vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: nomoremx - 25 Şubat 2012, 18:51:17
-
mrb bende 2000 model 1.4 16v 100 hp polo var arac 5.vites 3bin devirde araç 100 km hıza ulaşıyor ancak aynı aractan arkadasım da var onun kı 120 yapıyor ilginç degıl mI?
-
mrb bende 2000 model 1.4 16v 100 hp polo var arac 5.vites 3bin devirde araç 100 km hıza ulaşıyor ancak aynı aractan arkadasım da var onun kı 120 yapıyor ilginç degıl mI?
gösterge hatası olabilir. 100km normal olanı. test etmenin en kolay yolu seyir halindeyken telefon irtibatınız olursa aynı hızda giderken göstergelerinizde yazan hızlar aynı mı değil mi. ben farklı çıkacağını düşünüyorum.
-
arkadaşlar aynı konu deefalarca açıldı, araçlar tamamen aynımı? ikiside 1,4 16v 100 bg mi? çünkü bende 2000 1.6 8v 75 bg var 3300 devirde 140km 4500 devirde 180 km hıza ulaşıyor, kayınpederimde seninkinden 1,4 16v 100bg var o aynı seninki gibi yani diyeceğim oki motor kodları arasında devir ve hız farkları var.
-
polo 6n2 kasa ıse ıkı motor tipi var bırısı 1.4 16 v 75 bg biri ise 1.4 16v 100 bg
-
Bende 2001 1.4 16V 75 hp var, 3000 devir 115. Sanırım debriyaj balatanızın ömrü bitmiş. 101 hp olanını da kullandım, onda da 115 km hız yapıyor 3000 devirde. Bir ihtimal göstergede de arıza olabilir ama debriyajdan tahminimce.
-
ıkısı de aynı aractı hıghlıne dı bırısı 2000 dıgerı 2001 model dı bırı 120 yaparken dıgerı 100 yapıyor onu soruyorum ben bnm aracın rolantısı yuksek ondan olma sebebı var mı veya bu degerı etkıleyen faktorler nelerdır?
-
lastik çapı, gösterge arızası veya Ragno nun dediği gibi balatadan olabilir. yine araçların üzerindeki şanzuman kodları farklı ise (biri kısa vites aralıklı, hızlanma değeri yüksek ama son sürati düşük diğeri uzun vites aralıklı son sürati daha yüksek) olabilir. araçlar aynı deyince ben lastik çapını ve vites kutusunu direkt eledim. 100 km gibi bir hızda balata kaçırıyorsa belirtilerini farklı şekillerde de gösterir. sıkıntılı hallerinden arızasını diye düşündüm. o yüzden direkt gösterge hatası dedim. elbette aracın diğer koşullardaki tepkilere göre en doğru kararı kendin verebilirsin. uzaktan kesin teşhis konabilmesi mümkün değil.
-
bg , tork , dişli oranları , fark yaratır.
-
ben şöyle dusundum benm arac rolantı de 800-900 devırlerde stop edınce 0 a dusuyor ama arkdasımın aracın rolantı de 300-400 cıvarında duruyor ve stop etınce 0 ın altında bı yerde duruyor bence bunla alakalı bır durum olabır cunku arkadsım aracında devır saatı 3000 e gelene kadar arac hız olarak 120 yı buluyor bende ıse aynı devır 3bını bulunca 100 e cıkıyor arkdasım aracını sattı satmasaydı yan yana aynı devırde gıderdık:D
-
ben şöyle dusundum benm arac rolantı de 800-900 devırlerde stop edınce 0 a dusuyor ama arkdasımın aracın rolantı de 300-400 cıvarında duruyor ve stop etınce 0 ın altında bı yerde duruyor bence bunla alakalı bır durum olabır cunku arkadsım aracında devır saatı 3000 e gelene kadar arac hız olarak 120 yı buluyor bende ıse aynı devır 3bını bulunca 100 e cıkıyor arkdasım aracını sattı satmasaydı yan yana aynı devırde gıderdık:D
şimdi oldu. yani aslında arkadaşının aracı 3000 deviri gösterdiğinde aslında 3000 devirde değil de daha üst bir deviri çeviriyor. örneğin 3200-3300 gibi.
-
bugun denemesını yaptım kendı aracımda
3000 devır --- 120 km/s
-
nasıl olur ya benm aracta mı sorun var.)
-
benim aracımda 3 bın devir 5 vites 120 yapıyo kar kalkınca resmını cekerım suanda 40 cm kar var malum :tavazn:
-
bırde lastık ebatlarınızı yzarmısınız?
-
benim orjinal lastik ebatım oynama yok sanırım 185/55/14R olması lazım
-
Büyük ihtimal debriyaj bitmiş, az bir ihtimal de göstergede hata var.
-
Arkadaslar benim arac golf 5 1.6 102 ps ben de sorun oldugunu dusunuyorum 3000 devirde 100 km yı gosterıo sorun mu var acaba?* :(
-
Akşama ben bi deniyeyim bakim benimki kaç yapıo :) ben pek 5. vitesi kullanmadıgım için hatırlamıyorum :D
-
fotolarınızı beklıyoruz
-
5.vites 3000 devir 110km yapıo.. ::)
-
madem debrıyaj dıyorsunuz debrıyajın bıtıp bıtmedıgını nerden anlarız degısımının fıyatı nedır?
-
madem debrıyaj dıyorsunuz debrıyajın bıtıp bıtmedıgını nerden anlarız degısımının fıyatı nedır?
kalkışta silkeleme, alıştığın kavrama noktasından daha yukarıda kavrama, özellikle 2. 3. viteste gaza ani basınca devrin artmasına rağmen aracın hızlanmaması belirtileri. test için kullanılan bir yöntem frene basılıyken gaza basıp debriyaj bırakıldığında motor stop etmek yerine kavramayı tam yapamayıp debriyaj kaydırır. yani fren+gaz- debriyaj= stop ediyorsa iyi stop etmiyorsa debriyaj ister.
fakat ben ısrar ediyorum aracında sorun yok. arkadaşının aracıyla yaptığın kıyaslamada arkadşının aracında gösterge hatası var.
-
Debriyaj kaçırması 5. vites 3000 devirde farkedilebilecek birşey değildir. Buram buram balata kokusu geliyosa o ayrı tabi. :D Araç sabitken el frenini tamamen çekip 1.vites bi kalkış yapmayı deneyin gaza yüklenip az zorlayın kaçırıyosa belli eder kendini ;)
-
o dedııgınızı yaptım el frenı ıle de yok yanı kacma olmuyor sonucta arac 104bın km de baskı balata degısım zamanı gelmıste olabılır:D ama kalsın boyle ıyı son hızı da etkıler degıl mı bu baskı-balata
-
o dedııgınızı yaptım el frenı ıle de yok yanı kacma olmuyor sonucta arac 104bın km de baskı balata degısım zamanı gelmıste olabılır:D ama kalsın boyle ıyı son hızı da etkıler degıl mı bu baskı-balata
son hızıda, yakıtıda etkiler
-
yakıt olarak 20krş yakıyor lpg de hız da 195 ı gordum en son kabak lastıklerle
-
gayet sağlam ozaman :tamamdir
-
3000devir/120 km 2000 polo 6n2 75 bg
-
3000/110 KM 2002 9N 100 BG
-
3000/120 6n2
-
3000/110 1.4 16v 75bg AHW
-
alperin takoyu soktugumuzde geri takarken ibre cubuklarina alper kalibrasyon yapmisti..
cubuklari takinca saga mi sola mi ne cevirip sifira kalibre ediyordu hepsini..
oyle bi zamazingosu olmasi lazim o gostergelerin..
bence kalibrasyon hatasi var..
5 vitesde debriyaj kaciran araba varya anasini beller kokpitin les gibi kokar :)
sakinde kacirmasa dahi asilinca kokar en azindan..
balatalik bi durum yok bence..
poloyu bilmem ben ama birinizden birinde kalibrasyon hatasi var bence..
yada karsi tarafin lastik ebati farkli olabilir..
-
dıger aracın lastık ebatı 175 65 14 du
-
arkadaşlar belki biraz konu dışı olacak ama 6n1 polo sportline 1.4 16v 101ps modellerindeki afh motor ile bu konuda bahsi geçen 6n2 modelindeki motorlar aynı mıdır farklı mıdır? çünkü ben 6n2 leri sadece makyajlanmış diye biliyorum. bunu soruyorum çünkü bende sportline var ve 1000 devirde 90km/h hız anca yapabiliyorum.
-
benim aracım 6n1 1.6 75 hp güce ve aee motor koduna sahip .. 5. vites 3000 devirde 120 km hız yapıyorum yalnız afh motor koduna sahip aracların şanzımanları kısa oldugu için onların hızları 90-100 km arasındadır ..
-
benim aracım 6n1 1.6 75 hp güce ve aee motor koduna sahip .. 5. vites 3000 devirde 120 km hız yapıyorum yalnız afh motor koduna sahip aracların şanzımanları kısa oldugu için onların hızları 90-100 km arasındadır ..
hocam aracın otomatıkmı manuelmı ?? daha doğrusu otomatık manuel arasında fark olur mu ?
ben de 6n 1,6 75 hp aee motor otomatık sanzuman kullanıyorum 3000 devirde 105 km görüyorum, lastıklerım orjınal boyutunda
-
aracım manuel ... otomatikle arasında fark olurmu bilmiyorum ... o konuda daha bilgili birisine danışmak lazım :tamamdir
-
dişli oranları değiştiğinden dolayı elbette fark eder. hatta 2 farklı manuel vites kutusunun şanzuman kodları farklı ise dahi fark eder.
-
bu kalıbrasyon olayını nerde yaptırabılırız kendımız yapabılırmıyız nasıl olcak
-
gösterge paneli sökülmüş iken; öncelikle ibreler tam sıfırdamı duruyor stop halinde, değilse gaza basınca devir saati araba gazı alır almaz hareket ediyormu yani motor sesiyle senkronizemi ve yürümeye başlandığında km saati harekete geçiyormu, km saati için navigasyonlarda baz alınabilir. basit şekilde kendimizin yapabileceği ayar bu şekilde olacak sanırım. yanlışım veya eksiğim varsa arkadaşlar düzeltsin. tabi gösterge ibrelerine ulaşmaya çalışırken gösterge panelinin camını çatlatmamak meziyet..
-
hiç uğraşmamak en mantıklısı sanırım yoksa elımde felan kalr ne malum ama bı acayıplık var arabada anlamıs degılım hala
-
1.6 aee motor 3000 devir 90 km. aslında 120 olması lazım ama bizim çok bilen ustalar çok bildikleri için sportline şanzumanı takmışlar ondan o kadar yapıyor.
-
bu ıyı bırsey degıl ya ben 110 la gıtmek ısteyınce arac 3bın devırı asıyor dolasıyla cok yakıyor
-
motor kodu ne ? sonradan yanlış şanzıman ya da yanlış dişli takıldığı anlaşılır.
-
ya kardeş takma kafanı böyle şeylere
-
bnm aracta bgn baktı gaz ve debrıyaj pedalında bosluk var acaba bu durum ıle alakası olabılır mı?