vwtr.net
Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: mehmetcevahir - 27 Mayıs 2011, 16:25:51
-
merhabalar arkadaşlar. nadir aralıklarla yaşadığım bir sorunumu kendi imkanlarımla çözüme kavuşturdum ve yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim. hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu yaşıyordum. özellikle durmak üzereyken vitesi boşa alıp frene bastığımda rolantide küçük bir dalgalanma oluyor ve stop ediyordu araç. bu sorunu çok nadir yaşamama rağmen çözümü için gitmediğim usta kalmadı. servis de dahil bir çözüm üretemedi bu soruna. kimisi lpg ayarlarından dedi kimisi boğaz kelebeği değişecek dedi. defalarca lpg ayarı yaptırdım. boğaz kelebeği temizletip adaptasyon yaptırdım, buji ve kablolarını değiştirdim, hava akışmetresini temizledim, yakıtı aldığım yerleri değiştirdim ama nadir olarak da olsa yapmaya devam etti. son olarak da kendim hava filitresini ve hortumunu sökerek boğaz kelebeğini balata temizleyicisi ile temizlemek istedim. hava filitresi hortumunu sökerken bu hortuma bağlı olan ve motor üst kapağına giren küçük hortumun körük kısımlarından çatlamış olduğunu farkettim. bu hortumun görevi motor üst kapağına ulaşan yağ buharını boğaz kelebine ve dolayısı ile yanma odalarına taşımak ve böylelikle hem havayı bir miktar ısıtmak hem de yanmanın gerçekleştiği odaları yağlamak. (dolayısı ile motorun ömrünü uzatmak) hortum kırık olduğu için ihtiyaç duyulandan daha fazla havayı dışardan alan boğaz kelebeği rolantiyi ayarlayamayarak stop etmesini sağlıyor aracın bunun farkına vardım. bu küçük hortumu bir elektrik bantıyla hava almayacak şekilde sardım ve yerine otutturdum. ve sonuç olarak stop etme sorunu ortadan kalktı ve araba rolantiyi daha stabil bir şekilde ayarlamaya başladı bilginize. ayrıca bu hortumun kırık olması dışardan kirli havanın girmesine ve boğaz kelebeğinin daha çabuk kirlenmesine neden oluyor. :tamamdir aşağıda bu hortumun bulunduğu yeri görebilirsiniz.
(http://img198.imageshack.us/img198/3103/27052011353.jpg)
-
çok güzel tespit bravo
-
nizam kardeşim kötü ustalar insanı ustalaştırıyor teşekkür ederim. :)
-
nizam kardeşim kötü ustalar insanı ustalaştırıyor teşekkür ederim. :)
ustalarımızda birer ögretmen :)
-
aynen öyle :tamamdir
-
aynı sorun bendede olmuştu ve ustam hortumu değiştirip çözmüştü...çok sıkıntılı bir durum yaratıyordu gerçekten..
-
bir vw ve sahibinin araba hakkında usta olması başarı hikayesi gibi :)
ama mehmet hocam iyi yakalamışsın rolanti problemi olan ilk önce buraya
baksın derim konu bence üst konu olsun :)
-
bir vw ve sahibinin araba hakkında usta olması başarı hikayesi gibi :)
ama mehmet hocam iyi yakalamışsın rolanti problemi olan ilk önce buraya
baksın derim konu bence üst konu olsun :)
teşekkür ederim :)
1.000.000 km uzun yol tecrübesi olan tır şoförü dayımın bu tür konularla ilgili düşüncelerini gerçekten çok haklı bulurum:
Arabanın sorununu şoförü bulur usta bir şey bilmez sen sorunu bulur ustaya tarif edersin o da yapar. Usta senin arabanı senden iyi bilmez çünkü problemin hangi koşullarda ortaya çıktığını ve ayrıntılarını en iyi sen anlarsın dikkatli olursan diyor.
doğrusu her rolanti ve stop etme problemi bundan kaynaklanmayabilir kuşkusuz farklı sebepler de olabilir ancak ayrıntılar üstünde biraz daha yoğunlaşınca insan daha doğru sonuçlara ulaşabiliyor. örneğin özellikle aracın durmak için frene bastığınızda stop etmesi asıl ipucunu veriyor zira frene basıldığında motor ister istemez esniyor motor esneyince haliyle kırık olan bu borular da esniyor ve kırık olan yerlerden daha fazla hava girmeye başlıyor bu da malum sorunu tetikliyor. zaten dikkat ettiğimde frene daha yavaş bastığımda ya da normal rolantide çalışırken hiç bir sorunla karşılaşmıyordum. özellikle daha güçlü frenlerde rolantiye düşersem stop ediyordu araç bu da bence işin püf noktası. yani ayrıntılara çok dikkat etmek gerekiyor.
bu arada sabit konu olması da iyi olmuş zira bu sorunu çok kişi yaşıyor ve çoğu da ciddi masraflar ettiği halde çözüme kavuşturamıyor bu sorunu. umarım diğer arkadaşlara da yardımcı olur. :)
-
eline sağlık mehmet, 10 numara bir tespit ve onarım. :tamamdir
bende de rolanti düşmesi sorunu var. şimdi elime bi fener alıp bakıcam :D
-
eline sağlık mehmet, 10 numara bir tespit ve onarım. :tamamdir
bende de rolanti düşmesi sorunu var. şimdi elime bi fener alıp bakıcam :D
inşallah seninki de aynı nedenden kaynaklanıyordur da başka masrafa girmezsin. :)
-
mehmet tespitlerine katılıyorum allaha şükür rolanti problemim yok ama cumartesi günü
kaputu açıp gerekli kontrolleri yaptım :)
-
Eline sağlık.
-
çok iyi tespit tebrikler :)
-
slm arkadaşlar harbiden tespit güzel bu sorun benim golfdede vardı bende uzun süre uğraştım ama sonunda çözdük ama yinede ben o boruyada bir bakıcam
-
arkadaşlar bence konu madem sabit konu aynı sorunu yaşayan diğer arkadaşlarda çözüme kavuşturanlar varsa bunu nasıl sağladıklarını burada paylaşsınlar. sorunu yaşayan başka kimselere de en azından bir fikir vermiş oluruz ve boş yere başka yerlerde sorun arayarak zaman ve para kaybetmemiş olurlar.
mesela konu hakkında daha detaylı bir araştırma yaptım. sorunla aynı şekilde karşılaşan başka arkadaşlar da var. daha önce de bahsettiğim gibi bu şekilde stop etme sorunu sadece bu durumdan kaynaklanmayabilir nitekim sorunla karşılaşan diğer arkadaşlar da şu şekilde aşmışlar bunu: bütün her şeyi boğaz kelebeği de dahil değiştirmelerine rağmen sonuç alamayanlar en sonunda beyinle ilgili olduğunu düşünmüşler ve tespitlerinde de haklı çıkmışlar. beyne giden soketlerde ya da beyinin iç kısmında oluşan oksitlenme de buna neden olmuş. mesela arabanın özellikle yağmurlu günlerde bu sorunu ortaya çıkarması da buna bi açıklama getirebilir. oksitlenme ise bu işten anlayan iyi bir usta vasıtasıyla temizlenebilir. bunu deneyip %100 olumlu sonuç alan arkadaşlar da var. bilginize...
-
harika tespit ya tebrik ederim çok önemli bi başlık olmuş teşekkürler.. :tamamdir
-
motor soğukken il çalıştırmada devir dalgalanıyor :saskin:
-
benim makinada böyle değil yanlız baktım biraz önce ???
-
benim makinada böyle değil yanlız baktım biraz önce ???
daha öncede dediğim gibi her rolanti sorunu farklı nedenlerden olabilir. motor beyninde gerçekleşen bir oksitlenme de neden olabilir buna boğaz kelebeğinin kirlenmiş olması da hava akışmetresi de... en basit ve en ucuz olandan başlamak lazım düşüncesindeyim.
-
daha öncede dediğim gibi her rolanti sorunu farklı nedenlerden olabilir. motor beyninde gerçekleşen bir oksitlenme de neden olabilir buna boğaz kelebeğinin kirlenmiş olması da hava akışmetresi de... en basit ve en ucuz olandan başlamak lazım düşüncesindeyim.
yok yani benim makinada böyle bir yer yok bulamadım farklı sanırım bağlantıları
-
16 valf olanların hava filitresi motor kapağı üstünde diye biliyorum bu nedenle bizimkilere benzer bir yapısı yok sanırım.
-
peki arkadaşlar 16valf olanlarda ne yapmak lazım bendede aynı durum denk geldi geçen akşam rölanti 1000devir dk'da çalışan araç 800devir dk'ya düşer oldu
-
rolantinin normali 800 olmalı zaten. :tamamdir diğer yazılanlar yardımcı olur belki istersen baştan sona bi takip et konuyu...
-
arkadaşlar 2003 16v aracıma lpg(brc) taktırdım 1,5 ay önce. konu başlığında bahsedilen durumun aynısı yaşanıyor bende de 1,5 aydır. arada oluyor ve rölantideyken par par diye araba nerdeyse stop edecekmiş gibi oluyor stop ettiği de oldu birkaç defa. sanırım benzinde yapmıyor bu, sadece gazda çalışırken yapıyor. bu konuda deneyimi olan var mı ne tavsiye edersiniz? lpg servisine gittiğimde gazdan kaynaklanmıyordur dedi savdı başımdan servisine git dedi.
-
kardeş muhtemel sebepleri yazılanları okuduğunda öğrenebilirsiniz. ama en önemli konu ilk başta bu sorunu benzinde de yapıyor mu onu ayırt etmek lazım. bu nedenle benzinde de bunu bir süre dene derim. daha sonra konu altında yazanlara göre hareket edebilirsin.
-
fotografı görünce benim araba zannettim. :D aynı uygulamayı ben de yapmıştım geçen sene aynı sorundan dolayı. ama ben silikon tabancasıyla slikonladıktan sonra sarmıştım. ben de aynı şekilde kendim çözdüm olayı. bende stop etme yoktu ama rolantide hırlama yapıyordu, kendi kendine ara gazı veriyordu. ben de önce gaz kelebeğini temizleyip sonra slikonlayıp bantlamıştım. Ama benim tahminim gaz kelebeği de kirlenince yapıyor bu sorunu. hatta forumda da paylaşmıştım ama hangi konuda olduğunu hatırlamıyorum. yarın benim çalışmanın da fotosunu eklerim. eline sağlık güzel bir çalışma olmuş.
-
slm arkadaşlar ben polo kullanıcısı olarak aynı sorunla uğraşmaktayım lpg takıldıktan sonra başladı bu olay lpg servisi tüm kontrolleri defalarca yaptı lpgde sistemlerinde sorun yokmuş? benzinde hiç problem. çok nadir olsada benim canımı sıkıyor lpgde durduğum zaman rolanti 900den 700e kadar düşüp geri yükseliyor bazende bir anda stop ediyor. boğaz kelebeğini söküp temizledim adaptasyonu yapıldı vw servisdeki ustam boğaz kelebeği yada lambda sensöründen diyor ama ikiside pahalı bende kendi imkanlarımla önce hava filtre sine giden boruların ek yerleriden hava alankısımları bantla kapattım. boğaz kelebeğini tekrara söktüm iç mekanizma bölümünü beyin tamiri yapan biir arkadaşım söküp kömürlerini ve içini temizledi içinde mekanizma çalışıca birbirie değen bir platin var o açtığımızda yapışıktı ayırdı tekrar birleştirip kapattım montajını yaptım. 2 gündür ne rolanti oynadı ne stop oldu sadec akşam yine durup park ederken rolanti çok hafif titredi. başka bişey yok umarım çözülmüştür. boğaz kelebeği değişmesi gerekiyo denen arkadaşlar bence ellerinden geliyorsa mekanizma kısınlarını söküp kömürlerini temizlesinler platine baksınlar çünkü çok para yazık!
benim sorum şu lambda sensörünü değişmeme gerek varmı yada bunu lpgye göre ayarı falan varmı? ne yapmam gerek hepinize iyi geceler.
-
slm arkadaşlar ben polo kullanıcısı olarak aynı sorunla uğraşmaktayım lpg takıldıktan sonra başladı bu olay lpg servisi tüm kontrolleri defalarca yaptı lpgde sistemlerinde sorun yokmuş? benzinde hiç problem. çok nadir olsada benim canımı sıkıyor lpgde durduğum zaman rolanti 900den 700e kadar düşüp geri yükseliyor bazende bir anda stop ediyor. boğaz kelebeğini söküp temizledim adaptasyonu yapıldı vw servisdeki ustam boğaz kelebeği yada lambda sensöründen diyor ama ikiside pahalı bende kendi imkanlarımla önce hava filtre sine giden boruların ek yerleriden hava alankısımları bantla kapattım. boğaz kelebeğini tekrara söktüm iç mekanizma bölümünü beyin tamiri yapan biir arkadaşım söküp kömürlerini ve içini temizledi içinde mekanizma çalışıca birbirie değen bir platin var o açtığımızda yapışıktı ayırdı tekrar birleştirip kapattım montajını yaptım. 2 gündür ne rolanti oynadı ne stop oldu sadec akşam yine durup park ederken rolanti çok hafif titredi. başka bişey yok umarım çözülmüştür. boğaz kelebeği değişmesi gerekiyo denen arkadaşlar bence ellerinden geliyorsa mekanizma kısınlarını söküp kömürlerini temizlesinler platine baksınlar çünkü çok para yazık!
benim sorum şu lambda sensörünü değişmeme gerek varmı yada bunu lpgye göre ayarı falan varmı? ne yapmam gerek hepinize iyi geceler.
lambda sensörü ve bu sorun arasındaki ilişkiyi ben de epey bir süre araştırdım. doğru dürüst net bir bilgi edinememe rağmen lambda sensörünün egzost manifoltu üstünde motordan çıkan gazlardaki oranları algılayarak motor beynine ordan da dolayısı ile enjeksiyon sistemine ne kadar hava yakıt karışımı ayarlanacağı bilgisini göndediğini öğrenmeme rağmen araç lpg de çalışırken lambda sensörünün beyne gönderdiği bilgilerin lpg ecu su tarafından da dikkate alınıp alınmayacağı hususunda takıldım. zira lpg sistemi kendi ecu ve enjektör sistemine sahip önceden tanımlanmış devir aralıklarında ne kadar lpg nin emme manifoldudan motora gönderileceği bellidir lpg sistemlerinde. bu konuda daha ayrıntılı teknik bilgiye sahip arkadaşlar varsa bu konuda bizi aydınlatırlarsa sevinirim. lpg sistemi ile lambda sensörü arasında doğrudan ya da dolaylı olarak bir bilgi akışı var mı? eğer yoksa böyle bir bilgi akışı sizin söz konusu sorununuz lambdadan da kaynaklanmıyordur.
-
:tamamdir
-
çok mantıklı bir soru mehmet kardeş ama ben üzülerek araç ecu su ile lpg ecu su arasında malesefki bağlantı olduğunu düşünüyorum çünkü araç ecusundan enjeksiyona gelen kablolara, lpg ecu sundan gelen kabloları bağlıyorlar dolayısıyla sanıyorumki araç ecusundan gelen bilgilere göre lpg ecusu hareket ediyor. buda eger lambda sorunlu ise;
LAMBDA SORUNU--->ARAÇ ECUSU--->LPG ECUSU--->SORUNLU ÇALIŞMA
ama ben ne yapabilirim hala bilmiyorum? iyi geceler.
-
:tamamdir
-
(http://img641.imageshack.us/img641/5259/dsc0300dd.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/641/dsc0300dd.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
bende bir yoklayayım
-
dün gaz kelebeğini sökmeden, hava filtre hortumunu çıkarıp temizledim(fotografta göründüğü gibi). Ama rolanti çok yükseldi 1000-1400 arası değişiyor. çok nadiren 900de kalıyor. Sık sık düşüp yükselme yok ancak rolanti çok yükseldi. Aynı işlemi geçen sene de yapmıştım hiçbir değişme olmamıştı.
Sanırım adaptasyon gerekiyor. bir müddet kullanıp düzelmezse adaptasyon yaptırmayı düşünüyorum da nerde nasıl yapıldığını bilmiyorum bu işin. Adaptasyon denen olay dijital-elektronik bir işlem mi yoksa mekanik bir işlem mi?
-
dijital
-
adaptasyon işlemi aslında bir anlamda bilgisayara yeni bir donanım taktığınızda o donanımı bilgisayarınıza driver vasıtasıyla tanıtmak gibi bişey. boğaz kelebeğini araç beynine tanıtmak yani... bilgisayara bağlanarak yapılır.
-
dijital
:o
-
adaptasyon işlemi aslında bir anlamda bilgisayara yeni bir donanım taktığınızda o donanımı bilgisayarınıza driver vasıtasıyla tanıtmak gibi bişey. boğaz kelebeğini araç beynine tanıtmak yani... bilgisayara bağlanarak yapılır.
boğaz kelebeğini söktürmedim ki ben
-
boğaz kelebeğini söktürmedim ki ben
bunca zaman bogaz kelebegi belli bir açıda kalmıstır sen içinde ki tozları temizlediğinden orj. hali ile arasında boşluk kalmıs olabilir devir dalgalanması o yüzden olur boğaz kelebeği mekanik ama ona acıyı saglayan malzeme elektronik :)
-
bunca zaman bogaz kelebegi belli bir açıda kalmıstır sen içinde ki tozları temizlediğinden orj. hali ile arasında boşluk kalmıs olabilir devir dalgalanması o yüzden olur boğaz kelebeği mekanik ama ona acıyı saglayan malzeme elektronik :)
sıkıntı büyük desene :-\
-
sıkıntı büyük desene :-\
en iyi manuel beyizsiz elektroniksiz araç ::::)
-
en iyi manuel beyizsiz elektroniksiz araç ::::)
keskin sirke küpüne zarar :(
-
şimdi boğaz kelebeğini mi değiştirmem gerek?
-
şimdi boğaz kelebeğini mi değiştirmem gerek?
yok adaptasyon yaptıracaksın hatta eli degmişken usta onu söksün temizlesin güzel sekilde yerine takıp adaptasyonunu yapsın sakın alayım deme :)
-
yok adaptasyon yaptıracaksın hatta eli degmişken usta onu söksün temizlesin güzel sekilde yerine takıp adaptasyonunu yapsın sakın alayım deme :)
umarım pahalıya patlamaz :(
-
umarım pahalıya patlamaz :(
50-100 lira arası değişir abartılı bir rakam değil ama kelebeği alırsanız rakam değişir
-
Golf-4 1998-2004 Boğaz Kelebeği (Gaz Kelebek) | Oto Parça Sepeti | Türkiye'de Stoklu Çalışan Tek Yedek Parça Sitesi SEAT, OPEL, SKODA, AUDİ, VOLKSWAGEN, CHEVROLET, TOFAŞ, FİAT, BMW, PEUGEOT, FORD, otomobil, yedek parça, (http://www.otoparcasepeti.com/?urun-14628-Golf-4-1998-2004-Bogaz-Kelebegi--Gaz-Kelebek-.html)
-
teşekkür ederim nizam
-
rica ederim
aslında surayı okursan kelebeğin işlevi filan hepsi var
Polo Boğaz Kelebeği (http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/polo-bogaz-kelebegi-t707.0.html)
-
rica ederim
aslında surayı okursan kelebeğin işlevi filan hepsi var
Polo Boğaz Kelebeği (http://www.vwtr.net/forum/polo-6n/polo-bogaz-kelebegi-t707.0.html)
:tamamdir
-
yok ustam sakın değiştirmeyesin adaptasyon 15- 20 lira bişey hatta serviste arkadaşın varsa bedava bile yapar ;) 5 dk sürmüyor zaten. adaptasyon tutmuyorsa veya kelebeğin değişmesini gerektirecek başka bir sorun varsa bilemem.
-
Arkadaşlar merhabalar, aynı sorunu bende yaşadım hatta hala yaşıyorum diyebilirim. Çok yardım sever ve işinin ehli bir ford ustam var. aracımı Golf olmasına rağmen ısrarla ona götürüyorum oda elinden geldiğince yapıyor bişeyler. Kelebeğin temizliği yapıldı fakat henüz adaptasyon yaptırmadım.Ankarada bu adaptasyon işini yapan tanıdk uçuk fiyat vermeyecek bir servis varmı? yardımcı olursanız sevinirim.
Birde ısı müşürü değişimi tam olarak n işe yarar bilgisi olan varmı?
Teşekkürler
-
:-[ benim aracımda da var o sorun araba ısınınca yapıyor genellıkle ışıklarda dururken bile arabanın deviri bi iniyor bi çıkıyor gaz ayarını yaptırdım boğaz kelebeğini temizlettım ama hala aynı sıkıntıyı veriyor :( o hortuma da baktım çatlak falan yok
Bir bilen varmı acaba neden yapar bu dengesizliği yardımcı olursanız sevinirim...
-
2001 golf conf. kullanıcısıyım aracımda brc marka lpg var 1 ay kadar once boyle bır sorun yaşamaya basladım. özellikle sabahları (motor sogukken) ve aracı guneşin altında bıraktıgım zaman (3-4 saat ve fazlası) araç çalışmıyor. Marş alıyor sanki motora benzin gitmiyor. bugun şans eseri bir vw cide aracı bilgisayara bağladılar hal sensörü hatası verdi bilgisayar. Bu hata aracta sıcak ve soguk havalarda çalışma problemi yaparmış göztepede 125 tl parça 100 tl işçilik istedi usta. bende başka bir servise gittim ordada aracı bilgisayar a bağladılar, yine hata gorundu usta hatası sildi, aracı kapatıık açtık tekrar çalıştırdık vs. işlemler yaptık aynı hata tekrar gorunmedı. O servisteki ustada bu parçanın arızalı olsa devamlı aynı hatayı verecegını soyledı. bır ıkı gun daha bın yıne aynı sorunu yaparsa gel ne hatası verıyor bakarız dedı. bende servısten cıktım. eve gelırken yolda ıkı deva hareket halındeyken bosa alıp frene bastıgımda (sert degıl) araban stop ettı. Şimdi aracı gunese bıraktım 1 saat kadar sonra tekrar cıkıp servıse gıdecegım. neler olacak gorecegız ama sorun cok canımı sıktı dogrusu.
-
2001 golf conf. kullanıcısıyım aracımda brc marka lpg var 1 ay kadar once boyle bır sorun yaşamaya basladım. özellikle sabahları (motor sogukken) ve aracı guneşin altında bıraktıgım zaman (3-4 saat ve fazlası) araç çalışmıyor. Marş alıyor sanki motora benzin gitmiyor. bugun şans eseri bir vw cide aracı bilgisayara bağladılar hal sensörü hatası verdi bilgisayar. Bu hata aracta sıcak ve soguk havalarda çalışma problemi yaparmış göztepede 125 tl parça 100 tl işçilik istedi usta. bende başka bir servise gittim ordada aracı bilgisayar a bağladılar, yine hata gorundu usta hatası sildi, aracı kapatıık açtık tekrar çalıştırdık vs. işlemler yaptık aynı hata tekrar gorunmedı. O servisteki ustada bu parçanın arızalı olsa devamlı aynı hatayı verecegını soyledı. bır ıkı gun daha bın yıne aynı sorunu yaparsa gel ne hatası verıyor bakarız dedı. bende servısten cıktım. eve gelırken yolda ıkı deva hareket halındeyken bosa alıp frene bastıgımda (sert degıl) araban stop ettı. Şimdi aracı gunese bıraktım 1 saat kadar sonra tekrar cıkıp servıse gıdecegım. neler olacak gorecegız ama sorun cok canımı sıktı dogrusu.
merhabalar bahsettiğinizin aynısını 2 aydır yaşıyorum başka başlık altında yazılmış aynı sorundada yine yazmıştık diğer arkadaşlarla...
bende kelebek temizlik adaptasyon benzin motoru ve şamadıra değişimi, enson olarakta hava akışmetresi değişimi yaptım geçen hafta fakat sorun hala devam ediyor! şuana kadar yukardakilerle beraber ıvır zıvır 750 liradan fazla para harcadım fakat paradan çok böyle bir sorun olması canımı çok sıkıyor!!! ustalar konuyu açtığımda şaşırmış bi vaziyette ve sorunun n eolduğunu çıkaramayınca farklı farklı varyasonlar sallıyolar.... senin çözüm şeklinide ilk defa duydum umarım sorun çözülürde bizde aynısıyla kurtuluruz bu beladan!!!! forumda yazılan herşeyi denedim buarada...
dört gözle senden çıkacak sonucu bekliyorum.....
-
arkadaşlar aynı sorun bende de vardı. çok sıcakta kalınca veya sabahları bazen devir saatinde dalgalanma, gaz yememe ve arada birde istop ediyordu. ve bunu sadece lpg de yapıyor benzinde herhangi bir sorun yoktu. lpg servisine bıraktım sorunu anlattım araç bir gün lpg servisinde kaldı. aynı sorunu servisteykende yapınca pc ye bağladılar ve gaz regülatörü die bişey varmış ve gaz basıncı fazla geldiğinden yapabiliyormuş. ayar yaptılar şimdi hiç bi sıkıntı yok...
-
arkadaşlar aynı sorun bende de vardı. çok sıcakta kalınca veya sabahları bazen devir saatinde dalgalanma, gaz yememe ve arada birde istop ediyordu. ve bunu sadece lpg de yapıyor benzinde herhangi bir sorun yoktu. lpg servisine bıraktım sorunu anlattım araç bir gün lpg servisinde kaldı. aynı sorunu servisteykende yapınca pc ye bağladılar ve gaz regülatörü die bişey varmış ve gaz basıncı fazla geldiğinden yapabiliyormuş. ayar yaptılar şimdi hiç bi sıkıntı yok...
Ne zman yaptın? Ne zmandır yaşamıyosun yanı sorunu? yani ne kadardır araç düzgün çalışıyor? Birde hangi ildesin sen tuna? inşallah Ankaradır :)
-
malesef Düzcedeyim :( 3 hafta önce sorun yaşamaya başladım, 1 hafta öncede ayarladılar herhangi bir sorun çıkmadı. ayar yapıldıktan sonra baya bi km yaptım. bende nette çok araştırdım vw ustasına götürdüğümüzde yok o değişecek yok bu değişecek die sallıyorlar bir sürü masraf çıkıyo. (sorun giderilse masraf önemli diil :) ) benim nacizane fikrim lpg ayarlarıyla alkalı belli aralıklarla ayar yapılması gerektiğini düşünüyorum! tabi lpg siz olanlarda da böle bi durum varsa onu bilemem.
-
Lpg siz bu sorunu yaşayan yok bildiğim kadarıyla forumdan da takip ettiğim kadarıyla! bu dediğini bu hafta içi mutlaka kontrol ettirip sorunluysa düzelttireceğim umarım dediğin gibidir!!!
Şuanda bu sıkıntıyı çaresi olmayan bir hastalıkta kocakarı ilaçları deniyormuş gibi hissediyorum arabamda..:)
-
bende benzer sorunlar yaşadım ve ustamla beraber çözdük.
1. sorun: araba giderken boşa aldığımda stop ediyordu, tekrar çalışıyordu, biraz sonra tekrar stop ediyordu. bilgisayara bağladık 2 hatalı sensör verdi. sıcaklık soğutma sensörü ve vuruntu sensörü. sıcaklık soğutma sensörünü (hararet müşürü deniyor, yeri su flanşına takılı bir müşür.) değiştirdim. Sorun çözüldü. Vuruntu sensörünü değiştirmedim ki zaten gerek yoktu.
2. sorun: araba rolantideyken kendi kendine devir zıplıyordu iniyordu, motor çok sallanıyordu ve sarsıntılı bir şekilde stop ediyordu. bilgisayarda arızalı parça gözükmedi. boğaz kelebeğini temizledik düzelmedi. ateşleme bobini değişti düzeldi. bu arada su flanşı çatladığı için onu da değiştirdik.
-
Benzinde bu sorunları yapsa parça değiştirmek normal. zaten lpg ustası yok buji kablolarının değişmesi lazım boğaz kelebeğinin temizlenmesi falan saydı bende 1 gün sora tekrar gittim hepsini yaptırdığımı söledim halbuki yaptırmadım. ama sorunu bi ayarla çözebildi! uğraşsalar yapıyorlarda sallamak daha kolay :bekleriz:
-
Valla Ben Lpg ustasına ilk tattırdıgımda defalarca gıttım aslında o zaman sorunum erken gaza gecme gıbı gorunuyordu bu tarz bırsey yoktu bende kı regulatör harıc tum sıstemı degıstırdıler, (ecu enjektorler) en sonunda bır sensor var enjektorlerın yanında o sensoru ıptal edıp harıcı bır sensoru regulator uzerıne takarak cozduler olayı. ama o arıza sadece motor sogukken yapıyordu. sımdı bu nasıl bırsey cozemedım dun aksam yıne aynı sorunu yaşadım hatta hıc bu kadar fazla yasamamıstım. Araç tum gun park halındeydı (güneş goren bır yerde) evim acıbadem de aksam 18.00 civarı arabayı calıstırmaya calıstım, once calısmadı. 4 demede (alarmı kapatım actıktan sonra) araba calıstı ama acıbadem den 1. kopruye gıdene kadar araba hiç stop etmedı ama devamlı gaz yememe vs sorunu yasadım (motor sıcaklıgı 90 derece oldugunda da) lpg de alarm verdı kesık kesık calıp aracı benzıne gecırdı dugmeye ıkı kere basınca duzeldı. lpg cıyı aradım tanktan gelen gazda basınç dalgalanması olmustur yarın gel bakalım dedı. altunızade cıvarı arabayı saga cekıp motoru kapattım anahtarı cekıp arabayı kılıtledım tekrar actım. çalıştırdım sora yaklasık 100 km yol yaptım arabayı zorladım bır kere bıle tık demedı. bugun işten erken cıkabılırsem aksam once lpg sonra servıse gıdecegım bakalım ne cıkacak. konu benımle bırlıkte bırcok kısının canını sıktıgı için yaptıklarımı ve sonuçlarını hemen paylasacagım.
-
Arkadaslar bugün itibari ile sorunum düzelmiş gibi görünüyor. Bostancı sanayi de vw tech ilkan usta ya gittim. sorunum hall sensörü ymüş sensör değiştirildi boğaz kelebeği temizliği (gayet kirliydi) ve kalibresi yapıldı şimdilik bir sorun görünmüyor tekrara sorunum olursa mutlaka yazarım bu arada 110 tl parça 70 tl işçilik e mal oldu. Umarım hiç biriniz böyle şeylerle karşılaşmazsınız..
-
Arkadaslar bugün itibari ile sorunum düzelmiş gibi görünüyor. Bostancı sanayi de vw tech ilkan usta ya gittim. sorunum hall sensörü ymüş sensör değiştirildi boğaz kelebeği temizliği (gayet kirliydi) ve kalibresi yapıldı şimdilik bir sorun görünmüyor tekrara sorunum olursa mutlaka yazarım bu arada 110 tl parça 70 tl işçilik e mal oldu. Umarım hiç biriniz böyle şeylerle karşılaşmazsınız..
Merhabalar, Hall sensörü tam olarak ne oluyor görevi nedir? Benm sorun hala aynı düzelmedi, hava akışmetresi değişti kelebek temizlik yapıldı adaptasyon yapıldı sorun hala aynı!! çözülmedi... umarım sennki düzelir, bende jall sensörünü değiştirmeye giderim... cvp bekliyorum senden....
-
Hall sensorunun (eksantrik sensoru) eksantrik ın ustunde bır sensor. Motorun devrıne gore rölantiyi ayarlıyormuş. Ama işçiliği uzun sokmek ıcın triger i soktuler. Bilgisayar a bağladıkları zaman hata verşyordu. şimdi oyle bır sorunum yok sabah 6 gibi çıktım özellikle arabayı çalıştırdım. bir sorun yaşamadım. Sorunu her zaman yaşamadığım için yüzde yüz emin olamıyorum, ama dunden beri arabanın çekişi bile değişti desem yeridir. umarım en kısa zamanda sorununu cozersın. Bilgisayar a bağladığınızda aracınız hata veriyor mu?
-
HALL sensörü eksantirik devir sensörü diyede geçiyormuş. yeni öğrendim.
-
Bigisayarda Hall sensörü hatası vermedi hiç aracım 3 gibi ustaya gidicem bakıcaz yine bişeylere... inşllah düzelir sennkide bizde deneme şansı buluruz...
-
Cumartesi ve Pazar aracımı devamlı kullandım bır sorun yaşamadım.
-
Aracımı 5 gündür benzinde kullanıyorum en ufak bir sorun yok arkadaşlar. sorunun LPG sisteminde kaynaklandığı kesinleşmiş oldu...3 gün daha böyle kullanacağım eğer benzinde hiç bir sorun çıkmazsa LPG ustasına götürüp sorunu anlatacağım cumaya kadar.
-
arkadaslar merhaba benim golfte de buna benzere bi sıkıntı var yazılarınızın bir çoğunu okudum bende sorunu anlatayım. arabamla işe gidiorum sabah hiçbir sıkıntı olmuo rahat çalışıo ama öğlen yemeğe arabayla gitmek istiyorum marşa basıorum 3.üde çalışıo sonra bidaha stop etmio bu bikaç gün önce 7. marşta çalışmasıyla devam etti. şimdi de son zamanlada bi sıkıntı olmadı ilk marşta çalıştı. Anlayacağınız gün içinde arabamı çok kullandığımda ara ara çalışmıo ama hareket halindeyken hiç bir sıkıntı yok. Bu neden olabilir. yardımcı olursanız sevinirm.
-
arkadaslar merhaba benim golfte de buna benzere bi sıkıntı var yazılarınızın bir çoğunu okudum bende sorunu anlatayım. arabamla işe gidiorum sabah hiçbir sıkıntı olmuo rahat çalışıo ama öğlen yemeğe arabayla gitmek istiyorum marşa basıorum 3.üde çalışıo sonra bidaha stop etmio bu bikaç gün önce 7. marşta çalışmasıyla devam etti. şimdi de son zamanlada bi sıkıntı olmadı ilk marşta çalıştı. Anlayacağınız gün içinde arabamı çok kullandığımda ara ara çalışmıo ama hareket halindeyken hiç bir sıkıntı yok. Bu neden olabilir. yardımcı olursanız sevinirm.
aynı sorun bende de oldu ilk başlarda zor çalışıyordu hatta araba kendi kendine gaz veriyordu rolanti düzensizdi :D ve bir gece yolda stop etti ve çok zor çalıştı. hareret 90 dereceye geldiğinde durduğım anda araba stop etmeye başladı. Bilgisayara bağlandı ve ısı sensörü arızalı dendi değiştirdim hiç bir sıkıntı yok 35 tl hallettim. berki aynı sorun olabilir.
-
aynı sorun bende de oldu ilk başlarda zor çalışıyordu hatta araba kendi kendine gaz veriyordu rolanti düzensizdi :D ve bir gece yolda stop etti ve çok zor çalıştı. hareret 90 dereceye geldiğinde durduğım anda araba stop etmeye başladı. Bilgisayara bağlandı ve ısı sensörü arızalı dendi değiştirdim hiç bir sıkıntı yok 35 tl hallettim. berki aynı sorun olabilir.
çok teşekkür ederim bende dediğin gibi bi takip edeyim sonra ısı sensörüne baktırıyım inşallah dediğiniz gibidir sadece çok teşekkür ederim.
-
güzel yakalamışsın tşk ederiz bilgi için aynısını yaptım :)
-
arkadaşlar bendeki stop etme ve devir dalgalanma problemi atiker kırmızı enjektörleri siyah olan horizon enjektörlerle değiştirmemle yok oldu bunun için 200 tl fark istediler daha 3 ay önce takılanmasına reğmen haklı olarak vermedim sorunu çözmezlerse hukuksal yollara gideceğimi bildirdim ücretsiz değişildi bilginiz olsun.
-
benim aracımda ilk çalıştırdığımda dizel araç gibi biraz gürültülü ve sarsıntılı çalışıyor. araç titreşimle ilerliyor rolantide biraz yol gidince problem yok. bu sorunun sebebi ne olabilir? aracım 2000 otomatik vites golf 4 ve 8 aylık brc sistem takılı
-
slm benim arcımda 99 model manuel 128 binde. lpg takılalı 20 bin oldu araç son zamanlar genelde sabah ilk çalışmada motor 25 30 saniye rolantide çalıştıktan sonra birden kesilme devir düşme stop edecek seviyeye gelme sonra tekrar toparlama rolentide çalışam gibi bi sorun oluyor eger gaz verip bu durumu biraz engelliyorsam da araç ışıklarda kalkarken gaz yemeyip stop ediyor ve yığılıyor usta kış aylarında normal dedi ama hiç de normal bi tarafı yok sabahları canımı sıkıyor bilgisi olan varsa acil yardım sorunu da bilmiiyor usta gereksiz bişey değiştirmek istemiyorum
-
akadaşlar yeni golf4 kullanıcısıyım araba cok aşırı soguklarda hırlamadan tek marşta calışırken araba ısınınca marşa daha uzun basmak yanı cok hırladıktan sonra calışıyor anlamadım bu işi yardımcı olun( arac 2000 model lpg var. 120 binde)
-
benim aracımda ilk çalıştırdığımda dizel araç gibi biraz gürültülü ve sarsıntılı çalışıyor. araç titreşimle ilerliyor rolantide biraz yol gidince problem yok. bu sorunun sebebi ne olabilir? aracım 2000 otomatik vites golf 4 ve 8 aylık brc sistem takılı
selam aynı durum bende de var. bi çare bulabildiniz mi acaba?
-
merhabalar arkadaşlar uzun süredir golf4 ümü sattığımdan foruma uğrayamıyordum. şimdiki aracım 2000 model honda accord 2.0 ex v-tec 147 hp 187 nm tork. ilk mesajda bahsettiğim sorunlar stop etmeye kadar varmasada az da olsa şimdiki aracımda da ortaya çıkmaya başladı ne yazık ki. benzinde hiçbir sorun yok. lpg sistemini ise 9000 km önce sıralı sistem zavoli taktırdım. tabi bu konudan müzdarip biri olarak epeyce bir araştırma ve tecrübe sahibi oldum. kimi zaman çözebildik sorunları kimi zamansa çözümsüzlük devam etti. yeni şeyler tecrübe ettiğim için bu mesajı yazma ihtiyacı duydum belki forumdaki arkadaşlara faydalı olur düşüncesi ile. aracın bütün her yerini kontrol ettiğimiz halde bakmayı unuttuğumuz bir yer olduğunu yeni farkettim. "akülerimiz" normal şartlar altında akülerimizi belli amper seçenekleriyle kullanıyoruz. çoğunluk 60 amper kullanıyor.ama tabi tekrar belirtiyorum normal şartlarda. ancak biz araçlarımıza sonradan standart dışı ekipmanlar takıyoruz. sis lambalarından tutun da ses sistemine kadar. bunlardan en önemlisini ise göz ardı ediyoruz. "LPG sistemlerimiz" lpg sistemleri de diğer elektronik sistemler gibi aracımızın akımını paylaşıyor. özellikle kış ayları aküler için zorlayıcıdır. hava şartlarının normal değerlerin çok çok altına inmesi akülerimizin hem ömrünü azaltmakta hem de güçlerini kaybetmelerini sağlamakta. özellikle de şehir içi kısa mesafelerde kullanılan araçlara ait aküler bu sorunu daha fazla yaşamakta. hal böyle olunca zaten aracın normal çalışma sistemini dahi devam ettirebilecek gücü sağlayamayan akülerimiz ekstra donanımlar yüklediğimiz araçlarımızda yetersiz kalabiliyor. sorunların özellikle rolanti esnasında ortaya çıkmasına gelince ise durumu şöyle açıklayabilirim: araç çalışma sistemi için ihtiyaç duyduğu elektrik ihtiyacını ilk çalıştırma esnasında aküden karşılıyor. ancak akünün görevi orada bitmiyor. araç çalışmaya başladıktan sonra elektrik ihtiyacın çoğunluğu alternatörden karşılanıyor. alternatörün besleme gücünü aşan durumlarda ise aküden gerekli akım çekiliyor. zira alternatör bir yandan aracın akımını beslerken bir yandan da aracın aküsünü şarj etmeye çalışıyor. özellikle rolanti esnasında alternatörün ürettiği akım azaldığından araçtaki elktronik sisteminin ihtiyacı olan akım aküden dengelenmeye çalışıyor. akümüzün güç durumu yeterli değilse de araç nerdeyse stop etmeye varan durumlarla karşılaşıyor. sorunu özellikle lpde yapmasının sebeplerine gelince lpg sisteminin de belli bir miktar güç çekmesi ve aracın ihtiyacı olan elektrik gücünü paylaşması. özellikle dikkat ederseniz rolanti esnasında klimayı açtığınızda farları açtığınızda ya da otomatik olarak radyatör soğutma fanlarının devreye girme esnasında aracın zorlandığını rolantinin titrediğini ekran aydınlatmalarının ya da farların sönükleştiğini göreceksiniz. bu sorunun eğer başka sorun yoksa lpgli araçlarda akü amperinin yükseltilerek ortadan kaldırılabileceğini düşünüyorum. benim aracımın aküsü zaten ömrünü doldurmak üzere normalde 60 amperlik akü bulunuyor üstünde. ancak ben bunu 72 ampere çıkaracağım yakın zamanda. değiştiridğim zaman araçta ortaya çıkacağını düşündüğüm izlenimlerimi buradan paylaşmayı düşünüyorum. herkese selam ve saygılar...
-
bendede aynı sorun vardı manifolttan hava alıyordu orda yanılmıyorsam keçeleri degiştirdiler ve sorun ortadan kalktı ...orayıda göz ardı etmeyin derim
-
merhabalar arkadaşlar uzun süredir golf4 ümü sattığımdan foruma uğrayamıyordum. şimdiki aracım 2000 model honda accord 2.0 ex v-tec 147 hp 187 nm tork. ilk mesajda bahsettiğim sorunlar stop etmeye kadar varmasada az da olsa şimdiki aracımda da ortaya çıkmaya başladı ne yazık ki. benzinde hiçbir sorun yok. lpg sistemini ise 9000 km önce sıralı sistem zavoli taktırdım. tabi bu konudan müzdarip biri olarak epeyce bir araştırma ve tecrübe sahibi oldum. kimi zaman çözebildik sorunları kimi zamansa çözümsüzlük devam etti. yeni şeyler tecrübe ettiğim için bu mesajı yazma ihtiyacı duydum belki forumdaki arkadaşlara faydalı olur düşüncesi ile. aracın bütün her yerini kontrol ettiğimiz halde bakmayı unuttuğumuz bir yer olduğunu yeni farkettim. "akülerimiz" normal şartlar altında akülerimizi belli amper seçenekleriyle kullanıyoruz. çoğunluk 60 amper kullanıyor.ama tabi tekrar belirtiyorum normal şartlarda. ancak biz araçlarımıza sonradan standart dışı ekipmanlar takıyoruz. sis lambalarından tutun da ses sistemine kadar. bunlardan en önemlisini ise göz ardı ediyoruz. "LPG sistemlerimiz" lpg sistemleri de diğer elektronik sistemler gibi aracımızın akımını paylaşıyor. özellikle kış ayları aküler için zorlayıcıdır. hava şartlarının normal değerlerin çok çok altına inmesi akülerimizin hem ömrünü azaltmakta hem de güçlerini kaybetmelerini sağlamakta. özellikle de şehir içi kısa mesafelerde kullanılan araçlara ait aküler bu sorunu daha fazla yaşamakta. hal böyle olunca zaten aracın normal çalışma sistemini dahi devam ettirebilecek gücü sağlayamayan akülerimiz ekstra donanımlar yüklediğimiz araçlarımızda yetersiz kalabiliyor. sorunların özellikle rolanti esnasında ortaya çıkmasına gelince ise durumu şöyle açıklayabilirim: araç çalışma sistemi için ihtiyaç duyduğu elektrik ihtiyacını ilk çalıştırma esnasında aküden karşılıyor. ancak akünün görevi orada bitmiyor. araç çalışmaya başladıktan sonra elektrik ihtiyacın çoğunluğu alternatörden karşılanıyor. alternatörün besleme gücünü aşan durumlarda ise aküden gerekli akım çekiliyor. zira alternatör bir yandan aracın akımını beslerken bir yandan da aracın aküsünü şarj etmeye çalışıyor. özellikle rolanti esnasında alternatörün ürettiği akım azaldığından araçtaki elktronik sisteminin ihtiyacı olan akım aküden dengelenmeye çalışıyor. akümüzün güç durumu yeterli değilse de araç nerdeyse stop etmeye varan durumlarla karşılaşıyor. sorunu özellikle lpde yapmasının sebeplerine gelince lpg sisteminin de belli bir miktar güç çekmesi ve aracın ihtiyacı olan elektrik gücünü paylaşması. özellikle dikkat ederseniz rolanti esnasında klimayı açtığınızda farları açtığınızda ya da otomatik olarak radyatör soğutma fanlarının devreye girme esnasında aracın zorlandığını rolantinin titrediğini ekran aydınlatmalarının ya da farların sönükleştiğini göreceksiniz. bu sorunun eğer başka sorun yoksa lpgli araçlarda akü amperinin yükseltilerek ortadan kaldırılabileceğini düşünüyorum. benim aracımın aküsü zaten ömrünü doldurmak üzere normalde 60 amperlik akü bulunuyor üstünde. ancak ben bunu 72 ampere çıkaracağım yakın zamanda. değiştiridğim zaman araçta ortaya çıkacağını düşündüğüm izlenimlerimi buradan paylaşmayı düşünüyorum. herkese selam ve saygılar...
Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...
Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...
-
Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...
Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...
-
Aynı sorun Bndede Var Araba Gazdeyken Vitesi Boşa Aldıgımda Devir 1000 in Üstüne Bikaç defa İNip Cıkıyor Sonrada Stop Ediyor.Göstermedıgım usta kalmadı bogaz kelbegını temızledık Biraz düzelir gibi yaptı ama yıne yapıyor.Sana Sorumm Şu olucak Bu Yırtık Hortum Bilgisayara baglayınca Cıkmadımı..?
Yarın İlk İŞim Bu Hortumları Kontrol Etmek Olucak :)
-
Bence akü değiştirme ile bu sorunu çözemezsiniz, Benim araca lpg ilk takıldığında hiç sorun yoktu, çok soğukta bile ilk çalışmada bir titreme yapmadan harika şekilde çalışıyordu. Ortalama 1,5 yıl kadar sonrasında sorun yaşamaya başladım. Sorun ise sadece ilk çalıştırmada araç biraz ısınıncaya kadar titreme oluyor, sonrasında herşey mükemmel...Akümü değiştireli 6 ay oldu akü öldüğünden dolayı. Sıfır mutlu taktırdım, herhangi bir değişim yaşamadım. Aracım comfortline, lpg harici hiçbir ekstra bişey yok, ne ses sistemi, ne de sis farı, stock halde....
Bu durumu ben de çok araştırdım ve ulaştığım sonuç ise Araba ecusu sürekli lpg parametreleri ile çalıştığı için ve bu parametreleri kayıt ettiği için sabah benzindede aynı değerleri uygulamaya kalkıyor.Yani benzini lpg gibi yakmaya çalışıyor.Bunun sonucunda sabah zengin karışım ve sonucunda çiğ yakma ve çalışamama sorunu ortaya çıkıyor...
Fakat aracınızı 1 ya da 2 depo kadar tekrar benzinle kullanın. Tekrar araç ecusu eski parametrelerine dönmeye başlıyor ve yine sorunsuz günlerine dönmeye başlıyor...
dikakt edersen senin anlattığın sorunla konu başlığında anlatılan sorun farklı şeyler
Aynı sorun Bndede Var Araba Gazdeyken Vitesi Boşa Aldıgımda Devir 1000 in Üstüne Bikaç defa İNip Cıkıyor Sonrada Stop Ediyor.Göstermedıgım usta kalmadı bogaz kelbegını temızledık Biraz düzelir gibi yaptı ama yıne yapıyor.Sana Sorumm Şu olucak Bu Yırtık Hortum Bilgisayara baglayınca Cıkmadımı..?
Yarın İlk İŞim Bu Hortumları Kontrol Etmek Olucak :)
bigisayardan çok şey beliyorsunuz gibime geliyor :) bilgisayar sadece araç ecusuna bildirilen elektronik bilgileri okuyabilir. bir hortumun kırık olduğunu sadece bakarak anlayabilirsiniz.
ha bi de mesajları baştan sona okursanız sorunlarınızla ilgili daha açıklayıcı bilgilere ulaşabilirsiniz. zira anlatılan sorunların birden farklı sebepleri olabiliyor. hatta çoğunlukla basit bir lpg ayarı ile çözülebiliyor eğer başka bir sorun yoksa. lpg ayarlarındaki sorun ise genellikle benzin enjektörleri basınç ayarları ile lpg enjöktörlerinin basınç ayarlarının birbirini tutmaması şeklinde karşılaşılabiliyor.
-
dikakt edersen senin anlattığın sorunla konu başlığında anlatılan sorun farklı şeyler
Benim anlattığım farklı bişey değil, neden dersen benim araç otomatik olduğunda d konumunda hafiften araç kendisi gaz verdiğinden stop etmiyor. manuel olsa bende de rolantide stop ederdi
-
arkadaşlar bu rölantide ve hareket halinde iken boşa alıp rölantiye bırakınca stop etme sorunu bende de vardı. o zaman araştırırken bu başlığı görmüş ve mehmet arkadaşımızın bahsettiği hortumu kontrol ettiğimde benimkininde elektrik bandıyla sıkı sıkı sarıldığını görmüştüm. onu ben sarmadığım aracı aldığım 1 yıl kadar sürede de bu sorun olmadığı için muhtemel sebepler de fazla olduğu için o yüzden herhalde bu değil diye memlekette olmadığım için ustama telefon açtım %80 boğaz kelebeği kirlenmiştir dedi. bulunduğum yerdeki tanıdık ustaya götürdüğümde o da muhtemelen boğaz kelebeği dedi ve hava filtresinin hortumunu söktüğünde hakkatende kirli olduğunu gördüm. yağ ve toz bileşimi bir tabaka kaplanmıştı klapeler üstüne filan. temizlendi adaptasyonda yapıldı. aracı teslim aldığım gün ve ertesi gün harbiden rölanti dalgalanması ve stop sorunu kaybolmuş aracım eski haline dönmüştü. ancak 2. gün benzinde göstergeden görülemeyecek kadar ama dışarıdan ve içeriden motorun çalışmasından hissedilen lpg de ise daha fazla olan göstergeden de görülebilen bir sarsıntılı çalışma yine hafif dalgalanma ve lpg de kendi kendine gaz alıp verme ve her iki yakıt sisteminde de 1. 2. ve 3. viteslerde kerkinme silkelenme gibi birşeyler olmaya başladı. stop etme yoktu ama. bu sefer aracımı takibinde olduğum daha önce de telefonla arayıp danıştığım ustama götürdüm. yapılanları anlattım. hortumu söktü evet temizlenmiş dedi adaptasyon yaptılar mı dedi gözümle görmediğim için yaptıklarını söylediler dedim. peki kelebeği söktüler mi yerinde mi temizlediler diye sordu onu da bilmiyordum istersen tel le öğreneyim dedim gerek yok dedi çünkü o arada sorunu görmüştü. birincisi daha önce sarılı olan bu fotodaki hortumu iyice ayırmışlar ama asıl sorun bu değil buna birazdan yine değineceğim. bu hortumun altında serçe parmaktan daha ince 3. bi hortum daha var onu yerine takmamış motor üstündeki plastik kapağın altına sıkıştırıvermiş boğaz kelebeği temizliği yapanlar. onu yerine takar takmaz o anda motorun çalışması düzeldi. kontrol ederken bu arada lpg bittiği için lpg alıp gelmemi istedi adaptasyo yapacağım dedi. ben daha lpg almaya giderken herşeyin düzelmiş olduğunu görmüştüm kerkinme silkelenme gitmiş motorun sarsıntılı çalışması gitmiş dalgalanma durmuş ve lpg de ki gaz alıp verme bitmişti. lpg alıp geldikten sonra bir de adaptasyon yaptı. aldığı ücret 10 TL. normalde almazdı onu da ama kendi vag-com u versiyon tutmayıp servis hatırlatma yazısını silemediği için komşusuna sildirdi 5 tl ona verecez dedi 5 tl de siftah parası olsun dedi sabahın erken saati olduğu ilk müşteri olduğum için. işlem tamam dedi kaputu kapattı. e dedim şu yırtık olan hortum o çok önemli birşey değil dedi aslında takmadan önce bi hortum uyduruverseydik iyi olurdu ama topladık dedi yine böyle birşeyler yaparsa gel o zaman uydururuz içine sinmezse de 50 tl ye yan sanayi yeni hava filtre hortumu takarız dedi. şimdi benim bu fotodaki işaretli hortum ayrık bir şekilde duruyor ama ne dalgalanma nede stop sorunu var. ben anlamadım şimdi bu ne iş?
-
aynı anlatılan sorun bende de var şekildeki gibi bir uygulama yapacağım ama ustasz biraz zor çözülür gibi
-
valla ısparta da brc servisinde 10 llr bilgisayar ayarı yaptı azaldı amaaaaaaaa
gene de oluyorrrrrrrr
-
gene de oluyor dediğin silkeleme mi. ateşleme sistemine baktır. bujiler kabloları ve bobin. bende de hala tam düzelmedi konyaya gitmeyi bekliyorum. bujileri değiştirteceğim... çünkü zaten biraz eskiydi bir dahaki 10000 değiştiririz dedik ama bekleyemeyeceğim 10000 i daha 5000 oldu. silkeleme var.
-
hayır silkelenme değil yavaşladığımda bazen hafif fren yokladığımda araba pat diye stop ediyor
-
viteste iken mi yoksa boşa aldığında mı? boşa aldığındaysa rölantide de stop ve dalgalanma varsa boğaz kelebeğini temizlet birde bu hortuma bi bak
-
genelde tam durukladığımda yani boştayken oluyor
ama viteste de bazen oldu
bu boğaz kelebeği temizltme işi uzun sürer mi bir de ne kadara mal olur
çünkü galiba yaptıracağım bu işi
yanıtlayan arkadaşlara teşekkür ederim
-
genelde tam durukladığımda yani boştayken oluyor
ama viteste de bazen oldu
bu boğaz kelebeği temizltme işi uzun sürer mi bir de ne kadara mal olur
çünkü galiba yaptıracağım bu işi
yanıtlayan arkadaşlara teşekkür ederim
Ortalama taş çatlasın yarım saat sürer. 30-50 TL arası yapıyorlar genelde...Temizlik+Adaptasyon
-
Ortalama taş çatlasın yarım saat sürer. 30-50 TL arası yapıyorlar genelde...Temizlik+Adaptasyon
aynen. ben karamanda 50 tl ye yaptırdım mesela. öğleden sonra 1 gibi bıraktım 1 saat sonra işyerime getirdi arabayı tanıdık olduğu için. burda pek usta yok malesef o yüzden işçilikler pahalı. koyunun olmadığı yerde keçiye abduraman çelebi derlermiş :)
-
adaptasyon yapıyormusunuz diye özellikle sor yapmıyoruz derse başkasına bak çünkü adaptasyon yapılmazsa pek bi düzelme olmuyor ve mümkünse aracının başında dur tanıdık filan değilse. söküp temizleyelim derlerse de izin verme bence. kaş yapalım derken göz çıkarır memleketim ustaları çok iyi değilse şayet.
-
bravo hocam süper paylaşım
-
tebrik ederim güzel palaşım olmuş kendi aracıma uyguladım fayda buldum
-
orjınal yetkili serviste 45 liraya boğaz kelebiğini temizlettim
sorun tamamen bitti çok pahalı bir işlem değil yetkili serviste yaptırın derim
-
arabamı sattım ama asla doyamadım.ve hiç bir arabada yüksek model toyota hondada dahil bu keyfi vermedi..arabanıza sahip çıkın.2001 golf comfortline..düşünsenize 250 sabit hızda 5 kişi otoyolda kaç tane araba peşinizden gelebilir.inanın ses bile minimum.japonlarda 260 kadran bile zor var..
-
hocam sen naptın ya comfortline larda 1.8 veya 2.0 motor yok diye biliyorum ve tek kişi dahi olsan 1.6 golfle o hıza çıkman imkansız ???
-
arabamı sattım ama asla doyamadım.ve hiç bir arabada yüksek model toyota hondada dahil bu keyfi vermedi..arabanıza sahip çıkın.2001 golf comfortline..düşünsenize 250 sabit hızda 5 kişi otoyolda kaç tane araba peşinizden gelebilir.inanın ses bile minimum.japonlarda 260 kadran bile zor var..
1.9TDI 110 hp mi arac ? Ben 1.6SR ile en son 210km/h gördum otobanda
-
1.9TDI 110 hp mi arac ? Ben 1.6SR ile en son 210km/h gördum otobanda
dizellerde de kadran 220 zaten. 260 kadran 1.8 ve 2.0 motorlar için diye biliyorum. sende iyi görmüşsün hocam ya benzinde mi gördün o hızı. ben tek başımayken lpg ile en son 178 km/h hız gördüm 180 e bile gelmedi yani. benim araçta mı sorun var ki?
-
tüm golf lerde 260 kadran var ama 1.6yla 250 gördüyseniz sizin kadran bozuktur hoca
-
tüm golflerde değil benzinli golflerin hepsinde 260 kadran var. ben 1.8 ve 2.0 ler için derken o kadar yüksek olmasının sebebi bu motorlar dedim. 1.6 lar için ayrı bir kadran yapmamış adamlar aynı kadranı koymuş geçmiş. sadece dizeller için 220 yapmışlar. bu arkadaşın dediğin gibi ya kadranı bozuk yada motor modifiyesi var
-
dizellerde de kadran 220 zaten. 260 kadran 1.8 ve 2.0 motorlar için diye biliyorum. sende iyi görmüşsün hocam ya benzinde mi gördün o hızı. ben tek başımayken lpg ile en son 178 km/h hız gördüm 180 e bile gelmedi yani. benim araçta mı sorun var ki?
Kardeş 178 kmh nasıl olur da gitmez tek çözüm yolum ona gaz ayarı kısıktır demek olucak bende tek başıma 210 benzınle yaptım çok acıkmış biraz fazla içti tabi haliyle ama gazla da 190kmh yaptım en son ondan sonra fazla çökmedim bogazına bunuda 4 kısı tatil dönüşü yapmıştım arka full eşya dolu+4 kişi :)
-
hmm iyiymiş. benim gaz ayarında problem olabilir bujilerimde ölü zaten. ama zaten aracın fabrika verisi son hızı 188 km/h miş. benzinle çıkıyodur o değere.lpg ile benim o hızda kalmam normal geldi bana
-
başlıkla konu alakasız yere taşınmış
ben boğaz kelebeğini temizleterek sorunumu çözdüm
-
aynen bende öyle de arkadaşın birisi 250 ye çıktım bilmem ne deyince cevap vermeden duramadık. konuyu kaydıran o oldu :)
-
Başıma gelen bir durumdu bu olay, araba stop ediyo ve rölanti çok oynaktı :) yapılan işlemler aşağıdaki gibi.
ilk önce yolda kaldım usta geldi tamirhaneye çektik (mahalle arası bi yer)
boğaz kelebeği temizlendi,
bujiler değişti/ buji kabloları değişti
gaz ayarına gitti fakat değerler çok yüksek olduğundan gaz ayarı yapılamadı.
araç tüplü olduğu için Yetkili servise alınmadı.
sanayide bi yer buldum bilgisayara sokuldu.
konunun en başında olan resimdeki hortum tamamen değişti. adını bilmiyorum :)
eksantrik sensörü değişti,
krank sensörü(okuyucu) değişti,
şimdi bir tek yeniden gaz ayarı kaldı.
valla yazarken yoruldum bide çektiğim eziyeti düşünün :):)
-
bu işlemlerden en baştakini yapınca çözülmedi mi sorun. tek seferde gidince hepsini ustanın demesiyle yapmamışsınızdır inşallah...
-
hepsi aşama aşama yapıldı.
önce boğaz kelebeği temizlendi. sorun çözülmedi, bujileri değiştir dedi değiştirdik sorun çözülmedi, bu ikisi aynı ustanın işi.
gaz ayarında gittim sorun çözülmedi ayar yapılamadı çünkü buda farklı bir usta
sanayiye gittim hasar tespit yaptırdım buda farklı bir usta.
konunun en başında olan resimdeki hortum tamamen değişti. adını bilmiyorum
eksantrik sensörü değişti,
krank sensörü(okuyucu) değişti bunların üçüde başka bi usta.
en sonunda oldu sanırım.
-
o zaman tamam. ama kelebek temizlenip te düzelmeyince bujileri filan değiştirmeye gaz ayarına gitmeye gerek yok çünkü onlar devirde dalgalanma yaptırmazlar. araçta yolda giderken teklemeye silkelemeye vuruntuya neden olurlar. hortum da neden olur dalgalanmaya zaten sorun boğaz kelebeği sorunuyla aynı sorun düzgün hava akışı sağlayamama. hortum hava filtre hortumu. hava filtresi ile boğaz kelebeği arasında olur. 2 küçük kol daha ayrılır. büyük olanı motor üst kapağına bağlıdır oradaki yağ buharı bu kanaldan geçerek boğaz kelebeğinin yağlanmasını kuru kalmamasını rahat çalışmasını sağlıyor. işte bu yüzden patlak hava hortumları yada yırtık filtreler yüzünden kelebeğe gelen toz ve partiküller bu yağ buharıyla kelebeğin klapeleri üzerinde katılaşarak kelebeğin rahat çalışmamasına neden oluyorlar dolayısıyla da bu devir dalgalanma problemi ortaya çıkıyor. parmak kadar ince bir hortum daha var bağlanan. o da motorun üzerinde bi yere bağlanıyor. bu daha önemli o takılı olmazsa motorun çalışması sarsıntılı ve hırıltılı oluyor ve yolda giderken teklemeler meydana geliyor. sizin temel sorun krank sensöründen miş anladığım kadarıyla.
-
vay beeee bastan sona okudum hepsini bendede var aynı sıkıntı ama benımkı otomatik araba kendı kendıne gaz veriyor istop etmiyor fakat devir cok hareketli inip cıkıoyor. yokus cıkarken gaz yemiyor bu neden olabilir.Araba tekliyor öksürüyor gibi sanki.. .???
-
sizde bi boğaz kelebeğini ve hava filtre sistemini kontrol ettirin bence... konunun başındaki işaretli hortum değil de onun altındaki bir önceki mesaj da belirttiğim parmak kalınlığındaki hortum takılı olmayıca bende de motor sarsıntılı hırıltılı çalışıyordu yolda teklemeler silkelemeler oluyordu ve rölantide iken devirde dalgalanma değil 1100 1200 devire kadar resmen gaz alıp verme işlemi oluyordu. boğaz kelebeğini temizleyen usta o hortumu takmayı unutmuş. araç dediğim şekilde sarsıntılı ve gaz alıp vererek rölantide çalışırken hortum yerine takıldığı anda düzeldi motorun çalışması. o hortum stop ettirmiyor ama motorun çalışması düzensiz oluyor...
-
evet belkide denemekde fayda var....... benımkı yukselmıyor dusuyor tam aksine bi ara onu temizlettirmeli... bakalım inş. ondandır cok moral bozucu aynı seyi benzinde yapmıyor..
-
o zaman kesinlikle ve kesinlikle boğaz kelebeği. siz önceki mesajda kendi kendine gaz veriyor dediğiniz için bunları yazmıştım ama inip kalkıyorsa ve benzinde yok diyorsanız kesinlikle boğaz kelebeği... benzinde de vardır illaki ama çok küçük oynamalar olduğundan hissettirmiyor...
-
ya ben kafayı yicem bu sorun bi türlü hallolmuyor benim. arabada herşey değişti akla gelebelilecek bütün yerlere bakıldı ama hala sorun var. şimdide hem benzinde hemde gazda rölanti 1000 'den 2000'e çıkıyor kendi kendine gaz veriyor iki üç defa bunu tekrarlayıp sonra 900 lere geliyor. dün akşamda şöyle bir durum oldu. arabayı çalıştırdım marşı tek çakışta aldı. debriyaj frenle birlikte arabayı 1. vitese aldım frenden ayağımı çeker çekmez stop etti. bende iyice gaza yüklenerek (4000-5000) deviri düşürmeden hemen 1. vitese atıp hareket ettirdim. anca böyle çalıştı. sonra rampa bi yol çıkarken gaz yememeye başladı 2. viteste araba gitmedi. çektim sağa sonra yine aynı şekilde çalıştırdım. bu sabah hiç bi sorun olmadan çalıştırdım yalnız yine gaz yememeye başladı rampalarda bende hiç vites küçültmeden debriyaj gaz, debriyaj gazla geldim...
-
Bende 2004 model 1.6 pasific 16v golf ile aranıza yeni katıldım ve bendede rolanti sorunu mevcut rolanti stabil degil bazen 1000 devirin altına düşüyor ve kendi kendine yükselip alçalıyor. sorunun çözümü hakkında yardımcı olabilirmisiniz acaba? :-\
-
arkadaslar benımde aracım tıtreme devir yükselmesi gaz yememesi oluyordu.... hatta otomatik oldugu halde istop etmeye baslamıstı.... bi yere götürdügümde 2 gun kalması lazım filan denildi bilg. bagladıklarında yok hava akıs metresı yok şu sönsör bu sensör arıza veriyo denildi. motor ölü motor bile inebilir denildi .. gecen babam a ne olursa olsun götür yaptır dedim... babamda baska bir yere götürmüş ordada gaz demişler gazcı bakmıs benzindede yapıyor filan demiş sonra sıkıntı 2 ci sibopdaki buji kablusundaki igne ucu kadar olan delikden kaynaklandıgı ortaya cıktı... bilginiz olsun buji kablosundadan yapıyor... ve her ustaya guvenmeyın tecrube ile dogru orantılı.. :t
-
nedir bu golf4lerin bogaz kelebegidir, hava akisidir problemleri ya. Bende araci 2 ay once aldim ilk zamanla hic stop etmedi, simdi havalar sogudu biraz ondan mi bilmiorum ama bugun 2 kez stop etti mesela, ikisinde de durmak uzereydim yani gazdan ayagimi cekmistim, rolantiye dusup stop etme yani klasik bende de var. Buradaki cozumlerle deniyeyim bakalim bi ustaya gitmeden ;)
* su hava borusu catlak mi v.s ona bir bakayim ama 2 ayda catlamaz ki bu hortum neden yeni yeni basladi stop etmeye ilginc, buyuk ihtimal bogaz kelebegi filan kirli bende biraz bakimsiz kalmis olabilir.
varsa bir tavsiyesi olan buyursun ;)
NOT: Arac LPGsiz!
-
rolanti ayarini duzelttirdim sorunum cozuldu
erken lpgye geciyordu artik zamaninda geciyor ve stop etmiyor
-
benimde sorunum bogaz kelebegini 2 kez temizlettirdikten sonra cozuldu ;)
-
selam arkadaşlar
1,6 comfortline golf 4 ümü çok beğenmeme rağmen geçtiğimiz bu iki haftada resmen bıktım :(
benimde sorunum hemen hemen yukarıda yazmış olduğunuz sorun gibi fakat çözümü bulunmuyor :(
Geçtiğimiz 2 hafta içerisinde motor sıcakken devir saat göstergesi yukarı aşağı, yukarı aşağı sonra stop ediyor bunu da ışıklarda dururken yapıyor genelde.Seyir halindeyken sıkıntı yoktu bi kaç gün öncesine kadar..
Bu sefer yolda giderken bi kaç yekinme hareketinden sonra stop etmeye başladı seyir halindeyken..
Neyse cumartesi günü tamircime götürdüm ve sabah 9 da başladık akşam 5 e kadar deneme yanılma yöntemiyle başladık yapmaya
1) boğaz kelebeğini söktük yenisini taktık ( yine geçmedi )
2) dinomodan belki yapabilir dedik onuda söktük taktık ( yine geçmedi )
3) krank mil sensörü varmış belki beyne yanlış bilgi gönderiyordur dedi usta onu da söktük taktık ( yine geçmedi )
4) abi bazen tüp aksamından oluyor dedi tüpü iptal edelim dedi onuda yaptıralım hadi dedim onu yaptık
bu sefer aracım yaklasık bi 15 dakika kadar çalıştı stop etmedi abi sen bi kullan 1-2 gün böyle benzinde geçmesse tekrar bakalım dedi
ben çıktım tam evin oralara geldim yine stop etti lütfen gören duyan bilen bu sorunu yaşıyan yada neresinden olabilir acil yardım :( :'( :'( :'( :'( :'(
-
Manifolt contalarınıza baktırın, contaların olduğu yerden motor fazlaca hava alıyor olabilir. Benim eski borada öyle idi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
çok teşekkür ederim inşallah olur birde onu deneyelim :( başka önerileri olan arkadaşlar varsa paylaşımlarını bekliyorum :melek:
-
merhaba arkadaşım aracın bogaz kelebeğin ordaki spiral plastiği sök elinle bogaz kelebeğini kapat eğer araba stop ederse sıkıntı yok etmezse zaten hava aldığı yerden hava emmeye başlar ve ses çıkar bence bidene
-
arkadaş aynı sorun bende de vardı fren sıstemınde kacak bulduk hava alıyormus o yuzden stop edıyordu kacagı gıderdık sorun kesıldı aklınızda bulunsun
-
Arkadaşlar usta işinden anlamam ama bi önceki aracım fiat stilo idi. Araca lpg taktırdım sonra seyir halinde iken durduğumda devir düşüp stop ediyordu benzine aldığımda stop etmeyip rolanti kendini topluyordu lpg ye baktık ettik son çare markayı değiştiridk yine sorun devam etti. En iyi motor ustası dediler yine sonuç yok 3 ay uğraştım. Stilo forumlarında birileri motor eksta bir yerden hava alıyordur demişti manifolta baktık ettik yok. En son hava filtresinden gaz kelebeğine giden boruya yapışık bir kutu vardı onun altına tesadüf baktım bir delik vardı ısrarla ustaya o deliği kapattırdım (usta abi bundan değildir demişti) ve o deliği kapattıktan sonra araba düzeldi. Özet olarak motor mutlaka bir yerlerden almaması gereken bir hava alıyordur
iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
-
s.a arkdaşlar. foruma yeni üye oldum. bu başlıktaki yazışmaların hepsini okudum. bende 98 Golf 4 1.6 AKL 8 valf var. Sabah motor soğukken rolantide düzensizlik ve hafif titreme oluyor kaputu açınca motorun biraz sarsıntılı ve düzensiz çalıştığını görüyorum. fakat motor devri 800 rpm de sabit devirde hiç dalgalanma olmuyor. Motor 5 dk çalıştıktan sonra (ısındıktan sonra) saat gibi çalışmaya devam ediyor hiç bir titreme kalmıyor gaz kelebeği, hava akışmetresi, bujiler, ısı müşürü vs vs. hepsi kontrol edildi fakat çözüm bulamadım. Ustam dert edilecek bir şey olmadığını söyledi.
Hava filtresinden motor a giden ve hava akışmetresinin de üzerinde bulunduğu körüklü hava hortumunu sökünce ( yani akışmetreyi devre dışı bırakınca) motordaki düzensizlik azaldığını gördüm.
Geçtiğimiz günlerde yukarıda "mehmetcevahir" arkadaşımızın bahsettiği hortumu söktüm ve "mehmetcevahir" arkadaşımda olduğu gibi yağ buharını yanma odalarına tayan küçük hortumun gevrediğini ve çatladığını gördüm. tabi plastiğin en büyük düşmanı yağ olduğu için ufak bir çatlak dahi olsa oradaki yağ buharı ile hortum daha çabuk deforme olabiliyor. çatlayan hortumu yenisi ile değiştirdim fakat sabah soğukken meydana gelen düzensizliğin devam ettiğini gördüm.
Biraz titiz olduğum için bu olay benim canımı sıkmakta. forumu baştan aşağı taradım. başka forumlara da baktım vw grubunun 1.6 akl motorlarında bu sorunla epey arkadaşın karşılatığını gördüm. önceleri motorun çalıma düzeni mi böyle acaba diye düşünmeye başladım fakat her 1.6 akl de bunun olmadığını gördüm.
Benim ile aynı sorunu yaşayan ve bana yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı ?
-
Benim aracımda polo classic 1.6 akl ve bahsettiğiniz olay benim aracımdada var.Ben sorunu buldum en azından bulduğumu zannediyorum.Hava akışmetreyle beraber olan emme havası sıcaklık sensörü arızalı dolaysıyla akışmetre değişmesi gerek...
-
hocam siz akışmetreyi değiştirdiğinizde problem çözüldü mü ? yoksa akışmetre ile beraber ısı sensörü de mi değişmeli ?
-
Değiştirmedim değiştiricem.Bizim akl motor araçlarda Maf sensörü ve IAT beraber iki direnç var üzerinde IAT havanın sıcaklığını soğukluğunu algılıyor,bu arızalandığında sabah kaba rolanti,rolanti düşmesi,titreme,stop etme,araç hırr hır çalışıyor :) Isındığında bir problem olmuyor.
-
aynı sorun bende de var hocam. akışmetrelerin orjinalleri 600 tl civarında. kesin çözüm sağlar mı acaba ? çünkü ben 1 günlük sağlam bir akışmetrey kendi aracıma taktım. ama yine aynı şekilde titreme olmuştu. çözemedim bir türlü. siz yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyor musunuz?
-
Sizinki arızalımı bilemem,maf hassas bi parça sökerseniz el yada herhangi cisim sürmeyin.Eğer problem buysa,sigortaları kontrol edin soketlerde oksitlenme varmı,beyinde ıslaklık varmı bunları kontrol ettikten sonra maf temizlemek için özel sprey var sadece onu kullanın.Eğer düzelmesse maf ın arızalı olduğuna emin olduğunuzda değişmesi gerek.Aracın üzerindeki Hitachi piyasada hella olarak bulunuyor 450 tl birde pierburg var buda alman ve kaliteli imiş ben bulamadım bekliyorum buda 230 tl.
-
Her akışmetre uyum sağlamıyor araca 100 tl ye de var bahsettiğimiz problemi çözüyor fakat yakıt artıyor:)
-
anladım hocam. bakalım hafta içi araştırayım biraz. eğer olumlu veya olumsuz durum olursa sizinle irtibata geçerim. siz de çözüm bulabilirseniz buraya yazarsanız sevinirim.
-
Tabiki...Bilgisayara bağlattınızmı hiç aracınızı ?
-
bağlattım bir arıza göstermedi. ama dediğim gibi baka bir golf den hava akışmetresi söktük ve 1 gün boyunca o sorunsuz akışmetreyi kullandım fakat aynı sorun devam etti. kesin çözüm olacağını bilsem 400-500 neyse verecem parasını değiştirecem fakat emin olamıyorum.
-
Buna benzer problemleri daha önce çok yaşadım her ustaya gittiğimde kaputu açar açmaz boğaz kelebeğine sarıldılar.Rolanti dalgalanıyordu kelebek dediler Hava hortumları çatlak çıktı,westinghause hortumu yırtık çıktı,araç çekişten düşüyordu kelebek dediler motor soketlerinden su çıktı :)Maf ı temizledim uçak gibi oldu yine benzer şeyler yaşadım hararet müşürü arızalı çıktı termostat arızalı çıktı hep kendim çözdüm.Bilgisayarda arıza veriyor benimki yine kelebek dediler problemle ilgili araştırdım alakası yok IAt arızalı:)
-
Aslında Maf ölçülerek kontrol edilebiliyor sağlam değilmi ama nerdeeeee o elektrikçi dediğim gibi kontrollerini yap yada yaptır ondan sonra değiştirmeyi düşün.
-
Buna benzer problemleri daha önce çok yaşadım her ustaya gittiğimde kaputu açar açmaz boğaz kelebeğine sarıldılar.Rolanti dalgalanıyordu kelebek dediler Hava hortumları çatlak çıktı,westinghause hortumu yırtık çıktı,araç çekişten düşüyordu kelebek dediler motor soketlerinden su çıktı :)Maf ı temizledim uçak gibi oldu yine benzer şeyler yaşadım hararet müşürü arızalı çıktı termostat arızalı çıktı hep kendim çözdüm.Bilgisayarda arıza veriyor benimki yine kelebek dediler problemle ilgili araştırdım alakası yok IAt arızalı:)
Hocam senin araç hala arıza veriyorsa bilgisayarda o kodu söyle de senin sorunu çözelim :) O sendeki gibi benzer bir sorundan dolayı kodları ezberledim artık :tamamdir
bağlattım bir arıza göstermedi. ama dediğim gibi baka bir golf den hava akışmetresi söktük ve 1 gün boyunca o sorunsuz akışmetreyi kullandım fakat aynı sorun devam etti. kesin çözüm olacağını bilsem 400-500 neyse verecem parasını değiştirecem fakat emin olamıyorum.
Motor devir sensörünü kontrol edin yağ filtresinin arkasında kalır söküp başını bir temizleyin az da olsa bir düzelme olursa o zaman direkt o parçayı değiştirirsiniz benzer sorunları bende yaşadım genelde sizin yaşadığınız sorunlar akışmetre ve devir sensörü ile ilgili oluyor bu ikisi de değil ise daha basit birşey olabilir mesela havalar bu aralar soğuk 10-40 yağ kullanıyorsanız eğer yağ ısınana kadar motoru zorluyor ve bu da titreşime neden oluyor olabilir. Soğuk havalarda aracı çalıştırıp motoru ısıtmadan direkt yola çıkarsam araç gürültülü çalışıyor ama motor ısındıktan sonra motoru durdurup tekrar çalıştırdığımda ya da motoru ısıtıp öyle yola çıktığım zaman kaymak gibi gidiyor araç bu otto motorlar böyle malesef :)
-
Arıza kodu:00523 Emme havası sıcaklık sensörü birde lambda sensörü arızası veriyor
-
Arıza kodu:00523 Emme havası sıcaklık sensörü birde lambda sensörü arızası veriyor
G42 sensör hatası ise lambda sensörü G42'den dolayı hata veriyordur. Sonuç olarak değişecek ama önce temizlemeyi dene derim.
-
Kontak speyi ile temizledim her temizlediğimde aracın çekişi %30 artıyor ama titreme,rolanti düşmesi düzelmiyor,ertesi gün yine eski haline dönüyor sonuç olarak arızalı görünüyor orjinali 800 tl.Bremi buldum 180 tl imiş güvenemiyorum yinede müsait olduğumda alıcam inş.
-
Aracı bilgisayara bağlattım hata kodlarına baktı usta boğaz kelebeği arızalı dedi,çırağa olum ordan çıkma boğaz kelebeğini getir dedi o sırada bilgisayara baktım G42 yazıyor dedim dur abi benim acelem var diyip hemen tüydüm :)
-
Aracı bilgisayara bağlattım hata kodlarına baktı usta boğaz kelebeği arızalı dedi,çırağa olum ordan çıkma boğaz kelebeğini getir dedi o sırada bilgisayara baktım G42 yazıyor dedim dur abi benim acelem var diyip hemen tüydüm :)
1.6 AKL'mi 1.4 akl'mi senin motor ona göre cevap vereyim bu tüyme durumuna :)
-
1.6 akl polo classic 100hp
-
1.6 akl polo classic 100hp
Hah tamam o zaman iyi yapmışsın 1.4 lerin bazı modellinde o sensör boğaz kelebeğinin içinde çünkü :D
İstersen eğer yabancı sitelere falan bak derim çünkü ebay de aynı orjinal parça kargo ücreti dahil 30 lira civarı. Bremi'de fena bir marka değil ama yinede çok pahalı.
http://www.ebay.com/itm/Intake-Air-Temperature-Sensor-For-VW-PASSAT-NEW-BEETLE-GOLF-IV-BORA-SHARAN-/150948918900
-
Benim aracımda G42 yani MAF ISI sensörüyle beraber en kötüsüde bu :(
-
Benim aracımda G42 yani MAF ISI sensörüyle beraber en kötüsüde bu :(
Değişiyor olması lazım. Şundan değil mi sendeki parça
(http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/36959_x600.jpg)
-
Maalesef benim akışmetrenin içinde 3 adet direnç var ikisi maf a ait diger tekide ısı sensörüne ait parça kodu:06a906461b
-
binglongx.com/2010/10/30/cleaning-mass-air-flow-maf-sensor-of-car/ bu linkte daha anlaşılır
-
binglongx.com/2010/10/30/cleaning-mass-air-flow-maf-sensor-of-car/ bu linkte daha anlaşılır
bendeki de böyle ama 1.6 pololarda bu şekilde dğil diye biliyordum neyse geçmiş olsun hocam o zaman maf şart oldu.
-
Sağolun Polo classic 1.6 sr yani akl dürbün gögüs 100 lük dedikleri araç.
-
--------------------- KESİN ÇÖZÜM ------------------------
Arkadaşlar yaklaşık 4 aydır önceki sayfalarda belirttiğim rölanti düzensizliği ve vitesi boşa alınca birden stop etme sonunun çözümünü araştırıyorum.
Motor düzensiz çalıştığı için motorun bir yerden hava aldığını düşünerek hava akışmetresi, hava filtre körüğünden şüphelendim. Her ikisini de değiştirdim ve düzensizliğin devam ettiğini gördüm. Aracı cihaza bağladık ve arıza veren direksiyon müşürünü değiştirdim ve yine aynı sorunlar devam etti.
Sonra subaplardan süphelendik. Eşit değerlerde basınç olmadığını veya kaçak olması halinde bu düzensizliği yapabileceğini düşündük. Emme manifoltu contalarının deforme olması sonucu contalardan hava alabileceğini düşündük ve sorunun tespiti için kompresyon testine soktum aracı.
Kompresyon testini yaptık ve sonuç kusursuz çıktı. 4 silindirin de değeri neredeyse aynı çıktı. 12,5 bar civarında (+- 0.3 bar) yani sonunun subaplardan olmadığını anladık.
Sonra emme manifolt contasını değiştirdik ve sorun tamamen çözüldü. Meğer araç emme manifoltundan az bir miktar hava alıyormuş. Manifolt contası aslında çok kötü durumda değildi fakat araca LPG montajı sırasında muhtemelen LPG montajını yapan arkadaş manifolt söküp takarken düzgün bir işçilik yapamamış ve hava almasını sağlamış.
Sonuç olarak emme manifolt contasının değişmesi ile veyahut emme manifoltunun düzgün işçilikle takılması ile sorunu kökünden çözmüş olduk.
Araç 1998 Golf 4 1.6 AKL 8V 119.000 km
Manifolt Contası Fiyatı: 40 TL.
--------------------- KESİN ÇÖZÜM ------------------------
-
Arkadasim oncelikle vermis oldugun bilgi icin tesekkur ederim.
Benim arabamdada ayni sorun vardi. Dedigin gibi ayni noktada patlak vardi. Bantladim sorun cozuldu yanliz yakit baya bi artti. 1.6 sr 8V golf 2000 model benzinli 50 tl ye yakalsik 100 km falan gisiyodum sehir ici bu islemi yaptiktan sonra 58 km de isik yakti sence o dirimla alakali bi sorun olabilirmi. Yardimci olursaniz sevinirim.
Tesekkurler.
-
Verdiğiniz bilgiler, çözümü paylaştığınız için teşekkürler.
-
arkadaslar kendımce facede bı grup kurdum katılmanızı beklerım https://www.facebook.com/groups/397608227099237/