vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: fhrttn - 03 Ocak 2013, 16:13:07

Başlık: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 03 Ocak 2013, 16:13:07
arkadaşlar artık yeni konu açmaktan utandım gerçekten.

Bilirsiniz benim hararet hiç yükselmiyordu hatta uzun yolda aksine iyice sıfıra düşüyodu.Gittim 87 lik behr termostat taktırdım uzun yolda yine hararet az bişey yükseldi yine olması gereken ısıya ulaşmadı araç.

Gittim termostat bozuktur dediler aldığım yerden yenisini aldım yine alman malı behr marka  87 lik termostat ve bu sefer hararet müşürünüde değiştirdim garanti olsun diye.Şehir içinde normal ama uzun yola çıktım bastım yine düştü hararet çeyreğe kadar kaloriferi açınca  iyice düşüyo.aracı sağa çekiyorum kaloriferi kapatıyorum hararet yükseliyo hemen su hortumuna bakıyorum elimi yakıyo nerdeyse alt tarafa bakıyorum soğuk termostat açmamış demekki görevini yapıyor.anlayamadım.

Bilgili arkadaşlar acaba önemli bi sorunmu var bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim hakkınızı helal edin çok başınızı ağrıttım.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: lostys - 03 Ocak 2013, 16:50:14
araba normal sıcaklığına ulaşmadan kaloriferi açarsan ısınmıyor. misal bende 2 tane kalorifer var, arkadakini (motora yakın olanı) motor ısınmadan açtığımda hararet yükselmiyor, çok uzun sürüyor.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 03 Ocak 2013, 16:55:55
O zaman bu bizim makinalarda kronik demekki çok geçmi ısınıyo ama yazdığım gibi yokuş yukarı çıkarken bastım hararet ortaya geldi düz yolda çeyreğe kadar düştü yazdığım gibi ikikere değiştirdim termostatı iyisini aldım hararet müşürünüde değiştirdim.harareti bi sabitleyemedim eksi soğuklarda hiç ısınmayacak demekki

yorumun için saol ilker kardeşim
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: Mk1GTI - 04 Ocak 2013, 00:15:46
Çok ilginç bi durum bu. Benim termostatımda ölmeye yakın ama genede çok sıkıntı çıkarmıyor. Resimde geçen çektim erdekten döndüğümde tam yanaştım kapının önüne o andaki ibrenin konumu. Önceden lambanın sağında duruyordu şimdi solunda sabitlenmeye başladı. Ya termostadımın nihadı doldu yada havalar çok soğuyunca en fazla bu konum oluyor.

(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/7qBT1.jpg)
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: eses GTI - 04 Ocak 2013, 01:14:48
bendede 74 lük var ersan abininki gibi duruyo uzun yolda az biraz daha solda duruyor sehir içi ise böyle duruyor birde ben far anahtarınmın altına bir dijital ısı göstergesi taktım müsürü gaz regülatöründe takılı uzun yolda 76-77 gösteriyor sehir içi 80 civarı oluyo fan ise 82-83 te açıyor, bence senin termostat takılan yerde  bir deforme yada bilinçli yapılmış bir açıklık var ordan sürekli bir su geçisi var diye düsünüyorum. yada benim eski 1100 golfümde yaptığım gibi alt borudan bir yerden kısa dönüş var hararet yapmasın diye.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: ugurkrdg - 04 Ocak 2013, 01:57:33
arkadaşım antifiriz var mi araba da kışın olmayınca daha geç ısınıyo diye düşünüyorum bende de aynı sorun vardı termostat in içine girdiği parça bazen çok pis şekilde oluyo o parça da ucuz bi şey birde fan kaç ta çalışmaya başlıyo kalorifer e gelen borular da rahat geçiş yapmıyo olabilir su ondan da olabilir diye düşünüyorum
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 08:35:11
erşan abi hararet aynı seninki gibi şehir içinde yokuş çıkarken hatta birazdaha yüksek ama düz yolda yani uzun yolda hararet düşüyor kaloriferi açınca düşüyor termostatı ikinci kez değiştirirken takıldığı plastiğide söktü usta temizledi hatta sıvı conta falan sürdük, hararet müşürünü değiştirdim sonuç yine aynı bende çözemedim. arabada antifirizde var kaba suda geliyo yani işeme sürekli oluyo sorun yok.Gösterge bozuk desem şehir içinde gayet normal çalışıyo.

Oktay kardeşim termostatın takıldığı yerde plastikte deforme olsa usta söylerdi görürdü çünkü o plastiğide söktü temizledi conta sürdü ikinci termostat takıldığında
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 08:50:35
Birde sürekli bi su geçişi olsa İki kere termostat değişti ikiside bozuk olmaz sanırım.Ve araba çalışırken inip baktığımda alt hortum buz gibi üst elimi yakıyo yani termostat kaçırsa veya ordan su geçse sıcak olur sanırım.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 09:55:05
devirdaim ne durumda hiç ona baktınız mı
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 10:02:43
nizam kardeşim su kabına su sürekli geliyor devirdaim da sıkıntı yok gibi.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: Mk1GTI - 04 Ocak 2013, 11:03:41
Termostat uygun değil sanırım. Yerine takınca içerde boşta kalıyor olabilir yada oktayın dediği gibi araçta hararet sorunu olmasın diye kaçak hat var :)

 Kaloriferi çalıştırıncada hararetin düşmesi çok ilginç bende kalorifer full açık gidiyoruz hiç etkisi olmuyor hele 3 te çalıştırınca hamamdan farkı olmuyor.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 11:04:29
nizam kardeşim su kabına su sürekli geliyor devirdaim da sıkıntı yok gibi.

su kabına sürekli su gelmesi normal ama devirdaim arızalı veya ömrünü bitirmiş ise araç hızlandıgında ısı düşüyor hız düştüğünde yükseliyor zamanında soğutma tertibatında  su kullanmaktan ve zamanı gelen parçanın değişmemesinden kaynaklanıyor, aracınızın ısı tertibatını ölçen müşürler hep aynı değerde olsun  termostat hararet ve fan müşürü  bir diger konu eski vwlerde gösterge sıkıntılı olabiliyor zamanla toz vs  elektrik tertibatında sorunlar göstergeyi etkiliyor
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 11:37:56
üstad termostat boşta kalsa su kaçırır arabayı sağa çektim baktım üst hortuma elimi değemiyorum alt hortum buz gibi.
Tek şüphe gösterge gibi nizam kardeşimin dediği gibi.Fan müşürü 87 lik termostat 87 lik hararet müşürü yeni takıldı.

Arabamı çok seviyorum ama valla böyle olunca soğuyorum arabadan ustalarada hiç gitmek istemiyorum.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 12:27:19
üstad termostat boşta kalsa su kaçırır arabayı sağa çektim baktım üst hortuma elimi değemiyorum alt hortum buz gibi.
Tek şüphe gösterge gibi nizam kardeşimin dediği gibi.Fan müşürü 87 lik termostat 87 lik hararet müşürü yeni takıldı.

Arabamı çok seviyorum ama valla böyle olunca soğuyorum arabadan ustalarada hiç gitmek istemiyorum.

peki boruların sertliği nasıl eliniz ile sıkabiliyormusunuz
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 13:33:27
nizam kardeşim üst boruya baktım şimdi test sürüşüne çıktım aracı çektim kenara baktım üst boru elimi yakıyordu çok sertti.
Biraz bekledim hararet ortaya yaklaştı alt boruda ısınmaya başladı sonra fan açtı.Tekrar hareket ettim kaloriferleri açtım bastım biraz hararet ortadan çeyrekte sabit kaldı sonra tekrar indim baktım üst boru sert değildi daha yumuşaktı.saygılar

yani hareket edince kaloriferleride açarsam gözle görülür bir şekilde çeyereğe kadar düşüyor
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 13:58:05
aracın suyu tam değil mi  ? antirifz durumu nasıl arabada. tuhaf bir durum aslında ortada bir sorunda olmaya bilir sonucta sen aracın iç ısıtma sisteminin hareketini fazlalastirıyorsun aracın motor ısısı düşmesini gerektiren bir durum yok ortada soguklarla alakalı bir durum olabilir
 
termostat kilitli kaldıgında termostata gelen boru sertleşir elle bükemezsin altta olansa içi boştur

sistem içinde sürekli su döner
radyatör + devirdaim + termostat + kolorifer peteği bu döngü sürekli bu sekildedir sen arabanın ısısını soğuk kısma almadıgın sürece
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 14:04:32
aynen nizam kardeşim baktım üst boru çok sertleşmiş ve elimi yakıyordu. alttaki boru hem soğuk hem yumuşaktı.

Üst borunun termostat açana kadar sertleşmesi normalmidir.Termostat açınca zaten tekrar kontrol ettim alttaki boruda ısınmaya başladı ve üstteki boru sert değildi.Fan da açtı.ortaya yaklaştı hararet Düz yolda basınca kaloriferi full açınca çeyreğe düşüyor.

Sonuç bence gösterge biraz arızalı artı havaların soğuk olması diyorum ve artık sanırım böyle kullanmaya devam.

Birde arabanın koloriferi sürekli sıcakta duruyo kışın.Yoksa ısınana kadar soğuktamı durması gerekiyo.Bilgilerin için teşekkür ederim nizam kardeşim

Bu arada aracın suyu tam antifirizide tam yeni ölçtürdüm.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 14:22:59
motor içinde ki su termostatda ki ısı değerine ulasınca termostatın açılıp motor suyunu yenilemesi lazım devirdaim vasıtasıyla radyatörde ki suda fan müşürü ısısına ulasınca fanın açılarak radyatörde ki suyun ısısını düşürmesi lazım

aklıma takılan şu olma ihtimali olabilir usta termostatı ters takmıs olabilr mi ? sanmam

fan müşürünün değeri çok düşük araç ısısını sürekli düşürüyor

yada senin göstergelerde bir sıkıntı var
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 14:34:56
Dediğin Gibi Büyük ihtimal benim gösterge sıkıntılı gibi.

Birde termostat açana kadar radyatör üst hortumunun sert olması normal değilmi kafanı çok ağrıttım hakkını helal et teşekkürler bilgilerin için
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: lostys - 04 Ocak 2013, 14:35:16
benim aracın motor arkada, radyatör önde. ben çok uzun yada dik rampa çıkacağım zaman arka kaliferi açıyorum, devir daim hızlansın diye, zira su soğumak için öne gelene kadar motor harareti yükseltebilir. gereksiz bir ayrıntı aslında ama el alışkanlığı. arka kalorifer açıkken hararet ibresinin uç kısmı lambanın alt kımına denk civarda, açık değilken tam lambanın üzerinde. artı hava sıcaklığı az da olsa bir etken. bende fazla etki etmez ama normal araçta rüzgar direk motora çarptığı için hararet düşer. iç kısmı üşütmeyecek kadar ısıtıyorsa hararetinde bir sorun olmayabilir, gitiğin sürat de etki eder bu duruma, 80 le gitmek ve 100 le gitmek arasında baya farkettiriyor harareti. benim gözlemlerim bu şekilde.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: salihsefa - 04 Ocak 2013, 14:37:32
üst boru ile alt boru arasında aşırı sıcaklık farkı varsa termostatın açık kalması söz konusu değildir üstadlar, ben yanlış takmıştım şöyle; termostatın plastik contası var termostat yuvasının kapağının oraya takılan, onu kapakla termostat arasınammı yoksa termostatla blok arasınamı takıyoduk neydi :D biri doğru biri yanlışta hangisi doğruydu hatırlamıyorum daha önce benzer bir konuda paylaşmıştım. burda fahrettin hocamın sorunu muhtemelen ankaranın soğundan kaynaklı.. düz yol ve kısa mesafe ise (8-10 km altı) kalorifer ısıtacak kadar ısınmıyor araç. birde yokuş aşşağı salladımı felan termostat kapasa bile hararet acaip düşüyor.. velhasıl ANKARA SOĞUK :D
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 14:52:13
o zaman ben bi karton ayarlayım bari :((
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 14:53:48
Dediğin Gibi Büyük ihtimal benim gösterge sıkıntılı gibi.

Birde termostat açana kadar radyatör üst hortumunun sert olması normal değilmi kafanı çok ağrıttım hakkını helal et teşekkürler bilgilerin için

onlarda sorun yok sorun ankaranın ayazında :)

başımı ağrıtmak değil bilgi çözümleme yapıyoruz ben teşekkür ederim
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 04 Ocak 2013, 14:54:35
benim aracın motor arkada, radyatör önde. ben çok uzun yada dik rampa çıkacağım zaman arka kaliferi açıyorum, devir daim hızlansın diye, zira su soğumak için öne gelene kadar motor harareti yükseltebilir. gereksiz bir ayrıntı aslında ama el alışkanlığı. arka kalorifer açıkken hararet ibresinin uç kısmı lambanın alt kımına denk civarda, açık değilken tam lambanın üzerinde. artı hava sıcaklığı az da olsa bir etken. bende fazla etki etmez ama normal araçta rüzgar direk motora çarptığı için hararet düşer. iç kısmı üşütmeyecek kadar ısıtıyorsa hararetinde bir sorun olmayabilir, gitiğin sürat de etki eder bu duruma, 80 le gitmek ve 100 le gitmek arasında baya farkettiriyor harareti. benim gözlemlerim bu şekilde.

senin durumda iş değil ilkerim ya :) bayıra gel kaloriferi arkadan aç bayır aşagı aşagıdan aç :D
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 14:55:45
 ;D ;D ;D
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 04 Ocak 2013, 14:56:51
nizam kardeş gerçekten bu arada küçük bi karton koysam tüm kapatmadan olurmu sıkıntı olmaz demi en azından motor doğal sıcaklığını korusun.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fatih_06 - 04 Ocak 2013, 21:26:49
kardeş müşürüde termostatıda değiştirmişsin ama gene daha önce söylemiştim ben fan müşürün düşükse erken açıyorsa motor düzgün ısınmaz. ilk çalıştırmada 5 dakka ısınınca kaloriferi açarsam hararet geç yükseliyor ama bi kere termostat açtıktan sonra hararet ibresi yokuş aşağı boşa atsamda düşmüyor. zaten termostat açtıktan sonra ben kaloriferide kapatıyorum yada sadece 1. kademede çalışıyor motorun sıcağı içeriyi fazla fazla ısıtıyor.

sen fan müşürünün kaçlık olduğunu bi kontrol et tekrar bence
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: salihsefa - 04 Ocak 2013, 23:58:49
http://www.efsowell.us/ed/jag/coolingsys/gauge/CalibrationTemperatureGauge.pdf

ecnebinin biri burda hararet müşürü ve hararet göstergesi ayarlamasıyla ilgili açıklamalar denklemler felan vermiş, yarın bi uğraşayım tercümeli anlatımını yaparım olumlu bir sonuç alabilirsem. benim hararet saatide 3 çeyrek civarında dolaşıyor :D gerçekte oralarda olmadığını su kaynatmadığından biliyorum ;)
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 05 Ocak 2013, 00:06:10
nıcam abı benım termostat arızalıyken ızmırden usaga gıdıyordum sureklı hararet dıpteydı sureklı hadı dedım eskı usul arabanın onune karton kapatayım heryerını kartonla kapattım bıde guzelce bantlarım hemen hemen nerdeyse plaka ve farlar acık kaldı dıger heryer kapalıydı ama hararet banamısın demedı cok az bısı fark ettı sadece :) :) nası bı sogutma sıstemı varsa artık :)

:) enteresan servet
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: servet_volt - 05 Ocak 2013, 00:21:42
:) enteresan servet

aynen abi :) gercı hava soguktu ızmırden cıktım yollar kardı komple. ama benım o kadar kapatmama karsılık cok az bı degısıklık olmustu 1 - 2 mm falan gostergede :)
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: salihsefa - 05 Ocak 2013, 19:06:04
benim sorun fahrettinin tam tersine 87 lik termostatla gösterge 3 çeyreğin üzerinde duruyordu, hararet müşürünün çalışma mantığı; ortasında kablonun takıldığı kısım ile vidalanan kısmı arasında belirli bir dirençlilik değeri var ve bu değer müşür ısındıkça düşüyor. benim gösterge fazla gösterdiği için kablo ile müşürün takılacak kısmı arasına 9 ohm luk bir direnç bağladım artık daha az kalkıyor ama halen ideal seviyede değil, direnci arttırmam lazım ;) benzeri uygulama yapacak arkadaşlara hatırlatma olsun; kablonun ucuna direnci bağladıktan sonra müsürün gövdesine kısa devre ettirip sona kadar kalkıp kalkmadığını kontrol edin ibrenin değilse araç hararet yaparda haberiniz olmayabilir.. bendeki ideal değil ama 80 ohm ila 110 ohmluk direnç değerleri arasında çalışması gerekiyor hararet müşürünün. 80 ohm civarına gelince termostat açılıp fan devreye girmesi gerekli, fahrettin müşürünün direncini bi ölç birde öyle dene derim değiştirmişsin ama yinede orda bir sıkıntı olabilir, müşürün kablosunu direk bağlayınca ibre sona kadar dayanıyorsa veya sökünce dibe kadar iniyorsa göstergende sıkıntı büyük ihtimal yoktur. kesinlikle yoktur demiyorum çünkü analog ibrelerde gramaj oynasa hatalı gösterebiliyor veya içinde ufacık bir direnç farketse yine yanlış gösterebilir. göstergenin en kolay test şeki bu bence  :tamamdir
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fatih_06 - 06 Ocak 2013, 09:49:11
nizam kardeşim üst boruya baktım şimdi test sürüşüne çıktım aracı çektim kenara baktım üst boru elimi yakıyordu çok sertti.
Biraz bekledim hararet ortaya yaklaştı alt boruda ısınmaya başladı sonra fan açtı.Tekrar hareket ettim kaloriferleri açtım bastım biraz hararet ortadan çeyrekte sabit kaldı sonra tekrar indim baktım üst boru sert değildi daha yumuşaktı.saygılar

yani hareket edince kaloriferleride açarsam gözle görülür bir şekilde çeyereğe kadar düşüyor

eğer fan ortayı az geçmeden açıyorsa o araba ısınmaz. tam termostat aç kapa yapıp sıcaklığı sabitleyemeden fan soğutmaya başlar arabada hareket halinde havalarda soğuk. ibren bi iner bi çıkar.

 hararet müşürü ile fan müşürü tam ayara geldiğinde hem ısınma problemin olmaz hem yakıtın daha verimli yanar.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: Mk1GTI - 06 Ocak 2013, 13:56:42
 Isınma konusunda kalorifer peteğinide unutmayalım. Tıkalı bir petek var ibre yarıyada gelse soğuk üfler. Kalorifer peteğin yeni ise hararet ibren daha ilk çeyreğe gelmeden içerisini çok güzel ısıtması lazım...
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: eses GTI - 06 Ocak 2013, 19:51:26
Dün aracımda bir durum farkettim eve gelip garaj kapısını açıp tekrar binip çalıştırdığım zaman hararet göstergesi yakalsık 10 derece yükseliyor sonra su devir edince biraz iniyor dijital gösterge ise lpg regülatörüne bağlı olduğu için 78 den 69 a düşüyor çalıştırıp su devir edince 78 79 oluyor
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 07 Ocak 2013, 08:42:35
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Öncelikle Hafta sonu yine denedim harareti şimdi şehir içinde biraz kullandım aracı hararet ortaya geldi arkadaşlar herşey normaldi ortaya gelince fan da açtı bi sorun yok tu.sonra kaloriferi 2. ayarda açtım hararet ortayla çeyrek arasına indi.Isıtma gayet güzeldi yakıyodu.
Neyse uzun yola çıktım yokuş yukarı bastım hararet yine ortaya yakındı sonra yokuş aşağı inişe geçtim bu arada kalorifer 2. ayarda ve hararet düştü yine arkadaşlar çeyreğe kadar hatta az bişeyde çeyreğin altınada indiğini gördüm ??? çok garip bende anlamadım.

Bu arada göstergeyide denedim kablosunu müşürden çıkarıp direk bloğa tuttuğum zaman hararet sona vuruyo yani çalışıyo.ve Üçte birini kartonla kapattım ama çok bişey fark etmedi.Şimdi böyleyese eksi soğuklarda hiç ısınmaz bu araba.

NOT:Hararet müşürü değişti, termostat iki kere değişti87 lik . Fan müşürüde 87 lik .Sanırım bu arıza böyle gider.Çözemedim.Hepinize Teşekkür Ederim Bİlgileriniz için ((
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: Mk1GTI - 07 Ocak 2013, 09:39:07
 Termostat görevini yerine getirse bukadar oynama yapmaz çok dengesiz bir sistem.. Motora sıcak soğuk girişlerinde bir terslik olasılığı çok yüksek geliyor akla.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 07 Ocak 2013, 09:50:28
valla erşan abi bende anlayamadım ikinci kez termostat değiştirdim termostattandır dedik usta da bilindik bi usta yani tecrübeli.Termostatın takıldığı plastiği falanda söktü temizledi adam artı ben arabayı rölantide çalıştırıp elimle sürekli termostat açana kadar hortumları kontrol ettim yani.Ortaya gelince fan açıyo.Ama kaloriferi açınca hararet hemen oynama yapı düşüyo. Benim aklıma gelen elektrik tesisatında sorun o zaman kaloriferi açınca hararet oynama yapıyo uzun yolda oynama yapıyo anlamadım abi.

Birde kaloriferi açınca düştüğüne göre hararet su sistem içinde devirdaim oluyo demekki yanlışmı
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 07 Ocak 2013, 15:07:42
güncel ?????????
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 07 Ocak 2013, 17:12:39
Evet arkadaşlar benim sorun elimde patladı sanırım :((((
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: Mk1GTI - 07 Ocak 2013, 17:18:56
 Kalorifer in bukadar suyu soğutması normal değil. Bizde kalorifer kullanıyoruz ibre beyazın üstüne geldiği gibi kaloriferi açıyorum ama düşürme yapmıyor bende..
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 07 Ocak 2013, 17:26:45
abi resmen gözümle görüyorum kaloriferi açınca hararet düşüyor yukarıda yazdığım gibi.Elektirk Tesisatında bi arıza olarbilirmi.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: Mk1GTI - 07 Ocak 2013, 17:44:17
Kaloriferi açınca birden düşüyorsa tesisatla alakalı. ama yavaş yavaş düşürüyorsa içindeki suyu soğutuyordur. Ozamanda derim nasıl petek ve fan var onda. :)
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: lostys - 07 Ocak 2013, 20:59:46
haftasonu balıkesir e giderken başıma gelen : araba ısındı, ön kaloriferi açtım, sıcak üflemeye başladı, araç sıcaklığı ortaya geldi, arkayı da açtım arkadan soğuk geliyor diye (ööeh be kardeşim soyunsaydın diyebilirsiniz, zira hamam = t3 :p ) gözüm hararet ibresine takıldı, arka kaloriferi açtıktan sonra ibre düştü :) dışarda kar var tabi, ama sonradan sıcaklık normal orta çizgi pozisyonuna geri döndü. ilk defa görünce bişi oldu sandım, hani araba suyu boşalttı filan.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: eses GTI - 07 Ocak 2013, 22:16:56
evet olabilir bence göstergeye giden kontak beslemede yetersizlik var gibi kalorifer açılınca voltaj düşüyor olabilir
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: salihsefa - 08 Ocak 2013, 10:30:34
abi resmen gözümle görüyorum kaloriferi açınca hararet düşüyor yukarıda yazdığım gibi.Elektirk Tesisatında bi arıza olarbilirmi.

üstadların bahsettiği gibi elektrik tesisatından kaynaklı bir düşüş varsa ibrede, kaloriferin üflediği hava sıcaklığı sabit kalması lazım yani ibre düştükçe içeri gelen havada soğuyormu? birde bu testleri dururkenmi hareket halinde ikenmi yapıyorsunuz hocam? ankara hakkaten soğuk. yokuş aşağı yerlerde veya düzde hızlı gitsen bile ısınma çok çok gecikebiliyor.
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: fhrttn - 11 Ocak 2013, 13:36:09
Değerli üstadlarım bu gün bir deneme daha yaptım araç rolantide çalışırken kaputu açtım bekledim biraz ara gazı verdim üst hortum ısındı biraz sonra alt hortumda ısındı termostat açtı sonra fan açtı hemen harerete baktım çeyrekte idi.Yani benim fan erken açmadımı sizce hareret çeyreğe gelince fan açıyo.Fan müşürüne baktım üstünde 87 lik yazıyo.Acaba bozuk olabilirmi.Saygılar
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: nizam - 11 Ocak 2013, 14:41:34
olabilir söküp temizle istersen birde öyle dene
Başlık: Ynt: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?
Gönderen: TEYOLOGY - 02 Mart 2014, 01:20:56
Değerli üstadlarım bu gün bir deneme daha yaptım araç rolantide çalışırken kaputu açtım bekledim biraz ara gazı verdim üst hortum ısındı biraz sonra alt hortumda ısındı termostat açtı sonra fan açtı hemen harerete baktım çeyrekte idi.Yani benim fan erken açmadımı sizce hareret çeyreğe gelince fan açıyo.Fan müşürüne baktım üstünde 87 lik yazıyo.Acaba bozuk olabilirmi.Saygılar

biliyorum ciddi manada hortlatacağım ama maksat benzer problem yaşayan arkadaşlara çözümlerinde yardımcı olmak.

diyorsun ki önce termostat açtı ardından fan çalıştı. müşir arızalı olsa fanı gereksiz açar veya hiç amaz. ama bu termostatın açılmasına sebep olmaz. ikisi birden bu şekilde çalışıyorsa o zaman ya ikisi de bozuk ya da ikisi de düzgün ama gösterge arızalı.