vwtr.net

Otomobil Forumu => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: 06onur - 08 Mart 2014, 02:05:51

Başlık: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 08 Mart 2014, 02:05:51
http://forum.vwturk.com/showthread.php/83351-TSi-LPG

vwtr.net tekiler gitti.
HEPSİ BU BAŞLIKTA. Sabırla okuyana 12 sayfa her şey var.
*10. sayfa da göreceksiniz LPG yazılımı çöktü ve LPG taktırdığım yer İtalya dan yazılım getirtti 7000km civarı oldu galiba, şimdilik sıkıntı yaratmıyor.

ÖZET:
Golfüme LPG taktırdım.
Arabam: 2008 Golf TSİ 122PS 71.500km de
Sistem: BRC SDİ+2yıl motor kaskosu(126TL)
Takan firma: Ankara mavidenizler
Depo: Simit 52LT, çıkıntı yapmadı 41LT alıyor

2000KMdeki NET TÜKETİMİ VERİYORUM
BENZİN FİYATI: 4.91TL/LT(4.75e düşmüş an bu fiyattan almadım)
LPG FİYATI: 2.39/lt
GİDİLEN YOL: 1350km yaklaşık
YOL BİLGİSAYARI BENZİN TÜKETİMİ: 7.5lt/100km
ORTALAMA HIZ: 48KM/H
TÜKETİLEN LPG: 75+70+85=230TL--96lt----7.1lt/100km
TÜKETİLEN BENZİN: 100TL--20,4lt  -----1,5lt/100km
*TOPLAM TÜKETİM:330tl/1350KM=24,4KRŞ/KM TASARRUF%33,5

yaz ortalaması benzer %31-33


Aralık ayı
Tüketim
Yapılan Yol=1410km
Benzin=ort 4,95Tl den 162TL
LPG= ort 2,91den 300TL
Yol PC: 8,8lt/100km
Km başına tüketimim= 32,8krş/km.
Tasarruf oranı= %25

ŞUBAT Ayı
Tüketim
Yapılan Yol=1950km
Benzin=ort 5,03Tl den 200TL
LPG= ort 2,86dan 410TL
Yol PC: 8,3lt/100km
Km başına tüketimim= 31,3krş/km.
Tasarruf oranı= %25

MART itibariyle araç 95.500km de
LPG geçemeden stop etmelerim çoğaldı kısa mesafe çok kullanıyorum.
Tüketim
Yapılan Yol=890km
Benzin=ort 5,08Tl den 93TL
LPG= ort 2,78dn 184TL
Yol PC: 8,0lt/100km
Km başına nettüketimim= 31,1krş/km.
Tasarruf oranı= %23


DİKKATLİ KULLANINCA YAZ AYLARINDA %30-33 KIŞ AYLARINDA YAKLAŞIK %23-25 TASARRUF SAĞLIYOR
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 08 Mart 2014, 12:12:55
24.000km lik BRC-SDİ tecrübeme göre(LPG tecrübem 125.000km)  taktırdamadan önce;
Ehil bir yere gidip

1*Boğaz kelebeği temizliği yaptırın
2*Boğaz kelebeği kalibrasyonu yaptırın, bunu da herkes yapmıyor, eski bilgiler temizlenmeliymiş
3*Sıfır 1takım orj platin buji NGK(90tl)-Bosh(60TL) taktırın, 6-7yaşın üzerindeki araçlar için bir takım orjinal bobin(270-310TL) takılması da daha iyi olur.
4*İşin iyi bilen, çok montaj yapan bir yerde BRC-SDİ kitinizi taktırın.

+gerekliyse çünkü riskli
Tüm sensörlerin ehil ellerde temizliğini yaptırın. Bazıları çok hassasmış bilmeyenin elinde kalır çok pahalı imiş.
BRC SDİ NASIL ÇALIŞIR
*ROLANTİDE 5sn benizn püskürtür LPG ye döner (Negatif benzin tüketimi)
*Gazdan ayağınızı ekip her basışınızda 3-4doz her enjektörden Bezin püskürtür (Negatif benzin tüketimi)
*200km/h üzerinde bile LPG ile çalışabilir (pozitif ennjektör kalitesi)
*LPG yi litre bazında Sıralı kitlerden daha az harcar. (Pozitif LPG tüketimi)
*35-36 dereceye ulşana kadar sıralı gibi benzin tüketir.
**Çekiş bir miktar düşüyor, özellikle yüklü ve klimalı iken daha belirgin. Bu düşüş ile bile yüklü iken zorlansa da, 1.6TDi bir aracı yokuşta zorlayacak kadar kuvvetli. Yine de benzine göre bir miktar kayıp var.

%32 ortalama tasarruf alıyorum. Min %20, Maks%40 hep uzun yol gidince oda belki.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: KAAN60 - 16 Nisan 2014, 02:38:42
güzel paylaşım  :tamamdir
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 02 Mayıs 2014, 19:30:43
martta tassaruf dibe vursa da yeterli yine de. %23net.
184Tl LPG+ 93tl benzin ile 890km yol yaptım. Çok rahat kullanıyorum aracımı.
PC 8.0lt, km de 41kuruş demek.
LPG li tüketim 31kuruş.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: mussel - 03 Mayıs 2014, 01:10:12
Başarılı bir çalışma olmuş.Herkes bu kadar ayrıntılı yapmaz bu işi.Deneyimler çok önemli bu konuda,tsi sistem lpg montajı yaptırmayı düşünenler için güzel referans.Tebrikler. :)
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 10 Haziran 2014, 12:42:39
Nisan
260TL LPG+115TL Benzin 1170km  PC:8.0LT

Mayıs
250Tl LPG(2,51/lt)+ 111Tl(5,04tl/lt) benzin 1200km PC:8.2lt

BRC diyor ki
*Araç her rolantiye indiğinde 5sn benzin püskürtür(bence sürekli) 900d/d da benzin gaz geçişini bariz farkediyorum. Araç rolantide 0.6lt tükettiğinden çok anormal benzin tüketimi olmuyor. Dur kalk trafikte benzin tüketimi bariz bir şekilde artıyor
*Her pedala baışta 5sn benzin püskürtür(Araç lpg de iken bedala basılı değilse ilk basışta 1-1.5sn geçikmeli kavrıyor)
*33dereceye kadar benzinle devam ediyor sıralıda 30derecedir.

Bu üç etken benzin tüketimini artırırken LPG tüketimini de düşürüyor. Sıralı sistemde tüketilen benzinin %20-30fazlası LPG tüketilirken. S-di da aynı veya bir miktar fazlası tüketiliyor.

2. örnekte 250Tl yaklaşık 100LT lpg ile 1200km yol yapmışım. Yaklaşık 8.3lt/100km ki PC ile hemen hemen aynı demek,lpg tüketiminde yaklaşık %20 sıralıdan daha tasarruflu. Buna karşın bu süreçte sıralı 30-40tl benzin tüketirken S-di 111tl tüketmiş,  benzinde sıralıdan  %150daha fazla. Esasında sıralı takılmış 102ps ilesdi+ 122Ps arasında tüketim farkı nın çok az 122ps tarafında olduğunu, bunun tek nedeninin aracın canlı sürüşünden dolayı ortalama süratinin yüksek olmasından kaynaklandığını düşüyorum. Bunu satınca(1-2yıl sonra) Tsi den devam etmeyide düşünüyorum.

Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 10 Haziran 2014, 12:51:32
KM karşılaştırması

MPİ aynı sürüşte 8.2 yerine 9.2lt civarı olur teknoloji ve fabrika böyle diyor.
LPG tüketimi 11.0lt civarı olur= 11*2,51  27,6kuruş yakar. gibi görünür
AMA

11*12,00km=132lt LPG
35Tl/5tl/lt=7lt benzin
132lt+7lt benzin ile 366 tl ile1200km 

SDİ 8.2lt
100lt+22lt benzin ile 361 tl 1200km
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 12 Temmuz 2014, 04:19:55
Aracım LPG de 30.000km yi doldurdu.
haziran şehir içi
LPG=255Tl
benzin: 110TL
Yol:1300km
pc:7,5lt
tük:28krş/km


UZUN YOL
Ankara-Samsun-İstanbul
bagaj-yolcu full+klima22,5derece
1350km
LPG: 225TL
Benzin: 47TL
Yol PC: 5,8lt/100km(bazn böyle düşük gösteriyor ama daha fazla yakıyor tahminen benzinde 32kuruş yakacaktı)
Km başına net tüketim 20,1krş/km

Tüketim bence "mükemmel"  olsada %33-37tasarruf sağlamış. %40 olcağını düşünüyordum.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 12 Temmuz 2014, 12:01:01
Maşallah. Artık yazılım sorunu da kalmadı herhalde ?
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 17 Temmuz 2014, 03:59:15
Maşallah. Artık yazılım sorunu da kalmadı herhalde ?

10.000km dir aynı yazılım. Şükür sıkıntı yok sürüş keyifli.

Klima açıkken frene basıyorsam bide radyatör fanı devreye girerse bazen devir dalgalanıyor ama geçiyor. Oda muhtemel boğaz kelebeği kirliliğinden. LPG nin verdiği rahatlıkla bazen 3vites 110ları gördüğüm oluyor. Polo 5500-6000 d/d yokuşta kullanırdım rolanti daha beter sapıtırdı, hatta stop ederdi, kelebeği kendim temizliyordum geçiyordu.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: sariseko55 - 21 Temmuz 2014, 07:31:20
10.000km dir aynı yazılım. Şükür sıkıntı yok sürüş keyifli.

Klima açıkken frene basıyorsam bide radyatör fanı devreye girerse bazen devir dalgalanıyor ama geçiyor. Oda muhtemel boğaz kelebeği kirliliğinden. LPG nin verdiği rahatlıkla bazen 3vites 110ları gördüğüm oluyor. Polo 5500-6000 d/d yokuşta kullanırdım rolanti daha beter sapıtırdı, hatta stop ederdi, kelebeği kendim temizliyordum geçiyordu.
OnurHocam Landirenzo markasında da böyle sürekli yazılım güncellemerli olucak mı bir bilginiz var mı acaba?
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: sariseko55 - 21 Temmuz 2014, 09:47:41
LANDİRENZO mu BRC  mi dersiniz?
hafta içi taktırmayı düşünuyorum ama?
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 21 Temmuz 2014, 11:29:26
BRC taktır.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 21 Temmuz 2014, 23:27:36
LANDİRENZO mu BRC  mi dersiniz?
hafta içi taktırmayı düşünuyorum ama?

BRC de desem hepsinde güncel yazılım yok, LAndirenzo hakkında hiç birşey diyemiyorum. Ankara BRC mavidenizleri arayın, Samsundan referans alın oraya montaj yaptırın yazılımı gerekirse Ankara'ya bir uğradığınızda Mavidenizlere attırın, Türkiye de parça ve yazılım onlardan geçiyor. Aksi halde sorun yaşayacağınızı garanti ederim en fazla 10.000km sürer.Benimle birlikte 6-7kişi değişik illerde taktırdılar hepsi de yazılım sıkıntısı çekti bende dahil. Bir tek benim ki düzeldi o da İtalya dan yazılım geldi.

ÖNCE
1*boğaz kelebeği temizliği yaptırn ve kalibrasyon yaptırın
2*Buji değiştirin son 1-2yıl içinde bobin yenilenmediyse bobinde taktırın, yetkili serviste 320TLye alıp dışarıda taktırabilirsiniz.

-Yıllık 10.000km altında yol yapıyorsanız
-Günlük 2-3kmlik kısa kullanımlar için taktırıryorsanız
Dizelede LPG ye de gerek yok
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: sariseko55 - 22 Temmuz 2014, 16:28:16
Onur hocam çok sağolun herşey için çok teşekkür ederim gerçekten.bakalım biraz daha landirenzo araştırıp 1 ay içinde kesin kararımı vericem.
dediğiniz kelebek temizlikleri ve kalibrasyonlar,bobinlerin değişimi.... hepsini yapıcam taktırmadan önce.
yılda 13.000 km aşağı kesinlikle düşmuyorum. Enfazla da 20.000 yaparım.
Heralde makul LPG taktırmak için...
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 08 Ağustos 2014, 15:36:23
TEMMUZ
Tüketim
Yapılan Yol=1370km(200km si şehir dışı)
Benzin=ort 5Tl den 113TL
LPG= ort 2,61den 290TL VEYA 240TL KARIŞIKLIK OLDU. YÜKSEK İHTİMAL 240tl
Yol PC: 7,3lt/100km
Km başına tüketimim= 26-29krş/km. Kuvvetle muhtemel "25,7krş/km"
Tasarruf oranı=%29.5?

22,5lt benzin
92LT LPG Tüketmiş.
Genel yakıt üzerinden %81benzin %19LPG tüketimi var
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 09 Ağustos 2014, 01:33:29
Prins VSI-DI kullanıyordu
VSI2-Dİ çıkmış 3750TL ve %5 benzin tüketimi varmış doğruysa mükemmel bir şey demek. Temmuz tasarrufumu %35-36lara çıkarabilirmiş dye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 09 Ağustos 2014, 09:44:02
Prins'te DI sistem sadece VSI-DI ve Direct LiquiMax var diye biliyorum. VSI2-LPG var o da sıralı sistem.

Zaten Direct LiquiMax sistemi hiç benzin kullanmıyor, motor verimi arttığı için hem CO2 salınımında fazladan %10 düşüş oluyor, hem de %40 tasarruf yapılabilir.

Derken VSI - 2.0 DI'da varmış ama Prins'in sitesinde(http://www.prinsautogas.com/en/products/vsi_system/vsi_system.html) neden yok anlamadım. Arama yapınca buldum. Uyumlu araç modelleri => http://www.prinsautogas.com/uploads/JW/Prins%20available%20VSI-DI%20+%20VSI-2.0%20DI%2015042014.pdf
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 09 Ağustos 2014, 14:55:59
Direct LiquiMax te damlatma e geç çalışma sorunlarını o da yaşamış montajı durdurmuş diye duydum. Zaten en kolay tasarruf hesaplanabilenler Sıvı direktler %36 genel ortalamaları maks Tiguanda %39.

Vsi -Dİ ı bir arkadaş bu forumda taktırdı. Rolanti dalgalanmalarını gideremeden forumdan ayrıldı. Aslında çok zor birşey değil çünkü sıralıda da yaşanıyor. Boğaz kelebeği temizliği+ kalibrasyon, LPG yazılımı veya ısı sensörü nedenli olabiliyor.

Vsı2-Di sıralı nın direkte uygulanmış hali BRC SDİ gibi ama Benzin kullanımı minimize etmişler.  BRC sdi da aynı iddia da idi ama doğru değil. 240TLLPG harcasam 110da benzin gidiyor yaz günü. Şehir dışında 50TLye düşüyor yani ara ara yakıyor. Yine de gayet ekonomik. Benzini fulleyip ay sonunda boşalan kısmı tekrar dolduruyoryorum bu sayede psikolojik baskı yaşamıyorum.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 09 Ağustos 2014, 20:32:26
Sıvı enjeksiyon sistemlerde neden ortalama tüketim %36 olur dediniz ?

Sıvı enjeksiyon sistemde motorda güç artırımına yönelik herhangi bir modifikasyon yapılmadan, LPG dönüşümü sonrası motorun tork ve güç değerlerinde artış meydana geliyor buna karşılık litre bazında benzin ve LPG tüketiminin en azından aynı seviyede olması lazım. Benzinin litresinin 5 lira, LPG nin 2.74 olduğunu düşünürsek fiyat olarak %55 fark var. Yani %55 tasarruf yapılması gerekiyor.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 10 Ağustos 2014, 00:32:04
Sıvı enjeksiyon sistemlerde neden ortalama tüketim %36 olur dediniz ?

Sıvı enjeksiyon sistemde motorda güç artırımına yönelik herhangi bir modifikasyon yapılmadan, LPG dönüşümü sonrası motorun tork ve güç değerlerinde artış meydana geliyor buna karşılık litre bazında benzin ve LPG tüketiminin en azından aynı seviyede olması lazım. Benzinin litresinin 5 lira, LPG nin 2.74 olduğunu düşünürsek fiyat olarak %55 fark var. Yani %55 tasarruf yapılması gerekiyor.

Şehir içinde %36 takip ettiğim sitelerden gerçek tüketim değerleri maks. 39da öyle. LPG-Benzin-Dizel aynı hacimdeki araçlara uygulandığında mühendisler daha iyi bilir ama muhtemelen kalori değerlerinden farklılıklar gösterir. Güç artışı olsa bile harcanan yakıt aynı değil Sıvı da da %15-20fazla tüketiyor. Donanım haber Vialle LPDİ yi inceleyebilirsin

1.6 lpg li şehir içi 9lt
1.6 benzinli şehir içi 7,5lt
1.6 dizel şehir içi 5.6lt
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 10 Ağustos 2014, 00:52:23
Sıvı sistemle yol PC : 7,5lt olan vialle LPDİ kullanıcısı km de 22,4krş tüketmiş. %40yapmış ama 3000km den faz kesinlikle şehir dışı vardır. Sıvılar Şehir dışında %45lere varabiliyo
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 10 Ağustos 2014, 12:08:35
Evet LPG birim hacimde benzinden daha düşük enerji veriyor, %18 fark var. Bu nedenle bir kayıp oluyordur. O da sizin dediğiniz gibi %15-20 fazla tüketime neden oluyor demek ki.

Donanm haber forumu bence çok seviyesiz. Teknik bilgiden uzak sadece marka fanatikliği yapan adamlarla dolup taşan bir forum haline gelmiş. Ama kullanıcı yorumları için bakarım.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 11 Ağustos 2014, 23:18:40
Evet LPG birim hacimde benzinden daha düşük enerji veriyor, %18 fark var. Bu nedenle bir kayıp oluyordur. O da sizin dediğiniz gibi %15-20 fazla tüketime neden oluyor demek ki.

Donanm haber forumu bence çok seviyesiz. Teknik bilgiden uzak sadece marka fanatikliği yapan adamlarla dolup taşan bir forum haline gelmiş. Ama kullanıcı yorumları için bakarım.
Fanatikte çok, terbiyesizde, para ile satınalınmış adamlarda dolu bence. LPDİ LDİ takip ettiğim başlıklar
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 11 Ağustos 2014, 23:19:42
Orijinalden alıntı: YusufKara

Prins in VAG Grup (VW,Audi,Skoda, Seat) icin çıkardığı kitin ismi VSI2-DI. suan için sadece CAXA,CAXB,CAXC VE CAXD motor kodları için satışta. ayrıca Peugeot ve Citroen in 156 BG lik THP motorları da yapılabiliyor.

Prins 3 sene önce bu grup araçlarda kullanılan Hitachi markalı benzin yuksek basınç pompasının LPG de sızıntı yaptıgını farketti. DLM adını verdikleri likid enjeksiyonu bu araç grubunda durdurdu. cunku bazı markaların malesef hala kronik olarak yasadığı geç çalışmayla başlayan ve geçişlerde stop dahi etmeye varan problemler gözlemlediler demo arabalarında. ve satışa çıkmadılar.

3 sene önce bu araç grupları icin başlattıkları yeni çalışma 6 ay önce ticarileşti. Tum dunyada VSI2-DI adıyla satışa çıktı. Turkiye distributoru bu sistemi 1 seneyi aşkındır kendi araçlarında da test ediyordu. ve 4 ay önce satışa çıkardılar.

sistem sabah ilk çalıştırmada benzin kullanıyor. motor ısındığında gaza geçiyor. bir daha da benzin kullandırmanız çook ama çok zor.

Klasik sıralı enjeksiyonlu motorlarda ve kitlerde sabahki çalışma v.s. gibi şartları dusunurseniz %3 benzin tüketimi gerçeklesir.
direct enjeksiyonlu motorlarda karma sistemlerde (benzin+lpg tuketenlerde) ise bu oran %10-%15 arasındadır.
VSI2-DI kitinde ise benzin kullanım oranı max.%5 dir.

dolayısıyla hemen hemen sıralı sistemler kadar tasarruf sağlar. sıvı sistemlere gore tasarruf oranı %5-%10 (lpg fiyatı farkına göre) daha dusuk ancak ekonomik getirisi daha yuksektir.

umarım yazımı yanlış anlamassınız. sadece bilgilendirme amacıyla yazdım.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 12 Ağustos 2014, 09:43:57
Sonuçta bunlar hep geçiş modelleri. Sıvı enjeksiyonun avantajları varken bunu taktırmanın tek artısı daha düşük maliyet olabilir. Yoksa LPDI  :tamamdir
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 13 Ağustos 2014, 17:37:10
LPDİ 4000Tl olsa razıydık, 5500tl  LDi 6300TL.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 13 Ağustos 2014, 17:48:15
Çok pahalı valla ona diyecek laf yok. Benim Polo'yu 11bin liraya aldım zaten :). İşte zaten bizim ekonomi bundan ilerlemiyor adam orada 2bin liraya ürettiği malı bizim gibi geri kalmış ülkelere 6bin liraya satıyor, sonra cari açık kapanmaz tabi. Teknoloji tüketen değil, üreten olmak lazım.

Burada da herhalde dizel arabaya 10bin lira fazladan vermek mi yoksa 6bin liraya LPG mi taktırmak daha mantıklı olur diye düşünenler belki bu sistemlere yönelebilir.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 14 Ağustos 2014, 00:06:43
Dizeli ile benzinlisi arasında 10.000 oynuyorsa bunu taktırmıyorlar zaten. ikisi arasında 15-20.000oynayanlar yöneliyor. Ör Tiguan TSİ 1.4 150HP, 2.0TDİ 140. TSİ zaten daha güçlü 15-20000 ucuz vergiside düşük LPDi yi özellikle bunlar tercih ediyor
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 14 Ağustos 2014, 00:12:48
Tiguan 1.4 TSI da 122 ve 160 hp seçenekleri var. 10bin lira oynuyorsa neden taktırılmasın ki ? O kadar para vereceğine 6bin'e sıvı enjeksiyon yaptımak daha mantıklı.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 09 Eylül 2014, 23:08:04
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/WY09K.jpg)

(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/MAzSx.jpg)
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 11 Ekim 2014, 17:34:35
2.TSİ miz LPG lendi detayını paylaşırım.

Fiyat 2500TL 150TL yakıt hediyeli 2350ye geliyor, 9taksit. BRC SDİ Mavidenizler.
Araç 122PS CAX kodlu 2010 Octavia 63.000km de. 56lt simit tank takıldı 43-45lt alıyor

*Buji değiştirdik
*Boğaz kelebeği temizlettik
*LPG taktırdık 2güne teslim edildi. 

Şimdilik iyi 2 depo sonra ayar yapılacak bendekinden az farklılıklar var onlara müdahale edilecek. Devamını paylaşırım, henüz yoruma erken.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 11 Ekim 2014, 20:24:20
Hayırlı olsun, keyfiyle binmek nasip olur inşallah.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 11 Ekim 2014, 21:49:38
Hayırlı olsun, keyfiyle binmek nasip olur inşallah.
Amin darisi isteyenlere. Arac yakin arkadasimin ilk sevincini lpg doldurunca yasadi. Gerci 43lt aldi ama yine de 108tl fulletmek sevindirdi. Benzin deposuna yakin yol yapar sehir icinde 500-550km civari. Ben bu ay sehir icinde 235tl gazla (+105bnzn )1160km gördüm
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 19 Ekim 2014, 18:17:28
İlk yazılımdan sonra aynı benim aracın eski hali gibi sıçramalar vardı götürdük ben sürdüm berarber yol ayarı yaptık. Bu sefer Ali usta ile sadece rolanti ve avans ayarı yapıldı. Aracın yazılımı aynı benzin gibi oldu çok stabil çalışıyor. 2depo sonra tekrar bakılacak 110tl lpg ile 480km de ve devam ediyor.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 21 Ekim 2014, 15:52:27
520km devam ediyor ;) sistem çok iyi işliyor bir ufak kusur var. Nasıl yapıldığını da artık öğrendim :o, Pc bağlanıp rolanti avası verilecek rolantide gazı geç alması doağal benzin-gaz yapıyor ama ardaşın ki çok gecikiyor.Yüzler şimdilik maşllah gülüyor. Sistem erken oturdu gibi benim yol ayarında bizzat bulunmamda etkili tabi. 8)
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 22 Ekim 2014, 11:46:36
Maşallah. Hocam sana da bir ayar yazılımı-kablosunu alalım, hafta sonları sorunlu TSI-LPG çözüm merkezi gibi olursun :)
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 25 Ekim 2014, 13:30:04
Maşallah. Hocam sana da bir ayar yazılımı-kablosunu alalım, hafta sonları sorunlu TSI-LPG çözüm merkezi gibi olursun :)
:) Kullanıcı tecrübesi. Cefayı ben çektim sefayı arkadaşlarım sürecek galiba. Okulda 2tsi miz lpg li birde FSİ.
530k de depo bitti Adem havalara uçuyor. Araç gayet düzenli  çalışıyor, yeni ayarlamalarıda yaptık.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: edincol - 25 Ekim 2014, 13:58:03
Çok iyi valla  :tamamdir
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: ilGhiNC - 04 Kasım 2014, 20:12:13
Şu an 1.2 TSI 8V motorlu Leon ve Jetta araçlara Direct Liqui Max uygulaması yapılıyor. Ama sanırım tam oturmadı sistem. İnternette ufak tefek sorun bildirenler var ama zamanla oturacaktır diye düşünüyorum. Tek sorun sistem fiyatının 5.500 TL civarı olması. Bu parayı amorti etmek uzun bir süre ve kilometre gerektiriyor. Eğer Yeni Leon ve Golf7 deki yeni nesil Bluemotion teknolojili 1.2 TSI 16V motora da LPG uygulaması sorunsuz olarak ve daha uygun fiyatlı uygulanırsa, ekonominin dibini göreceğiz. Ama uzunca bir zaman gerekli bunun için. Kaldı ki böyle bir sistemin fiyatını ucuzlatırlar mı bilinmez.Şu an için en garanti ve ucuz seçenek yıllardır olduğu gibi Hitler motor+LPG. TSI motor hazzı vermiyor elbette ama en azından kafamız rahat.

1.2 TSI Direct Liqui Max sistem ile Hitler motorun LPG değerlerini verecektir büyük ihtimalle. Ama gaz pedalına basınca Hitler motoru ikiye katlayacağı aşikar. 1400 devirden itibaren 175 tork veren bir motorla 3800 devirde ancak 148 tork veren bir araç kıyaslanamaz elbet.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: mustklc - 05 Kasım 2014, 13:39:09
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/WY09K.jpg)


Onur hocam yıllık plan tutar gibi tablo tutmuşsun yahu.  ;D
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 06 Kasım 2014, 14:39:22
Onur hocam yıllık plan tutar gibi tablo tutmuşsun yahu.  ;D


:) Otomatik tablo bir kere hazırladım ay sonunda değer giriyorum ort vs hepsini hesaplıyor
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 06 Kasım 2014, 14:41:26
Şu an 1.2 TSI 8V motorlu Leon ve Jetta araçlara Direct Liqui Max uygulaması yapılıyor. Ama sanırım tam oturmadı sistem. İnternette ufak tefek sorun bildirenler var ama zamanla oturacaktır diye düşünüyorum. Tek sorun sistem fiyatının 5.500 TL civarı olması. Bu parayı amorti etmek uzun bir süre ve kilometre gerektiriyor. Eğer Yeni Leon ve Golf7 deki yeni nesil Bluemotion teknolojili 1.2 TSI 16V motora da LPG uygulaması sorunsuz olarak ve daha uygun fiyatlı uygulanırsa, ekonominin dibini göreceğiz. Ama uzunca bir zaman gerekli bunun için. Kaldı ki böyle bir sistemin fiyatını ucuzlatırlar mı bilinmez.Şu an için en garanti ve ucuz seçenek yıllardır olduğu gibi Hitler motor+LPG. TSI motor hazzı vermiyor elbette ama en azından kafamız rahat.

1.2 TSI Direct Liqui Max sistem ile Hitler motorun LPG değerlerini verecektir büyük ihtimalle. Ama gaz pedalına basınca Hitler motoru ikiye katlayacağı aşikar. 1400 devirden itibaren 175 tork veren bir motorla 3800 devirde ancak 148 tork veren bir araç kıyaslanamaz elbet.

1.2TSİ de ilk çalıştırma haricinde akü ve buji problemi yaşıyor. Hitler motor Ankarada 30kuruşun altına LPG de zor iniyor. 12TSİ nin benzinlisi zaten o düzeyde. LPGli 20-21kuruşa falan gezer
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 06 Kasım 2014, 14:49:03
OCtavia sı olan arkadaşım Adem TSİ nin tadını sürüyor çok süratli kullanmaya başladın 1-2ay böyle sürer insan rahatlıyor. Yol bilgisayarı 10lt yi vurdu doğal olarak.

Benzin hesaplama= 47krş/km
LPG+benzin tüketimi=105+50=155TL
550KM yaptı 30krş/km
Tasarruf oranı %36 olmuş ben bu değere çıkamıyorum çünkü o kontak kapatmadan az trafikte 40km gidebiliyor.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: ilGhiNC - 06 Kasım 2014, 20:24:38
1.2TSİ de ilk çalıştırma haricinde akü ve buji problemi yaşıyor. Hitler motor Ankarada 30kuruşun altına LPG de zor iniyor. 12TSİ nin benzinlisi zaten o düzeyde. LPGli 20-21kuruşa falan gezer

Hitler motor GOLF6 kullanıyoruz. İstanbul'daki LPG fiyatlarıyla şehirdışı sakin kullanım 18 kuruş, şehiriçi 25 kuruş civarı görüyoruz. Şehiriçi trafiğe ve kısa mesafe kullanımına göre artabiliyor. 30 kuruşa çıkmıyor genelde.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 07 Kasım 2014, 18:57:08
Kullanici cok buyuk etkin tabi. Arkadasimda kamanda az tuketiyor. Ankara da beni, bulundugum yerlerde irt 1.6 lar 26-30kurus sadece lpg tuketiyor.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 21 Kasım 2014, 20:09:25
Bu ay 27 kurus yaktim 20lpg 7si benzin. Opet kullaniyorum ÷3 donuyor onuda hesaba katinca 26 kurus net yakitim oldu. Bu ay sakinde kullandim lpg de dustu 2.31
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 28 Kasım 2014, 14:24:12
Octavia 370 tl benzin gaz toplam . Gaz 2.20 dn sonuncu 2.00
1408km Yapti.
26 kurus tüketmis ilginc olani yol bilgisayari 9.9lt. 43.9krs/km
Yol bilgisayarina gore ÷40 tasarruf var.
Benim kendi gorusum lpg oncesi sakin surerek 8.2lt idi. Lpg rahat kullanim getiriyor 9lt ye filan çıkmalı. Yakit. Tepkilerden dolayi bence arac daha fazla yaktigini dusunuyor. 20km sehir icinde uzun mesafe kullanim bu yakit tasarrufunu artiriyor bence en fazla %35tir
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 02 Aralık 2014, 20:07:28
Octavia yazilimi henüz oturmus değil.  Sogukken bazen stop ediyor.  Bunda da bir kac defa daha  yazilima mudahake edilecek.
Kabahat biraz da bizde birakin ayari oyle yapalim dediler. Sicak ayari beraber yaptik cok güzel ma soguk ayar yapilmadi
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 06 Aralık 2014, 17:41:42
Octavia FSP denen bir ayar es gecilmis. Stop etme gitti arac Adem in dediği arac mukemmel oldu. Ben kısa. Süre kullandım arac gaz tepkileri yokus ta arac kaldirik3n gaz almawi hepsi guzeldi
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 11 Mart 2015, 13:28:23
Okulda 3 arac var lpgli 2TSİ 1FSİ ucumuzde memnunuz. Benim kullandigim mesafe uzadi sabah lpg ye geçmesini bazen beklemiyorum yakitim mükemmel. Araç genelde günlük 60km yol yapıyor. Yazin ekonomik super olacak. Son LPG mi 2.09dan akldim

YOL B:7.7LT
LPG: 220
BENZİN :135
YAPİLAN YOL:1730KM
 TÜKETİM: 20.5KRS(%3 OPET DÖNÜŞÜ VAR 20KRS)
 TASSARRUF %40
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: 06onur - 14 Temmuz 2015, 04:43:04
Arabam 121.000de taktıralı yaklaşık 50.000km oldu boğaz kelebeğini yeni temizlettim, maşallah tıkır tıkır çalışıyor.
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: MurdeR - 14 Temmuz 2015, 19:04:18
Arabam 121.000de taktıralı yaklaşık 50.000km oldu boğaz kelebeğini yeni temizlettim, maşallah tıkır tıkır çalışıyor.
montaj fiyatları ne geçiyor? twin turbo tsi lerede uyuyor mu bu kit bilginiz var mı  :)
Başlık: Ynt: TSÝ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMÝ VS.
Gönderen: 06onur - 19 Ağustos 2015, 21:55:17
51000km dir kullanýyorum
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: MurdeR - 19 Ağustos 2015, 23:12:13
bende mi sorun var herkestemi diğer sayfalar gözükmüyor?
Başlık: Ynt: TSÝ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMÝ VS.
Gönderen: 06onur - 14 Eylül 2015, 21:46:21
Murder

Sdi en kolay fsi ye monte oluyor turbo yok.
Sonra turbosarj biraz daha ugrastiriyor.
Twin hakkýnda net bilgim yok ama bana referans olan kisi fsi de 50.000km kullanmis satmis 140ps almos tekrar taktirmisti oyle hatirliyorum.


Su kesin atesleme en ufak kusuru goturmuyor 70.000lik bujimiz 40.000de civitiyor, klima acik rolantiyi sabitleyemiyor. Insan ngk platin laser e kiyamiyor 125tl. Ben onu da çözdüm bosh laser muadil gayet iyi 70 tl 40.000de bir

Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: MurdeR - 21 Eylül 2015, 02:28:38
Murder

Sdi en kolay fsi ye monte oluyor turbo yok.
Sonra turbosarj biraz daha ugrastiriyor.
Twin hakkında net bilgim yok ama bana referans olan kisi fsi de 50.000km kullanmis satmis 140ps almos tekrar taktirmisti oyle hatirliyorum.


Su kesin atesleme en ufak kusuru goturmuyor 70.000lik bujimiz 40.000de civitiyor, klima acik rolantiyi sabitleyemiyor. Insan ngk platin laser e kiyamiyor 125tl. Ben onu da çözdüm bosh laser muadil gayet iyi 70 tl 40.000de bir degistiriyorum. Bobin 90.000de istedi suan 125000 herhalde oda 90.000 daha gider. Her seye ragmen ekonomi super.

Yeni ayar yaptirdim araci -13fakirlestirdiler, sicramalar o kadar azaldiki cok guzel surusu var. Takan yerde cok önemli. performans kaybi var ama az. Her basisimda 190 200u hic zorlanmadan gordu uzun yolda. Yokusta ici full 5vitesi hiz düşmedi.
ne biliyim cozemedim ya cok fazla binemiyorumda saga sola gidince 5 6 lt arasi yakiyor guzel dusuk lt hesabindada benzin cok pahali. Cok binsem eskisi gibi kalkamazdim altindan. twinturbo biraz karisik heralde motor hic bulasmayayim ben lpg ye en iyisi😇
Başlık: Ynt: TSÝ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMÝ VS.
Gönderen: 06onur - 23 Eylül 2015, 12:10:35
Kısa yollar yapıyorsan az biniyorsan sene de 8000gibi, hele 3yıla bir araba degiştirenlerdensen taktırma ağzının tadı kacmasın.

Ne kad ar çok binene ekonomi değse de ayarı lap diye olmaz. 35–40bınde bujı 80–90da bobin ister. Satana kadar 30.000 yapsan ancak anlami olur. Tum lpg li araclar için durum benzer. Ayar tsi daha zor sürüş daha tatlı sadece...
Başlık: Ynt: TSÝ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMÝ VS.
Gönderen: 06onur - 23 Eylül 2015, 12:11:31
Bide lpg li araç nasıl olsa diye benzini ceyrek depo altı kullanır san pompa benzin enjektörlerin riske .
Başlık: Ynt: TSİ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMİ VS.
Gönderen: MurdeR - 23 Eylül 2015, 12:47:37
Benzini ceyregin altina dusurmem mumkun oldugunca senede 8 binden fazla oluyor. 5 mayista getirdigimde 111.110 daydi suan 119,050 de daha 5 ay olmamis :) ama yinede gerek yok diyorum cok asiri yakmiyor 35 kr sehir ici 25-30 kr sehir disi
Başlık: Ynt: TSÝ VE LPG/PROBLEM-ÇÖZÜM/YAZILIMIN ÖNEMÝ VS.
Gönderen: 06onur - 28 Eylül 2015, 15:15:31
Bide lpg li araç nasýl olsa diye benzini ceyrek depo altý kullanýr san pompa benzin enjektörlerin riske .

Tsi octavia lpg fe sýkýntýlý bu aralar duzelmiyor!!!