vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf II => Konuyu başlatan: ilker_rr - 20 Aralık 2012, 11:39:33
-
1991 model golf 2 td , bloktan su kaçağı var , tamirci kapağı yaptırmaktan bahsetti ve conta değişecek tabiki. Kapak yaptırmakmı mantıklı olacak yoksa sıfır kapak almakmı ? Bu arada hazır sökülmüşken , komple motoruda yaptırmayı düşünüyorum.
Kapak yaptırmakla , sıfırını almak arasındaki artılar ve eskiler nelerdir ?
-
bloktan su kacıyo derken ?
ust kapaktan mı kacırıyo bloktan mı kacıyor ?
-
hocam blokta catlak var senin büyük ihtimal ve bloga dikis atarlar öyle durumlarda ama bu cok saglikli bi durum da degil onu söyleyeyim senin icin bu ucuza mal olabilir ama ileride tekrar ayni olay basina gelir o yzden cikma temiz bi kapak takman daha mantikli olacaktir genede karar senindir ama iki kere motor yaprtrmak istemiyosan en mantiklisi cikma temiz kapak
-
su kaciriyo derken arac buhar basar arti su elsitir bu gibi durumlarda
-
1991 model golf 2 td , kapaktan su kaçağı var , tamirci kapağı yaptırmaktan bahsetti ve conta değişecek tabiki. Kapak yaptırmakmı mantıklı olacak yoksa sıfır kapak almakmı ? Bu arada hazır sökülmüşken , komple motoruda yaptırmayı düşünüyorum.
Kapak yaptırmakla , sıfırını almak arasındaki artılar ve eskiler nelerdir ?
kapakta. yani tamicinin bana söylediği , su kaçırıyor , (galiba kapakta) çünkü bana söylediği , kapak yapılacak demesi ...
benim merak ettiğim , kapağı yaptırmammı mantıklı yoksa sıfır almammı ?
-
az az su eksiltmeye başmalıştı ama 15 tl ye aldığım ilaç dedikleri bir madde ekledik , kaçakları kapatıyormuş , şuan su eksitmiyor , ama ne kadar idare eder bilemiyorum.
-
tam anlayamadığım için , sizide yanlış aktarıyorum , kusura bakmayın. tamircinin dediği '' su kaçırıyor , kapak yapılacak '' demesi , galiba üst kapak , çünkü sorduğumda evet kapak açılacak yapılacak conta değişecek demesi...
Bende belki motor yaptırmak işinede gireceğim , bu yüzden sordum kapağı sıfır alıpmı takayım , yoksa hiç gereği yokmu ? yapılıncada sıfır gibi oluyormu ? motorun uzun ömürlü randımanlı olması için... şuan o eklediğim ilaçtan sonra su eksiltmeyi kesti.
-
hayir yapilinca uzun ömür bekleme motordan kesinlikle iki kere actirirsin o motoru benden söylemesi
-
uzun ömürlü olması için ne yapmam gerekir ?
-
Uzun ömürlü Olması için öncelikle iyi bir usta ile birlikte alacağınız malzemeleri orjinal veya orjinaline yakın kullanın. Mümkünse sıfır veya orjinal çıkma temiz parça kullanın. Motor kapalı kutu malum en iyisi olmayacaktır elbet ama kafanızın ağırmaması için bu yolda ilerleyin. Sizin aracınız daha önce hararet görmüş ve kapak da eğilme veya çatlaklar meydana gelmiştir bu yüzdende ya rektefiye yada bire bir değişimi gerekiyodür. Böyle bir kapak ile motor zaten normal çalışmaz ya hararet çıkartır yada şu kaçırır.
-
yeni alacağın kapağın orijinal üstündeki kadar kaliteli olacağı belli değil..silindir kapağını söktüğünde önceden taşlanmışmı bak hiç işlem görmemişse bi kere taşlamadan hiç birşey olmaz ama dikkat et min. düzeyde eğriliğini kurtaracak şekilde taşlat.silindir contan yanmıştır o zaman araba silindirlere su kaçırır ve su eksiltir..motorundada yağ eksiltme yoksa ve kompresör değerleri normal çıkıyorsa boş yere motor yaptırma gereksiz..ayrıca kapak contası olsun diğer contalar olsun değiştirirken elring kullan olmadı victor reinz.
-
yeni alacağın kapağın orijinal üstündeki kadar kaliteli olacağı belli değil..silindir kapağını söktüğünde önceden taşlanmışmı bak hiç işlem görmemişse bi kere taşlamadan hiç birşey olmaz ama dikkat et min. düzeyde eğriliğini kurtaracak şekilde taşlat.silindir contan yanmıştır o zaman araba silindirlere su kaçırır ve su eksiltir..motorundada yağ eksiltme yoksa ve kompresör değerleri normal çıkıyorsa boş yere motor yaptırma gereksiz..ayrıca kapak contası olsun diğer contalar olsun değiştirirken elring kullan olmadı victor reinz.
biraz yağ eksiltme vardı , ara ara ilave ediyordum. şu kompresör değerinide bende sordum anlaşılmazmı dedim dışarıdan , sökmeden belli olmaz dediler. yani iyi bir dizelci bulamadım daha doğrusu anlayan bir usta.
-
benim başımada geldi su eksiltiyordu söktük kapağı su kanalları çok kötüydü kaynakla yapılcak iş değildi yada taşlamayla sıfır aldım taktım 3 3 2.5 3 senedir sıkıntı yok :tamamdir
-
belirtileri aciktir kapak catlatan arabanin cabuk hararet yapar su deposundaki su köpürür su eksiltir buhabar eksozdan buhar cikabilir her kapak catlamasinda olmuyo bu ama basima geldi bunn gibi belirtileri var
-
kompresör değerini söküpte nasıl anlıycakmış acaba..ben dizelden anlamam ama benzinlide bujiden ölçülür manometre ile.kompresyon değerlerinin orijinale yakınlığına ve silindirler arası fark kataloğ değerlerişye mukayese edilir ve ona göre karar verilir..motoru söküp kompresörü nasıl ölçecekmiş senin usta anlayamadım.
-
kompresör değerini söküpte nasıl anlıycakmış acaba..ben dizelden anlamam ama benzinlide bujiden ölçülür manometre ile.kompresyon değerlerinin orijinale yakınlığına ve silindirler arası fark kataloğ değerlerişye mukayese edilir ve ona göre karar verilir..motoru söküp kompresörü nasıl ölçecekmiş senin usta anlayamadım.
birkaç yere gittim , pompacıya danıştım , tamirciye sordum , motorun rektefe olup olmayacağı , sökülmeden anlaşılmaz dediler. Çok eskiden motor ustasına sormuştum , o da bir hortum var motorun üzerinde , onu söktü baktı , hafif üflüyor dedi , yarı motor falan dedi , onunda yorumu bu :) bende anlayamadım.
Benim aklımdaki düşünce , araba tamirciye gider , değlerine bakılır bir şekilde ve % şu kadar motor ömrü kalmış falan derler ya da rektefeye artık ihtiyacı var denilir ama böyle birşey olmadı. Bende 3-4 yıldır kullanıyorum , hiç su eksiltmedi bu güne kadar , bu aralar işte su eksiltiyordu , benzinli araçlardan anlayan bir usta su kaçağını gördü kapaktan ve kapak yapacağız dedi , tanıdığı kapakçı varmış , ona soracaktı... motorun komple yapılıp yapılmayacağınıda sökültükten sonra anlaşılacağını söyledi.
-
ya üflemeyle motoramı bakılır o iş hikaye ben sana yaptığım bi olayı anlatıyım..bende mk1 vardı üst kapaktanda yağ çubuğundanda üflerdi bayağa kompresör ölçtüğümde nerenin sorunlu olduğunu bulmak için bir iki damla damlatmıştım o üflemeyi bir kesti sıfır ya kalmadı hiç bir şey ama araba daha kötü oldu gitmez oldu şimdi senin ustaya götürsem o zaman üfleme yok motorun sağlıklımı diecek bana ..yeni arbada üflüyor ustan ona ne diecek ?
-
bilemiyorum nereye gitsem aynısını söylüyorlar. iyi bir dizelci lazım
-
kapak catlak sizin anladigim kadariyla..
cikmacilarla konusup, ORJINAL cikma bir kapak ayarlayin kendinize..
en sagliklisi bu bence..
aldiginiz kapagi takmadan oncede kapakciya gosterin, kapakta egiklik, catlak ve ya daha once taslama olmusmu diye..
bu yani yapacaginiz en saglik sey budur..
kompresyon testi de bir yere kadar motorun durumu icin..
genel olarak belli olabilir motorun durumu kompresyon testiyle ama en sagliklisi motoru dagitip yataklari, kollari, pimleri, gomlegi segmanlari vs vs tek tek incelemektir..
ama kompresyon testi fena degilse birakin gitsin gittigi yere kadar..
en fazla alttan acip bi yataklara bakmakta fayda var..
yani ben olsam boyle yapardim..
-
ilker o ustana bi sorsana su kacagini nerden görmüs yani bu araba herhangi bi hortumdan da su kacagi olabilir yani üst kapak olayinda kil catlak diye tabir ettgimiz catlaklar olurr buda üst kapak sökülmeden cogu zaman görünmez ya ustan sana haybiyeden motor yaptirmak istiyo yada harbiden gördü catlagi
-
ilker o ustana bi sorsana su kacagini nerden görmüs yani bu araba herhangi bi hortumdan da su kacagi olabilir yani üst kapak olayinda kil catlak diye tabir ettgimiz catlaklar olurr buda üst kapak sökülmeden cogu zaman görünmez ya ustan sana haybiyeden motor yaptirmak istiyo yada harbiden gördü catlagi
triger kayış kapağını söktüğümüzde (plastik kapak) oradan motor kapağının oradan suyu gördü ve bende gördüm paslanmış hatta , kapak sökülecek dedi , conta değişecek , yani contadan kaçırıyor , ama kapakta yapılacak dedi , kapakçıyla konuşuruz dedi . Ve tam tersi , o motor yaptırmaya gerek olmaya bilir dedi , ilk önce bakarız kapaktansa , kapağı yaptırır contayı değiştiririz dedi , 500 tl gibi tutacağını söyledi , eğer motorun durumu iyi değilse , o işlere öyle gireriz dedi. Ama bende gördüm aşağıya doğru su akmış pas gibi olmuş , aktığı yer belli , bir de zaten kayışlardan ses geliyordu , 4 yıldır kullanıyorum aracı , hiç ses gelmiyordu , su sızıntısı olduğu için kayıştan sesde gelir oldu , ama o ilacı kullandıktan sonra hiç su eksiltmedi , 3-4 gündür kullanıyorum hiç problem yok, ama ne zamana kadar idare edecek bilmiyorum. Ve araba 3 yıldır kışın 1 marşta alıyordu çalışıyordu , bu yıl çalışmıyor , 72 amper varta akü aldım , ısıtma bujilerini bosh marka aldım değiştirdim hepsini , yinede çalışmıyor , yani rektefesi geldi diye düşünüyorum , üflüyorda baya bir , yağ çubuğunu 10cm. yukarı kaldırıyor. durum bu...
-
triger kayış kapağını söktüğümüzde (plastik kapak) oradan motor kapağının oradan suyu gördü ve bende gördüm paslanmış hatta , kapak sökülecek dedi , conta değişecek , yani contadan kaçırıyor , ama kapakta yapılacak dedi , kapakçıyla konuşuruz dedi . Ve tam tersi , o motor yaptırmaya gerek olmaya bilir dedi , ilk önce bakarız kapaktansa , kapağı yaptırır contayı değiştiririz dedi , 500 tl gibi tutacağını söyledi , eğer motorun durumu iyi değilse , o işlere öyle gireriz dedi. Ama bende gördüm aşağıya doğru su akmış pas gibi olmuş , aktığı yer belli , bir de zaten kayışlardan ses geliyordu , 4 yıldır kullanıyorum aracı , hiç ses gelmiyordu , su sızıntısı olduğu için kayıştan sesde gelir oldu , ama o ilacı kullandıktan sonra hiç su eksiltmedi , 3-4 gündür kullanıyorum hiç problem yok, ama ne zamana kadar idare edecek bilmiyorum. Ve araba 3 yıldır kışın 1 marşta alıyordu çalışıyordu , bu yıl çalışmıyor , 72 amper varta akü aldım , ısıtma bujilerini bosh marka aldım değiştirdim hepsini , yinede çalışmıyor , yani rektefesi geldi diye düşünüyorum , üflüyorda baya bir , yağ çubuğunu 10cm. yukarı kaldırıyor. durum bu...
adaş akşam görüşelim gazlanma boşuna..