vwtr.net

Otomobil Forumu => LPG, CNG ve Alternatif Yakıt Sistemleri => Konuyu başlatan: 06Berkay - 24 Şubat 2014, 19:55:02

Başlık: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 24 Şubat 2014, 19:55:02
Daha öncede konuyu açmıştım ama güncel değildi ve sunucu sorunu ile silinmişti cevaplarınızı bekliyorum...
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06onur - 15 Mart 2014, 00:23:07
Astralar  E5 motor ise 60-80.000civarı subap yakıyor. Onuda 1200-1500Tlye çelik subap ile değiştiriyorlar sıkıntı kalmıyor.
Başlık: Ynt: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 15 Mart 2014, 08:54:39
evet simdilik dusunmuyoruz arac yaklasik 3000 kmde 10-15 bini.bekliyoruz...

GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: battal gazi - 25 Haziran 2014, 22:36:30
Astralar  E5 motor ise 60-80.000civarı subap yakıyor. Onuda 1200-1500Tlye çelik subap ile değiştiriyorlar sıkıntı kalmıyor.

insignia 1.6 180 hp turbolu motorlarda sanırım çelik sübapla değiştirince lpg'de sorun kalmıyor onur bey bu konu hakkında biraz daha aydınlatma yapabilirmisiniz ve ayrıca 1.6 170 hp yeni nesil turbolu benzinli insigniadada kullanılan otomatik versiyonlu motor ve lpg uyumları hakkındada bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 02 Temmuz 2014, 22:12:42
evet simdilik dusunmuyoruz arac yaklasik 3000 kmde 10-15 bini.bekliyoruz...

GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Ayarları düzgün yapılmış bir sistemde supap yanması sorunu olmaz. Taktıracaksanız BRC veya Prins markasından başka taktırmayın.

Ayrıca ne kadar erken taktırırsanız o kadar erken tasarrufa geçersiniz. Bence hiç beklemeyin.

Lpg ve Sübap
Merhabalar aracıma Brc sequent 24 yetkili firmanız Mavi Denizler tarafından takılmıştır.Müşteriniz olmam dolayısıyla sizlere bir soru yöneltmek istiyorum.

Bir mühendislik firmasının yorumunda;

LPG'nin kuru bir yakıt olduğu, kurşun veya başka katkı maddeleri içermediği, bu sebeple silindirlerde yağ ve diğer kalıntıları bırakmadığı belirtilmiştir. Yine kuru bir yakıt oluşunun sübapların sertleşmesine sebep olduğu belirtilmektedir.Firma bunu bertraf etmek için ise araçları ilk çalıştırma ve son kapatma anında 3 er dakika benzinle çalıştırmanın sübapları yağlayacağını ya da çok düşük maliyetlerle (10-20 ytl gibi ) ek sübap yağlama sistemi takılabileceğini çözüm olarak sunmuştur.

Buna göre;

1-Lpg gerçekten sübaplarda sıkıntı yaratır mı ?
2-Bu sıkıntı rölanti dengesizliği olarak yansır mı?(Özellikle gaza ilk geçiş anında rölantinin çok düşerek stop etmesi gibi)
3-Aracı stop etmeden benzinde 3 dakika çalıştırmalı mıyım?
3-Ek yağlama sistemi ne kadar fayda sağlar?

Lütfen hepsi için değerli yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim.İyi çalışmalar diler, saygılar sunarım.

Cevap: Lpg ve Sübap
LPG silindirlere gaz fazında gönderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:
Benzin= 32,3 MJ/Dm3 LPG= 25,6 MJ/Dm3
LPG'nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir. Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır. LPG'de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır. Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.

LPG'de durum tamamen farklı olup, alt kalorifik güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir. Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DOĞALGAZ benzine göre gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı görünmektedir. Dolayısıyla bu yakıtlarla daha düşük sıcaklıklar ve daha düşük ısıl zorlamalar oluşmaktadır.
Ayrıca piyasada çekirdekten yetişme, eski pik motorlarda kalmış bazı ustalar, "Benzinde kurşun var supapları yağlar, karbon filmi oluşturur. LPG kuru yakıt, motora hararet yaptırıp supap sarar" şeklinde tamamen yanlış beyanlarda bulunmaktadır. Uzun yıllardır motorlar kurşunsuz benzine göre üretilmektedir. Gelişen çevre standartları ve daha sıkı egzoz emisyon sınırlamaları daha temiz yakıtları zorunlu kıldığından motorlarda karbon filmi oluşmasının önemi kalmamıştır. Otomotiv firmalarınca geliştirilen yeni motor teknolojileriyle daha düşük ısı iletimi olan ve hafif malzemelerden üretilen supaplar üretilmiş, sıcaklıklar önemli ölçülerde düşürülmüş ve mekanik zorlamalar azaltılmıştır.
Yeni motor teknolojilerinde kullanılan direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalarla supap dayanımları artırılmış ve ısı kayıpları azaltılmıştır.

Bunun yanında, bazı hassas sübap yapısına sahip araçlarda, eğer LPG kalibrasyon ayarı düzgün yapılmazsa uzun süreli araç kullanımlarda sorun çıkmaktadır.
Yeni sıralı sistem araçlarda ilk çalıştırma her zaman benzinle olmaktadır. Aracın marşına basıp, hiç mola vermeden 8-10 saat araç kullanımlarında, aracın soğutma devresinde yetersizlik veya uygun olmayan termostat varsa, birde LPG kalibrasyonu fakir ise 25.000-30.000 km lerde sübap sorunu yaşanabilir.
Bunun önlenmesi için bu tür kullanıcılara özel ayarlar yapılması veya TUNAP gibi koruyucu katkı maddeleri kullanılması gerekebilir. Piyasada satılan ve yanma odasına yağ püskürten sistemleri önermiyoruz.
İyi günler.

BRC Forumdan alıntı. => http://www.2a-lpg.com/showthread.php/7157-Lpg-ve-S%C3%BCbap
Başlık: Ynt: Ynt: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: rene - 03 Temmuz 2014, 01:16:27
insignia 1.6 180 hp turbolu motorlarda sanırım çelik sübapla değiştirince lpg'de sorun kalmıyor onur bey bu konu hakkında biraz daha aydınlatma yapabilirmisiniz ve ayrıca 1.6 170 hp yeni nesil turbolu benzinli insigniadada kullanılan otomatik versiyonlu motor ve lpg uyumları hakkındada bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.
az once insignia 1.6 sidi turbo 170 hp test ediyordum arkadaşım yeni almış arac çok güzel inesim gelmedi valla cok yakışıklı.   sanziman bi dsg degil arabayi biraz tutuyor ama vitesi degistirince gucle birlikte muazzam şekilde yol alıyor ve cok konforlu.yeni gostergeler müthiş farlar mukemmel arac cosmo bu arada yakit ort.ve yol bilg.yok diyorlardi bulamammislar ben buldum :) 850 kmde araba 13lt gösteriyordu ort hiz 32km arac cok yeni hep s.ici ve surekli basmak geliyor insanin içinden. Tahminim s ici 10 lt kadar düşer. Tüp konusundaysa umutsuzum.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 03 Temmuz 2014, 01:29:53
Umutsuz olma. Direct injection motorlarda sıvı faz LPG sistemi kullanılarak dönüşüm yapıldığı takdirede %5 güç artışı sağlanabiliyor. Zaten sıvı faz harici dönüşüm bu motorlara olmaz, yapılsa bile sağlıksız olur, TSI'larda olduğu gibi.

BRC veya Prins ile görüşmek lazım bu motorlara yazılım var mı diye.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06onur - 12 Temmuz 2014, 04:14:26
insignia 1.6 180 hp turbolu motorlarda sanırım çelik sübapla değiştirince lpg'de sorun kalmıyor onur bey bu konu hakkında biraz daha aydınlatma yapabilirmisiniz ve ayrıca 1.6 170 hp yeni nesil turbolu benzinli insigniadada kullanılan otomatik versiyonlu motor ve lpg uyumları hakkındada bilginiz var ise paylaşırsanız sevinirim.

YORUM
Opel markalı araçlarda mevcut olan Easytronic otomatik debriyaj sistemli vites kutuları, birkaç önemli düzeneğin birbiri ile uyumlu çalışması sonucunda sorunsuz olabiliyor. Öncelikle hidrolik olan debriyaj basma bırakma sisteminde, hidrolikte hava olmaması şart. Ayrıca baskı balata fabrika değerlerinde olmalı, sorunsuz ve rahat çalışabilmeli. Debriyajın otomatik çalışmasını sağlayan elektronik debriyajdaki basma bırakma sisteminin plastik dişlileri sağlam olmalı ve vitese talana işlevi gören robotun da elektronik parçalarında sorun yaşanmamalı. Vites kutusunda şayet vitese zorlamalı geçme ve takılmalar varsa, bu da diğer düzenekler gibi derhal arıza algılamakta ve sistemin çalışmasını durdurmaktadır. Elektronik arıza olarak algılanan bu olumsuzlukların da giderilebilmesine rağmen, bence birçok parçanın çok hassas bir düzende çalışma birlikteliği gerektiğinden, en ufak bir aksama sistemi bloke ederken doğal olarak aracın yolda kalmasına neden olmaktadır. Sistemin daha sorunsuz bir halde çalışmasını sağlamak tabi ki üreticilerin sorumluluğunda ancak bildiğimiz kadarıyla, otomotiv endüstrisinde henüz, daha sağlıklı ve tam güvenli bir otomatikleştirilmiş manuel vites sitemi geliştirilemedi. (ONNO USTA)
*********
Bu şanzıman bulunan astra 115ps kullandım seri kalkıyor vites geçişleri çok kötü, üstelik geriye kaçırıyor çünkü tam otomatik değil.
İnsignia da aynı şanzıman var mı bilmiyorum belki çift kavramadır ama vw bu kadar bocaladıysa opel çift kavramanın altından zor kalkar.

1.6T insignia kullananlar çok keyifli olduğunu söylüyorlar. İnsignia 1.6t ya mpi olamsından dolayı normal kit takılabiliryor. Subapları eriyecektir ki HDİ sigorta İnsignia ya muafiyet uyguluyor. Subabı eridğinde belki 45.000km sonra belki 100.000 Mavi denizler Çelik subap takılacağını ve sorun yaşanmıyacağını söylüyor.

VW forumdayız Passat CC 1.8Tfsi iyi bir alternatif olacaktır.
Başlık: Ynt:
Gönderen: rene - 12 Temmuz 2014, 19:06:50
1.6 T sidi deki şanzıman active select diye geçen eski 5 ileri tek kavrama sanzimanin geliştirilmiş bi versiyorun 6ileriye cevrilmis çok konforlu yapi olarak benim kullandığım 4 ileri klasik otomatik konforunda tabi araba güçlü oldugundan bunu tolare ediyor.70-160 arasi fena hizlaniyor zaten o ara  herkes arkada kalmış oluyor :) insignialarin hicbirinde easytronik yada çift kavrama yok.ondan bi kac gun sonra cla 200 le yolcu olarak istanbula gidip geldim şanzıman i 7 ileri yeni tipmis oda 1.6 turbo benzer karakterdeydi 80e kadar ateşli degil fakat sonrasinda güzel hizlaniyor insignia bana biraz daha hizli geldi cla sahibida epey kick down yapti bana göstermek icin arabayı. Onun haricinde mercedes gerçekten cok baska diger arabalardan çok çok farklı teknik olarak bunu vermese bile ruhen yaşatıyor  :) sanziman hizi ve tepki açısından ne insignia nin nede cla200 un şanzıman i bi dsg değil bunu rahatlikla soyleyebilirim.

Insigni 1.6 t mpi yasmissiniz orayi anlamadim yanlız?

Dediginiz lpg de hdi sigorta ile insignia alsam 1.6 t 5 senede kullanicam 5 yil boyunca hdi sigortayi devam ettirip supap zararinda direk yararlanabilirmiyim kaskodan? Eger böyleyse baska araba bakma direk insignia alirim bundan sonra
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 21 Ağustos 2014, 10:12:43
Aracın bakımını 13000 km'deyken yaptırdım (geçen hafta). Bu hafta bir aksilik çıkmazsa tüpü taktıracağız.. Landirenzo'nun kitlerinden Evo, Omegas, Omegas Plus ve Oem Dedicadet Kit (Motor Koduna Göre Ecu'su var) hangisini önerirsiniz?
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 24 Ağustos 2014, 16:05:41
Önemli olan bizim ne önerdiğimiz değil, Landirenzo araca uyumlu olarak hangisini öneriyor ?
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 25 Ağustos 2014, 08:32:33
Araca lpg'yi taktırdım, Landirenzo Evo kit.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 25 Ağustos 2014, 19:12:58
Araca lpg'yi taktırdım, Landirenzo Evo kit.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Biraz kullandıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Bir de neden Landirenzo tercih ettiniz ?
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06onur - 26 Ağustos 2014, 22:38:13
hayırlı olsun uyumlu taktırmanız muhtemel magnezyum subabınızn ömrünü artırır.
Yanacak diye korkuyla sürmeyin, olan zaten olacak ekonominize bakın. Şehir içinde 25-28kuruşlara düşeceksiniz. 1000km de yaz aylarında ekstra 10-15tl kış aylarında 25-50Tl benzin tüketeceksiniz.

1-LPG amortismanı kısadır Aracınız min 1000Tl değer artırdı.
2-kalan 1000TL 1senede 10.000km de çoktan çıkmış olcak.
3- 60.000de yansa bile 5.000tl minimum karın 1200üne subap taktıracaksınız artık yanmayacak.
4- korkmayın gönül rahatlığı ile binin, E5lerin geneli böyle honda,mazda, opel...
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 01 Eylül 2014, 08:32:04
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Biraz kullandıktan sonra yorumlarınızı bekliyorum. Bir de neden Landirenzo tercih ettiniz ?

Teşekkür ederim, yeni gördüm ilk depoyu dün bitirdim, 430 km'yi gördü aynı pompadan bir daha aldım 90 tl Lpg aldı. Tüketimi 13-20 kr arasında geziyor. Landirenzo'yu tercih etme sebebimiz aracın garantili olması, aracın yetkili bayiisinin Landirenzo takması ve araca orjinal takılırken Landirenzo takılmasıydı.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 01 Eylül 2014, 08:34:42
hayırlı olsun uyumlu taktırmanız muhtemel magnezyum subabınızn ömrünü artırır.
Yanacak diye korkuyla sürmeyin, olan zaten olacak ekonominize bakın. Şehir içinde 25-28kuruşlara düşeceksiniz. 1000km de yaz aylarında ekstra 10-15tl kış aylarında 25-50Tl benzin tüketeceksiniz.

1-LPG amortismanı kısadır Aracınız min 1000Tl değer artırdı.
2-kalan 1000TL 1senede 10.000km de çoktan çıkmış olcak.
3- 60.000de yansa bile 5.000tl minimum karın 1200üne subap taktıracaksınız artık yanmayacak.
4- korkmayın gönül rahatlığı ile binin, E5lerin geneli böyle honda,mazda, opel...
Teşekkür ederim..
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 13 Eylül 2014, 17:04:58
Bugün aracın Sızdırmazlık ve Muayenesini yaptırdım, Araç ve Lpg ile ilgili hiç bir problem çıkmadı, Pazartesi ruhsata işleteceğim.. Tüketim olarak şu anda 0,20 kr yakıyor Lpg'de..
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 13 Eylül 2014, 21:14:49
Maşallah. Büyük ekonomi yaptırıyor valla, umarım hiç sorunsuz böyle devam eder.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06onur - 13 Eylül 2014, 23:29:23
Yaz aylarında sıralı Yakıt tüketimi Pc verisi üzerinden %65e düşer.

ÖR: 7.2lt*5tl/lt benzin=36krş
36*%65=23,4krş gibi bunun 21i LPG 2sibenzin gibi düşün.
Başlık: Ynt: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 15 Eylül 2014, 14:50:56
Cevaplariniz icin tesekkur ederim. Su anda hic bir problem yok performans konusundada benzinle hic bir fark yok ,(bayırlarda surat dusmesi v.b)

Opel Astra Classic III...
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: emirdede - 27 Ocak 2015, 13:16:32
Uzmanlar yorumlarında kaliteli bir montaj ve kalibrasyon sübapları eritmez demiş ama,mesela gittim aldım 0 astrayı BRC taktırdım.Nerden anlayabilirim herşeyin düzgün yapıldığını.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 14 Şubat 2015, 08:21:03
Neredeyse Lpg ile 6500 km oldu. Şu anda bir sorunu yok.

Uzmanlar yorumlarında kaliteli bir montaj ve kalibrasyon sübapları eritmez demiş ama,mesela gittim aldım 0 astrayı BRC taktırdım.Nerden anlayabilirim herşeyin düzgün yapıldığını.

Araca düzgün montaj yapıldığını en basitinden arıza lambası yanmadığından anlayabilirsiniz diye düşünüyorum..
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 14 Şubat 2015, 12:05:33
Benzin ve LPG kullanımı arasında fark edilebilir performans farkı yoksa, bence bu da işin düzgün yapıldığını gösterir.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 14 Şubat 2015, 15:00:12
Bende de bu motordan var Astra j ama aldığım yer garantiye sokamayız dediler.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: rene - 15 Şubat 2015, 19:26:42
Metin landi renzo 2011 üzeri 50bin km altındaki 1.6 opellere lpg yi motor kaskosuyla takıyor sakarya da yapan bayi var tabi işin önemli kısmı potansiyel arızalar zaten 2 yıl 30-40 bin yapınca ortaya çıkıyor
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 16 Şubat 2015, 13:32:30
Metin landi renzo 2011 üzeri 50bin km altındaki 1.6 opellere lpg yi motor kaskosuyla takıyor sakarya da yapan bayi var tabi işin önemli kısmı potansiyel arızalar zaten 2 yıl 30-40 bin yapınca ortaya çıkıyor

Ya abi ben şunu anlamadım. Deniyor ki supap eritme var. Arıza verdiyor öyle böyle. Forumlara bakıyorum daha motoru açılmayan lpg li Astra kullanıcıları var. Şehir efsanesi mi anlamıyorum bunu. Birde lpg li Insignia fabrika çıkışta var. Astra 1.4T de de var. Nasıl iştir bilemedim.

Landi Renzo da yağlamalı sistem var. Ama gereksiz olduğunu söyleyen kullanıcılar var. Gel de çık işin içinden. Trabzon garantiye almıyor, Samsun bayi kabul ediyor bu servisten servise değişiyor. 2 yıl beklemek lazım. Bu süre zarfında satmazsak :D
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: rene - 16 Şubat 2015, 15:31:07
Valla hacı ben olsam taktırmam bizzat arkadaşım yaşadı subap yapıldı tutmadı rolanti vs sattı oda prins yaglamalıydı
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 17 Şubat 2015, 07:29:17
Abi BRC tam uyumlu olduğunu okuyorum yağlamalı sistem hikaye diyolar. Hatta adamın biri Opel forumunda konu açtı erimiş supap varsa bana yollayın kimyasal analiz yapacam diye. Yok çıkmadı.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 17 Şubat 2015, 11:32:17
BRC ile bilgi almak için hem de aklınıza takılan konular için bence toyotaclub forumuna üye olup Mehmet Özenç ile Sıralı Sistemler Hakkında bölümüne soru sorabilirsiniz, kendisi buraya ara ara bakarak cevaplandırıyor. Ben de daha önce aklımdakileri sormak için üye olmuştum.

BRC de VSR özelliği var.
BRC'li araçlar %100 LPG ile çalışır. Bazı araçlarda ise ( EURO5 Emisyona sahip ve subab hassasiyeti olan araçlarda Örn : İnsignia , Quasqai , Cruze vb.) yüksek devirlerde) ( Ortalama 5.000 RPM üzeri ) belirli oranda benzin takviyesi yapılarak silindirlerin sıcaklığı düşürülür. Bu özel supap koruma programına VSR denilir ve bu tip araçlara yapılan sistem sonrası aktif edilir.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: rene - 17 Şubat 2015, 12:33:20
Abi BRC tam uyumlu olduğunu okuyorum yağlamalı sistem hikaye diyolar. Hatta adamın biri Opel forumunda konu açtı erimiş supap varsa bana yollayın kimyasal analiz yapacam diye. Yok çıkmadı.

Enteresan valla insanlar sanırım arabayı satamam sonra diye korkuyor bide forumlardan çok araştıran kesim zaten bu araçlarda dizele yöneliyor onunda etkisi var gidip haldırs diye lpg taktırıp binenlerin sorun çıkana kadar haberi olmuyor bu mevzudan.
Ben burda özellikle sordum 3-4 işçiği en sağlam lpg firmasına gittim bakın yaparım diyorsanız alıcam dedim hepsi erir diyor özel opel serviside erir diyor yetikili servis zaten ben karışmam diyor ben vazgeçtim senin yerinde olsam lpg taraftarı biri olmama rağmen taktırmam metin ama karar senin.Yakıt fazla ise ki 1.2 tsi bmt hariç her aracınki bence fazla satıp çok az kullanılmış 1.3 dizel yada 1.2 tsi ye yönelebilirsin.


 
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 18 Şubat 2015, 13:18:04
Enteresan valla insanlar sanırım arabayı satamam sonra diye korkuyor bide forumlardan çok araştıran kesim zaten bu araçlarda dizele yöneliyor onunda etkisi var gidip haldırs diye lpg taktırıp binenlerin sorun çıkana kadar haberi olmuyor bu mevzudan.
Ben burda özellikle sordum 3-4 işçiği en sağlam lpg firmasına gittim bakın yaparım diyorsanız alıcam dedim hepsi erir diyor özel opel serviside erir diyor yetikili servis zaten ben karışmam diyor ben vazgeçtim senin yerinde olsam lpg taraftarı biri olmama rağmen taktırmam metin ama karar senin.Yakıt fazla ise ki 1.2 tsi bmt hariç her aracınki bence fazla satıp çok az kullanılmış 1.3 dizel yada 1.2 tsi ye yönelebilirsin.

Yok şu an lpg düşünmüyorum zaten ortada bir tezatlık var. Ya da şehir efsanesi ne bileyim karmaşık bir durum var.

BRC ile bilgi almak için hem de aklınıza takılan konular için bence toyotaclub forumuna üye olup Mehmet Özenç ile Sıralı Sistemler Hakkında bölümüne soru sorabilirsiniz, kendisi buraya ara ara bakarak cevaplandırıyor. Ben de daha önce aklımdakileri sormak için üye olmuştum.

BRC de VSR özelliği var.
BRC'li araçlar %100 LPG ile çalışır. Bazı araçlarda ise ( EURO5 Emisyona sahip ve subab hassasiyeti olan araçlarda Örn : İnsignia , Quasqai , Cruze vb.) yüksek devirlerde) ( Ortalama 5.000 RPM üzeri ) belirli oranda benzin takviyesi yapılarak silindirlerin sıcaklığı düşürülür. Bu özel supap koruma programına VSR denilir ve bu tip araçlara yapılan sistem sonrası aktif edilir.

Mehmet Özenç hemşerim olur  ;)
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: ilGhiNC - 19 Şubat 2015, 00:33:55
Opel şu an Türkiyeye fabrika çıkış LPG li 1.4 T Astra getirmeye başladı. İnternet sitesinden de görebilirsiniz.  :tamamdir

Bence iş gerçekten kalibrasyonda ve montajda bitiyor. 200.000 kilometre LPG li kullanılmış sorunsuz Cruze duymuşluğum var. 80.000 kilometrede sübap değiştiren Cruze da duyulabiliyor. Bence kötü bir montaj ve kalibrasyon ile hırçın kullanım birleşince böyle sonuçlar ortaya çıkıyor.

Kaldı ki daha önce çok kez hesabı yapıldı. 80 bin kilometrede sübap eritse de 3-4 kez sübap yaptırılıyor LPG nin ekonomisi ile.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 19 Şubat 2015, 07:29:31
İşte problem şu ki (ben de duydum ama görmedim) bu işlemlerden sonra araçtan randıman alınabilecek mi? Forumları araştırdım sadece klasik lpg problemleri var. Lpg de supap eritip çelik supapa geçen yok.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: edincol - 19 Şubat 2015, 11:07:19
Metin hocam neden hemşerinize danışmıyorsunuz ?
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 19 Şubat 2015, 23:11:59
Bu lpg işinde nasıl ki TSI de henüz tam randıman alınamıyorsa da bu araçta da aynı şekilde alınamıyor bana göre. Belki kendimle çelişiyorum ama cesaret edemem şahsen. Hem zaten lpg duşuncem yok.
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: ilGhiNC - 21 Şubat 2015, 00:42:56
Bu lpg işinde nasıl ki TSI de henüz tam randıman alınamıyorsa da bu araçta da aynı şekilde alınamıyor bana göre. Belki kendimle çelişiyorum ama cesaret edemem şahsen. Hem zaten lpg duşuncem yok.

Randıman alınmayacak bir durum yok bence :) Araç MPI motor sonuçta. Tek problem subap erimesi olur. Eridikten sonra değişim nasıl bir sonuç verir onu bilmiyoruz tabi ki. Eğer birebir boyutlarda çelik sübap bulunup iyi bir işçilikle yapılırsa bir problem çıkmayacaktır.

Ya da belki en garanti çözüm, LPG ye geçmeden direk sübap değiştirmek olabilir.  ???
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: rene - 21 Şubat 2015, 13:56:47
Opel şu an Türkiyeye fabrika çıkış LPG li 1.4 T Astra getirmeye başladı. İnternet sitesinden de görebilirsiniz.  :tamamdir

Bence iş gerçekten kalibrasyonda ve montajda bitiyor. 200.000 kilometre LPG li kullanılmış sorunsuz Cruze duymuşluğum var. 80.000 kilometrede sübap değiştiren Cruze da duyulabiliyor. Bence kötü bir montaj ve kalibrasyon ile hırçın kullanım birleşince böyle sonuçlar ortaya çıkıyor.

Kaldı ki daha önce çok kez hesabı yapıldı. 80 bin kilometrede sübap eritse de 3-4 kez sübap yaptırılıyor LPG nin ekonomisi ile.

güzel haber :) ama hb de neden yok sadece sedanda var
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: 06Berkay - 26 Şubat 2015, 17:00:01
Subap eritmeside olsa yinede LPG ile yaptığınız kar oranından az ücret ödemiş olursunuz. Bu arada araçta performans kaybı yok, arıza lambası yanmıyor. Tavsiye ederim..
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 26 Şubat 2015, 20:57:27
Ya kabul ediyorum da su şehir efsanelerinden dolayı cesaret edemiyor insan. Birde daha sonra düzen tutup tutamayacağı düşüncesi kafa karıştırıcı. Yoksa yaptığı tasarrufları iki motor yapılır ona şüphe yok :)
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: rene - 03 Mart 2015, 10:17:11
1.3 J sport Cdti  alıp chip yapsatırsak iyi bir firmaya 120hp oluyormuş en azından 8valf Golf6 kadar yürürmü acaba ? o kadar gitse bana yeter
 
1.6 cdti al demeyin param yetmiyor ona :)
Başlık: Ynt: Opel Astra Classic III 1.6 (A16XER) Lpg Uyumu
Gönderen: metinmb407 - 03 Mart 2015, 17:54:03
1.3 rampada bayılıyor aga bu sefer sr den kotu oluyor.