vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: cenkkaya - 16 Ağustos 2007, 13:17:57
-
ARACI alçaltırsak 4 motion özelliği dengesiz olurmu aracın yakıtı nasıl olur. araba yere alçaldığı için devamlı 4 çekermi olur yük varmış gibi..
http://www.youtube.com/watch?v=KraH8uFmHew (http://www.youtube.com/watch?v=KraH8uFmHew)
4MOTION® Akıllı 4x4 Çekiş Sistemin HALDEX kavramaları tekerleklerin çamurlu, buzlu veya gevşek zeminlerde en ufak patinajında harekete geçerek torkunu değişken biçimde dağıtır. 4MOTION® Çekiş Sistemi, her türlü sürüş koşuluna 1 saniyeden daha kısa sürede adapte olur.
Sistemi denetleyen CAN-Bus bilgisayar sistemi tüm kontrol ürünleri ile sürüş dinamiği sensörlerini ve aktarma organlarını birbirine bağlar. Gerekli durumlarda anında devreye girer ve çekişi yol koşullarına uygun hale getiren müdahaleleri gerçekleştirir.
Yani 4MOTION® Çekiş Sistemi, ön ve arka akslar arasındaki tork aktarımını yol koşullarına göre ayarlayarak, hem ideal çekişi hem de düşük yakıt tüketimini sağlar. 4MOTION® çekişin tüm tekerleklerin güç aktarımına katkısı bulunduğundan, sistem küçük viteste gerçekleştirilen rampa inişlerinde çok daha etkili motor fren etkisine sahiptir. Böylece değişken zemin, arazi veya karlı dağ yollarında dahi her türlü özel kullanım koşuluna hazırlıklı olarak yola devam edebilirsiniz.
300 mm’lik sudan geçebilme derinliği sayesinde, yol üzerinde ve kenarında bulunan su birikintilerinden rahatlıkla geçebilirsiniz. Arazi engebelerini ve derin çukurları 22o yaklaşma açısı ve 16o uzaklaşma açısı sayesinde kolaylıkla aşarsınız. 14o'lik rampa açısı sayesinde inişli-çıkışlı yolların üstesinden gelirsiniz. 36o'lik tırmanma kabiliyetine sahip olan Caravelle 4 MOTION®, 4MOTION® çekiş sayesinde dik dağ yollarını da rahatlıkla aşabilir.
-
aracı düşürmek ile yakıtın ne alakası var acaba?
-
Araba alçalınca neden yüklü gibi olsun bende onu anlamadım.. Ağırlıgı değişmicek ki arabanın?
-
bencede öyle bir şey olmaz
yalnız şunu belirtmek istiyorum benim bildiğim golf mk4lerin kendi içinde 4 motionların diğerleriyle yayları farklı
-
Ben bilgi istiyorum nokta virgül değil bu işten anlayanlar yazzsın laf kalabalığı yapmayalım lütfen
(http://www.vw.com.tr/MODELS/TICARI/caravelle4motion/i/4motion_teknolojisi.jpg)
-
nokta güsel bi cvp
-
bencede :tamamdir
-
Ben bilgi istiyorum nokta virgül değil bu işten anlayanlar yazzsın laf kalabalığı yapmayalım lütfen
Sırf soru sormak için soru sorulmaz..
-
Araba alçalınca neden yüklü gibi olsun bende onu anlamadım.. Ağırlıgı değişmicek ki arabanın?
yare yakınlığı değişecek denge merkezi değişecek ona göre aracın 4 motion devreye girecekmi ...
>:(
adam akılı anlayan yokmu bundan sizin için parayı verip almak golfu birde ne aldığınızı bilseniz
-
bak arkadasım sorumu sorcaksın hakaretmı etceksın önce ona karar ver...
Burdakı herkes otomobıl sever.servıs yada tamırcı degıl önce bunu ıyıce anla..
ayrıca arkadaslar sordugun soruda görduklerı celıskılerı sana sorup sana daha ıyı yardım etmek ıstemısler bus ekılde cevap verme...
4motıon zaten sureklı dervrede degılmı bu aracta?
2wd yada 4wd secenegımı var?
bıldıgım kadarıyla boyle bı secenek yok.yanı sureklı 4 ceker.
dolayısıyla yay atınca 4motıon devreye gırme gıbı bısey yok zaten sureklı devrede
-
sürekli 4 motion devrede değil inişlerde çıkışlarda güç gerektiği anda devrede bu sistem devrede olduğu anda daha çok yakıt harcıyor bunu düzenleyen bir beyin ( chip ) var bunu eğime göre yüksekliğe göre istenen tork a göre devreye sokuyor . yay turbo ve chip uygulamış olsak aracın yere yakınlıgı yokuşlarda ki istediği tork u değiştirmiş olacak ben buna göre birşeyler varmı onu merak ediyorum
HİÇ 4 MOTİONDA YAY GÖRMEDİM GÖREN VARMI NEDENİNİ BİLEN VARMI
-
hah bu sekılde acıklayıcı sorsan herkes canla basla sana yardımcı olur...
eger bahsettıgın gıbı egıme gore devreye gırıp cıkıyorsa yay attıgında aracın her tarafı aynı ölçüde yere
basacagı ıcın bı egım sozkonusu olmucak ve dolayısıyla bahsettıgın yakıt sarfıyatı olmucak
-
Bence helezonlarını kestir sen...
-
ilk tümsekten uçuşunda yaylar bi tarafa araba bi tarafa gider
-
"4MOTION® Akıllı 4x4 Çekiş Sistemin HALDEX kavramaları tekerleklerin çamurlu, buzlu veya gevşek zeminlerde en ufak patinajında harekete geçerek torkunu değişken biçimde dağıtır. 4MOTION® Çekiş Sistemi, her türlü sürüş koşuluna 1 saniyeden daha kısa sürede adapte olur."
arkadasım kanımca araca yay takmak yukseklıgını ındırıp kaldırmak 4motıon a etkı etmıyor galiba.
yukarıdakı yazıyı dıkkatlıce okuyunca tekerleklerın en ufak patınajında yanı 4 ceker lazım oldugu durumda devreye sokuyor bunuda tekerleklerın her bırını ayrı ayrı ızlıyerek devreye sokup cıkarıyor sanırım ama sen en ıyı cevabı servıse gıdıp dırek teknıker veya bu ısı ıyı anlayan 4motıon elden gecırmıs bır ustayla gorus
-
Dostum merhaba. Burada zaten bilen arkadaşlar, bildiklerini yazıyorlar sana. Bilmeyenler arkadaşlarımızda sadece okuyup, bilgileniyorlar bizim gibi.
-
sürekli 4 motion devrede değil inişlerde çıkışlarda güç gerektiği anda devrede bu sistem devrede olduğu anda daha çok yakıt harcıyor bunu düzenleyen bir beyin ( chip ) var bunu eğime göre yüksekliğe göre istenen tork a göre devreye sokuyor . yay turbo ve chip uygulamış olsak aracın yere yakınlıgı yokuşlarda ki istediği tork u değiştirmiş olacak ben buna göre birşeyler varmı onu merak ediyorum
HİÇ 4 MOTİONDA YAY GÖRMEDİM GÖREN VARMI NEDENİNİ BİLEN VARMI
ben gördüm siyah mat bir golf4 vardı Umut diye bir arkadaşımız onun arabası 4motion du ve kısa yay vardı arabada ;) sanırım şimdilerde sattı arabasını
-
Evet sanırım TR.deki tek mat renkli golf.4dü :D
-
arkadaşım 4 motionda aracını düşürmende bir sorun olmaz gönül rahatlığıyla mk4 lerin spor yay kitlerini kullanabilirsin.yakıtına birşey olmaz.
turbo olayı sadece montajla hallolmuyor motorunun kaldırabileceği bar ve diğer hesapların tutması vs 1.8 t ile karıştırma aracını.
-
ben gördüm siyah mat bir golf4 vardı Umut diye bir arkadaşımız onun arabası 4motion du ve kısa yay vardı arabada ;) sanırım şimdilerde sattı arabasını
evet tunç abi 5lik yay vardı bildiğim kdryla umut abinin aracında.
Benim favori mk4 ümdür o araç .23,000 ytl ye satıldı çokta güzel, şık, full ve bir o kdrda sade bir araçtı bnm gözümde. :)
(http://img245.imageshack.us/img245/8279/14xm9.jpg)
(http://img245.imageshack.us/img245/5703/13sh6.jpg)
(http://img245.imageshack.us/img245/6457/11pv5.jpg) alıntı
-
10 numara araçmış :o neyse , Arkadaşım yayı taksanda gene 4 çeker sistemi devreye girer her hangi bir sorun olmaz ama fazlada alçaltma sonuçta o araç bir 4x4 bu benim fikrim :tamamdir
-
4x4 ünmü var derdin var valla :D
-
bu aracın başka resmi varmı harika bir alet yaff daha başka neler yapmış lar
-
güncel
-
- 4 motion araçların süspansiyon ve yayları önden çekerlerden farklıdır.
- Haldex sistemini yöneten ayrı bir elektronik ünite bulunur ve bu ünite aracın ECU'sünden bağımsızdır.
- Haldex sistemine chip tuning uygulanamaz.
- 1.8 20V ve 1.8T arasında bileşen olarak çok fark vardır dolaysıyla 1.8 20V motora turbo takmak çok maliyetli ve pahalı bir iştir.
-
O zaman bana bir gti lazım yani. Astarın yüzünü gececekse......
-
astra ile aracını mukayese etme. kullananları veya işçileri kötülemek değil maksadım ama almanlar almanyada opel için işçi sınıfının arabası derler. standart astra 6500 euro iken golf 9000 eurodur. türkiyede vw ile rekabet ettiğine bakma. senin o koyduğun amblem yeter. :saygılar
-
astra ile aracını mukayese etme. kullananları veya işçileri kötülemek değil maksadım ama almanlar almanyada opel için işçi sınıfının arabası derler. standart astra 6500 euro iken golf 9000 eurodur. türkiyede vw ile rekabet ettiğine bakma. senin o koyduğun amblem yeter. :saygılar
arkadaş astarı yüzünden pahalı demiş astra değil ama astra konusunda hemfikiriz ;)
-
ben de zaten tam anlamamıştım arkadaşın yazdıklarını, eyvallah
-
:t
ben astar dan bahsemiştim ama
-
Astra konusunda bende hemfikirim :D