vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf VI => Konuyu başlatan: ilGhiNC - 19 Haziran 2014, 14:10:16

Başlık: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ilGhiNC - 19 Haziran 2014, 14:10:16
2001 model Golf4 Trendline ile olan 3 senelik birlikteliğimiz sona erdi. Artık yolumuza 2009 model Golf 6 1.6 Trendline ile devam ediyoruz. İlk izlenimler mükemmel. Araç çok konforlu. Gaz pedalı tepkileri fena değil. Golf4 ten daha seri çünkü torkta ve şanzıman oranlarında küçük değişiklikler var.

Birkaç küçük sorum var.Fikirlerinizi yazarsanız sevinirim.

1) Araca hız sabitleyici taktırmayı düşünüyorum.Hatta kesin taktıracağım çok keyifli ve konforlu olacağı kanısındayım. Ama cruise control kolunu nerden en uyguna tedarik edip montaj yaptırabilirim? alibaba.com sitesinde çok uygun fiyatlar var acaba parçalar orjinal ve güvenilir midir?

2) Panjura ve alt ızgaraya Comfortline lardaki gümüş çıtalardan yapmak istiyorum. Daha önce diğer bir forumda görmüştüm. En iyi görüntüyü sağlayacak çıtaları nereden alabilirim?

3) İstanbulda mühürlü APP plaka yapan bildiğiniz bir yer var mı?

4) Araca yakında ATİKER LPG taktıracağız. Bir siyah enjektör muhabbetidir gidiyor. Bir de ATİKER GOLD diye daha iyi bir model çıkmış. Bu konularda bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim.

Herkese iyi sürüşler.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: edincol - 19 Haziran 2014, 21:47:28
Öncelikle tekrar hayırlı olsun.

1)enderelektronik.com.tr

2)Ben olsam eBay'de arardım.

3)Emniyetin anlaştığı yerde, kendi boyanızı götürüp yaptırırsanız güzel oluyor.

4)Yanlış anlamayın ama LPG'de Atikerin kaliteli olduğunu düşünmüyorum. Kullandıkları yazılım ve enjektörlerinden dolayı. Gold serisinde de enjektörler değişiyor donanımhaber de konusu vardı bir araştırın isterseniz. Prins marka taktırmanızı tavsiye ederim hem de 9 taksit kampanyasından yararlanabilirsiniz.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: okaykay_1 - 20 Haziran 2014, 17:37:08
aynen güzelim arabayı mahvetme bencede atiker tırt ya brc yada prınss
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ilGhiNC - 23 Haziran 2014, 13:00:39
PRINS aşırı pahalı bir kit.  :o Bir LPG kitine bu parayı vermek bence gereksiz.2012 model A3 e falan biniyor olsak düşünürüz ama 2009 Golf için bence gereksiz. ATİKER'i 2 araca taktırdık kullandık hiçbir sorun yaşamadık. Ben bizzat 2 arkadaşımın aracına taktırdım tık demedi. Çok memnunlar. :tamamdir Bence ATİKER için fazla önyargılı yaklaşıyor bir kısım kullanıcı. İyi bir işçilikle çok iyi sonuçlar veriyor.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: okaykay_1 - 23 Haziran 2014, 13:21:47
PRINS aşırı pahalı bir kit.  :o Bir LPG kitine bu parayı vermek bence gereksiz.2012 model A3 e falan biniyor olsak düşünürüz ama 2009 Golf için bence gereksiz. ATİKER'i 2 araca taktırdık kullandık hiçbir sorun yaşamadık. Ben bizzat 2 arkadaşımın aracına taktırdım tık demedi. Çok memnunlar. :tamamdir Bence ATİKER için fazla önyargılı yaklaşıyor bir kısım kullanıcı. İyi bir işçilikle çok iyi sonuçlar veriyor.
valla benm arabada takılı ben bilseydm almazdım haa sıkıntı varmı yok ama sadece göstergesi ve simit tüp takılı oldugu için biraz ısınamadım hala
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ogretmen_ankara - 23 Haziran 2014, 15:00:03
Daha önce 2001 golf, 2003 corsa, 2002 borada atiker lpg mevcuttu. En ufak bir sorun yaşamadım.şuan kullandığım polo aracımda da brc var. Brc den de hiçbir sorun yaşamadım. Bence en uygun fiyatlı olan atikeri gönül rahatlığı ile iyi bir usta olması kaydesiyle taktırabilirsiniz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: edincol - 23 Haziran 2014, 16:11:48
Hocam şimdi BRC ve Prins ile Atiker kıyaslanamayacak markalar. Bunları kıyaslama Cherry ile Audi'yi kıyaslamaya çalışmak olur.

Piyasada şuan sadece iki tane üretici elektronik pistonlu enjektör kullanmakta biri Prins diğeri de BRC. Bu iki markanın dışında tüm markalar selenoid valfli enjektörler kullanmaktalar.

Düzeltme:
KitMTM markası da elektronik enjektör kullanıyormuş. Prins ile aynı marka Keihin enjektör.

Enjektörler araçların lpgde doğru çalışması için en önemli parçadır, Lpg enjektörlerindeki en ufak aksaklık araçların çalışmasına olumsuz etkide bulunacaktır.Örneğin motorun doğru çalışabilmesi için her silindirde eşit ateşleme ,eşit sıkıştırma ve eşit yakıta ihtiyaç vardır ; bunlardan biri eksik olduğunda motor doğru çalışmayacaktır.Lpg sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de lpg enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoıd valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskirtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: edincol - 23 Haziran 2014, 16:28:42
Fiyat olarak Prins fazlasıyla pahalıymış. VSI 2 sistemi 2.750 ₺ taksitli fiyat.

Bence bu durumda takılabilecek tek marka BRC. 10 taksit fiyatı 1.700 ₺.

Bu arada Prins'in sitesinden baktım Silverline sistemin fiyatı 2.190 ₺. VSI 2 sistemi ile tamamen aynı parçaları kullanıyormuş, tek farkı enjektörleri Keihin yerine Prins'in kendi ürettiği enjektörler. Bu da fiyat avantajı sağlıyor.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: htmetin - 23 Haziran 2014, 16:34:05
Golf 6'ya BRC yakışır bence hiç atiker gold mold siyah kırmızı karıştırma.. Araç hayırlı olsun fotoları da bekliyoruz.
Başlık: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ogretmen_ankara - 23 Haziran 2014, 22:36:09
Prins ve telefeksi atikerle kıyaslamadım zaten. Biri 900 diğeri 2900. Arkadaşın aldığı golf 6 zaten prinsi gerektirecek bir motor değil. Bildiğimiz 1,6 102 ps hitler motorumuzun makyajlısı. Şuan brc kullanan, 3 defa atiker ve bir defa da lavato taktırıp kullanmış biri olarak bence lpg prins+telefeks ve diğerleri olarak ikiye ayrılır. Bu iki marka dışındakiler aşağı yukarı aynı kalitede.

Yeni gold serisi de

(http://img.tapatalk.com/d/14/06/24/apebu2at.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: edincol - 23 Haziran 2014, 23:11:09
Prins ve telefeksi atikerle kıyaslamadım zaten. Biri 900 diğeri 2900. Arkadaşın aldığı golf 6 zaten prinsi gerektirecek bir motor değil. Bildiğimiz 1,6 102 ps hitler motorumuzun makyajlısı. Şuan brc kullanan, 3 defa atiker ve bir defa da lavato taktırıp kullanmış biri olarak bence lpg prins+telefeks ve diğerleri olarak ikiye ayrılır. Bu iki marka dışındakiler aşağı yukarı aynı kalitede.

Yeni gold serisi de


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sizce LPG kitinin kaliteli olması ne demek ?
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ogretmen_ankara - 24 Haziran 2014, 00:38:36
Sizce LPG kitinin kaliteli olması ne demek ?
Sorun çıkarmaması demek...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ogretmen_ankara - 24 Haziran 2014, 00:55:03
Edincol arkadaşım, ben brc ye kötü demiyorum. Aldığım araçta da şuan keza brc takılı. Gayet sorunsuz. Diğer 3 aracımda da atikeri kullandım kmlerce sorunsuz bir şekilde. Atiker memleketin malı, bir Türk markası. Ve ben ona güvenmek istiyorum. Fiyat performans olarak iyi bir sistem olduğunu düşünüyorum. Hollanda malı Prinsi prins yapan da senin de bildiğin gibi keinen japon enjektör kalitesidir. Muhakkak bir atiker o kalite seviyesinde değil. Ama olmamasının da bir sıkıntısı yok. Dolayısıyla 2900 prinse yada 1750 Tl brc ye vermek yerine 1000 TL ye atiker, daha iyi olsun isteniyorsa da gold sistem atiker taktırmak, biz kullanıcıların atikerin kendini daha da geliştirmesine olanak sağlamaz mı? Bir yanlış anlaşılmaya mahal vermek istemem. Ahkam kesmek hiç istemem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: Frequency - 24 Haziran 2014, 09:48:27
Bence de lpg kitinin markasından daha önemli olan araca uygulamayı yapan ustanın bilgi, tecrübe ve iş kalitesidir...nice prins, brc taktıran arkadaş gördüm ki, çekiş, tüketim, düzensiz çalışma, arıza tekrarı, yazılım, vs..vs... 2-3 haftada bir sanayiye abone oldular...arabalarını satarak kurtuldular...
işçilik diyorum son olarak.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: edincol - 25 Haziran 2014, 16:49:28
Tabi ki LPG uygulamasında uzun yıllar sorunsuz kullanım isteniyorsa Kaliteli Ürün, Doğru Montaj, Hassas Ayar üçlüsüne dikkat edilmeli.

Bence kaliteli LPG kiti demek öncelikle kaliteli enjektör kullanan bir kit demektir. Çünkü yukarıda yaptığım alıntıda da anlatılan gibi LPG sistemi takılı araçlarda meydana gelen yakıt şikayeti,rolantide sarsıntı ,ani gaza yüklenmelerdeki teklemelerin temel nedeni de LPG enjektörlerinin doğru çalışmamasıdır.Piyasadaki hemen hemen tüm markaların (PRİNS ve BRC Hariç) enjektörleri selenoid valflidir ; enjektörün içinde bulunan yaylar belirli bir süre sonra sertliğini kaybediyor ve ilk günkü yakıt püskürtme oranları değişiyor ,ayrıca bu enjektörler yüksek devirlerde istenilen hıza yetişemediği için sürekli açık kalıyor ve gereksiz bir yakıtı yanma odasına püskürtüyor; bu ise hem bize yakıt şikayeti olarak hem de yüksek devirlerde istenilen oranda gazın yanma odasına püskürtülemediği için motor ömrümüze olumsuz etki ediyor.

Enjektör kalitesinden sonra gelen ikinci kalite etkeni de bence yazılımın otokalibrasyon yeteneği ve hassas ayara izin vermesi. Yani daha fare tutmayı yeni öğrenmiş, klavyede tuş arayan bir usta bile dönüşüm kitinin otokalibrasyon özelliğiyle ayar yapsa program bunu en fazla %5 hatayla düzgün şekilde ayarlayabilmelidir. Tabi ki iyi bir usta burada devreye girip yol testi yapıp LPG ateşleme haritasıyla benzini %0 fark olacak şekilde ayarlayacaktır.

Şimdi öncelikle piyasada benim bulabildiğim sadece 3 tane kit elektronik enjektör kullanıyor. Prins, BRC ve KitMTM(BRC'nin parçalarını üreten şirket üretiyor, BRC'den tek farkı Keihin enjektör kullanması.) Bu üç markanın yazılımı da iyi.

Bu kitler arasında da fiyat konusunda en uygun olan BRC markası. Tüm parçalarını kendi üretmesi anladığım kadarıyla fiyatının diğer iki kite göre daha uygun olmasına avantaj sağlıyor. BRC'nin geniş yetkili servis ağı ve emme manifoldu delinmeden gaz pipolu uygulamaya izin vermesi de diğer bir avantajı.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: ilGhiNC - 28 Haziran 2014, 20:28:08
Tartışmaya son noktayı koyayım.  :)

Pazartesi akşam Adapazarı Elbirlik bayisine gittim. Daha önce Atiker Microfast sistem için 1300 TL fiyat almıştık. Usta orada arabaya ve motora baktı. Aracın yeni olduğunu ve Microfast sistemlerin bu motorda arıza lambası yakacağını söyledi.   :-\

 Bu motora Atiker GOLD ve diğer İtalyan sistemlerin takılabileceğini söyledi. Atiker GOLD ile BRC arasındaki fiyat farkı çok olmadığı için de tartışmalarımız sonucunda BRC de karar kıldık ve montajı yaptırdık. :tamamdir

 Sonuçta Volkswagen araçlarda BRC nin iyi uyum sağladığını hepimiz biliyoruz. 100-150 TL için Atikerden vazgeçtik ve BRC yi seçtik. Araç 4 gündür LPG li. Şehiriçi ve otobanda kullandım aracı bu 4 günde. Performansı ve tüketimi çok iyi. Herkese tavsiye ediyorum.

Ayrıca Kocaeli ve Sakaryada ikamet eden arkadaşlara Adapazarı ELBİRLİK LPG bayisini tavsiye ederim. İşlerini en iyi şekilde ve titizlikle yapıyorlar.

Son olarak bu araçların motorunda manifoldu delmeden pipolu sistem denen bir şekilde montaj yapılıyor. Bu nedenle sistemin performansı ve uyumluluğu artıyormuş. Fakat montaj 1,5 gün civarında sürüyor.  :saygılar

Herkese teşekkürler.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: edincol - 29 Haziran 2014, 03:07:49
Hayırlı olsun.
Başlık: Ynt: Golf 6 ile Yola Devam - Birkaç soru
Gönderen: okaykay_1 - 29 Haziran 2014, 12:20:20
hadi bakalım hayırlı olsun
O bir artık Tüplü Ve öfkeli :)