vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf V => Konuyu başlatan: urdan1907 - 22 Ağustos 2007, 09:48:52
-
Tiptronik aracı olan arkadaşlar..Yakıt tasarrufu için D de mi kullanmak daha iyi yoksa Tiptronik kullanmak mı?Kafama takıldı?D daha tasarruflu gibi görünüyor ama yine de bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın..Teşekkürler...
-
gazlamadığın sürece çok ciddi bir fark olacağını sanmıyorum. sadece otom. şanzımanların gazdan ayağını çektiğinde boşa atar gibi davranışlarını sevmediğimden tiptronikte kullanmayı tercih ederim. dediğim gibi yardırmadıkça yakıtta anormal bi fark olmaz
-
çok saol.....Boşa atar gibi yapması gerçekten de sinir bir durum haklısın...
-
gazdan ayağı hafif çekince otomatik kullanımda bir üst vitese atar... normalde vites değişimini gaz pedalı ile ayarlıyasbilirsin bu da çok zewkli bi kullanım... gerçi tercih meselesi triptonik olayı ya da tam otomatik kullanım...
( sonuçta yakıt tasarrufunu otomatik araç kullanırken bu şekilde ayarlayabilirsin... ilk defa otomatik araç mı kullanıyorsun urdan1907.....?..)
-
Hayır bir önceki Fiesta da ASM idi...Hem otomatik hem tiptronik idi...Ama golf şanzıman gibi rahat değil..
-
Kullandığınız Triptronic şanzımanlarda, yokuş yukarı durduğunuzda, kalkarken geriye kaydırma sorunu oluyormuydu?
-
olmaz bilader...
Kullandığınız Triptronic şanzımanlarda, yokuş yukarı durduğunuzda, kalkarken geriye kaydırma sorunu oluyormuydu?
-
golflerde yok ama ASM easytronic speedgear şanzumanlar da geri kaydırma var..
-
Arkadaslar, ben de yeni aldigim arabama ancak simdi ayrintili bakabiliyorum. cok mesguldum. Arabam Mk5 1.6 FSI tiptronik.
Oncelikle, 2-3 gun hic ozen gosteremeyecek durumdaydim sehir ici kullanimda D vites ile 12.0 lt/100km yakti. Ardindan, istanbul-izmir ve izmir-istanbul donuste genelde 150 km/h hizla giderek (dur-kalklarla bilgisayar ortalamasi ~90 km/h idi) ayni yakti: 9.3 lt/100km. Dondukten sonra bu araclari kurumsal olarak kullanan bir firmada calisan arkadasima sordum. ve 2 gundur onun dedigini yapiyorum. e-5 ve tem'de yakadan yakaya gecerken yumusak kullanimda bu kez tiptronik vitesle kullandim. yaptigim sey vites devir yukseltebilecek devire geldigi an (yaklasik 1,800 devirde izin veriyor buna) bir ust devire atarak olabidigince yuksek viteste kullanmakti. 6'da ise 3,000 deviri gecebilirsiniz bildigim kadariyla FSI ozelligi o zaman devreye giriyor ki zaten sadece bu bile tuketimi azaltiyor. Sonuc ne mi? normal trafikte 7.5 lt/100 km. gidiste ve donuste. bu aksam ise feci tikali trafikte tem'de 1.5 saat boyunca ayni yolda 10 lt/100km tuketim yapti. ama normalde bu 7.5 olacakti yine sanirim.
yani onerim az tuketim icin tiptronik kullanip olabildigince cabuk vites yukseltip mumkun oldugunca 6. viteste kalip FSI'in avantajini kullanin (FSI olanlar icin bu kisim)
Tiptronik aracı olan arkadaşlar..Yakıt tasarrufu için D de mi kullanmak daha iyi yoksa Tiptronik kullanmak mı?Kafama takıldı?D daha tasarruflu gibi görünüyor ama yine de bilgisi olan varsa lütfen paylaşsın..Teşekkürler...
-
Mitsubishi Colt'ların triptronic şanzımanlılarında (all shift) geriye kaydırma sorunu var ve birçok müşterimizde bundan şikayetçi. Servisteki arkadaşlarımız araçların bu şekilde olduğunu, yapılabilecek herhangi birşeyin de olmayacağını söylüyorlar :(
-
istanbul ataturk havaalanindayim. demin gayrettepeden buraya D viteste geldim, normal hiz. 6.5 lt/100km yakti.. sasirdim!:)
Arkadaslar, ben de yeni aldigim arabama ancak simdi ayrintili bakabiliyorum. cok mesguldum. Arabam Mk5 1.6 FSI tiptronik.
Oncelikle, 2-3 gun hic ozen gosteremeyecek durumdaydim sehir ici kullanimda D vites ile 12.0 lt/100km yakti. Ardindan, istanbul-izmir ve izmir-istanbul donuste genelde 150 km/h hizla giderek (dur-kalklarla bilgisayar ortalamasi ~90 km/h idi) ayni yakti: 9.3 lt/100km. Dondukten sonra bu araclari kurumsal olarak kullanan bir firmada calisan arkadasima sordum. ve 2 gundur onun dedigini yapiyorum. e-5 ve tem'de yakadan yakaya gecerken yumusak kullanimda bu kez tiptronik vitesle kullandim. yaptigim sey vites devir yukseltebilecek devire geldigi an (yaklasik 1,800 devirde izin veriyor buna) bir ust devire atarak olabidigince yuksek viteste kullanmakti. 6'da ise 3,000 deviri gecebilirsiniz bildigim kadariyla FSI ozelligi o zaman devreye giriyor ki zaten sadece bu bile tuketimi azaltiyor. Sonuc ne mi? normal trafikte 7.5 lt/100 km. gidiste ve donuste. bu aksam ise feci tikali trafikte tem'de 1.5 saat boyunca ayni yolda 10 lt/100km tuketim yapti. ama normalde bu 7.5 olacakti yine sanirim.
yani onerim az tuketim icin tiptronik kullanip olabildigince cabuk vites yukseltip mumkun oldugunca 6. viteste kalip FSI'in avantajini kullanin (FSI olanlar icin bu kisim)
-
Tabiki şanzıman '' D '' konumuda iken az yakar :tamamdir
-
Kullandığınız Triptronic şanzımanlarda, yokuş yukarı durduğunuzda, kalkarken geriye kaydırma sorunu oluyormuydu?
Golf te böyle birşery yok ama Fiesta ASM DE vardı..
-
Teo arkadaşımızın dediği mantıklı geldi...Ama zaten D kullanırken de olabildiğince en düşük devirde ayarlıyor araba ve hemen 6.vitese geçiyor..
-
Teo arkadaşımızın dediği mantıklı geldi...Ama zaten D kullanırken de olabildiğince en düşük devirde ayarlıyor araba ve hemen 6.vitese geçiyor..
Araç '' D '' konumunda en iyi devirde vitesi atar ama kendin attırmak istersen o devri iyi ayarlaman lazım ki, zaten o devirleri geçersin büyük ihtimal :)
-
Iyi de benim bu yeni aracim cok yakiyor takintisina sahip olmamin sebebi onceki hafta D'de sehir icinde ortalama 12lt/100km yakmasiydi arabanin. Yani D zaten en optimumu olsa bu olmazdi ki ayrica D buna gore ayarlanmis olabilir ama kullanirken dikkat ettigimde ihtiyac olmayan noktalarda vites dusurup yukselttigine tanik oldum (haliyle sehir ici trafik) ve her vites degistirme fazla tuketime sebep oluyor. Tiptronike gectigimizde bunu onlemis oluyoruz. o yuzden en bastan D tiptronikten daha az yakar diyemeyiz bence. dun aksam da havaalanindan dondum. ayni yol. ama bu kez daha cok trafik vardi. 6.5lt/100km yerine 8 lt/100km yakti bu sefer de. yine D'de. sanirim giderken trafik durumu o kadar uygundu ki D optimum calisabildi, diye dusunuyorum. yoksa 6.5 gorecegimi hic ummuyordum acikcasi. kitabi degerler 5.7lt/100km diyor sehir disi icin. bunu da gorebilecek miyim cok merak ediyorum. isin asli FSI nerede ne katiyor. birazdan Dogus'a gidip bu konuda ayrintili bilgi alacagim.
Teo arkadaşımızın dediği mantıklı geldi...Ama zaten D kullanırken de olabildiğince en düşük devirde ayarlıyor araba ve hemen 6.vitese geçiyor..
-
Öğrendiğinde bizi de bilgilendirirsen çok seviniriz..5.7 falanda bu araca zor gösteririz..Onu da belirtiğim..Nerelerde ölçüyolarsa artık bu değeri..
-
Haftasonu gittim ama biraz gecikmisim. Servis kapanmisti. Ancak 2. elle ilgileri olmamasina karsin bana her zaman yardimci olan satis departmanina ciktim. satis sefi bayan ile gorustum. ki daha once de bana FSI'i anlatan kisi oydu. Onun FSI ile ilgili soylediklerini ayri bir baslik acarak yazacagim. (ki bunun bir kismi ilan edilen yakit tuketimi degerleriyle dogrudan ilgili olabilir) Ancak ozetle tuketimin kullanima cok bagli oldugunu belirtti. Ne yalan soyleyeyim; "satisci iste" derdim ama kendisiyle daha onceki konusmalarim ve zincirlikuyu-havaalani arasi 6.5lt/100km'yi D viteste hic bir ozel caba sarfermeden gormus olmam, inandirdi beni. Ama tabii ki daha ayrintili teknik bilgi icin beni servisteki ust duzey teknik kisilere yonlendirdi. Asil cevabi onlarla konustuktan sonra alacagim. Olcumlere gelince tabii ki laboratuarlarda ve ideal fine tuning'lerle elde ediliyor o degerler:)
Öğrendiğinde bizi de bilgilendirirsen çok seviniriz..5.7 falanda bu araca zor gösteririz..Onu da belirtiğim..Nerelerde ölçüyolarsa artık bu değeri..
[/quoteÖğrendiğinde bizi de bilgilendirirsen çok seviniriz..5.7 falanda bu araca zor gösteririz..Onu da belirtiğim..Nerelerde ölçüyolarsa artık bu değeri..
-
Arkadaşlar;
Geçen ay İzmire gittim, feribota binmememe rağmen yani körfezide dolaşarak. Full depoyla başladığım yolu ortalama 90 km. hızla bitirdim.. tam 630 km yol yapmışım harcadığım miktar tam yarım depoydu.. Ortalama yakıt sarfıyatım sa 5.2 di. Arabayı ilk alacağım zaman bana çok yakar dediler ama yalanmış.
-
1) vites? otomatik mi manuel mi? otomatikse tiptronik mi kullandiniz yoksa D'de mi?
2) 5.2'yi elle mi hesapladiniz yoksa bu deger yol bilgisayarinin gosterdigi mi? (ayni sey 90 km/h icin de gecerli)
Arkadaşlar;
Geçen ay İzmire gittim, feribota binmememe rağmen yani körfezide dolaşarak. Full depoyla başladığım yolu ortalama 90 km. hızla bitirdim.. tam 630 km yol yapmışım harcadığım miktar tam yarım depoydu.. Ortalama yakıt sarfıyatım sa 5.2 di. Arabayı ilk alacağım zaman bana çok yakar dediler ama yalanmış.
-
1) vites? otomatik mi manuel mi? otomatikse tiptronik mi kullandiniz yoksa D'de mi?
2) 5.2'yi elle mi hesapladiniz yoksa bu deger yol bilgisayarinin gosterdigi mi? (ayni sey 90 km/h icin de gecerli)
+1
Nasıl görğyor bu araba 5.2 yi kafayı yicem ya..6.4 ün altına indiremiyorumİnip itcem aracı valla...
-
Arkadaşlar bu FSI motorlara tüp takılıyormu. Ya şöyle bir baktım 10 litreden 12 litreden 100 km de tüketimden bahsediliyor. ben arap kralı değilimki. ;) İlerde bende FSI almak istiyorum yalnız bu benzin tüketimi bu motorlarda çok diye duydum.Doğrumu. Tüp takılırmı bunlara gerçi tüp şu anki arabama bile taktırmıyorum ama benim şu anki arabam 6,9 ortalama yakıyor benzinli.
FSI motor golf alırsam yakıt tüketimi adına pişman olurmuyum sizce. Kullanan arkadaşlar ne der?
-
bende yeni 2005 comf. almış biri olarak araba D konumda iken 2500 deviri geçmek neredeyse imkansız (6.vites ve sonrası performans için KONUŞMUYORUM) buda arabanın yüksek vites düşük rpm olmasından dolayı tiptronik kullanıma gerek olmadığının bir gerçeği
-
90km/h ile 5.2t manuel için olabilirde otomatikte zor. Oto. şanzıman vites geçişlerindeki kayıptan bide şanzımanın ekstra ağırlığından 0.5lt kadar fazla yakar.
-
Arkadaşlar bu FSI motorlara tüp takılıyormu. Ya şöyle bir baktım 10 litreden 12 litreden 100 km de tüketimden bahsediliyor. ben arap kralı değilimki. ;) İlerde bende FSI almak istiyorum yalnız bu benzin tüketimi bu motorlarda çok diye duydum.Doğrumu. Tüp takılırmı bunlara gerçi tüp şu anki arabama bile taktırmıyorum ama benim şu anki arabam 6,9 ortalama yakıyor benzinli.
FSI motor golf alırsam yakıt tüketimi adına pişman olurmuyum sizce. Kullanan arkadaşlar ne der?
Bi arkadaşımız BRC taktırdı daha yeni ve şimdilik çok memnun.
http://www.vwtr.net/forum/golf-v/aradim-ama-bulamadim-konusunu-fsi-motora-tup-taktirmak-t33420.14.html
-
dsg şanzımanlarda geri kaçırma normaldir auto hold olmadıgı surece ılk zamanlar sıfırken kavramanın gucuyle duruyordur bılgı vermek ıstedım.