vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: tatarlar - 05 Haziran 2014, 02:06:58
-
Merhaba Arkadaşlar
4 vites şanzımandan 5 vites şanzıman a geçişte teknik bilgi ve tecrübesi olan arkadaş varmı? Şöyle bir sıkıntı yaşıyorum . Motor ve şanzıman aynı hizada değil . Şanzıman tarafı daha yukarda. Benim tahiminime göre şanzıman tarafı yüksek olduğundan kısa aks aşırı eğimli çalıştığından kısa aks iç kafası çok aşırı ısınıp içindeki gresi eritiyor ve sol taraf atlama yapıyor. Bu konu ile bana yardımcı olacaklara şimdiden çok teşekkür ederim
-
bir resim at bakalım şanzıman sol teker tarafı bağlantısı değiştirilecek vites aktarma cubuklarının uzun olanı da değişecek
-
bu şanzıman üst takozu . yukarı aşağı bir miktar kaydırmak için araya parça koydum
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/yIXHh.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/en3K.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/H5Gsa.jpg)
-
Bu alt şanzıman takozu
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/wRCei.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/PFilN.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/S74HI.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/4Y7or.jpg)
-
Ön ve motor takozu
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/0NRIb.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/hSotl.jpg)
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/pz53k.jpg)
-
Bir de bu takozlarda sağa sola kaydırarak ayar yapılıyormu ?
-
bu kaynaklı olan bağlantı olmamış o yukarıya çekiyor işte şanzımanı orjinal ölçüye getirmen lazım birde bu 5. resindeki plastik başlı aktarma çubuğu kısa gelir 5 e takamayabilirsin takozları kaydırmana gerek olacağını sanmıyorum biz daha önce 4 ü 5 yaptık kaydırma falan hiç yapmadık kolay gelsin
-
Merhaba
O kaydırmalı parça orjinal halde iken şanzıman tarafı daha yukarda idi. Hatta Ön takoz çok yukarda kalıyordu. Viteslerle ilgili bir sıkıntım yok. 5 viteste geçiyor. Birde aklıma gelen motor ve şanzımanı sağa-sola kaydırarak bir ayarı varmı ? Çünkü bir sıkıntı da direksiyon sağa daha az dönüyor . direksiyon ve süspansiyon ile ilgili sıkıntı yok . kontrol ettim . sanırım dönmeye aksın uzamasının bitmesi sebep olabilir . tabi bu benim fikrim. Sizin görüşlerinizi ve önerilerinizi beklerim.
-
aks ın duruşu benimki ile aynı baktım az önce yükseklik sorunu yok gibi bu arka takoz da iki vida takılı galiba üç olmalı iki olursa motor ve şanzıman geriye yatar ve ön takoz oturmaz motor sağa sola kaydırılmaz zaten resimde de motor kulağı iyi görünüyor aks ta dönüşlerde sıkıntı olsa ses yapar hatta dağılır sen sağ sol tur sayısını say 1,6 sağ 1,6 sol tur gibi çıkmalı ,en soldan sağa 3,2 3,4 tur olamalı
-
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/QrMi4.jpg)
-
Arkada takoz üst tarafı 2 vidalı. piyasada satılan yenilerinede baktım. 3 lü olanı varmı?
-
Şayet takoz üstündeki şanzımana takılan parçadan bahsediyorsan o parça şanzıman a 3 civata ile bağlanıyor
-
Birde motor takozu değişmek için çıkarıldığında , onun bağlı olduğu parça yakıt pompasının da bağlı olduğu parçamı. yoksa daha kısamı
-
=?????????
-
Dizel araçta durum nasıl bilmiyorum ama kısa olmalı triger kısmı kayış ve korumalar komple sökülcek en güzeli başka bir dizel golf ile karşılaştırmak
-
Tekrar merhaba
Geçenlerde bir balatayı dağıttğım için şanzımanı indirmiştim. montajı sırasında akslardan kısa olanını rahatça montaj ettim fakat uzun olanını şanzıman tarafına uzun geldiği için geçmedi. Ancak uzun taraftaki tekerleğin amortisör bağlantılarını sökerek taktım. montaj yaptığımda da tekerleğin ayarlı cıvatasını en ucunda zar zor takabildim . içeri doğru itilmiyor. Bu konuda fikri olan varmı . birde motor un şaseye bağlandı yerde şaseye bağlı yer bende aşağı doğru eğik bunlar benzinli dizel çevriminde kopartılıp ters çevrilmesi gerekiyormu?
-
kardeş benim aracım 34 senedir bizde. Türkiyeye girdiğinde 1,5 Benzinli ve 4 vites idi. 1990 yılında benzinliden dizele çevrildi. ayrıca 5 vites şanzıman takıldı.
Bu anlattığın olayların hiç biri ile uğraşılmadı.
Direk Dizel Motor + 5 vites şanzıman + şanzıman nın vites arayıcıları değiştirildi. 24 senedir de başıma bir iş gelmedi çok şükür. Ben anlamadım yani. ya aracınızda daha önceden kaza falan var. biyerler birşeyler eğilmiş bükülmüş ölçüler tutmuyor. Yada bir yerde hata var. Benim aracımda hiç bir yerinde hiç bir kulak kesilip ters çevrilmedi yani.
-
Merhaba
Araç önceden bende deildi. araç epey hor kullanılmış belli.Şanzıman üst kulağını takarken epey zorlanıyorum . takıldığı yerde yaklaşık 2cm kayma mesafesi olmasına ragmen iyice kenara geliyor. lastık takozu esneterek yerine takıyorum. Daha önceden kazalı yada alt kısmında sürtmede olabilir ama belirgin kaza izi yok açıkçası. Birde mesela sizlerde de oluyormu bilmiyorum ama sağ ön tekerleği kaldırdığımda uzun aks salıncağın ön kısmının bağlı olduğu yere çarpıyor. (araç jetta) Tabi benimki bir teori ama motor ve şanzıman sola 1 cm kaysa tüm olay düzelecek. Kulak olayını da aksın salıncağın bağlandığı yere sürtmesini önlemek için düşünmüştüm. Birde örneğin çukurlara girdiğimde sağ teker sanki akstan motora doğru vuruyor
-
bende de jetta var ama tekeri kaldırdığımda aks öyle salıncağın bağlandığı yer falan sürtmüyor. sen motordan taraftaki kulağı kontrol ettin mi hiç. takozu yanlış falan çakmış olabilirler. belki farklı bi takoz çakıldı motor aşaya falan indi bişey oldu.