vwtr.net
Otomobil Forumu => Genel => Konuyu başlatan: MeTHea35 - 29 Kasım 2012, 03:08:27
-
orjinal'den düz dizel motor'u turbolamak sağlıklı olur mu?.Usta ile konustugumda illa yapıcam diyorsan,komple TD üst kapak ile çevirelim diyor fakat bu üst kapağa sadece k24 gibi ufak kafa bir turbo ve manifoldları ile çevirirsem ne gibi sıkıntı yaşarım.
Acaba aramızda daha önceden bunu tecrübe edinmiş arkadaşlarımızın görüşlerini bekliyorum ne gibi sıkıntı yaşamışlar.Sağlıklı bir şekilde binenimiz var mı?
-
metecım bızımde boyle brojemız var suan eskısehırde kerem adlı arkadasın aracını topluyoruz onada sonradan turbo yapıcaz kısmetse 1.9 IDI ust kapak felan dusunuyoruz aynı techtekı serdarın yapıcagı gıbı herkezın dedıgı gıbı yag jetı sorun dıyolar bız onu turbo sahınlar gıbı sonradan koyucaz
-
Sonradan turbo düşünülüyorsa motor yağınıda mutlaka soğutmaya bakın.. mk2 td lerde su devirdaimi ile yağ soğutması sağlanıyor ama yapabilirseniz GTI lardaki gibi soğutma sistemi mutlaka uygulayın..
-
benım basım yandı yag ve fren olayından yaparsam yag sogutma kıtı ve frenı 4 dısk tabı normal dısk olmaz :) bakalım ankarada bı tanıdık td mk1 e 1.9 IDI kapak conta saplamalar fln buyuk turbo cooler fln yapıcak parcaları toplamıs 180+ hp hedeflıyormus daha once passat b5 tdı yaptıklarından sonra beklerım :)
-
benım basım yandı yag ve fren olayından yaparsam yag sogutma kıtı ve frenı 4 dısk tabı normal dısk olmaz :) bakalım ankarada bı tanıdık td mk1 e 1.9 IDI kapak conta saplamalar fln buyuk turbo cooler fln yapıcak parcaları toplamıs 180+ hp hedeflıyormus daha once passat b5 tdı yaptıklarından sonra beklerım :)
1.6 bloga 1.9 kapakla değil komple motor koyma planları var kardeşim onların ama swap olayından vazgeçti serdar.
onda orjinal td motor var. :)
ben burda konustugum ustanın biri komple motor değişir dedi biri sadece üst kapakla işi çözeriz dedi ama. üst kapakla beraber sogutma sistemi ve pompa'nında değişmesi lazım sadece turbo manifoldları alarak iş çözülmüyor kanımca.
-
e tabıkıde manıfoltla ıs bıtmez mesela ben ılerıde yaparsam ust kapak buyuk turbo cooler yag sogutucu pompa vs vs hanı gırıstımmı tam gırıseyım kı sorun cıkmasın otekı turlu ıllakı cıkar en basıtı td mazot pompası, td emme manifoldu, egzoz manifoldu ve turbo takarsın bıde yag jetı takmasan bıle olur 0.5, 0.6 bar basarsın sıkıntı olmaz :)
-
Sonradan yapılan turboya orjinal piston-kol dayanır mı? Zamanla problem yaratabilir. Nerde okudum hatırlamıyorum ama böyle bir projede kol eğmişti birisi.
-
Sonradan yapılan turboya orjinal piston-kol dayanır mı? Zamanla problem yaratabilir. Nerde okudum hatırlamıyorum ama böyle bir projede kol eğmişti birisi.
dizel'de cok fazla performanslı olarak kullanmazsanız sıkıntı yaşamazsınız o konuda diye dusunuyorum
-
Metecım ne oldu turboyamı cevırmeyı dusunuyorsun jettayı :)
-
Metecım ne oldu turboyamı cevırmeyı dusunuyorsun jettayı :)
niyet var ama maliyet önemli şuan birde saglıklı olması aşırı derecede performans arayan biri değilim ama ışıklarda bazen bozup bırakmak istiyorum sadece ;)
-
serdar td makineye yani 1.6 td ye 1.9 tdi kapak koyacak..
-
niyet var ama maliyet önemli şuan birde saglıklı olması aşırı derecede performans arayan biri değilim ama ışıklarda bazen bozup bırakmak istiyorum sadece ;)
mılletı dumana bogmak ıstıyorsun :)
-
meteee :) senın usta yapar bu işi :)
-
meteee :) senın usta yapar bu işi :)
kanka yapar acele etmeden yapmak istiyorum ve ve ve para lazım hacıı >:D
-
Çok ilerideki düşüncem.. Biraz maliyetli, komple rektefiye olacak, piston segmanlar conta takımı, gömlekler, gt15turbo, 1.3mjet cooler, manifolt düz borusu, td pompa, 1.9enjektör vsvs..
-
mılletı dumana bogmak ıstıyorsun :)
çok keyfli oluyo ama yaaa ;D hele birde benim araba gibi kaporta yaşını belli ediyosa, bilmeyen adamlar hırs yapıyo :D