vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: infernaltr - 15 Mayıs 2014, 00:10:03

Başlık: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
Gönderen: infernaltr - 15 Mayıs 2014, 00:10:03
Merhabalar  aracım malesef 100 km de 0.5 litre su eksiltiyor.  :'(

İzlenimlerim:
- Boruların kontrolü yapıldı hiçbir şekilde damlama veya sızdırma gözükmüyor (http://store.donanimhaber.com/c4/c0/e0/C4C0E07C0A1B1DFABA301AC0C5695E32.gif)
- Motorun çalışması , gaz yemesi normal güç kaybı yok. (http://store.donanimhaber.com/c4/c0/e0/C4C0E07C0A1B1DFABA301AC0C5695E32.gif)
- Hararet göstergesi 90 derecede çakılı kalıyor. (http://store.donanimhaber.com/c4/c0/e0/C4C0E07C0A1B1DFABA301AC0C5695E32.gif)
- Egzoz dumanında beyaz yada mavi renk yok fakat ilk çalıştırmada su atıyor buda normal sanırım ? (http://store.donanimhaber.com/c4/c0/e0/C4C0E07C0A1B1DFABA301AC0C5695E32.gif)
- Motor suyu genleşme kabında fazla sıkıştırdığım zaman suyun üstünün rengi beyaza dönüyor minik köpürmeler olduğu için rolantide çalışırken tekrar düzeliyor.(http://www.suplementos-online.com/images/x.png)
- Yağ çubuğunda motor sıcakken kabarcıklar oluşuyor , bu kabarcıklar soğuk olan motorda gözükmüyor. (http://www.suplementos-online.com/images/x.png)
- Motor kapağını 2bin km önce çıkarmıştım o zaman altında katılaşmış kremsi bir yağ birikintisi vardı bunu temizledikten sonra şimdiye kadar böyle kapakta kremsi yağ gözükmedi. (http://www.suplementos-online.com/images/x.png)


Sorunum sizce neden kaynaklanıyor olabilir yardımcı olursanız çok sevinirim.  :-\

(http://i.hizliresim.com/oQOQVo.jpg)
(http://i.hizliresim.com/rLOL5B.jpg)
(http://i.hizliresim.com/b8B8VY.jpg)
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: uAlper - 15 Mayıs 2014, 07:39:57
yağ ile alakalı şunu söyleebilirim castrol kullanıyorum aracımda 1 sefere mahsus mobil 1 kullandım bu dediğin şeyler başıma geldi yağ değiştirdim tekrar castrole döndüm hepsi ortadan kalktı.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: metinmb407 - 15 Mayıs 2014, 08:59:22
LPG bağlantılarını falan dikkatli kontrol edin. Dİbinde oksitlenme falan olabilir damlama kolay belli olmaz.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: barut - 15 Mayıs 2014, 09:02:46
bosch car servisine uğrarsan su kaçağının nerede olduğunu ellerindeki sistemle çok kolay buluyorlar haberin olsun. Birde araçta hiç antifiriz kullanılmıyormuydu ?
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: svgn - 15 Mayıs 2014, 11:47:59
selam
aynı sorun benim de başıma gelmişti.
genleşme kabının kapağındaki O ring bozulduysa oradan hava alıyor ve suyu dışarı atıyor.
kapağı değştirince sorun ortadan kalktı
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: M.emin - 15 Mayıs 2014, 22:02:32
termostat bağlantı bölgesinden kaçırıyor olabilir
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: Ali07 - 15 Mayıs 2014, 23:45:57
yağ ile alakalı şunu söyleebilirim castrol kullanıyorum aracımda 1 sefere mahsus mobil 1 kullandım bu dediğin şeyler başıma geldi yağ değiştirdim tekrar castrole döndüm hepsi ortadan kalktı.

Tam da yağ değişimi için mobil düşünürken naptın hocam.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: emcayi - 16 Mayıs 2014, 00:20:39

Tam da yağ değişimi için mobil düşünürken naptın hocam.

mobil en fazla sahtesi olan yağlardandır. Ben mobil 1 tam sentetik 0w40 kullanıyorum aracım 16v bcb motor hiç bahsettiğiniz sorunlarla karşılaşmadım. Yağı alırken mutlaka büyük ve ünlü marketlerden alın. Ben hepsiburada dan almıştım son yağımı sorun yok orjinal yağ.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: zgrozkan - 16 Mayıs 2014, 01:13:56
Merhabalar,

Genleşme kabında görülen beyaz renkli köpürmeler,  soğutma suyu sistemine yağ karıştığını gösteriyor. Aşağıda kontrol edilmesi gereken bölgeleri açıklamaya çalışacağım;

_Motor yağı seviyesinde artış oluyor mu? (Su karışan motor yağı seviyesinde artış gözlemlenebilir.)

_Motor yağı rengi normal mi? (Krem ya da benzeri renk ve kıvamda ise motor yağına su karışıyordur.)

_Araç içinde, motor sıcak iken ve bilhassa seyir halinde iken (özellikle sıcak havalandırmalar aktifken) yağ kokusu oluyor mu? Zaman zaman yağ kokusunu araç dışından da duymak mümkün olabilir. (Antifriz ile karışan yağ, oldukça keskin ve rahatsız edici bir koku yayar.)

_Aracınız otomatik vites mi? Otomatik şanzıman yağı, motor soğutma suyu sistemine entegre bir yağ soğutucusu tarafından soğutulur. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar. Zamanla otomatik şanzıman kullananılamaz hale gelir.

Her halükarda, soğutma suyu sisteminde yağ gözlemlendiğinde derhal müdahale edilmeli, yağ-su karışımına neden olan arıza giderildikten sonra bütün soğutma suyu sisteminin yağdan arındırılmalıdır. Aksi halde zamanla termostat, devir daim motoru, radyatör gibi bir çok elemanın arızalanmasına neden olacaktır.

Kazasız günler dilerim.

Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 16 Mayıs 2014, 07:26:18
yağ ile alakalı şunu söyleebilirim castrol kullanıyorum aracımda 1 sefere mahsus mobil 1 kullandım bu dediğin şeyler başıma geldi yağ değiştirdim tekrar castrole döndüm hepsi ortadan kalktı.

Yağın değişim zamanı geldi sanırım bu yüzden böyle belirtiler veriyor , conta yakıp yakmadığımı bilmediğim için boşu boşuna yağ değiştirmek istemiyorum. Suyun motor yağına karıştığından tam emin değilim bu problem düzelince ilk işim castrol yağ kullanmak olacak  :tamamdir
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 16 Mayıs 2014, 07:37:04
LPG bağlantılarını falan dikkatli kontrol edin. Dİbinde oksitlenme falan olabilir damlama kolay belli olmaz.

LPG Regülatör bağlantısını daha önce kontrol ettiydim kaçak yoktu emin olmak için tekrar baktım hortumlara kaçak yok.  :tamamdir
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 16 Mayıs 2014, 07:40:12
termostat bağlantı bölgesinden kaçırıyor olabilir

Gözler görülür hiçbir yerde kaçak yok tek tek hortumları kontrol ediyorum zaten aracı dip gaz yaparak sorunu bulmaya çalışıyorum yerde 1 damla su olmuyor , buharlaşma falanda gözükmüyor. Genleşme kabını söküp kontrol ettim sorun yok , kapakta kaçırmıyor.  :tamamdir
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 16 Mayıs 2014, 08:14:09
Merhabalar,

Genleşme kabında görülen beyaz renkli köpürmeler,  soğutma suyu sistemine yağ karıştığını gösteriyor. Aşağıda kontrol edilmesi gereken bölgeleri açıklamaya çalışacağım;

_Motor yağı seviyesinde artış oluyor mu? (Su karışan motor yağı seviyesinde artış gözlemlenebilir.)

_Motor yağı rengi normal mi? (Krem ya da benzeri renk ve kıvamda ise motor yağına su karışıyordur.)

_Araç içinde, motor sıcak iken ve bilhassa seyir halinde iken (özellikle sıcak havalandırmalar aktifken) yağ kokusu oluyor mu? Zaman zaman yağ kokusunu araç dışından da duymak mümkün olabilir. (Antifriz ile karışan yağ, oldukça keskin ve rahatsız edici bir koku yayar.)

_Aracınız otomatik vites mi? Otomatik şanzıman yağı, motor soğutma suyu sistemine entegre bir yağ soğutucusu tarafından soğutulur. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar. Zamanla otomatik şanzıman kullananılamaz hale gelir.

Her halükarda, soğutma suyu sisteminde yağ gözlemlendiğinde derhal müdahale edilmeli, yağ-su karışımına neden olan arıza giderildikten sonra bütün soğutma suyu sisteminin yağdan arındırılmalıdır. Aksi halde zamanla termostat, devir daim motoru, radyatör gibi bir çok elemanın arızalanmasına neden olacaktır.

Kazasız günler dilerim.

Motor yağını sık sık kontrol ederim pek bir artış olmadı şimdiye kadar 10 litre su ilave ettim su motor yağına karışsaydı hiç olmazsa yağ çubuğundan belli olurdu. Çubukta artış gözükmüyor ama sadece yağ çubuğunda motor sıcakken kabarcıklar oluyor buda sanırım yağın özelliğinden kaynaklanıyor. Yağ rengi de siyah renkte kayganlığı falan yerinde.

Araç otomatik vites değil ama normal yağ soğutucusu var bundan dolayı motor yağına su karışabilir.Genleşme kabında ve suyunda 1 gram yağ yok...  ???

Yağın motor suyuna karışmadığına eminim böyle olsaydı belli olurdu ve araç yağ eksiltirdi. Motor suyu kontrollere göre yağa karışmıyor ama bundan tam anlamıyla emin olmak için arabanın bugün yağ servisinde yağını boşaltıcam. Karterde su birikip birikmediği o zaman belli olur   :tamamdir

Yağa su karışmadığı kesinleşirse, motor su yakıyor demektir.  :'( bunun sebebide conta yanması ya da motor bloğu çatlak başka bir seçenek kalmıyor  :-[

Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: rene - 16 Mayıs 2014, 10:20:28
Merhabalar,

Genleşme kabında görülen beyaz renkli köpürmeler,  soğutma suyu sistemine yağ karıştığını gösteriyor. Aşağıda kontrol edilmesi gereken bölgeleri açıklamaya çalışacağım;

_Motor yağı seviyesinde artış oluyor mu? (Su karışan motor yağı seviyesinde artış gözlemlenebilir.)

_Motor yağı rengi normal mi? (Krem ya da benzeri renk ve kıvamda ise motor yağına su karışıyordur.)

_Araç içinde, motor sıcak iken ve bilhassa seyir halinde iken (özellikle sıcak havalandırmalar aktifken) yağ kokusu oluyor mu? Zaman zaman yağ kokusunu araç dışından da duymak mümkün olabilir. (Antifriz ile karışan yağ, oldukça keskin ve rahatsız edici bir koku yayar.)

_Aracınız otomatik vites mi? Otomatik şanzıman yağı, motor soğutma suyu sistemine entegre bir yağ soğutucusu tarafından soğutulur. Bu soğutucu arızalandığında otomatik şanzıman yağı ve soğutma suyu birbirine karışmaya başlar. Zamanla otomatik şanzıman kullananılamaz hale gelir.

Her halükarda, soğutma suyu sisteminde yağ gözlemlendiğinde derhal müdahale edilmeli, yağ-su karışımına neden olan arıza giderildikten sonra bütün soğutma suyu sisteminin yağdan arındırılmalıdır. Aksi halde zamanla termostat, devir daim motoru, radyatör gibi bir çok elemanın arızalanmasına neden olacaktır.

Kazasız günler dilerim.



+1 Yorum güzel ve tespitler doğru.


Araç Lpg li ise ek yerinde su flanşı oluyor lpg ci tarafından takılan çok aracın su eksiltme sebebi budur.

ikinci ve benimde başıma gelen KÜTÜK denilen çoklayıcı bi plastik parça var ona mutlaka baktırın.benimki onun kalorifer çıkışından kaçırıyordu.

son olarak Önceki sahibi araca hararet yaptırmış olabilir conta gibi gözüküyor  malesef.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 16 Mayıs 2014, 16:51:53
+1 Yorum güzel ve tespitler doğru.


Araç Lpg li ise ek yerinde su flanşı oluyor lpg ci tarafından takılan çok aracın su eksiltme sebebi budur.

ikinci ve benimde başıma gelen KÜTÜK denilen çoklayıcı bi plastik parça var ona mutlaka baktırın.benimki onun kalorifer çıkışından kaçırıyordu.

son olarak Önceki sahibi araca hararet yaptırmış olabilir conta gibi gözüküyor  malesef.

Arabanın yağını yağ servisinde boşalttım su varmı diye kontrol yaptırdım bir sıkıntı çıkmadı.  :tamamdir Motor suyunun yağa karışmaması kesinleşti.

(http://i.hizliresim.com/27JoGq.png)

Bugün aracın hava filtresinin altındaki motora giren flanşdan su damladığını farkettim hava filtresi sökülmeden gözükmüyen bir flanş motorun üstüne damladığı için suyun yere dökülme şansıda yok zaten bide motor sıcaksa buharlaşır gider. Flanşı söktüm flanşta o-ring kağıt gibi olmuş conta görevini görmüyordu yeni o-ring taktım garanti olsun diye siyah sıvı contada sürdüm, takarken civatasının birini diş kaptırmadığım halde yalama olduğunu farkettim sanırım daha önce yalama yapmışlar. >:( Civata 3 cm lik bir civata idi. Civata yuvasında baya derin olduğu için aynı diş 5 cm civata alarak flanşı sıkabildim.  :-\ Kendimde klavuz açabildiğim halde klavuz açmaya gerek duymadım. Şimdilik bu flanşdan su damlaması olmuyor. Burada ki su damlaması kesildi. İlerleyen günlerde suyun eksilip eksilmediğini görücez artık. Bundan sonra da sorunum düzelmezse contadan başka sorun kalmıyor yanma odasına su kaçıyor galiba.

(http://i.hizliresim.com/LPbRko.jpg)
Başlık: Ynt:
Gönderen: rene - 16 Mayıs 2014, 17:13:41
Benim kütük dediğimde senin paylastigin son resimdeki sol alttaki siyah parça. Insallah oring tendirde ugrasmassin gecmis olsun.




Tapatalk
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 18 Mayıs 2014, 01:19:24
Benim kütük dediğimde senin paylastigin son resimdeki sol alttaki siyah parça. Insallah o ring tendirde ugrasmassin gecmis olsun.




Tapatalk

Bu flanş dan artık su kaçağı yok , bu parçanın o-ring ini değiştirdiğim için motor suyu boşalmıştı tekrar su koyduğumda termostat arıza yaptı yani açmadı açmayınca da su devirdaimi olmadı bu parçayıda değiştirdim. Tekrar 5 litre su ilave ettim bugün sanırım radyatör hava yaptığı için gösterge su uyarısı verdi yine 750 ml daha ekledim. Radyatör kapağından hava çıkış sesi geliyor bu sebepten de su eksiltiyor olabilir bundan sonra bir daha su eksiltme yaparsa servise vericem arabayı olasılıklara göre parça değiştirmek istemiyorum artık işi ustasına bırakmak lazım :tamamdir
Başlık: Ynt: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 20 Mayıs 2014, 14:42:45
Arkadaslar simdilik 200km yol yaptim su eksilmesi olmadi. Hava kaciran su kabi kapagini da degistirdim ileride sorun yasatmasin diye. Arabanin su kacirma sebebi flanşdaki contadanmış. Termostat acilmadigi icin arac su kaynatiyordu termostatida degistirdim. Eskiyen baska bir flanş vardi onuda degistirdim. Su eksiltme problemi toplam 60 TL ye halloldu gibi ilerleyen gunlerde belli olacak artik :)
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: silver_line - 31 Mayıs 2014, 09:47:41
Suyun rengi hoşuma gitmedi. Çünkü benzer sorun başıma geldi yağ soğutucu çatlamış bütün yağı motor suyuna vermişti. Motor suyu tahin rengi ve kıvamına gelmişti. 12 şişe yağ çözücüyle temizleyebildik motoru. Su eksiktme de başıma geldi. Termostattan kaçırıyordu. Değiştirince düzeldi. Yada devirdaim pompasını kontrol ettir derim. Veya tamponun sağ alt tarafında tahliye vanası var birde oraya baktır. Kaçak oradan da olabilir.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu
Gönderen: infernaltr - 31 Mayıs 2014, 21:08:57
Suyun rengi hoşuma gitmedi. Çünkü benzer sorun başıma geldi yağ soğutucu çatlamış bütün yağı motor suyuna vermişti. Motor suyu tahin rengi ve kıvamına gelmişti. 12 şişe yağ çözücüyle temizleyebildik motoru. Su eksiktme de başıma geldi. Termostattan kaçırıyordu. Değiştirince düzeldi. Yada devirdaim pompasını kontrol ettir derim. Veya tamponun sağ alt tarafında tahliye vanası var birde oraya baktır. Kaçak oradan da olabilir.

Suyun rengi hortumların içinde birikmiş küfden kaynaklanıyor galiba alındığından beri hiç değişmemiş komple temizlik yapılınca artık normal rengine döndü. Yağ soğutucu , devirdaim pompası hepsine baktırdım hiçbirinde sorun yok. Su kabında yağlanma olmuyor , yağın içinede su karışmamış.  :tamamdir

Arabayı özel servise götürdüm arabanın soğutma sistemiyle ilgili olan herşey kontrol edildi  :tamamdir gözle görülen hiçbir kaçak tespit edilmedi hatta su kabına basınç verip de denediler yinede bulamadık kaçağı.  :-\ Conta yanık mı diye kontrol edildi ondanda sorun yok. Usta her türlü kontrolü yaptım gözle görülen hiçbir kaçak yok dedi. Motoru sökersem 3 bin liraya kadar maliyet olabilir dedi kaçağı bulmak için.

Bana su kaçağı önleyici üründen kullanmamı önerdi daha önce su eksiltme sorunu için yeni passat geldi dedi vw servisi bulamadığı için kaçağı 10bin TL fiyat çıkarmış motor söküleceği için herşeyi değiştireceklermiş   :-X sonra bu ustaya gelmiş bu ilaçdan kullanmışlar su eksiltme sorunu düzelmiş .  ::)  :tamamdir Sonra bunları anlattıktan sonra kullanmaya karar verdim denemekte zarar olmaz diye hollanda malı kahverengi bir ilaç döktü suyun içine araba 10 dakika yüksek devir çalıştı. O günden beri  1000km yaptım su seviyesi hiç eksilmedi.  :tamamdir Bizim bulamadığımız suyun eksilme yaptığı yeri kapattı. Ürün aşağıdaki linkdeki üründen sanırım.  :tamamdir 50 lira ücret ödedim bir kutu fazla gelir diye yarısını kullandık airbag arıza lambası da yanıyordu onuda yaptılar sağ olsunlar.  :tamamdir

(http://images.hepsiburada.net/assets/OA/500/OA_2273258.jpg)

http://www.hepsiburada.com/liste/wepp-2021-radyator-catlak-giderici-ilac-300-ml-81d2021/productDetails.aspx?productId=otm81d2021&categoryId=20035751#Gorseller
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
Gönderen: edincol - 31 Mayıs 2014, 21:39:18
Geçmiş olsun.

Ürün verdiğiniz linkte Hollanda malı olarak belirtilmiş.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
Gönderen: infernaltr - 31 Mayıs 2014, 21:47:19
Geçmiş olsun.

Ürün verdiğiniz linkte Hollanda malı olarak belirtilmiş.

Hollanda olduğuna hiç dikkat etmedim serviste kutunun üstünde almanca yazdığı için alman malı sandım o zaman  :)
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
Gönderen: silver_line - 02 Haziran 2014, 12:46:20
Çözüldüğüne sevindim. Keşke termostata da baktırsaydın. Kolay yerde onun yeri.
Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
Gönderen: infernaltr - 24 Nisan 2017, 00:07:44
Merhaba arkadaşlar su eksiltme sorunu tekrar başladı 2 yıl aradan sonra bu sefer eksiltme yavaş yavaş artmaya başladı. Arabayı 1 saat boyunca çalıştırdım motorda ve yerde su kaçıran yer yoktu. Sürücü ve yolcu tarafında ki paspasın altı ıslanıp duruyordu benim araçta sunroof var ve bunun tahliye kanalları tıkalı olduğu için tavandan su akıtıyordu. Paspasın altının ıslak olması her yağmurda akan tavan diye biliyordum ama geçen günlerde kaportacıya sunroof tahliye tıkanıklığını açtırdım ama benim paspasın olduğu yer yine ıslak tavandan su akmıyordu ?. Yani hiç aklıma gelmeyecek yerden su eksiltiyormuş araç  Kalorifer peteğinde delik var emin olmak için.  Kaputu açınca görürsünüz boğaz kelebeğinin arkasında Motorun içinden göğüslükteki kalorifer peteğine giden bir giriş bir çıkış var bu bağlantıyı iptal edip hortumları birbirine bağladım u şeklinde demir flanş boru ile su devirdaimi kalorifer radyatörüne uğramadan devam ediyor ve  o gündür araç su eksiltmiyor. Yani aracın ısıtması şuan çalışmıyor ama suda eksiltmiyor en kısa zamanda göğüslüğün altındaki radyatörü değiştiricem. Ama işçiliği çok zor göğüslük komple sökülecek başkasına ellettirmek istemiyorum düzgün toplayamayabilir.

Aracım 250bin km de yani kalorifer peteğinin ömrü bu kadarmış. Araçtaki hemen hemen bütün su flanşlarını değiştirdim çürüdüğü için bundan sonra da sorun çıkarmaz inşallah.

Sonuç olarak 3 yılda kaçak bulunmuş oldu. Araç bana su eksiltme konusunda iyi bir tecrübe verdi.  :tamamdir



 


Başlık: Ynt: Su eksiltme sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
Gönderen: okaykay_1 - 25 Nisan 2017, 10:03:16
Merhaba arkadaşlar su eksiltme sorunu tekrar başladı 2 yıl aradan sonra bu sefer eksiltme yavaş yavaş artmaya başladı. Arabayı 1 saat boyunca çalıştırdım motorda ve yerde su kaçıran yer yoktu. Sürücü ve yolcu tarafında ki paspasın altı ıslanıp duruyordu benim araçta sunroof var ve bunun tahliye kanalları tıkalı olduğu için tavandan su akıtıyordu. Paspasın altının ıslak olması her yağmurda akan tavan diye biliyordum ama geçen günlerde kaportacıya sunroof tahliye tıkanıklığını açtırdım ama benim paspasın olduğu yer yine ıslak tavandan su akmıyordu ?. Yani hiç aklıma gelmeyecek yerden su eksiltiyormuş araç  Kalorifer peteğinde delik var emin olmak için.  Kaputu açınca görürsünüz boğaz kelebeğinin arkasında Motorun içinden göğüslükteki kalorifer peteğine giden bir giriş bir çıkış var bu bağlantıyı iptal edip hortumları birbirine bağladım u şeklinde demir flanş boru ile su devirdaimi kalorifer radyatörüne uğramadan devam ediyor ve  o gündür araç su eksiltmiyor. Yani aracın ısıtması şuan çalışmıyor ama suda eksiltmiyor en kısa zamanda göğüslüğün altındaki radyatörü değiştiricem. Ama işçiliği çok zor göğüslük komple sökülecek başkasına ellettirmek istemiyorum düzgün toplayamayabilir.

Aracım 250bin km de yani kalorifer peteğinin ömrü bu kadarmış. Araçtaki hemen hemen bütün su flanşlarını değiştirdim çürüdüğü için bundan sonra da sorun çıkarmaz inşallah.

Sonuç olarak 3 yılda kaçak bulunmuş oldu. Araç bana su eksiltme konusunda iyi bir tecrübe verdi.  :tamamdir



 



bunuda insallah kendin çözersin fotograflamayı unutma