vwtr.net
Volkswagen A.G. => Skoda => Konuyu başlatan: Golf_ld - 11 Nisan 2014, 11:46:22
-
arkadaşlar merhaba dizel felicia için hangi yağı tavsiye edersiniz 10/40 olarak
-
Yag markasi soruyorsan Mobil olmali usta
GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
-
mobil hangisini öneriyosunuz peki
-
Mobilin internet sitesinde hangi yag diye bir secenek var. Yada googleye mobil hangi yag yaz. Aracinin marka modeli vs. yaz uygun yagi sonuc cikarir
GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
-
mobilin sitesinden inceledim 5/ 30 mobil 1 i öneriyo
-
arkadaşlar merhaba dizel felicia için hangi yağı tavsiye edersiniz 10/40 olarak
Kesinlikle yarı sentetik yağlar kullanmanızı tavsiye etmem. Öncelikle bu yağlar düşük kalitedeki mineral baz yağlar ile sentetik baz yağın karıştırlması sonucu elde edilmiştir. Burada amaç uygun fiyata düşük kalitedeki mineral yağın kalitesini yükseltebilmektir. Mineral yağ ile elde edilmiş yağların daha önce de anlattığım gibi molekül yapılarının düzensiz olması sonucu, sürtünme azaltmadaki başarısızlıklarıdır. Aşağıdaki resimde motor içinde yağın nasıl olduğunu görebilirsiniz.
(http://www.maxxtorque.com/dieselcommunity/images/stories/articles/2008_summer/synthetic_vs_oil_friction.jpg)
http://www.maxxtorque.com/dieselcommunity/images/stories/articles/2008_summer/synthetic_vs_oil_friction.jpg
Şimdi pistonların, krank milinin veya ekzantrik milinin sürekli üstteki resimde olan yağ gibi düzenli yapıda bir yağ ile yağlanmasını mı istersiniz, yoksa alttaki resimde ki gibi bir yağ kullanmaya devam mı etmek istersiniz ?
Mineral baz yağı içeren motor yağı kullanmanın diğer olumsuz yanları ise yağ filmi dayanıklılığının zayıf olmasıdır. Yani motorun içinde metal-metal temasını azaltmada başarısı zayıftır.
Bunun gibi bir sürü nedeni kendiniz de araştırıp bulabilirsiniz.
Lütfen aklınıza takılan birşey olursa sorun.
-
İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.
Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani bazyağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen bazyağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli bazyağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları, yüksek kaliteli bazyağ seçimlleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar. Low SAPS yani yandığı zaman az kül bırakan ürünler daha az katık ve daha kaliteli bazyağlar ile formule edilirler. Çünkü kül miktarı katık miktarı ile doğru orantılıdır. Sözün özü, low SAPS ürünler formulasyonları daha istikrarlı olduğu için motorun aşınmaya karşı korumasında (daha uzun süre kullanılsalar dahi) öne çıkarlar. Bu nedenle, DPF veya katalitik könvertör gibi donanımlar araçta olmasa dahi, Low SAPS formulasyona sahip motor yağlarının kullanımını tavsiye ederim. Ayrıca şartnameler açısından bakarsak, hemen tüm low SAPS ürünler üreticilerin Low SAPS şartnamelerinin yanı sıra mid SAPS şartnamelerini de karşılarlar.
Bu nedenle Mobil 1 ESP 0W-40 motor yağı kullanılmasını tavisye ederim.
-
verdiğiniz bilgiler fevkalade bir sorum daha olucak benim aracım 188.000 km de yine de tavsiye ettiğiniz mobil1 esp 0w40 yağını kullana bilirmiyim
-
Evet aracınızda tahmin ediyorum şimdiye kadar yarı sentetik yağlar ile kullanılmıştır. Bu yüzden aşınma durumu görece fazladır diye tahmin ediyorum. Bu yüzden Mobil tavsiyesinde gördüğünüz 5W-30 yağı değil de 0W-40 yağı tavsiye ettim.
Lütfen aklınıza takılan bir şey olursa sormaktan çekinmeyin.
Bu arada şunu da söyleyeyim, benim tavsiyelerimle sanayideki ustanın tavsiyesi farklı olacaktır, kafanızın karışmasını istemem.