vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: Muhammed40 - 08 Ocak 2015, 21:51:30

Başlık: Yağ Sorunu
Gönderen: Muhammed40 - 08 Ocak 2015, 21:51:30
Selamu Aleykum arkadaslar...Firtina nedeni ile polomu carsiya birakmistim..Sabah olunca calistirdim 30 dk falan sonra yurudum.fakat burnuma bir koku geldi balata kokusu gibi neyse dik bir rampayi ciktiktan sonra duman geldi..Stop ettim altina baktigimda egzosun uzerine yag damliyordu ve yere de yag damlatiyordu..Tamirci cagirdim cekiciye yukledik sanayiye vardigimizda her tarafina bakti yag kacagini bulamadi en son eli ile hava hortumunu kapattiginda yag fiskirdi dedi araba hava alamiyormus o yuzden kecelereden yag sizdirmis diye..Bi seyler yapti sorunu buyuk ihtimal bundan dedi..Sur gez gel dedi ve bir sorun yoktu..Birde poloda ben castrol 10-40 kullaniyom usta kaliteli degil dedi ve mobilin 5-40 yagini tavsiye etti..Siz hangi yag kullaniyorsunuz? Tekrar iyi aksamlar.. :
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 09 Ocak 2015, 00:03:37
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra 5W-40
Castrol EDGE 5W-40

Bu yağlar aracınıza uygun kaliteli yağlardır. Ustanızın dediği gibi yarı sentetik yağ kullanmak motor ömrü ve performansı için iyi değildir.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: ugurtelefon - 09 Ocak 2015, 09:53:37
shell Helix ultra 5-40  iyidir
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 09 Ocak 2015, 12:41:17
shell Helix ultra 5-40  iyidir

Bu yağı veya PurePlus teknolojisi ile üretilen yağlardan birini deneme şansınız oldu mu ?
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: KAAN60 - 09 Ocak 2015, 22:08:03
Selamu Aleykum arkadaslar...Firtina nedeni ile polomu carsiya birakmistim..Sabah olunca calistirdim 30 dk falan sonra yurudum.fakat burnuma bir koku geldi balata kokusu gibi neyse dik bir rampayi ciktiktan sonra duman geldi..Stop ettim altina baktigimda egzosun uzerine yag damliyordu ve yere de yag damlatiyordu..Tamirci cagirdim cekiciye yukledik sanayiye vardigimizda her tarafina bakti yag kacagini bulamadi en son eli ile hava hortumunu kapattiginda yag fiskirdi dedi araba hava alamiyormus o yuzden kecelereden yag sizdirmis diye..Bi seyler yapti sorunu buyuk ihtimal bundan dedi..Sur gez gel dedi ve bir sorun yoktu..Birde poloda ben castrol 10-40 kullaniyom usta kaliteli degil dedi ve mobilin 5-40 yagini tavsiye etti..Siz hangi yag kullaniyorsunuz? Tekrar iyi aksamlar.. :
çok geçmiş olsun sorununuz motor bloğundan hava filtresine giren "yağ buhar basınç hortumu" bu hortum araç donmadan bir önceki gün yağ kaymaklanma yaparak bu hortumun içine doluyor ertesi güne kadar kaymak içinde donuyor sizde donmuş vaziyette tabiki bunu bilmeden aracı çalıştırıyorsunuz 10-15 dk sonra araç tam ısınmaya başlarken motor bloğundaki basınç kapalı olan hortumdan çıkamayınca en zayıf yerden çıkmaya çalışıyor bu genelde yağ çubuğundan olur yada contalar artık eskimişse oralardan olur çözümü çok basit yeterki farkedip hemen aracı stop edin...

öncelikle basınç hortumunu sökün içindeki krem şeklinde donmuş olan yağı göreceksiniz temizleyin ve motor bloğundan çıkan uc eğer don vaziyette ise orayı ısıtarak çözdürün (sakın sıcaksu dökmeyin buz çözülür ama motora su girebilir) saö kurutma makinası işe yarar buzu çözülünce yanınızda motor yağınız varsa nekadar eksiltmişse okdar ekleyin (tahmini etrafa saçılan 500 gr civarı) motor yüzeyinde yağ kalıntısı varsa imkan dahilinde elinizden geldiğince temizleyin daha sonra kontağı açın yağ lambasının söndüğünden emin olun aracı çalıştırın. motor bloğuna bağlı olan buzunu çözdürdüğünüz basınç çıkışına elinizi uzatın bir miktar hava elinize çarpması lazım eğer hava gelmiyorsa içi hala don dur ve hemen kontağı kapatın! yok hava geliyorsa geçmiş olsun... yağ lambasını kontrol edertek aracı rolantide bırakın kabut açık kalsın akmış olan yağ duman olup ucup gidecektir ancak bir zaman kokusu gitmez... kolay gelsin... (bunları yapmak tamamen size kalmış isterseniz hiç dokunmayıp tamirci çağırabilirsiniz)
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: azap5555 - 11 Ocak 2015, 22:00:49
hayret yağdan anlayan bir usta varmış ülkemizde :) ustanın yerini ve bilgilerini paylaşın yakın arkadaşlar en azından yağ konusunda bilen bir ustaya gitsin.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: ugurtelefon - 12 Ocak 2015, 16:51:42
Bu yağı veya PurePlus teknolojisi ile üretilen yağlardan birini deneme şansınız oldu mu ?

şu an aracımda shell var. onuda benim tamirci uygun bulup koymuş.
henüz 500-600 km yol yaptım. tam da soğuk günlere rastladı. eksi 12 dereceleri gördük. araçta bir sıkıntı yaşamadım
çok sıcak havalarda da denemek lazım.
 
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 12 Ocak 2015, 21:29:21
şu an aracımda shell var. onuda benim tamirci uygun bulup koymuş.
henüz 500-600 km yol yaptım. tam da soğuk günlere rastladı. eksi 12 dereceleri gördük. araçta bir sıkıntı yaşamadım
çok sıcak havalarda da denemek lazım.

Ben Mobil 1 ESP 5W-30'a geçince motor sesinde azalma ve yakıtta 0,1 - 0,2lt arası azalma gözlemledim, performansta fark edilir bir değişim olmadı gibi. Bundan sonra ki değişimde Shell Helix Ultra Pure Plus 5W-30 denemeyi düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 12 Ocak 2015, 23:13:32
Bende subat ayindaki yag degisiminde elf moligraf f1 5w 40 deniycem, daha once hep mobil 10 40 kullaniyordum bakalim sonuc ne olacak burada paylasirim fiyatida n11 de baya uygun 4 litresi 57.75 kargo dahil
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 12 Ocak 2015, 23:36:42
Bende subat ayindaki yag degisiminde elf moligraf f1 5w 40 deniycem, daha once hep mobil 10 40 kullaniyordum bakalim sonuc ne olacak burada paylasirim fiyatida n11 de baya uygun 4 litresi 57.75 kargo dahil

Ucuz olması avantajlı ama low SAPS içerikli(düşük kül içerikli veya DPF uyumlu) olmadığı için tavsiye etmem.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 13 Ocak 2015, 12:20:48
bilgi için tşkler elimdeki bizim katalogdan baktıgımda zaten bizim araclar için uygun olmadıgını gördüm , bizim araçlar için tam sentetik vw 500 00 vw 501 01 apı sf sg sertifikasyonlarında olan yag kullanmamız öneriliyor
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 13 Ocak 2015, 14:25:34
VW 500 00 ve 501 00 şartnamesi tanımlanan araçlar için güncel VW 502 00 kullanılması gerekiyor. Ama daha önce de dediğim gibi sadece 502 00 yeterli değil aynı zamanda yağın low SAPS olması da gerekli. 502 00 şartnamesi bu özelliği aramadığı için kendimiz kontrol etmeliyiz. Fakat güncel olarak belirlenmiş olan 504 00 takip edilirse zaten bu şartname low SAPS özelliği de gerektirdiği için kontrol etmeye gerek yok. Eğer yağ eksiltme miktarı fazla değilse 504 00 takip edilmesini tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 13 Ocak 2015, 15:30:32
Bilgilendirmeleri cin tskler tabi bu kitapcik 15 senelik illaki guncelleme gelmistir
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 13 Ocak 2015, 16:16:49
Bilgilendirmeleri cin tskler tabi bu kitapcik 15 senelik illaki guncelleme gelmistir

Rica ederim. Güvenli sürüşler.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: azap5555 - 13 Ocak 2015, 20:44:14
502 ile 504 arasında motor koruma olarak bir fark var mı peki? low saps olması dışında, low saps da katalizör ve dpf için faydalı diye biliyorum ekstra bir koruma farkı var mı bilmiyorum.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 14 Ocak 2015, 20:45:33
Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani baz yağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları, yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.

Yeni emisyon hadlerine bağlı olarak geliştirilen bu yağların özelliği yanma sonucu daha az kül bırakması ve DPF veya 3 way catalyt gibi egzoz gazı yakan sistemleri tıkamamasıdır. Yağın daha az kül oluşturmasını sağlamak için ise yüksek kaliteli baz yağlar ve daha az katık paketi kullanılarak üretiliyor. Bu yağlar low SAPS olarak adlandırılıyor, yani düşük sülfat kül, fosfor ve sülfür içerikli.

Sözün özü, low SAPS ürünler formülasyonları daha istikrarlı olduğu için motorun aşınmaya karşı korumasında (daha uzun süre kullanılsalar dahi) öne çıkarlar. Bu nedenle, DPF veya katalitik könvertör gibi donanımlar araçta olmasa dahi, Low SAPS formülasyona sahip motor yağlarının kullanımını tavsiye ederim.

Motor temizliği, emisyonlar, yakıt ekonomisi, aşınma azaltma gibi birçok başlıkta 504 00'ın gerektirdiği seviye 502 00 dan çok daha yüksektir. Bu nedenle eğer giriş seviyesi bir 502 00 yağ alınırsa yeterli yağ kalitesi yakalanamamış olabilir. Bu nedenle üst seviye yağlar arasında 502 00'ı sağlayana bakmalıyız.

Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 06kzn39 - 14 Ocak 2015, 23:09:53
arkadaşlar soğuk havalarda yağdaki kaymaklaşmayı (mayonez gibi yağ kapağındaki) nasıl çözebilirim castrol ve mobil 10/40 denedim gene yapıyor günde 5 km gidiş ve 5 km dönüş olmak üzere en az 10 km yol yapıyorum sadece kışın oluyor bu olay yazın sıkıntı yok yağı mı inceltsem ?
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 15 Ocak 2015, 01:07:03
Karter havalandırma veya yağ buhar hortumunun temiz olduğundan, sağlıklı çalıştığından emin olun. Yağa su karışmadığına emin olun.

Belirttiğiniz yağlar düşük kalitede yağlardır, kullanmanızı tavsiye etmem.

Bu iki yağdan birini kullanın,
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra Pure Plus 5W-40
Castrol EDGE 5W-40
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: azap5555 - 15 Ocak 2015, 10:29:00
sağolasın bilgiler için, benim polonun motoru 200000 e yaklaştı, şu anda 5-40 tam sentetik yağ var içinde  memnun olmakla birlikte bir dahaki yağ değişimine 5-30 vw504 karşılayan yağ kullanmayı düşünüyorum bu konuda yorumun nedir?
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 15 Ocak 2015, 13:19:21
10 bin kilometrede kaç litre yağ eksiltiyor ?
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: azap5555 - 15 Ocak 2015, 14:36:47
0.5 litre eksiltiyordur herhalde, her zaman yağ olması gereken yerde.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 15 Ocak 2015, 15:34:44
O zaman 504 00 kullanabilirsiniz.

Eğer xW-30 viskozitede, 10bin kilometrede yağ eksiltme 2. yağ değişiminden sonra da 1-1,5 lt civarında olursa tekrar xW-40 viskoziteye yükseltirsiniz.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 06kzn39 - 15 Ocak 2015, 16:11:07
Karter havalandırma veya yağ buhar hortumunun temiz olduğundan, sağlıklı çalıştığından emin olun. Yağa su karışmadığına emin olun.

Belirttiğiniz yağlar düşük kalitede yağlardır, kullanmanızı tavsiye etmem.

Bu iki yağdan birini kullanın,
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra Pure Plus 5W-40





Castrol EDGE 5W-40
castrol edge 5/40 alıyım o zaman yaz ve kış fark eder mi?

Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 15 Ocak 2015, 16:29:55
Fark etmez. Bu yağlar her mevsimde, her sıcaklıkta görevini yapar.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 19 Ocak 2015, 10:43:23
hafta sonu , karter havalandırma hortumunu değiştirdim hortumun motorda girdigi ilk yerdeki , deliğin içindeki pisligi tarif edemem , arkadaşlar bildigin çamurdu ve o kadar tıkalıydıkı hala anlamış değilim nasıl buhar ordan cıkıyor zar zor biraz temizledim , kullandıgın yagın kalitesinin önemini bir daha gördüm .
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 24 Ocak 2015, 15:53:07
Castrol edge 5/40 tam sentetik aldim , bu kadar fark edecigini tahmin etmemistim siddetle tavsiye ederim 10/40 lara gore 50 lira daha pahali ama nelere sacma paralar veriyoruz inanin deger.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 24 Ocak 2015, 16:43:37
Castrol edge 5/40 tam sentetik aldim , bu kadar fark edecigini tahmin etmemistim siddetle tavsiye ederim 10/40 lara gore 50 lira daha pahali ama nelere sacma paralar veriyoruz inanin deger.

Hayırlı olsun. Sonucu burada paylaştığınız için teşekkürler, diğer değiştirmeyi düşünen insanlar için de güzel referans olmuş oluyor.

Yarı sentetik yağların ömrü 10bin km veya 12 ay, güncel kullandığınız yağın ömrü ise 15bin km veya 12 ay, yani biraz daha fazla ücret verdiniz ama hem kullanım ömrü olarak hem de aracınızı rahatlatarak size geri dönüşü olacak.

Güvenli sürüşler.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 24 Ocak 2015, 17:47:47
Tsklerr :)
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: seckin8787 - 24 Ocak 2015, 21:34:12
Kısa mesafe kullanımda,yağ kapağındaki tortuyu yapıyor.Mobil in aracıma uygun en iyi yağıda koydurdum yine oluyor.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: alper19 - 25 Ocak 2015, 00:37:25
16 v lerde tam sentetik kullaan varmı ben çok hevesliyim tam sentetik koymaya yanlız yağcıda ustalrada bu araba bidahaki yağ değişimine kadar bitirir yağı dedi afh kullanan bi arkadaşımda edge kullandı 5 binde yağ bitirmiş araç
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: 35EZ349 - 26 Ocak 2015, 10:33:53
Edincol arkadas kadar konuya hakim degilim ama 5000 de yag bitiyorsa, arkadas o arabada ciddi yag kacagi vardir diye dusunuyorum
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 26 Ocak 2015, 10:54:47
Ya motor dışına kaçak var, ya motor bitik, ya da zeytin yağı konmuş.
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: alper19 - 26 Ocak 2015, 12:05:59
Çok sıkıştırıyoruz araba hep yuksek devir çeviriyo ondan mı acaba öyle ağır kaçak vs yok arabada çünkü
Başlık: Ynt: Yağ Sorunu
Gönderen: edincol - 26 Ocak 2015, 15:18:22
Öncelikle kompresyon testi yaptırıp motorun durumu öğrenin. Eğer motor yaptırılmayacaksa,

Kaliteli bir yağ kullanın, eksiltmeyi ölçün, eğer 10bin km de 1-1,5 lt den fazla eksiltiyorsa Mobil 1 Peak Life 5W-50 yağ kullanın, hala 10bin km de 1-1,5 lt den fazla eksiltiyorsa Mobil 1 Extended Life 10W-60 kullanın.