vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: nomoremx - 25 Şubat 2012, 18:51:17

Başlık: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 25 Şubat 2012, 18:51:17
mrb bende 2000 model 1.4 16v 100 hp polo var arac 5.vites 3bin devirde araç 100 km hıza ulaşıyor ancak aynı aractan arkadasım da var onun kı 120 yapıyor ilginç degıl mI?
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: TEYOLOGY - 25 Şubat 2012, 18:54:19
mrb bende 2000 model 1.4 16v 100 hp polo var arac 5.vites 3bin devirde araç 100 km hıza ulaşıyor ancak aynı aractan arkadasım da var onun kı 120 yapıyor ilginç degıl mI?

gösterge hatası olabilir. 100km normal olanı. test etmenin en kolay yolu seyir halindeyken telefon irtibatınız olursa aynı hızda giderken göstergelerinizde yazan hızlar aynı mı değil mi. ben farklı çıkacağını düşünüyorum.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: KAAN60 - 25 Şubat 2012, 22:30:39
arkadaşlar aynı konu deefalarca açıldı, araçlar tamamen aynımı? ikiside 1,4 16v 100 bg mi? çünkü bende 2000 1.6 8v 75 bg var 3300 devirde 140km 4500 devirde 180 km hıza ulaşıyor, kayınpederimde seninkinden 1,4 16v 100bg var o aynı seninki gibi yani diyeceğim oki motor kodları arasında devir ve hız farkları var.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: zetec_zetec - 25 Şubat 2012, 22:59:23
polo 6n2 kasa ıse ıkı motor tipi var bırısı 1.4 16 v 75 bg biri ise 1.4 16v 100 bg
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: Ragno - 25 Şubat 2012, 23:31:56
Bende 2001 1.4 16V 75 hp var, 3000 devir 115. Sanırım debriyaj balatanızın ömrü bitmiş. 101 hp olanını da kullandım, onda da 115 km hız yapıyor 3000 devirde. Bir ihtimal göstergede de arıza olabilir ama debriyajdan tahminimce.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 25 Şubat 2012, 23:58:16
ıkısı de aynı aractı hıghlıne dı bırısı 2000 dıgerı 2001 model dı bırı 120 yaparken dıgerı 100 yapıyor onu soruyorum ben bnm aracın rolantısı yuksek ondan olma sebebı var mı veya bu degerı etkıleyen faktorler nelerdır?
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: TEYOLOGY - 26 Şubat 2012, 00:37:08
lastik çapı, gösterge arızası veya Ragno nun dediği gibi balatadan olabilir. yine araçların üzerindeki şanzuman kodları farklı ise (biri kısa vites aralıklı, hızlanma değeri yüksek ama son sürati düşük diğeri uzun vites aralıklı son sürati daha yüksek) olabilir. araçlar aynı deyince ben lastik çapını ve vites kutusunu direkt eledim. 100 km gibi bir hızda balata kaçırıyorsa belirtilerini farklı şekillerde de gösterir. sıkıntılı hallerinden arızasını  diye düşündüm. o yüzden direkt gösterge hatası dedim. elbette aracın diğer koşullardaki tepkilere göre en doğru kararı kendin verebilirsin. uzaktan kesin teşhis konabilmesi mümkün değil.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: zetec_zetec - 26 Şubat 2012, 00:59:10
bg , tork , dişli oranları , fark yaratır.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 26 Şubat 2012, 01:00:45
ben şöyle dusundum benm arac rolantı de 800-900 devırlerde stop edınce 0 a dusuyor ama arkdasımın aracın rolantı de 300-400 cıvarında duruyor ve stop etınce 0 ın altında bı yerde duruyor bence bunla alakalı bır durum olabır cunku arkadsım aracında devır saatı 3000 e gelene kadar arac hız olarak 120 yı buluyor bende ıse aynı devır 3bını bulunca 100 e cıkıyor arkdasım aracını sattı satmasaydı yan yana aynı devırde gıderdık:D
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: TEYOLOGY - 26 Şubat 2012, 01:19:03
ben şöyle dusundum benm arac rolantı de 800-900 devırlerde stop edınce 0 a dusuyor ama arkdasımın aracın rolantı de 300-400 cıvarında duruyor ve stop etınce 0 ın altında bı yerde duruyor bence bunla alakalı bır durum olabır cunku arkadsım aracında devır saatı 3000 e gelene kadar arac hız olarak 120 yı buluyor bende ıse aynı devır 3bını bulunca 100 e cıkıyor arkdasım aracını sattı satmasaydı yan yana aynı devırde gıderdık:D

şimdi oldu. yani aslında arkadaşının aracı 3000 deviri gösterdiğinde aslında 3000 devirde değil de daha üst bir deviri çeviriyor. örneğin 3200-3300 gibi.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: zetec_zetec - 28 Şubat 2012, 22:57:27
bugun denemesını yaptım kendı aracımda
3000 devır --- 120 km/s
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 29 Şubat 2012, 00:07:59
nasıl olur ya benm aracta mı sorun var.)
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: ceceduman - 29 Şubat 2012, 22:41:06
benim aracımda 3 bın devir 5 vites 120 yapıyo kar kalkınca resmını cekerım suanda 40 cm kar var malum  :tavazn:
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 29 Şubat 2012, 23:26:02
bırde lastık ebatlarınızı yzarmısınız?
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: ceceduman - 09 Mart 2012, 02:03:31
benim orjinal lastik ebatım oynama yok sanırım 185/55/14R olması lazım
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: Ragno - 09 Mart 2012, 12:51:50
Büyük ihtimal debriyaj bitmiş, az bir ihtimal de göstergede hata var.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: zaza0121 - 09 Mart 2012, 13:19:52
Arkadaslar benim arac golf 5 1.6 102 ps ben de sorun oldugunu dusunuyorum 3000 devirde 100 km yı gosterıo sorun mu var acaba?* :(
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: predator - 09 Mart 2012, 16:28:20
Akşama ben bi deniyeyim bakim benimki kaç yapıo :) ben pek 5. vitesi kullanmadıgım için hatırlamıyorum  :D
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 10 Mart 2012, 00:22:48
fotolarınızı beklıyoruz
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: predator - 12 Mart 2012, 11:31:18
5.vites 3000 devir 110km yapıo..  ::)
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 12 Mart 2012, 17:18:03
madem debrıyaj dıyorsunuz debrıyajın bıtıp bıtmedıgını nerden anlarız degısımının fıyatı nedır?
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: TEYOLOGY - 12 Mart 2012, 17:29:39
madem debrıyaj dıyorsunuz debrıyajın bıtıp bıtmedıgını nerden anlarız degısımının fıyatı nedır?

kalkışta silkeleme, alıştığın kavrama noktasından daha yukarıda kavrama, özellikle 2. 3. viteste gaza ani basınca devrin artmasına rağmen aracın hızlanmaması belirtileri. test için kullanılan bir yöntem frene basılıyken gaza basıp debriyaj bırakıldığında motor stop etmek yerine kavramayı tam yapamayıp debriyaj kaydırır. yani fren+gaz- debriyaj= stop ediyorsa iyi stop etmiyorsa debriyaj ister.

fakat ben ısrar ediyorum aracında sorun yok. arkadaşının aracıyla yaptığın kıyaslamada arkadşının aracında gösterge hatası var.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: predator - 12 Mart 2012, 17:31:40
Debriyaj kaçırması 5. vites 3000 devirde farkedilebilecek birşey değildir. Buram buram balata kokusu geliyosa o ayrı tabi.  :D  Araç sabitken el frenini tamamen çekip 1.vites bi kalkış yapmayı deneyin gaza yüklenip az zorlayın kaçırıyosa belli eder kendini  ;)
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 12 Mart 2012, 19:14:21
 o dedııgınızı yaptım el frenı ıle de yok yanı kacma olmuyor sonucta arac 104bın km de baskı balata degısım zamanı gelmıste olabılır:D ama kalsın boyle ıyı son hızı da etkıler degıl mı bu baskı-balata
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: salihsefa - 12 Mart 2012, 19:30:29
o dedııgınızı yaptım el frenı ıle de yok yanı kacma olmuyor sonucta arac 104bın km de baskı balata degısım zamanı gelmıste olabılır:D ama kalsın boyle ıyı son hızı da etkıler degıl mı bu baskı-balata

son hızıda, yakıtıda etkiler
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 12 Mart 2012, 19:57:44
yakıt olarak 20krş yakıyor lpg de hız da 195 ı gordum en son kabak lastıklerle
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: salihsefa - 12 Mart 2012, 20:06:52
gayet sağlam ozaman  :tamamdir
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: etihus - 13 Mart 2012, 11:50:10
3000devir/120 km    2000 polo 6n2 75 bg
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: m1s1r - 13 Mart 2012, 11:54:50
3000/110 KM 2002 9N 100 BG
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: kipermufit - 16 Mart 2012, 07:14:30
3000/120  6n2
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: cuneytkl - 16 Mart 2012, 07:56:10
3000/110 1.4 16v 75bg AHW
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: erdem325 - 16 Mart 2012, 08:48:28
alperin takoyu soktugumuzde geri takarken ibre cubuklarina alper kalibrasyon yapmisti..
cubuklari takinca saga mi sola mi ne cevirip sifira kalibre ediyordu hepsini..
oyle bi zamazingosu olmasi lazim o gostergelerin..
bence kalibrasyon hatasi var..
5 vitesde debriyaj kaciran araba varya anasini beller kokpitin les gibi kokar :)
sakinde kacirmasa dahi asilinca kokar en azindan..
balatalik bi durum yok bence..
poloyu bilmem ben ama birinizden birinde kalibrasyon hatasi var bence..
yada karsi tarafin lastik ebati farkli olabilir..
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 21 Mart 2012, 22:24:11
dıger aracın lastık ebatı 175 65 14 du
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: redbullah - 08 Mayıs 2012, 13:49:35
arkadaşlar belki biraz konu dışı olacak ama 6n1 polo sportline 1.4 16v 101ps modellerindeki afh motor ile bu konuda bahsi geçen 6n2 modelindeki motorlar aynı mıdır farklı mıdır? çünkü ben 6n2 leri sadece makyajlanmış diye biliyorum. bunu soruyorum çünkü bende sportline var ve 1000 devirde 90km/h hız anca yapabiliyorum.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: rsb - 08 Mayıs 2012, 15:41:29
benim aracım 6n1 1.6 75 hp güce ve aee motor koduna sahip .. 5. vites 3000 devirde 120 km hız yapıyorum yalnız afh motor koduna sahip aracların  şanzımanları kısa oldugu için onların  hızları 90-100 km arasındadır .. 
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: onry - 08 Mayıs 2012, 16:55:18
benim aracım 6n1 1.6 75 hp güce ve aee motor koduna sahip .. 5. vites 3000 devirde 120 km hız yapıyorum yalnız afh motor koduna sahip aracların  şanzımanları kısa oldugu için onların  hızları 90-100 km arasındadır ..  

hocam aracın otomatıkmı manuelmı  ??  daha doğrusu otomatık manuel arasında fark olur mu ?

ben de 6n 1,6 75 hp aee motor otomatık sanzuman  kullanıyorum 3000 devirde 105 km görüyorum, lastıklerım orjınal boyutunda
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: rsb - 09 Mayıs 2012, 08:52:39
aracım manuel  ...   otomatikle arasında fark olurmu bilmiyorum  ... o konuda daha bilgili birisine danışmak lazım  :tamamdir
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: TEYOLOGY - 09 Mayıs 2012, 18:35:50
dişli oranları değiştiğinden dolayı elbette fark eder. hatta 2 farklı manuel vites kutusunun şanzuman kodları farklı ise dahi fark eder.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 14 Mayıs 2012, 21:32:47
bu kalıbrasyon olayını nerde yaptırabılırız kendımız yapabılırmıyız nasıl olcak
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: salihsefa - 15 Mayıs 2012, 02:00:57
gösterge paneli sökülmüş iken; öncelikle ibreler tam sıfırdamı duruyor stop halinde, değilse gaza basınca devir saati araba gazı alır almaz hareket ediyormu yani motor sesiyle senkronizemi ve yürümeye başlandığında km saati harekete geçiyormu, km saati için navigasyonlarda baz alınabilir. basit şekilde kendimizin yapabileceği ayar bu şekilde olacak sanırım. yanlışım veya eksiğim varsa arkadaşlar düzeltsin. tabi gösterge ibrelerine ulaşmaya çalışırken gösterge panelinin camını çatlatmamak meziyet..
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 16 Mayıs 2012, 00:02:39
hiç uğraşmamak en mantıklısı sanırım yoksa elımde felan kalr ne malum ama bı acayıplık var arabada anlamıs degılım hala
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: azap5555 - 16 Mayıs 2012, 17:59:31
1.6 aee motor 3000 devir 90 km. aslında 120 olması lazım ama bizim çok bilen ustalar çok bildikleri için sportline şanzumanı takmışlar ondan o kadar yapıyor.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 17 Mayıs 2012, 18:45:00
bu ıyı bırsey degıl ya ben 110 la gıtmek ısteyınce arac 3bın devırı asıyor dolasıyla cok yakıyor
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: azap5555 - 18 Mayıs 2012, 16:45:29
motor kodu ne ? sonradan yanlış şanzıman ya da yanlış dişli takıldığı anlaşılır.
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: uygaraga - 18 Mayıs 2012, 16:47:05
ya kardeş takma kafanı böyle şeylere
Başlık: Ynt: 3000 devir
Gönderen: nomoremx - 31 Mayıs 2012, 21:07:14
bnm aracta bgn baktı gaz ve debrıyaj pedalında bosluk var acaba bu durum ıle alakası olabılır mı?