vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: polo34 - 13 Ağustos 2007, 19:13:10

Başlık: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: polo34 - 13 Ağustos 2007, 19:13:10
araç polo 6n hb 1.6 8v 75hp, araçta dereceli egzantrik mili, onno chip, kışın simota kit, yazın green kutu içi filitre var, kat iptali, sebring son susturucu, bosch 4 tırnaklı buji var. araç onno usta tarafından 93hp ölçülmüştü, araçta kışın o zaman green yerine simota kit vardı.

bugün nano charger'ın ümraniyedeki yerine gittim, aracımda sıralı sistem lpg var, lpg için olanını aldım, lpg için olan daha fazla hava gönderiyormuş, ürün öncesi ve sonrasında dyno ölçümü yapıldı, satıcı abimiz dyno'nun 0 olduğunu, kendi ithalatları hatta distribütörleri olduğunu, son model bir cihaz olduğunu söyledi, önünde fan yoktu, fanın turbolu araçlar için gerekli olduğunu söyledi, dyno açık bir mekandaydı, hassasiyeti konusunda epey iddialıydı, 4. viteste ölçüm almakta ısrar etti, bu işin kuralı 4. vitestir dedi, halbuki ben 2 farklı yerde önceden ölçüm yaptırmıştım onlar hep 5. viteste ölçmüşlerdi, 5.viteste ölçülürse daha fazla çıkabilir dedi, 4. vites 7000 devirde 210 km/h civarlarında ölçümleri yaptı, bu arada öncesinde 7000 d/d da aracın tıkandığını cihaz sonrası 7200 d/d da olayın gerçekleştiğini belirtti, hava basıncı, nem, sıcaklık değerlerini de bir ölçüm cihazını aracın içine koyarak oradan okuyarak laptoptaki programa girdi.

öncesinde 80,5 hp 133,5 nm tork ölçüldü, aracın orjinali 75 hp 135 nm, ilk paragrafla burası çelişiyor ayıklayın pirincin taşını arabada bir sürü mod var, acaba öncekiler gibi 5.vitesde ölçüm alınmadığı için mi? debriyaj baskı balata yeni değişti, 93 hp düşünüldüğünde simota kitin etkisi değil heralde araçta green kutu içi vardı...


sonrasında 85,2 hp 142,1 nm tork ölçüldü, aradaki farktan 4,7 hp artış olduğu görülüyor, operatör lastikler biraz daha ısınmış olabilir, bu sebepten min 3-4 hp almışsındır dedi. bu arada öncesi ve sonrası grafiklerine bakıldığında 4250 d/d dan sonra eğrinin karakterinde önemli bir düzelme de sözkonusu...

tecrübe için araçla yola çıkıldığında vitesler arası geçişte biraz daha iyileşme fark ettim, aracı 5.viteste 800 d/d civarlarında sürdüğümde araç stop etmedi, avans da vurmadı, hatta hafif eğimli bir yol vardı, oradan da pek de güzel çıktı, bu da enteresan geldi bana...

son olarak aktarma organlarında meydana gelen kayıp öncesi ve sonrasında da doğal olarak aynı, 13,4 hp göründü, , bu 13.4 hp için başka yapılacak bir şeyler varsa öğrenmek isterim, şanzımanda birşeyler olabilir mi diye düşünüyorum.. operatör abimiz bu rakamın yüksek olduğunu söyledi, baskı balatayı sordu, yeni dedim, lamda sensörü de yeniydi, lastiklerde biraz balansızlık sezdi, titreşim var dedi, bu da etkilermiş, bir de kavurucu bir sıcaklık da olay yapıldığı için o da etkiler dedi, semtin deniz seviyesinden yüksekliği de etkiler heralde

yakıt ekonomisine gelirsem henüz çok erken, bugün taktırdım, satıcı abi kendi aracında %10 ekonomi sağladığını söyledi...

 (http://pic1.resimupload.com/r4/thumb_349089046.JPG) (http://www.resimupload.com/ds349089046_öncesi.html)

 (http://pic1.resimupload.com/r3/thumb_824951723.JPG) (http://www.resimupload.com/ds824951723_sonrası.html)
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: G60 - 13 Ağustos 2007, 19:17:27
Benim aracıda 4. viteste ölçmüşlerdi. Bir bildikleri var herhalde. ???
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: polo34 - 13 Ağustos 2007, 19:37:23
benim öncesinde ölçülen değerler neden öyle az? gerçi bende saydım bir sürü etken yukarıda ama o kadar oynar mı?

aktarma organlarındaki kayıpların giderilmesinden de bahsedilirse iyi olur
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: POLO - 01 Eylül 2007, 11:29:38
senin araç nasıl 7000 yapıyor,onno usta kesiciyi mi iptal etti,bendeki superchipste kesici aynen duruyor,7000 çok tehlikeli,birde ibre zaten son 6500de bitiyor...
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: polo34 - 01 Eylül 2007, 13:17:40
evet devir kesiciyi iptal etti:)  ama ben 5000-5500 devirden fazlasını yapmıyorum...
ölçüm sırasında operatör öyle denedi...
bu alet performansı artırıyor ama yakıt ekonomisi olmadı, ya da ben arada sırada basmaya başladım:)
bu arada raceland marka header getirttim, ss kopyası ama boruların birleşim yerlerinden kalitenin 2. sınıf olduğu anlaşılıyor, yani sadece görsel olarak, krom ama ss yanında sanat eseri gibi kalıyordu:)
arabayı satıyormusun anıl ?
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: POLO - 02 Eylül 2007, 17:19:26
satılık ilanı verdim ama satılırsa satılır zorunluluk yok, bu arada header çok birşey farkettirmiyor senin SS bende işte,niye sattın ki başka alacaktın
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: polo34 - 02 Eylül 2007, 18:41:57
duygusal sebeplerden olduğunu söylemiştim:)
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: Erhan - 25 Eylül 2007, 01:21:00
dyno konusunda ben fan olmayan yerde aracı ölçtürmem o sıcakta yazık yeterli hava da alamaz zaten, 4.vites oranı 1 değerine en yakın olduğu için bu viteste ölçmek daha doğru sonuç veriyor, kesiciyi iptal etmişin 8v motor için baya yüksek devirler yazdıkların 4500 devir de maks gücü verirken aracı 7bin devirlere motor kesilene kadar basmak nasıl bir mantık...

nano içinde zamanında okuduklarımdan aklımda kalanlar aletin zaten dip gaz da bir yararın olmadığı idi , dyno da dip gaz ölçüm yapıldığında güç artışı nasıl çıkar, buna benzer gereksiz ürünlerle ilgili başka konularda açmıştın , egzantirik gibi uygulamalar yapmış biri olarak bence artık bu tip ürünlerden medet ummaktan vazgeç, header işinde baya ilginç..
Başlık: Ynt: nano charger dyno çıktıları hp artışı...
Gönderen: polo34 - 25 Eylül 2007, 13:37:08
sistemde fan olmadığı için hp az çıkmış mı demek istiyorsun?

4.viteste aracı sadece orası ölçtü, daha önce iki farklı meşhur yerde hep 5. viteste ölçmüşlerdi, isim vermeyeyim polemik olmasın:)

operatör 7000 devri araca çevirtti kaşla göz arasında ...sonra adamda tırstı :)

öncesi ve sonrası olarak eğrileri incelersen güç artışının olması gereken devirlerde arttığı, yüksek devirlerde eğride düzelme yaşandığını görürsün, başka incik boncukla dediğin gibi uğraştım, farklı bir şeyler daha lazım:) aracı satmak istemiyorum ama bir yandan da yakıt tüketimini coşturmayacak bir güç artışı arıyorum, şu an iş icabı 6 aylığına Tayland'dayım, gitmeden önce Onno ustaya port polish blue print gibi şeyler yaptıracaktım, 1 hafta sürecekti, çok ince bir işti, araç 100 hp olur demişti, yakıt da artmayacaktı ama aracı denemek için zamanım kalmadığı için o işi erteledim, bu nano ve header olayına girdim, aslında ucuza supercharger ya da turbo düşünüyorum ama işte ucuza o işler nasıl olur, yakıt ne olur onu bilemiyorum, 3000 ytl yi gözden çıkarırım ama fazla araç 2000 model olduğu için fazla zarar olur gibime geliyor...
Başlık: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 17 Eylül 2009, 17:16:08
Rasgele gezerken bu konulara rastladım. Dyno Koyanlar var.Nano Charger ile 80hpde 4.7hp almışlar. Aracın orjinali bzulmadan bence çok iyi. Deneyen var mı? % 20yakıt tasarrufu idaası var pek inanmadım ama dyno testine inanırım ne diyorsunuz?
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger
Gönderen: 06onur - 19 Eylül 2009, 12:44:12
Nano Charger diyorum %20yakıt tasarufu idaası. Kanıtlanmış %5-10güç artışı diyorum. """""135tl imiiş"""" Bilgisi olan yok mu?
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: nakres - 19 Eylül 2009, 15:38:20
ney o nereye takılıyo nasıl çalışıyo ?????????????
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: cemdermen - 19 Eylül 2009, 15:48:42
bence, 4-5 hp için nano taktırmaya değmez...motorun içini kurcalatmak hiç hoşuma gitmiyor... kat iptali yaptırıp, hks performans havafiltre değişimi yapsan aynı sonucu vermeyecek mi? sen ne dersin nakres?

zaten her arabanın kendine göre charger sistemi var, dodge charger vw charger bmw charger fln fln en iisi orginali  ;)
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: mecamir - 19 Eylül 2009, 19:56:34
bence, 4-5 hp için nano taktırmaya değmez...motorun içini kurcalatmak hiç hoşuma gitmiyor... kat iptali yaptırıp, hks performans havafiltre değişimi yapsan aynı sonucu vermeyecek mi? sen ne dersin nakres?

zaten her arabanın kendine göre charger sistemi var, dodge charger vw charger bmw charger fln fln en iisi orginali  ;)

nanocharger için motorun içini kurcalamıyorlar  ;) işe yaradığını söyleyen arkadaşlarım var. O paraya alıp denemediğine değmez açıkçası... Ben vos için düşünmüştüm ama o zaman yeni çıkmıştı, 250 dediler. Ben de 250'ye dereceli egzantrik alırım daha iyi demiştim dereceli taktım, weberle çok daha güzel sonuçlar verdi :)

Ayrıca söylediğiniz gibi kat iptali yapıp hks hava filtresi takmakla da her arabaya 4-5 hp gelmez :) en fazla geleceği % 3-5...
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 19 Eylül 2009, 20:19:03
Vw polo ile 80i 84.5Hp yapmışlar. Dyno yuda eklemişler. 30deneme beğenmezsen iade varmış.
Yakıttansa güçte daha idaalı diyorlar.

Motor ellenmiyormuş. Turbonun tersi gibi birşey. Temiz hava kanalındaki atıkları temizleyerek içeri giren temiz havayı artırıyormuş. Böylece yakıt düşüp çekiiş artıyormuş. Özellikle rolantide etkili olduğundan kalkışlar daha seri oluyormuş. İnternette 135tlye kadar var. Yeni birşey bende merak ettim. Motoru açma filan yok motorla hiç alakası yok.
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 19 Eylül 2009, 20:20:31
""alıntı"""

(Piyasada %x güç veririm, %x yakıt tasarrufu sağlarım gibi vaatlerde bulunan onlarca ürün mevcut. Geçmiş yorumlarımda da görebileceğiniz gibi bu tarz ürünlerin tamamına karşı önyargılıyım.. Önyargıdan öte düşmanım...
Nanocharger piyasaya çıktığında aynı önyargım bu ürün içinde geçerli idi. Birçok yerde ürüne karşı cephe almış durumda idim ve bu cepheyi destekleyen yorumlarda bulundum.
Ürünü deneme amaçlı olarak geçtiğimiz c.tesi aracıma uygulattım. İlk izlenimim hafif bi farklılığın varolduğu yönünde idi. Bu farklılığı tamamen "psikolojik" olarak niteledim ve gerçek sonucun dyno testinde çıkacağına inandığımdan ısrarla dyno testi istedim.

Bugün Nanocharger ana dağıtım noktasına aracımı dynoya çıkarmak için gittim. Önyargım ilk günki gibi sürmekte idi.

Dyno cihazına hava basıncı,nem, sıcaklık gibi anlık değerleri girdikten sonra dyno testine başladık. Nanochargerlı ve Nanochargersız olmak üzere iki ayrı testi 10 dakika ara ile yaptık. 10 dakikalık arada dyno programı üzerinde hiçbir değişiklik yapılmadan(keza hava sıcaklığı,nem ve hava basıncında da bir değişiklik olmadığından ), farklı veri girmeden, aracı kıpırdatmdan Nanochargerı aracımıza uyguladık ve 2. testi yaptık..

Sonuç ise beklediğimin çok üstünde..

Bulunduğumuz yükseklikte ve Nanochargersız olarak 115 hp ( daha önceki mesaklarımda aracımın 122 hp olduğunu belirtmiştim, ancak SAFC II' yi aracımdan çıkardığım ve başka bir arkadaşıma verdiğim için bu fark doğmuştur) ölçülen güç çıkaran aracım Nanocharger ile 119.6 değerine ulaştı. Deniz seviyesindeki hesaplanan gücümüz ise 117.5 Hp'den 122.1 hp'ye yükseldi.
)
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 19 Eylül 2009, 20:26:09

Bizim forum canavar. Varmış bak.

http://www.vwtr.net/forum/nano-charger-dyno-ciktilari-hp-artisi-t2356.0.html
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 19 Eylül 2009, 20:32:59
BÖYLE BİR AÇIKLAMA VAR"nano charger da extradan bi kompressör mekanızması bulunmamaktadır yani motorun kendi vakum basıncı neyse o gelelim karışımın fakirleşmesine nanocharger uygulanmamış motor gaz kelebeğinin kapandığı anlarda hava yı hava filtresinden değil katel boşluğundan emiyor bu hava sıcak, yağlı ve pis bir hava nanocharger ise bu havayı soğutup filtre ederek kendi emdiği soğuk havayla çarpıştırıp hazırlıyor motor ise kendisi havayı vakumluyor oksijen oranı yüksek tabi 14/1 oranının stabil kalması sağlanıyor araç kalkışlarda ve vites aralarında performans sağlarken gazı çakip basma aralarında boşa atılan yakıt da yok olduğundan tüketimde azalıyor"


1.6 75Hpye uygulatmışlar bizim forumdan. 5Hpye yakın güç 7Nmtork almış

ÖNCE
(http://img71.imageshack.us/img71/7074/ncesi.th.jpg) (http://img71.imageshack.us/i/ncesi.jpg/)

SONRA
(http://img193.imageshack.us/img193/9495/sonra.th.jpg) (http://img193.imageshack.us/i/sonra.jpg/)

"""BAŞKA FORUMLARDA KULLANANLARIN HEPSİ ÖZELLİKLE ALT DEVİRLERDE GÜÇ ARTIŞI BELİRGİN ARA HIZLANMALAR İYİ DİYOR. KULLAMAYANLARIN ÇOĞU PARA TUZAĞIDIR DİYOR. YAKIT EKONOMİSİ OLARAK ETKİSİ İÇİN KİMSE DOĞRU DÜZGÜN BRŞEY DEMEMİŞ
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: ozmo - 20 Eylül 2009, 22:18:27
ney o nereye takılıyo nasıl çalışıyo ?????????????
sende bilmiyorsan vay halimize  :'(
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: nakres - 21 Eylül 2009, 00:30:48
hiç bir zaman bu tür şeylere aldırış etmediğimden ne dinlerim nede inanırım fakat nette hiç bir olumsuz yoruma rastlamadım dyno testlerinde genelde 4 hp veriyor 4 hp için 230 verilirmi düşünmek lazım..yakat tasarrufu sağlıyor derseniz benim öyle bir sıkıntım yok :) l


 
sende bilmiyorsan vay halimize  :'(
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: mecamir - 21 Eylül 2009, 18:21:03
4 hp için 230 verilmez ama 130-135 düşünülebilir bence. Onur 135 TL olduğunu yazmış. Düşünüyorum da 135 TL ye ne yaparsan 4 hp net kazancın olur? 135 TL'ye alınan hava filtresi çoğu araçta 4 hp vermez (EVO, İmpreza, Viper vs hariç). O paraya da başka bişey olmaz. Çalışma prensibi de bana mantıklı geldi. Sonuçta ne kadar temiz hava, o kadar bol oksijen; ne kadar bol oksijen, o kadar iyi yanma  ;) Antalya bayisiyle bi görüşcem tekrar, eğer benim arabada %10 yakıt tasarrufu ve aynı zamanda %2-3 güç artışı sağlayabilirse alırım.
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 22 Eylül 2009, 00:27:18
4 hp için 230 verilmez ama 130-135 düşünülebilir bence. Onur 135 TL olduğunu yazmış. Düşünüyorum da 135 TL ye ne yaparsan 4 hp net kazancın olur? 135 TL'ye alınan hava filtresi çoğu araçta 4 hp vermez (EVO, İmpreza, Viper vs hariç). O paraya da başka bişey olmaz. Çalışma prensibi de bana mantıklı geldi. Sonuçta ne kadar temiz hava, o kadar bol oksijen; ne kadar bol oksijen, o kadar iyi yanma  ;) Antalya bayisiyle bi görüşcem tekrar, eğer benim arabada %10 yakıt tasarrufu ve aynı zamanda %2-3 güç artışı sağlayabilirse alırım.

aynı düşünüyorum. Bendede yakıt problemi yok. Şehirler arası 10kuruş 9a düşsede itirazım olmaz. Derdim ara hızlanma bide 80hp yapabilme. bizden kullanan biri tavsiye etse...
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: nakres - 22 Eylül 2009, 11:28:13
çalışma sistemi nette araştırdığımdan  anladığım kadarıyla bizim araçlara uygun değil ....2002 öncesi araçlarda rölanti yükselmesi 2002 sonrası araçlarda ise araıza lambasını yakabilir...takmak isteyen arkadaş var ise daha detaylı araştırmasını yapsın sistemin montajını yapan firma ile görüşüp sistemi tam anlamak gerekiyor..
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: nakres - 22 Eylül 2009, 11:48:58
nano charger denilen ürün kopyadan ibaretmiş yani yan sanayi   ;D
Başlık: Ynt: Nano Charger ve V Charger(kesmeden biçmeden yakıt tasarufu)
Gönderen: 06onur - 23 Eylül 2009, 22:30:14
çalışma sistemi nette araştırdığımdan  anladığım kadarıyla bizim araçlara uygun değil ....2002 öncesi araçlarda rölanti yükselmesi 2002 sonrası araçlarda ise araıza lambasını yakabilir...takmak isteyen arkadaş var ise daha detaylı araştırmasını yapsın sistemin montajını yapan firma ile görüşüp sistemi tam anlamak gerekiyor..

aynı şüphelerim var o yüzden bizden kullanan varmı diye soruyorum. Bazı ürünlerin türk ürünü yansanayileri orjinalden iyi oluyor