vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: fhrttn - 16 Kasım 2012, 16:39:39
-
Dostlar bizim bu Mk1 lerin hararet göstergesi nerde yani hangi aralıkta olması gerekiyo şimdi havalar soğudu ama beni hararet çubuğu çok fazla kalkmıyo normalmi normali kış günlerinde ortaya kadar gelirmi grip bi soru olmamıştır inşalah teşekkür şimdiden cevap yazan arkadaşlara.
Son birşey daha Bide araba uzun yolda giderken hararet düşüyor sanırım önde gelen soğuk havanın etkisiyle bu normalmi yoksa hararet rüzgarda gelse sabit durmalımı
-
Termostatın yoktur o yüzden düşer. Termostat olduğu zaman sabit kalır çok oynamaz ibren.
-
Normal olarak tam ortada durması lazım ama soğuk havalarda uzun yolda birazcık düşebilir ama seninki yarının bayağı aşağısındaysa ya termostadın yoktur ya da arızalıdır :tamamdir
-
peki yoksa taktırmam gerekiyomu arkadaşlar
-
Aracın dizel ise takılmama sebebi önemli.. Malum mk1 ler yaşını almış otomobiller ve dizelleride çok km deviren modeller. Aracın motor sağlığına göre ustalar termostatı iptal ediyorlar ve büyük bir radyatör koyuyorlar.
-
evet aracım dizel.dediğin çok mantıklı bizim araçlar yorgun hararet olayı önemli motoru fazla ısındırmaya gerek yok en iyi elletmemek
-
sağlıklı motorda termostat olması iyi hem yakıt açısından hemde aracın içinin ısınması açısından hararet benim arabanın son halinde göstergede soldaki beyaz bölüm ile ortadaki kırmızı lamba arasında sabit duruyo uzunyoldada burada duruyo termostat takılı sıkışık trafiktede 2,5 saat te 25 km yaptım küçük çekmece zincirli kuyu arası değişmedi önceki hasta motorda ise hararet ibresi kırmızı lambayı geçiyordu hatta termostatla daha da yukarlara gidiyordu ürkütücü bir durum arabada en sevmediğim durumdur
-
valla benim arabanın hararet göstergesi uzun yolda ve şehir içinde çok değişken hareket ediyo hiç sabit olduğunu görmedim ve fazla yükseldiğinide beni termostat
yok sanırım yada arızalı demekki
-
valla benim arabanın hararet göstergesi uzun yolda ve şehir içinde çok değişken hareket ediyo hiç sabit olduğunu görmedim ve fazla yükseldiğinide beni termostat
yok sanırım yada arızalı demekki
su eksiltme sorunun varmı peki birde araba çalıırken genleşmenin kapağını açtığında oradaki ince borudan gelen su devamlımı geliyo kesik kesikmi oda önemli bu araçlarda
-
arabada su eksitme yok serhan kardeş genleşme kabının kapağını açıp baktım su devamlı geliyo yani sürekli geliyo kesik kesik değill ....
-
serhan kardeş birde genleşme kabına su sürekli gelirmi
-
arabada su eksitme yok serhan kardeş genleşme kabının kapağını açıp baktım su devamlı geliyo yani sürekli geliyo kesik kesik değill ....
serhan kardeş birde genleşme kabına su sürekli gelirmi
evet sağlıklı motorda bu şekilde devamlı devirdaim olması gerekli yoksa sıkıntı olur benim eski motorda kesik kesik geliyodu soğutma düzensizliği ve bloktaki kaynaklardan ötürü çok sıkıntı çıkarttı bir ra dedim contamı yandı böle oldu ama contada sağlam çıktı blok problemli idi kışında antifrizi unutma muhakkak koy arabaya
birde termostatı söktürüp kontrol et eğer bozuksa yenile pahalı bişi değil ufacık şey sonra sorun yaratması düzensiz açıp kapatırsa yada kireçlenme varsa sorun çıkartır sana
-
saolasın kardeş ben bi baktırayım termostata
-
aklıma geldi birde fan müşürüde arıza yapabilir veya düzensiz çalışa bilir ona da bir baktır istersen bozuksa bile değiştirsen 2 si 25 tl yi ancak bulur
-
Ya ben son olarak bişeyi daha söylemeyi unuttum üstad şimdi benim araba kaloriferi açınca hararet nerdeyse sonra kadar düşüyü bide hep ikinci devirde kullanmam gerekiyor üçüncü devirde açınca kaloriferi çok sıcak üflemiyo ??
-
bendede aynı sorun vardı kalorifer ısıtmıyordu araç sıkışık trafikte hararet yükseliyordu boş yolda düşüyordu. termostat yoktu fan müşürü ve termostatı değiştirdim. termostat açtıktan az sonra fan devreye giriyor kısa bi süre çalışıp duruyor. hararet göstergesi tam ortada duruyor çok nadir biraz yukarı çıkıyor arabanın çabuk ısınması yakıt tüketiminide olumlu etkiliyor 2 dakika içinde kaloriferden sıcak hava gelmeye başlıyor ve 3. kademeyi hiç kullanmıyorum bide bizim araçlarda titreşim ve gürültü fazla fakat araba ısındıkça bunlarda en aza iniyor. sanada termostatını tatktırmanı fan müşürünü kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
fakat şöyle bi yan etkisi var yazın havanın sıcak olmasınında etkisiyle arabanın ön tarafından motorun sıcaklığı ön cama kadar geliyor içerisi dahada sıcak oluyor. bende bu yüzden yazın termostatı iptal etmeyi düşünüyorum
-
bendede aynı sorun vardı kalorifer ısıtmıyordu araç sıkışık trafikte hararet yükseliyordu boş yolda düşüyordu. termostat yoktu fan müşürü ve termostatı değiştirdim. termostat açtıktan az sonra fan devreye giriyor kısa bi süre çalışıp duruyor. hararet göstergesi tam ortada duruyor çok nadir biraz yukarı çıkıyor arabanın çabuk ısınması yakıt tüketiminide olumlu etkiliyor 2 dakika içinde kaloriferden sıcak hava gelmeye başlıyor ve 3. kademeyi hiç kullanmıyorum bide bizim araçlarda titreşim ve gürültü fazla fakat araba ısındıkça bunlarda en aza iniyor. sanada termostatını tatktırmanı fan müşürünü kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
fakat şöyle bi yan etkisi var yazın havanın sıcak olmasınında etkisiyle arabanın ön tarafından motorun sıcaklığı ön cama kadar geliyor içerisi dahada sıcak oluyor. bende bu yüzden yazın termostatı iptal etmeyi düşünüyorum
yazın termostatı ıptal etme dostum 70 lık tak fan musunurunude ona uygun olanının tak devam et yaz bıttıgınde tekrar eskı halıne cevırırsın..
bende 87 lık yazın onun sııkıntısını bende yasadım araba fan actımı camdan sıcak sıcak hava gelıyo ıcerı :)
-
yazın termostatı ıptal etme dostum 70 lık tak fan musunurunude ona uygun olanının tak devam et yaz bıttıgınde tekrar eskı halıne cevırırsın..
bende 87 lık yazın onun sııkıntısını bende yasadım araba fan actımı camdan sıcak sıcak hava gelıyo ıcerı :)
tabi böylesi daha mantıklı :)
-
arkadaşlar yardım ve bilgileriniz için çok teşekkür ederim çok faydalı oldu bu hafta sonu bi baktırayım termostata bide behr marka iyisiydi demi.
-
arkadaşlar genlesme kabinda şu sürekli gelip gidiyorsa termostat ya yoktur yada açık kalmıştır olmaması ve açık kalması motorun geç ısınmasına ve çok yakmasına kaloriferin de varacağın yere vardırtan sonra ısınmaya başlaması demektir termostat a baktır yoksa taktir bence
-
aynen kardeşim benim genleşme kabına su sürekli geliyo ilk işim bu hafta sonu baktırmak olacak saygılarımla
-
arkadaşlar dün sanayiye gittim termostatı söktük 74 lük çıktı 87 lik behr termostat ve contasını aldım taktık hareret normale döndü kaloriferlerde çok iyi ısıtıyor termostat + contası 20 tl.bilgileriniz için çok saolun
-
güle güle kullan.. kıs ıcın 87 lık ıyıdır eskı termostatını atma yazın takarsın onu yazın kacırsada termostat pek farketmez.. elınden ıs gelıyosa kendınde soker takarsın....
-
saolasın servet kardeşim atmadım zaten çıkanı aynen dediğini gibi yazın taktırırım
-
Arakadaşlar belki hatırlarsınız hararet problemim vardı motor ısınmıyordu geçenlerde termostatımı değiştirdim 87 lik behr taktırdım ustaya arabayı çalıştırdık bayağı durduğu yerde hararet ortaya geldi herşey normaldi ama geçenlerde memlekete gittim hava çok soğuktu hararet bir türlü orataya gelmedi hep çeyrekte kaldı sizce soğuk havalarda normalmi böyle yükselememesi hararetin malım hararet yükselmeyince kaloriferde iyi ısıtmıyor.önerilerinizi bekliyorum çok teşekkür ederim.hepinize
Ben ankaradayım havalar malum çok soğuk oluyo acaba radyatörün oraya karton falanmı koymam gerekiyo hiç sevmediğim bişi ama mecburum sanırım önerilerinizi bekliyorum.