vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: edincol - 28 Ekim 2014, 10:34:10
-
Herkese merhaba,
Sabah arabayı çalıştırdığım zaman rölantide sanki benzin kesik kesik geliyormuş gibi çalıştı, gaza basmadan bir süre bekledim ve bu şekilde çalışmaya devam etti, stop etmedi. Biraz gaza bastığımda sorun olmadan devir yükseldi. Yola çıkıp motor sıcaklığı 1/4'ü geçtikten sonra 3. viteste gaza sonuna kadar basarak kullandığımda yine benzin akışı yavaşlayıp artıyormuş hissi yaratacak şekilde hızlanma oldu. Gideceğim yer yakın olduğu için daha fazla deneme yapamadan arabayı park ettim. 40 dakika sonra geri dönmek için arabayı çalıştırdım bu sefer rölanti her zaman ki devrinde ve sabit bir şekilde kaldı, sorun olmadı. Ardından tekrar yol testine çıktım, 2. ve 3. viteslerde kesiciye kadar tam gaz kullandım, kesintisiz ve eskisi gibi düzgün bir şekilde hızlandı. Daha sonra yokuşta 2bin devirden itibaren tam gazda hızlanma denedim, onda da sorun olmadı.
Daha önceleri, ayda bir iki kere, motor soğukken arabayı ilk çalıştırdığımda rölanti devri düşüp, motor duracakmış gibi olur hemen kendini toplama gibi bir sorun olurdu ama son yaptığım bakımdan sonra uzun zamandır hiç olmadı.
Yaptığım son bakımda yağ ve filtreleri değiştirdim, boğaz kelebeğini detaylı şekilde temizleyip adaptasyonunu da yapmıştım(forumda konusu mevcut). Bujiler araca göre parça kodu uygun olacak şekilde yaklaşık 10bin kilometre önce değişti, double platinium özellikli olduğu için ömrü 60bin kilometre. Buji kablolarında herhangi bir sorun yok, ateşleme bonininde de sorun yok gibi. Sadece yakıt filtresini değiştirmedim, onu da 15 bin kilometre önce değiştirdiğim için sorun yaratacağını düşünmüyorum. Her bakımda enjektör temizleyici katkılardan kullanırım. Benzin pompasında sorun yok gibi. Sıcaklık sensörünü arabayı aldığımda orijinali ile değiştirmiştim.
Biraz uzun yazdım ama sorun aklıma takıldı, akşam vaktim olursa bilgisayara bağlayıp arıza koduna da bakarım. Yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.
İyi forumlar.
-
hararet muşiri gibi sanki
-
Görüşünüz için teşekkürler. Araçta hararet müşirinde bir sorun yok.
-
Aracınızda antifiriz varmı ?
-
Görüşünüzü paylaştığınız için teşekkür ederim. Motor soğutma sıvısında %50 saf su - %50 G13 antifriz karışımı mevcut. Antifriz olmaması bendeki gibi bir sorun mu yaratıyor ?
-
Rica ederim.Havalar soğudu,bu geçiş dönemlerinde bu tip sorunlar daha belirgin oluyor...Kısa mesafeli kullanımlardada buna benzer sorunlar olabiliyor...Aynı sorun bendede var diyebilirim.
-
Aynen dün sabah bende aynı sorunu yaşadım tıkanıklık var zannettim sonra gaza tekrar bastım yine tekliyor. Havaların soğumasıyla alakalı olduğunu düşünüyorum..iş yerine tekleye tekleye gittim :D öğlen hiç bir sorun yoktu ..
-
Evet burada da hızlı bir hava değişimi oldu ve bu aralar gece gündüz arası sıcaklık farkı 10 dereceyi buluyor. Ara ara yağmur da yağdığı için aslında ilk aklıma gelen elektrik aksamda olabilecek nemlenme veya rutubet kaynaklı bir sorun olaması idi ama sigorta paneli, akü, ECU veya motor aksamında bir nemlilik göremedim.
-
Map sensörü sıkıntısına benziyor. Onun ölçü aleti ile testi var uğraşıyorum çözersem sizede söylerim. Onun haricinde araçta lpg yoksa pis benzin olma ihtimali, benzin filtresi tıkanma ihtimalide var.
-
Map sensörü sıkıntısına benziyor. Onun ölçü aleti ile testi var uğraşıyorum çözersem sizede söylerim. Onun haricinde araçta lpg yoksa pis benzin olma ihtimali, benzin filtresi tıkanma ihtimalide var.
Yorum için teşekkür ederim. Değişik yerlerden benzin almama rağmen sorun arada devam ediyor, LPG yok. Arabayı çalıştırıyorum, rölantide sanki motora yakıt gitmiyor veya boğuluyor gibi olup stop ediyor. Gün içinde 2. çalıştırmamdan itibaren sorunsuz devam ediyorum. MAP sensörü testini yaparsanız onu ben de deneyeyim. Kolay gelsin.
-
Başka bir forumda okuduğum benzer sorunları gösteren bir araç için alçak basınç pompası benzin akış regülatörü olabileceği belirtilmiş. Benim aracımda da bu sistem bu şekilde mi araştırma yapacağım.
-
Edincol bu sıkıntıyı özellikle ilk çalıştırmada ve soğuk havalardamı yapıyor ?
-
Edincol bu sıkıntıyı özellikle ilk çalıştırmada ve soğuk havalardamı yapıyor ?
Evet daha sıcak havalarda hiç olmadı ve gün içinde ilk marşta bu sıkıntı olsa bile ondan sonra hiç olmuyor.
-
Aynı problem bende var.PC ye bağlattım aracı 00523 hava emme sıcaklık sensörü arızası veri
yor.Boğaz kelebeği dediler bana göre alakası yok herşeye b.kelebeği diyorlar.Araştırdım benim aracımda maf sensörüyle beraber bu parça kısacası maf ı değiştirmem gerekiyor yada tesisatında problem var.
-
Aynı problem bende var.PC ye bağlattım aracı 00523 hava emme sıcaklık sensörü arızası veri
yor.Boğaz kelebeği dediler bana göre alakası yok herşeye b.kelebeği diyorlar.Araştırdım benim aracımda maf sensörüyle beraber bu parça kısacası maf ı değiştirmem gerekiyor yada tesisatında problem var.
Yardımınız için teşekkür ederim. Dediğiniz parçaları kontrol edeceğim. Bilgisayara bağlamaya vakit bulamadığım için hala hata kodu alamadım. Dediğiniz gibi benim de boğaz kelebeği sağlam ve düzgün çalışıyor.
-
Bazı araçlarda maf ile beraber bazılarında ayrı (IAT) intake air tempature sensör ısı sensörü oluyor.Emilen havanın sıcaklığını Ecu ya bildiyor ona görede rolanti ayarlanıyor.
-
Bilgi için teşekkürler. Benim arabada filtreden ne önce ne de sonra, boğaz kelebeğinden önce de sensör yok. Burada bahsettiğimiz sensörlerin filtreden önce ve/veya sonra olması gerekiyor diye biliyorum.
-
Rica ederim.Yardımcı olmak istiyorum çünkü çok başım ağrıdı bu tarz problemlerden...Soğuk başlangıçta rolantiyi yükselten Ecuya komutu veren sensör hangisi bi araştırın Boğaz kelebeği içindede olabilir.
-
aee 1.6 motorda hava filtresini söktükten sonra emme manifoldunun sol yan yüzeyinde fişli bir parça, ama çok görevi var, hava basıncını ve sıcaklığını ölçerek enjektör açık kalma miktarını belirliyor, bu bozuksa ya da yan sanayiyse, 2000 devir civarı şiddetli kerkinme, fazla yakıt harcama ve zengin karışım nedeniyle motor sağlığını bozar zamanla, sizinki de benzer bir motor aynı yerde olabilir hatta aynı kodlu da olabilir parça.
-
Aynen öyle başka bi konu başlığı altında yazlarını okumuştum (ayağı gazdan çekince yığılma) bu sıkıntınında bu parça yüzünden olduğunu düşünüyorum
-
Yardımlarınız için çok teşekkürler. En kısa zamanda sorunu çözmeye çalışacağım. Sonucu yine buradan paylaşırım.
İyi forumlar.
-
Bugün sonunda arabayı bilgisayara bağlayıp, hata kodu aldım.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 030 906 032 BD
Component and/or Version: ME7.5.10 3176
Software Coding: 00021
Work Shop Code: WSC 00203
4 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Kodları silip araçla ufak bir tur attım, tüm viteslerde ve bütün devir aralıklarında kullandım. Aracı durdurduktan sonra hata kodlarına tekrar baktım fakat herhangi bir hata vermedi.
-
Daha sonra tekrar bağlayın aynı hatalar geri gelebilir.Hata kodlarına göre bobin arızası ve kam mili sensörü arızası vermiş.
-
Hata kodlarını Ross Tech Wiki sayfasında aratarak açıklamalarını buldum. Dediğiniz gibi bir süre sonra tekrar bağlayıp bir kontrol daha yapayım.