vwtr.net
Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6R => Konuyu başlatan: Mahony - 30 Temmuz 2011, 23:56:22
-
Sorun mu bilmiyorum ama önceki aracımız dizeldi ve kontak çevrilirken geçişi pek hissetmiyodum, bunda arabayı çalıştırırken resmen kas yaptım .
asıl sorun arabanın camlar kapalıyken pek duymuyorum da ,camlar açıkken dizel arabanın (tor tor tor) sesine benzer bi ses çıktığını farkettim. Halbuki çok sessiz araba derlerdi bizim arabalara.Acaba bi sorun mu var ki? Bir de hafif bayırda 1 de,2 de gaza yüklenince arabadan dizel araçlara benzer ses çıkıyor yine.
Şu ses sorunu kafamı karıştırıyor sürekli..
-
abi aracı ilk aldığımda arkadaşlarla bindiğimizde hadi çalıştırda gidelim dediklerinde zaten çalışıyor demenin zevki bir başkaydı...özetle 16650 km deyim şuan hala sessiz çalışmaya devam ediyor ama ses olarak tek sorunum fan sesi sanki ilk zamanlara göre çok arttı bilmiyorum sizinkilerde öyle mi?
-
Evet fan sesi sorunu da var. Sessiz olsun diye benzinli aldım,canım sıkıldı şı ses sorununa :-[
-
yakıt kaynaklı olarak araç avans vuruyordur belkide o yüzden sesli çalışıyordur. Rölantide araçta sallama var mı ? Daha farklı bir yakıt almayı deneyin daha kaliteli bir benzinlikten.
-
1.4 85hp araç, her 1.4 gibi hatta bütün araçlar gibi yüksek devirde ses yapar 2800-3000d/d da üst viitese geçerek kullanırsan motor sesi duymazsın. Camlar açık olduğunda dışarıdaki seslerin içeri gelmesi normal. Sadece kendi aracına bağlama ışıklarda başaka araçların sesi baş ağrıtabiliyor.
-
onur abi fan sesine ne diyorsun? 15 bin bakımından çıkalı 1 ay olmadı ama müthiş bir fan sesi var sıcaklarla ilgili midir?
-
Fan sesi bende klima açıksa fan da devredeyse dışarı garaj kapısını açmaya çıktığımda f16 motoru gibi çalışıyor :D Nrmal bir durum
-
bu fan sesi konusunu bende açacaktım çok aşırı klima çalışınca ses geliyor hepimizde aynı şey oluyor anlaşılan
-
İbrahim güzel benzetme olmuş f16.
Fanın 3. ve4. kademesinde hele bide klima açıksa dışarıda sanki f16 çalışıyor. Buda klima komresöründen olsa gerek. İçeride klima fanı rahatsız ediyorsa bu motordan içeri çok az ses geldiğinin göstergesi.
Fan sesi başka araçta var mı? Forda dikkat ettim dışarıda f16, pegeouta dikkat ettim oda öyle.
-
İbrahim güzel benzetme olmuş f16.
Fanın 3. ve4. kademesinde hele bide klima açıksa dışarıda sanki f16 çalışıyor. Buda klima komresöründen olsa gerek. İçeride klima fanı rahatsız ediyorsa bu motordan içeri çok az ses geldiğinin göstergesi.
Fan sesi başka araçta var mı? Forda dikkat ettim dışarıda f16, pegeouta dikkat ettim oda öyle.
Onur abi tam üzerine basmışın valla fan birde 3.veya 4. kademesindeyse fena ses yapıyor dışarıda
-
Klima çalışırken fan sesinin özellikle 3 ve 4 üncü kademelerde dışarıdan f16 sesi gibi gelmemsi imkansız zaten,bir çok araçda gözlemledim bunu:) Şöyle de bir durum var klima çalışırken iç devirdaim modu açıksa içeride yoğun bir fan sesi duyuluyor o modu kapadğınızda ses azalıyor araç içinde,araç dururken klimayı çalıştırdığınızda veya geri vitese taktığınızda iç devirdaim modu aktif oluyor içten duyulan seslerde onu kontrol ediniz.
Motor sesine gelince; evet özellikle yeni çalıştığında aracım benzinli olmasına karşın dizele has o "tar tar" sesi benimde kulağıma çalınıyor. Tam emin olmamakla birlikte benim teorim aracın yeni olmasıdır. Birde araca fabrika çıkışı konulan yağ biraz daha kalın oluyormuş gibi birşeyler okumuştum. eğer bu doğruysa sesi bu da arttırabilir diye düşünüyorum.
tabi bunlar sadece benim teorim yanlış olabilir:)
-
bu arada iç devir daim modu ile klimayı çalıştırmak benzin sarfiyatı için bir ekonomi yaratır mı? sonuçta dışardaki 40 derece havayı soğutmak mı yada içerde dönen 20-23 derece havayı sürküle ederek soğutmak mı gibi düşününce yani...
-
BİR YERDE OKUMUŞTUM GALİBA iç sirkülasyonu açık tutun ara ara kapatım tekrar iç sirkülasyona geçin diye. Yani yakıtı düşürmesi mantıklı.
Klimada fan hızının yüksek olması çekişi etkiliyor ve yakıtıda artırıyor dolayısıyla.
*motorun ilk çalışması, VW lere has ilk çalıştırmada ekstra bir egsoz çıkışının kullnılmasından dolayı sesli oluyor sonra bu çıkış kapanıyor galiba ses normalleşiyor.
-
BİR YERDE OKUMUŞTUM GALİBA iç sirkülasyonu açık tutun ara ara kapatım tekrar iç sirkülasyona geçin diye. Yani yakıtı düşürmesi mantıklı.
Klimada fan hızının yüksek olması çekişi etkiliyor ve yakıtıda artırıyor dolayısıyla.
*motorun ilk çalışması, VW lere has ilk çalıştırmada ekstra bir egsoz çıkışının kullnılmasından dolayı sesli oluyor sonra bu çıkış kapanıyor galiba ses normalleşiyor.
evet iç sirkülasyon modunun tüketimi azlattığı ve performansı arttırdığını bende okumuştum,zaten devirdaim modu çok uzun süre kullanılmıyor belirli bir süreden sonra araç otomatik olarak o moddan çıkıyor hava kalitesinin düşmesini engellemek için...
Aşırı tozlu ortamlarda kullanmak gerek bu modu filtreler için ,bir de pis kokulu ortamlarda:)
-
Su başlığı ve yorumları görünce içim rahatladı gerçekten çünkü ooo ne güzel dizel almışsın diyenlere benzinli demekten yorulmuştum demek ki genel bi sorun bu :o
Peki arkadaşlar bu sorunu gidermekle ilgili cozum bulan varmı ?
-
arkadaşlar ses şarj dinamosundan geliyo olabilirr.geri geri giderken şanzımandan gelen sese benzer.eğer duydugunuz ses buysa .buysa Hemen servise koşun değiştiriyolar
-
benim polo da benzinli ve dsg sanki motor sesi biraz fazla gibi :-\