vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Konuyu başlatan: rager007 - 06 Mayıs 2012, 19:27:25
-
Öncelikle araç 2004 tdi polo 3 silindir . 75 hp 195 nm tork genelde şehir içinde kullandığımdan az kullanıldığından dolayı fazla önemsemedim ama cumartesi pazar yoğun kullandım. Araç resmen sürünüyor sıkıcı bir durum 115 bin km lerde araçta kısmen yağ sorunu yaşadım turbo etrafında yağ sızıntısı var beyaz dumanda atıyor. geçenlerde çam açık gaza bastıgımda motordan türbin sesine benzer sesler duydum bu sorunlarla alakası olabilirmi bilmiyorum ama .
3000 devirde takılıp kaldı cumartesi günü
1 viteste kaltıktan sonra yokuşta kalma gibi sıkıntı yok ama 2. vitese atarsanız resmen bayılıp kalıyo . sonra 1 yapıp bayağı bağırttıktan sonra çıkıyo .
düz yolda tam yüklü iken gayet seri yokuşlarda yığılıp kalıyo ben 65 binlerde aldım 110 binlere kadar sıkıntım olmadı.
Yardımcı olabilecek olamayacak herkese öncelikle degerli zamanlarını ayırdıkları için çok teşekkürler. inş sizde böyle sıkıcı sorunlarla problemlerle karşılaşmazsınız.
-
http://www.vwtr.net/forum/golf-iv/golf-4-19-tdi-hiz-problemi-cozuldu-t16279.0.html
bu başlık ve başlığı açan arakdaş işini görecektir
-
Turbo kanatlarında sorun vardır demiş arkadaş o konuda egr valfide açtırmıyor olabilir hortumlarla ilgilide olabilir . baktırmadam anlaşılmacak kadar iktimal var gibi bir ara genelde gittiğim bir tamircim vardı parmağı ile turbo milini kontrol etti sağlam bu dedi :) parmakla o kadar kontrol ediliyor demekki :) bakalım inş çok masraf çıkarma çok sevdiğim bir araç satmakta istemem yaptırıp gidene kadar binmek en doğrusu :)
-
Salı günü aydoğan yahya ustaya uğradım sağolsunlar çok yardımcı oldular bende esnafım ama bu kadarınıda beklemiyordum desem yeridir. Çok tşkler Çok iyi insanlar. kesinlikle.
Araçtan çok büyük zahmetlerle turbo ünitesi söküldü kontrol ettirdik sorun olmadığını tespit edildi. sonra üst kapak açıldı o ringlerde azda olsa yıpranma vardı değişti bir süre kullandım 3000 deviri geçiyor artık çekişte biraz fark var. duman eksildi gibi bir süre böyle idare edicem bakalım devam ederse motor ust kapağı taşlanabilir yada piston yataklarında sorun olabilir inş böyle bir problemle karşılaşmam.
-
Aynı Linkte benimde yazım var.. Turbo yu ve egr yi temizlettiniz mi bir de manifolt u.. Bunları bir deneyin..
-
Selam Arkadaşlar sorun devam ediyor.
Gün içinde yine sanayide idim sorun devam ediyor.
Araç yokuşa başlar başlamaz 2500 - 3000 arası devirlerde çıkıyosunuz pat diye kesiyo 2500 e sabitleyip ama düz yolda yada yokuş inerken sıkıntı yok 4500 devirde bile gidiyor sıkışmaz ise ! bir ara uzun süreli yapmadı ama şehirler arası yaparken elmadağ yokusunda sık sık yapmaya başladı kontağı kapatıp açıyosunuz düzeliyo gibi oluyo az bişey hızlanıyosunuz pat yine kesilip devir düşüyor sonra hantal bir şekilde sabit bir hızla pedala tepki vermeden ilerliyor. Turboya yüzeysel bakıldı milde çok az boşluk var normalmiş
Bu arada linkteki araç 1.9 tdi 4 silindir bu araç ona göre farklı biraz yapı olarak aynı nedenler olmayabilir
-
Selam Arkadaşlar sorun devam ediyor.
Gün içinde yine sanayide idim sorun devam ediyor.
Araç yokuşa başlar başlamaz 2500 - 3000 arası devirlerde çıkıyosunuz pat diye kesiyo 2500 e sabitleyip ama düz yolda yada yokuş inerken sıkıntı yok 4500 devirde bile gidiyor sıkışmaz ise ! bir ara uzun süreli yapmadı ama şehirler arası yaparken elmadağ yokusunda sık sık yapmaya başladı kontağı kapatıp açıyosunuz düzeliyo gibi oluyo az bişey hızlanıyosunuz pat yine kesilip devir düşüyor sonra hantal bir şekilde sabit bir hızla pedala tepki vermeden ilerliyor. Turboya yüzeysel bakıldı milde çok az boşluk var normalmiş
Bu arada linkteki araç 1.9 tdi 4 silindir bu araç ona göre farklı biraz yapı olarak aynı nedenler olmayabilir
Bende de sorun var.. Bugün biraz daha araştıracağım. Çözüme ulaşınca sana yazarım..
-
Tşkler ins sonuçlanır.. şimdiden gereksiz bir sürü masrafım oldu can sıkıcı bir durum motor veya turbodan çıkmaz inş normalde hiç zorlamam turbo da bundan dolayı yüzeysel sorunsuz çıktı valf denenmedi ama bakalım sorun ne çıkacak . Bir ara krank sensoru değişmişti yolda giderken pat stop ediyodu sonrasında 15 bin km kadar sorunsuz bindim ondan yaparmı aceba arıza olarak göstermiyor :-[
-
Turbo ve egr ye bakıldı yüzeyse sorun yokmuş - Egsoz temizlenmedi nasıl anlarım gerekli olduğunu sökmek gerekirmi bi ara beyaz duman atıyordu aceba doldumu içi arada sırada kurum atsın diye 3500 - 4000 devirlerde kullanırdım ama 100 km de 4 - 5 km kadar . etkili olmuşmudur bilemem :-\
Selam şehir neresi hocam msn kullanıyo iseniz ekleyin [email protected]
-
Selam şehir bartın. Ben bu sorun için bu hafta sonu ankaraya gitmeyi düşünüyorum... Bakalımm sonuç ne olucak.. Msn ekliyorum. Kabul edin ama pek msn acmıyorum bilginiz olsun.
-
bu araçtada aynı sorun var videosunu izleyebilirsiniz. http://www.youtube.com/watch?v=00MQATLdgeY 1.9tdi olduğu için birazdaha direniyor. bende yokuşta 2500 - biraz eğimli olursa 3000 yokuş aşağı 3500- 4000 lere çıkıyor dahada fazla basmadım bu hali ile yeterince tehlikeli malüm ..
Aklıma takılan sorun -- Turbo veya valfinde sorun, milde çok hafif boşluk varsa beyaz duman ve yağ yaktırırmı keskin bir koku var yağ yakması benzeri bu sorunlardan sonra meydana geldi devir sorunu .. araç belirttiğim gibi hiç zorlanmadı 140 km yi hiç geçmedim diyebilirim şehirler arası 900 - 120
-
Arkadaşlar araç tespitinde aracın motor kompresyonu olduğu yerde iyi çıkıyor araç giderken çok düşüyor yanı sekman larda sorun olduğu belirtildi aracı aldığımda 65 binlerde idi şu anda 115 binlerde 50 bin km kadar kullandım zorlamadan motorun bu kadar erkenden sekman istemesi tuhaf ben aldığımda bir kaç yere gösterdim bütün herşeyin normal olduğu belirtilmişti oynanmamıştır inş yoksa sekman değilde motor komple yapılması bile gerekebilir.
araç orta ısılarda 70 - 85 aralıklarında gayet iyi gücü ama 90 derecelere gelince iyice gidiyor çekiş bir süre böyle idare etsem sıkıntı olurmu kararınız yoksa 3 silindirli araç masraflar ne çıkar segman olursa yada komple motor yapılırsa