vwtr.net

Volkswagen => Jetta, Vento ve Bora => Jetta V => Konuyu başlatan: battal gazi - 03 Ağustos 2011, 05:09:18

Başlık: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 03 Ağustos 2011, 05:09:18
Aracım ilk kalkışta sanki gazda kesinti oluyor gibi,sadece çok düşük devirde ilk kalkışta,geri viteste ilk hareketlerde,yokuş kalkarken ilk harekette araç silkeleniyor gibi,sanki bana pedalda bir temas ve algılama sorunu oluyor gibi,izmirde bir ustaya gösterdim volandan değil dedi,süpercharger ve devirdaim su pompasından olabilir dedi fakat su pompasında herhangi bir su eksiltme yok.
Eğerki direk gaza asılırsam bu sorun oluşmuyor ama sakin kalkışlarda park yerleri vs. düşük devir istenilen yerlerde araç gaz vermede kararsız kalıyor gibi deli oluyor insan,onun harici en ufak bir sorunum yok çok süper bir araç vites geçişleri hissedilmiyor bile,ilk kalkışta yaşanılan bu sorun araç harekete geçtikten sonra devam etmiyor.
Sebebi sizce ne olabilir bu araçtan kullanan veyahut böyle bir sorun yaşayan arkadaşımız var ise yardımcı olursanız sevinirim.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 03 Ağustos 2011, 17:23:17
Zaman zaman bende de oluyor sanki pek umursamamıştım. Bendeki tek turbo 1500d/d de açıyor. Ülkemde yakıt sıkıntılı, 95kullanıyoruz 98yok 97 tsiye tavsiye edilmiyor. Yakıta bağlı avans vurma olabileceğini düşünüyorum. Yada turbo ilk açıldığında bi karışım dengesizliği oluyor yine oktana bağlıyorum onu. Sadec 1500-2000 devir arasında nadiren yaşıyorum
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: mustklc - 03 Ağustos 2011, 23:15:49
gaza fazla basınca geç tepki verebilir elektronik pedal sonuçta. 
onurun dediği gibi kötü yakıt da olabilir. doğuya gidince sağdan soldan aldım mazotu mecbur ondan beri çekişte azalma var bende de. adam gibi temiz bir yakıt yok.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 04 Ağustos 2011, 00:13:29
Ginede sadece yakıttan değil gibi bi ara ustaya göstereceğim pedalın yayından filan olabilirmi,bi yerde bi aksaklık var gibi.
98 Oktan satılmıyor galiba ülkemizde,97 alsak ,95 ten daha iyidir galiba.

Şimdi ankara merkeze gittim araç ile 13 km filan yol aldım motor tam ısınmamışken fazla yapmadığını gözlemledim,aracı stop ettikten 30 dakika sonra tekrar 13-14 km yol geldim lambalarda kalkışlarda yeniden sendeleme yaptı,eğerki direk gaza asılırsam yapmıyor,ama önümdeki araca göre nazik basarak kalkarsam sendeleme yapıyor,ve aracı garajımıza çekerken geri viteste hafif meyilli bir yer gaz pedalına basıyorum araç geri geri hafif meyilli yerden çıkarken sürekli sendeliyor sanki gaz fren gaz fren yapıyomuşçasına oluyor.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: serhat - 04 Ağustos 2011, 22:59:57
gaza fazla basınca geç tepki verebilir elektronik pedal sonuçta. 
onurun dediği gibi kötü yakıt da olabilir. doğuya gidince sağdan soldan aldım mazotu mecbur ondan beri çekişte azalma var bende de. adam gibi temiz bir yakıt yok.
depoyu temizlet enjektörleri ve pompayı temizlet düzelir sorun
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 05 Ağustos 2011, 00:19:55
bu
Ginede sadece yakıttan değil gibi bi ara ustaya göstereceğim pedalın yayından filan olabilirmi,bi yerde bi aksaklık var gibi.
98 Oktan satılmıyor galiba ülkemizde,97 alsak ,95 ten daha iyidir galiba.

Şimdi ankara merkeze gittim araç ile 13 km filan yol aldım motor tam ısınmamışken fazla yapmadığını gözlemledim,aracı stop ettikten 30 dakika sonra tekrar 13-14 km yol geldim lambalarda kalkışlarda yeniden sendeleme yaptı,eğerki direk gaza asılırsam yapmıyor,ama önümdeki araca göre nazik basarak kalkarsam sendeleme yapıyor,ve aracı garajımıza çekerken geri viteste hafif meyilli bir yer gaz pedalına basıyorum araç geri geri hafif meyilli yerden çıkarken sürekli sendeliyor sanki gaz fren gaz fren yapıyomuşçasına oluyor.

bujilerin eskimiş olabilir
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 11 Ağustos 2011, 00:20:33
*17.358 KM (15.ooo bakımı)"08.2008"
Yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi,0w/30 sentetik yağ değişimi.
**37880 km(30.ooo bakımı)"02.2009"
Yağ filtresi,hava filtresi,yakıt filtresi,arka fren balatası,polen filtresi,ön fren balatası,0w/30 sentetik yağ değişimi.
***45.628 km(45.ooo bakımı)"05.2009"
Yağ filtresi,hava filtresi,polen filtresi,0/30 sentetik yağ değişimi.
****61.489 km(60.ooo bakımı)"11.2009"
Filtre,yağ filtresi,kesme valfi,bujiler,hava filtresi,yakıt filtresi,polen filtresi,5w/30 sentetik motor yağı değişimi,şanzıman yağı değişimi.
*****73.556km(75.ooo bakımı)"03.2010"
Yağ,hava,polen filtreleri değişimi,ön fren balatası,5/30 sentetik yağ,fren hidroliği değişimi.
******90.565 km(90.ooo bakımı)"09.2010"
3 adet ateşleme bobini,yağ,hava,polen,yakıt filtreleri,gergi makarası,gergi makarası,v kayışı,arka fren balatası,5/30 sentetik yağ değişimi.
*******93504 km "10.2010"
1 adet ateşleme bobini,kesme valfi,selenoid valf,conta değişimi.

Aracım şu anda 100.350 km'de.Aracımın bakımları düzenli ve kayıtlıdır,çok memnunum arabadan yalnız şu küçük sorun canımı sıkıyor,5 gün önce ilanı olan 2007 aynı model aracı aradım rica edip bilgi aldım ondada aynı olay oluyormuş sen çok inceliyorsun diyor o ,sorun etmememi söylüyor.Bugün birisiyle daha görüştüm oda benzer olayın olduğunu söyledi 4 adet bobin ve buji değişiminden sonra sorun kalmadı diyor.


Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 11 Ağustos 2011, 16:33:26
Darısı senin başına ne diyim. Yetkili serviste de adam para çıkarmak için balatayı 30.000de değiştirmiş. Yada önceki sahibi motor desteği olmadan boşta frenlenmiş hep. 100.350kmde tsi miz varmış forumda.

İspanya malı ateşleme bobinleri VW lerin baş belası, türk muadili varmış o daha iyi deniliyor. Alman malı olsa zaten bozulmazdı.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 11 Ağustos 2011, 23:55:29
Darısı senin başına ne diyim. Yetkili serviste de adam para çıkarmak için balatayı 30.000de değiştirmiş. Yada önceki sahibi motor desteği olmadan boşta frenlenmiş hep. 100.350kmde tsi miz varmış forumda.

İspanya malı ateşleme bobinleri VW lerin baş belası, türk muadili varmış o daha iyi deniliyor. Alman malı olsa zaten bozulmazdı.
Bu kadar kısa sürede bobinin gitmesine ihtimal vermiyorum heleki  4'ünün değişmiş olmasına karşın 90.ooo km'de bobin 10 bin km'de gittiyse çok komik,servise götürsem garanti kapsamında değilmi bu bobinler ama önceki sahibinde değişmiş,bobinin tanesi de 70 tl piyasada,bujileride 25 ten başlayıp 100'e kadar gidiyormuş.Praçacılar üstünden çıkan bujiye göre verebiliyoruz diyorlar 60 binde değişen buji acaba serviste ilk orjinalinin aynısımı takıldı o da meçhul,yani adamlar 4-5 bölgeden parça ürettiriyorlar sonra sıkıntısı bize.Acaba diyorum bujinin zamanı 60 filan fakat ilk etapta bujiyi değiştirsem sorun gidermi gitmezse sonradan bobini değiştirsem bi problem olur mu bu arabaları piyasadaki ustalar zaten tam anlamıyla 4-5 yıla çözerler,çözmüş olanlarda bir elin parmak sayısını geçmiyor sanırım bir ilde.
Zinciri izmir'de tatilde iken değiştirdim,ordaki ustaya sordum bu nedir diye bana ne dese iyi devirdaim su pompası ve süperchargeri değiştir,başka bi ustaya bunu söylüyosun alakası yok diyor,:))

Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: ALPER. - 12 Ağustos 2011, 08:50:39
bobin olsa eğer rölantide falan da çok titretir ama yine de bobinlerden biri yandıysa takım halide değişilir genelde buna çok dikkat edilmiyor, 4 bobinden 1inin markasının farklı bile olması çalışmasını etkileyebilir, belki de etkilemez, şans işi.

Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 13 Ağustos 2011, 12:37:00
Bu kadar kısa sürede bobinin gitmesine ihtimal vermiyorum heleki  4'ünün değişmiş olmasına karşın 90.ooo km'de bobin 10 bin km'de gittiyse çok komik,servise götürsem garanti kapsamında değilmi bu bobinler ama önceki sahibinde değişmiş,bobinin tanesi de 70 tl piyasada,bujileride 25 ten başlayıp 100'e kadar gidiyormuş.Praçacılar üstünden çıkan bujiye göre verebiliyoruz diyorlar 60 binde değişen buji acaba serviste ilk orjinalinin aynısımı takıldı o da meçhul,yani adamlar 4-5 bölgeden parça ürettiriyorlar sonra sıkıntısı bize.Acaba diyorum bujinin zamanı 60 filan fakat ilk etapta bujiyi değiştirsem sorun gidermi gitmezse sonradan bobini değiştirsem bi problem olur mu bu arabaları piyasadaki ustalar zaten tam anlamıyla 4-5 yıla çözerler,çözmüş olanlarda bir elin parmak sayısını geçmiyor sanırım bir ilde.
Zinciri izmir'de tatilde iken değiştirdim,ordaki ustaya sordum bu nedir diye bana ne dese iyi devirdaim su pompası ve süperchargeri değiştir,başka bi ustaya bunu söylüyosun alakası yok diyor,:))
Kendi yorumunu çok güzel yapmışsın. Benim araçta yeni farkettim, kararsızlık yok. Bujilerimiz yanlış hatırlamıyorsam platinium, 50.000 km lik diye biliyorum. 40.000 i ne kadar geçti bilmiyorum senin bahsettiğin sıkıntı zaman zaman bende de oluyordu, Sanayide ustam çıkardı zaten üstündeki orj. di aynısını alıp taktı. Normal buji takımı 35tl ngk 30.000km, bizdekiler 55tl 50.000km lik.Pahalı gibi görünsede aynı fiyat.

İşin özü buji değiştirdikten sonra öyle birşey yaşamadım. Arabanın canı yağı,yakıtı, ateşlemesi onlarda kaliteden ve km den kaçmam. Benzinide shell den alıyorum 95 memnunum.
Otomobilde problem çözerken "önce pc kontrolü yapılmalı" direkt tespit yapılamıyorsa ucuzdan pahalıya gidilmeli.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 14 Ağustos 2011, 00:26:05
Kendi yorumunu çok güzel yapmışsın. Benim araçta yeni farkettim, kararsızlık yok. Bujilerimiz yanlış hatırlamıyorsam platinium, 50.000 km lik diye biliyorum. 40.000 i ne kadar geçti bilmiyorum senin bahsettiğin sıkıntı zaman zaman bende de oluyordu, Sanayide ustam çıkardı zaten üstündeki orj. di aynısını alıp taktı. Normal buji takımı 35tl ngk 30.000km, bizdekiler 55tl 50.000km lik.Pahalı gibi görünsede aynı fiyat.

İşin özü buji değiştirdikten sonra öyle birşey yaşamadım. Arabanın canı yağı,yakıtı, ateşlemesi onlarda kaliteden ve km den kaçmam. Benzinide shell den alıyorum 95 memnunum.
Otomobilde problem çözerken "önce pc kontrolü yapılmalı" direkt tespit yapılamıyorsa ucuzdan pahalıya gidilmeli.

Zaten bilgisayar ile bakıldı herhangi bir sorun gözükmüyor o yüzdende araç yeni bir sistem olduğu için ustalar elini sürmeden ya bırakıyor ya da anlamsız şeyler söylüyorlar hatta ben izmirde bu zinciri değiştirmeden önce bir kaç ustaya götürdüm birisi ww özel servis yazmış büyükçe bir tabelaya ben bu işi yapamam dedi diğeride telefonla bilgi alıyor başka ustalardan oda yapamadı. Daha bırak tsı motorları 2005 te piyasaya sürülmüştü sanırım fsı motorlar 6-7 yıldır piyasada  daha onu bile yüzde yüz anlamıyorlar bir de her yerde fsı sorunlu motor diyorlar forumlarda filan alakası yok.En kısa zamanda bujileri söktürüp değiştireceğim büyük ihtimalle, izmirde aracın bakımlarını yaptırdığımda usta söktü ve 15 bin daha gider bi daha ki bakımda değiştir demişti yanılmış olabilir.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 18 Ağustos 2011, 05:26:56
Arkadaşlar bugün aracımı ustaya götürdüm aracın sıkıntılarını anlattım,laptop ile ww programına bağladık ilk etapta sistem motor kapağının altında turbonun sol kısmında bulunan soketi kontrol şeması belirtti,hakikaten motor kapağını kaldırdık soket tırnağı kırık olduğundan yarıya kadar çıkmış onu yerine tourttu ve bir damla japon ile yapıştırdı(buna rağmen soket işlevini yapmıyor olabilir),sonrasında programa dönerek araca 15 dakika gaz pedalına basılarak iki kez hazırlık kodu atılmaya çalışıldı değerler 0001 de kalıyor yani son 1 değer düşürülemedi,bunun üzerine usta clean system diye bir cihaz ile egzosa emisyon çubuğu yerleştirerek o verilerin makinaya kaydı alındıktan sonra otomatik bir karışım hazırlayıp onu depoya koydu ve depoyu bitirdiğimde gelmemi söyledi.(kurum vs.enjektörler'de dahil, her türlü pisliği temizleyeceğini söyledi fakat daha önceki fsı deneyimimden faydası olsa dahi lokal müdahale edilmeden sonuca ulaşılacağını sanmıyorum.)
Not:arkadaşlar bir başka başlıkta  2006 1.6 115 hp  fsı ile yaşadığım sorunu anlatmıştım(satmış olduğum fsı aracımın egr lambası yanıyordu,bilgisayardan sildirdim 50 km sonra yanmıştı,bunun üzerine egr yi söktürerek temizletip ardından vürthün kapsül temizleyicisinden depoya atıp arızayı sildirdikten 50 km sonra tekrar yanmıştı arıza lambası,egr valfi orijinal sıfırı ile değiştirildi 50 km sonra gine yanmıştı lamba,en son ustaya egr ye bağlantı borularını bakır rengi olan temizlettim a 4 kalınlığında(çok ince bir tabaka) kurum vardı iç yüzeyinde bunlar temizlendikten sonra aracın arıza geçmişi silindikten sonra bir daha arıza vermedi.Burda bununla ilintili olabilecek bir olay var o da bu araçtada kurum temizlenene kadar hazırlık kodu 0001 de kalıyordu tamamen ooo olmuyordu temizlendikten sonra oooo değerlerini verdi sorun giderilmişti.O araçta 103 bin kmde idi buda yeni 100 bini devirdi demekki 100 binde bir ufak kurum oluşup verileri etkiliyor temizlenmez ise.
**Umarım bu kurum temizlenirde başka işleme gerek kalmaz fakat kalırsa tsı’nin bu değeri düşüren kısmı gine egr çıkışımıdır yoksa başka bir kilit noktasımı vardır sonuçta fsı-tsı çoğu parça ve noktada benzer,belkide anlattığım soketten olabilir sarsıntı ama değerler kurumdan büyük ihtimalle,ilerleyen süreçte bilgileri aktarmaya devam edeceğim.
Ayrıca yetkili serviste işlem açtırmadan bu arızanın neden olabilceğini sordum ve teste çıktık,usta kaputu bile açmadan n75 parçası veya kesme valfi olabilir dedi.Bakalım ne çıkcak ilerleyen süreçte.(ilk etapta bobin,buji’den kaynaklanmadığını söylediler her iki ustada)

*Araç soğukken bu şikayetleri vermiyor nerdeyse  13-14. km den sonra bu olaylar oluyor.
*yetkili servisinde benden önceki sahibinin değiştirdiği parçaların bende garantisi devam eder mi dedim evet eder dedi kayıtta gözükmesi yeterli dedi işlemin sahibi değişsede 2 yıl garantisi devam ediyormuş parçaların,ama yetkili serviste parçadan çok işçilik alıyorlar o yüzden ileride çıkacak olan sorunlara göre hareket edeceğim ama servis onu çıkarır kanımca,gine dışarısı mantıklı gibi.ör:kesme valfi değişcek olsa dışarıda parçası 100 tl sanırım  değişiminede 30 40 versen maksimum 140 yi bulur ama serviste garanti kapsamında değişse direk bu rakam işçiliğe gider ve  direk o parçayı değiştirmeyecekleri için serviste liste uzayıp gider.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: nizam - 18 Ağustos 2011, 09:26:22
teknoloji başa bela
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 21 Ağustos 2011, 23:41:50
Bugün aracı çıkardım araç 13-14 km yol yapana kadar hiç bir sorun yok ısınınca yapıyor hayret bir şey araç tam ısınmadan birisine desem bu sorun var inanmaz,ne geri viteste nede ileri viteste hiç bir şikayet yok taki ısınınca başlıyor.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 22 Ağustos 2011, 00:43:13
Isınıca başlıyorsa hararet müşirin yanlış bilgi veriyor olabilir 100000 km byounca hiç değişmedi ise bi değiştir derim. Benim eski polo soğukken ilkmarşta alırdı, ısınınca çalışmazdı. Isı menşeli arızalar hararet müşiri çıkıyor genelde ve bilgisayarda hararet müşiri arıza göstermiyor. Farklı araçlarda 3tane olay gördüm hiç biride arıza göstermiyordu.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 22 Ağustos 2011, 17:40:52
Isınıca başlıyorsa hararet müşirin yanlış bilgi veriyor olabilir 100000 km byounca hiç değişmedi ise bi değiştir derim. Benim eski polo soğukken ilkmarşta alırdı, ısınınca çalışmazdı. Isı menşeli arızalar hararet müşiri çıkıyor genelde ve bilgisayarda hararet müşiri arıza göstermiyor. Farklı araçlarda 3tane olay gördüm hiç biride arıza göstermiyordu.
Şimdi depodaki genel temizlik katkısının bitmesini bekliyorum ve bu arada da forumdan sürekli bilgi akışını sağlayarak tecrübesi olan arkadaşlarımızın başından geçenleri öğrenerek ustaya  gittiğimde bunları sıralayacağım,ardından daha çabuk sonuca ulaşacağımızı tahmin ediyorum.Zaten genelde ustalara gittiğimiz zaman eğer ki sorunu bulamaz ise yanınızdan az uzaklaşıp diğer usta arkadaşlarını arayarak sorunu çözümlemeye çalışıyorlar,inşallah bu sorunu çözdüğümüzde buradanda paylaşarak bu arızayı yaşayan herkeze yardımcı olmuş oluruz.Hararet müşüri hiç değişmemiş,bu da ihtimaller arasına eklendi,2000 yılında bizde 96 model vectra gt eski kasa vardı beyaz renk ondada araç ısınınca  stop ediyordu,bir kablo değişmişti düzelmişti,ama o kabloyu buluncaya kadar bir ton lüzumsuz parça değişmişti yetkili servisinde en son bu arızayı dışarıda kendi çapında bir usta bulup çözmüştü.Bizim araçta stop etme asla olmuyor ama ısındıktan sonra ilk hareketlerde dediğim gibi sarsıntı oluyor,burdan bilgi akışınıda kesmememin en büyük sebebi benzer bir problem yaşayan birisi bilgi sunarsa nokta atışı ile sorunu çözeriz.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 23 Ağustos 2011, 21:32:54
Ankara daysan Ender VW var deneyimliler, sorununu çözebilirler belki.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 24 Ağustos 2011, 23:06:01
Ankara daysan Ender VW var deneyimliler, sorununu çözebilirler belki.
Özelden adresini alıyım sizden,bayram ve şu açıköğretim sınavları bitsin halletcem bu sorunu.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: gorkembaba66 - 26 Ağustos 2011, 15:18:39
aracınızda sorun yok bu çok normal çünki aracınız tam otomatik sanjıman değil cift kavrama var aynen manuel vitesli araba kullanırken rampalarda debriyaj ayarlıyo gibi sizin aracınızdada debriyaj var ve sürekli basıp bırakıyor buda kalkışlarda silkelemede değilde acemi soförun arabayı kaldırması gibi yapıyor ama sadece rampalarda ve gazı basıp bıraktıgnızda yapar tek çözümü  manuel vites alın yada dsg sanjımana alışın :) :):) boşa servise götürmeyin dsg ler debriyajlı oldugu için araç kendi debriyajına kendi bastığından dolayı böle yapabiliyor
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: baturalpcengiz - 27 Ağustos 2011, 17:51:06
Arkadaşlar merhaba,bende aranıza 2008 1,6 jetta otomatikle yeni katıldım,, Herkese selamlar,,
Bursa da aracın iç detaylı temizliğini yaptıracağım hesaplı bir yer bilen varsa paylaşırsa sevinirim,, :saygılar
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 06 Eylül 2011, 22:02:15
Arkadaşlar bugün ilk önce pursaklardaki bir servise gösterdim turbonun boru bağlantılarında olabilir dedi,sonra şaşmazda bir ustaya gösterdim anlamam dedi,ordan şaşmazda büyük bir şanzuman tamir firmasına götürdüm orda 2 usta teste çıktı dsg de normal bu dediler şanzumanında veyahut bi yerinde sorun yok dediler(olmuş olsa geçişlerde,vites artarken düşerken sorun olurdu olmadığı için sorun yok)ordan elektrikçiye gittim orda kabloları vs kontrol etti,araç seyir halinde iken ivedikte bir makine bağlayıp test ettik normal dediler arıza çıkmıyor,bir yerde daha vv programından kontrol ettik sorun yok diyorlar,bu arada yakıt temizleyicisinden sonra kendi kendine hazırlık kodu oluşturmuş araç onuda kendi halletmiş.Ya ben çok takıyorum yada bi sorun var teşhis koyamıyorlar anlamadım gitti.:))
Ya bu arada herşey bir yana araba tam bir kurşun,bugün havalanı,çevre yolu ve istanbul yolunda zig zag çizdim uçuyor araba.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 07 Eylül 2011, 13:40:33
Maşallah, büyük birşey varsa zaten çıkar inşallah çıkmaz da.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: ysb - 11 Eylül 2011, 22:01:33
Arkadaşlar bugün ilk önce pursaklardaki bir servise gösterdim turbonun boru bağlantılarında olabilir dedi,sonra şaşmazda bir ustaya gösterdim anlamam dedi,ordan şaşmazda büyük bir şanzuman tamir firmasına götürdüm orda 2 usta teste çıktı dsg de normal bu dediler şanzumanında veyahut bi yerinde sorun yok dediler(olmuş olsa geçişlerde,vites artarken düşerken sorun olurdu olmadığı için sorun yok)ordan elektrikçiye gittim orda kabloları vs kontrol etti,araç seyir halinde iken ivedikte bir makine bağlayıp test ettik normal dediler arıza çıkmıyor,bir yerde daha vv programından kontrol ettik sorun yok diyorlar,bu arada yakıt temizleyicisinden sonra kendi kendine hazırlık kodu oluşturmuş araç onuda kendi halletmiş.Ya ben çok takıyorum yada bi sorun var teşhis koyamıyorlar anlamadım gitti.:))
Ya bu arada herşey bir yana araba tam bir kurşun,bugün havalanı,çevre yolu ve istanbul yolunda zig zag çizdim uçuyor araba.

Merhaba;

Ben de 2008 170hp'de aynı şeyi yaşadım. Diğer vites geçişlerinde vs. sorun yok ama kalkıştan sonra hafif gazda silkeliyor bazen (sıcakken). Bir teşhis bulursanız paylaşırsanız sevinirim. :)
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 22 Eylül 2011, 11:34:11
Merhaba;

Ben de 2008 170hp'de aynı şeyi yaşadım. Diğer vites geçişlerinde vs. sorun yok ama kalkıştan sonra hafif gazda silkeliyor bazen (sıcakken). Bir teşhis bulursanız paylaşırsanız sevinirim. :)

Arkadaşım şu anda ankara için konuşayım,yada benim ankara'da ulaşabildiğim konusunda uzman sayılan çoğu şanzumancı ve motor tamircisinin bilemediği konularda yönlendirdiği ustalar dahi tsı ve dsg şanzumanı tam manasıyla tanımıyorlar.

Benim kendi araştırmalarıma göre ikimizin aracındaki olası problemler şunlar olabilir;

1-mekatronik ünitesi arızası(değişim veyahut tamiri olabilir)
2-dsg'de yağ değişim aralığı 60 bin km'de bir deniliyor fakat buna benzer sorunlar yaşayan bir hondacı aracının yağını 40 binde değiştirdikten sonra 40 bin daha bu sorunu yaşamadığını belirtiyor
3-Eğerki araç ısınınca bu problemler oluyor ise dsg şanzuman soğutucusu mutlaka vardır ama neresinde bilmiyorum bu soğutucular işlevini yitirmiş olabilir yani araç zaten soğuk halde belirti vermiyorsa ısınınca bunlar ortaya çıkıyorsa burdan soğutucunun görevini yapmadığı sonucuda çıkabilir.
4-Bir ihtimalde sanırım yağ ilk hali ile şanzumana konuldupunda yoğun oluyor belirli bir zaman geçtikten sonra  kullanıla kullanıla özelliğini yitirip inceliyor,araç soğukken yağda soğumuş olduğundan ısınana kadar bu sendelemeleri ilk hareketlerde yapmayabilir ama araç ısınınca yağ da ısınınca özelliğinide yitirdi ise yoğun olamadığından acaba o da bir sorun teşkil edermi bunlar hep ihtimal.


Ama bu konularda halen bilgisi olan bir usta ile yüzleşemedim hep forumlardan toplama bilgiler bunlar sanırım bu sorunları çözebilecek ustaların sayısı 2 yılda ancak artabilecek gibime geliyor.Birde sorun büyük olmayınca bu ihtimalleri  alakası olsun olmasın insan yapmaya üşeniyor çünkü teşhisi koyabilecek usta bulamadım nokta atışı ile sorun şudur demeleri lazımki çaresine bakılsın yoksa baştan aşağı her şey değişsin mantığı çokda akıllıca bir hareket olmaz.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 23 Eylül 2011, 20:36:51
yağ pahalı değilse değiştir belki işe yarar
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 24 Eylül 2011, 10:55:31
yağ pahalı değilse değiştir belki işe yarar
Sanırım yağ değişimi araştırmalarıma göre 300 tl den aşağı değil bi tane dsg(6 ileri benimkinden) passatın yağ değişim videosunu izledim altınada 350 tl ye değiştirildiği yazmışlar,hadi 350 den geçtik eğer dediğim diğer seçenekler ise şanzuman açılacaksa eğer değiştireceğin yağda bu sefer boşaltılacak bir daha değiştirmek zorunda kalma durumu olabilir,bu yüzden sürekli forumdan bilgi alışverişi yaparak sonuca ulaşabileceğimiz bir usta arıyorum aynı zamanda,bir yandanda birebir görüşerek ankaradaki ustalarla sonuca tanı koymaya çalışıyorum.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 27 Eylül 2011, 23:45:07
otomatik zor iş, kullanımı güzelde arızası dert.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 30 Eylül 2011, 21:20:40
Arkadaşlar  mekatronik ünitesi,şanzuman yağı ve filtresi,kablo soketi değiştirilerek sorun giderildi.

Etrafımda 2. el alıpta otomatiğe para harcamadan binen görmedim.Demekki rahat isteyen lüks arayan maliyetine katlanır,gerçektende büyük bir kolaylık heleki dsg gibi manuelden daha ekonomik sürüş olanağı sağlayan vites geçişlerini hissettirmeyen bir şanzuman için.Sürekli vites değiştirmek dur kalk yoğun trafik olsun uzun yol olsun çok büyük komforu var dsg şanzumanın bir de eski tiplerden çok üstün bir şanzuman,gülü seven dikenine katlanır.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: ALPER. - 30 Eylül 2011, 21:31:00
Arkadaşlar  mekatronik ünitesi,şanzuman yağı ve filtresi,kablo soketi değiştirilerek sorun giderildi.

Etrafımda 2. el alıpta otomatiğe para harcamadan binen görmedim.Demekki rahat isteyen lüks arayan maliyetine katlanır,gerçektende büyük bir kolaylık heleki dsg gibi manuelden daha ekonomik sürüş olanağı sağlayan vites geçişlerini hissettirmeyen bir şanzuman için.Sürekli vites değiştirmek dur kalk yoğun trafik olsun uzun yol olsun çok büyük komforu var dsg şanzumanın bir de eski tiplerden çok üstün bir şanzuman,gülü seven dikenine katlanır.

geçmiş olsun

kaça patladı diken?
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 30 Eylül 2011, 22:51:51
Arkadaşım burdan daha fazla detay vermek istemiyorum,yapılan işlemleri belirttim buna benzer sorunları olan arkadaşlarım var ise onlara burdan hep birlikte açıklayıcı bilgiler verebildiysek ne mutlu.Buraya yorum yazan herkese,benim bu sorunu çözene kadar destek olan,fikir beyanında bulunan yol gösteren arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.

*Arkadaşlar dsg mükemmel bir şanzuman buradan kullanarak tecrübe edindiğim bilgileri paylaşmak istedim;(ikinci el dsg almak isteyenlere tavsiye)

*Öncelikle araç normal ısısına gelinceye kadar kullanılmalı sonrasında dur-kalk yaparak aracın yokuş yukarı olsun,geri geri yokuş çıkışı olsun,bu hareketleri direksiyonu sağa veya sola tam kırarak ilk kalkış pozisyonunda denediğiniz takdirde araçta hafif zıplama,yığılıp ani toplama belirtileri var ise bu arıza mekatronik ünitesinden kaynaklı bir arızadır.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: firebir30 - 29 Ekim 2011, 18:08:57
araç dsg ise bu arıza değil dsgler böyle...
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 30 Ekim 2011, 12:48:14
araç dsg ise bu arıza değil dsgler böyle...
Arkadaşım dsgler böyle değil böyle olanlar arızalı ben kendi aracımınkini değiştirmeden önce bu olaylar oluyordu fakat mekatronik beyin değiştikten sonra bu belirtilerin hiç birisi olmuyor,şu anda piyasadaki çoğu araçta bu sorunlar olduğu için normal gibi kabul ediliyor yanlış bir anlaşılma var.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 30 Ekim 2011, 13:34:38
Maliyet ne kadar oldu nerede yaptırdınız, DSG arızası yaşayan çok 2.elinden de korkulur oldu
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: seckinh2000 - 30 Ekim 2011, 14:18:18
Bendede 2011 model 1.6 Primline var.Kalkışta titreme yapmaya başladı.Doğuş oto ya götürdüm.Hatanın tüm dsg lerde olduğunu yazılımsal bir  üretim hatası olduğunu çözümünün henüz bulunamadığını alman mühendisler tarafından araştırıldığını bulunduğu takdirde geri dönüş yapacaklarını ve  bunun bir konfor hatası olduğunu belirttiler.Şuanda yapabilecekleri bişeyin olmadığını söylediler. :-\
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 30 Ekim 2011, 14:55:53
Bendede 2011 model 1.6 Primline var.Kalkışta titreme yapmaya başladı.Doğuş oto ya götürdüm.Hatanın tüm dsg lerde olduğunu yazılımsal bir  üretim hatası olduğunu çözümünün henüz bulunamadığını alman mühendisler tarafından araştırıldığını bulunduğu takdirde geri dönüş yapacaklarını ve  bunun bir konfor hatası olduğunu belirttiler.Şuanda yapabilecekleri bişeyin olmadığını söylediler. :-\
Maliyet ne kadar oldu nerede yaptırdınız, DSG arızası yaşayan çok 2.elinden de korkulur oldu

Maliyeti malum belli ben yetkili servisinde yaptırdım ve mekatronik beyin değiştikten sonra araca bir de yazılım güncellemesi yapılıp ayrıca  parça söküldüğünden dsg yağı ve filtreside değişti şimdi yağ gibi akıyor ve herhangi eski şikayetleimden eser kalmadı,
seçkin bey sizin sorununuza gelince sanırım 2009 ve 2008 lerde normal otomatik 102 hp lerin fakat sizinki gibi 2010 ve 2011 model olanlarda dsg kullanıldı ama tam bilmiyorum eğerki aracınız dsg ise garantiside doğal olarak devam ediyordur bir an önce garanti kapsamında değiştiriniz.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: 06onur - 31 Ekim 2011, 21:51:20
Garanti dışında bi otomobil parası istiyorlarda ondan!!!
6ileriler daha az sıkıntı yaratıyorlar ama DSG biraz VW nin eline yüzüne bulaştı gibi.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: ysb - 04 Kasım 2011, 01:16:11
Hangi yetkili serviste yaptırdınız acaba işlemi?
Ben bir türlü ikna edememiştim de problem olduğuna...
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 26 Kasım 2011, 12:17:02
Hangi yetkili serviste yaptırdınız acaba işlemi?
Ben bir türlü ikna edememiştim de problem olduğuna...
Doğuş oto etimesgut.
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: seckinh2000 - 19 Aralık 2011, 19:42:29
2011 dsg jettamla uzun süredir kalkışlarda titreme şikayetiyle, en az 4 kez servise gittim.Şikayette bulunmadığım yer kalmadı.Kalkışlarda titreme,silkeleme olduğunu gösteriyorum ustaya.Henüz çözümü bulunamadı almanya tarafından araştırılıyor diye yanıtlar alıyordum.Sonunda wosvagenden bir usta sorunun çözümünün bulunduğunu bununla ilgili bir yazı geldiğini belirtti
Başlık: Ynt: 1.4TSI 140 hp dsg jetta 2008
Gönderen: battal gazi - 17 Temmuz 2012, 11:20:22
Arkadaşlar,haftasonu ankarada konya yolunda bir galeride 2007 model 1.4 tsı 140 hp dsg jetta aracı test ettik arkadaşıma almak için araba çok süperdi fakat arabayı 15 km kullandıktan sonra yokuşta ve düz yolda araca mekatronikte bir problem varmı diye deneme yaptım,araç ilk kalkışlarda soğukken sendeleme yapmıyordu ısınınca yapmaya başladı,araç soğukken gine geri geri gelirken sağlı sollu direksiyonu kırarak sendeleme yapmıyordu aynı harekette araç iyice ısındıktan sonra zıplama ve sendelemeler başladı,araç on numra idi eğer mekatronikte bi problem olmasa alacaktık,aklınızda olsun dsg araç soğukken şanzuman arızalıda olsa belirti vermiyor,bu yüzden araç 15-20 km yaptıkten sonra belirttiğim testleri yapın araçta bu belirtiler yoksa gönül rahatlığı ile alın.