vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: Fermion - 24 Ekim 2007, 22:50:46
-
Merhabalar;
2001 Polo aracım var. Benim araba da şöyle bir sorun var 1 aydır. Araç ilk çalıştığında hiç bir sorun yok. Hatta motor ısınana kadar sanırım bir 5-6 km bir sorun olmuyor viteste. FAkat bunda sonravites değiştirmek tam bir işkence haline geliyor. Vites çok zor geçiyor.Her vites için geçerli bu. 1 vitese çok zor geçiyor. Diğer viteslere geçerkende tabii yolda oldugumdan zorluyorum tak tuk sesler geliyor. Arabayı ustaya götürdüm . Baskı balata değişecek dedi. Baskı balata da sorun olunca bu tip sorunlar mı olur.Kavrama noktasında bir sorun yok. Tabii vitese sokabilirsem
:)
Şimdiden teşekkür ederim.
-
vallahi benimde viteslerim zor geciyor şuanda bir ara vites kutusu değişti sanırım sonra yumasmıstı biraz ama sımdı gene aynı, aracı kullanan başka arkadaslarımda bunu söylüyor ama ben sürerken pek bişey anlamıyorum
bu arada sizin viteslere zor geciyor anlayısınızla benimki arasında fark olabılır ::)
-
arkadaslar baskı balatanın saglam oldugunu anlamak ıcın;
el frenı cekılıyken arac 1.vıteste kalkıs yapıyorsa baskı balata ısı bıtmıs eger;
stop ederse :tamamdir problem yok.
benımde vıteslerde problem var basta gerı vıtes zorluyordu ozel servıse gıttım vıtes yayı var uzun ince bı cubuk,cubugu kaplayan plastık parca vardı yarısı kopmus o degısecek dedıler (125 ytl) sonra benım bı abim vardı vw ustası o cubugun ustune plastık parca monte ettı(2 paket sıgara :)) sımdıde 5,vıtes zorluyor + eger sehır ıcınde cok vıtes degıstırdıgım zaman bu sefer 1, vıtes zorlamaya baslıyor + gerıye takarkende acayıp sekılde gırclıyor.Akılalmaz bı durum gıdıcem tekrar ama usengeclıkten boyle ıdare edıyorum.
-
ilave olarak debriyaj balataları bittiğinde pedal sertleşir.ilk olarak geri vites geçişlerinde sorun yaşanır.
-
Arkadaşlar, vitese zor geçmenin olası bir nedeni de şanzımanın yağ kaçırması sanırım. Aracın alt kısmında, vitesin altına denk gelen yerde "keçe" denen bir parça var. Buranın ıslak (yağlı) olup olmadığının kontrol edilmesi iyi olacaktır. Eğer bu parça ıslaksa kaçak var demektir. Parça değişerek sorunun devam edip etmediği 500-1000 kilometre aralıkla takip edilmelidir...
-
geri vites sorunu bendede vardı çok felaket gıcırdama yapıyordu debriyaja ayağım ağrıyana kadar bassamda gıcırdıyodu sonra bir gün sanayide bir usta havadan sudan konuşurken konuyu buraya getirdi ve geri vitesinde gıcırdama oluyormu dedi evet dedim o da bana altın şifreyi verdi geri vitese geçmeden 1. vitese tak ondan sonra geriye tak gıcırdasında göreyim dedi :D aracım bu arada 6n2 polo bu sorun boğaz kelebeği gibi kronik bir sorundur şimdi hiç bir gıcırdama olmuyor ama bazen unutuyorum seri kullanımlarda arada bir geri vitesn o sinir bozucu sesini duyuyorum
-
1. vites sorunu bendede var....hatta bazen trafik ışıklarında arabayı vitese geçiremeyip trafiği aksattığımda oluyor, bu tür durumda 2. vitesle kalkmak alternatif ;)
-
merhaba size sorum şu.97 model 1.4 polo sportline 100BG HB aracımda geri vitese benden başkası rahatça geçiremiyor hatta bazen hiç geçiremiyorlar.bu normal mi?yani 1. 2. vitese geçtiği gibi rahat geçmiyor yani geçiremiyorlar.bende ise yüzde 70 rahat geçiyor diyebilirim.neden oluyor acaba bu yani geçmeme tıkanma...resmen önüne birşey koymuşlar gibi.bende öyle durumlarda önce 1. vitese geçirin diyorum haliyle daha rahat geçiyor.1-2 arkadaşa da özelden yazdım bu durumu kusura bakmasınlar
-
merhaba size sorum şu.97 model 1.4 polo sportline 100BG HB aracımda geri vitese benden başkası rahatça geçiremiyor hatta bazen hiç geçiremiyorlar.bu normal mi?yani 1. 2. vitese geçtiği gibi rahat geçmiyor yani geçiremiyorlar.bende ise yüzde 70 rahat geçiyor diyebilirim.neden oluyor acaba bu yani geçmeme tıkanma...resmen önüne birşey koymuşlar gibi.bende öyle durumlarda önce 1. vitese geçirin diyorum haliyle daha rahat geçiyor.1-2 arkadaşa da özelden yazdım bu durumu kusura bakmasınlar
99 model var bende. ben de zor geçiriyorum. önce 1 e takıyorum, sonra debriyajdan ayağımı çekip tekrar köklüyorum ve 1den geriye atıyorum. o zaman düzgün atıyor. ama trafikte aceleyle olursa falan resmen şanzumanın anası ağlıyor ,geçmiyor vites cıırrr cıırr ötüyor, sanırım dişli tam geçmeyip karşısındakine sürtüyor. herhalde o da bu gidişle 1-2 sene gider, sonra güm
senin soruna +1 ekledim kusura bakma, aklıma gelmişken yazayım dedim.
-
şanzımandan olabilir
-
arkadaşlar zor geçme butun vosvoslarda var cunku vosvoslar senkromeçlidir yani giderken 1.vitese takamazsınız durup takacaksınız,ayrıca geri vitese sorunsuz takabilmek için önce 1. vites ardından geri yapmanız lazım balatada debriyajda sorun filan yok
-
arkadaşlar zor geçme butun vosvoslarda var cunku vosvoslar senkromeçlidir yani giderken 1.vitese takamazsınız durup takacaksınız,ayrıca geri vitese sorunsuz takabilmek için önce 1. vites ardından geri yapmanız lazım balatada debriyajda sorun filan yok
peki benim otodaki şanzumandan gelen cırrr cırr seni şansumanın ömrünü bitirir mi?
-
arkadaşlar zor geçme butun vosvoslarda var cunku vosvoslar senkromeçlidir yani giderken 1.vitese takamazsınız durup takacaksınız,ayrıca geri vitese sorunsuz takabilmek için önce 1. vites ardından geri yapmanız lazım balatada debriyajda sorun filan yok
+1 :tamamdir. "Araç TAMAMEN durduktan sonra yavaşça geriye taktığınızda geçtiğini göreceksiniz". Tam durmadan 2001golf 2009golf 2004fabia 2008polo 2000POLO sürdüm hiçbiri geçmiyor. Hem şanzımanın elimizde kalmaması için geçmemesi iyi bir önlem.
-
arkadaşlar dün debriyajımı değiştirttim işinize yarayacağını düşündüğüm bilgileri aktarayım.
1- "Debriyaj pedalının sert olması"
Sadece baskı balatadan değilmiş, ÖZELLİKLE debriyaj telinden kaynaklanıyormuş. Kurmalı değişik bir sistemi var ve içinde yay var. Sertleşmenin bir numaralı sebebi bence. Çünkü debriyajım değişti ve pedal isteğim yumuşaklığa kavuşmadı tel değişince düzeldi. Tel 70tl orjinali Fransa malı geliyor. Debriyaj seti LUK 160tl
2- "Vitese takarken garç sesi"
Öncelikli sebebi debriyaj balatasının ayırmaması. Ve benimki ne tel üzerindeki beyaz plastik sebep olmuş şu varsayım bende türedi sert debriyaj ve garç sesi direk debriyaj telinden olabilir.
Balatam değişti tel değişti "Garç" sesi türedi. 1-2saat sonra anlaşıldı ki Tel üzerindeki yayı tutan Beyaz rekli palstik gevşetilmemiş. O kurma işlemi için gerekli imiş yay plastik ile toplanıp sıkıltan sonra tel sökülür, balata takıldıktan sonra tel tekrar takılır ve yayı tutan beyaz plastik serbest bırakılırmış.
3-"vitesler arası kemikli his ve zor geçme özellikle 1 ve geri"
Çözümü çok basit sadece el emeği aman bilmeyen ustalara gidip boştan yere vites kutusu değiştirmeyin 5-10 lira bişey
Aracın alt tarafında dişlilere hareket veren bir mekanizma var vites kutusu değil. Hemen Hemen viteslerin alt kısmına denk geliyor. Orada vidalı bir sistem var ve zamanla yeri kayıyor. Buda vitesin zor geçmesine neden oluyor. İyi bir usta "Durmuş Usta" gibi vitesi gerekli konumda tutuyor ve çırağına ovidaları gevşetip sıktırıyor o sorunda kayboluyor.
Şunu tavsiye ederim Önce "debriyaj teli " sonra "balata" değişmeli.
Ankara'da iyi usta isteyenlere Şaşmazda Endüstri meslek lisesinin arkasından sağa girince soldan ikinci sokağın sonuna doğru klas oto Durmuş Usta
-
benim vites kolunun altındaki rayda buluna plastik parçanın burçları dağılmıştı buda vitesin zor geçmesine neden oluyordu kutuyu alttan söktük doğuş otoda parçayı bulamayınca doğru tornacının yolunu tuttum teflondan burç yaptı şimdi mükemmel geçiyor ufacık boşluk bile yok isterseniz burçlara bi baktırın.
-
teşekkürler tavsileriniz için
-
Arkadaşlar viteslerin kolay geçmediğini düşünüyorsanız ilk olarak bence denemeniz gereken şanzıman yağı nın eksilip eksilmediğinin kontrolüdür.
Şanzıman yağını kontrol edip, ondan sonra bakmak lazım...
-
El fireni ile baskı balatanın ilgisi olduğunu sanmıyorum,el fireni çekik konumda 1. viteste stop etmeden kalkıyorsa bence bu el fireninin sorunudur baskı balatanın değil.Benimde geri vitese takarken gıcırtı yapıyor ve çok sinirim bozuluyor ;servis bana baskı balatanın kesin değişmesi gerekiyor dedi yoksa yolda bırakırmış.
arkadaslar baskı balatanın saglam oldugunu anlamak ıcın;
el frenı cekılıyken arac 1.vıteste kalkıs yapıyorsa baskı balata ısı bıtmıs eger;
stop ederse :tamamdir problem yok.
benımde vıteslerde problem var basta gerı vıtes zorluyordu ozel servıse gıttım vıtes yayı var uzun ince bı cubuk,cubugu kaplayan plastık parca vardı yarısı kopmus o degısecek dedıler (125 ytl) sonra benım bı abim vardı vw ustası o cubugun ustune plastık parca monte ettı(2 paket sıgara :)) sımdıde 5,vıtes zorluyor + eger sehır ıcınde cok vıtes degıstırdıgım zaman bu sefer 1, vıtes zorlamaya baslıyor + gerıye takarkende acayıp sekılde gırclıyor.Akılalmaz bı durum gıdıcem tekrar ama usengeclıkten boyle ıdare edıyorum.
-
arkadaşlar benim arabamdada aynı sorun var sadece 1. vitese atarken bazen inat ediyor. ustama gösterdim vites levye burcundan da dedi 1 tane aldım 20 tl plastik yuvarlak üzerinde yuvaları olan bir top. ustam zamanla bu topun aşındığını söyledi bunu değiştirdikten sonra problemin kalkacağını söyledi ama ustam fırsat bulup takamadı halen takım çantasında duruyor . bana fizana bile gidebilirsin sorun teşkil etmez dedi. derim ki ustalarınıza söyleyin ustam bide vites levye burcuna bakın diye. sorun şanzıman baskı balata felan deil küçücük bir plastik top
-
arkadaşlar dün debriyajımı değiştirttim işinize yarayacağını düşündüğüm bilgileri aktarayım.
1- "Debriyaj pedalının sert olması"
Sadece baskı balatadan değilmiş, ÖZELLİKLE debriyaj telinden kaynaklanıyormuş. Kurmalı değişik bir sistemi var ve içinde yay var. Sertleşmenin bir numaralı sebebi bence. Çünkü debriyajım değişti ve pedal isteğim yumuşaklığa kavuşmadı tel değişince düzeldi. Tel 70tl orjinali Fransa malı geliyor. Debriyaj seti LUK 160tl
2- "Vitese takarken garç sesi"
Öncelikli sebebi debriyaj balatasının ayırmaması. Ve benimki ne tel üzerindeki beyaz plastik sebep olmuş şu varsayım bende türedi sert debriyaj ve garç sesi direk debriyaj telinden olabilir.
Balatam değişti tel değişti "Garç" sesi türedi. 1-2saat sonra anlaşıldı ki Tel üzerindeki yayı tutan Beyaz rekli palstik gevşetilmemiş. O kurma işlemi için gerekli imiş yay plastik ile toplanıp sıkıltan sonra tel sökülür, balata takıldıktan sonra tel tekrar takılır ve yayı tutan beyaz plastik serbest bırakılırmış.
3-"vitesler arası kemikli his ve zor geçme özellikle 1 ve geri"
Çözümü çok basit sadece el emeği aman bilmeyen ustalara gidip boştan yere vites kutusu değiştirmeyin 5-10 lira bişey
Aracın alt tarafında dişlilere hareket veren bir mekanizma var vites kutusu değil. Hemen Hemen viteslerin alt kısmına denk geliyor. Orada vidalı bir sistem var ve zamanla yeri kayıyor. Buda vitesin zor geçmesine neden oluyor. İyi bir usta "Durmuş Usta" gibi vitesi gerekli konumda tutuyor ve çırağına ovidaları gevşetip sıktırıyor o sorunda kayboluyor.
Şunu tavsiye ederim Önce "debriyaj teli " sonra "balata" değişmeli.
Ankara'da iyi usta isteyenlere Şaşmazda Endüstri meslek lisesinin arkasından sağa girince soldan ikinci sokağın sonuna doğru klas oto Durmuş Usta
Debriyaj değiştirme için ustaya ne kadar verdiniz?
-
benim vites kolunun altındaki rayda buluna plastik parçanın burçları dağılmıştı buda vitesin zor geçmesine neden oluyordu kutuyu alttan söktük doğuş otoda parçayı bulamayınca doğru tornacının yolunu tuttum teflondan burç yaptı şimdi mükemmel geçiyor ufacık boşluk bile yok isterseniz burçlara bi baktırın.
vitesteyken vites kolunun boşluğunu almak için o burç mu değişmeli?hiç boşluk kalmıyor mu? çok az bile olsa? şanzumanın inmesi gerekiyor mu?
-
vitesteyken vites kolunun boşluğunu almak için o burç mu değişmeli?hiç boşluk kalmıyor mu? çok az bile olsa? şanzumanın inmesi gerekiyor mu?
şanzımanın inmesine gerek yok boşluk kalmıyor vites kolu rayında ilerlediğinden daha rahat geçiş sağlıyor.
-
şanzımanın inmesine gerek yok boşluk kalmıyor vites kolu rayında ilerlediğinden daha rahat geçiş sağlıyor.
saolasın teşekkür edrim
-
biri debriyaj teli diyor, biri şanzuman yağı diyor biri top diyor. kafayı bozacağım ;D şimdi ustaya gidip desem ki , usta bunun altında bir top varmış onu değiştir desem, adam bilmiyorsa kurcalayacak, yok şanzuman indi diyecek para isteyecek , yapamaycak elinde kalacak vs.vs. zamanında şaşmazda bir ustaya sormuştum dedi ki bu vites kolunun altında onu ayarı var oradan yaparım demişti. yani herkes farklı birşey diyor. bu işi hakikaten bilen bir usta lazım bize.
biri gelse dese ki, bana 250 tl ver, ama viteslerini şıkır şıkır yapacağım , 3-4 sene de garanti sana dese, nerdeyse tamam diyecek duruma geldik. bu vites illet vallahi
1-2-3-4 eyvallah bir şekilde geçiyor. 5 vites ölüm sanki. taaa en dipte en sağda bi yerde, yanında biri oturursa töbe geçiremezsin, ya rica etceksin bacağını kendine çekecek ya da 4 de bağırta bağırta gideceksin. eğer kaynanan oturursa yanında 2 seçenek mecbur oluyor.
geri vites daha da beter. taktım zannedersin, artık nereye girdiyse meret cırrr cırrr öter ama gitmez araba. soğuk havada geriyle arabayı hareket ettiremezsin . önce 1 e tak 10 cm öne git. sonra geriye tak.
eğer bu vites illetini düzgün bir şekilde çözen varsa ustasını da buraya yazsın. biz de gidelim. ardahanda olsa bile gideceğim artık.
-
yukarda durmuş usta diye bir isim gördüm. mutlaka yanına gideceğim
-
seninki %90 burçlardan ayrıca vitesin şanzımana giren koldan ayarı yapıldığı gibi vites gergi telide mevcut oda şanzımana bağlı kopma yada gevşeme gibi bir durum varsa ondanda yapabilir benim tel kopmuştu yenisi 110 TL cik bende türk işi çözüm buldum fıstık gibi oldu.
-
o çözümü bize de yazsan da biz de denesek :D
-
antalya da iyi bir şanzımancı bilen var mı bende bütün bu sorunlar var.vites kutusu da ötüyor. kutu değiştircem de son bi ustaya götüreyim belki bir yolu vardır?
-
o çözümü bize de yazsan da biz de denesek :D
yazmakla olmaz arabayı lifte kaldırdığımda çekerim resmini :)
-
merhabalar birkaç gündür vites sorununu ben de yaşıyorum. aracı aldığımdan beri zaten 1. vites zor geçiyordu son bırkan gunde 3. ve 4. viteslere atamamaya başladım. 4. ve 5. denemelerimde ancak geçiyordu. dün ustama götürdüm ve sorun olmadıgını söyledıler sadece bır yere sprey sıktılar açılır dediler. dun aksam bı ıkı defa daha takıldı ama sankı azaldı gıbı. ilginç olarak araba soğukken vites geçişlerinde sorun yok ısındıktan sonra 6-7 km gıttıkten sonra oluyor aynı problem. umarım düzelir düzelmezse sorunun ne olduğunu bulmak zor olacak sanırım
-
benim vauxunda geçmiyordu vites sanzıman yagı saglamdı meger sanzuman bilyası değişecekmiş oda değişti suan tamirde sedatı arayım ben bir :D
-
merhabalar birkaç gündür vites sorununu ben de yaşıyorum. aracı aldığımdan beri zaten 1. vites zor geçiyordu son bırkan gunde 3. ve 4. viteslere atamamaya başladım. 4. ve 5. denemelerimde ancak geçiyordu. dün ustama götürdüm ve sorun olmadıgını söyledıler sadece bır yere sprey sıktılar açılır dediler. dun aksam bı ıkı defa daha takıldı ama sankı azaldı gıbı. ilginç olarak araba soğukken vites geçişlerinde sorun yok ısındıktan sonra 6-7 km gıttıkten sonra oluyor aynı problem. umarım düzelir düzelmezse sorunun ne olduğunu bulmak zor olacak sanırım
evet sorun devam edıyor. ilk mesajda arkadasın dedıgı gıbı baslangıcta sorun yok ara. ısındıktan sonra baslıyor. bu konuda fıkrı olan var mı???
-
aynı sıkıntı bende de var bi çözüm oldumu sizin araçta....
-
top sorunu bende de vardı , kırılmış , onu değiştirdik debriyajı değiştirirken ama boşluk geçmedi bi ara parçaya daha zarar vermişiz galiba , hala hafif boşlukla kullanıyorum ama vitese geçmeme gibi bi problem yok , onur arkadaşımız güzelce açıklamış gerçi ama , ben 16 şubatta değiştirdim ve debriyaj telini değiştirmedim , ustam debriyajımın sert olduğunu söylemişti ve çalışan organları temizledi ve güzelce yağladı , yumuşama oldu , debriyaj telini de değiştirmem gerekir miydi ??
-
bende de motor soğukken zor geçiyor ısınınca biraz rahatlama oluyor ama diğer marka araçlara göre sert galiba vw lerde bir vites sorunu var galiba...
-
selamlar bende 98 polo sportline var vitesler çok zor geçiyor boşluk çok fazla ve arada bir 5. vitesten atıyor araba. bunu çözümü nedir kime götürdüysem başka bişey diyor hiç birine güvenip yaptıramıyorum bu sorunu yaşayan ve yaptıran arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var yardım ederseniz çok sevinirim..
-
Selam arkadaşlar. Bende 99 bodel 1.6 hb polo var. Viteslerde benimde sorunlarım oluyor. Vitese atarken aralarında boşluk varmış gibi ve tak tuk ses çıkartıyor. Baskı balatalar değişti sorun çözülmedi. Her usta farklı şeyler söylüyor. Vites çanağı değişecek, vites körüğü değişecek, viteslerin çubuklarının olduğu yerde fiber varmış o aşınmış vs. Bu tarz sorun yaşayan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim.
-
arkadaşlar bende 98 sportline polo var ve genelde sorunlar aynı
vites geçişlerini bende sağolsun forumdan arkadaşlar sayesinde çözdüm önce 2 ye atıyorum sonra geri sorun yok gibi..kafama takılanlar şimdide arka kapıları açtığımda iç lambalar yanmıyor orjinalde de yanmıyormubirde düşük viteste mesala 2.vites şehir içinde gezerken işte 20 km süratla araba sanki kerkiniyorara ara nedeni ne olabilir acaba rolentimi yüksek diyorum fakat devir saati 1in altında pek yüksek çalışmıyor sanki bide önden bakınca 2. buji kablom yan sanayi sanırım üstteki çıta kapanmıyor elinde tek olan varmı acaba ben sinopta olduğum için malum bulamıyorum kaputu açtığımda gözüme takılıyor birde akü üzerindeki sigorta kapağı aldığımda yoktu onuda bulamadım bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum ilginize şimdiden teşekkür ederim saygılarımla tufan uysal SİNOP
-
evet sorun devam edıyor. ilk mesajda arkadasın dedıgı gıbı baslangıcta sorun yok ara. ısındıktan sonra baslıyor. bu konuda fıkrı olan var mı???
arkadaşlar aynı sorun bende de vardı ...araba ısınınca vites geçişleri daha doğrusu vites kolu sıkışıyordu ... daha önce bi vw kullanmadığım için bunu kafaya çok takmıştım .... şanzımanı açtırdım ...senkromeçleri değiştim... şanzıman yağını değiştim mafsalları yağlattım .... ama aynı ... sonradan fark ettim bu durum bu nesil vw lerde olabilen bi durum ... bi görüş bunun vites mafsallarının katalizöre yakın olmasından ve zamanla ısınan katalizörün oradaki parçaları genleştirmesine bağlı olarak aşındırmaları sonucu ortaya çıkan bi durum olduğunu söylüyör ...bilmiyorum ne kadar doğrudur ..
birde direkt geri vitese takmaya çalışırsanız zor geçiyor ve cartlama oluyor buda aynı şekilde normal bi durummuş ...önce herhangibir vitese 1. olabilir 4. olabilir takıp ondan sonra geriye takmak gerekiyormuş buda vw şanzımanlarının karakteristiği bi durummmuş ...yanı alışmak lazım ....
ve de vites geçişlerini düşük devirlerde yapmak bu sorunları biraz azaltıyor ...1. ve geri vitese takarken arabayı tam durdurmak ve yahut ayağı frene basmakta çözüm olabilir.
arabada belirgin bi arıza meydana gelene kadar kafaya takmamak lazım.... ne bilim hiç vitese geçmez ..yürümez ... her vites geçişinde cartlama olur ...vitesten atar ..çekişi düşer gibi ...
benim bunları öğrenmem yaklaşık 1000 ytl me mal oldu aman siz bu sorunların peşine düşüp orda burda anormal paralar harcamayın gereksiz yere....
selamlar....
-
benim vites kolunun altındaki rayda buluna plastik parçanın burçları dağılmıştı buda vitesin zor geçmesine neden oluyordu kutuyu alttan söktük doğuş otoda parçayı bulamayınca doğru tornacının yolunu tuttum teflondan burç yaptı şimdi mükemmel geçiyor ufacık boşluk bile yok isterseniz burçlara bi baktırın.
selam dostum. bana da dün usta özellikle geri vitesteki zor geçmenin ve özellikle vitesteki boşlukların kalkamsı için o burçtan bahsetti.50tl tornacıoya 50 de işçilik 100 e mal olur dedi.bende acil mi dedim.çünkü başka iki usta hiç bişiy beceremediler forumda da paylaştım sinir olmuştum.bu ustaya güvendim biraz.dediği makul sanırım?