vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N2 => Konuyu başlatan: CooLony - 07 Haziran 2011, 19:07:05

Başlık: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: CooLony - 07 Haziran 2011, 19:07:05
öncelikle Merhabalar, aracım 2000 model 1.4 16V 75hp.

artan benzin fiyatları neticesinde aracımı satıp-satmamak arasında bırakan en büyük etken LPG sorunu oldu benim için,

öncelikle WH motor mu diyorlar tam bilmiyorum ama bu motorların LPG için başlı başına sıkıntı olduğu söylendi ve bunu 3 ustadan 2 si söylemiş bulununca açıkçası lpg taktırmaktan korkar oldum ve sırf bu yüzden satmayı düşünüyorum.

Sizden ricam Atiker taktırmak istediğim için ustaların uydurmuş olduğu palavra mı (daha iyi bir kit satabilmek adına) yoksa cidden bu tip sorunlar varmı.

NOT: Ustanın birinin sıkıntıya örneklemesi, "aracın rolanti ayarlama sistemlerinin otomatik olması, gazı kendi kendine ayarladığı için lpg nin sürekli ayarını kaçırıyor" dediler. LPG taktıran ve kullanan arkadaşlar hangi marka modelde sıkıntı yaşadı veya sorunsuz kullanıyor beni bilgilendirebilirseniz çok sevinirim.

Şimdiden çok teşekkür ederim.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: polosw - 07 Haziran 2011, 20:36:55
bende 2000 1.6 polo variant 8 valf 75bg var 2.5 yildir atiker kullaniyorum 1 yil sorunsuz bindim daha sonra rolanti problemi ve normal viteste giderken gaz kesme gibi sorunlar yasadm bogaz kelebegi distribitor kapagi buji+buji kablolari degistirdim kisin titrek calisyo yazin sorun yok
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: CooLony - 07 Haziran 2011, 21:17:21
bende 2000 1.6 polo variant 8 valf 75bg var 2.5 yildir atiker kullaniyorum 1 yil sorunsuz bindim daha sonra rolanti problemi ve normal viteste giderken gaz kesme gibi sorunlar yasadm bogaz kelebegi distribitor kapagi buji+buji kablolari degistirdim kisin titrek calisyo yazin sorun yok

1.6 değil hocam benimki motorlar farklı...
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: handsome_8222 - 07 Haziran 2011, 21:29:34
motorlar farklı olsun hocam.. hiç bulaşma derim ben.. bende de polo classic vardı 65 bindeki aracımı lpg uğruna heba ettim.. belki taktırırsın şansına da arıza çıkarmaz ama ben taktırmam.. yeminim var.. 2000 motor araç dahi alsam lpg mi asla taktırmam..
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: atego - 08 Haziran 2011, 02:25:11
Bende de 16v motor var. Kodları farklı fakat herhalde benzerdir biraz. Şu ana kadar tek problemim motor soğukken arada stop etmesi oldu. Işıklarda durduğunuzda vs birden sönüyor motor. Ben de ısıtmadan yola çıkmıyorum. Yazın çok nadir oluyor bu problem. Kit Atiker bende de. Şu an 0.19 ile 0.2 arası yakıyor :)
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: ackermann07 - 08 Haziran 2011, 03:19:15
bende 2001 1.4 16v var,lovato taktırdım, birkaç ay oldu taktıralı ve hiçbir sorunla karşılaşmadım. öneririm...
duyduğum kadarıyla da polo'ya en iyi uyum sağlayan 2 marka lovato ve brc imiş...
ben sormuş olduğum "birçok" ustanın yalancısıyım...
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: mstf - 09 Haziran 2011, 08:37:34
Üç ay önce atiker marka lpg taktırdım. 7 bin kilometredir en ufak bi sorun yaşamadım. Ben tavsiye ederim. Aracım 1.4 16 valf  2000 polo comfortlıne Bence lpg sisteminin markasından ziyade takan ustaya bak derim. Yaşanılan sorunlar her markada oluyor hemen hemen. Ortalama 20 kr. yakıt tüketimim var basagaz gönül rahatlığıyla.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: humanetrea - 27 Haziran 2011, 23:37:59
20 bn km önce atiker sıralı sistem taktrdım.aracım 6n2 kasa 2000 comfortlıne.uzun yolda 0,150 krş yakıyor.gazdan gayet memnunum.ama benzin performansı da beklemyin.tavsiyem lpgde kullanırken arcı her 100 km de bir kaç km benznle yol alın.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: yakkir - 28 Haziran 2011, 00:33:04
20 bn km önce atiker sıralı sistem taktrdım.aracım 6n2 kasa 2000 comfortlıne.uzun yolda 0,150 krş yakıyor.gazdan gayet memnunum.ama benzin performansı da beklemyin.tavsiyem lpgde kullanırken arcı her 100 km de bir kaç km benznle yol alın.


Katılıyorum ve aynen uyguluyorum zaten
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: Ragno - 28 Haziran 2011, 14:24:34
Benim de 2001 comfortline polom var (AHW motor). 1 ay öncesine kadar brc taktırmayı ciddi olarak düşünüyordum ama son hesaplarımda ş.içi - ş.dışı karışık 26.7 krş/km çıkınca vazgeçtim. çünkü bu 6n2 kasalarda zaten  kronik bir stop etme, rölanti tutmama problemi var boğaz kelebeğinden dolayı (ve motorun sıcak ya da soğuk olması da fark etmiyor bazen). Benim aracımda da bu problem bir kaç aydır ciddi şekilde rahatsız ediyordu, önceden yoktu. Özelikle araç soğukken stop ediyordu ama sıcakken de oluyordu, bazen rölanti yüksek devirlerde takılı kalıyordu. Sökmeden temizlettim, söküp de temizlettim adaptasyon vs.. yok yok yok. Düşünün motor sıcak, 80-90km hızla gidiyosunuz 4'den 5'e atacaksınız, ayağınızı biraz fazla tutunca debriyajda tık stop ediyor!! Tehlikeye bakın. En sonunda geçen hafta yeni boğaz kelebeği aldım 420 lira civarı parça, 20-25 lira da işçiliği var. Şimdi tıkır tıkır çalışıyor. Haa şimdi lpg taktırsam belki o problemleri yaşamam kelebeği değiştirdiğim için ama bu problemler lpg de her zaman daha fazla oluyor oktanı yüksek olduğu için. en iyi ustaya taktırsanız bile olabiliyor. arabanın orjinalliğini bozdurmak da cabası.

Sözün özü eğer ayda 1500-2000 km yol yapmıyorsanız taktırmayın. Taktıracaksanız da sakın atiker falan taktırmayın. Atiker bayilere araba veriyor satışlarına göre, o yüzden ustalar onu tavsiye ediyor. BRC ya da Levato gibi markaları tercih edin.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: servet21 - 29 Haziran 2011, 09:48:05
aracım 2000 model 1.4 16V 75hp. Atiker taktırdım ilk günler biraz alışamadım ama şuan 4000 km yaptım memnunum uzun yolda 170 kadar düştü şehir içi 240 gibi yakıyor ortalama 200 bu da normal diye düşünüyorum benzinli 350 yakıyordu. markadan önemlisi usta diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: 06onur - 09 Temmuz 2011, 17:41:56
6n2 ye 2yıldan fazla 55-60.000km LPG de bindim ve memnundum. Lovato takılı idi sıkıntısızdı, BRC de çok iyidir. BRC lovato Prins markaları oturmuştur yazılımları daha iyidir, servis ağı yaygındır
**Sorun polo sorunu değil!!! LPG sanılanın aksine "zor tutuşur" ve yüksek derecede ısı ortaya çıkarır, buda otomobilde dengesizliğe yol açabilir

LPG taktırmadan önce
*Bakım tam yapılmalı, Buji muhakkak yeni orj. olmalı
*Boğaz kelebeği temizlenmeli, boğaz kelebeği açısı ayarlanmalı.
Araç benzinde sıkıntısız hale geldikten sonra LPG takılmalı
*İyi bir marka ve tavsiye edilen ustalar tercih edilmeli
eğer buna rağmen yavaşlarken stop etme veya rolanti gezinmesi olursa, hararet müşiri değişip tekrar açı ayarlanmalı.
%95 sıkıntısız LPG li kullanabilirsiniz. %5 dedim düşük bir ihtimal boğaz kelebeği motoru arızalı olabilir
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: caner4 - 09 Temmuz 2011, 18:16:06
bukadar teferruat yerine dizel almalı kafa rahat olmalı bence....
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: barishrocker - 05 Ağustos 2011, 00:55:00
Hem bagajdan veya stepneden de feragat edilmemis olur katiliyorum
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: caucasian - 12 Eylül 2011, 09:35:49
2010 Ekim ayında atiker taktırdım. bu aya kadar bir sıkıntım yoktu. şu sıralar aşağıdaki sorunlarla karşılaşmaya başladım;

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor. ben de hızıma uygun bir vites secip aracı vurdurararak tekrar çalıştırıyorum ancak bu problem rampa çıkarken başıma gelirse halim biraz perşan olur gibime geliyor :)

dolayısıyla araca lpg taktıracaksanız bu gibi sorunlara hazırlıklı olun ve iyi araştırın derim. ben içine düştüğüm bu sorundan çıkış yolu arıyorum şimdi. sizin tavsiyelerinize de açığım. Servisime gittim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim ancak adaptasyon yapamadılar. boğaz kelebeği değiiecek dediler. çıkma bakalım dediler ancak bir boğaz kelebeğinin çıkma olmasına neden olan durumun, benim başımı da ağrıtacağından ben pek yanaşmadım. şu sıralar canım fena halde sıkılıyor... Öyle ki boğaz kelebeğini yeniletsem dahi bu illet beni yine bulur diye düşünmeden edemiyorum.

sonuç olarak zavoli ya da brc gibi markalara maliyetlerinden dolayı yanaşmadım ve 1000 tl ye atiker taktırdım. Eğer içinde bulunduğum bu problem atiker kaynaklı ise atiker ne oldu?? 100 + 500 = 1500... daha ilerde ne çıkacağını da bilmiyorum üstelik. Tıkır tıkır çalışan aracıma haksızlık yaptığımı düşünüyorum.:(

Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: Ragno - 12 Eylül 2011, 13:54:24
2010 Ekim ayında atiker taktırdım. bu aya kadar bir sıkıntım yoktu. şu sıralar aşağıdaki sorunlarla karşılaşmaya başladım;

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor. ben de hızıma uygun bir vites secip aracı vurdurararak tekrar çalıştırıyorum ancak bu problem rampa çıkarken başıma gelirse halim biraz perşan olur gibime geliyor :)

dolayısıyla araca lpg taktıracaksanız bu gibi sorunlara hazırlıklı olun ve iyi araştırın derim. ben içine düştüğüm bu sorundan çıkış yolu arıyorum şimdi. sizin tavsiyelerinize de açığım. Servisime gittim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim ancak adaptasyon yapamadılar. boğaz kelebeği değiiecek dediler. çıkma bakalım dediler ancak bir boğaz kelebeğinin çıkma olmasına neden olan durumun, benim başımı da ağrıtacağından ben pek yanaşmadım. şu sıralar canım fena halde sıkılıyor... Öyle ki boğaz kelebeğini yeniletsem dahi bu illet beni yine bulur diye düşünmeden edemiyorum.

sonuç olarak zavoli ya da brc gibi markalara maliyetlerinden dolayı yanaşmadım ve 1000 tl ye atiker taktırdım. Eğer içinde bulunduğum bu problem atiker kaynaklı ise atiker ne oldu?? 100 + 500 = 1500... daha ilerde ne çıkacağını da bilmiyorum üstelik. Tıkır tıkır çalışan aracıma haksızlık yaptığımı düşünüyorum.:(



Hocam, sorun tamamen boğaz kelebeği sorunu. Yukarıda da söylediğim gibi ben de değiştirerek kurtuldum bu sorundan- ki lpg yok bende- LPG taktırmasaydınız da bu sorunu yaşayacaktınız ama biraz daha geç olurdu. Bir süre sonra sıcak soğuk farketmeksizin hiç devir tutmamaya başlayacak aracınız, kendi aracımdan biliyorum. Sakın çıkma almayın, zaten kolay arızalanıyor, aldığınız parça da kısa süre sonra aynı arızayı yapar.
LPG'nin sorunu yüksek ısıdan dolayı aracın alışkın olduğu işleyişi bozması ve hassas parçalarda arızaya neden olması.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: caner4 - 12 Eylül 2011, 18:32:31
selamlar.. 2000 bora comfortline 1.6 SR motor kullanıcısıyım. bahsettiğiniz sorunun cok ama cok benzerini kendim de yaşadım. zavoli lpg taktırdıktan sonra tabi. herşeyi denedim buji benzin filtresi falan filan oksijen sensörü teşhisini koydular sonra bi de boğaz kelebeği adaptasyonla birlikte temizlendi. oskijen sensörüne naaptılar bnde bilmiorm ama araçta gözle görülür bi artış oldu. bi de rolanti düşüklüğünün sebebi gazın standart ölçüsü cok kısık. bende klimada aynısını yaşadım. sonra gaz yememe sorunu oldu. araç resmen kendini çekmiyodu. gazı biraz açtırdım (15 kademe) şmdi benzinden farkı yok. ama sonuc olarak sen etçil bir hayvanı sürekli otla beslersen o hayvan çok dayanmaz ölür. araçlarda öyle. benzinle çalışması için tasarlanmış araca lpg yedirirsen böyle ayılma bayılma kokma titreme kerkinme gibi sorunlara da alıştırcaksın kendini... kim ne derse desin ya dizel alınacak ya da tüple yaşamaya alışılacak.... bizi bu hallere düşürenler utansın..
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: ceceduman - 13 Eylül 2011, 16:41:05
selamlar.. 2000 bora comfortline 1.6 SR motor kullanıcısıyım. bahsettiğiniz sorunun cok ama cok benzerini kendim de yaşadım. zavoli lpg taktırdıktan sonra tabi. herşeyi denedim buji benzin filtresi falan filan oksijen sensörü teşhisini koydular sonra bi de boğaz kelebeği adaptasyonla birlikte temizlendi. oskijen sensörüne naaptılar bnde bilmiorm ama araçta gözle görülür bi artış oldu. bi de rolanti düşüklüğünün sebebi gazın standart ölçüsü cok kısık. bende klimada aynısını yaşadım. sonra gaz yememe sorunu oldu. araç resmen kendini çekmiyodu. gazı biraz açtırdım (15 kademe) şmdi benzinden farkı yok. ama sonuc olarak sen etçil bir hayvanı sürekli otla beslersen o hayvan çok dayanmaz ölür. araçlarda öyle. benzinle çalışması için tasarlanmış araca lpg yedirirsen böyle ayılma bayılma kokma titreme kerkinme gibi sorunlara da alıştırcaksın kendini... kim ne derse desin ya dizel alınacak ya da tüple yaşamaya alışılacak.... bizi bu hallere düşürenler utansın..



vallahi arkadaşım harika yazmışşın nediyim bendeim aracımda LPG takılalı henüz 6 bin km re falan oldu Allaha çok şükür bi sıkıntı yaşamadım insallahta yaşamam kimsede yaşamasın.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: nakres - 13 Eylül 2011, 22:27:12
 l p g de   hangi araç olursa olsun sistem ne marka olursa olsun kronik bir problem olacağını düşünmüyorum  yaşanılan arızalar benzinli iken de yaşanılabilirdi ayretten araçların montaj esnasında motor kontrol ünitesinin bilgi alış veriş ve kumanda ettiği hemen hemen tüm birimlere extradan giriş yapılıyor yani bilindiği gibi yine montaj hataları  yada az da olsa takılan sistemin her sistemde olacaı kadar olasılıkta arızalı parçanın (yeni dahi olsa )  takılmasından kaynaklanan arızalardır yaşananlar...

            lpg her zaman için  kısa ve uzun vade de  dizelden daha ekonomiktir...şimdilik tek  alternatif yakıt  olarak görüyorum...



   
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: caucasian - 15 Eylül 2011, 13:45:57
yorumların için teşekkürler ragno.
polo 2001 comfortline 1.4 aracın orjinal boğaz kelebeği markası kodu fiyat bilgisi var mı acaba? ayrıca bu parçayı nereden temin edebilirim.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: caner4 - 15 Eylül 2011, 15:01:31
lpg dizelden daha ekonomiktir diyen arkadaşıma sesleniyorum... 100 km'de 3.5 lt mazot tüketen araçlar olduğuınu hatırlatırım. hadi onu geçtim şu an yeni nesil benzinli düşük cc motorlar bile lpgden az yakmaktadır.
bakınız polo bluemotion dizel. veya seat ibiza 1,2 TSI.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: Ragno - 15 Eylül 2011, 15:14:02
yorumların için teşekkürler ragno.
polo 2001 comfortline 1.4 aracın orjinal boğaz kelebeği markası kodu fiyat bilgisi var mı acaba? ayrıca bu parçayı nereden temin edebilirim.

Benim aracın motor kodu AHW. Ona göre istetti parçacı, diğer motor kodlar da aynı fiyat. Ben 450 liraya aldım parçayı ama internette 425'e de gördüm. 20-25 lira da işçilik alıyorlar. Markası VDO. Siemens'in malı, orijinal.
Ben parçacıya sipariş verdim. http://www.otomaparca.com/index.php?p=show&pid=1684&k_id=0&kn=0  bu linkte aynsı var ama ne kadar güvenilir bilemem. Ben alalı 4 ay kadar oldu, dövizdeki artıştan etkilendi mi fiyatlar bilmem. Biraz önce bakarken 225 liraya da gördüm aynı parçayı ama bir kaç yıl önceki fiyattır, dikkat etmek lazım.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: caucasian - 21 Eylül 2011, 09:23:45
Benim aracın motor kodu AHW. Ona göre istetti parçacı, diğer motor kodlar da aynı fiyat. Ben 450 liraya aldım parçayı ama internette 425'e de gördüm. 20-25 lira da işçilik alıyorlar. Markası VDO. Siemens'in malı, orijinal.
Ben parçacıya sipariş verdim. http://www.otomaparca.com/index.php?p=show&pid=1684&k_id=0&kn=0  bu linkte aynsı var ama ne kadar güvenilir bilemem. Ben alalı 4 ay kadar oldu, dövizdeki artıştan etkilendi mi fiyatlar bilmem. Biraz önce bakarken 225 liraya da gördüm aynı parçayı ama bir kaç yıl önceki fiyattır, dikkat etmek lazım.

forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: yunusdemirtas - 06 Ocak 2012, 23:22:08
2000  6N2 1.4 75 bg aracıma 20000 km oldu atiker takıldı.Hiçbir sorun yok.Ortalama 20 kr. yakıyor.aylık 450 tl lik benzin masrafı 250 tl ye indi.Bir an bile düşünmeyin taktırın bence.Son hız ve ara hızlanmalarda da hiçbir sorun yok.Sorun yaşayanlar adeta lpg yi günah keçisi ilan etmişler.Servisler arızalı benzinli araçlarla dolu..
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: ceceduman - 07 Ocak 2012, 13:06:34
forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 

bende devir dalgalanmasından şikayetciyim :( fakat dediğin gibi vermesi bişey değilde sonrasında tekrar aynı sorunla boğuşurmuyuz :( bakalım ustama sorucam böyşe bişey olabiklir diye insallah gerek kalmaz....
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: Ragno - 07 Ocak 2012, 17:43:22
forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 

Boğaz kelebeğini değiştirdikten sonra aynı sorunun devam edeceğini sanmıyorum. Diğer ihtimalleri denemişsiniz zaten. Motor kodu farklı olsa da ayn modellerin fiyatı aynı bildiğim kadarıyla. Fiyat farkları ilan tarihiyle alakalı olabilir, son zamanlardaki döviz artışı fiyatları yükseltti.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: KAAN60 - 07 Ocak 2012, 22:47:28
arkadaşlarım lütfen ,y,ce araştırmadan tonlarca masraf yapmayın yazık hem paralarınıza hem bir okdr can sıkıntısı atiker konusunda uzman olmuş ben ;) sizin için daha önceden paylaşmıştım, devir dalgalanması stop gibi problemleri olan arkadaşlarım banada servis bakımlı aracım için boğaz kelebeği değişecek oksijen sensörü değişecek diyip durdular ben aracımdan emindim araştırdım ve sorunun atiker kırmızı enjektörden ( AHC 4 CYL 3 OHM ) kaynaklandığını anladım ustalarla verdiğim uzun uğraşlardan sonra siyah olan horizon tip enjektör taktırdım ne sıkıntım kaldı ne de sorun hatta bu enjektörler vw ve seat içn üretildiği için performans şuan gerçekten benzinden farksız... kısacası kesinlikle horizon enjektör taktırın  sorunu başka yerde aramayın şurayı inceleyin.
http://www.vwtr.net/forum/lpg-cng-ve-alternatif-yakit-sistemleri/16-8v-aee-motor-lpg-li-polo-sahipleri-t23600.0.html
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: hustun - 09 Ocak 2012, 12:12:59
2000 model 1,4 comfortline model aracım var aldığımda brc marka talılıydı 6 aydır bi sorun olmadı çok şükür benzinde çalışıyor sonra sanırım motor suyu sıcaklıgı 30 derece olunca otomatik lpg ye geçiyor bi ara geçişlerde sorun var zannettim ama depo az olunca yada sallantıda sanırım koruma amaçlı lpg den benzine geçiyor.
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: cesimoglu - 22 Ocak 2012, 16:52:44
 2001 model 1.4 16v comfortline sahibiyim aracımda atiker sıralı lpg var aracım 16 kuruş yakıyor ve gayet memnunumzaten şöyle düşünün yılda 20000 km yapsanız benzinde en az 30 kr deseniz 6000tl lpg de 16 kuruştan 3200 tl zaten lpg fiyatı+ruhsat vs 1500 tl yi geçmez ki 1 yılda o parayı fazlası ile amorti edip satarkende avantajlı satabiliyorsunuz:))))
Başlık: Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
Gönderen: playguy - 23 Şubat 2012, 13:54:48
Bendede 2001 1.4 16v trendline var 2 ay önce Atiker taktırdım performans dan bir eksilme olmadı gayet memnunum. Simit tank takılı stepnenin yerinde bagaj hacmide küçülmedi. Yakıtdan da kar ediyorum önemli olan LPG nin iyi bir işçilikle takılması.