vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: ismlakts - 09 Aralık 2012, 22:56:20

Başlık: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 09 Aralık 2012, 22:56:20
ARAÇ 1982 MODEL MK1 1.6 GTI

araç gebzeden tamamen sorunsuz diye alındı ankaraya gelirken boludan sonra teklemeler başladı öyle böyle ankaraya geldik

ostim de ATOM vw götürlüp subaplar sekmanlar alttakım kol yatakları dalga kıran vs degişti kısacası motor yapıldı

bu işlemlerden sonra araçtaki agır teklemeler ( sanki yolda giderken vurduruyormuşşsunuz gb oluyor) düzeldi fakat 2.5 - 4 bin devirleri arasında bir tutukluk oluyor

aracı gebzede denerken bu tutukluk yoktu ama radyatör hortumu delikmiş su atıryordu bunun eklektirik aksamına bir sorun çıkarması mümkün olabilir mi

ikinci olarak hava akış metresi ve yakıt distiribitöründen ne kdr da ayarlasa ya rolanti yüksek kalıyor ki aldıgımızda zannedersem rolanti çok yüksekti bu yüzden

 de araba iyi gidiyordu ve tekleme yoktu ( ufak bir hile olabilir :):) )  ayarı açınca tekleme yok gidişi çok iyi fakat usta bu normal degil diyor normal ayarına

getirdiginde rolanti sesi gayet normal yüksek gelmiyor fakat araç ısınınana kdr tekleme yapıyor (yukarıda bahsettigim teklemeyi) ısınıncada rolantide düşüp

 stop ediyor

ustanın süpeleri :) 1-) bu arabayı nerden buldun git caya at da gel :D
                              2-) benzin pompası yakıt yetiştremiyor
                              3-) hava akışmetre yakıt distirbitörü ( ustanın rolanti ayarı yaptıgı yer ) arızalı

benim şüpelerim :D  arabayı çırıl çıplak soyup herseyini yeniden yapmadan adam olmaz

06 pp 351 eg motor (lanetli motor) ha bide sanzuman aldıgımız arkadas ff bilmem ne bişiler söyledi tam bilmeiyorum 1-3-R rastgele canı hangisine isterse ona giriyo güçlü hislere ihtiyacınız var bu sanzumanı kullanan arkdaslar var mı normal midir hislere göre vites geçişleri

bazen ışıkla kalkarken öne diye arkaya gidiyom çözümü buldum genelde 2 ile kalkıyorum :)

DAS AUTO :P :R :bekleriz:
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: chemisamet - 10 Aralık 2012, 00:20:23
kardesım o kadar övuyorlardı bızde oyle bılıyorduk ınsaallah daha fazla bır sıkıntı cıkmaz  :saygılar
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 10 Aralık 2012, 00:31:20
şimdi baktım biraz golf 3 erdede oluyormuş 2500 - 3000 devir araların da kimi diyor tevzi makarası kimi diyor yakıt distirbiötürü kimisi diyor subaplar yanık

subaplardan olacagını sanmıyorum motor sıfırlandı çünkü

bujiler ve kablolar da çok iyi

(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/rgmca.jpg)

Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 10 Aralık 2012, 01:36:51
Aramıza hoş geldin önce, aracı İstanbul VAG Meeting de kullanma fırsatım olduı arada gaz teli takılı kalıyordu başkada bir sıkıntı görmedim çalışması rölentisii olsun gayet iyiydi ben kullandıgımda tabi bu söyledigim 2,5 yıl kadar önceydi şuan anlattıgın kadarıyla arada bayagı oynamalar olmuş gibi İnşallah en kısa sürede düzene sokarsın  :) Bende FF şanzıman kullanıyorum benim tek sıkıntım 5, vitese geçişte oluyor ve biraz boşluk var başka türlü anlattıgın kadar kötü bir durum yok anlattıgın kadarıyla senin sıkıntın şanzımandan degil ara kollarda,kollarda çok boşluk var bu arada yakıt durumun nasıl  aracın gidişi düşük yakıt yüksekse mengentailer ayarın bozuk olabilir  :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 10 Aralık 2012, 02:06:05
vallahi şöyle anlatayım benim göstergeler bozuk hep korkuyorum ama km de 50 krş öldürmez yani gidişide dedigim gb gebzede çok iyidi fakat o zmn rolanti yüksekti usta şimdi de çok mu kısta anlamadım yine ii fakat gebzedeki gb gitmiyor

hep korkuyorum yolda kalmaktan sürekli bir yerlerde stop ettigi için bagajda bidon var gerçi motor yapıldıktan sonra o sorunlar ortadan kalktı durduk yere stop etmiyor
sizdede viraj dönerken stop etme var mı acaba ben oto kiralamacıyım ilk defa demeyim de daha öncede 1970 pntiac vardı o bile bunun kdr sorun çıkartmadı bu tip arabaların sorunları pek fazla analiz edemioz forumda bazı arkadaslar var vallahi ustalardan iyi
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 10 Aralık 2012, 02:41:57
Ben aracımı enjeksiyondan karburatör sistemine çevirdim ama kısmetse yakın zamanda tekrarda enjeksiyona geçiş yapıcam bu GTI'larda viraj dönerken silkeleme yaptıklarını söylüyorlar ama stop ettiricek kadar degil büyük ihitmalle ayarlarınız yeterli düzeyde degil çünkü saglam sistemli çalışan bir GTI km'de 5O yakmamalı  :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 10 Aralık 2012, 03:02:10
bende eg k-jet parçaları var gerektiğinde denemen gerekirse yardımcı olurum
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 10 Aralık 2012, 03:39:37
senin araç km de ne yakıyor benzinde kullanıyoruz biz tüp yok

parça satan arkadas sorunun nerde oldugunu bir bulsak seninle iletişime gececegim :)

havaakışmetre
benzin pompası
ve dreksyonda %25 boşluk var drksyon kutusu bana fiyat verebilirmisin sıfır ikinciel
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 10 Aralık 2012, 03:50:00
Ben basmadan 6O kuruş falan yakıyorum bendede tüp yok hiç takmadım takmamda  :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 10 Aralık 2012, 04:05:17
fiyat önemli değil sen sorun nerden onu bulmaya bak..k-jet'e lpg takmak isteyenler blos taksın...blos lu performans a bir örnek

http://www.youtube.com/watch?v=FEiFaMUp5wU
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 10 Aralık 2012, 04:19:53
tamm o zmn ben de az yakıyor sandım :D
abi sorunu tek tek parca degiştirecez öyle cözecez galiba
birde tevzi makarası falan yazmışlar forumda
bu tip sorunları yasayıp çözen arkadaslar umarım yardımcı olurlar
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 10 Aralık 2012, 04:26:29
Malesef karburatörlü sistem daha çok yaktırıyor enjeksiyon hem daha performanslı hemde yakıt konusunda üzmüyor tabi ayarları düzenliyse  :) Valla anlattıgın problem pek elektriksel bir arızaya benzemiyor  :-\
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 10 Aralık 2012, 17:55:21
O sistemi bızıklattıkça sorunların artar.. Motor yapılmış araca kesin yanlış takılan bişey var tabi aracı aldığın zaman ile motor yapıldıktan sonraki sorunlar farklı ise..  Mengenteilerın ayarını söyle ustana çok bızıklamasın sonra bidaha çalışmaz hale gelir tr yi dolaşırsın usta ararken.

 Hava akışmetre diye bir sistem yok k-jet te..  Ek hava valfi ile ek benzin regulatörü vardır bunlarda Jikle görevi görür sistemde.. Yani motor ısınana kadar ek hava ve benzin sağlar sisteme bu 2 birime sabit 12 volt gelmesi gerek eğer bu voltaj gelmesse sistem doğru çalışmaz.  bu 2 parçayı kontrol edin.. Motor soğukken 1200-1300rpm olacak bu birimler ek yakıt ve havayı 1-2dk da kesmeye başlar ve rolantin 900-1000rpm gelecek... 

 Motor yapılmış birde sente ayarı önemli, GTI makinada motor soğukken sente ayarı yapılmaz aklınızda olsun. Motor içi su sıcaklığı 75c+ olacak ve devir 4500 de iken volandan tabancalanacak.
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 10 Aralık 2012, 18:30:40
Valla yazdiklarin cok mantikli simdi ben bunlari ustaya soylesem kim soyledi dicek falnca yerde bir arkadas dedi diyince gotur ona bi baksin diyor
Kardes busoylediklerini aynn bir bir soyleyecm umarim yapar
Ostimde atom vw motortamamen yapildi motorla ilgili bir sorrin degil ama devir gostergesi yalnis oldugu icin rolantiyi sese gore ayarliyor usta torna vida sokulan yerden
Gosterge tam gaz yapinca devir saatini asiyor
Once gostergeyi bir degistireyim acaba tamir olur mu
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: RedRunner - 10 Aralık 2012, 20:24:11
öncelikle kardes aracımızda sorun kesınlıkle yoktu kaldı ki varsa gebzeden ankaraya bitik motor sorunlu bi motor basıl götürdü sen satın almadan iki hafta önce piste cıktı bir gün önce bmw 3.20 çöktü. aracı kullandın begendın aldın zorla vermedık. tlf de küfürlü mesaj attın sesimi çıkartmadım ama kime nerde nasıl iftira attıgına dikkat et. ankardan isteye geldiğinde tekleme bizdede oldu bu rakım farklılıgında havadan farklı bi olay k-jet sistemin nasıl çalıştıgını ne oldugunu araştır bi tavsiye sana. biz götürdük bi rölanti ayarı yaptık sorun çözüldü. 3 gün önce ankaradan 1.8 gtı alan arkadaşla konustum onun araçta şimdi istanbulda tekliyor nasipse çarşamba rölanti ayarı yaptıracaz düzelecek.

sen düz gün efendi konuş ben sana komple motor vereyim sıkını degil. bugune kadar iç bi arkadaşı yolda bırakmadım bırakmamda 4 sene önce araç sattıgım adamla okey oynarım hala.

sana sabaha kadar burdan tek tek sıkıntılarını yazarım gıder ustanı döner bıcağı ile dograrsın...
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 10 Aralık 2012, 23:00:16
kardeş ben abisiyim ismail ben sana küfür etmedim edersem de telefonda diil adamın yüzüne ederim
sana iftira atan yok üzerine alınma kol yatagı vs. degişen parçaları ben kendim gördüm her gün basındaydım
ben şu anda teklemeye çözüm arıyorum yanlış anlamada satarsan ilk haberim olsun diosun gel al motoru yaptırdık 7 ye senden aldık 6.5 a geri al demiş kardeşim 1.8 i almışşsınız bunu alsaydınız ya

buradada belirttim orada bir sorun yoktu boludan sonra tekleyerek geldik

 sana sagdece sitem ederim yani hiç sorunsuz marsa bas istedigin yere git dedin motoruna garanti dedin neyse boşver daha fazla uzatmayalım

şu an çözüm bulamlıyım bagaja su dolmuş bagaj kapagıdan su akıyo içeri :D

 
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: CoX_BoY - 11 Aralık 2012, 01:15:51
arkadasım ben arabayı zorla satmadım sana bu 1 sen geldin arac işte bu dedinin aldın bindin gazladın mı gazladın rolantiside yüksek değildi 2. si yangından mal kacırır gibi aldın gittin ki o aracı siteden bir cok arkadas kullandı aracın nasıl gittiğini gayet iyi biliyorlar kardeşinde terbiyel konuşmasını öğrensin dün gibi hatırlıyorum bu arac nasıl  gidiyor böyle ben böyle giden G.T.İ. görmedim dedin kaldiki ben senin yolda aracı nasıl götürdüğünü bilmiyorum iftira atarken de bunları düşün ayrıca erci yi arayıp konuştugunuzda erci'de o araçta sorun yoktu demiş size

 kaporta konusunda geldin baktın karportasına bişey demedim ben kardeşin birilerine hakkını helal edip etmemeye kara verirken kendisi kim hakkını yediğini bi düşünsün burda sıkıntısız olan araç neden orda sıkıntı cıkardı ben ogunde dedim yapa bileceğim bişey olursa benim kaım her zaman acık ama saygı sevgi cercevesini acmadan

saygılarımla
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: gokhan54 - 11 Aralık 2012, 02:21:50
:) ortalığı kızıştırmayalımda ben 2500 e aldığım arabaya vizesini yaptırcam diye 2000 masrtaf ettim oda yetmedi bi 4000 daha harcadım hala ortada araba diyecek bi araba yok satın aldığım  çocuğa ağzımı açıp bişey demedim de ateş etmeninde bi anlamı yok yani. GTİ da ki sente ayarı değişik bişey bende motor yaptırdım. İlk başlarda çektim aynı sıkıntıyı sonra bi sente ayarı yaptılar şimdi çok iyi soğuk havalarda bilşe ilk çalışma sorunsuz karbüratörlü benim aracım solex var üstünde ısıtana kadar mecbur bi kaç kez stop ettiği günde oluyo. Ankara gibi bi yerdesin bu gibi sorunları orda çözemezsen sorun sende derim ben...
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 11 Aralık 2012, 02:36:01
:) ortalığı kızıştırmayalımda ben 2500 e aldığım arabaya vizesini yaptırcam diye 2000 masrtaf ettim oda yetmedi bi 4000 daha harcadım hala ortada araba diyecek bi araba yok satın aldığım  çocuğa ağzımı açıp bişey demedim de ateş etmeninde bi anlamı yok yani. GTİ da ki sente ayarı değişik bişey bende motor yaptırdım. İlk başlarda çektim aynı sıkıntıyı sonra bi sente ayarı yaptılar şimdi çok iyi soğuk havalarda bilşe ilk çalışma sorunsuz karbüratörlü benim aracım solex var üstünde ısıtana kadar mecbur bi kaç kez stop ettiği günde oluyo. Ankara gibi bi yerdesin bu gibi sorunları orda çözemezsen sorun sende derim ben...

gti daki sente ayarının farkı ne acaba ?
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 11 Aralık 2012, 11:15:27
Dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz

1 ben buraya çözüm bulmak için yazdım
2 gebzede sorun olmadıgını da yazdım
3 araba kapıda gerçi yapıldı herseyi ama ufak tekleme var hala
4 ben ilk defa bu arabaya bindim böle araba alıyorum anlayan biride degilim 30 yasında araba elbet UFAK TEFEK sorunları olur dedim 7000 liraya bu kdr olur

yalan yanlış abartan birşey de yazmadım param çoktu

atom vw ( gerçekten mükemmel usta 3-4 tane mk1-2 var 4x4 ünden cabriosuna satılık )

işleri iyi degilmiş al  abi ben de para çok bu arabanın sekmanlar kol yatakları subaplar üst yatak bilmemne keceleri işte adını hatırlamadıgım bazı parçalar degiştir dedim

ha yine param çok oldugundan gebzede bi bastım 230 ankarada ayagımı gazdan çektim yaksın dedim ( 100 ü geçmedim)

her neyse artık valla sıkıldım ben buraya çözüm bulmak için yazdım

eger diosan ki 2500 le 3500 arasında şu yüzden tekleme yapar şunu şunu yaptırırsan çözersin eyvallah

kardeşimin yerine de ben özür dilerim alan aldı satan sattı uzatma artık. ben malımı niye kötüleyim yarın öbür gün satarken demezler mi

bunu bunu vardı yaramaz o diye olan bu isteyen gelip bakar 2000 bin harcanmış haline

tekrar söylüyorum ben buraya çözüm bulmak için yazdım senle tartışmak için degil bak yine diyom tamm ben özür dilerim kardeş
 
bak özür diledim uzatmanın manası yok tamm
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: CoX_BoY - 11 Aralık 2012, 17:15:57
yok senlik i bi durum değil ama kardeşinin attığı msj cok canımı sıktı ben elimden gelidğince yardımcı olmaya calıştım 30 yasında araç dediğin gibi ama seninde ilk şüpe ile yaklaşman canımı sıkkı tekleme sorunu atmosfer farkından kaynaklı bidurum rolanti ile cozülmesi gerekiyormuş cunuku ben ankaradan gebzeye getirdiğimde de patlatma ve tekleme yapıyordu arac 60 kr yakıyordu 3.5 4 saat süren bi rolanti ayarından sonra anca yerine oturdu.
diğer bi konu HGS i üzerinize alamanız gerekiyormuş kardeşin PTT gidip kendisinin yapması gerekiyor bunu
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: CoX_BoY - 11 Aralık 2012, 17:27:12
bu arada yukarda Allah var bana param yok diye dunyanın nazını yapmıştınız şimdi de param cok diyorsun kim kimi kandırmış acaba ?

bir daha da bu konuya birşey yazmıyacam merak etme
 
kardesım o kadar övuyorlardı bızde oyle bılıyorduk ınsaallah daha fazla bır sıkıntı cıkmaz  :saygılar
samet hocam sizin uslubunuzu da hiç hoş bulmadım biz sahtekar olduk !
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 11 Aralık 2012, 19:50:41
Kardes param cok derken tezat yaptim dikkatedersen

Rolanti ayarini ibreye gore mi yaptirdin sese gore mi
Birde gaz telinin ordan mi ayatlattin yoksa yakit distiribitorunden mi

50 krs yakmasi normal degilmi sence gti icin
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: RedRunner - 11 Aralık 2012, 22:02:28
Suan kis ayi ve benzin fiyatlarini dunursek 40-45 e gecmemrsi gerek suan yoldayiz eve gidince resimli anlatim gondeririz rolenti icin

1,8i kendime degil arkafasa aldik cabrio oldugu icin aldik.

Arac dugun masraflaricin satildi parada beyazvesyaya gitti yoksa alirdim araci  seni tenzi ederim ama kufurlu msj atan basit birine kendima laf soyletmem beni taniyan bilen okadar arkadas var birine yanlisim olmadi olmazda
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: CoX_BoY - 11 Aralık 2012, 22:26:10
abimin dediği gibi 40-45 kr cıvarı yakması lazım suadna havalar ve benzin fiyatlarından dolayı rolanti ayarı için resimde gösterdiğim yerden ve distiribitorunden yaptırman lazım ibreye göre yaptırdım aynı rolanti ayarını motor seside zaten doğru orantıda gösteriyor ibre ile benim benim usta yaptı ayarlı ama nasıl neye göre distiribitorunden ayarladı bilmiyorum benim bildiğim arabaya karsıdan bakınca distiribitoru sağ doğru aldı ondan sonrada rolantiyi ayarladı ama rolantiyi resimdeki yerden bi soğukken ayarlıyordu bide ısınınca ayarlıyordu

(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/wgqBc.jpg)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 11 Aralık 2012, 22:44:47
Distribitörün ordan rölentiyi degil avans ayarını yapıyordur avans ayarı düzgün olmadan zaten rölenti ayarı tutmaz  :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: chemisamet - 12 Aralık 2012, 00:24:04
bu arada yukarda Allah var bana param yok diye dunyanın nazını yapmıştınız şimdi de param cok diyorsun kim kimi kandırmış acaba ?

bir daha da bu konuya birşey yazmıyacam merak etme
  samet hocam sizin uslubunuzu da hiç hoş bulmadım biz sahtekar olduk !
hacı bunun nesıne takıldın adam derdını yazmıs gecmıs olsun dedım
sen ıllede darılcaksan ......

yınede darrılma darılma :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 12 Aralık 2012, 01:23:16
ya şimdi devir saati gaza basınca 8-9 binlere çıkıo ibre 7 bine kdr normalde durması lazım usta da dio fazla gidio göstergeden saglıklı bir ayar yapamyız dio

acaba motor yeni alışması mı lazım biraz tam manasında bir ayar için

yakıt da 50 krş taş tam ölçemiom ama km gösterge saati çalışmıo onu tamir ettirebilirmiyiz yoksa degiştirmek mi lazım yakıtı ölçemiyorum

Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: CoX_BoY - 12 Aralık 2012, 09:28:24
dedigin gibi motor yeni yapildigi icin alisma sureside olabilir yakiti mesafesinden emin oldun bi yerde olce bilirsin devir saati dogru caliisiyordu safece sayac arada bi saymiyordu km tl taam oturmamis ola bilir onu kontrol et ben saat arastirayim  sana bide avans ayarinida konturol et derim ben
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 12 Aralık 2012, 10:54:05
O sistemi bızıklattıkça sorunların artar.. Motor yapılmış araca kesin yanlış takılan bişey var tabi aracı aldığın zaman ile motor yapıldıktan sonraki sorunlar farklı ise..  Mengenteilerın ayarını söyle ustana çok bızıklamasın sonra bidaha çalışmaz hale gelir tr yi dolaşırsın usta ararken.

 Hava akışmetre diye bir sistem yok k-jet te..  Ek hava valfi ile ek benzin regulatörü vardır bunlarda Jikle görevi görür sistemde.. Yani motor ısınana kadar ek hava ve benzin sağlar sisteme bu 2 birime sabit 12 volt gelmesi gerek eğer bu voltaj gelmesse sistem doğru çalışmaz.  bu 2 parçayı kontrol edin.. Motor soğukken 1200-1300rpm olacak bu birimler ek yakıt ve havayı 1-2dk da kesmeye başlar ve rolantin 900-1000rpm gelecek... 

 Motor yapılmış birde sente ayarı önemli, GTI makinada motor soğukken sente ayarı yapılmaz aklınızda olsun. Motor içi su sıcaklığı 75c+ olacak ve devir 4500 de iken volandan tabancalanacak.

avans ayarı
sente ayarı
rolanti ayarı aynı seymidir ?

Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 12 Aralık 2012, 11:03:24
dedigin gibi motor yeni yapildigi icin alisma sureside olabilir yakiti mesafesinden emin oldun bi yerde olce bilirsin devir saati dogru caliisiyordu safece sayac arada bi saymiyordu km tl taam oturmamis ola bilir onu kontrol et ben saat arastirayim  sana bide avans ayarinida konturol et derim ben


kardeş devir saati çalışıo ama nasıl deyim yani saat 7000  kdr ama kadran 9-10 bin olsa oraya kdr gidiyo aşıyo yani 7000 i ustada ibreye bakıp yaparsak yanılırız diyor
km saatini söksem sayacı tekrar çalışır hale getirebilirmiyiz acaba
ha bide elektirik olayını çözdüm sigorta tablasındaki kablolarda erime varmış genel stop etme ordan baya bir kabloyu kendimiz degiştirdik eriyen kablolar jaklar deişti yolda giderken stop etmiyo artık şimdi bi tekleme kaldı
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: mami6848 - 12 Aralık 2012, 22:40:27
Beyler Bende kullanıyorum aynı motordan ve çok çok sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum :) kendi yaşadığım sorunlardan yola çıkarak söylüyorum AVANS ayarını baktırın ve birde sistemdeki emiş yapan boruları ve emmenin arkadasında ek hava valfine giren boruları (görünmeyen yerde olduğu için) kontol edin en ufak hava kaçağında sistem arıza cıkarıyor kolay gelsin simdiden :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 13 Aralık 2012, 00:31:08
avans değeri 5 ile 7 derece arasında ayarlanacak tabanca ile 950 devirde ve ayarlanırken vakum borusu bağlı olmuycak distiribütörde.(katalog değeri)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 13 Aralık 2012, 01:11:18
avans ayarı
sente ayarı
rolanti ayarı aynı seymidir ?


Hayır hepsi çok farklı şeyler önce sente sonra avans en son rolenti ayarı yapılır  :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 13 Aralık 2012, 01:12:17
bi arkadaşda demiş gti da sente ayarı farklıdır diye öle birşey yok
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 02:11:29
Arkadslar cok saolun ali abi pek sallamiodu bu gun kendi ugrasti tevzi makarasi kisa uclu yeni tip atesleme mesafesini kisatlmak icin orj al dedi uzun yirnakli deistitdik distributir kapagi ve bujiler de degistii
Ama teklemenin onlardan olmadigini degismesi gerektigini soyledi
4. yanma odasinda pronlem var dio mengenteiler deki benzin hortumlsrinin vidalarini tek tek gevsetip motordaki rolanti dususunu dinledi hakkaten de 4 benzin hortumunu sokunce motor devri degismedi
Enjektor memelerini soktu puskurtmeye bakti en son 4. kabloyu mengenteiler dan tapasini acip 4. gozun benzin atan yerden alyanla tamamen kisip bir kisin manifoltun arkadan hava ayariyla rolantiyi dusurdu oda ordan 4. enhektirun benzini acti araba bence oldu ama usta inatlasti hala olmadi sabahtan gel aksama kdr surer tam performans icin egzozdan vuuuuuuuu diye ses gelene kdr bu araba tam olmaz patlamar olmucak egzoz sesinde dio
Ya motorun genel sistemi sorunsuz benzin pompasi elektirik aksami vs sorunsuz olacak yada bu namussuz.( Yakit distirbitoru )bulabilirsen sifirini bul ben bu arabayi napiom bide o zaman gor dedi ii tmm bakariz dedim :d
Ben arasi soumadan bi gun sabahtan birakayim
 kendi cabrio mk1 ini ayar tutmuo die dizele cevirmis satilik duyrulur

Ustayla pek muhabbet edemioz cok soru soruyon diyecek biraz yogun
Benzin pompasindan zizzzzzz die arabanin icinden net duyulacak bir sesgelir mi
Deismesi gerekli mi
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 13 Aralık 2012, 02:22:25
Arkadslar cok saolun ali abi pek sallamiodu bu gun kendi ugrasti tevzi makarasi kisa uclu yeni tip atesleme mesafesini kisatlmak icin orj al dedi uzun yirnakli deistitdik distributir kapagi ve bujiler de degistii
Ama teklemenin onlardan olmadigini degismesi gerektigini soyledi
4. yanma odasinda pronlem var dio mengenteiler deki benzin hortumlsrinin vidalarini tek tek gevsetip motordaki rolanti dususunu dinledi hakkaten de 4 benzin hortumunu sokunce motor devri degismedi
Enjektor memelerini soktu puskurtmeye bakti en son 4. kabloyu mengenteiler dan tapasini acip 4. gozun benzin atan yerden alyanla tamamen kisip bir kisin manifoltun arkadan hava ayariyla rolantiyi dusurdu oda ordan 4. enhektirun benzini acti araba bence oldu ama usta inatlasti hala olmadi sabahtan gel aksama kdr surer tam performans icin egzozdan vuuuuuuuu diye ses gelene kdr bu araba tam olmaz patlamar olmucak egzoz sesinde dio
Ya motorun genel sistemi sorunsuz benzin pompasi elektirik aksami vs sorunsuz olacak yada bu namussuz bulabilirsen sifirini bul ben bu arabayi napiom bide o zaman gor dedi ii tmm bakariz dedim :d
Ben arasi soumadan bi gun sabahtan birakayim
 kendi cabrio mk1 ini ayar tutmuo die dizele cevirmis satilik duyrulur

Ustayla pek muhabbet edemioz cok soru soruyon diyecek biraz yogun
Benzin pompasindan zizzzzzz die arabanin icinden net duyulacak bir sesgelir mi
Deismesi gerekli mi

ne bujisi taktın bosch w7dc ? tevzi makarası orijinal taktığınıda sanmıyorum kodu ne ? bence mengenteileri kurcalatman iyi bişi değil ama hayırlısı
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 02:23:20
Beyler Bende kullanıyorum aynı motordan ve çok çok sorunlar yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum :) kendi yaşadığım sorunlardan yola çıkarak söylüyorum AVANS ayarını baktırın ve birde sistemdeki emiş yapan boruları ve emmenin arkadasında ek hava valfine giren boruları (görünmeyen yerde olduğu için) kontol edin en ufak hava kaçağında sistem arıza cıkarıyor kolay gelsin simdiden :)

Napacaz ya bu hep boylee mi gidecek anlamadim ki yaza elktirik tesisatinida komple deistirecem ins ondan sonrada ariza cikmaz
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 13 Aralık 2012, 02:23:31
Helal olsun bilegi saglam ustaymış ugrasıyo demekki TR'de böyle ustalar oldugunu görmek gerçekten güzel  :tamamdir Benzin pompasından ses gelmesi normal zaten gelmiyorsa sıkıntı var demektir  :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 02:32:08
Vw parcacilarini tek tek gzdik yentip makara var ama orjinalini bulmk cok zor dedi bir yerde buldum 20 lire yeni tip kisa tirnak 15 bujiler 3tirnakli kodunu bilmiyorum
Valla haklisinda kurcalama desem al kendin yap dicek tek guvndigim nokta arkadasin mk1 e super sarjli g60 koydu bir motor yapti
Subaru yetisemio
Ins benimkini de sapasaglam yapar biktim bunlarla ugrasmktan dio benmkinide yapsinda artik bende biktim diyince sendaha cooook bikarsin dedi :bekleriz:
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 13 Aralık 2012, 02:40:23
valla bosch kodu tevzi makarasının  1 234 332 300 olacak 1 ohm..ayrıca orijinal bujide bosch w5dc ama o yok onun yerine ngk bp7es..bunlar çokmu  önemli benzerleride takılabilir sadece sölüyüm dedim.benzin pompası yetiştiremiyorsa sıfırı var çok para değil.işallah olur ;)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: STAK67 - 13 Aralık 2012, 02:45:17
cabrioya ne istiyor bi aralar 20 civarı rakamlar konuşuluyodu ama  ::)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 02:49:47
Sagdece cok ses yapiyor yaza almancilar gelirken bir kac bisey getirteyim arabaya
Simdi arabayi yukselteyim yeni direksyon kutusunu taktirayim sol teker camber li gb duruyo onu ayarlatalim
Silecekleride calistirdik mi muayneden gecer heralde

Ya kimse gulmesin de sifir araba gb olmasini istiorum :D bende cok sey isyiyom galiba
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 02:51:41
Oda yirmi dedi yanilmiorsam iste tam kast etyigim o araba tente mente herseyi yep yeni bi gun resmini cekeyim ustada mk2 nin 4x4 u var manyak bisi :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: nizam - 13 Aralık 2012, 10:20:59
atom ali ve arabaları fena adam ya :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: STAK67 - 13 Aralık 2012, 13:46:42
Oda yirmi dedi yanilmiorsam iste tam kast etyigim o araba tente mente herseyi yep yeni bi gun resmini cekeyim ustada mk2 nin 4x4 u var manyak bisi :D

benim ikisindende haberim var mk2'de country. gri renkte. onuda biliyorum :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: STAK67 - 13 Aralık 2012, 13:49:03
(http://gorsel.vwtr.net/foecarse/tfdtyjm/ZF78W.jpg)

mk2 buydu heralde ?
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 13 Aralık 2012, 14:19:14
Şu Cabrionun fotolarını atın ya merak ettim valla  :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: nizam - 13 Aralık 2012, 14:38:17
Şu Cabrionun fotolarını atın ya merak ettim valla  :)

arabanın yanına yaklasınca atom alinin bakısı değişiyor :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: STAK67 - 13 Aralık 2012, 14:48:06
Şu Cabrionun fotolarını atın ya merak ettim valla  :)

gökhan öyle böyle değil :) tam anlamıyla orijinal
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 13 Aralık 2012, 14:52:38
gökhan öyle böyle değil :) tam anlamıyla orijinal
Olm adam GTI'dan dizele dönmüş nesi orijinal lan onun  :D Fotograflarını atmıştınız ama son halini göremedik hala  :bekleriz:
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 15:00:20
evet 4x4 bu motor orjin degil :D ama kasa cok guzel pazartesi yine ayar için gidecem yakalarsam cekerim

benzin pompası ne kdr dır mk1 gtı için fiyat nedir yani sıfırı vamıdır mesela çok ses yapıoo zaaaarrrrr
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 13 Aralık 2012, 20:30:20
bi arkadaşda demiş gti da sente ayarı farklıdır diye öle birşey yok

 Rolenti 950+ 50 dir 1600cc EG nin. 4 faz sente ayarı yapılır tek sente ayarı ile gerçek gücünü alamassınız motorun.. Rolenti ile yapılan sente ayarı hasan, hüseyin, ahmet, mehmet ustaların işidir..  Mk1 GTI dediğin zaman ona normal makina muamelesi yaparsan sokakta bağıran eşşekten ileri gidemessin..

 Verilen değerler bir arkadaştan değil direk orj.1976-1983 vw golf gti repair guide tandır.
1. faz 1050-1400rpm
2. faz 2200rpm
3. faz 4000rpm
4. faz 5500rpm

Kolay gelsin..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 13 Aralık 2012, 20:49:18
Rolenti 950+ 50 dir 1600cc EG nin. 4 faz sente ayarı yapılır tek sente ayarı ile gerçek gücünü alamassınız motorun.. Rolenti ile yapılan sente ayarı hasan, hüseyin, ahmet, mehmet ustaların işidir..  Mk1 GTI dediğin zaman ona normal makina muamelesi yaparsan sokakta bağıran eşşekten ileri gidemessin..

 Verilen değerler bir arkadaştan değil direk orj.1976-1983 vw golf gti repair guide tandır.
1. faz 1050-1400rpm
2. faz 2200rpm
3. faz 4000rpm
4. faz 5500rpm

Kolay gelsin..

sente ayarımı avans ayarı demek istedin heralde
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 13 Aralık 2012, 22:46:09
Rolenti 950+ 50 dir 1600cc EG nin. 4 faz sente ayarı yapılır tek sente ayarı ile gerçek gücünü alamassınız motorun.. Rolenti ile yapılan sente ayarı hasan, hüseyin, ahmet, mehmet ustaların işidir..  Mk1 GTI dediğin zaman ona normal makina muamelesi yaparsan sokakta bağıran eşşekten ileri gidemessin..

 Verilen değerler bir arkadaştan değil direk orj.1976-1983 vw golf gti repair guide tandır.
1. faz 1050-1400rpm
2. faz 2200rpm
3. faz 4000rpm
4. faz 5500rpm

Kolay gelsin..   
   

Kardes valla bunlari yapmis olmasini umuyorum simdi gitsem ben desem bole bole yine sinirlenecek
Adaama soyleyemiom ki yani oneride bulunamiosun zoruna gidio
Sinirlenio]
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 16 Aralık 2012, 01:33:37
eveeeet an itibariyle tutukluk yine basladı 2500 -3500 arası pırpırpır pır yapıp 4 e gelince açılıyor baaaaaaaaaaab :)
ne yapcagımı sasırdım artık bunun heralde k jet i bozuk
sahibindene yazmış adam kırmzı bir gtı var 28 krs yakıyor die ben anlamıom bende 1.3 dizel doblo var o 25 krş yakıo bu napıo ki de 28 krş yaktırıyo
bizim gtı 50 krsdan aşşa yakmaz sanmıom hatta fazlası var yani
30 lira alıom 40 kg gidiom dönerken stop edio bitmeye yanasıo heralde

pazrtesi salı yine gidiyorum ustaya bırakacam artık yoruldum yaza kdr dursun

direksyon kutusu tamamen iptal saga dönerken çeyrek tur sola dönerken 3 tur atması lazım

sagdece bendeki arabamı sorunlu acaba anlamadım ki
günde 2-3 km yapıo o kdr baska da binmioz zaten
neyse yaza kdr 2 lira daha yer bu herhalde
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 16 Aralık 2012, 01:36:52
Büyük geçmiş olsun işiniz zor gibi duruyor gerçekten  :) Sakin kafayla bakılırsa sorun olucağını zannetmem Kütahya'da arkadaşım var onda hiç imkan yok çünkü GTI'a bakan anlayan usta yok siz yine Ankara gibi motorları yüklü araçların memleketindesiniz  :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: satarfaction - 16 Aralık 2012, 01:39:50
eveeeet an itibariyle tutukluk yine basladı 2500 -3500 arası pırpırpır pır yapıp 4 e gelince açılıyor baaaaaaaaaaab :)
ne yapcagımı sasırdım artık bunun heralde k jet i bozuk
sahibindene yazmış adam kırmzı bir gtı var 28 krs yakıyor die ben anlamıom bende 1.3 dizel doblo var o 25 krş yakıo bu napıo ki de 28 krş yaktırıyo
bizim gtı 50 krsdan aşşa yakmaz sanmıom hatta fazlası var yani
30 lira alıom 40 kg gidiom dönerken stop edio bitmeye yanasıo heralde

pazrtesi salı yine gidiyorum ustaya bırakacam artık yoruldum yaza kdr dursun

direksyon kutusu tamamen iptal saga dönerken çeyrek tur sola dönerken 3 tur atması lazım

sagdece bendeki arabamı sorunlu acaba anlamadım ki
günde 2-3 km yapıo o kdr baska da binmioz zaten
neyse yaza kdr 2 lira daha yer bu herhalde

şu 3 tırnaklı bujiyi bir sök at ya al sana orijinal gti ın bujisinin linki al tak şunu   https://www.ngkbujimarket.com/product.php?id_product=290
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: ismlakts - 26 Aralık 2012, 00:54:46
yeni direksiyon kutusu ve büjiler tamamdır bosch servisi ile goruştum arabayı getir ölcumlerini yapalım dedi neyini ölcecek bende anlamadım bide oraya gidelim bakalım  :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: TW1NSs - 30 Aralık 2012, 14:25:50
abi bu mk1'lerin hepsi sorunlu yani almanlar yapmışlar bu arabayı fakat bi tek yapan adamlar çıkabiliyo içinden sanırım:D bende de aynı sorunlar var we herkes olm şu arabaya masraf etme ettin masraf senin zararına dio..ben natla adam etmeye çalışıyorum ama bi yeri yapıyosun bi yer bozuluyo oyüzden yawaş yawaş bende soğuyorum artık bundan..ama bu mk1'lerin sürüş zavkini de hiç bi arabada bulamıyosun o yüzden wazgeçilmiyo bence..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 30 Aralık 2012, 16:45:23
Sorun ustalarda arabalarda değil.. Kulun yaptığını kul yapamıyorsa araba ne yapsın :D :D 
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: CoX_BoY - 01 Ocak 2013, 13:24:49
Sorun ustalarda arabalarda değil.. Kulun yaptığını kul yapamıyorsa araba ne yapsın :D :D  
Ağzına sağlık usta cok güzel özet ledin bir avans ve rolanti ayarından tekrardan motor yapan ustalar var ondan sonra araçta sıkıntı var derler ustasını buldugun zaman iştende anlıyorsan eğer bu işi cözüyorsun  ama sen rolanti ayarını avans ayarını bilmiyoresan ustayım diye gecinenler gereksiz masrafa sokuyor seni  :tamamdir :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 01 Ocak 2013, 23:04:00
 GTI ımda bende çok sorun yaşadım ve yaşadığım sorunları ensonunda kendim bulup hallettiğimde anladımki aracımın başına gelenlerin hepsi usta hatalarındandı.

 2005 te GTI ımı aldığımda saat gibiydi makinası istanbuldan memleketime gelene kadar yollarda f16 ı gibi gidiyordum.. İstanbuldan erdeğe geldiğimde birazcık homurdanmaya başlamıştı başta çok korkmuştum ama sağolsun almanyada uzun yıllar araba ustaşığı yapıp emekli olup dönen bir abim vardı ona hemen götürdüm baktı normal dedi bu mekanik enjeksiyon minicik bir ayarla normale döndü..

 Almışız GTI ı dururmuyuz ışıklarda roketlemeler uzun yolda dip gaz falan filan bigün Pego GTI ın sahibinin gazına gelip birkaç tur kalkış kapışmalarında emme manifold contamı yaktım ve ilk ustalarla cebelleşmem başladı. Alt tarafı emme contası ama sanayide hangi ustaya gittiysemde motor gitmiş cevabı almam ve ısrarla rolentide ve alt devirlerde araç 3 silindire düşüyor 2500 devirden sonra köpek gibi gidiyor demem rağmen doğru teşhis konulaması bandırma sanayisinden 2 silindir ile erdeğe dönüş falan derken erdek sanyisindede bir almancı ustaya denk gelmemle olay şöyle gelişti Yav a.q hava alıyo ama nerden a.q demesi ustanın ve o hava alan yerin 2 bira ve bir şişe su ile bulunması ile bağlanmıştı :D :D

 Ama en büyük ip aracı restorasyona soktuktan sonra koptu.. Herşey bitti kaportacı aracı, Motorcu motoru, Elektrikçi tesisatı topladı ama araba 4-5 sn çalışıp stop ediyor belki yüzlerce kez marş basıldı ama nafile. Aracı kurtarıcı ile erdekteki ustama götürdüm oda birkaç denemeden sonra yeter bu aracın kartelinde yağ kalmamıştır basma dediği dün gibi kulaklarımda.. O da herşeyi kontrol etti hatta benzin regulatörü bile almıştım ama tık yok. En sonunda dediği laf bu a.q sistemi hava alıyor biyerden ama nerden :D :D Tamam dedim busefer bi kasa biraya çözülcek bu :D :D ama yok nafile busefer artık motor dağıtalacak sanırım derken benzin pompası ile depo arasındaki o kısacık borunun aşırı kıvrıklı ve söküldükten sonraki kocaman yarığını görünce bir gece pavyon kapatacaz artık dediğimi hatırlıyorum :D :D

 Tamam dedik olay bitti araba çalıştı gidiyomu gidiyor birkaç ay kullandık ama rölenti düzensiz kafasına göre güç kayıpları teklemeler birtürlü motorun sağlıksız çalışmaları beni çileden çıkardı. Usta elektrik tesisatında sıkıntı var sen elektronikçisin senin bunu bulman lazım demişti bende komple elden geçirmiştim tesisatı ama genede yok yok bi düzen tutmuyor. Almanyadan komple K-Jet getirdim onu taktım gene değişen yok. Motor soğukken herşey normal ısınınca stop edersen çalışmak bilmez çalışsada çok benzin yakaıyor ve güç düşük..

 En sonunda bütün k-jet sistemini araştırdım ne nedir ne işe yarar artık yeni bir jetronik ustası doğuyordu teoride herşeyi öğrenmiştim artık pratiğe dökülmesi gerekiyordu. Elimde alet edevatlar. Bar metreler ohm metreler falan evin bahçesinde sistemi kontrol etmeye başladım ve bulduğum o ifacık sorun benim aylarca çektiğim ızdırapların üzerine yaraya tuz basma gibi olmuştu BENZİN REGULATÖRÜNE 12v verilmemişti, İnanın bana okadar önemli bir noktaki bütün sistemi altüst ediyordu..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: alican06 - 02 Ocak 2013, 11:06:52
Ağzına sağlık usta cok güzel özet ledin bir avans ve rolanti ayarından tekrardan motor yapan ustalar var ondan sonra araçta sıkıntı var derler ustasını buldugun zaman iştende anlıyorsan eğer bu işi cözüyorsun  ama sen rolanti ayarını avans ayarını bilmiyoresan ustayım diye gecinenler gereksiz masrafa sokuyor seni  :tamamdir :tamamdir


usta ankaranın en iilerinden biri varsa tanıdıgınız yardimcı olun ozaman  ???
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: cavanozz - 02 Ocak 2013, 20:11:29
erşan, süpersin kardeş  ;D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: mustafayns - 02 Ocak 2013, 21:59:43
GTI ımda bende çok sorun yaşadım ve yaşadığım sorunları ensonunda kendim bulup hallettiğimde anladımki aracımın başına gelenlerin hepsi usta hatalarındandı.

 2005 te GTI ımı aldığımda saat gibiydi makinası istanbuldan memleketime gelene kadar yollarda f16 ı gibi gidiyordum.. İstanbuldan erdeğe geldiğimde birazcık homurdanmaya başlamıştı başta çok korkmuştum ama sağolsun almanyada uzun yıllar araba ustaşığı yapıp emekli olup dönen bir abim vardı ona hemen götürdüm baktı normal dedi bu mekanik enjeksiyon minicik bir ayarla normale döndü..

 Almışız GTI ı dururmuyuz ışıklarda roketlemeler uzun yolda dip gaz falan filan bigün Pego GTI ın sahibinin gazına gelip birkaç tur kalkış kapışmalarında emme manifold contamı yaktım ve ilk ustalarla cebelleşmem başladı. Alt tarafı emme contası ama sanayide hangi ustaya gittiysemde motor gitmiş cevabı almam ve ısrarla rolentide ve alt devirlerde araç 3 silindire düşüyor 2500 devirden sonra köpek gibi gidiyor demem rağmen doğru teşhis konulaması bandırma sanayisinden 2 silindir ile erdeğe dönüş falan derken erdek sanyisindede bir almancı ustaya denk gelmemle olay şöyle gelişti Yav a.q hava alıyo ama nerden a.q demesi ustanın ve o hava alan yerin 2 bira ve bir şişe su ile bulunması ile bağlanmıştı :D :D

 Ama en büyük ip aracı restorasyona soktuktan sonra koptu.. Herşey bitti kaportacı aracı, Motorcu motoru, Elektrikçi tesisatı topladı ama araba 4-5 sn çalışıp stop ediyor belki yüzlerce kez marş basıldı ama nafile. Aracı kurtarıcı ile erdekteki ustama götürdüm oda birkaç denemeden sonra yeter bu aracın kartelinde yağ kalmamıştır basma dediği dün gibi kulaklarımda.. O da herşeyi kontrol etti hatta benzin regulatörü bile almıştım ama tık yok. En sonunda dediği laf bu a.q sistemi hava alıyor biyerden ama nerden :D :D Tamam dedim busefer bi kasa biraya çözülcek bu :D :D ama yok nafile busefer artık motor dağıtalacak sanırım derken benzin pompası ile depo arasındaki o kısacık borunun aşırı kıvrıklı ve söküldükten sonraki kocaman yarığını görünce bir gece pavyon kapatacaz artık dediğimi hatırlıyorum :D :D

 Tamam dedik olay bitti araba çalıştı gidiyomu gidiyor birkaç ay kullandık ama rölenti düzensiz kafasına göre güç kayıpları teklemeler birtürlü motorun sağlıksız çalışmaları beni çileden çıkardı. Usta elektrik tesisatında sıkıntı var sen elektronikçisin senin bunu bulman lazım demişti bende komple elden geçirmiştim tesisatı ama genede yok yok bi düzen tutmuyor. Almanyadan komple K-Jet getirdim onu taktım gene değişen yok. Motor soğukken herşey normal ısınınca stop edersen çalışmak bilmez çalışsada çok benzin yakaıyor ve güç düşük..

 En sonunda bütün k-jet sistemini araştırdım ne nedir ne işe yarar artık yeni bir jetronik ustası doğuyordu teoride herşeyi öğrenmiştim artık pratiğe dökülmesi gerekiyordu. Elimde alet edevatlar. Bar metreler ohm metreler falan evin bahçesinde sistemi kontrol etmeye başladım ve bulduğum o ifacık sorun benim aylarca çektiğim ızdırapların üzerine yaraya tuz basma gibi olmuştu BENZİN REGULATÖRÜNE 12v verilmemişti, İnanın bana okadar önemli bir noktaki bütün sistemi altüst ediyordu..

VW fabrikasındaki Mühendislere taş çıkaracak türdesin abi :saygılar
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 02 Ocak 2013, 23:29:47
 ;D ;D ;D Başa gelmeden bilinmiyor bide şu yumurtanın artık dayanması var..    >:D  Siz siz olun klasik Yada eski teknoloji araç ile uğraşıyorsanız hiçbir ustaya %100 güvenmeyin canınız çok sıkılır ve cebinizdeki akrep bülbül olur öter :D :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 05 Ocak 2013, 04:32:17
sahsi fikrim (kimse alinmasin gucenmesin)
bu saatten sonra k-jetronik le ugrasmak tamamen gereksiz..
k-jetronikle ugrasacaksaniz ya oturup ciddi ciddi zaman ayirip kafa patlatip sistemi kendiniz cozeceksiniz, daha sonra kendiniz test edip kendiniz ayarlayacaksiniz yada bulasmayacaksiniz..
siz o k-jet sistemine 2binde harcasaniz ilerde basiniz yine agrir benden soylemesi..

eger gti makineyi uzun sure kullanicam ve bunun da hakkini vermek istiyorum diyorsaniz:
atom vw nin yakinlarinda piston garage var..
erkut abi..
oraya ulasin, golfcu erdem yolladi beni, ben bu araci standalone beyin ile komple injeksiyona cevirmek istiyorum deyin, o sizi fiyat ve diger tum konularda aydinlatir..
hem o makinadan jetronige oranla daha fazla guc alirsiniz, hem de daha az yakarsiniz..
basinizda agrimaz..
daha sonra isterseniz uzerine SIRALI lpg de baglatirsiniz..


dedigim gibi, benimki sadece tavsiye, gerisi size kalmis..

gidin selamimi soyleyin, durumunuzu anlatin
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 05 Ocak 2013, 23:33:52
Araba parası istemesin :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: csari - 05 Ocak 2013, 23:41:44
sahsi fikrim (kimse alinmasin gucenmesin)
bu saatten sonra k-jetronik le ugrasmak tamamen gereksiz..
k-jetronikle ugrasacaksaniz ya oturup ciddi ciddi zaman ayirip kafa patlatip sistemi kendiniz cozeceksiniz, daha sonra kendiniz test edip kendiniz ayarlayacaksiniz yada bulasmayacaksiniz..
siz o k-jet sistemine 2binde harcasaniz ilerde basiniz yine agrir benden soylemesi..

eger gti makineyi uzun sure kullanicam ve bunun da hakkini vermek istiyorum diyorsaniz:
atom vw nin yakinlarinda piston garage var..
erkut abi..
oraya ulasin, golfcu erdem yolladi beni, ben bu araci standalone beyin ile komple injeksiyona cevirmek istiyorum deyin, o sizi fiyat ve diger tum konularda aydinlatir..
hem o makinadan jetronige oranla daha fazla guc alirsiniz, hem de daha az yakarsiniz..
basinizda agrimaz..
daha sonra isterseniz uzerine SIRALI lpg de baglatirsiniz..


dedigim gibi, benimki sadece tavsiye, gerisi size kalmis..

gidin selamimi soyleyin, durumunuzu anlatin

giden olur gidemeyen olur, madem tanışıklığınız var, site adına siz fiyat alsanız olabilirmi ?
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 06 Ocak 2013, 02:24:52
Araba parası istemesin :)
araba parasi derken?
biraz arastirirsaniz zaten yaklasik fiyatlari ogrenirsiniz..


giden olur gidemeyen olur, madem tanışıklığınız var, site adına siz fiyat alsanız olabilirmi ?

fiyat aractan araca degisir, kimisinde gaz kelebegi tps ye uygun cikar kimnde cikmaz, kiminde enjektor icin yuva vardir kiminde yoktur vs vs.. yani gorusmekte fayda var, ben kalkip size fiyat veremem malesef..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 06 Ocak 2013, 02:25:44
ha ayrica bu konuda erkut abi uzmandir, o konuda supheniz olmasin, onun yuruttugu araclar zaten referansidir ;)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 06 Ocak 2013, 03:25:41
 ECU ve Sıralı sistem için piston, segman, üst kapak, emme manifoldu, Enjektör seti, Boğaz kelebeği, bu sisteme uygun benzin tertibatı ve son olarak motor içi elektrik tesisatı gerek. O yüzden çok maliyetli ve meşakkatli bir iş. Keşke imkanlar olsada kimse k-jet ile uğraşmasa. TR de bu iş için en iyi rakam çıkma parçalar ve işçilik 2 bin isterler.
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 06 Ocak 2013, 03:30:52
ECU ve Sıralı sistem için piston, segman, üst kapak, emme manifoldu, Enjektör seti, Boğaz kelebeği, bu sisteme uygun benzin tertibatı ve son olarak motor içi elektrik tesisatı gerek. O yüzden çok maliyetli ve meşakkatli bir iş. Keşke imkanlar olsada kimse k-jet ile uğraşmasa. TR de bu iş için en iyi rakam çıkma parçalar ve işçilik 2 bin isterler.

piston segman ust kapak ne alaka onu anlamadim ben?
gti cevrilecekse ornegin, zaten emmede enj yuvalari var, oralar kullanilir..
gaz kelebegine tps takilmali..

yani beyin,
harness (tesisat yani soketler kablolar vs, erkut abi yapar sknti yok)
4 tane enjektor
yakit rayi
benzin regulatoru
benzin pompasi gti ninki kullanilir sknti yok
map yada maf sensoru vs vs..

cok buyutuyorsunuz gozunuzde bu isleri :)
megasquirt v2 yada v3 yeterlidir..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 06 Ocak 2013, 04:03:20
 Ok ozaman. Beklemedeyiz tüm parçalar dahil erkut ustadan bir fiyat alın bizde takipçisi olalım.  K-Jet sistemi revizyon etmekmi daha ucuz olur yoksa yeni sistemmi bide burası var.  K-Jetronik çok güzel ve sağlam bir sistemdir yeterki canına okumasınlar.
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 06 Ocak 2013, 17:02:44
Ok ozaman. Beklemedeyiz tüm parçalar dahil erkut ustadan bir fiyat alýn bizde takipçisi olalým.  K-Jet sistemi revizyon etmekmi daha ucuz olur yoksa yeni sistemmi bide burasý var.  K-Jetronik çok güzel ve saðlam bir sistemdir yeterki canýna okumasýnlar.

Onumuzdeki ay ben motor indiriyorum.. yukleyeegim benim arabayi.. ms le injeksiyona geciste yapicam.. fotograflar anlatirim o zaman..
Ama k-jet revize etseniz evet saglamdirda karaborsaya dusmus resmen parcalari, ikinci el parcalarla revizyon nereye kadar?
Ayrica rakim degisiyor k-jet sapitiyor mesela.. e lpg desen zaten sknti.. taksan taksan en baba blos takarsin otesi yok..
E motorda degisiklige gitsen, yani herhangi bir modifikasyona karsi ayar yapilmiyor adam gb.. k-jet ediginizi bir kisi bilincsiz kurcalasin tamam ugras dur sonra :) bendede var k-jet, nasil calistigini, bakimini ayarini vs vs biliyorum ama ugrasmicam..
Ha bu arada konuda sanki birilerinin reklamini yapiyor gibi olmak istemem.. yani soylediklerim sadece tavsiye, siz bilirsiniz en nihayetinde..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 06 Ocak 2013, 20:03:54
 Reklamla meklamla işimiz olmaz kendi aramızda konuşuyoruz. Oturmuşuz 3-5 ark bir çay bahçesinde ne nasıl olur nerde olur böylemi yoksa şöylemi olur gibisinden. Herşey samimi düşüncelerle olduktan sonra forum bahane muhabbetler şahane :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 06 Ocak 2013, 20:23:11
Reklamla meklamla işimiz olmaz kendi aramızda konuşuyoruz. Oturmuşuz 3-5 ark bir çay bahçesinde ne nasıl olur nerde olur böylemi yoksa şöylemi olur gibisinden. Herşey samimi düşüncelerle olduktan sonra forum bahane muhabbetler şahane :D

sevindim boyle dusunmenize, gercekten ;)
k-jet in en buyuk skntisi herhangi bir modifikasyona karsi cevap verememesi, veya cevap verdirecek adam azligi ve cevap kabiliyetinin dusuklugu..
standalone beyin, eger ki bir arabayi ciddi ciddi yurutrcekseniz olmazsa olmaz bence..
hatta normalde mpi sistemli bircok arac da modifikasyonlar sonrasi hep standalone beyine gecer..
benim dusunce tarzim, arabayla ugrasma alanim hep daha fazla nasil yurur uzerine oldugu icin ben standalone olayini hep liste basinda tutuyorum :)

bu arada illede rakam diyenler icin on bilgi olsun, harness ayar beyin ivir zivir (k-jet icin soyluyorum) 2binin altinda kesinlikle olmaz :)
2bini tastir yani fiyat olarak..
ama gidis, duzenli calisma ve yakit getirisi olarak dusununce o kadarda pahali degil bence..
tabi bunlar hep "bence" ler :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: mk1gti09 - 07 Ocak 2013, 14:05:06
K-jet olayı ömrünü fazlasıyla yitirdi.Bu sisteme para yatırmak artık mantıksız.Megasquirt uzun zamandır takip ediyorum.Ne kadara gelir merak ediyorum?2.000e gelecekse bence uygun.Takipcisiyim ilerleyen zamanlarda bize aydınlatırsan sevinirim  ;)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 07 Ocak 2013, 15:38:33
K-jet olayý ömrünü fazlasýyla yitirdi.Bu sisteme para yatýrmak artýk mantýksýz.Megasquirt uzun zamandýr takip ediyorum.Ne kadara gelir merak ediyorum?2.000e gelecekse bence uygun.Takipcisiyim ilerleyen zamanlarda bize aydýnlatýrsan sevinirim  ;)

Kendi arabamda size tek tek anlaticam, fiyat listeside cikaricam ;)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 07 Ocak 2013, 17:20:34
 Geçen ankaradan bi mk2 gti satılıktı artık hangi ustaya yaptırıldıysa k-jet komple sökülmüş enjektör yerlerine LPG enjektörleri takılmış. Araç olmuş LTİ :D :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: cavanozz - 07 Ocak 2013, 20:17:52
k-jet şuanki zamana göre gereksiz olabilir fakat mk1 gti gibi bir aracın orjinal kalması için uğraşılması araştrılması gereken bir sistem  :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: mustafayns - 07 Ocak 2013, 22:12:58
k-jet şuanki zamana göre gereksiz olabilir fakat mk1 gti gibi bir aracın orjinal kalması için uğraşılması araştrılması gereken bir sistem  :)
Aynen
Bide meraklısının sormak lazım  :sevgi:
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 08 Ocak 2013, 03:29:21
Geçen ankaradan bi mk2 gti satılıktı artık hangi ustaya yaptırıldıysa k-jet komple sökülmüş enjektör yerlerine LPG enjektörleri takılmış. Araç olmuş LTİ :D :D

haberim yok, olabilir yani yapılabilir, bu işler derya gibi, neler neler yapılır bi bilseniz ooooo :)

k-jet şuanki zamana göre gereksiz olabilir fakat mk1 gti gibi bir aracın orjinal kalması için uğraşılması araştrılması gereken bir sistem  :)

aracı tamamen orjinal toplamak farklı bir konu, onun uğraşıda farklı heyecanıda farklı harcaması da farklı :)
zevkler renkler olayı yani..
ben önceki postlardan birindede bahsettiğim gibi düşünce yapısı olarak farklıyım orjinalcilerden..
ben daha fazla nasıl güç alınır derdindeyim :)
orjinalcilere tabii ki lafım yok, vardır kapalı garajı, uğraşır zevk alır, amacı ve hedefi fabrikanın ürettiği şekle getirmektir aracı o bambaşka bi mevzu yani..

ben hem günlük binilebilecek hemde fabrikasyon haline göre çok daha güçlü ve "esnek" yapıların peşindeyim..
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: cavanozz - 08 Ocak 2013, 10:52:21
haberim yok, olabilir yani yapılabilir, bu işler derya gibi, neler neler yapılır bi bilseniz ooooo :)

aracı tamamen orjinal toplamak farklı bir konu, onun uğraşıda farklı heyecanıda farklı harcaması da farklı :)
zevkler renkler olayı yani..
ben önceki postlardan birindede bahsettiğim gibi düşünce yapısı olarak farklıyım orjinalcilerden..
ben daha fazla nasıl güç alınır derdindeyim :)
orjinalcilere tabii ki lafım yok, vardır kapalı garajı, uğraşır zevk alır, amacı ve hedefi fabrikanın ürettiği şekle getirmektir aracı o bambaşka bi mevzu yani..

ben hem günlük binilebilecek hemde fabrikasyon haline göre çok daha güçlü ve "esnek" yapıların peşindeyim..


seni anlayabiliyorum, tamamen güç odaklı hareket ediyorsun. haklısın günümüz şartlarında şuanki k-jet gücü yetersiz.  ama şunu da belirtmekte fayda var bu zamanda taş gibi bir k-jetli mk1 kalmadı.  piyasada çok fazla sağlam k-jetli gti'lar olsaydı.  senin gibi düşünen "bu güç yetersiz" diyebilen insan sayısı fazla olacaktı.  bu araçlar 5 parmağı geçmeyecek kadar az olduğu için k-jet şu zamanda tartışılması, uğraşılması, emek ve para harcanması gerektiğini düşünüyorum.  :)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 08 Ocak 2013, 11:12:42
 3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın :D :D bana yeter.  Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar..  Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık..  Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz...  1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.  :tamamdir

 (http://i382.photobucket.com/albums/oo262/erci77/100_0209_zpsc3cae5be.jpg)
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: cavanozz - 08 Ocak 2013, 11:58:59
3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın :D :D bana yeter.  Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar..  Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık..  Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz...  1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.  :tamamdir


istanbul da 500 ps aracın olsa neye fayda  :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 08 Ocak 2013, 17:48:42
MK-1 GTI'da bende K-Jetronik ten yanayım vakit-nakit-ustan varsa yada ustan kendisiysen bence uğraşması ve kullanılması çok zevkli ve 110 HP gayet yeterli Can abinin dediği gibi TR'de 600 HP araban olsa ne fayda her yer radar vs gerek yok benzin düşer makul bir fiyata o zaman kimse K-jet kullanmaz herkes WEBER'e döner benim imkanım olsa 1 dakika düşünmem direk oturturum çift yatık WEBER ortaya da düzgün bir susturucuyla gürül gürül gezerim ama bu benzin zamları nedeniyle ustan varsa K-Jet kullanmak daha mantıklı geliyor bana  :tamamdir
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 08 Ocak 2013, 20:53:41
seni anlayabiliyorum, tamamen güç odaklı hareket ediyorsun. haklısın günümüz şartlarında şuanki k-jet gücü yetersiz.  ama şunu da belirtmekte fayda var bu zamanda taş gibi bir k-jetli mk1 kalmadı.  piyasada çok fazla sağlam k-jetli gti'lar olsaydı.  senin gibi düşünen "bu güç yetersiz" diyebilen insan sayısı fazla olacaktı.  bu araçlar 5 parmağı geçmeyecek kadar az olduğu için k-jet şu zamanda tartışılması, uğraşılması, emek ve para harcanması gerektiğini düşünüyorum.  :)


bende szi anlıyorum sorun yok :)
zaten derdi full orjinal araba olanın orjinal dışında civata bile kullanmama isteği olur, normaldir..
o farklı bir olay ;)

3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın :D :D bana yeter.  Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar..  Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık..  Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz...  1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.  :tamamdir

 (http://i382.photobucket.com/albums/oo262/erci77/100_0209_zpsc3cae5be.jpg)

abi elektronik injeksiyonla daha da az yakarsın ;)
yakıt konusunda k-jet elektronik injeksiyonu asla yakalayamaz.. o konuda emin olun :)

birde sorunsuzluk olayı var, bence efi daha sorunsuz..
bir kere standalone beyne geçtiğinizde araba siz nelerle çalışmasını isterseniz ve nasıl çalışmasını isterseniz o şekilde çalışır..
ama k-jette öyle mi?
tabiki değil :)
warm-up regülatör bozulur, hadi orjinalini ara ki bulasın, kaç senelik malzeme, aldığınında sorun çıkarmama ihtimali tartışılır.. gibi :)
yani k-jette orjinal parçaya mahkumsunuz, dışına çıkamazsınız..
ama stand alone beyin olunca, herşey inanılmaz esekleşiyor..
mesela ben maf kullanmayacağım aracımda, bozulma ihtimali yüksek bi zımbırtı ve pahalı..
gaz kelebek sensörü yani tps ve map (manifold hava basıncı) sensörü kullanıcam..
öylece k-jet gibi istanbuldan ankaraya geldiğimde arabam zengine düşmeyecek, yada tam tersi durumda fakire..
rakıma otomatik kendi kalibre olacak vs vs.. ;)
yani efi inanılmaz avantajlı..
standalone beyinde hiç bir zaman sensörlerde vs bir markaya veya bir modele bağımlı değilsiniz..
istediğiniz sensörü takın kalibre edin devam edin ;)
 

MK-1 GTI'da bende K-Jetronik ten yanayım vakit-nakit-ustan varsa yada ustan kendisiysen bence uğraşması ve kullanılması çok zevkli ve 110 HP gayet yeterli Can abinin dediği gibi TR'de 600 HP araban olsa ne fayda her yer radar vs gerek yok benzin düşer makul bir fiyata o zaman kimse K-jet kullanmaz herkes WEBER'e döner benim imkanım olsa 1 dakika düşünmem direk oturturum çift yatık WEBER ortaya da düzgün bir susturucuyla gürül gürül gezerim ama bu benzin zamları nedeniyle ustan varsa K-Jet kullanmak daha mantıklı geliyor bana  :tamamdir

weber nedir allah aşkına?
k-jet weberden çok daha iyidir..
weber dediğin tarhin tozlu sayfalarında artık..
weberin ayarı ne sıklıkla bozulur haberin varmı?
soğuk havada marş yapmak nedir weberle biliyormusun :D
ayrıca weberle güç alman için yüksek sıkıştırma ve dereceli egzantrik şart..
yoksa güç müç alınmaz ondan..
sadece üsrt devirlerde biraz.. ötesi yok emin ol..
ayrıca weber zaten kendi kaç para, ayarlayacak ustası dert, ikide bir ayarı kaçacak.. ona göre manifold yapacaksın, bi şekilde en azından piston degiştirip yüksek sıkıştırma elde edeceksin.. dereceli egzantrik takacaksın.. yüksek devir dönmek için yay sapka seti alacaksın.. bunları da geçtim avans var daha.. asıl orası zulüm weber le.. ha daha runnerlar var, kim hesaplayacak runner ları?
weber dediğin ses ya, gerisi yalan.. sadece tahrik edici sesi var :)

ayrıca benden sana tavsiye, webere dünya para bayılacagına git motorsiklet karbüratörü al ;)
en azından dünta para bayılmazsın webere..
4 boğaz karbüratörlü 1000cc lik motorsiklet karbüratörleri var, bildiğin weber işte..
hem de webere göre komik rakamlara satın alırsın..
ustasını bulup ayarlatırsan (jet ayarı vs vs) weberin sesini aynen elde edersin..
ama dediğim gibi, bunlarla güç alman için saydığım malzemeler şart..
zaten otur sakn kafayla bi hesap yap, bu iş standalone bayin fiyatını geçer..

nerden biliyorsun diye sorarsan, aynı düşünce eçen sene bende de vardı :D
benden sana araştırması yapılmış bir tavsiye bunlar..

ha ayrıca,
ben stand alone beyin yapıcam arabama..
werner emmesi ile kullanıcam, eğer olur da eme yetersiz gelirse itb yapıcam.. (senin weberde gördüğün gibi 4 boğaz olayı yani)..
alıcam hayabusa yada 1000 lik bi motorun (injeksiyonlu 4lü gaz kelebeğini) itb sini takıcam..
bu kadar basit ;)

şimdi anlatabiliyormuyum stand alone beyin oluca olay ne kadar esnekleşiyor ;)
hem avans derdi olmayacak, hem soğuk marş derdi..
sorunsuz sıkıntısız..

ha buarada bir şey daha yazayım..
biraz uzun oldu ama kusura bakmayın..

mesela lpg alunca arabada, sizin arabanız kendinden efi yani elektronik injeksiyonlu olsa bile lpg yi hiçbir zaman tam randımanlı yakamazsınız..
ya alt devirleriniz verimli üst devirleriniz verimsiz olur ya da tam tersi..
çünki lpg nin avansı yakıt olarak benzinden farklıdır..
bununla ilgili bir makale de var elimde ama başka bir forum sitesinde olduğu için ekleyemiyorum, ilgilenenlere pm atabilirim linki..
ama stand alone beyine geçis yaparsanız, dual map vardır, yani çift harita..
birinci haritayı benzine göre yazdırırsınız, tamamen benzin odaklı ve benzin avans değerlerine göre, ikinci haritayı lpg ye göre..
ikisini de tam verimde yakarsınız..

yeter yau yoruldum daha da yazmayacam :D ahahah :D
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: Mk1GTI - 08 Ocak 2013, 21:05:48
 Benim yazacaklarımı yazmışsın erdem weber konusunda.  K-Jet i çoklu karb sisteme tercih ederim. Bide işin içine egzantirik falan girince k-jet ile yap dahada yüksek sonuçlar elde edilir..  Zaten zamanında rally lerde vw kendisi çoklu karb yerine bosh yerine zenith dağıtıcıyı ve yüksek değer egzantirik uyguluyordu..

 Jetroniğin parça olayıda TR de çıkma uygun fiyat, yok illa sıfır alıcam dersen bosch dist. faiş fiyatlarla getiriyor. 2006 da warmup a 250€ istemişlerdi mesala. 100 tl ye oto veyselden çıkmasını almıştım bide k-jet sorunlu senin demişti bir usta ebay.de den 16€ k-jet almıştım.  Orj olsun TR de olsun diyorsan imkanlar böyle.
Başlık: Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
Gönderen: erdem325 - 08 Ocak 2013, 21:23:37
Benim yazacaklarımı yazmışsın erdem weber konusunda.  K-Jet i çoklu karb sisteme tercih ederim. Bide işin içine egzantirik falan girince k-jet ile yap dahada yüksek sonuçlar elde edilir..  Zaten zamanında rally lerde vw kendisi çoklu karb yerine bosh yerine zenith dağıtıcıyı ve yüksek değer egzantirik uyguluyordu..

 Jetroniğin parça olayıda TR de çıkma uygun fiyat, yok illa sıfır alıcam dersen bosch dist. faiş fiyatlarla getiriyor. 2006 da warmup a 250€ istemişlerdi mesala. 100 tl ye oto veyselden çıkmasını almıştım bide k-jet sorunlu senin demişti bir usta ebay.de den 16€ k-jet almıştım.  Orj olsun TR de olsun diyorsan imkanlar böyle.

abi eğer biz orjinallik tartısışorsak ben k-jet e hiçbir şey demiyoorum :)
yani olay o noktaya gelmesin kesinlikle aman :)
orjinalciler için zaten adı üstünde herşeyin orjinali makbuldür..
ben o konuda kesinlikle bişey demiyorum :)

ama olay motorda verimi artırmaksa efi k-jetten çok üstün..
k-jet evet ilginç ve hoş bi sistem ama artık çok eskidi..
çok fazla sorun veriyor..
dilinden anlayan da yok doğru düzgün..
evet yurtdışı fiyatları daha makul ama alıp satmadığınız yani binmek için aldığınız ve sevdiğiniz araçlarda toplama vurunca k-jet aslında daha pahalı bi sistem..
standalone da dediğim gibi istediğin parçayı tak, sorun yok..

zamanında rally lerde evet k-jet üstündü, o zamanki teknolojide zaten k-jet tartışmasız başarılıydı..
mercedes te kullandı k-jeti mesela rally arabalarında..
ama artık değil :)