynatmaya çalışınca boşluk olup olmadığını belli eder mi veya bunu öğrenmenin el yordamıyla yolu nedir?

Ayrıca dist. mil boşluğu ve avans ayarı ile ilgili paylaştıklarınız gerçekten çok faydalı olmuş. Allah razı olsun. İnş. benide bu gıcık durumdan kurtulmama vesile olur arabadan soğutuyor resmen..
Cevaplar içinde şimdiden teşekkürler... Herkese kazasız belasız arızasız günler.. :)

Başlık: Ynt: Avans ayarını kendim yaptım. (Fotoğraflı)
Gönderen: SayKo_TR - 20 Aralık 2019, 14:06:35
Tekrardan merhabalar,
Bugün öğlen arası bahsettiğim kontrolleri gerçekleştirip fotolar aldım.

Triger dişlilerini referans konuma getirmek için arabayı çalışmıyorken vitese alıp ittire çektire güç bela dişliyi referans konumuna getirdim. Dişlinin konum resmini çektikten sonrada distribütör kapağını açıp tevzi makarasının ve distribütrün referans noktasını gören bir resim aldım ikiside aşağıdaki gibi. Sizin gönderdiğiniz resimlere bakılırsa benim ayar baya bi kaçık... :) Galiba distribütörü önce söküp tevzi makarası konumunu ayarladıktan sonra yerine takarak sıfır noktasından 4 mm hareket ettirmem gerek.. :-\

Ayrıca milde boşluk olup olmadığını kontrol etmek için tevzi makarasından tutup sağa sola salladım varla yok arası bi hareket oldu 1 mm ya var ya yok, ama çekip ittiğimde baya hissedilir bi hareketi var 2 3 mm. Sizin yaptığınız gibi arka bölüme burç koydurarak boşluğu almam gerekir mi?

(https://i.hizliresim.com/kMlXpA.jpg)

(https://i.hizliresim.com/p5LGkm.jpg)