vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: nihat - 30 Ağustos 2007, 12:16:52
-
Normalde yüz ikiyüz metre gittğimde gösterge tam ortada sabitleniyordu.Akşam birkaç kilometre gitmeme rağmen ibre oynamadı.Fan çalışıyor.Deneyimi olan arkadaşlar paylaşırlarsa çok sevinirim.Aynı zaman da herkese merhaba. Ben henüz polocuyum. Saygılar.
-
Aracını Rolentide biraz çalıstır bakalım ibrede hareket yoksa buyuk ihtimal termostta bi sorun vardır, Bu arada Aramıza Hoşgeldin, Daha fazla bilgisi olan arkadaslar en kısa zamanda konu ile ilgiliş görüşlerini sizinle paylaşırlar. :tamamdir
-
Hoşbulduk Eralp arkadaşım.İlgin için teşekkür.Şimdi bineceğim.Dediğini yaparım.Heralde sanayi yolu gözüküyor. Bizim burada servis yok.
-
Bu arada aracın 2000 polo imiş ama 6n2 galiba resimdeki kasadan,
(http://www.eee.bham.ac.uk/wear-it/James/polo/my16V.jpg)
-
Büyük bir ihtimalle aracın termostatı arızalandığında çııkartılmış ve yeniden takılmamış arabanda şu an termostat yok.Çünkü aynı durum bendede var ve hararet göstergesi 2-3 Km de oynamıyor.Ben eylül ayı sonuna doğru taktıracağım,bu aralar nasılsa Antalya da havalar sıcak ve bir süre sonra motor ısınıyor,ama kışın zor ısınır o zaman sorun yapar ve fazla benzin yakar.
-
Eralp kardeş arabam tam o arabadan.Arabama bayılıyorum.Onunla bir kaç kere de uzun yola gittim hiç beni üzmedi.Hararet göstergesi bazan hiç oynamıyor.birkaç yüz metre gidince kendi kendine düzeliyor.Bu da sadece bu günlerde oldu.Gösterge paneli ile aram iyidir bir gözüm hep ordadır.Daha önce olsaydı bilirdim.
Yusuf kardeş termostat olmazsa fan çalışırmı?Fan çalışmazsa hararet yapmazmı? herkese selamlar
-
Termostat olmazsa fan açamazki bir cihaz, fanı aç komutunu termostattaki ısı algılamasıyla okur.
-
Allah kaza bela göstermesin bendede 2000 model (6N) bir eski kasası var,Ben aldıktan bi kaç ay sonra senin kasalar çıktı, Bende memnunum aracımdan sorunsuz geziyor.
(http://img249.imageshack.us/img249/8624/resim077gx8.jpg) (http://imageshack.us)
Shot with KODAK C330 ZOOM DIGITAL CAMERA (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=KODAK+C330+ZOOM+DIGITAL+CAMERA&make=EASTMAN+KODAK+COMPANY) at 2007-08-20
-
Termostat olmazsa fan açamazki bir cihaz, fanı aç komutunu termostattaki ısı algılamasıyla okur.
Valla arkadaşlar şuan benim araçta 5 Temmuzdan beri içinde pimli bir parça ve yaylı olan termostat seti sökülü vaziyette arabanın bagajında alet çantasının içinde duruyor yeniside takılmadı.Araba 5-10Km gittikten sonra hararet göstergesi ancak 70 e doğru geliyor arabayı zorlarsam ve şıkıştırırsam 90 a ancak geliyor ve bir süre sonra 90 'ı geçecek gibi olursa fan devreye giriyor ve harareti 90 da sabitliyor.Normal devirde ve rampa aşağı gidersem ve araba hava akımını iyi alırda rüzgarlanırsa gösterge 70 ve altına kadar tekrar düşüyor.Temmuz ayından beri bu şekilde 1500 Km uzun yol olmak üzere 3000 Km yaptım hararet konusunda herhangibir sorun çıkmadı.
Bu konuda diğer arkadaşlar da tecrübe ve fikirlerinide paylaşırlarsa sanırım konu daha bir açıklığa kavuşacak gibi.
Ayrıca o parçanın resmini bir ara çekip bu topiğe göndereceğim.
-
Merhaba Arkadaşlar...
Yeni üye oldum çok başarılı bir forum doğrusu...Ben 2 hafta önce bir 97 6n aldım,Klimalı.Hararet göstergesi bir türlü 90 Dereceye yükselmiyor.Yoğun trafikte biraz yükselsede Otobanda sıfıra kadar düşüyor.
Bundan önce kullandığım 98 Model Polomda da aynı sorun vardı Termostat değişmişti ama sorun çözülememişti bu seferde yine bu kadar para verip aynı şeyin başıma gelmesini istwmiyorum...
-
Malesef termostadında problem olma olasılığı yüksek. Poloların göstergeleri 90 da sabittir. En çok yapılan hata orjinal olmayan termostadların kullanılması ve iyi bir ustaya taktırılmaması... :-\
-
beni de şüphelendirdiniz şimdi. benim araç da 2 3 km gidince 90'ı buluyor hararet göstergesi. Termostat devrede olunca ne kadar zamanda 90 oluyor ?? yani bu işin normali nedir?
-
beni de şüphelendirdiniz şimdi. benim araç da 2 3 km gidince 90'ı buluyor hararet göstergesi. Termostat devrede olunca ne kadar zamanda 90 oluyor ?? yani bu işin normali nedir?
Normalde bu mevsimde dediğiniz gibi 2-3-4 Km gidince araba 70-90 arası göstergeye gelir 90 geçmeye başladığında termostat açar ve fan devreye girerek aracın 90 dereceden yukarı ısınmasını engeller.Aldığı hava akımına göre bir süre sonra 70-90 arası dengelenir zaten.
-
Arabamda arızalı olduğu için şu an takılı olmayan termostat parçası
(http://img205.imageshack.us/img205/2519/dscn2563cw6.jpg) (http://imageshack.us)
By yusufakkir (http://profile.imageshack.us/user/yusufakkir)
-
termostat takılı halde yapmaya başladıysa açık olarak kitlenmiştir. zamanla kireç gibi maddeler yüzünden termostat kitlenebilir. allahtan kapalıyken kitli kalmamış. o zaman fanda kurtaramaz. fanın çalışması tamamen fan müşürüyle alaaklı. çeşitli su sıcaklıklarında çalışan tipleri bulunur. 70derecede fan açabilir o yüzden. termostatında farklı derecelerde açanları olması gerekir
-
Aynı sorunu ben yaşadım termostat açık kalmış ;iyikide açık kalmış kapalı kalsa hararetten arabaya daha çok zarar verirdi.Birader termostatın deyişecek orjinali 25 ytl idi ondan alıp taktıracaksın, taktırırkende benim daha önce form içerisinde termostat sorununa son adlı başlıkta açıkladıklarımı oku faydasını görürsün.
-
termostat takılı halde yapmaya başladıysa açık olarak kitlenmiştir. zamanla kireç gibi maddeler yüzünden termostat kitlenebilir. allahtan kapalıyken kitli kalmamış. o zaman fanda kurtaramaz. fanın çalışması tamamen fan müşürüyle alaaklı. çeşitli su sıcaklıklarında çalışan tipleri bulunur. 70derecede fan açabilir o yüzden. termostatında farklı derecelerde açanları olması gerekir
Benim aracın hararet yapması aynen sizin söylediğiniz gibi oldu,termostat açmadığı için soğuksu tankından devir daim olmadı fan devreye girdiği halde soğutma tankından su dolaşımı olmadığı için 3-4 Km gider gitmez hararet 110 geçiyor zaten.
Şu an termostat takılı değil su direkt devir daim oluyor, fan 90 dereceyi geçer geçmez devreye giriyor ve hararetin yukarı gitmesini önlüyor.Ama kışın motorun kısa sürede ısınarak daha verimli çalışması ve kaloriferin sıcaklığından faydalanmak için termostatın takılı olması şart.
-
Arkadaşlar arabalarınızı termostatsız kullanmayın. Bizim arabaların hep 90 derecede durması bu termostat sayesinde oluyor. Arabanın en verimli çalıştığı ısı budur. Arabalarda bi dizi sensörvar. Bunlardanlardan birinin çalışmaması demek arbanın bütün motor aksamında dengesizlik yaratır. Bizim aile maşallah hep motorcu kaynıyor. Bu termostadı bana kısaca şöyle anlattılar;
Motorun ısısını algılayan sensörler hep kombine çalışırlar. Kışın arabadan daha verim almak için motoru bu sensörler çabucak ısınmasını, yazın ise ısısnıp 90 derecede sabit kalmasını sağlıyor. Yani motor her zaman verimli çalışma ısısında termostat sayaesinde duruyor.
-
Arabamda arızalı olduğu için şu an takılı olmayan termostat parçası
(http://img205.imageshack.us/img205/2519/dscn2563cw6.jpg) (http://imageshack.us)
By yusufakkir (http://profile.imageshack.us/user/yusufakkir)
Evet nihayet bu meşhur parçanın yenisini taktırdım bugün,karşı tarafta bu parçanın takıldığı yuva ile beraber .Şimdilik sorun yok araçta hararet göstergesi 90 da kalıyor.25 yedek parça + 10 işçilik toplam 35 Yt ye orijinal değil ama Alman üretimi bir parça.l
-
Yusuf arkadaş probleminin çözülmesi sevindirici.Bendeki sorun devam ediyor.Şöyleki; Gösterge çoğunlukla çalışıyor ve tam 90 da ama bazan bir bakıyorum sıfıra inmiş.Bir süre sonra tekrar doksana çıkıyor birdenbire.Daha sonra öylece kalıyor.Yani şu sizin değiştirdiğiniz parçayı ben de değiştirsemmi?Ne dersiniz?
-
Yusuf arkadaş probleminin çözülmesi sevindirici.Bendeki sorun devam ediyor.Şöyleki; Gösterge çoğunlukla çalışıyor ve tam 90 da ama bazan bir bakıyorum sıfıra inmiş.Bir süre sonra tekrar doksana çıkıyor birdenbire.Daha sonra öylece kalıyor.Yani şu sizin değiştirdiğiniz parçayı ben de değiştirsemmi?Ne dersiniz?
Benim Polo'nun termostatı arızayı termostat açmayıp kapalıyken yapmış ve açmadığı için su devirdaim yapmadığından hareret yükselerek yapmıştı.>Anladığım kadarıyla sizin olay tam tersi yani arız termostat açık şekide kalmış ve kapatmıyor dolayısıyla su direkt olarak sürekli devir daim yaptığı için hararet yükselmiyor.Ancak düşük viteste yavaş ve araba sıkıştığında gösterge 90 a gider ama devirli ve hızlı kullandığınızda yeterli hava akımını aldığında ki artık havalar soğumaya başladı kolaylıkla soğuk hava alacaktır hararet göstergesi kısa sürede 70 in altındaki derecelere hatta en dibe dayanır.Bu durumda uzun süre kullanmanız motor yeteri derecede ısnıp bazı genleşmeler olmayacağı için arızalara neden olabilir ve motor uygun sıcaklıkta çalışmadığı içinde yakıt artar.Size tavsiyem termostatınızı değiştirmenizdir.Yukarda resimde görülen parça ile beraber onun takıldığı motora giden bölümde karşılığı olan bir parçası var beraber değiştirmeniz.
Servislerde orijinali ne 130 Ytl dediler ben sanayide Polo için üretilen yan sanayi yine alman malı olan parça taktırdım.Komple parça 25+ 10 işçilik 35 Ytl'ye mal oldu.Üç aşağı beş yukarı sizin maliyette bu olur.Zaten orijinalde taktırsanız 2-3 sene içinde motor suyu sıcaklığı vb nedenlerden dolayı onlarda arıza yapabiliyor.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
Yusuf arkadaş probleminin çözülmesi sevindirici.Bendeki sorun devam ediyor.Şöyleki; Gösterge çoğunlukla çalışıyor ve tam 90 da ama bazan bir bakıyorum sıfıra inmiş.Bir süre sonra tekrar doksana çıkıyor birdenbire.Daha sonra öylece kalıyor.Yani şu sizin değiştirdiğiniz parçayı ben de değiştirsemmi?Ne dersiniz?
Bu bölümü atlamışım hararetin yükseldiğinde 90 da kalmasını ve fazla yükselmemesini soğutma fanı devreye girerek sağlıyor .Termostatın görevi araç motorunun en kısa sürede uygun olan sıcaklığa gelmesini sağlamak ve su sıcaklığı 90 dereceyi geçtiğinde açarak soğuk su devir daimine müsade ederek motorun daha fazla ısınmasını önlemek radyatördeki suyu da 90 dereceyi geçtiğinde fan deveye girerek soğutur.
-
Çok teşekkürler.Ben de en kısa zamanda değiştireceğim.Kendinize ve polo nuza iyi bakın.
-
ek bir gösterge ile takip edebilseydim daha net yazardım ama benim bildiğim kadarıyla kadrandaki gösterge soğukken , çalışırken normal ısıdan düşünce , ve 110 u geçince hareket ediyor, ama kadran 90 sabit gösteriyor.
-
ek bir gösterge ile takip edebilseydim daha net yazardım ama benim bildiğim kadarıyla kadrandaki gösterge soğukken , çalışırken normal ısıdan düşünce , ve 110 u geçince hareket ediyor, ama kadran 90 sabit gösteriyor.
Termostat işlevini normal olarak yaparken yazdıklarınız doğrudur.
-
arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım. kısa bir süre önce 98 polo clasic aldım ve bende termostat sorunu yaşıyorum. henüz 90 dereceyi görmedi arabam 5 bin km yol yapmama rağmen ; ( . yazılanları okuduktan sonra bende sanayinin yolunu tuttum . 30 milyon yan sanayi parçaya ve işçilik olarakta 30-40 milyon alırım dedi.sebebini sorduğumda ise termostatı değiştirebilmek için şarj dinamosunu ve klimayı sökmesi gerekiyormuş. yani anlayacağınız ermostata ulaşmak bayağı zormuş. ustam beni kandırıyor olabilirmi diye düşünmeye başladım doğrusu. bu arada klimanın gazıda değişebilir dedi kendileri. bu konuda bilgisi olan bir arkadaş var mı aceba
-
arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım. kısa bir süre önce 98 polo clasic aldım ve bende termostat sorunu yaşıyorum. henüz 90 dereceyi görmedi arabam 5 bin km yol yapmama rağmen ; ( . yazılanları okuduktan sonra bende sanayinin yolunu tuttum . 30 milyon yan sanayi parçaya ve işçilik olarakta 30-40 milyon alırım dedi.sebebini sorduğumda ise termostatı değiştirebilmek için şarj dinamosunu ve klimayı sökmesi gerekiyormuş. yani anlayacağınız ermostata ulaşmak bayağı zormuş. ustam beni kandırıyor olabilirmi diye düşünmeye başladım doğrusu. bu arada klimanın gazıda değişebilir dedi kendileri. bu konuda bilgisi olan bir arkadaş var mı aceba
Polo clasic motor yerleşimini hiç bilmiyorum.Ama usta yaparken baktım benim arabada adam sadece hortum kelepçesini söktü birde motordan taraftaki karşı parçasını söküp yerine yenisini taktı ve tekrar hortumu bağladı boşalan su yerinede KIRMIZI antifiriz takviye ettik o kadar.15 dakika sürmedi yani.
Ne o öyle şarj dinamosu ve klima sökmek anlamadım doğrusu.Birde başka yere gösterin olmazsa
-
Öncelikle mesajımla ilgilendiğin için teşekkür ederim. Anamur sanayisinde usta yok ki göstereyim.Pololarda standart değilmi ki motor düzeni. Diğer pololarda termostat nerede bulunur ona göre bende bakayım. Ve en önemlisi termostat nasıl birşey motor üzerinde tabiiki. Yoksa termostat resminini vermişsin.Parçayı sipariş verdik 2 gün sonra geliyor. Ben ciddi ciddi poloyu verip eskort almayı düşünmeye başladım. Olmayacak böyle :-\
-
böle para gözlü ustaları gördükce duydukca insanın sinirleri zıplıyor bir tarafta 10 dakikada değişen termostat bi tarafta utanmasa motoru indirmem gerekir diyecek kdr pişkin başka usta...polonun motorunu bilmiyorum fakat termostat bütün araçlarda olduğunca kolay yerlerde olur büyük ihtimallede devir daimin içinde olur..
-
98 polo clasic'lerin termostatı sağ tarfta distirübütörün(buji kablolarının takıldığı parça) arkasında motorun üzerinde plastik kapak oldğundan görünmeye bilir ama devir daim,şarl dinamosuyla veya klimayla hiç alakası olamayan bi yerde termostat akü nün olduğu tarafta çokta basit bi işlemi var 1 tüp sıvı conta al kendin bile yaparsın ben öyle yaptım.ve o ustaya birdaha yolun düşmesin
-
Verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. Nasıl makbule geçti bilemezsin. Parça geldiğinde ben bu bilgiyi ustamın yüzüne vurayımda görsün bakalım. 70 milyon klima gazı + 30-40 milyon işçiliği. ben bu siteyi baya bi sevmeye başladım ya. Paylaşım mükemmel. Arkadaşlar sağ olsunlar :D
-
98 polo clasic'lerin termostatı sağ tarfta distirübütörün(buji kablolarının takıldığı parça) arkasında motorun üzerinde plastik kapak oldğundan görünmeye bilir ama devir daim,şarl dinamosuyla veya klimayla hiç alakası olamayan bi yerde termostat akü nün olduğu tarafta çokta basit bi işlemi var 1 tüp sıvı conta al kendin bile yaparsın ben öyle yaptım.ve o ustaya birdaha yolun düşmesin
Anlattığınıza göre termostatın olduğu yer benim Hb Polo ile aynı yerde.Motoru örten plastik kapağı söktüğünüzde hortumlar daha rahat görülür zaten.Radyatörden motor bloğuna doğru iki hortum uzanır üstten ve alttan.Termostatın takılı olduğu yer ve hortum radyatörün altından gelen ve biraz arka ve altta kalan hortumun içinde uç kısımda motora bağlantı yerindedir.bahsettiğim hortumun kelepçesini söktüğünüzde içerisinde yukarda resimde olan parçayıı görürsünüz.Termostatı değiştirirken bu parçanın karşılığı olan motor bloğuna doğruolan yerdeki parça ile beraber komple değiştirilmesi daha sağlıklı oluyor.
Sayın Tonguç umarım izah edebilmişimdir.Aslında fotoğraf makinam bende değil bulunduğu yerin resminide çekerdim.
-
Benim motorun üzeri metal.Yani plastik yok. Ama bakıcam en kısa zamanda araba şu an eşimde bende yarın nöbetçiyim. öbür güne kalıyor iş ondan sonra termostat gelmiş olacak zaten. Termostat bu motor kapağının altında mı oluyor aklım iyice karıştı. kapağı söküp radyatörün altından gelen boruyu motor bağlantı yerinden sökersem termostatla karşılaşacağım doğrumu anlamışım :tamamdir
-
Benim motorun üzeri metal.Yani plastik yok. Ama bakıcam en kısa zamanda araba şu an eşimde bende yarın nöbetçiyim. öbür güne kalıyor iş ondan sonra termostat gelmiş olacak zaten. Termostat bu motor kapağının altında mı oluyor aklım iyice karıştı. kapağı söküp radyatörün altından gelen boruyu motor bağlantı yerinden sökersem termostatla karşılaşacağım doğrumu anlamışım :tamamdir
Doğru anlamışsınız.Tabi benim tarifim Polo clasicin termostatının sayın Sortie34'ün tarifine göre benim Hb polo ile aynı yerde olduğu varsayımına dayanıyor.
Bu konuda diğer arkadaşlar da benim anlattığımın doğruluğunu teyit ederse büyük bir ihtimalle sorunu çözersin.Onlarında görüşlerini bekliyorum.
-
(http://img529.imageshack.us/img529/3683/termdp9.jpg)
Clasic'lerin motorlarıda bu şekilde ve termostatta aynı yerde buna göre sorun çözüldü ona göre sende başka ustayla görüşsen daha iyi olur ve diğer ustalarada sorarken buna göre sorarsın.
-
arkadaşlar benim aracın hararet göstergesi bir iki km de 90 da sabit kalıyor. ama bir iki defa başıma geldi. hızlı giderken 70'e filan düşüyor. 140 150 ile giderken bu göstergenin 70'e düşmesi sizce normal mi? bir de motor suyu biraz eksiltiyor. tüm bağlantıları kontrol ettim ama sızıntı yok. bir sıkıntı olur mu ne dersiniz ???
-
yaptığın hıza ve vitese göre 70 civarına düşmesinde problem yok malum araç hızlandıkca daha fazla rüzgar alır buda etkili soğuma sebebidir...örneğin arabanızı olduğu yerde çalıştırın çabuk fan açar fakat yola çıkıp 5.viteste 130-140 giderseniz uzun süre fan açmaz iice ısınana kadar..
-
(http://img529.imageshack.us/img529/3683/termdp9.jpg)
Clasic'lerin motorlarıda bu şekilde ve termostatta aynı yerde buna göre sorun çözüldü ona göre sende başka ustayla görüşsen daha iyi olur ve diğer ustalarada sorarken buna göre sorarsın.
Gayet güzel resimlemişsiniz,benim araçta da aynı yerde resimde görüldüğü üzere arka taraftaki alttaki hortumun içinde bağlantı yerinde hortumun kelepçesini gevşetip çıkardığınızda görürsünüz zaten.Öyle şarz dinamosu,klimayı falan sökmeye gerek yok fazla para almak için ustanın uydurduğu bir yalan bence.
-
yaptığın hıza ve vitese göre 70 civarına düşmesinde problem yok malum araç hızlandıkca daha fazla rüzgar alır buda etkili soğuma sebebidir...örneğin arabanızı olduğu yerde çalıştırın çabuk fan açar fakat yola çıkıp 5.viteste 130-140 giderseniz uzun süre fan açmaz iice ısınana kadar..
teşekkür ederim. su eksiltmesi olayına usta da baktı bulamadı. ayda bir kez musluk suyu ile tamamlıyorum. yakında antifiriz koyar karışımı düzeltirim diye düşünüyorum.
-
su kaçağı motora yakın bir yerden olabilir. su akacak zaman bulamadan buharlaşıyordur. su izi aramanı tavsiye ederim
-
su kaçağı motora yakın bir yerden olabilir. su akacak zaman bulamadan buharlaşıyordur. su izi aramanı tavsiye ederim
sağolasın, detaylı bir şekilde tekrar bakacağım.
-
Arkadaşlar benim motor sizinkilerden farklı.Yöntemde doğru, radyatörün alt hortumunu takip et devirdayma ulaş .Arabamı başka bir ustaya götürdüm oda aynı şeyleri söyledi.Sonuç itibariyle bugün sabah onbirden akşam saat beşe kadar sanayide aks başlarını ve termostatı değiştirmek için uğraştık. Usta önce şarj dinamosunu söktü sonra klimanın motorunu söktü ama borularını sökmeden, yani gazını boşaltmadan zor da olsa termostatı seğiştirdi. nasıl resim yükleyeceğimi çözebilirsem fotolarıda koyucam. Yani anlıyacağınız 35 lira termostat 35 lira da işçilik toplam 70 liraya tamamdır.
-
Arkadaşlar benim motor sizinkilerden farklı.Yöntemde doğru, radyatörün alt hortumunu takip et devirdayma ulaş .Arabamı başka bir ustaya götürdüm oda aynı şeyleri söyledi.Sonuç itibariyle bugün sabah onbirden akşam saat beşe kadar sanayide aks başlarını ve termostatı değiştirmek için uğraştık. Usta önce şarj dinamosunu söktü sonra klimanın motorunu söktü ama borularını sökmeden, yani gazını boşaltmadan zor da olsa termostatı seğiştirdi. nasıl resim yükleyeceğimi çözebilirsem fotolarıda koyucam. Yani anlıyacağınız 35 lira termostat 35 lira da işçilik toplam 70 liraya tamamdır.
Yapılan işlere göre işçilik fiyatı normal.Termostat fiyatı da 25-35 arası zaten.
Keyifli sürüşler dilerim.
-
(http://img261.imageshack.us/img261/1005/grnt010if2.jpg) (http://imageshack.us)
benim motorum işte bu
-
Şoke oldum :o ilk kez böylebir clasic motoru görüyorum 1,8 demek ilginç heralde bu tr'de pekfazlayok neyse sorunu hallettiğine sevindim fiyatta uygun :tamamdir
-
1,6 motor 1,8 değil
:tamamdir
-
Pardon rakam pek net olmadığından 1.8 gibi okudum
-
Polo Classic, 1.6 100'lük motor işte. :)
-
1.6 98 model gördümde bunu İlk kez gördüm iyide oldu gördüğüm
-
Arkadaşlar aracımın hararet göstergesinde bir sorun var sanırım.Normal şartlarda motoru çalıştırdıktan 10-15 dk. sonra hararetin 90 a gelmesi ve orada sabit kalması lazım.1 ay kadar öncesine kadar benimde öyleydi. Fakat son zamanlarda araç hareket halindeyken gösterge 65 taş çatlasın 70 dereceyi geçmiyor.Ama alıp 15 dk. kadar rolantide bıraktığımda hararet 90 ı buluyor. Tekrar hareket ettiğimde yine 70 in altına düşüyor.Motor soğuk çalıştığı içinde haliyle arabam fazla benzin yakıyor.Termostatta sorun olsa hiç 90 a gelmez.Sorun nerden olabilir sizce bilgisi olan var mı?
-
evet hararetin normal seviyenin üstüne çıkması engellemektir.
çalışma prensibi ise motor sıcaklığını belli bir seviyede tutmaktır ne az nede yüksek hararet.
açma seviyesine geldiği zaman yani suyun sıcaklığı yükseldiği zaman. motordaki suyu radyotöre gönderirir.
burdada fan müşüru devreye girer ayrı olarak fanı devreye sokar.
sizin sorununuz termostat ile ilgili gibi. motor normal bir hararet derecesine gelmeden termostatı açıyor ve motor daki suyu tam ısınmadan direk olarak radyotöre gönderiyor ve motor ısınmıyor. bu şekilde de radyotöre gönderilen sıcak su hareket esnasında ruzgarın etkisiyle soğuyarak motora geri dönüyor ve ısınma gerçekleşmiyor.
trafik dede önden ruzgar almadığı için hareret normal derecesine geri dönüyor.
-
sorun bu ise termostatı değiştirmem mi gerek?
-
Saydam arkadaşımızın yazdığından yola çıkarak, sorun termostat gibi gözüküyor. Hem termostat, hemde fan müşürünü değiştirmekte fayda var.
-
bugün termostatı değiştirdim fakat sorun devam ediyor usta da çözemedi fan müşiriyle alakalı olduğu nu sanmıyorum çok mantıksız kafayı yiycem sizin araçlar yaz kış 90 da değil mi? Ustanın söyledeiğine göre kışın bu şekilde olması normal olabilirmiş ama bana pek mantıklı gelmedi siz ne dersiniz?
-
bugün termostatı değiştirdim fakat sorun devam ediyor usta da çözemedi fan müşiriyle alakalı olduğu nu sanmıyorum çok mantıksız kafayı yiycem sizin araçlar yaz kış 90 da değil mi? Ustanın söyledeiğine göre kışın bu şekilde olması normal olabilirmiş ama bana pek mantıklı gelmedi siz ne dersiniz?
aynı şey benim başımda da var... başka başlıklar altında da yazmıştır... 90 a geliyor gösterge sonra bir anda iniyor en sona. canımı sıkıyor açıkçası anlamıyorum neden böyle oluyor. hadi hızlı giderken soğudu diye düşünüyorum ama o kadar da hazılı gitmiyorumki sona inecek kadar. ilginç olan sorunun hepmizin başına geliyor olması. Outro(Tuna) geçen gün bana "bizim pololara kış gelince bir şeyler oluyor" demişti çok doğru dediği.
buna bir çözüm bulmak lazım
-
Haklısın işin kötü tarafı yakıt tüketimi de artıyor motor soğuk olunca.Ama tüm pololarda aynı değil bu olay.Bir yerlerde bir sorun var ama nerde....
-
Peki sorun triger kayış gergisinin gevşemiş olmasından kaynaklanabilir mi?
-
Peki sorun triger kayış gergisinin gevşemiş olmasından kaynaklanabilir mi?
hiç bilmiyorumki.. bağlantılı olabilir mi acaba?
-
Olabilir aslında sonuçta devirdaim pompasını çeviren kayış.
-
Olabilir aslında sonuçta devirdaim pompasını çeviren kayış.
bi soriim bakim babama.. anlar o :)
-
Kardeş babanın ellerinden öperim n'olursun bana da bi haber veriver kafayı yiycem yoksa :)
-
Kardeş babanın ellerinden öperim n'olursun bana da bi haber veriver kafayı yiycem yoksa :)
haber veririm tabi abi ayıp ediyosun. işteyim şimdi çıkayım direk kendisine ileticem bunları.. gerçi belki evde yazdıklarımı takip ediyodur. öğrenmiş siteyi iyice:)
-
Bu şekilde sorunu olan başka arkadaş yok mu?Ya da çözüm üretebilen?
-
Ben arabayı çalıştırdıktan sonra 5dakika bekletiyorum bu zamanda devir 10bine düşüyor ondan sonra hareket ettiriyorum arabayı yani biraz ısıtıyorum.Ama benimde hararet 70i geçmiyor çok sıkışık trafikte 90ı gördüğü oluyor ama çok nadir bana normal gelmeye başladı takmıyorup çokfazla ;)
-
bu soguk havalara ragmen 15-20 dk arabayla yol alinca hararetin 60-70 e cikmasi lazim degil mi?benimki 20 derece falan.uzun yola aylardir cikmadim o yuzden arabanin son durumunu soyleyemeyecegim fakat hararet sorunum var diyen arkadaslarin ne demek istedigini tam anlamadim.yani hararet gostergesi 90 a cok gec mi cikiyor(dk olarak yazin) ya da 90 a ciktiktan sonra hemen dusuyor mu?herkes bir sorunum var diyor ama acikca anlatilmiyor gibi!ben 80-90 dk yol aldim uzun yolda gecen ay, hararet 70-80 dereceydi hep.servise gitmistim, hararet gostergesi araba 15 dk kadar dinlendikten sonra 67 dereceyi gosteriyordu mesela.adam normal demisti
-
Araba hararet göstergesinin yaz-kış havanın sıcaklığına göre genelde 5-10 Km yol gittikten sonra 90 derceceye gelip durması gerekir normali budur.
Hararet 90'ı geçerde yükselmeye devam ederse kapak contası ve motoru yakmaya kadar gider.
Hararet 90 dan aşağıdaki derecelerde 70-60-50-40 gibi motor normal çalışma sıcaklığı olan dereceden aşağılarda olacağından sürtünme ve aşınma katsayısı artar ve dolayısıyla daha fazla yakıt harcar,ayrıca uzun vadede bazı parçalara zararı olur
-
90 a gelene kadar zengin karışımla çalıştıracağı için çok yakması lazm :S
-
Normali: Hava sıcaklığı ne olursa olsun hararet 15 bilemedin 20 dk.sonra 90 dereceye yükselir ve yolun ister uzun ister kısa istersende rölanti olsun hep 90 da kalır.Bu değer ise bir otomobil için optimum değerdir.Bizim bu başlık altında AÇIKÇA ANLATMAYA ÇALIŞTIĞIMIZ ısı değerinin normalin altında seyretmesi.Konuyu baştan okursanız ne demek istediğimi anlayacaksınız.
-
bunun bir sorun oldugunu kabul ettirmek lazım oncelikle. 50 nin veya 70 in normal olmadığı bilinmeli. ondan sonra çözüm aranmalı.
-
http://www.vwtr.net/forum/polo-ve-lupo/ynt-poloda-termastat-sorununa-son-t2422.0.html
-
fan motorunun bu alçak derecelerde devreye girdiğini hisseden varmı hiç?
ben bir kaç kez termostatı değiştirdim ama orjinalini bulamadığım için sürekli sorun yaşadım en sonunda çareyi radyotörün önüne paspas koymakla çare buldum, nedeni ise bu dandik termostatların sürekli bozulması idi. ama sizlerin böyle bir sıkınıntısı yok parça konusunda.
paspası koyduktan sonra araba biraz ısınmaya başladı fakat bu şoğuk havalarda iyice çekilmez hale geldi ve fan motorunun 70 derecede devreye girmesi dikkatimi çekti.
ve geçen cumartesi akşam sanayiye gittim ve 85-90 lık fan müşürü aldım ve taktım inanmazsınız ama üzerinden çıkan 82-65 lik idi bü müşürüde sağolsun dayım takmıştı benimde hiç aklıma gelmemişti benim fan motorunun 70 derecede devreye girmesi bu işide çözmüş oldu. karlı bir akşamda sıcaktan yüzümün yanarak eve dönme sevinci ile son buldu. arabanın harareti artık sürekli 80 derecede.
sizde paspas vs gazete kağıdı koyun diycem ama yazık olur sonuçta rahat bir şekilde parça bulabilyorsunuz.
termostı değiştirmişsiniz olmamış peki termostatı değiştiren usta yeni almış olduğunuz ve aracın üzerinden çıkan termostat ile deneme yapmadımı? fan müşürünün derecesini kontrol etmedimi, en azından bir su dolu teneke kutunun içinde ocak veya bir sobanın üzerinde suyu ısıtıp hangisinin önce açıp açmadığını yeni almış olduğun termostat ile denemesi lazımdı.
uzun lafın kısası eğer çok şikayetciysen radyötörün 4/3 kısmını kaplayacak şekilde gazete kağıdı koy ve fanın kaç derecede devreye girdiğini kontrol et.
-
fanda sorun yok denedim 87-88 de devreye giriyor.
-
arkadaşlar aynı sorun bendede vardı bugun termostatı değiştirdik artık sorun yok gibi gozukuyor benımkıde hep 70in altında calısıyordu
-
cok ilginç bi sorun bu yaa
bnde ole bi sorun yok fakat nette gezindim bakalım n olabilir die
ama maalesef bulamadım, kimisine termostati deiştirmk yaramış
kimisine ise hayır...
yetkili servise goturen var mı aracı?
-
Benimde hararet ibrem max 70 oluyor. açık yerde yol yaptığım zaman en dipte... Termostatı değiştiricem bide öyle denicem bakalım.. NEdir Termostat fiatları değiştiren yazabilirmi??
-
Rölantiye alıp 10-15 dk. bekleyince hararet 90 a çıkıyor mu ? 2 gün önce değiştirdim BEHR marka(orjinali bu), termostat 25, kapağı 10 TL olmak üzere toplam 35 TL. Değiştirince buraya sonucu yazarsan sevinirim.Çünkü ben değiştirdiğim halde sorun devam ediyor.
-
Rolantide hiç 10-15 dakka beklemedm :S en fazla 2 dakka beklerm .. Bi değiştireym sonucu yazıcam
-
OK:)
-
Benimde hararet ibrem max 70 oluyor. açık yerde yol yaptığım zaman en dipte... Termostatı değiştiricem bide öyle denicem bakalım.. NEdir Termostat fiatları değiştiren yazabilirmi??
benimde aynıydı termestat değiştirdim düzeldi
-
en sonunda dayanamıycam servisine götürücem arabayı :(
-
herkeze iyi geceler...karapolonun derdi bitmez :) kardeşim benim :D sorun içinden çıkılmaz bir hal almış.araba makinalarından pek anlamasamda prensip olarak hararet müşirleri motor soğutma suyusunun ısısını soğutucu çıkışından alırlar.iki suyun soğuk olması yağinda soğuk olması anlamına gelirki motor kalın yağı pek sevmez :) gelelim naçizane görüşlerime...termostat arızalı olsaydı rölantide normal olan sıcaklık değerini sabitleyemezdi.müşir arızalı olsa ısıyı sabit gösterir yada hiç göstermez.su tulumbası motorun devri ile hızını arttırı yada azaltır buda doğal olarak soğutma mecrelarında dolaşan suyun miktarını belirler.rölanti devirde (1000) suyun motorda dolaşım hızı 3000 devirdeki dolaşım hızının 3 te 1 i kadardır.eğerki kayıştan hareket alan tulumba motorla aynı değerlerde hızlanmaz ise (yani kayış sıyırır ise) su 3000 devirde olması gerekenden daha fazla radyatörde kalır ve daha fazla soğur.(unutmayın rölantide suyu fan soğutur) şöyleki örneğin termostata 95 C olarak gelen su (ki motor çalıştığına göre ) radyatörde kalması gerekenden 3 kat daha uzun süre kalacağından 3 kat fazla soğutulur.sizde harareti 65/75 arası görürsünüz.bunun zararı kısa sürede görülmesede yağ ve su arasında ısı farkının yüksek olması büyük sorunlara yol açar.bence (ki budur diyebilirim) senin sıkıntın 1.SU TULUMBASININ YÜKSEK DEVİRLERDE SIYIRMASI yada TULUMBANIN ÖMRÜNÜ TAMAMLAMASI...başka bir sıkıntı olma ihtimali bence yok. :tamamdir
-
Hakan'ım gel senle bi motorcu dükkanı açalım biz paraya para demeyiz bak
-
;)
-
herkeze iyi geceler...karapolonun derdi bitmez :) kardeşim benim :D sorun içinden çıkılmaz bir hal almış.araba makinalarından pek anlamasamda prensip olarak hararet müşirleri motor soğutma suyusunun ısısını soğutucu çıkışından alırlar.iki suyun soğuk olması yağinda soğuk olması anlamına gelirki motor kalın yağı pek sevmez :) gelelim naçizane görüşlerime...termostat arızalı olsaydı rölantide normal olan sıcaklık değerini sabitleyemezdi.müşir arızalı olsa ısıyı sabit gösterir yada hiç göstermez.su tulumbası motorun devri ile hızını arttırı yada azaltır buda doğal olarak soğutma mecrelarında dolaşan suyun miktarını belirler.rölanti devirde (1000) suyun motorda dolaşım hızı 3000 devirdeki dolaşım hızının 3 te 1 i kadardır.eğerki kayıştan hareket alan tulumba motorla aynı değerlerde hızlanmaz ise (yani kayış sıyırır ise) su 3000 devirde olması gerekenden daha fazla radyatörde kalır ve daha fazla soğur.(unutmayın rölantide suyu fan soğutur) şöyleki örneğin termostata 95 C olarak gelen su (ki motor çalıştığına göre ) radyatörde kalması gerekenden 3 kat daha uzun süre kalacağından 3 kat fazla soğutulur.sizde harareti 65/75 arası görürsünüz.bunun zararı kısa sürede görülmesede yağ ve su arasında ısı farkının yüksek olması büyük sorunlara yol açar.bence (ki budur diyebilirim) senin sıkıntın 1.SU TULUMBASININ YÜKSEK DEVİRLERDE SIYIRMASI yada TULUMBANIN ÖMRÜNÜ TAMAMLAMASI...başka bir sıkıntı olma ihtimali bence yok. :tamamdir
Hakan Bey rölantide çalışan motor, radyatörden bi hava geçişi olmadığı sürece (fan çalışması yada hareket halinde olmaktan kaynaklı rüzgar) ısınmaya devam eder. Termostat bozuk değilse sadece motor içinde kalan su dolaşım halinde olduğu için daha çabuk ısınacaktır ama termostat bozuk olsa da radyatördeki suyu da ısıtarak dolaşım devam edecektir. Yani termostat arızalı da olsa, motor soğutulmadığı sürece (fan yada hareket halinde olmaktan kaynaklı hava akışı) motor ısısı 90 dereceye kadar çıkar.
Motor sıcaklığı 90 dereceye gelmeden önce radyatöre giren ve çıkan hortumları elle kontrol edin. Eğer ısınmışlarsa (az bile olsa) sorununuz termostattır.
Su tulumbası (otomobillerdeki deyimiyle devirdaim pompası) bizim araçlarda triger kayışından güç alır. Bu kayışın sıyırması ise hararetin düşük kalmasından çok daha büyük sorunlar çıkartır, farkedilmemesi mümkün değildir. Devirdaim sorunlu olduğunda yaşayacağınız en olası sorun antifiriz eksiltmesidir. Yeterli dolaşım yapamasa bile yaşayabileceğiniz problem hararetin düşük olması değil 90 derecenin bile üzerine çıkmasıdır.
Her ne kadar "karapolo" termostatı orjinaliyle değiştirmiş olsa da bu hassas bi parçadır, bozuk çıkması, takarken bozulması yada yuvasına tam oturtulamaması mümkündür ve karapolo'nun sorunu kesinlikle termostatdır :) Yeni termostat takıldıktan sonra bi parça radyatör hortumu termostat kapağına takılarak ve diğer ucundan üflenerek termostatın kapatıp kapatmadığını kontrol ettirmek en iyi yöntemdir.
Bir önceki değişimde termostattan 25 TL almışlar yanılmıyorsam, normalde 15 TL dir fiyatı. Geçmiş olsun...
-
Cumartesi hava güzel olursa bende yeni bitane termostat alıp değiştiricem bakalım ne olacak.
-
değiştirdikten sonra sonucu buraya yazarsan sevinirim belki benim yeni taktırdığım termostata arızalı olabilir.O zaman tekrar değiştiricem artık
-
Bugun makinaya bağlattım arabayı. Hararet müşürünün ağrızalı olduğunu söyledi usta. 40 TL karşılığında değiştirdik. Sorun ortadan kalmış gibi gözüküyor. Bir kaç gün daha gözleyelim bakalım.
Akşam eve gittiğimde değiştirilen parçanın fotoğrafını çekip koyacağım buraya.
-
Bugun makinaya bağlattım arabayı. Hararet müşürünün ağrızalı olduğunu söyledi usta. 40 TL karşılığında değiştirdik. Sorun ortadan kalmış gibi gözüküyor. Bir kaç gün daha gözleyelim bakalım.
Akşam eve gittiğimde değiştirilen parçanın fotoğrafını çekip koyacağım buraya.
Serhat Bey sizin sorununuz arkadaşlarınkisinden farklı. Hararet göstergeniz bu kadar ani hareket ediyor ve dibe kadar düşüyosa sorun tabi ki hararet müşiridir. Geçmiş olsun.
-
Yarın ben de götürüp baktırıcam tekrar.Sonucu akşam yazarım buraya.
-
97 model poloma bıre bır termostat takıldı 25 lıralık olanlardan ama tutmadı yanı sorun duzelmedı fakat celık termostat takıldı ve hararet 90 da sabıt kalıyor hıc oynamıyor!super de ısıtıyor artık.termostatın aynısını almasanızda olurmus
-
sorun termostattan çıktı.Geçen hafta orjinal termostatla değiştirmeme rağmen düzelmemişti.Başka bir usta bugün çelik termostat taktı araba zımba gibi 90 da duruyor.Orjinalde olsa plastik termostatların çok verimli olmadığını, o yüzden böyle durumlarda hep bu şekil (çelik) termostat taktığını söyledi.Sorunu olanlar birde bu şekilde denesin büyük ihtimal sizinde sorununuz aynı şekilde...
-
benimkisi termostattandı
-
Bu gün BEHR marka termostat aldım(19TL) ana henüz takmadım yarın takıcam bakalım ne olacak yanlız bi sorunvar antifriz almayı unuttum yarın açık biyer bulursam alıcam, el atmışken müşürleride temizleyicem.
(http://img57.imageshack.us/img57/817/termostatzt0.jpg)
By sortie34 (http://profile.imageshack.us/user/sortie34), shot with FinePix A600 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=FinePix+A600&make=FUJIFILM) at 2009-01-10
-
Abdullah kardeş benim de geçen hafta taktırdığım termostat aynısıydı, behr marka.Fakat değişen bişey olmadı.Dün VW özel servisine gittim.Oradaki ustanın dediğine göre orjinal de olsa bu tip plastik termostatlar çok randımanlı olmuyormuş.O yüzden çelik termostat taktı ve şu an hararet 90 da sabitleniyor,sorun çözüldü yani.Hani olurda taktığında değişen bişey olmazsa bir de bu dediğimi dene.
-
bana 25 e sattilar 15 te kapak 40 yani
-
benimkinde de plastik termostat uymadi.celik olani takildi arattirdim polo classic icin yaziyordu nette!
http://www.parcatreni.com/index.php?p=show&pid=8451&k_id=0&kn=
-
benim taktırdığımda aynısı
-
Sadece su doldurup çalıştırdım hareket ettirmeden olduğu yerde 15 dakika çalıştırdım ara ara gaz verdim hararet tam 90a geldi fan çalıştı ve sıcaklık hemen 70'e indi.
-
termostat bostancı üçelde 15 tl kapak 5 tl antifiriz 15 tl napmışlar öyle ya tutturduklarına satmışlar valla
-
arkadaşlar karapolonun su pompası dağıtmış :bekleriz: termostat aspirin tedavisi olmuş :saygılar kendisi yazmaya çekindi galiba :t
-
Yok kardeş neden çekineyim ancak yazıyorum dün akşam aldım arabayı ustadan.Evet su pompası ömrünü tamamlamış doğru ama termostat aspirin tedavisi diye bişey yok.Biliyorsun eski termostatı yeni çelik termostatla değiştirdiğimizde hararet sorunu düzelmişti.Devir daim pompası ekstradan çıkan bişey.Su eksiltiyordu araba o da devirdaim pompasındanmış.İkisi farklı şeyler karıştırma.Tamam motorcusun saygım var ama biz de o kadar saf değiliz canıııım :p
-
arkadaşlar bendede aynı sorun vardı bugün gittim vw servisine actı baktı termostat saglam dedi bütün vw lerde var bu bi srun değil
bende durum farklı sehır ıcınde 3-4km gıdınce tabı dur kalk vs yapınca 70lere gelıyo bıraz daha gıdersem 7-8 km 90a gelıyo uzun yolda ise şu an için konusuyorum kıs vakti uzun yolda 70e bile gelmiyo hararet vw servisi öyle normal uzun yolda soguk havaya maruz kalıyo o yüzden normal
-
Dostum merhaba. Uzun zamandır işlerimden dolayı sayfaya bakamıyorum.Arkadaşların da yazdığı gibi termostattan olması büyük ihtimal.2 sene evvel benim başıma gelen olayda hareket halindeyken hararet göstergesi 70'i geçmiyordu.Park ettiğimde ise 90'a çıkıp fan devreye giriyordu.Üstelik Yazın Aydın sıcağında oluyordu bu olay.İşin komik yanı özel servise gittiğimde bana adından usta diye söz ettiren bir vatandaş üst kapak contasının yandığını ve maliyetinin büyük olacağını söyledi.Arabamdan iyi anlarım.Ustanın bu sözlerine tamah etmedim ve bildiğim iyi bir ustaya gösterdim ve de dediğim gibi termostatı değiştirdik ve de tamir oldu.Bilgisiz kişilere gitme arkadaşım.Slm :saygılar
-
merhaba arkadaşlar...Aracımı ilk aldığımda hararet 0-90 arası geziniyordu,tamircim hararet müşürünü ve fan müşürünü değiştirdi.Fakat sorun çözülmedi.Sadece 4 ve 5. viteslerde sabit hızda giderken bu durumla karşılaşıyorum..sizce nedendir bu arkadaşlar yada çözümü varmı..Son olarak motrun bu şekilde ısınıp soğuması devamlı olarak aracıma ne gibi zararlar verir..Şimdiden çok teşekkür ederim..
-
Geziniyordu deren?
Motor ısındıktan sonra hararet 90 da sabitlenir, ekstra soğuk olmadıktan sonra değişmez sıcaklık, hararet müşürü problemlidir muhtemelen yeniden değiştirin.
-
cevabın için teşekkürler;Geziniyordu derken 0-90 arası inip çıkıyor ibre 4 ve 5 viteste sabit hızlarda,motora bir zararı olurmu bunun?
-
Böyle birşey motor ısındıktan sora tabikide mümkün olamaz, müşürlerde bir problem var dediğim gibi :tamamdir
-
termostatınız arızalı gibi gözüküyor düşük hızlarda aracın harareti 90'a çıkıp yüksek hızlarda düşüyor ise termostatınız görevini yapmıyordur.
-
termostatınız arızalı gibi gözüküyor düşük hızlarda aracın harareti 90'a çıkıp yüksek hızlarda düşüyor ise termostatınız görevini yapmıyordur.
kesinlikle termostat
-
Geçen hafta aracımın aniden hararet yapmasından dolayı arabamı buradaki bosch car servise götürdüm ve aracın su pompasını değiştirdiler. Ne olduysa bundan sonra oldu. Sürekli 90 derecede çakılı duran hararet bu seferde 90 ile 65 arasında sürekli gidip gelmeye basladı ( Hic durmadan 3 km yol yapınca 90 dereceden 65 e kadar düşüyor). DAha sonra 3 farklı termostat değiştirdik ve sorun devam etti. Forumda araştırdım ve eski termostatın yayını yeni termostata takıldığında sorunun ortadan kalktığını öğrendim.Eski yayı bugun taktık ama sorun halen devam ediyor.Üstelik tak çıkar yapmaktan vida yuvaları yalama oldu. Bir haftadır aynı sorunla uğraşıyoruz ve şu ana kadar yaptığım masraf 400 TL yi aştı. :-[ Kıbrıs 'ta olmam sebebi ile iyi usta bulamıyorm. farklı bir fiikri olan benimle paylaşırsa cok sevinirim.
-
Erol Demir'den aldım telefonuzu diye söylersin.0 542 435 21 46 veya 0 536 607 89 78 Kendisi benim kayınbiraderimdir ve 20 yılın üstünde tecrübesi vardır. Ona bir sor telefonla. Yeri İstanbul Yedikule'de ama belki telefonla sorunu anlayabilirse yönlendirebilir. 0 5423
-
Cok tesekkur ederim. Bugun gec oldu ama yarın arıycam. Gelişmeleride buradan paylaşırım.
-
senın poloya aklım ermıyor artık erhan :)
ne kadar yol varsa denedık...
-
benimde
senın poloya aklım ermıyor artık erhan :)
ne kadar yol varsa denedık...
vallahi benimde aklım almıyor bir haftadır bütün sanayi esnafıyla kanka oldum. :)
-
Atlayın Poloya gelin Mehmet. Yaparız burda. :D
-
Atlayın Poloya gelin Mehmet. Yaparız burda. :D
hehe biz gelemesekte arabayı kutu yapar kargoyla göndeririz .. :)
-
osman gel beraber gıdıp alalım :)
-
sonra sanayıde sıkıldım deme ama mazdadakı gıbı
randevularına falan gec kalma :D
-
Aahahahhaa, kalbimi kırdın şekerim, sıkıldık mı dedik. Sen varsan randevum yok Mehmet'im. :tavkiss:
Atlayın Poloya gelin, fan müşürünün derecesi falan yanlıştır. Alırız burdan 10 15YTL ye. :D
-
araba konyaya gelsın dırek gelecem verecem sana anahtarı sen sanayıde yaptırırken
bızde mk3'le gazlarız :D
-
bişey daha sorcaktım unuttum :( termostat gecici olarak yapıldıgı icin motor suyunu normal saf su ekledi antifiriz eklemeden. Bende 1 haftadır arabaya bu sekilde biniyorm. antifiriz olmadan kullanmamda bi sorun olurmu?
-
KARDEŞİM SORUNU ÇÖZÜMDÜM HARARET YÜKSELMEMESİ TAMAMEN TERMOSTATDAN BENİMDE SİZİN GİBİ SORUNUM WARDI GÖTÜRDÜM USTAYA ÖNCE TERMOSTADI DEGİŞTİRDİK OLMADI SONRA KAPAĞI var TERMOSTADIN ONUDA DEGİŞTİRDİM CANAVAR GİBİ HARARET HEP 90 DA TIK DİYE :D ÇÖZÜMÜ Bİ KEZ DAHA YAZIYORUM...
TERMOSTAT + KAPAGI =45 TL DEGİŞECEK TERTEMİZ..
-
yazıları küçük harfle yazsan ne olurdu ? :bekleriz:
-
Merhaba arkadaşlar
2 ay önce termostat ın olduğu yerdeki hortumu söktüm, 1-2 litre su boşalttım hortumu tekrar taktım. Su kabından 2 litre antifiriz ekledim o günden beri termostat hiç kapanmıyor. Anlıycanız motor suyunu tamamen boşaltmadan yaptım , motor sıcaklığı rolantideyken ancak 70 e kadar yükseliyor. Uzun yolda ise 80 km yol yaptım motor sıcaklığı 20 dereceyi geçmedi . Yaptığım hata nedir ? Suyunu tamamen boşaltmalımıyım ? Hava yapma olasılığı var mı ? Antifiriz koymadan önce 90 derecede çakılı kalıyordu ibre yardımcı olursanız sevinirim.